Ik dus ook nauwelijks. Er zijn een paar artiesten waar ik absoluut niks anders luister dan dat, en dat zijn precies die ik in mijn top 10 heb...Verder vind ik live albums meestal niet echt veel. Ze zijn gewoon veels te lang over het algemeen. Ik heb dan ook vaak een paar nummers waar ik vaak de live-versies van luister, maar niet hele albums.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:12 schreef Beregd het volgende:
ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel live-albums
Maar deze in bovenstaande lijst zijn idd wel bazenalbums
Veel beter ja. Ik luister de studioalbums (behalve dan de latere die niet op Okonokos staan) nooit. Maar het is vooral zo lang, dus ik luister hem nooit helemaal en hij is ook wel heel erg machtig ja Dat live album staat er gewoon echt torenhoog boven. Met Wilco gaat dit tot een iets mindere hoogte ook wel op, trouwens.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:29 schreef Beregd het volgende:
die van mmj is ook wel machtig he? veel beter dan hun studoalbums wmb
Ik denk het wel.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:19 schreef fripper het volgende:
Ben ik de enige die meer dan 100 live cd's in de kast heeft staan ?
quote:......
98 Raymond Van Het Groenewoud - Kamiel In België (1978)
....
goed punt deze verdient meer aandacht!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:29 schreef Norrage het volgende:
Andere lijstjestopics moeten niet ondergesneeuwd worden door het grote lijstjestopic he!
Nee hoor,ik heb er schat ik ruim 200. Ik vond het alleen teveel moeite om er een top 100 van te maken, dus ik heb het bij 25 gelatenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:19 schreef fripper het volgende:
Oh ja , dat lijstje. Die viel me wel op ; ik heb de helft uit jouw top 25 ook in de kast staan , en toch hebben we maar 1 cd alle twee gekozen (Rush: Exit .... Stage Left )quote:Op zaterdag 31 maart 2012 09:58 schreef Aikara het volgende:
[..]
Nee hoor,ik heb er schat ik ruim 200. Ik vond het alleen teveel moeite om er een top 100 van te maken, dus ik heb het bij 25 gelaten
nee toch zeker?quote:
Ik heb een paar dilemma'squote:Op donderdag 15 maart 2012 08:45 schreef ranja het volgende:
Is dit wel een live album; mag dit?
Een paar dingen nog:
Sommige albums zijn deels live en deels niet. Die doen wel mee mits het livedeel minimaal de helft beslaat (dus bv. 1 lpkant bij een enkel album) of als afzonderlijk gezien kan worden (dis bv 1 plaat bij een dubbelalbum of een bonus cd e.d). Ik hoop en vertrouw dat de beoordeling voor deze lijst gebaseerd is op het live deel.
Champagne and Novocaine van Roxy Music is een bootleg, dus die mag niet. Wel jammer, want ik heb de indruk dat de officiele live-albums toch niet echt een goed beeld geven ... Dus, geen live album met Eno helaas ....quote:Op maandag 2 april 2012 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Even wat opmerkingen nav namen die ik voorbij zag komen:
Moet het bij Bob Marley toch niet echt Babylon by Bus zijn? Dat lijkt me toch zijn meest bevlogen, opzwepende, harde en swingende optreden, en dat hoort een beetje live vind ik.
Jimi Hendrix - Band of Gypsy's. Daar kan ik uiteraard mee leven, maar welke van de band of Gypsy's? Live at the Fillmore east is een dubbelaar, dus dat is al meer en dus beter. Ik vind het het funky van de BoG wel erg lekker live, net als de zang van die drummer erbij. Maar "Wild blue Angel" is ook wel een legendarings concert, en Woodstock natuurlijk (Gypsy sons and Rainbows). Ik ben ook niet zo'n Woodstockdweper, maar Hendrix was daar gewoon briljant.
Roxy Music - Kent iemand Champagne and Novocaine? Moeilijk vindbaar album, en er zijn twee versies van geloof ik, maar wel Roxy Music erg wild, rauw en sentimenteel.
Thin Lizzy, ik twijfel tussen L&D en Life. Ik denk wel dat L&D beter gespeeld en gezongen is en beter in elkaar zit, maar Life heeft meer sfeer, met name het 1e deel met waiting for an alibi, renegade en Got to give it up. Moet er wel bij zeggen dat ik van Thin Lizzy vooral hun vroegere periode nog interessant vind, en daar zijn weinig live-opnames van, en dat latere werk sowieso opzet voor de sfeer en jeugdsentiment.
David Bowie - Ziggy Live Santa Monica iemand? Na My Death waits here moet het publiek even op adem komen voordat ze weer kunnen klappen. Overigens heb ik Bowie wel het liefst strak en helder uit de studio, maar zo'n ingetogen gitaarliedje werkt live dan enorm en de meer bombastische nummers ook wel.
Ah, hij is inderdaad erg lastig te vinden. Of het aan Eno ligt of aan het enthousiasme van een beginnend bandje weet ik niet, maar ik vind ze met de jaren steeds vlakker geworden.quote:Op maandag 2 april 2012 18:32 schreef fripper het volgende:
[..]
Champagne and Novocaine van Roxy Music is een bootleg, dus die mag niet. Wel jammer, want ik heb de indruk dat de officiele live-albums toch niet echt een goed beeld geven ... Dus, geen live album met Eno helaas ....
Ik geloof dat Live in een paar lijstjes stond. Ik vind dat echt zo'n plaat in de categorie leuke kennismaking met de man en zijn muziek, is ook heel goed verkocht hier geloof ik. Babylon by Bus is volgens mij legendarisch.quote:En , Babylon by Bus is inderdaad veel beter dan Bob Marley and the Wailers Live ! Helemaal mee eens.
In de kast wel, maari k ben mijn RYM aan het doorspitten en ik zit nu op 65 gerate albums. Ik denk dat ik vanavond of morgen wel tot 75 tot 100 ****-of-meer albums moet komenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:19 schreef fripper het volgende:
Nou het valt me mee. Volgens mij heb ik nu al meer lijstjes dan bij het Nederlandse Albums toernooi van vorig jaar. Maar misschien blijf ik de aversie tegen nederlandse bands onderschatten...quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:36 schreef wallofdolls het volgende:
Ik hoef geen natte vinger op te steken om te voorspellen dat die er niet gaan komen, gezien het gebrek aan stormloop in dit topic
Mooi lijstje. Wat ik alleen niet snap is waarom Rainbow - On stage er niet tussen staat. Je hebt wel verschillende albums van Deep Purple in je lijst opgenomen, dus muzikaal gezien zou je Rainbow zeker moeten pruimen (denk ik dan). Ik vind On stage stukken beter dan live albums van Deep Purple (niet omdat die laatste slecht zijn, maar omdat ik On stage briljant vind). Natuurlijk valt er over smaak niet te twisten, maar ik vind het gewoon opvallend.quote:
Die van Calexico ken ik nietquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:47 schreef pfaf het volgende:
[ afbeelding ]
01. Wilco - Kicking Television: Live in Chicago
02. Nirvana - MTV Unplugged in New York
03. Nirvana - Live at Reading
04. Neil Young - Live at Massey Hall 1971
05. Motorpsycho - Roadwork vol. 1: Heavy Metall Iz a Poze, Hardt Rock Iz a Laifschteil
06. Calexico - Scraping
07. Zita Swoon - Camera Concert - A Band in a Box
08. The Velvet Underground - 1969 Velvet Underground Live With Lou Reed
09. Mahavishnu Orchestra - Between Nothingness & Eternity
10. Pearl Jam - Live on Two Legs
11. Electric Masada - At the Mountains of Madness
12. My Morning Jacket - Okonokos
13. Eels - Eels With Strings: Live at Town Hall
14. The Doors - Absolutely Live
15. The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - I Forsee the Dark Ahead, If I Stay
16. Colosseum - Live
17. Frank Zappa - Roxy & Elsewhere
18. Bauer - The Bauer Melody of 2006
19. Amon Düül II - Live in London
20. Love - The Forever Changes Concert
21. Swans - Swans are dead
22. King Crimson - USA
23. Calexico - Ancienne Belgique: Live in Brussels 2008
24. Tom Barman & Guy Van Nueten - Tom Barman & Guy Van Nueten - Live
25. Mount Eerie - Live in Copenhagen
Maar heb je nou bootlegs in je lijst gezet?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:03 schreef pfaf het volgende:
En dan kon ik helaas World drifts in niet eens noemen, anders was Brussel eruit gekieperd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |