Zijn er toch aardig veel.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:22 schreef DroomGenerator_ het volgende:
Ken zelf geen mensen die beweren dat wij in Uropa wonen
welke vraag?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:22 schreef DroomGenerator_ het volgende:
Hi fokkers![]()
Deze vraag zit ik al best wel even mee te worstelen![]()
Mensen die euor zeggen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:22 schreef DroomGenerator_ het volgende:
Hi fokkers![]()
Deze vraag zit ik al best wel even mee te worstelen![]()
Ken zelf geen mensen die beweren dat wij in Uropa wonen, maar wel zat mensen die het over de Uro hebbeb ipv de Euro![]()
Valt me op dat het vaak enigszins eigenwijze mensen zijn en/of nep cheque mensen![]()
Vroeger werd Europa wel vaak uitgesproken als Uiropa![]()
Deze mensen vonden het dan waarschijnlijk net zo interessant staan als ruima zeggen ipv reuma (wat dan wel weer klopt)![]()
Denk zelf dat de oorsprong van he Uro verhaal is dat iemand heeft gedacht dan de E slechts het teken is dat de valuta aangeeft... Deze persoon had wat aanzien in de kring waarin hij/zij zich in bevond en de anderen namen dit aan![]()
Wie weet zijn er hier mensen wel een enorm wetenschappelijke studie hebben gevolgd en met hun talen kennis nog tot een andere oplossing kunnen komen
Gelukkig praat ik beter als ik typequote:
Dan wat?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:30 schreef DroomGenerator_ het volgende:
[..]
Gelukkig praat ik beter als ik type
Of zet je droomgenerator aan, want dan ben je zo bij de oplossingquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:36 schreef DroomGenerator_ het volgende:
geloof dat ik hier heel even heel stiekum expres een foutje maakte, maar wie komt er nu eens met een idtje?
Of moet ik maar blijven malen met mijn paar hersencelletjes
Uri is een kanton in Zwitserland en speelt een centrale rol in de legende rond Wilhelm Tellquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:01 schreef houtjes het volgende:
Euri vind ik erger klinker!
Of nog erger misschien URI ???
Maar hij had het wel over de Euroquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:01 schreef IHVK het volgende:
http://www.burorenkema.nl/2009/05/dat_zal_ze_leren_europa.php
Het is Uiropa.
Dan ga ik mezelf vanaf nu ook maar gewoon Art noemen ipv Bartquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:16 schreef pfaf het volgende:
Ik hoor overigens ook wel eens uuropa. Net zo vaak als uuro. De ‘eu’ als beginklank vind ik ook geen fijne, eerlijk gezegd.
Latijn? Grieks zal je bedoelen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:06 schreef ElectricEye het volgende:
'Uiropa' is de enige correcte uitspraak van het van oorsprong Latijnse woord 'Europa'.
Dientengevolge is het dus 'Uiro'!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |