Je krijgt helaas alleen maar zo'n belmiep aan de lijn, en je doorverbinden met een hoger persoon weigeren ze.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem aan dat ze je dat kunnen uitleggen als je belt. Ze kunnen best weigeren, maar dan moeten ze er ook een verklaring voor hebben.
Tsja die belmiepen weten inderdaad niets.... En de maximale afmetingen die ze hebben zijn geheim? Wat een vreemde regel, dan zou je dus nooit kunnen weten of het wel of geen zin heeft om te boeken?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:57 schreef denthemen het volgende:
[..]
Je krijgt helaas alleen maar zo'n belmiep aan de lijn, en je doorverbinden met een hoger persoon weigeren ze.
Overigens bedacht ik mij net dat de persoon die mij destijds belde dat mijn rolstoel te hoog was vertelde dat de afmetingen geheim zijn. Dit omdat mensen anders bijvoorbeeld zeggen dat de hoogte 85 cm is als hun aangeven dat het maximaal 90 mag zijn
Je moet ook niet aan die belmiep zelf vragen of je haar baas mag spreken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:57 schreef denthemen het volgende:
[..]
Je krijgt helaas alleen maar zo'n belmiep aan de lijn, en je doorverbinden met een hoger persoon weigeren ze.
Inmiddels een mail verzonden naar een speciaal email adres voor assistentie verlening, tevens stuur ik vandaag nog een aangetekende briefquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:07 schreef PatatFriet het volgende:
[..]
Je moet ook niet aan die belmiep zelf vragen of je haar baas mag spreken.
Stuur eens een briefje
Callcenters
Als ik hem kleiner had kunnen krijgen had ik gewoon mee kunnen gaan volgens KLMquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:12 schreef lezzer het volgende:
Interesse TVP.
Ik kan me niet voorstellen dat de afmeting van je rolstoel voor de KLM reden is je niet te willen vervoeren.
Of eigenlijk, je rolstoel niet.
Tsja, als het ding niet in het vrachtruim past, houdt het vrij snel op... Nu weet ik niet hoe groot die stoel is, maar weet wel dat het vervoer van een elektrisch rolstoel nogal wat voeten in aarde heeft..quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:12 schreef lezzer het volgende:
Interesse TVP.
Ik kan me niet voorstellen dat de afmeting van je rolstoel voor de KLM reden is je niet te willen vervoeren.
Of eigenlijk, je rolstoel niet.
Warom moet die rolstoel eigenlijk per se in het bagagehok? Het is toch hun probleem dat dat bagagerek te klein is? Kan die rolstoel niet opgevouwen worden en in het stewardessenhok in het vliegtuig worden neergezet ofzo? (Ik zeg maar wat). Lijkt me wel een beetje goede service.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:16 schreef denthemen het volgende:
[..]
Als ik hem kleiner had kunnen krijgen had ik gewoon mee kunnen gaan volgens KLM
Dat is al niet zo heel groot dat hok. Ik denk ook dat je dan met het probleem krijgt te maken dat het niet goed vastgezet kan worden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:23 schreef cmck het volgende:
[..]
Warom moet die rolstoel eigenlijk per se in het bagagehok? Het is toch hun probleem dat dat bagagerek te klein is? Kan die rolstoel niet opgevouwen worden en in het stuwardessenhok worden neergezet ofzo? (Ik zeg maar wat). Lijkt me wel een beetje goede service.
Wat je altijd kan doen is contact opnemen met het juridisch loket ofzo. Die geven gratis advies. Ook telefonisch. Zij weten wel of hier sprake is van dwaling
De elektrische rolstoel is niet opklapbaar, het is inderdaad hun probleem, maar zij maken er nu mijn probleem van. Dat ik niet mee kan is 1, maar dat ze dan weigeren om geld terug te geven, dat kan niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:23 schreef cmck het volgende:
[..]
Warom moet die rolstoel eigenlijk per se in het bagagehok? Het is toch hun probleem dat dat bagagerek te klein is? Kan die rolstoel niet opgevouwen worden en in het stewardessenhok in het vliegtuig worden neergezet ofzo? (Ik zeg maar wat). Lijkt me wel een beetje goede service.
Wat je altijd kan doen is contact opnemen met het juridisch loket ofzo. Die geven gratis advies. Ook telefonisch. Zij weten wel of hier sprake is van dwaling
Ok, die vlag gaat dus niet opquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:26 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat is al niet zo heel groot dat hok. Ik denk ook dat je dan met het probleem krijgt te maken dat het niet goed vastgezet kan worden.
Overigens, hierboven had iemand het over de grootte van het vrachtruim. Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Als ik af en toe van die enorme hondenbenches van de band af zie komen bij een ordinaire transaviavlucht...
Ja is het ook, maar daar kun je eigenlijk gewoon niets aan doen. Het type toestel wat ze gebruiken, gebruiken ze bij bijna alle vluchten binnen Europa, wat er dus op neerkomt dat het voor mij onmogelijk is om binnen Europa te vliegenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:40 schreef lezzer het volgende:
Ik vind zelfs het punt dat je niet mee kan al discutabel...
Ik denk dat je het niet helemaal goed snaptquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:41 schreef cmck het volgende:
[..]
Ok, die vlag gaat dus niet op![]()
Tjah, vrachtruim is volgens mij wel mogelijk, maar de vraag is, wil TS dat.
Vanaf dat je de bagage inlevert tot aan de bagageclaim op het vliegveld waarop je aankomt moet je op krukken lopen. En ik weet niet of TS vanaf Schiphol gaat vliegen, maar stel hij moet naar een of andere verre gate ben je wel even bezig.
Maar goed, TS heeft al een reis met de boot geboekt. Ik denk dat hij het antwoord van die advocaat even moet afwachten.
Een elektrische rolstoel moet verplicht in het vrachtruim en dan ligt het nog aan het type batterij in hoeverre er extra regelingen getroffen moeten worden (is het een batterij met een vloeistof of een droge batterij?) Plus de rolstoel moet rechtop vervoerd worden en is relatief vrij zwaar. Het is onmogelijk om deze in de cabine te vervoeren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:26 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat is al niet zo heel groot dat hok. Ik denk ook dat je dan met het probleem krijgt te maken dat het niet goed vastgezet kan worden.
Overigens, hierboven had iemand het over de grootte van het vrachtruim. Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Als ik af en toe van die enorme hondenbenches van de band af zie komen bij een ordinaire transaviavlucht...
2 personen hé, en een retour ticket. Ik ben al verplicht om een dure vlucht te nemen, want bij easy jet of zo kun je dit verwachten.quote:
Ja ik heb radar en kassa een mail gestuurd, helaas kreeg ik van beide een standaard mail terug dat hun ook vakantie hebben en dus niet op alles kunnen reageren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ik roep dit niet heel snel, maar dit lijkt me toch een leuk verhaal voor een programma als Kassa ofzo.
Heel lullig gezegd, maar het feit dat het om een rolstoel gaat maakt dit tot een erg interessant verhaal denk ik maar zo.
Ik zou het er iig niet bij laten zitten.
Dat het niet past kan idd gebeuren, maar dat ze dan geen geld terug geven omdat jij dat zelf blijkbaar had moeten ruiken of verzinnen vind ik echt onzin...
De rugleuning is geen optie, uit ervaring weet ik dat ze heel ruw omgaan met dit soort materialen. De kans dat het breekt is echt te groot, en dan heb ik in Londen een probleem.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:58 schreef 2cv het volgende:
TVP omdat ik nieuwschierig ben.
Overigens, is het geen optie om de rolstoel in zijn geheel achterover te kantelen zodat hij als het ware op de rugleuning ligt ? Dan kan je misschien voetenplankjes en dergelijke er af halen om de hoogte te beperken.
Volgens mij quote je de verkeerde persoonquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:00 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Een elektrische rolstoel moet verplicht in het vrachtruim en dan ligt het nog aan het type batterij in hoeverre er extra regelingen getroffen moeten worden (is het een batterij met een vloeistof of een droge batterij?) Plus de rolstoel moet rechtop vervoerd worden en is relatief vrij zwaar. Het is onmogelijk om deze in de cabine te vervoeren.
Het vrachtruim is ook niet erg hoog, de deur is gemiddeld 1,2m bij 0.9m in het soort toestellen waar KLM van AMS naar London vliegt...
Niet helemaal, jij dacht dat een stoel niet in het vrachtruim past...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:05 schreef lezzer het volgende:
[..]
Volgens mij quote je de verkeerde persoon
Oh?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:13 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Niet helemaal, jij dacht dat een stoel niet in het vrachtruim past...
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Oh?
Nou, vertel maar eens waar ik dat zeg dan...
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:26 schreef lezzer het volgende:
[..]
Overigens, hierboven had iemand het over de grootte van het vrachtruim. Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Als ik af en toe van die enorme hondenbenches van de band af zie komen bij een ordinaire transaviavlucht...
Ok, ik weet niet of je het wel gelezen hebt, of dat je probeert te stangen, maar ik zeg dus:quote:
Ah, wachtquote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:10 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ok, ik weet niet of je het wel gelezen hebt, of dat je probeert te stangen, maar ik zeg dus:
Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Dat betekent zoiets als: Ik denk dat het wel in het vrachtruim past.
Het was een kort nachtje...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:17 schreef lezzer het volgende:
We komen er wel hoor![]()
![]()
Ik weet alleen niet hoe groot zo'n vrachtruim is idd. Maar ik zie daar ook wel eens van die grote hondenbenches uit komen, dus dan denk ik dat zo'n rolstoel ook moet kunnen.
Je zou eens moeten weten wat een gemiddelde passagier verzint tegenwoordig. Surfborden die ineens tig centimeter langer zijn geworden, duikflessen die ineens zichzelf vermenigvuldigd hebben. Die kun je nog bij de check-in weigeren, maar dat wordt een stuk lastiger als je rolstoel al bij het vliegtuig staat en hij blijkt toch niet te passen....quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:55 schreef BlueMage het volgende:
"De afmetingen zijn geheim omdat mensen anders maar wat gaan roepen om mee te mogen" gimme a break.
Helaas is dat onvermijdelijk als je als maatschappij van een overboekings policy gebruik maakt. Men verkoopt 108% van de beschikbare plaatsen en hoopt dat er 8% minder passagiers op komen dagen. 99% van de gevallen gaat dat goed, soms wordt het wat krap. Dan weet je pas bij het afsluiten van de vlucht voor check-in (22 minuten voor vertrek) of je mee kan. Lastige situatie, maar had je bij het niet meekomen ook flink wat geld kunnen opleveren.quote:Ik ben ook niet onder de indruk van de KLM service, ze hebben me 'n keer tot op 't laatst toe in 't onzekere gelaten of ik wel om de vlucht naar NYC zat omdat zij de vlucht overvol geboekt hadden. En nee 't was geen last minute en ja ik was keurig op tijd op Schiphol. En iedereen zei wat anders, nee ik probeer KLM toch ook te vermijden nou.
Point taken, maar het is toch te gek dat wanneer een passagier ontdekt dat het niet past wil annuleren, maar dat deze dan geen geld terug krijgt? Ik bedoel, er is betaald, maar blijkbaar kan de passagier niet mee. No hard feelings, maar dan moet deze persoon toch gewoon zijn geld terug kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je zou eens moeten weten wat een gemiddelde passagier verzint tegenwoordig. Surfborden die ineens tig centimeter langer zijn geworden, duikflessen die ineens zichzelf vermenigvuldigd hebben. Die kun je nog bij de check-in weigeren, maar dat wordt een stuk lastiger als je rolstoel al bij het vliegtuig staat en hij blijkt toch niet te passen....
Tuurlijk moet hij zijn geld terugkrijgen...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Point taken, maar het is toch te gek dat wanneer een passagier ontdekt dat het niet past wil annuleren, maar dat deze dan geen geld terug krijgt? Ik bedoel, er is betaald, maar blijkbaar kan de passagier niet mee. No hard feelings, maar dan moet deze persoon toch gewoon zijn geld terug kunnen krijgen?
Dat vind ik dus ook de meest belachelijke opmerking in dit hele verhaal. KLM staat juist ijzersterk als ze de afmetingen wel weergeven. Stoel blijkt bij de gate te groot = niet goed gemeten door passagier = geen vlucht.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:55 schreef BlueMage het volgende:
"De afmetingen zijn geheim omdat mensen anders maar wat gaan roepen om mee te mogen" gimme a break.![]()
Nee, ik blijf 5 dagen in Londen, en die rolstoel heeft geen op maat gemaakte rugleuning + dat je een groot deel van je vrijheid inlevertquote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:56 schreef Cat22 het volgende:
TS: ik neem aan dat een duwrolstoel geen optie was voor je? Gelukkig hebben we de boot nog.Fijne vakantie!
Dat dus. Je kunt de afmetingen niet weten dus in feite heeft KLM zelfs als ze TS bij de gate weigeren geen been om op te staan. Als ze heel duidelijk hun "policy" online zetten (bijv iets dat opzettelijk liegen over de afmetingen van 'n rolstoel als gevolg heeft dat je op de vlucht geweigerd word én de volle mep moet betalen) dan had TS nooit geboekt en kunnen ze mogelijke "overtreders" ook aanpakken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:56 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook de meest belachelijke opmerking in dit hele verhaal. KLM staat juist ijzersterk als ze de afmetingen wel weergeven. Stoel blijkt bij de gate te groot = niet goed gemeten door passagier = geen vlucht.
Maar dat je maar op goed geluk bij boeking moet hopen dat je stoel gaat passen, en als blijkt dat dat niet kan (omdat je geen afmeting wist) en je dan geen geld terugkrijgt... be-lach-e-lijk!
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:08 schreef denthemen het volgende:
[..]
Nee, ik blijf 5 dagen in Londen, en die rolstoel heeft geen op maat gemaakte rugleuning + dat je een groot deel van je vrijheid inlevert
Er gaat niks boven reizen met de bootquote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:45 schreef denthemen het volgende:
Overigens heb ik nu maar de boot geboekt
Tenzij TS zeeziek wordt dan natuurlijkquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:24 schreef Anywhere het volgende:
[..]
Er gaat niks boven reizen met de boot![]()
Verder is het van KLM ook niet netjes dat ze je de reis gewoon laten betalen. Dan hadden ze op zijn minst toch duidelijkere informatie moeten geven over het meenemen van rolstoelen. Waarom kan de annuleringsverzekering hier eigenlijk niks mee?
Ja, maar jij bent zielig en aaibaar, want in een rolstoel.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:19 schreef denthemen het volgende:
Wat wel héél toevallig is, is dat ik vandaag het programma red mijn vakantie een email gestuurd heb met mijn verhaal, en 10 minuten nadat KLM contact opnam belde er iemand van het programma
De door de goedmens zo verfoeide boulevard en schandaal pers heeft een belangrijke functie in de maatschappijquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:19 schreef denthemen het volgende:
Wat wel héél toevallig is, is dat ik vandaag het programma red mijn vakantie een email gestuurd heb met mijn verhaal, en 10 minuten nadat KLM contact opnam belde er iemand van het programma
Tuurlijk mag je dat zeggenquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:25 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent zielig en aaibaar, want in een rolstoel.
Mag ik hopelijk toch zeggen he?![]()
Pesies, spanning ende sensatie en wat kunnen de gezonde mensen zich dan weer goed en bevoorrecht voelen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:35 schreef denthemen het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je dat zeggenEn je hebt nog gelijk ook hoor, zulk soort dingen trekken kijkers
quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:07 schreef denthemen het volgende:
Goed nieuws!! Ik krijg mijn geld terug!!
Vandaag diverse mensen gesproken, en steeds een negatief antwoord, tot ik net ben gebeld door een mevrouw van Customer Care die mij wist te vertellen dat ik het gehele bedrag terug krijgWaarom nu opeens wel weet ik niet, zij gaf aan dat zij toch niet zulke strakke regels hanteren op hun afdeling dan de andere
Iedereen bedankt voor de tips e.d. !!
quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:07 schreef denthemen het volgende:
Goed nieuws!! Ik krijg mijn geld terug!!
Vandaag diverse mensen gesproken, en steeds een negatief antwoord, tot ik net ben gebeld door een mevrouw van Customer Care die mij wist te vertellen dat ik het gehele bedrag terug krijgWaarom nu opeens wel weet ik niet, zij gaf aan dat zij toch niet zulke strakke regels hanteren op hun afdeling dan de andere
Iedereen bedankt voor de tips e.d. !!
Hoe ze het nu dan opknappen is natúúrlijk veel beter....quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:57 schreef denthemen het volgende:
Dit omdat mensen anders bijvoorbeeld zeggen dat de hoogte 85 cm is als hun aangeven dat het maximaal 90 mag zijn
Zo, en dat na een half jaar!quote:Op zondag 20 december 2009 05:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Volgende keer een tijdelijke reservering maken via de telefoon en dan de aanvraag voor de rolstoel doen!
Zo gauw de aanvraag is bevestigd kun je de reservering betalen. Dat is de normale manier van werken. Uiteraard moet KLM dat duidelijker vermelden op de website, maar wanneer jij van NL naar de UK vliegt kun je eigenlijk wel weten dat het geen grote vliegtuigen zullen zijn. Vaak zijn het de fokker 100 of zelfs 70. In dit soort kleine toestellen kun je niet zomaar alles meenemen.
Automatisch aannemen dat het allemaal wel goed komt is dus ook niet handig van je geweest TS.
Ja? Kan me voorstellen dat dit soort dingen nog steeds gebeuren, dus het lijkt me goed om mensen dan toch even te informeren over de beste aanpak. Kan een heleboel gedoe voorkomen toch?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |