abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70058527
Hallo,

Ik heb omstreeks Maart via internet 2 tickets geboekt voor een vlucht van Amsterdam naar Londen op 27 juli. Nu is het zo dat ik zelf in een elektrische rolstoel zit en hier dan ook assistentie voor moet aanvragen, tot een max van 5 dagen voor de vlucht. In mei heb ik contact opgenomen met een speciaal telefoonnummer van de KLM om de maten e.d. van mijn rolstoel door te geven, een dag later kreeg ik een telefoontje van KLM dat mijn rolstoel te hoog zou zijn voor het bagageruim, okay dat kan gebeuren. Ik heb bekeken of ik op de één of andere manier de rolstoel zo kon maken dat hij een stuk minder hoog was, wat helaas dus niet mogelijk was.

Hierop besloot ik om de KLM hierover in te lichten en dus mijn vlucht te annuleren. Helaas werd mij medegedeeld dat ik mijn vlucht wel kon annuleren maar dat restitutie van het geld (een bedrag rond de 400 euro) niet mogelijk was, een echte reden kon zij mij niet geven. Ik heb tevens mijn annuleringsverzekering geprobeerd te gebruiken hiervoor, maar zij kunnen in dit geval ook geen geld teruggeven.

Ik heb de KLM site nog eens doorgekeken, en hier is nergens iets te vinden over maximale afmetingen of een waarschuwing dat bepaalde vliegtuigen geen rolstoelen kunnen meenemen.
http://www.klm.com/travel(...)d_nw_tcm52-16338.pdf
Ook heb ik het hele proces van online een ticket boeken nogmaals doorlopen, en daar staat ook geen informatie over maximale afmetingen

Aangezien ik toch mijn geld terug wil dien ik een officiële klacht in bij KLM, maar is er hier iemand misschien die hier ook maar enige ervaring mee heeft of misschien tips heeft?

Overigens heb ik nu maar de boot geboekt

BVD
Dennis
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_70058673
Belachelijk van KLM. Is er niet gewoon sprake van dwaling?
pi_70058702
Vreemd dat je er niets over kunt vinden. Als er ook nergens iets staat over afmetingen, sta (zit ) je redelijk sterk lijkt mij.

Wel kut trouwens dat je nu met de boot moet.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 13:54:35 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70058800
Ik neem aan dat ze je dat kunnen uitleggen als je belt. Ze kunnen best weigeren, maar dan moeten ze er ook een verklaring voor hebben.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_70058845
Artikel 228(BW6)
1. Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten, is vernietigbaar:

a. indien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder deze inlichting zou worden gesloten;

Lijkt me toch vrij duidelijk?
pi_70058879
Wat ik je zou aanraden om iemand die wat hoger aan de lader staat de benaderen. Nu heb je waarschijnlijk een standaard telefoniste gesproken die alleen de protocollen volgt. Daarnaast lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat je door een fout van hun kant je geld niet terugkrijgt. Je hebt een overeenkomst en zij kunnen die niet nakomen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70058887
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem aan dat ze je dat kunnen uitleggen als je belt. Ze kunnen best weigeren, maar dan moeten ze er ook een verklaring voor hebben.
Je krijgt helaas alleen maar zo'n belmiep aan de lijn, en je doorverbinden met een hoger persoon weigeren ze.

Overigens bedacht ik mij net dat de persoon die mij destijds belde dat mijn rolstoel te hoog was vertelde dat de afmetingen geheim zijn. Dit omdat mensen anders bijvoorbeeld zeggen dat de hoogte 85 cm is als hun aangeven dat het maximaal 90 mag zijn
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  dinsdag 16 juni 2009 @ 13:59:10 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70058935
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:57 schreef denthemen het volgende:

[..]

Je krijgt helaas alleen maar zo'n belmiep aan de lijn, en je doorverbinden met een hoger persoon weigeren ze.

Overigens bedacht ik mij net dat de persoon die mij destijds belde dat mijn rolstoel te hoog was vertelde dat de afmetingen geheim zijn. Dit omdat mensen anders bijvoorbeeld zeggen dat de hoogte 85 cm is als hun aangeven dat het maximaal 90 mag zijn
Tsja die belmiepen weten inderdaad niets.... En de maximale afmetingen die ze hebben zijn geheim? Wat een vreemde regel, dan zou je dus nooit kunnen weten of het wel of geen zin heeft om te boeken?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:07:04 #9
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70059201
quote:

[..]

Je moet ook niet aan die belmiep zelf vragen of je haar baas mag spreken.
Stuur eens een briefje
Callcenters
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_70059285
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:07 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Je moet ook niet aan die belmiep zelf vragen of je haar baas mag spreken.
Stuur eens een briefje
Callcenters
Inmiddels een mail verzonden naar een speciaal email adres voor assistentie verlening, tevens stuur ik vandaag nog een aangetekende brief
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_70059357
Interesse TVP.
Ik kan me niet voorstellen dat de afmeting van je rolstoel voor de KLM reden is je niet te willen vervoeren.
Of eigenlijk, je rolstoel niet.
pi_70059519
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:12 schreef lezzer het volgende:
Interesse TVP.
Ik kan me niet voorstellen dat de afmeting van je rolstoel voor de KLM reden is je niet te willen vervoeren.
Als ik hem kleiner had kunnen krijgen had ik gewoon mee kunnen gaan volgens KLM
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_70059585
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:12 schreef lezzer het volgende:
Interesse TVP.
Tsja, als het ding niet in het vrachtruim past, houdt het vrij snel op... Nu weet ik niet hoe groot die stoel is, maar weet wel dat het vervoer van een elektrisch rolstoel nogal wat voeten in aarde heeft..

Wat ik niet snap is dat ze geen geld terug geven...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70059758
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:16 schreef denthemen het volgende:

[..]

Als ik hem kleiner had kunnen krijgen had ik gewoon mee kunnen gaan volgens KLM
Warom moet die rolstoel eigenlijk per se in het bagagehok? Het is toch hun probleem dat dat bagagerek te klein is? Kan die rolstoel niet opgevouwen worden en in het stewardessenhok in het vliegtuig worden neergezet ofzo? (Ik zeg maar wat). Lijkt me wel een beetje goede service.

Wat je altijd kan doen is contact opnemen met het juridisch loket ofzo. Die geven gratis advies. Ook telefonisch. Zij weten wel of hier sprake is van dwaling
pi_70059780
400 Euro voor Amsterdam-Londen?
pi_70059837
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:23 schreef cmck het volgende:

[..]

Warom moet die rolstoel eigenlijk per se in het bagagehok? Het is toch hun probleem dat dat bagagerek te klein is? Kan die rolstoel niet opgevouwen worden en in het stuwardessenhok worden neergezet ofzo? (Ik zeg maar wat). Lijkt me wel een beetje goede service.

Wat je altijd kan doen is contact opnemen met het juridisch loket ofzo. Die geven gratis advies. Ook telefonisch. Zij weten wel of hier sprake is van dwaling
Dat is al niet zo heel groot dat hok. Ik denk ook dat je dan met het probleem krijgt te maken dat het niet goed vastgezet kan worden.

Overigens, hierboven had iemand het over de grootte van het vrachtruim. Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Als ik af en toe van die enorme hondenbenches van de band af zie komen bij een ordinaire transaviavlucht...
pi_70059919
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:23 schreef cmck het volgende:

[..]

Warom moet die rolstoel eigenlijk per se in het bagagehok? Het is toch hun probleem dat dat bagagerek te klein is? Kan die rolstoel niet opgevouwen worden en in het stewardessenhok in het vliegtuig worden neergezet ofzo? (Ik zeg maar wat). Lijkt me wel een beetje goede service.

De elektrische rolstoel is niet opklapbaar, het is inderdaad hun probleem, maar zij maken er nu mijn probleem van. Dat ik niet mee kan is 1, maar dat ze dan weigeren om geld terug te geven, dat kan niet.

Overigens heb ik vanmorgen gesproken met het juridisch loket, en zij hadden wel wat tips voor me, heb zelfs een email adres gekregen van een medewerker omdat hij het een interessante zaak vond
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_70060331
Ik vind zelfs het punt dat je niet mee kan al discutabel...
pi_70060383
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:26 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat is al niet zo heel groot dat hok. Ik denk ook dat je dan met het probleem krijgt te maken dat het niet goed vastgezet kan worden.

Overigens, hierboven had iemand het over de grootte van het vrachtruim. Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Als ik af en toe van die enorme hondenbenches van de band af zie komen bij een ordinaire transaviavlucht...
Ok, die vlag gaat dus niet op

Tjah, vrachtruim is volgens mij wel mogelijk, maar de vraag is, wil TS dat.
Vanaf dat je de bagage inlevert tot aan de bagageclaim op het vliegveld waarop je aankomt moet je op krukken lopen. En ik weet niet of TS vanaf Schiphol gaat vliegen, maar stel hij moet naar een of andere verre gate ben je wel even bezig.

Maar goed, TS heeft al een reis met de boot geboekt. Ik denk dat hij het antwoord van die advocaat even moet afwachten.
pi_70060397
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:40 schreef lezzer het volgende:
Ik vind zelfs het punt dat je niet mee kan al discutabel...
Ja is het ook, maar daar kun je eigenlijk gewoon niets aan doen. Het type toestel wat ze gebruiken, gebruiken ze bij bijna alle vluchten binnen Europa, wat er dus op neerkomt dat het voor mij onmogelijk is om binnen Europa te vliegen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_70060504
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:41 schreef cmck het volgende:

[..]

Ok, die vlag gaat dus niet op

Tjah, vrachtruim is volgens mij wel mogelijk, maar de vraag is, wil TS dat.
Vanaf dat je de bagage inlevert tot aan de bagageclaim op het vliegveld waarop je aankomt moet je op krukken lopen. En ik weet niet of TS vanaf Schiphol gaat vliegen, maar stel hij moet naar een of andere verre gate ben je wel even bezig.

Maar goed, TS heeft al een reis met de boot geboekt. Ik denk dat hij het antwoord van die advocaat even moet afwachten.
Ik denk dat je het niet helemaal goed snapt

Mijn rolstoel is te hoog voor het bagageruim, daar gaat hij standaard al in. Het is niet zo dat ik in mijn stoel kan blijven zitten of zo tijdens de vlucht. Tijdens de vlucht zit je gewoon op een normale stoel, en de begeleiding naar het vliegtuig toe is helemaal perfect geregeld
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:45:27 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70060529
Heb zelf 2 jaar voor KLM gewerkt, maar ben niet onder de indruk van hun service.
Oh als je met van hoofdkantoor komt en je zit bovenin, ja dan is de service goed, nog een cognac meneer verdriet, hoe wilt u uw steak meneer verdriet.
Maar als klant is het wat anders. Ik ben er geen fan van. Veel collegas verdommen het met KLM te vliegen, die vinden het een ramp.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:48:54 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70060667
Ik roep dit niet heel snel, maar dit lijkt me toch een leuk verhaal voor een programma als Kassa ofzo.
Heel lullig gezegd, maar het feit dat het om een rolstoel gaat maakt dit tot een erg interessant verhaal denk ik maar zo.
Ik zou het er iig niet bij laten zitten.
Dat het niet past kan idd gebeuren, maar dat ze dan geen geld terug geven omdat jij dat zelf blijkbaar had moeten ruiken of verzinnen vind ik echt onzin...
  † In Memoriam † dinsdag 16 juni 2009 @ 14:58:22 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70061017
TVP omdat ik nieuwschierig ben.

Overigens, is het geen optie om de rolstoel in zijn geheel achterover te kantelen zodat hij als het ware op de rugleuning ligt ? Dan kan je misschien voetenplankjes en dergelijke er af halen om de hoogte te beperken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:59:22 #25
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70061058
Uiteraard hoort D. gewoon zijn geld terug te krijgen. Nergens is hij gewaarschuwd voor eventuele problemen met te grote rolstoelen en nergens kon hij ook die informatie achterhalen.
Het is jammer dat de toestellen die gebruikt worden niet geschikt zijn voor heel erg grote zaken, dat valt nog te begrijpen. Maar geen geld teruggeven alsof het de schuld van de klant zelf is, is belachelijk.
pi_70061106
quote:

[..]

Een elektrische rolstoel moet verplicht in het vrachtruim en dan ligt het nog aan het type batterij in hoeverre er extra regelingen getroffen moeten worden (is het een batterij met een vloeistof of een droge batterij?) Plus de rolstoel moet rechtop vervoerd worden en is relatief vrij zwaar. Het is onmogelijk om deze in de cabine te vervoeren.

Het vrachtruim is ook niet erg hoog, de deur is gemiddeld 1,2m bij 0.9m in het soort toestellen waar KLM van AMS naar London vliegt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 15:02:45 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_70061167
Inderdaad. Het kan dat je stoel niet past (shit happens, geef je zelf ook aan). Maar het is echt onacceptabel dat je ze geen geld terug geven. Dit kon je van te voren ook niet weten, en nu betaal je voor een dienst die je niet eens kan afnemen. Belachelijk.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70061187
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:24 schreef Koewam het volgende:
400 Euro voor Amsterdam-Londen?
2 personen hé, en een retour ticket. Ik ben al verplicht om een dure vlucht te nemen, want bij easy jet of zo kun je dit verwachten.
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ik roep dit niet heel snel, maar dit lijkt me toch een leuk verhaal voor een programma als Kassa ofzo.
Heel lullig gezegd, maar het feit dat het om een rolstoel gaat maakt dit tot een erg interessant verhaal denk ik maar zo.
Ik zou het er iig niet bij laten zitten.
Dat het niet past kan idd gebeuren, maar dat ze dan geen geld terug geven omdat jij dat zelf blijkbaar had moeten ruiken of verzinnen vind ik echt onzin...
Ja ik heb radar en kassa een mail gestuurd, helaas kreeg ik van beide een standaard mail terug dat hun ook vakantie hebben en dus niet op alles kunnen reageren.
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:58 schreef 2cv het volgende:
TVP omdat ik nieuwschierig ben.

Overigens, is het geen optie om de rolstoel in zijn geheel achterover te kantelen zodat hij als het ware op de rugleuning ligt ? Dan kan je misschien voetenplankjes en dergelijke er af halen om de hoogte te beperken.
De rugleuning is geen optie, uit ervaring weet ik dat ze heel ruw omgaan met dit soort materialen. De kans dat het breekt is echt te groot, en dan heb ik in Londen een probleem.

De voetenplanken e.d. gaan er sowieso af, maar voor de hoogte maakt dit niet uit
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_70061268
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Een elektrische rolstoel moet verplicht in het vrachtruim en dan ligt het nog aan het type batterij in hoeverre er extra regelingen getroffen moeten worden (is het een batterij met een vloeistof of een droge batterij?) Plus de rolstoel moet rechtop vervoerd worden en is relatief vrij zwaar. Het is onmogelijk om deze in de cabine te vervoeren.

Het vrachtruim is ook niet erg hoog, de deur is gemiddeld 1,2m bij 0.9m in het soort toestellen waar KLM van AMS naar London vliegt...
Volgens mij quote je de verkeerde persoon
pi_70061537
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:05 schreef lezzer het volgende:

[..]

Volgens mij quote je de verkeerde persoon
Niet helemaal, jij dacht dat een stoel niet in het vrachtruim past...
C. Sagan
pi_70062633
Gewoon een heel raar verhaal. Heb je al voorgesteld om je banden lek te prikken dattie dan wel aan hun achterlijke eis voldoet?
pi_70063036
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Niet helemaal, jij dacht dat een stoel niet in het vrachtruim past...
Oh?
Nou, vertel maar eens waar ik dat zeg dan...
pi_70063377
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:58 schreef lezzer het volgende:

[..]

Oh?
Nou, vertel maar eens waar ik dat zeg dan...
quote:

[..]

C. Sagan
pi_70063459
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[..]

Ok, ik weet niet of je het wel gelezen hebt, of dat je probeert te stangen, maar ik zeg dus:
Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Dat betekent zoiets als: Ik denk dat het wel in het vrachtruim past.

[ Bericht 2% gewijzigd door lezzer op 16-06-2009 16:11:28 (typo) ]
pi_70063473
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[..]
Daar staat toch echt 'ik denk niet dat er GEEN in past'
pi_70063610
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:10 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ok, ik weet niet of je het wel gelezen hebt, of dat je probeert te stangen, maar ik zeg dus:
Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Dat betekent zoiets als: Ik denk dat het wel in het vrachtruim past.
Ah, wacht kortsluiting aan mijn kant...

Jij vind het inderdaad vreemd dat er geen stoel in past, terwijl ik betwijfel of het wel past. (sterker nog, ik weet wel bijna zeker dat een elektrische rolstoel niet in het vrachtruim van een 737 of kleiner past)

Zo bedoelde ik het, kwam er echter andersom uit
C. Sagan
pi_70063704
We komen er wel hoor

Ik weet alleen niet hoe groot zo'n vrachtruim is idd. Maar ik zie daar ook wel eens van die grote hondenbenches uit komen, dus dan denk ik dat zo'n rolstoel ook moet kunnen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:17:43 #38
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_70063705
tvp! Ben het geheel met TS eens dat niet meekunnen acceptabel is, maar dat dat komt door de toepassing van 'geheime regels' en dat er geen geld teruggegeven kan worden is ronduit belachelijk..
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_70064199
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:17 schreef lezzer het volgende:
We komen er wel hoor

Ik weet alleen niet hoe groot zo'n vrachtruim is idd. Maar ik zie daar ook wel eens van die grote hondenbenches uit komen, dus dan denk ik dat zo'n rolstoel ook moet kunnen.
Het was een kort nachtje...
C. Sagan
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:55:08 #40
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70065157
"De afmetingen zijn geheim omdat mensen anders maar wat gaan roepen om mee te mogen" gimme a break. Ik ben ook niet onder de indruk van de KLM service, ze hebben me 'n keer tot op 't laatst toe in 't onzekere gelaten of ik wel om de vlucht naar NYC zat omdat zij de vlucht overvol geboekt hadden. En nee 't was geen last minute en ja ik was keurig op tijd op Schiphol. En iedereen zei wat anders, nee ik probeer KLM toch ook te vermijden nou.
Hallon!
pi_70067009
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:55 schreef BlueMage het volgende:
"De afmetingen zijn geheim omdat mensen anders maar wat gaan roepen om mee te mogen" gimme a break.
Je zou eens moeten weten wat een gemiddelde passagier verzint tegenwoordig. Surfborden die ineens tig centimeter langer zijn geworden, duikflessen die ineens zichzelf vermenigvuldigd hebben. Die kun je nog bij de check-in weigeren, maar dat wordt een stuk lastiger als je rolstoel al bij het vliegtuig staat en hij blijkt toch niet te passen....
quote:
Ik ben ook niet onder de indruk van de KLM service, ze hebben me 'n keer tot op 't laatst toe in 't onzekere gelaten of ik wel om de vlucht naar NYC zat omdat zij de vlucht overvol geboekt hadden. En nee 't was geen last minute en ja ik was keurig op tijd op Schiphol. En iedereen zei wat anders, nee ik probeer KLM toch ook te vermijden nou.
Helaas is dat onvermijdelijk als je als maatschappij van een overboekings policy gebruik maakt. Men verkoopt 108% van de beschikbare plaatsen en hoopt dat er 8% minder passagiers op komen dagen. 99% van de gevallen gaat dat goed, soms wordt het wat krap. Dan weet je pas bij het afsluiten van de vlucht voor check-in (22 minuten voor vertrek) of je mee kan. Lastige situatie, maar had je bij het niet meekomen ook flink wat geld kunnen opleveren.
Doet een maatschappij dit niet, dan vliegen alle vluchten met een groot aantal open plaatsen omdat die mensen niet zijn op komen dagen. Dat is verlies van inkomsten, vandaar dat bijna alles maatschappijen van deze praktijken gebruik maken...
C. Sagan
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 19:40:32 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_70070397
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:50 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je zou eens moeten weten wat een gemiddelde passagier verzint tegenwoordig. Surfborden die ineens tig centimeter langer zijn geworden, duikflessen die ineens zichzelf vermenigvuldigd hebben. Die kun je nog bij de check-in weigeren, maar dat wordt een stuk lastiger als je rolstoel al bij het vliegtuig staat en hij blijkt toch niet te passen....
Point taken, maar het is toch te gek dat wanneer een passagier ontdekt dat het niet past wil annuleren, maar dat deze dan geen geld terug krijgt? Ik bedoel, er is betaald, maar blijkbaar kan de passagier niet mee. No hard feelings, maar dan moet deze persoon toch gewoon zijn geld terug kunnen krijgen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70070749
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Point taken, maar het is toch te gek dat wanneer een passagier ontdekt dat het niet past wil annuleren, maar dat deze dan geen geld terug krijgt? Ik bedoel, er is betaald, maar blijkbaar kan de passagier niet mee. No hard feelings, maar dan moet deze persoon toch gewoon zijn geld terug kunnen krijgen?
Tuurlijk moet hij zijn geld terugkrijgen...
C. Sagan
pi_70070984
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:55 schreef BlueMage het volgende:
"De afmetingen zijn geheim omdat mensen anders maar wat gaan roepen om mee te mogen" gimme a break.
Dat vind ik dus ook de meest belachelijke opmerking in dit hele verhaal. KLM staat juist ijzersterk als ze de afmetingen wel weergeven. Stoel blijkt bij de gate te groot = niet goed gemeten door passagier = geen vlucht.
Maar dat je maar op goed geluk bij boeking moet hopen dat je stoel gaat passen, en als blijkt dat dat niet kan (omdat je geen afmeting wist) en je dan geen geld terugkrijgt... be-lach-e-lijk!

Ik snap nu wel waarom bij de Wielewaal geen elro's meer mee mogen op vliegreizen. Zal vast met dit grapje te maken hebben.

TS: ik neem aan dat een duwrolstoel geen optie was voor je? Gelukkig hebben we de boot nog. Fijne vakantie!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70071424
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:56 schreef Cat22 het volgende:
TS: ik neem aan dat een duwrolstoel geen optie was voor je? Gelukkig hebben we de boot nog. Fijne vakantie!
Nee, ik blijf 5 dagen in Londen, en die rolstoel heeft geen op maat gemaakte rugleuning + dat je een groot deel van je vrijheid inlevert
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:18:32 #46
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70071769
Ik lees in hun folder wel dit:

Vermeld bij het boeken van uw reis alstublieft of uw rolstoel inklapbaar is en wat de afmetingen zijn.

Maar als je inderdaad online boekt heb je nergens de mogelijkheid om aan te geven wat de afmetingen zijn, en er staat inderdaad nergens de afmetingen aangegeven.
M.a.w. tijdens het boeken kan je niet weten wat de maximale afmetingen mogen zijn.

Je moet inderdaad contact opnemen met KLM CARE en dan kan je e.e.a. doorgeven. Ik weet zeker dat als door onvermogen van KLM, (Het inzetten van een bepaalde type toestel op een vlucht), je recht hebt op restititue van de betaalde reissom, ongeacht de voorwaarden van het vliegticket.
Alleen als KLM kan aantonen dat je dit redelijkerwijs had kunnen (en moeten) weten kunnen ze weigeren restitutie te verlenen.

Maar ik verwacht met een brief naar KLM dat zij dit passend en goed zullen oplossen, want bij weigering (en dat kan je best in je brief aangeven), kan je verdere stappen ondernemen, en dergelijke zaken voor een rechter laten komen met grote kans op mediabelangstelling zal KLM uit de weg gaan. (En zoals het juridisch loket al heeft aangegeven, dit is een interessante zaak, en zo denken advocaten er ook over, die dit best zonder kosten op willen pakken omdat ze er veel media-aandacht voor kunnen krijgen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:05:24 #47
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70073617
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:56 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook de meest belachelijke opmerking in dit hele verhaal. KLM staat juist ijzersterk als ze de afmetingen wel weergeven. Stoel blijkt bij de gate te groot = niet goed gemeten door passagier = geen vlucht.
Maar dat je maar op goed geluk bij boeking moet hopen dat je stoel gaat passen, en als blijkt dat dat niet kan (omdat je geen afmeting wist) en je dan geen geld terugkrijgt... be-lach-e-lijk!
Dat dus. Je kunt de afmetingen niet weten dus in feite heeft KLM zelfs als ze TS bij de gate weigeren geen been om op te staan. Als ze heel duidelijk hun "policy" online zetten (bijv iets dat opzettelijk liegen over de afmetingen van 'n rolstoel als gevolg heeft dat je op de vlucht geweigerd word én de volle mep moet betalen) dan had TS nooit geboekt en kunnen ze mogelijke "overtreders" ook aanpakken.

Enneh wat betreft dat overvol boeken van die vlucht: natuurlijk moet je als bedrijf dat tegenwoordig wel doen maar ik had 't meer over de service, ik had 'n dag tevoren nog gebeld om te checken of de online ticket klopte en ik ook die en die stoel had, werd bevestigd. En bij de gate had iedere medewerker zo ongeveer 'n ander verhaal. Dat is gewoon klantonvriendelijk.
Hallon!
pi_70074684
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:08 schreef denthemen het volgende:

[..]

Nee, ik blijf 5 dagen in Londen, en die rolstoel heeft geen op maat gemaakte rugleuning + dat je een groot deel van je vrijheid inlevert
Ik snap hem helemaal.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70076910
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:45 schreef denthemen het volgende:

Overigens heb ik nu maar de boot geboekt
Er gaat niks boven reizen met de boot

Verder is het van KLM ook niet netjes dat ze je de reis gewoon laten betalen. Dan hadden ze op zijn minst toch duidelijkere informatie moeten geven over het meenemen van rolstoelen. Waarom kan de annuleringsverzekering hier eigenlijk niks mee?
friet saté
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:28:40 #50
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_70077093
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:24 schreef Anywhere het volgende:

[..]

Er gaat niks boven reizen met de boot

Verder is het van KLM ook niet netjes dat ze je de reis gewoon laten betalen. Dan hadden ze op zijn minst toch duidelijkere informatie moeten geven over het meenemen van rolstoelen. Waarom kan de annuleringsverzekering hier eigenlijk niks mee?
Tenzij TS zeeziek wordt dan natuurlijk
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_70077153
Interesse-TVP
Ben ook van mening dat niet meekunnen tot daar aan toe is, maar dat ze je dan wel je geld terug moeten geven. Benieuwd of dat ook de uitslag zal zijn!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70089585
Helaas nog geen nieuws, we wachten af
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_70102136
Goed nieuws!! Ik krijg mijn geld terug!!

Vandaag diverse mensen gesproken, en steeds een negatief antwoord, tot ik net ben gebeld door een mevrouw van Customer Care die mij wist te vertellen dat ik het gehele bedrag terug krijg Waarom nu opeens wel weet ik niet, zij gaf aan dat zij toch niet zulke strakke regels hanteren op hun afdeling dan de andere

Iedereen bedankt voor de tips e.d. !!
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:10:58 #54
45206 Pietverdriet
pi_70102234
* Pietverdriet is blij dat het gelukt is.
pi_70102242

Niet meer dan normaal natuurlijk. Had anders een hele mooie case kunnen zijn.
Maar gelukkig hoef je dat circus nu niet in.
pi_70102477
Wat wel héél toevallig is, is dat ik vandaag het programma red mijn vakantie een email gestuurd heb met mijn verhaal, en 10 minuten nadat KLM contact opnam belde er iemand van het programma
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_70102662
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:19 schreef denthemen het volgende:
Wat wel héél toevallig is, is dat ik vandaag het programma red mijn vakantie een email gestuurd heb met mijn verhaal, en 10 minuten nadat KLM contact opnam belde er iemand van het programma
Ja, maar jij bent zielig en aaibaar, want in een rolstoel.

Mag ik hopelijk toch zeggen he?
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:28:16 #58
45206 Pietverdriet
pi_70102769
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:19 schreef denthemen het volgende:
De door de goedmens zo verfoeide boulevard en schandaal pers heeft een belangrijke functie in de maatschappij
pi_70103015
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:25 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent zielig en aaibaar, want in een rolstoel.

Mag ik hopelijk toch zeggen he?
Tuurlijk mag je dat zeggen En je hebt nog gelijk ook hoor, zulk soort dingen trekken kijkers
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_70103611
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:35 schreef denthemen het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je dat zeggen En je hebt nog gelijk ook hoor, zulk soort dingen trekken kijkers
Pesies, spanning ende sensatie en wat kunnen de gezonde mensen zich dan weer goed en bevoorrecht voelen.
Dan moet je wel een beetje zelfspot hebben (of kunnen waarderen), anders wordt het leven ook niet leuker.
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2009 @ 18:40:48 #61
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70104943
Dieptriest dat het zo moet. Maar ik ben wel blij voor je Denthemen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70105824
Kan natuurlijk ook dat die mevrouw van KLM ook op Fok zit

Veel plezier in ieder geval nog op je vakantie!
friet saté
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:29:44 #63
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70114180
Tsja triest dat je idd moet gaan dreigen maar goed dat 't gelukt is.
Hallon!
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:32:18 #64
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70114279
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:07 schreef denthemen het volgende:

Vandaag diverse mensen gesproken, en steeds een negatief antwoord, tot ik net ben gebeld door een mevrouw van Customer Care die mij wist te vertellen dat ik het gehele bedrag terug krijg Waarom nu opeens wel weet ik niet, zij gaf aan dat zij toch niet zulke strakke regels hanteren op hun afdeling dan de andere

Ik had ook niet anders verwacht.

Op negatieve publiciteit zitten mijn vrienden van de KLM echt niet te wachten, en dit is zo'n zaak welke in de media nogal negatief kan uitpakken voor KLM.
Goed dat je je geld terug krijgt, kan je die mooi in de UK besteden, zeker met de huidge koersontwikkeling Euro - Pond...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_70122194
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:07 schreef denthemen het volgende:

Het grote probleem bij KLM is dat er teveel schijven zijn met teveel mensen. Elke medewerker heeft wel 1 of meerdere personen boven zich aan wie hij of zij verantwoording moet afleggen. Op zich is verantwoording afleggen niet erg, maar op sommige vlakken is dat doorgeslagen en krijg je een star en stug beleid. Waarschijnlijk heb je best een aantal mensen aan de lijn gehad die persoonlijk je 100% van je geld terug hadden willen terug geven, maar dan hadden ze dat aan hun tig bazen moeten verantwoorden en dat kunnen of willen ze niet, ook al is dat in het belang van de KLM en gewoon fatsoenlijk.
C. Sagan
pi_75826961
Volgende keer een tijdelijke reservering maken via de telefoon en dan de aanvraag voor de rolstoel doen!

Zo gauw de aanvraag is bevestigd kun je de reservering betalen. Dat is de normale manier van werken. Uiteraard moet KLM dat duidelijker vermelden op de website, maar wanneer jij van NL naar de UK vliegt kun je eigenlijk wel weten dat het geen grote vliegtuigen zullen zijn. Vaak zijn het de fokker 100 of zelfs 70. In dit soort kleine toestellen kun je niet zomaar alles meenemen.

Automatisch aannemen dat het allemaal wel goed komt is dus ook niet handig van je geweest TS.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 20 december 2009 @ 10:28:07 #67
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_75828538
quote:

Dit omdat mensen anders bijvoorbeeld zeggen dat de hoogte 85 cm is als hun aangeven dat het maximaal 90 mag zijn
Hoe ze het nu dan opknappen is natúúrlijk veel beter....
pi_75838283
quote:
Op zondag 20 december 2009 05:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Volgende keer een tijdelijke reservering maken via de telefoon en dan de aanvraag voor de rolstoel doen!

Zo gauw de aanvraag is bevestigd kun je de reservering betalen. Dat is de normale manier van werken. Uiteraard moet KLM dat duidelijker vermelden op de website, maar wanneer jij van NL naar de UK vliegt kun je eigenlijk wel weten dat het geen grote vliegtuigen zullen zijn. Vaak zijn het de fokker 100 of zelfs 70. In dit soort kleine toestellen kun je niet zomaar alles meenemen.

Automatisch aannemen dat het allemaal wel goed komt is dus ook niet handig van je geweest TS.
Zo, en dat na een half jaar!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_75841718
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:04 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Zo, en dat na een half jaar!
Ja? Kan me voorstellen dat dit soort dingen nog steeds gebeuren, dus het lijkt me goed om mensen dan toch even te informeren over de beste aanpak. Kan een heleboel gedoe voorkomen toch?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')