dat denk je verkeerd dan. wtf is volgens jou sowieso een 'kraakpand'? een pand is pas een kraakpand als het gekraakt isquote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als het een kraakpand is ja
lijkt mij niet dat je bijvoorbeeld een nieuwbouwwoning die een jaar leeg staat mag kraken
Niets mis met kraken? Kennelijk moet een kraakpand een teringzooi zijn, en het enige wat ze doen is de hele dag zitten met hun kop die in geen 5 jaar shampoo heeft gezien een beetje zichzelf stoned blowen terwijl ik (lees: de werkende burger) me (zich) hier uit de naad zit te werken om mijn dak te kunnen blijven betalen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:13 schreef -skippybal- het volgende:
Da's wel heel lomp. Niks mis met kraken, maar wel met deze manier.
Oh, en z'n overhemden![]()
![]()
Daar lijkt het wel op.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:24 schreef Hukkie het volgende:
Dus stel dat ik twee weken op vakantie ga en er bij terugkomst een berg krakers in mijn huis zitten, dan kan de politie niets doen? Begrijp ik dat goed?
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:24 schreef Hukkie het volgende:
Dus stel dat ik twee weken op vakantie ga en er bij terugkomst een berg krakers in mijn huis zitten, dan kan de politie niets doen? Begrijp ik dat goed?
Ja en dan ga je zelf de bak in. Want dan komt de de politie ineens wel in actie..quote:Op maandag 1 juni 2009 22:38 schreef Hukkie het volgende:
Mwa, in zo'n geval zou ik ook niet schromen om even de honkbalknuppel uit mijn achterbak te halen. Dat is toch van de zotte.
Ja, voordeel is wel dat je dan in ieder geval je huis weer terug hebt. Maar ieder voordeel heb inderdaad zn nadeel, misschien dat je die krakers als inbrekers kunt bestempelen.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:54 schreef MrData het volgende:
[..]
Ja en dan ga je zelf de bak in. Want dan komt de de politie ineens wel in actie..
Mwah, als daadwerkelijk blijkt dat de woning van jou is en de politie niets deed en jij niet daadwerkelijk iemand permanent een roelstoel in werkt denk ik dat het wel meevalt.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:54 schreef MrData het volgende:
[..]
Ja en dan ga je zelf de bak in. Want dan komt de de politie ineens wel in actie..
Dit dus.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dit heeft geen moer met kraken te maken.
Hoezo gered? Hebben ze geholpen aan het onderhoud van deze panden? Daar hun tijd, geld en energie in gestoken om het te behouden? Of gered in de vorm van gratis wonen? Hielden ze de panden schoon?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:27 schreef rood_verzet het volgende:
Tivoli, de Melkweg en Paradiso waren vroeger ook kraakpanden en zijn op zo'n manier van een ondergang gered.Bij sommige lui op forums ontbreekt echt het vermogen om te kunnen relativeren.
Hoe langer een huis leeg staat, hoe nadeliger dat voor de prijs is? Vooral in deze periode?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:50 schreef Seneca het volgende:
[..]
Behalve als jij dus je huis bewust laat leegstaan om zo kunstmatig de prijs op te drijven. Woonruimte is namelijk een primaire levensbehoefte, daar zou niet op gespeculeerd mogen worden.
quote:Imho is kraken niet het probleem maar juist het symptoom. Wat mij betreft mag het best verboden worden maar je zult zien dat het kabinet de onderliggende oorzaak vervolgens gewoon laat voor wat het is
Wat is voor jou een kraakpand dan? Ik schrok werkelijk hoe weinig waarde die krakers op dat forum hechten aan het recht van eigendom. Sommigen vonden het zelfs normaal dat de hele inboedel van de eigenaar gewoon gebruikt of op straat werd gezet.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:50 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
dat denk je verkeerd dan. wtf is volgens jou sowieso een 'kraakpand'? een pand is pas een kraakpand als het gekraakt isof denk je dat er speciaal hele oude huizen zijn alleen voor krakers
Als je zoveel geld uitgeeft aan je zelf, verdien je het om je huis ontnomen te worden. Asociaal!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:05 schreef paddy het volgende:
Je mag dus volgens de krakers niet een rondreis maken van een jaar of langer? Dan wordt maar even beslist over je huis? Hoe krom is dat?
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:02 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als je zoveel geld uitgeeft aan je zelf, verdien je het om je huis ontnomen te worden. Asociaal!
Dat is wat ik dacht.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:22 schreef paddy het volgende:
Volgens mij heeft dit niets met kraken te maken.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005288/geldigheidsdatum_02-06-2009
Vond deze link.
En er ook nog een krakersforum(gewoon criminelen)
Ik snap trouwens überhaupt niet dat je eigendommen gewoon kunt claimen. (al dan niet tijdelijk) Ook al zou het een ongebruikt leeg pand zijn.
Belachelijk dat het kan dus.
Weet jij veel hoelang iemand spaart voor zo'n reis?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:02 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als je zoveel geld uitgeeft aan je zelf, verdien je het om je huis ontnomen te worden. Asociaal!
Bronquote:Burgemeester en korpsbeheerder Ahmed Aboutaleb stelt toch een onderzoek in naar het kraakverhaal van Rotterdammer Gerard Devilee.
Aboutaleb heeft contact opgenomen met de man die afgelopen zaterdag in deze krant vertelde hoe hij uit zijn eigen huis in Rotterdam-Zuid gezet was door krakers.
,,De burgemeester heeft direct het Openbaar Ministerie, de gemeentelijke directie Veiligheid en de korpschef van de politie ingeschakeld om te onderzoeken of zijn verhaal klopt. Als dat zo is, kijken we wat we voor meneer Devilee kunnen betekenen,’’ zegt een woordvoerder. Eerder zei de politie opmerkelijk genoeg niks voor de man te kunnen doen. Die moest maar een civiele procedure beginnen.
Als de gemeente vaststelt dat Devilee’s verhaal toch klopt, kunnen de krakers alsnog uit diens huis aan de Charloise Lagedijk gezet worden. De politie is daar naar eigen zeggen eerder niet toe over gegaan, omdat de krakers claimen dat het huis al langer dan een jaar leeg staat en onbewoonbaar zou zijn. De kraak zou dan legaal zijn. ,,De keuken was zo rot als een mispel,’’ zegt buurman Jan echter, die een huis verderop in de straat kraakt. ,,Helemaal groen uitgeslagen van het vocht. Als je er naar keek dan stortte die keuken al in elkaar.’’
Devilee zelf ontkent de lezing van de krakers en zegt dat ze de boel opzettelijk overhoop hebben gehaald. ,,Ik ben er enkele dagen per week. De andere dagen ben ik in het huis waar mijn kinderen wonen, die ik samen met mijn ex opvoed,’’ zegt de 59-jarige man.
Devilee kwam vorige week dinsdag thuis na een paar dagen afwezigheid. De schoorsteen rookte, hij vertrouwde het niet en belde de politie. Toen hij samen met de agenten het huis betrad, troffen ze vier krakers op de bank aan.
Woningnood is ook maar een verzinsel. Er staan 200.000 objecten op funda, As die nood echt zo hoog is heeft de woningbouw in ieder geval woningen voor het uizoeken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Krakers zijn vieze profiteurs. Dan kan er inderdaad woningnood zijn, maar al die andere mensen die in het zelfde schuitje zitten en wel gewoon op een woning wachten of voor tijdelijk maar op een studentenkamer wachten of anti-kraak zitten, ondergaan wel gewoon de situatie.
Maar zoals eerder gemeld; stamp in plaats van dure huizen maar eens flink wat starterswoningen uit de grond. En stoppen met kantoorgebouwen neerzetten op de plek waar woningen horen te staan.
Ik zeg:quote:
Niet in Utrecht en omstreken hoor. Daar zit een gezin met een kind na 2 jaar ingeschreven te staan (verhuizen voor werk) nog steeds in een tweekamerflat. Voor een huis (eengezinswoning) moet je hier gemiddeld 10 jaar wachten, dus snel doorstromen doen ze niet. En een woningbouwvereniging verplichten een huis te kopen voor een huurder vind ik ook een beetje vreemd.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:39 schreef McKillem het volgende:
[..]
Woningnood is ook maar een verzinsel. Er staan 200.000 objecten op funda, As die nood echt zo hoog is heeft de woningbouw in ieder geval woningen voor het uizoeken.
Mee eens, maar een update is een updatequote:Ik zeg:
Lekker boeiend wat die gast wel of niet met zijn huis doet en wat de staat van zijn huis was is of zou worden
Het is nog steeds meneers woning waar je mijns inzien gewoon af moet blijven.
Dat zeg ik, als ze bij de woningbouw nou gewoon wat woningen bijkopen kan dat volgens mij drastisch verbeten. Het geld hebben ze er wel voor iig.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Niet in Utrecht en omstreken hoor. Daar zit een gezin met een kind na 2 jaar ingeschreven te staan (verhuizen voor werk) nog steeds in een tweekamerflat. Voor een huis moet je hier gemiddeld 10 jaar wachten, dus snel doorstromen doen ze niet.
[..]
Het was dan ook een reactie op de update en niet op jou.quote:[..]
Mee eens, maar een update is een update
Het geld zullen ze er misschien voor hebben, maar het is geen overheidsinstelling toch? Dus een woningbouwvereniging verplichten huizen te kopen om weer te verhuren vind ik te ver gaanquote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:45 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat zeg ik, als ze bij de woningbouw nou gewoon wat woningen bijkopen kan dat volgens mij drastisch verbeten. Het geld hebben ze er wel voor iig.
[..]
Niet dusquote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:04 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik een goede PI had gekozen.
Dat is waar...maar een wachtlijst van 10 jaar voor een 1 gezinswoning in wss nog niet eens de tofste buurt vind ik denk ik erger.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:50 schreef paddy het volgende:
[..]
Het geld zullen ze er misschien voor hebben, maar het is geen overheidsinstelling toch? Dus een woningbouwvereniging verplichten huizen te kopen om weer te verhuren vind ik te ver gaan
Als het aan de PvdA ligt, worden de kassen van de woningbouwverenigingen geplunderd om paupers te pamperen en allerlei zinloze projecten. Ik hoop dat die plannen met het vertrek van Vogelaar opgeschort zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:50 schreef paddy het volgende:
[..]
Het geld zullen ze er misschien voor hebben, maar het is geen overheidsinstelling toch? Dus een woningbouwvereniging verplichten huizen te kopen om weer te verhuren vind ik te ver gaan
niemand let maar op (de verzekering zal immers zeggen dat het geen inbraak is geweestquote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vraag me eigenlijk wel af op wie hij straks de schade kan verhalen aangezien ze woning helemaal uitgeleefd is
Een illegale neemt woonruimte in?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:35 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Als het aan de PvdA ligt, worden de kassen van de woningbouwverenigingen geplunderd om paupers te pamperen en allerlei zinloze projecten. Ik hoop dat die plannen met het vertrek van Vogelaar opgeschort zijn.
De politiek kan wel druk uitoefenen bij de woningbouwverenigingen om meer te bouwen voor starters. De politiek kan trouwens ook eens wat meer druk zetten achter het uitzetten van illegalen, die in de grote steden tenslotte ook woningruimte in beslag nemen. En de asielprocedures verder aanscherpen, gezinshereniging staken etc. Natuurlijk nog steeds van de gekke dat hele volksstammen nog steeds in een van de dichtbevolkte landen ter wereld hun heil komen zoeken.
idd al heb ik dat speculeren nooit begrepen het is ALTIJD beter wanneer er mensen in wonen, ook kun je het tijdelijk verhuren en dan krijg je inkomstenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 06:52 schreef Keltie het volgende:
[..]
Hoe langer een huis leeg staat, hoe nadeliger dat voor de prijs is? Vooral in deze periode?
[..]
Dit dus. Iedereen zit wel te zeiken op en over krakers, maar dit bericht heeft 0,0 te maken met kraken, het is gewoon ordinair inbreken/stelen.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dit heeft geen moer met kraken te maken.
Eh, ja? Die panden zijn gered van de sloop in een tijd waarin men het niet rendabel vond om ze op te knappen en op een andere manier te exploiteren. Weet je hoeveel prachtige panden zo het onderspit hebben gedolven? Liever gooit men ze plat en zetten ze op de vrijgekomen grond meer blokkendozen neer, het liefst nog kantoren ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Hoezo gered? Hebben ze geholpen aan het onderhoud van deze panden? Daar hun tijd, geld en energie in gestoken om het te behouden? Of gered in de vorm van gratis wonen? Hielden ze de panden schoon?
De immer conscientieuze journalisten van het AD zullen dat toch wel goed gechekt hebben....quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:07 schreef Shaman het volgende:
Ik heb niet alles gelezen in dit topic, maar heeft niemand zich afgevraagd hoe het kan dat de politie leegstand heeft geconstateerd (noodzakelijk bij een legitieme kraak), terwijl het pand volgens de eigenaar niet leegstond?
Ik heb het gevoel dat het verhaal van de eigenaar niet helemaal klopt...
Machette:quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:17 schreef raptorix het volgende:
Als de man hulp nodig heeft laat hem me bellen, een machette doet wonderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |