abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67077967
Ik ben een agnost en stoor me al jaren aan de invloed van religie op de wereld, en dan met name in armere landen. Vrouwen die onderdrukt worden in Islam, de Jihad, onthoofdingen etc. zijn zaken die ik wil uit deze werleld wil bannen. Maar niet alleen deze `symptomen` van religie, ik zou het liefst per vandaag alle religies met wortel en al uitroeien. Religie biedt niets goeds, alleen maar vrijheidsbeperking, hersenspoeling en fundamentalisme. Geloof daarentegen heb ik niks tegen, maar tegen georganiseerde religie dus wel.

Ik heb meerdere video's en films gekeken die de feiten over de Islam maar al te gruwelijk blootleggen. Ik weet van de gruwelijke geschiedenis van het Christendom en ik voel me geroepen om op zijn minst IETS te doen in plaats van hulpeloos toe te kijken hoe miljarden mensen niet de vrijheid ervaren zoals wij die hebben, of zelfs worden vermoord / moorden omdat ze als kind zijn gehersenspoeld dat dit de manier is om in de hemel te komen. Het ergste van allemaal is dat zij ook hun kinderen weer zo zullen opvoeden omdat ze geloven dat het het beste is.

Ik vind dat ik de verantwoordelijkheid heb (net als iedereen) om de wereld een betere plek te maken en naar mijn idee is dat een wereld zonder religie.
Ik heb plannen klaarliggen voor een groots aangepakte website die pro-twijfel is en anti-zekerheden met smerige praktijken. Daarbij wil ik een merchandise shop toevoegen voor shirts, petten en attributen met twijfelzaaiende - anti-religieuze slogans.
De website moet vol artikelen komen te staan die de goedheid van vrijheid en onzekerheid benadrukt en de belachelijkheid / negativiteit / vrijheidsbeperking / geluksbeperking / fundamentalisme + geweld en haat van religie laat zien.

Voel je je ook geroepen, ken je een leuk woordje engels en weet je wat van HTML, stuur me dan een PM. Dan kunnen we samen werken aan een leuk project, een betere wereld en misschien nog wel een leuk zakcentje op den duur.

-Pictionary

(Sorry voor mijn `betoog`, ik wil eigenlijk geen discussie starten hier want die zijn er al genoeg geweest en komen er toch altijd op neer dat ik een mongool ben of dat religieuzen inderdaad mongolen zijn. Ik heb het zo geschreven zodat mijn potentiele doelgroep zich kan herkennen in wat ik zeg en zich geroepen voelt te helpen)

[ Bericht 1% gewijzigd door pictionary op 15-03-2009 19:09:25 ]
pi_67078210
Kijk je uit voor aanslagen?
Lambo of Rekt
  zondag 15 maart 2009 @ 18:59:42 #3
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_67078268
Het hele idee van een agnost is toch juist dat je het niet weet?

Ga je even lezen, prutser: http://nl.wikipedia.org/wiki/Agnosticisme
pi_67078475
quote:
Op zondag 15 maart 2009 18:59 schreef G.Fawkes het volgende:
Het hele idee van een agnost is toch juist dat je het niet weet?

Ga je even lezen, prutser: http://nl.wikipedia.org/wiki/Agnosticisme
?
Ik weet ook niet of er een god is of wel. Maar ik weet wel dat het geen Allah die zijn woorden letterlijk in de Koran heeft gezet welke er op neer komen dat alle niet gelovers moeten worden afgeslacht.
Mijn website is anti-religie en PRO twijfel over het bestaan van een god. Verder doe ik nergens een zekerheidsuitspraak over het bestaan van een hogere macht of niet.
Religie is geen geloof, je moet die zaken niet door elkaar halen. Religie is een systeem met wetten, regels en plichten. Geloof is wat jij `gelooft` over bepaalde filosofien.
Kijk eens de film `what the west needs to know`...En dan puur om te zien wat ik bedoel met het verschil tussen geloof en religie. (te zien op google.video)
  zondag 15 maart 2009 @ 19:08:04 #5
159979 G.Fawkes
pi_67078525
Religie bestaat niet tenzij je wilt dat het bestaat.

Ik ben anti mensen die me vertellen pro wat ik of anti wat ik moet zijn. Wat is er mis met vrijheid? Als iemand bij de evangelisten wil, prima. Zo lang ik daar geen last van heb...
pi_67078569
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:08 schreef G.Fawkes het volgende:

Ik ben anti mensen die me vertellen pro wat ik of anti wat ik moet zijn. Wat is er mis met vrijheid? Als iemand bij de evangelisten wil, prima. Zo lang ik daar geen last van heb...
En ik heb dus best wel last van religies.
Lambo of Rekt
  zondag 15 maart 2009 @ 19:10:39 #7
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_67078603
Wil wel iets voor je opzetten
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  zondag 15 maart 2009 @ 19:11:04 #8
159979 G.Fawkes
pi_67078619
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:09 schreef EggsTC het volgende:

[..]

En ik heb dus best wel last van religies.
Dan moet je daar tegen doen en het kind met het batwater weggooien

Toffe sig trouwens
pi_67078722
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:08 schreef G.Fawkes het volgende:

Hoezo bestaat religie niet? Wat is de Bijbel dan of de Koran? Dat is toch het boek van de religie?
Geloven is iets persoonlijks, iets wat je uit jezelf bedacht kunt hebben of iets dergelijks.
Religie is kinderen voorlezen uit een `heilig` boek vol met leefregels en plichten, zoals het dragen van een burka en niet-gelovigen opblazen. Wat is daar `geen religie` aan?
Religie is gewoon de organisatie achter het geloof.
Als jij wilt geloven dat God een ego-trippende-moordenaar is dan mag dat, maar val de rest van de wereld daar niet mee lastig. In religie is het zaak om andere mensen daar juist WEL lastig mee te vallen.

En als jij serieus wilt ontkennen dat dit niet gebeurd dan verklaar mij waarom er 10-jarige arabiertjes zichzelf vrijwillig aanbieden om zich op te kunnen blazen en als martelaar te sterven. Of `bestaat` dat ook niet?

Google Video: What the west needs to know
  zondag 15 maart 2009 @ 19:16:55 #10
159979 G.Fawkes
pi_67078813
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:14 schreef pictionary het volgende:

[..]

Hoezo bestaat religie niet? Wat is de Bijbel dan of de Koran? Dat is toch het boek van de religie?
Geloven is iets persoonlijks, iets wat je uit jezelf bedacht kunt hebben of iets dergelijks.
Religie is kinderen voorlezen uit een `heilig` boek vol met leefregels en plichten, zoals het dragen van een burka en niet-gelovigen opblazen. Wat is daar `geen religie` aan?
Religie is gewoon de organisatie achter het geloof.
Als jij wilt geloven dat God een ego-trippende-moordenaar is dan mag dat, maar val de rest van de wereld daar niet mee lastig. In religie is het zaak om andere mensen daar juist WEL lastig mee te vallen.

En als jij serieus wilt ontkennen dat dit niet gebeurd dan verklaar mij waarom er 10-jarige arabiertjes zichzelf vrijwillig aanbieden om zich op te kunnen blazen en als martelaar te sterven. Of `bestaat` dat ook niet?

Google Video: What the west needs to know
Ohh so foolish you are. Dus de koran zorgt ervoor dat arabiertjes zich opblazen? Foolish you are indeed...
pi_67078891
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:16 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Ohh so foolish you are. Dus de koran zorgt ervoor dat arabiertjes zich opblazen? Foolish you are indeed...
Kijk die film nou maar gewoon... Het staat inderdaad meermaals letterlijk in de koran dat alle niet gelovigen van Allah moeten worden vermoord.
Het is geen propaganda-film met allemaal smerige beelden of iets dergelijks, alleen `gepraat` van mensen die zelf moslim zijn (geweest), de koran hebben bestudedeerd en 1 kerel zat zelfs bij een jihad groeperingen (fatah) en is er uitgestapt.
Zij volgen inderdaad letterlijk het woord van onze grote vriend allah.
Thee drinker.
pi_67078898
Agnost, wil het even volgen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  zondag 15 maart 2009 @ 19:22:24 #13
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_67078971
Sorry maar hier geloof ik niet in
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  zondag 15 maart 2009 @ 19:23:14 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67079000
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:11 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Dan moet je daar tegen doen
Vandaar dit topic
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 15 maart 2009 @ 19:23:15 #15
159979 G.Fawkes
pi_67079001
Naja ik ga stoppen met deze zogenaamde discussie. Als je serieus bent over je website, hoop ik dat je je wat beter inleest in de dingen waar je zegt tegen te vechten. Maar als je dat niet doet zal het waarschijnlijk om het even zijn voor je lezer. De gemiddelde atheist slikt tegenwoordig ook alles voor zoete koek
pi_67079067
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:23 schreef G.Fawkes het volgende:
Naja ik ga stoppen met deze zogenaamde discussie. Als je serieus bent over je website, hoop ik dat je je wat beter inleest in de dingen waar je zegt tegen te vechten. Maar als je dat niet doet zal het waarschijnlijk om het even zijn voor je lezer. De gemiddelde atheist slikt tegenwoordig ook alles voor zoete koek
Maar dan wel aannemelijke dingen die nog enige logica bevatten.
Lambo of Rekt
pi_67079076
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:10 schreef kevin33 het volgende:
Wil wel iets voor je opzetten
Wat heb je in gedachten voor `opzetten`? Een lay-out? Of wil je ook mee helpen met artikelen schrijven?
(misschien is het beter dat we deze conversatie per PM voortzetten)

Bedankt alvast in ieder geval!
pi_67080594
Ik wil wel een webshop voor je opzetten, wel tegen vergoeding aangezien je hoopt hier geld aan te verdienen.
wake up in the morning and i'm married to a dinosaur, her vagina sore
pi_67080609
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:22 schreef numero_uno het volgende:
Sorry maar hier geloof ik niet in
  zondag 15 maart 2009 @ 20:20:02 #20
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67080818
Kijk.

Een website zet je op omdat je een origineel idee hebt, een eigen invalshoek of een leuke manier om dingen te presenteren. Jij hebt dat niet.

Iedereen is tegenwoordig anti-religie. Je moet in de verste hoeken van het internet zoeken om nog wat ouderwetse gelovigen te vinden, om ze dan door de dolle honden van Retecool, GeenStijl en godvoordommen verscheurd te zien worden.

Be original. Denk eens zelf voordat je weer een standaard antitheïstische preek geeft.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 15 maart 2009 @ 20:22:22 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67080909
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:20 schreef Scaurus het volgende:
Kijk.

Een website zet je op omdat je een origineel idee hebt, een eigen invalshoek of een leuke manier om dingen te presenteren. Jij hebt dat niet.

Iedereen is tegenwoordig anti-religie. Je moet in de verste hoeken van het internet zoeken om nog wat ouderwetse gelovigen te vinden, om ze dan door de dolle honden van Retecool, GeenStijl en godvoordommen verscheurd te zien worden.

Be original. Denk eens zelf voordat je weer een standaard antitheïstische preek geeft.
TS: Zie deze post van Scaurus als een aanmoediging en bewijs van de noodzaak van je website.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 15 maart 2009 @ 20:29:13 #22
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67081157
Gast, mij gaat het echt niet om dat er een website komt die het niet met mij eens is. Couldn't care less. Ik weet alleen dat een website alleen de moeite waard is om op te zetten als je een andere visie op en mening over iets aanbiedt.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_67087843
TS is gefrustreerd?
pi_69671167
Geloof Is een Psychose vorm .Het is een overlevingsstrategy die al 10 duizenden jaren gegroeid is. Het is een onderdeel van onze evolutie.Het is een manier van denken die ons heeft geholpen door moeilyke tyden. Vocabulair en religie gaan samen.Doordat we woorden nodig hadden om ons uit te drukken gingen we woorden verzinnen die bepaalde gedachten samenvatten . GOD is een woord die ons tekort aan vocabulaire opvult.In plaats van te zeggen dat we niet intelligent genoeg zyn om bepaalde onderwerpen uit te leggen , gaan we iets verzinnen om ons toch het idee te geven dat we slim zyn.Met het groter worden van onze hersens zyn wy gaan denken dat we kinderen van goden zyn ipv apen met grote hersens> De verwaandheid!. Er is geen god etc en in 2000 jaar geloof is er nog nooit 1 bewys geleverd.En dat zal nooit gebeuren want je kan niet bewyzen dat iets er is als het er niet is. Gelukkig is er evolutie en zal geloof verdwynen in een paar duizend jaar.Jammer genoeg is de mens nogal dom en zal ipv GOD iets anders verzinnen. Geloof is een psychose die jammer genoeg bewyst dat wy als dieren ons doel gaan missen.We vernietigen de wereld en zelfs gelovigen doen mee.Ze zeggen dat ze geloven maar tegelykertyd doen ze zonder zeuren mee aan de vernietiging van de aarde.Mensen die een boek nodig hebben als begeleiding zyn zwak.! 1 boek lezen en onthouden kost je maar een paar hersencellen.Wat doen ze met de andere 99% van hun hersens?"Niets: zodoende voelen ze de leegte alds een bevryding!
pi_69672837
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:06 schreef doodeskader het volgende:
Geloof Is een Psychose vorm .
Nee. Een denkbeeld is per definitie geen waan als hij gedeeld wordt met een culturele groep. Aangezien het denkbeeld dat er een god is prevaleert onder de religieuze bevolking is het geen waan, laat staan een psychose.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')