Een elektrische rolstoel moet verplicht in het vrachtruim en dan ligt het nog aan het type batterij in hoeverre er extra regelingen getroffen moeten worden (is het een batterij met een vloeistof of een droge batterij?) Plus de rolstoel moet rechtop vervoerd worden en is relatief vrij zwaar. Het is onmogelijk om deze in de cabine te vervoeren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:26 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat is al niet zo heel groot dat hok. Ik denk ook dat je dan met het probleem krijgt te maken dat het niet goed vastgezet kan worden.
Overigens, hierboven had iemand het over de grootte van het vrachtruim. Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Als ik af en toe van die enorme hondenbenches van de band af zie komen bij een ordinaire transaviavlucht...
2 personen hé, en een retour ticket. Ik ben al verplicht om een dure vlucht te nemen, want bij easy jet of zo kun je dit verwachten.quote:
Ja ik heb radar en kassa een mail gestuurd, helaas kreeg ik van beide een standaard mail terug dat hun ook vakantie hebben en dus niet op alles kunnen reageren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ik roep dit niet heel snel, maar dit lijkt me toch een leuk verhaal voor een programma als Kassa ofzo.
Heel lullig gezegd, maar het feit dat het om een rolstoel gaat maakt dit tot een erg interessant verhaal denk ik maar zo.
Ik zou het er iig niet bij laten zitten.
Dat het niet past kan idd gebeuren, maar dat ze dan geen geld terug geven omdat jij dat zelf blijkbaar had moeten ruiken of verzinnen vind ik echt onzin...
De rugleuning is geen optie, uit ervaring weet ik dat ze heel ruw omgaan met dit soort materialen. De kans dat het breekt is echt te groot, en dan heb ik in Londen een probleem.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:58 schreef 2cv het volgende:
TVP omdat ik nieuwschierig ben.
Overigens, is het geen optie om de rolstoel in zijn geheel achterover te kantelen zodat hij als het ware op de rugleuning ligt ? Dan kan je misschien voetenplankjes en dergelijke er af halen om de hoogte te beperken.
Volgens mij quote je de verkeerde persoonquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:00 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Een elektrische rolstoel moet verplicht in het vrachtruim en dan ligt het nog aan het type batterij in hoeverre er extra regelingen getroffen moeten worden (is het een batterij met een vloeistof of een droge batterij?) Plus de rolstoel moet rechtop vervoerd worden en is relatief vrij zwaar. Het is onmogelijk om deze in de cabine te vervoeren.
Het vrachtruim is ook niet erg hoog, de deur is gemiddeld 1,2m bij 0.9m in het soort toestellen waar KLM van AMS naar London vliegt...
Niet helemaal, jij dacht dat een stoel niet in het vrachtruim past...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:05 schreef lezzer het volgende:
[..]
Volgens mij quote je de verkeerde persoon
Oh?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:13 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Niet helemaal, jij dacht dat een stoel niet in het vrachtruim past...
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Oh?
Nou, vertel maar eens waar ik dat zeg dan...
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:26 schreef lezzer het volgende:
[..]
Overigens, hierboven had iemand het over de grootte van het vrachtruim. Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Als ik af en toe van die enorme hondenbenches van de band af zie komen bij een ordinaire transaviavlucht...
Ok, ik weet niet of je het wel gelezen hebt, of dat je probeert te stangen, maar ik zeg dus:quote:
Ah, wachtquote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:10 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ok, ik weet niet of je het wel gelezen hebt, of dat je probeert te stangen, maar ik zeg dus:
Je maakt mij niet wijs dat daar geen electrische rolstoel in past.
Dat betekent zoiets als: Ik denk dat het wel in het vrachtruim past.
Het was een kort nachtje...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:17 schreef lezzer het volgende:
We komen er wel hoor![]()
![]()
Ik weet alleen niet hoe groot zo'n vrachtruim is idd. Maar ik zie daar ook wel eens van die grote hondenbenches uit komen, dus dan denk ik dat zo'n rolstoel ook moet kunnen.
Je zou eens moeten weten wat een gemiddelde passagier verzint tegenwoordig. Surfborden die ineens tig centimeter langer zijn geworden, duikflessen die ineens zichzelf vermenigvuldigd hebben. Die kun je nog bij de check-in weigeren, maar dat wordt een stuk lastiger als je rolstoel al bij het vliegtuig staat en hij blijkt toch niet te passen....quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:55 schreef BlueMage het volgende:
"De afmetingen zijn geheim omdat mensen anders maar wat gaan roepen om mee te mogen" gimme a break.
Helaas is dat onvermijdelijk als je als maatschappij van een overboekings policy gebruik maakt. Men verkoopt 108% van de beschikbare plaatsen en hoopt dat er 8% minder passagiers op komen dagen. 99% van de gevallen gaat dat goed, soms wordt het wat krap. Dan weet je pas bij het afsluiten van de vlucht voor check-in (22 minuten voor vertrek) of je mee kan. Lastige situatie, maar had je bij het niet meekomen ook flink wat geld kunnen opleveren.quote:Ik ben ook niet onder de indruk van de KLM service, ze hebben me 'n keer tot op 't laatst toe in 't onzekere gelaten of ik wel om de vlucht naar NYC zat omdat zij de vlucht overvol geboekt hadden. En nee 't was geen last minute en ja ik was keurig op tijd op Schiphol. En iedereen zei wat anders, nee ik probeer KLM toch ook te vermijden nou.
Point taken, maar het is toch te gek dat wanneer een passagier ontdekt dat het niet past wil annuleren, maar dat deze dan geen geld terug krijgt? Ik bedoel, er is betaald, maar blijkbaar kan de passagier niet mee. No hard feelings, maar dan moet deze persoon toch gewoon zijn geld terug kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je zou eens moeten weten wat een gemiddelde passagier verzint tegenwoordig. Surfborden die ineens tig centimeter langer zijn geworden, duikflessen die ineens zichzelf vermenigvuldigd hebben. Die kun je nog bij de check-in weigeren, maar dat wordt een stuk lastiger als je rolstoel al bij het vliegtuig staat en hij blijkt toch niet te passen....
Tuurlijk moet hij zijn geld terugkrijgen...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Point taken, maar het is toch te gek dat wanneer een passagier ontdekt dat het niet past wil annuleren, maar dat deze dan geen geld terug krijgt? Ik bedoel, er is betaald, maar blijkbaar kan de passagier niet mee. No hard feelings, maar dan moet deze persoon toch gewoon zijn geld terug kunnen krijgen?
Dat vind ik dus ook de meest belachelijke opmerking in dit hele verhaal. KLM staat juist ijzersterk als ze de afmetingen wel weergeven. Stoel blijkt bij de gate te groot = niet goed gemeten door passagier = geen vlucht.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:55 schreef BlueMage het volgende:
"De afmetingen zijn geheim omdat mensen anders maar wat gaan roepen om mee te mogen" gimme a break.![]()
Nee, ik blijf 5 dagen in Londen, en die rolstoel heeft geen op maat gemaakte rugleuning + dat je een groot deel van je vrijheid inlevertquote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:56 schreef Cat22 het volgende:
TS: ik neem aan dat een duwrolstoel geen optie was voor je? Gelukkig hebben we de boot nog.Fijne vakantie!
Dat dus. Je kunt de afmetingen niet weten dus in feite heeft KLM zelfs als ze TS bij de gate weigeren geen been om op te staan. Als ze heel duidelijk hun "policy" online zetten (bijv iets dat opzettelijk liegen over de afmetingen van 'n rolstoel als gevolg heeft dat je op de vlucht geweigerd word én de volle mep moet betalen) dan had TS nooit geboekt en kunnen ze mogelijke "overtreders" ook aanpakken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:56 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook de meest belachelijke opmerking in dit hele verhaal. KLM staat juist ijzersterk als ze de afmetingen wel weergeven. Stoel blijkt bij de gate te groot = niet goed gemeten door passagier = geen vlucht.
Maar dat je maar op goed geluk bij boeking moet hopen dat je stoel gaat passen, en als blijkt dat dat niet kan (omdat je geen afmeting wist) en je dan geen geld terugkrijgt... be-lach-e-lijk!
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:08 schreef denthemen het volgende:
[..]
Nee, ik blijf 5 dagen in Londen, en die rolstoel heeft geen op maat gemaakte rugleuning + dat je een groot deel van je vrijheid inlevert
Er gaat niks boven reizen met de bootquote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:45 schreef denthemen het volgende:
Overigens heb ik nu maar de boot geboekt
Tenzij TS zeeziek wordt dan natuurlijkquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:24 schreef Anywhere het volgende:
[..]
Er gaat niks boven reizen met de boot![]()
Verder is het van KLM ook niet netjes dat ze je de reis gewoon laten betalen. Dan hadden ze op zijn minst toch duidelijkere informatie moeten geven over het meenemen van rolstoelen. Waarom kan de annuleringsverzekering hier eigenlijk niks mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |