?quote:Op zondag 15 maart 2009 18:59 schreef G.Fawkes het volgende:
Het hele idee van een agnost is toch juist dat je het niet weet?
Ga je even lezen, prutser: http://nl.wikipedia.org/wiki/Agnosticisme
En ik heb dus best wel last van religies.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:08 schreef G.Fawkes het volgende:
Religie bestaat niet tenzij je wilt dat het bestaat.
Ik ben anti mensen die me vertellen pro wat ik of anti wat ik moet zijn. Wat is er mis met vrijheid? Als iemand bij de evangelisten wil, prima. Zo lang ik daar geen last van heb...
Dan moet je daar tegen doen en het kind met het batwater weggooienquote:Op zondag 15 maart 2009 19:09 schreef EggsTC het volgende:
[..]
En ik heb dus best wel last van religies.
quote:Op zondag 15 maart 2009 19:08 schreef G.Fawkes het volgende:
Religie bestaat niet tenzij je wilt dat het bestaat.
Ik ben anti mensen die me vertellen pro wat ik of anti wat ik moet zijn. Wat is er mis met vrijheid? Als iemand bij de evangelisten wil, prima. Zo lang ik daar geen last van heb...
Ohh so foolish you are. Dus de koran zorgt ervoor dat arabiertjes zich opblazen? Foolish you are indeed...quote:Op zondag 15 maart 2009 19:14 schreef pictionary het volgende:
[..]
![]()
Hoezo bestaat religie niet? Wat is de Bijbel dan of de Koran? Dat is toch het boek van de religie?
Geloven is iets persoonlijks, iets wat je uit jezelf bedacht kunt hebben of iets dergelijks.
Religie is kinderen voorlezen uit een `heilig` boek vol met leefregels en plichten, zoals het dragen van een burka en niet-gelovigen opblazen. Wat is daar `geen religie` aan?
Religie is gewoon de organisatie achter het geloof.
Als jij wilt geloven dat God een ego-trippende-moordenaar is dan mag dat, maar val de rest van de wereld daar niet mee lastig. In religie is het zaak om andere mensen daar juist WEL lastig mee te vallen.
En als jij serieus wilt ontkennen dat dit niet gebeurd dan verklaar mij waarom er 10-jarige arabiertjes zichzelf vrijwillig aanbieden om zich op te kunnen blazen en als martelaar te sterven. Of `bestaat` dat ook niet?![]()
Google Video: What the west needs to know
Kijk die film nou maar gewoon... Het staat inderdaad meermaals letterlijk in de koran dat alle niet gelovigen van Allah moeten worden vermoord.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:16 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ohh so foolish you are. Dus de koran zorgt ervoor dat arabiertjes zich opblazen? Foolish you are indeed...
Vandaar dit topicquote:
Maar dan wel aannemelijke dingen die nog enige logica bevatten.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:23 schreef G.Fawkes het volgende:
Naja ik ga stoppen met deze zogenaamde discussie. Als je serieus bent over je website, hoop ik dat je je wat beter inleest in de dingen waar je zegt tegen te vechten. Maar als je dat niet doet zal het waarschijnlijk om het even zijn voor je lezer. De gemiddelde atheist slikt tegenwoordig ook alles voor zoete koek
Wat heb je in gedachten voor `opzetten`? Een lay-out? Of wil je ook mee helpen met artikelen schrijven?quote:
TS: Zie deze post van Scaurus als een aanmoediging en bewijs van de noodzaak van je website.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:20 schreef Scaurus het volgende:
Kijk.
Een website zet je op omdat je een origineel idee hebt, een eigen invalshoek of een leuke manier om dingen te presenteren. Jij hebt dat niet.
Iedereen is tegenwoordig anti-religie. Je moet in de verste hoeken van het internet zoeken om nog wat ouderwetse gelovigen te vinden, om ze dan door de dolle honden van Retecool, GeenStijl en godvoordommen verscheurd te zien worden.
Be original. Denk eens zelf voordat je weer een standaard antitheïstische preek geeft.
Nee. Een denkbeeld is per definitie geen waan als hij gedeeld wordt met een culturele groep. Aangezien het denkbeeld dat er een god is prevaleert onder de religieuze bevolking is het geen waan, laat staan een psychose.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:06 schreef doodeskader het volgende:
Geloof Is een Psychose vorm .
WTFquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:07 schreef servus_universitas het volgende:
Gaan we ons dan ook hard maken voor het bestrijden van het anti-theïsme, waar (voornamelijk) dit land zowaar nog meer hinder van ondervindt dan religie?
Daar ga ik gemakshalve wel vanuit.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:16 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
WTFLeven wij in dezelfde wereld?
De seculieren zijn niet verenigd, wij opereren sporadisch in allerlei lagen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:46 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Daar ga ik gemakshalve wel vanuit.Maar ik begrijp hieruit dat jij het anders ziet.
Uiteraard gaat het hier om een zaak van the eye of the beholder. Iemand die religie verwerpt zal meer geneigd zijn om het religieuze als hinderlijker te ervaren dan het a-religieuze en andersom hetzelfde verhaal. Ik spreek dan ook vanuit mijn eigen beleving. Ik ervaar ergernis wanneer ik een anti-theïst zijn walging jegens religie hoor of zie uiten en die ergernis ervaar ik zelden of in veel mindere mate bij religieuzen. Dus het is voornamelijk een gevoelskwestie waar niet eenvoudig over te twisten valt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:48 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
De seculieren zijn niet verenigd, wij opereren sporadisch in allerlei lagen.
Dus leg mij eens uit. Waarom zijn anti-theisten meer hinderlijk?
Werkelijk absurd.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:01 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Uiteraard gaat het hier om een zaak van the eye of the beholder. Iemand die religie verwerpt zal meer geneigd zijn om het religieuze als hinderlijker te ervaren dan het a-religieuze en andersom hetzelfde verhaal. Ik spreek dan ook vanuit mijn eigen beleving. Ik ervaar ergernis wanneer ik een anti-theïst zijn walging jegens religie hoor of zie uiten en die ergernis ervaar ik zelden of in veel mindere mate bij religieuzen. Dus het is voornamelijk een gevoelskwestie waar niet eenvoudig over te twisten valt.
Wat is er absurd aan het idee dat dit voornamelijk een zaak van perspectief is? Deze vraag moet je niet lezen alsof ik denk de waarheid in pacht te hebben. Ik vraag het oprecht. Misschien zie ik het namelijk gewoon verkeerd.quote:
Wat de fuck heeft boomknuffelen (= milieuactivisme) nu weer met anti-religieuze ideeën te maken?quote:
LOL. Noem eens een paar concrete voorbeelden?quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:07 schreef servus_universitas het volgende:
Gaan we ons dan ook hard maken voor het bestrijden van het anti-theïsme, waar (voornamelijk) dit land zowaar nog meer hinder van ondervindt dan religie?
Want? Jij was erbij? Vertel!quote:Maar ik weet wel dat het geen Allah die zijn woorden letterlijk in de Koran heeft gezet welke er op neer komen dat alle niet gelovers moeten worden afgeslacht.
Doch wat gruwelijk irritant is, is dat je wel continue de nadruk legt op de Islam.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:54 schreef pictionary het volgende:
For the record, ik ben anti-religie in het algemeen. Islam springt er wat vaker uit, omdat die religie gewoon het extreemste is. Eigenlijk ben ik anti-ego.
De hele mensheid zou van elkaar houden en gelukkig met elkaar in harmonie samen leven in ons paradijs als er geen ego meer zou zijn.
Eigenlijk is mijn standpunt al mooi verwoord door SharQueDo en BrandX. Ik heb daar niet veel meer aan toe te voegen. Het fanatisme waarmee anti-theïsten religie pogen uit te bannen komt mij over als een oude religie die simpelweg plaats maakt voor een nieuwe religie. De religie van het fanatiek liberalisme met de bijbehorende mondiale bekeringsdrang. Ik deel je morele opvattingen. Ik ben blij met veel westerse verworvenheden. Maar ze zijn het gevolg van een natuurlijke gang van zaken. Religie is geen kwade geest die ons op een gegeven moment in de geschiedenis heeft overmeesterd en die we nu moeten uitdrijven. Het is een wezenlijk onderdeel van ons. Is het niet in de ene vorm, dan wel in de andere.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |