abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70058527
Hallo,

Ik heb omstreeks Maart via internet 2 tickets geboekt voor een vlucht van Amsterdam naar Londen op 27 juli. Nu is het zo dat ik zelf in een elektrische rolstoel zit en hier dan ook assistentie voor moet aanvragen, tot een max van 5 dagen voor de vlucht. In mei heb ik contact opgenomen met een speciaal telefoonnummer van de KLM om de maten e.d. van mijn rolstoel door te geven, een dag later kreeg ik een telefoontje van KLM dat mijn rolstoel te hoog zou zijn voor het bagageruim, okay dat kan gebeuren. Ik heb bekeken of ik op de één of andere manier de rolstoel zo kon maken dat hij een stuk minder hoog was, wat helaas dus niet mogelijk was.

Hierop besloot ik om de KLM hierover in te lichten en dus mijn vlucht te annuleren. Helaas werd mij medegedeeld dat ik mijn vlucht wel kon annuleren maar dat restitutie van het geld (een bedrag rond de 400 euro) niet mogelijk was, een echte reden kon zij mij niet geven. Ik heb tevens mijn annuleringsverzekering geprobeerd te gebruiken hiervoor, maar zij kunnen in dit geval ook geen geld teruggeven.

Ik heb de KLM site nog eens doorgekeken, en hier is nergens iets te vinden over maximale afmetingen of een waarschuwing dat bepaalde vliegtuigen geen rolstoelen kunnen meenemen.
http://www.klm.com/travel(...)d_nw_tcm52-16338.pdf
Ook heb ik het hele proces van online een ticket boeken nogmaals doorlopen, en daar staat ook geen informatie over maximale afmetingen

Aangezien ik toch mijn geld terug wil dien ik een officiële klacht in bij KLM, maar is er hier iemand misschien die hier ook maar enige ervaring mee heeft of misschien tips heeft?

Overigens heb ik nu maar de boot geboekt

BVD
Dennis
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_70058673
Belachelijk van KLM. Is er niet gewoon sprake van dwaling?
pi_70058702
Vreemd dat je er niets over kunt vinden. Als er ook nergens iets staat over afmetingen, sta (zit ) je redelijk sterk lijkt mij.

Wel kut trouwens dat je nu met de boot moet.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 13:54:35 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70058800
Ik neem aan dat ze je dat kunnen uitleggen als je belt. Ze kunnen best weigeren, maar dan moeten ze er ook een verklaring voor hebben.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_70058845
Artikel 228(BW6)
1. Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten, is vernietigbaar:

a. indien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder deze inlichting zou worden gesloten;

Lijkt me toch vrij duidelijk?
pi_70058879
Wat ik je zou aanraden om iemand die wat hoger aan de lader staat de benaderen. Nu heb je waarschijnlijk een standaard telefoniste gesproken die alleen de protocollen volgt. Daarnaast lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat je door een fout van hun kant je geld niet terugkrijgt. Je hebt een overeenkomst en zij kunnen die niet nakomen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70058887
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem aan dat ze je dat kunnen uitleggen als je belt. Ze kunnen best weigeren, maar dan moeten ze er ook een verklaring voor hebben.
Je krijgt helaas alleen maar zo'n belmiep aan de lijn, en je doorverbinden met een hoger persoon weigeren ze.

Overigens bedacht ik mij net dat de persoon die mij destijds belde dat mijn rolstoel te hoog was vertelde dat de afmetingen geheim zijn. Dit omdat mensen anders bijvoorbeeld zeggen dat de hoogte 85 cm is als hun aangeven dat het maximaal 90 mag zijn
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  dinsdag 16 juni 2009 @ 13:59:10 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70058935
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:57 schreef denthemen het volgende:

[..]

Je krijgt helaas alleen maar zo'n belmiep aan de lijn, en je doorverbinden met een hoger persoon weigeren ze.

Overigens bedacht ik mij net dat de persoon die mij destijds belde dat mijn rolstoel te hoog was vertelde dat de afmetingen geheim zijn. Dit omdat mensen anders bijvoorbeeld zeggen dat de hoogte 85 cm is als hun aangeven dat het maximaal 90 mag zijn
Tsja die belmiepen weten inderdaad niets.... En de maximale afmetingen die ze hebben zijn geheim? Wat een vreemde regel, dan zou je dus nooit kunnen weten of het wel of geen zin heeft om te boeken?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:07:04 #9
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70059201
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:57 schreef denthemen het volgende:

[..]

Je krijgt helaas alleen maar zo'n belmiep aan de lijn, en je doorverbinden met een hoger persoon weigeren ze.
Je moet ook niet aan die belmiep zelf vragen of je haar baas mag spreken.
Stuur eens een briefje
Callcenters
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_70059285
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:07 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Je moet ook niet aan die belmiep zelf vragen of je haar baas mag spreken.
Stuur eens een briefje
Callcenters
Inmiddels een mail verzonden naar een speciaal email adres voor assistentie verlening, tevens stuur ik vandaag nog een aangetekende brief
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_70059357
Interesse TVP.
Ik kan me niet voorstellen dat de afmeting van je rolstoel voor de KLM reden is je niet te willen vervoeren.
Of eigenlijk, je rolstoel niet.
pi_70059519
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:12 schreef lezzer het volgende:
Interesse TVP.
Ik kan me niet voorstellen dat de afmeting van je rolstoel voor de KLM reden is je niet te willen vervoeren.
Of eigenlijk, je rolstoel niet.
Als ik hem kleiner had kunnen krijgen had ik gewoon mee kunnen gaan volgens KLM
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_70059585
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:12 schreef lezzer het volgende:
Interesse TVP.
Ik kan me niet voorstellen dat de afmeting van je rolstoel voor de KLM reden is je niet te willen vervoeren.
Of eigenlijk, je rolstoel niet.
Tsja, als het ding niet in het vrachtruim past, houdt het vrij snel op... Nu weet ik niet hoe groot die stoel is, maar weet wel dat het vervoer van een elektrisch rolstoel nogal wat voeten in aarde heeft..

Wat ik niet snap is dat ze geen geld terug geven...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70059758
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:16 schreef denthemen het volgende:

[..]

Als ik hem kleiner had kunnen krijgen had ik gewoon mee kunnen gaan volgens KLM
Warom moet die rolstoel eigenlijk per se in het bagagehok? Het is toch hun probleem dat dat bagagerek te klein is? Kan die rolstoel niet opgevouwen worden en in het stewardessenhok in het vliegtuig worden neergezet ofzo? (Ik zeg maar wat). Lijkt me wel een beetje goede service.

Wat je altijd kan doen is contact opnemen met het juridisch loket ofzo. Die geven gratis advies. Ook telefonisch. Zij weten wel of hier sprake is van dwaling
pi_70059780
400 Euro voor Amsterdam-Londen?
pi_70059837
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:23 schreef cmck het volgende:

[..]

Warom moet die rolstoel eigenlijk per se in het bagagehok? Het is toch hun probleem dat dat bagagerek te klein is? Kan die rolstoel niet opgevouwen worden en in het stuwardessenhok worden neergezet ofzo? (Ik zeg maar wat). Lijkt me wel een beetje goede service.

Wat je altijd kan doen is contact opnemen met het juridisch loket ofzo. Die geven gratis advies. Ook telefonisch. Zij weten wel of hier sprake is van dwaling
Dat is al niet zo heel groot dat hok. Ik denk ook dat je dan met het probleem krijgt te maken dat het niet goed vastgezet kan worden.

Overigens, hierboven had iemand het over de grootte van het vrachtruim. Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Als ik af en toe van die enorme hondenbenches van de band af zie komen bij een ordinaire transaviavlucht...
pi_70059919
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:23 schreef cmck het volgende:

[..]

Warom moet die rolstoel eigenlijk per se in het bagagehok? Het is toch hun probleem dat dat bagagerek te klein is? Kan die rolstoel niet opgevouwen worden en in het stewardessenhok in het vliegtuig worden neergezet ofzo? (Ik zeg maar wat). Lijkt me wel een beetje goede service.

Wat je altijd kan doen is contact opnemen met het juridisch loket ofzo. Die geven gratis advies. Ook telefonisch. Zij weten wel of hier sprake is van dwaling
De elektrische rolstoel is niet opklapbaar, het is inderdaad hun probleem, maar zij maken er nu mijn probleem van. Dat ik niet mee kan is 1, maar dat ze dan weigeren om geld terug te geven, dat kan niet.

Overigens heb ik vanmorgen gesproken met het juridisch loket, en zij hadden wel wat tips voor me, heb zelfs een email adres gekregen van een medewerker omdat hij het een interessante zaak vond
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_70060331
Ik vind zelfs het punt dat je niet mee kan al discutabel...
pi_70060383
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:26 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat is al niet zo heel groot dat hok. Ik denk ook dat je dan met het probleem krijgt te maken dat het niet goed vastgezet kan worden.

Overigens, hierboven had iemand het over de grootte van het vrachtruim. Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Als ik af en toe van die enorme hondenbenches van de band af zie komen bij een ordinaire transaviavlucht...
Ok, die vlag gaat dus niet op

Tjah, vrachtruim is volgens mij wel mogelijk, maar de vraag is, wil TS dat.
Vanaf dat je de bagage inlevert tot aan de bagageclaim op het vliegveld waarop je aankomt moet je op krukken lopen. En ik weet niet of TS vanaf Schiphol gaat vliegen, maar stel hij moet naar een of andere verre gate ben je wel even bezig.

Maar goed, TS heeft al een reis met de boot geboekt. Ik denk dat hij het antwoord van die advocaat even moet afwachten.
pi_70060397
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:40 schreef lezzer het volgende:
Ik vind zelfs het punt dat je niet mee kan al discutabel...
Ja is het ook, maar daar kun je eigenlijk gewoon niets aan doen. Het type toestel wat ze gebruiken, gebruiken ze bij bijna alle vluchten binnen Europa, wat er dus op neerkomt dat het voor mij onmogelijk is om binnen Europa te vliegen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_70060504
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:41 schreef cmck het volgende:

[..]

Ok, die vlag gaat dus niet op

Tjah, vrachtruim is volgens mij wel mogelijk, maar de vraag is, wil TS dat.
Vanaf dat je de bagage inlevert tot aan de bagageclaim op het vliegveld waarop je aankomt moet je op krukken lopen. En ik weet niet of TS vanaf Schiphol gaat vliegen, maar stel hij moet naar een of andere verre gate ben je wel even bezig.

Maar goed, TS heeft al een reis met de boot geboekt. Ik denk dat hij het antwoord van die advocaat even moet afwachten.
Ik denk dat je het niet helemaal goed snapt

Mijn rolstoel is te hoog voor het bagageruim, daar gaat hij standaard al in. Het is niet zo dat ik in mijn stoel kan blijven zitten of zo tijdens de vlucht. Tijdens de vlucht zit je gewoon op een normale stoel, en de begeleiding naar het vliegtuig toe is helemaal perfect geregeld
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:45:27 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70060529
Heb zelf 2 jaar voor KLM gewerkt, maar ben niet onder de indruk van hun service.
Oh als je met van hoofdkantoor komt en je zit bovenin, ja dan is de service goed, nog een cognac meneer verdriet, hoe wilt u uw steak meneer verdriet.
Maar als klant is het wat anders. Ik ben er geen fan van. Veel collegas verdommen het met KLM te vliegen, die vinden het een ramp.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:48:54 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70060667
Ik roep dit niet heel snel, maar dit lijkt me toch een leuk verhaal voor een programma als Kassa ofzo.
Heel lullig gezegd, maar het feit dat het om een rolstoel gaat maakt dit tot een erg interessant verhaal denk ik maar zo.
Ik zou het er iig niet bij laten zitten.
Dat het niet past kan idd gebeuren, maar dat ze dan geen geld terug geven omdat jij dat zelf blijkbaar had moeten ruiken of verzinnen vind ik echt onzin...
***
  † In Memoriam † dinsdag 16 juni 2009 @ 14:58:22 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70061017
TVP omdat ik nieuwschierig ben.

Overigens, is het geen optie om de rolstoel in zijn geheel achterover te kantelen zodat hij als het ware op de rugleuning ligt ? Dan kan je misschien voetenplankjes en dergelijke er af halen om de hoogte te beperken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:59:22 #25
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70061058
Uiteraard hoort D. gewoon zijn geld terug te krijgen. Nergens is hij gewaarschuwd voor eventuele problemen met te grote rolstoelen en nergens kon hij ook die informatie achterhalen.
Het is jammer dat de toestellen die gebruikt worden niet geschikt zijn voor heel erg grote zaken, dat valt nog te begrijpen. Maar geen geld teruggeven alsof het de schuld van de klant zelf is, is belachelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')