Lapo:quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:36 schreef Bart het volgende:
[Nieuw woord?]
Mwa, niet echt een fout imho... Ik koop ook wel eens grattekind en fucilers, en als ik honger heb, dan eet ik een hoterbam met kindapaas
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:12 schreef Karasta het volgende:
De stroom die in me BATERIJ MET 1 T zit is bijna op ik voel mijn krachten langzaam leeglopen ik ga naar het land van me voorouders.
Ps morgen back
Mods zijn geen geloof waard?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:13 schreef Verluste het volgende:
[..]
- 1 voor geloofswaardigheid moderators
Ken fok al sinds het begin, en het is vooral de laatste jaren flink bergafwaarts gegaan
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:05 schreef janjaap299 het volgende:
hoi mensnen,
ik had een vraagje want met een filmpje van quote krijg je zoon huis te zien maar ze zeggen niet hoe die heet of waar die staat dus misschien weet iemand hoe het landgoed heet want het gaat om het landgoed dat nu te koop staat en de eigenaar is de weduwe van bertus luske .
iedergeval bedankt voor et lezen en post mr een tip als je wat weet.
thanks
janjaap
quote:Op zondag 31 mei 2009 15:24 schreef Canisfire het volgende:
(...)
Tweede klacht : Zinds wanneer heet een turk Lisa ?
Wat een rotte Katja Schuurman stem trouwens
Nee.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:58 schreef Californium het volgende:
[..]
Geestelijk miushandelen en met indokterneren (is dat goed geschreven) dat ze niets waard zijn en dat niemand anders ooit meer van ze zullen houden dan zij doen
quote:Op zondag 31 mei 2009 15:45 schreef tlicious het volgende:
DOM vindt ik een lastig begrip maar laat ik het zo zeggen:
[..]
quote:Op zondag 31 mei 2009 17:02 schreef john2406 het volgende:
Ruikt volgens mij naar een dictatuur, weet niet of ik het goed spel, maar het zal me ook niet aan de kont roesten of het goed gespelt is.
quote:Op maandag 1 juni 2009 14:30 schreef Stephan1237 het volgende:
Gebeurt niet vaak dat er een vliegtuig (waarschijnlijk) is neergestoord
Gelukkig twijfelt hij zelf ook.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:58 schreef Californium het volgende:
[..]
Geestelijk miushandelen en met indokterneren (is dat goed geschreven) dat ze niets waard zijn en dat niemand anders ooit meer van ze zullen houden dan zij doen
Ik begin niet eens aan het corrigeren hiervan...quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:04 schreef telavivnick het volgende:
idd tijd dat er eens opgetreden woord tegen die palies internationalen comdemnaties moeten volgen naar de regeering eh wat en wie waren daT ook al weer ??
mahmoet abbas ???ja ?? toch !! eh nee die is ilegaal (president) wand zijn term was afgelopen op 16 februari . en heb zich zelf herkozen als (president ).
en dan twee staten in een ,,oke klinkt goed maar zijn het er niet 3 ???? de gazzastrook met de redicalen hardcore terorristishe hamas .
de westbank met de ilegalen hypogriete en geld zuigende M-Abas.
he wat is het toch moelikijk .en dan hebben ze een stukje gekregen van israel en maken ze er zo'n troep van .![]()
Nee, dat is een topic in GC.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:25 schreef Klonk het volgende:
was hier nu ook ergens het spelfouten in het openbaar topic of is dat dit topic
Met de voor- en de achterkant?quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:28 schreef wise het volgende:
tja, meten met 2 kanten. Moderators mogen doorgaans gewoon wat meer dan de normale gebruikers.
Bijvoorbeeld: (grove of harde ) reacties van gebruikers weghalen terwijl hun reactie precies hetzelfde is en die gewoon laten staan.
Maar ja, het is maar een forum en je daar nou flink druk over te gaan maken is ook ->
Brandstof voor de Batmobile.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:11 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dan moet je daar tegen doen en het kind met het batwater weggooien
Bedoel je de taal, de redeneringen of de moraal?quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik begin niet eens aan het corrigeren hiervan...
Ik vond vroeger houtgreep zoiets raars.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:30 schreef Taiga het volgende:
Misschien kun je proberen om meerdere bakken neer te zetten met verschillende korrels? Misschien een bak met houdkorrels neerzetten en wat insprayen met Catnip? Dat kan hem lokken naar de bak.
De spel- en taalfouten uiteraard.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:49 schreef Kees22 het volgende:
Bedoel je de taal, de redeneringen of de moraal?
Heb je vage humor of is één van ons tweeën heel dom?quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:35 schreef De_Hertog het volgende:
Mooie 'verbetering' in Krakers vallen woning binnen: iemand schreef over een machette, maar dat is fout. Het moet machete zijn. Maar wat is dan een machette? Nou, zo'n ding:
-pic-
Krakers vallen woning binnen
Een typo, en niet zozeer een taal- of spelfout, maar op de eoa manier vind ik hem prachtigquote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:40 schreef Miss_S het volgende:
Oreo's![]()
![]()
Dat is een beetje mijn Oreo ervaring in het kort.
De eerste keer dat ik ze at, at ik ze heel veel en toen had ik buikpuin en wil ik nooit meer een Oreo
Ja, dat is toch een maquette?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:58 schreef RedBloodsucker het volgende:
[..]
Heb je vage humor of is één van ons tweeën heel dom?
Gewoon even in het topic kijkenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:58 schreef RedBloodsucker het volgende:
Heb je vage humor of is één van ons tweeën heel dom?
Bzzzzzzzzzzzzzzzzzquote:Op zondag 7 juni 2009 15:14 schreef whenky het volgende:
Ik heb een probleem met een Panasonic dmc-fx35.
Hij is op de lens gevallen en het omhulsel om de lens is beschadigt hij kan niet meer in/uit zoemen en blijft dan ook uit staan.
vraag 1:is het moelijk om de camera te demonteren?
vraag 2:waar kan ik de losse onderdelen kopen?
hoop op antwoord.
Dat is een maquette, ja. Geen machettequote:
Dat was de fout nu juist. Degene in het aangehaalde topic postte de afbeelding, denkende dat zo'n ding een machette heet. Niet degene die hem in het taal- en spelfoutentopic vermeldde.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is een maquette, ja. Geen machette
Bonusfoutje: in de afbeeldingsnaam heet het makette
Beetje beschimmeld?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Niet om te censureren of weg te stoppen maar in bijna elk topic wordt dezelfde discussie gevoerd door de zelfde sujetten.
Dat kan dus tegenwoordig allemaal in dit topic besproken en beschimd worden.
![]()
Interessant, een beetje Googlen leert dat dit niet in de Van Dale, noch in het Groene Boekje voorkomende woord bepaald niet nieuw is in het Nederlands.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:16 schreef Wickedangel het volgende:
Vigoreus alles plannen, of zomaar rondlopen?
Lijkt mij een anglicisme.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Interessant, een beetje Googlen leert dat dit niet in de Van Dale, noch in het Groene Boekje voorkomende woord bepaald niet nieuw is in het Nederlands.
't Stuit meest al op de Nederlandse militie aan .... De Boegies (Boeginezen) zijn nu wel ende redelijk vigoreus, maar met enige weinige tegenspoed, voornemelijk als (zij) de buik niet vol ete hebbe, kan 't licht verandre. (omstreeks 1666, bron).
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
Ik snap nooit waarom ze die broodjeszaken Pain noemen... ik bedoel.. .broodje pijn?
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:01 schreef deepart het volgende:
[..]
PijnPain is Frans voor kaas, echt dom jij
Daarom is het ook zo interessant dat het blijkbaar al eeuwen in het Nederlands voorkomt.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 03:05 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Lijkt mij een anglicisme.
Vigorous(ly).
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:26 schreef KhaZ het volgende:
Hoe ik het destijds heb gedaan van Postbank naar ING 1 jaar terug:
- Zorgen voor genoeg geld op je girorekening (postbank toen).
- Naar autobedrijf gaan en auto bekijken, in orde bevonden = sleutels bij autobedrijf achterlaten, overschrijvingspapieren meenemen naar postkantoor.
- Naar postkantoor gaan en auto overschrijven.
- In datzelfde postkantoor zeggen ik wil graag (fictief bedrag) ¤15.000 opnemen, dit gaan ze dan tellen en je moet ff een kamertje inkomen. Na 5-10 mins heb je je geld cash in een envelop.
- Dan ga je naar de bank van de tegenpartij (in mijn geval toen ING, aan de overkant van de straat van het postkantoor): geld storten en zorgen dat zij een fax sturen naar het autobedrijf met bevestiging van betaling.
- Je rijd weer naar het autobedrijf, waar zij inmiddels de fax met betalingsbevestiging binnen hebben.
Sleuteltje in het stopcontact en scheuren met die bak
Ik was zelf diegene die het hier melddequote:Op zondag 7 juni 2009 20:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat was de fout nu juist. Degene in het aangehaalde topic postte de afbeelding, denkende dat zo'n ding een machette heet. Niet degene die hem in het taal- en spelfoutentopic vermeldde.
En ergens anders: "van mij apart" in plaats van "van mijn part"quote:Op maandag 8 juni 2009 20:02 schreef Roi het volgende:
[..]
Dat is een van de velen groepen van het Orthodoxe Jodendom, en ook nog eens een vrij kleine.
Je kan Russische Orthodoxe kerk, de Apostolisten en de Protestanten ook niet over een kamp schuiven.
Is het niet ook nog eens "voor mijn part"?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En ergens anders: "van mij apart" in plaats van "van mijn part"
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:39 schreef carla_ het volgende:
Ik wauw dat ik zo vader had in de jaren 60/70 die mij begrijp hoe ik mijn voelde wat ik was
vous avez un kaas pour moi?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Door dit topic ben ik echt superveel gaan letten op onnodige spaties en kan ik me er echt aan ergeren inmiddels!
Dat dit forum nog eens goed zou zijn voor mijn taalbeheersing!
"pain is kaas in het frans!"
Het woord staat wel in het WNT, maar dan gespeld als 'vigoureus':quote:Op maandag 8 juni 2009 00:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Interessant, een beetje Googlen leert dat dit niet in de Van Dale, noch in het Groene Boekje voorkomende woord bepaald niet nieuw is in het Nederlands.
In deze spelling krijg je op Google ook iets meer hits.quote:VIGOUREUS
Woordsoort: bnw., bw.
Modern lemma: vigoureus
— VIGOREUS —, bnw. en bijw. Uit fr. vigoureux. Aanvankelijk en in de bet. 4) nu nog vaak als fr. woord met x gespeld. Veroud., behalve in de bet. 4).
ᴁ1. Van personen. Sterk, krachtig van lichaam of gestel, vol levenskracht.
ᴁ2. Van handelingen, vooral met betr. tot aanval en verdediging: met kracht gevoerd of aangevat, flink.
ᴁ3. Van meeningen, besluiten, adviezen, de houding die men in een zaak aanneemt, e.d.: krachtig, met kracht volgehouden of aanbevolen.
ᴁ4. Als term in het textielbedrijf, meest zelfst. gebruikt; zie de eerste aanh.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Is het niet ook nog eens "voor mijn part"?
http://www.story.nl/artikelen/nieuwsgossip/5175quote:hoofdredacteur Onno Aerden ligt alvast een tipje van de sluier op.
Ach, wat stom van me.quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:29 schreef freako het volgende:
[..]
Het woord staat wel in het WNT, maar dan gespeld als 'vigoureus':
[..]
In deze spelling krijg je op Google ook iets meer hits.
Nou het was ook een vraag van mijn kant hoor. Ik heb het altijd geleerd als "voor mijn part", maar het zou heel goed kunnen dat "van mijn part" ook mag. Ik heb hier geen woordenboek bij de hand om het op te zoeken.quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik was even onzeker, want ik was de bron kwijt.
Maar je hebt vast wel gelijk.
Het ging mij om mij apart i.p.v mijn part
Vanwaar deze fout? Zo vraag ik mij!
Ik heb al verschillende varianten gezien, maar deze kende ik nog niet.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:39 schreef maok het volgende:
Na een tijdje had hij er dan al 20 en ik nog geen een en werd steeds sjacharijniger.
Brand in monument Den helderquote:dan bouwt den helder maar geen nieuw gemeente huis van 33,3 meloen !
Psst, self-esteemquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:15 schreef RedBloodsucker het volgende:
selfasteem boost: is sinds vandaag meloenair
jammer hoor!quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:02 schreef Hpzone het volgende:
in dat geval raad ik je alvast zondevoeding aan.
Normaal gezien zou ik dat soort dingen niet gaan verbeteren, maar dit topic is een uitzonderingquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:32 schreef RedBloodsucker het volgende:
Als verse meloenair kan ik me een paar fouten veroorloven, maar je hebt gelijk, sobiesø
quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:31 schreef Omentuva het volgende:
Voor de rest denk ik ook dat er morgen en overmorgen een grote rush is op papieren zakdoekjes doordat de communicatie tussen WHO en Nederland ongetwijfeld ergens wordt veranderd totdat ze de Spaanse Griep er in het SBS nieuws bij halen op een manier die suggereert dat dit de nieuwe Spaanse Griep is(Wat, admittedly, kan, maar waar op dit moment geen signs van zijn.)
I say, chill even man, doe even relax met al dat English.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:49 schreef Omentuva het volgende:
Denk dat je wel gelijk hebt. Denk je ook in dat op any given day half Nederland wel loopt te kuchen, al dan niet overdreven om iemand stil te krijgen. Dat is de kracht, if you wish, van de griep -- het kan zo door de samenleving heen en het is niet alsof je echt ziet (zeker in de winter, wanneer half Nederland gewoon verkouden is) dat iemand griep heeft.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:37 schreef phpmystyle het volgende:
Klacht 2 De reden dat drank zo duur is, komt omdat onze overheid ons wil ''beschermen'' tegen ons zelf. Alluwel ik dat bij sommige gevallen heel goed kan begrijpen.
Ik heb er nog eentje.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:58 schreef Isdatzo het volgende:
zowieso
sowiezo
zowiezo
zoiezo
soieso
zoieso
soiezo
etc..
quote:Op maandag 8 juni 2009 19:00 schreef Chinless het volgende:
Een andere optie is sow ie sow op het horizontale liniaal. Dat tabje goed zetten. (zn soort L teken)
Wrijf die banden er maar in. Sluitage is ook een leuke, maar die is eenmalig.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:20 schreef chevere het volgende:
Stel je rijdt met een tank over een stuk asfaltweg. Je hebt dan een voertuig met rubsbanden.
De rubsband beweegt in feite niet t.o.v. de weg. Zodra dit wel gebeurd treeds er slijtage op.
Stel nu in een ideale omstandigheid dat er geen sluitage is. Beweegt de tank dan vooruit over de weg zonder te bewegen?
Hij bedoelt Nivea.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:32 schreef Blackf1re het volgende:
[..]
Bij de Jumbo krijg je een product gratis, als het ergens anders goedkoper is?
Volgens mij krijg je alleen het verschil terug bij Jumbo
Nu over die Niveau producten..
Kan iemand deze folder: http://i105.photobucket.com/albums/m201/noppp_2006/P6110005.jpg even inscannen en uploaden?
Even aan de bookmakers vragen dan.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:05 schreef nielsenmartin het volgende:
[..]
Wat snap ik niet, dat je niet zomaar in iemands computer in mag breken? Staat in het wedboek van strafrecht, zoek het zelf maar eens op. En 'onrechtmatig verkregen bewijs' ook.
quote:
Naast mogelijke verkiezingsfraude, heeft Iran ook stiekem de grenzen verlegd?quote:Op maandag 15 juni 2009 20:17 schreef Monidique het volgende:
Toen ik zondag hoorde dat Ahmedinejad gewonnen had, verbaasde het mij niet, ik had het wel verwacht. De weinige, hoewel onbetrouwbare opiniepeilingen leken het zeker niet uit te sluiten. Later bleek echter dat er wel heel vreemde dingen gebeurden. Niet alleen de rare cijfers, die kun je nog wijten aan toeval, Westerse perceptieproblemen en chaos van verkiezingen, maar de plotselinge haast waarmee alles moest gebeuren. Het had mij aanvankelijk niet verbaasd als Ahmedinejad gewonnen had, maar nu zou het mij verbazen als dat wel het geval zou zijn. Het is sowieso wel een bizar gebeuren geweest, met name toen de president andere leiders begon te bekritiseren, alsof er een grens overschreven werd.
Hardnekkige reiger.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:28 schreef Charles.Darwin het volgende:
Koevermans en Dudek ... allebij oud, allebij duur in salaris (en PSV zal wel wat geld willen zien voor Koevermans). Oftewel: allebij slechte aankopen voor Feyenoord, onafhankelijk van het feit of ze wat toevoegen of niet.
En ik maar denken dat de rollators bij Feyenoord inmiddels op waren ...
quote:Twijfel over berekeningen staalleverantier
woensdag 17 juni 2009 | 09:12
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
De in aanbouw zijnde sporthal naast het Polmanstadion. Foto Lenneke Veerbeek
De in aanbouw zijnde sporthal naast het Polmanstadion. Foto Lenneke Veerbeek
ALMELO - Het probleem bij de bouw van de Internationale Indoor Sportaccommodatie Almelo (IISPA) zit in de berekeningen van de leverancier van de stalen constructie. Dat zegt hoofdconstructeur Bartels, die door de gemeente gevraagd is de constructie opnieuw door te rekenen.
De bouw van de pretentieuze sportaccommodatie ligt zoals gemeld al enige tijd stil, omdat er bij de gemeente twijfels zijn gerezen over de sterkte van de dakconstructie. Naar nu blijkt gaat het om detailberekeningen die de leverancier van de stalen constructie heeft aangeleverd.
De gemeente verwacht dat er binnen anderhalve week duidelijkheid is over de staalconstructie van de sporthal. Het maken van een extra berekening kan leiden tot enige vertraging. In dat geval zal er in de vakantie worden doorgewerkt om de bouw volgens plan eind dit jaar af te ronden, zegt Jan Schuldink, directeur van Löwik Bouw die samen met de firma Hegeman hoofdaannemer van de bouw is.
„De constructie valt buiten onze verantwoordelijkheid”, stelt Schuldink. Volgens hem komt vaker voor dat onderdelen van een complexere bouwconstructie worden herberekend om risico’s uit te sluiten.”
Verboden techniek uit de schermsport?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:38 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hoe dan ook, lichamelijk onderzoek wordt vaak op studenten onderling geoefend bij geneeskunde. Natuurlijk zijn er wel grenzen, rectaal een vaginaal touché wordt niet gedaan.
Ja, dat heet zo.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:34 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Verboden techniek uit de schermsport?
Als je de onderzoekstechniek uit de geneeskunde bedoelt: nee, die heet toucher. Op zijn Frans uitgesproken.quote:
Hmpf.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Als je de onderzoekstechniek uit de geneeskunde bedoelt: nee, die heet toucher. Uit het Frans.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klagen mag altijd. Je ziet mij nergens zeggen dat dat niet mag. Dat ik het niet met hem eens ben is een ander verhaal. Maar je zit gewoon stenen op laag water te zoeken nu
Ik moet toch bekennen dat ik tegenwoordig ook regelmatig dit soort uitlatingen doe. Als je gewend bent hele dagen Engels te spreken en schrijven, dan wordt het toch af en toe lastig om de Nederlandse woorden te vinden. Ongemerkt sluipt er een vreemd soort mengelmoesje van twee talen in je dagelijkse manier van spreken.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:16 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
[..]
I say, chill even man, doe even relax met al dat English.
Eh...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:41 schreef Komakie het volgende:
Als Nadal niet mee doet en Federer wint krijg je weer "maar Nadal deed niet mee".
Laat Nadal maar mee doen en op zijn falli krijgen van Fedje. Dan hebben we dat ook weer gehad. Nadal heeft hem 1 jaartje mogen hebben, maar Federer is toch wel de echte Wimbledon kampioen van dit moment vind ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |