abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:11:23 #101
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69939748
quote:
The Geneva-based United Nations health agency is working to prepare governments first to prevent an overreaction if WHO's six-step pandemic scale is raised to its highest level, he said.

"What this would mean is that spread of the virus has continued and that activity has become established in at least two regions of the world," he said. "It does not mean that the severity of the situation has increased and that people are getting seriously sick at higher numbers or higher rates than they are right now. This is a very important point for countries to understand."
Bron: CNN

Waarom krijg ik zo 't gevoel dat die hele 6 fasen schaal niet zo gek veel nut heeft?
Hallon!
pi_69940126
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:58 schreef Frankz0rz het volgende:
Pandemie dus. Redelijk spannend zal het nu wel worden.
En wat, pray tell, denk je dat het verschil zal zijn? Het is niet alsof het virus zich opeens anders gaat gedragen. Het is een bevestiging van wat elk mens dat zich ook maar een beetje heeft ingelezen al weet. De enige reden, denk ik, dat er eerder nog geen pandemic is afgekondigd is om politieke redenen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 16:23:12 #103
236264 crew  capricia
pi_69940255
Zo, is het nu officieel een pandemie?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:24:21 #104
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69940307
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:20 schreef Omentuva het volgende:

[..]

En wat, pray tell, denk je dat het verschil zal zijn? Het is niet alsof het virus zich opeens anders gaat gedragen. Het is een bevestiging van wat elk mens dat zich ook maar een beetje heeft ingelezen al weet. De enige reden, denk ik, dat er eerder nog geen pandemic is afgekondigd is om politieke redenen.
Zie mijn artikel, ze willen paniekreacties van de plaatselijke overheden tegengaan. Ik zie hier idd 't beleid nog niet zo snel veranderen op grond van die fase 6, is ook geen reden toe.
Hallon!
pi_69940563
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Man the lifeboats! Women and children first!

WE MUSTN'T PANIC!!!!

But seriously people, wat houdt dat nou eigenlijk in? Ja, dat het een pandemie is, maar gaan wij er in ons dagelijks leven iets van merken? Moeten overheden bepaalde rampenplannen in werken zetten?
Ik denk dat we er pas wat van merken als het virus hier op een grotere schaal dan 35 mensen (3500 denk ik dan eerder aan) aanwezig is. Misschien een aantal maatregelen op Schiphol, hoewel ik daar geen expert in ben. Gesloten scholen is twijfelachtig, maar hangt van de uitbraken af. Dat het binnenkort vakantie is helpt mee daarvoor.

Voor de rest denk ik ook dat er morgen en overmorgen een grote rush is op papieren zakdoekjes doordat de communicatie tussen WHO en Nederland ongetwijfeld ergens wordt veranderd totdat ze de Spaanse Griep er in het SBS nieuws bij halen op een manier die suggereert dat dit de nieuwe Spaanse Griep is (Wat, admittedly, kan, maar waar op dit moment geen signs van zijn.)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:40:48 #106
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69940998
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:31 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Ik denk dat we er pas wat van merken als het virus hier op een grotere schaal dan 35 mensen (3500 denk ik dan eerder aan) aanwezig is. Misschien een aantal maatregelen op Schiphol, hoewel ik daar geen expert in ben. Gesloten scholen is twijfelachtig, maar hangt van de uitbraken af. Dat het binnenkort vakantie is helpt mee daarvoor.

Voor de rest denk ik ook dat er morgen en overmorgen een grote rush is op papieren zakdoekjes doordat de communicatie tussen WHO en Nederland ongetwijfeld ergens wordt veranderd totdat ze de Spaanse Griep er in het SBS nieuws bij halen op een manier die suggereert dat dit de nieuwe Spaanse Griep is (Wat, admittedly, kan, maar waar op dit moment geen signs van zijn.)
Mja, ik denk ook dat de ernst van de symptomen hier meespeelt. Stel dat 't hier om 'n uitbraak van longpest zou gaan, dan zouden er beslist drastischere maatregelen genomen worden (mag ik hopen tenminste ) en zou er ook veel sneller getest worden. Vooralsnog lijkt 't om 'n milde versie van de "normale" griep te gaan.

Sowieso vraag ik me af of 't zo erg is om dit virus nu op te lopen, misschien als 't daadwerkelijk muteert naar iets ernstigers heeft je afweersysteem toch 'n zekere resistentie. Ik weet het niet, ben geen arts/viroloog maar ik ben 't me al langer aan 't afvragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlueMage op 11-06-2009 16:53:30 ]
Hallon!
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 16:42:32 #107
236264 crew  capricia
pi_69941082
Verplicht thuiswerken!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69941395
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:40 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mja, ik denk ook dat de ernst van de symptomen hier meespeelt. Stel dat 't hier om 'n uitbraak van longpest zou gaan, dan zouden er beslist drastischere maatregelen genomen worden (mag ik hopen tenminste ) en zou er ook veel sneller getest worden. Vooralsnog lijkt 't om 'n milde versie van de "normale" griep te gaan.
Denk dat je wel gelijk hebt. Denk je ook in dat op any given day half Nederland wel loopt te kuchen, al dan niet overdreven om iemand stil te krijgen. Dat is de kracht, if you wish, van de griep -- het kan zo door de samenleving heen en het is niet alsof je echt ziet (zeker in de winter, wanneer half Nederland gewoon verkouden is) dat iemand griep heeft.
quote:
Sowieso vraag ik me af of 't zo erg is om dit virus nu op te lopen, misschien als 't daadwerkelijk muteert naar iets ernstigers heeft je afweersysteem toch 'n zekere resistentie. Ik weet het niet, been geen arts/viroloog maar ik ben 't me al langer aan 't afvragen.
Het nadeel van mutaties is dat een mutatie ook zo kan lopen dat de griep zo muteert dat de anti-lichamen niet werken. (lijkt mij, theoretisch, als non-viroloog). Het sleutelwoord in je stukje is 'misschien', en daarvoor koop je niets, eigenlijk.
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:55:53 #109
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69941681
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:49 schreef Omentuva het volgende:
Het nadeel van mutaties is dat een mutatie ook zo kan lopen dat de griep zo muteert dat de anti-lichamen niet werken. (lijkt mij, theoretisch, als non-viroloog). Het sleutelwoord in je stukje is 'misschien', en daarvoor koop je niets, eigenlijk.
Ach ja blijft allemaal koffiedik kijken 't The Stand scenario kan wel nog even terug de kast in.
Hallon!
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:14:26 #110
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_69942492
Wordt het niet erg opgeblazen? Ik hoorde dat er gemiddeld in procenten meer mensen dood gaan aan de gewone griep dan aan de Mexicaanse griep? Of is de kans gewoon heel groot dat het virus gaat muteren?
pi_69942505
Het is nu officieel een pandemie...

wat nu, mogen we reizen , wat gaat gebeuren..
pi_69942597
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:14 schreef hondjes het volgende:
Het is nu officieel een pandemie...

wat nu, mogen we reizen , wat gaat gebeuren..
Nou het is de bedoeling dat met fase 6 bepaalde stromen gaan lopen. Zoals evt. zorgverlening, injecties, namenlijsten maken van mensen die het meest vatbaar zijn etc
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:09:40 #113
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69944577
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:14 schreef Spougle het volgende:
Wordt het niet erg opgeblazen? Ik hoorde dat er gemiddeld in procenten meer mensen dood gaan aan de gewone griep dan aan de Mexicaanse griep? Of is de kans gewoon heel groot dat het virus gaat muteren?
Ik weet niet hoe groot die kans is, maar de kans is er zeker. Ik denk dat het grote probleem is dat de griep zich zo razendsnel verspreid. Nu is de letaliteit nog niet bijzonder hoog, maar hoe meer mensen het hebben, hoe groter de kans dat het virus m.b.v. een ander virus muteert tot een gevaarlijkere griep. Vooral op het zuidelijk halfrond, waar het nu winter is, is die kans aanwezig.

Ik ben alleen benieuwd hè. Stel dat je de griep hebt gehad en je overleeft het. Vervolgens muteert het virus, ben je dan in elk geval nog deels resistent?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:12:50 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69944680
Ik denk dat je een betere overlevingskans hebt wanneer je al een keer besmet bent geraakt met de huidige variant. De eerste vaccinaties tegen de pokken werkten namelijk precies zo: ze injecteerden mensen met de verwante maar relatief ongevaarlijke koeienpokken, die wel resistentie gaven.
The End Times are wild
pi_69945153
Straks wordt heel Lowlands in quarantaine geplaatst!
misschien wel een beetje het verkeerde topic voor deze gedachte
What Would Goku Do
pi_69945277
Geen nieuwsbericht op de frontpage?
pi_69945563
Overigens duikt de media er weer helemaal hyper bovenop, terwijl er weinig verandert.
pi_69946444
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:40 schreef byah het volgende:
Overigens duikt de media er weer helemaal hyper bovenop, terwijl er weinig verandert.
Too true.

Van het stukje in de Volkskrant:
quote:
‘In Nederland zijn enkele incidentele gevallen van de Mexicaanse griep, er is zeker geen sprake van een pandemie’, zei een woordvoerder van het RIVM.
Zo ziet u maar weer dat óf de media het verkeerd citeert óf dat ook mensen van het RIVM hun terminologie niet helemaal recht hebben.
  Donald Duck held donderdag 11 juni 2009 @ 19:05:28 #119
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_69946510
En nu niks. Maar dat WHO wil gewoon even stralen, dit is hun moment in de spotlichten waarmee ze het eigen bestaan kunnen verantwoorden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_69947776
Tvp
pi_69949956
Zijn we al dood?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:25:48 #122
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_69949965
Weten we ook waarvoor die massagraven zijn :
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_69950253
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:42 schreef capricia het volgende:
Verplicht thuiswerken!
Ik werk zoveel thuis dat ik een harde butt van deze klotestoel krijg:) Maargoed, op het werk krijg ik een zwaar hoofd van de sfeer dus weet niet echt wat beter is.
Griepje zal z'n vaart wel lopen. Ben preventief Quercetin,Vit D, ECGC en selenium aan het stacken, heb ik een buffer in de winter. Hoop niet dat die vaccinatietroep verplicht wordt
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_69950514
Zag net op het rtl nieuws dat het verhoogt is naar niveau 6
Ook op site http://www.who.int/csr/di(...)/phase/en/index.html
pi_69952984
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:40 schreef Dynd het volgende:
Zag net op het rtl nieuws dat het verhoogt is naar niveau 6
Ook op site http://www.who.int/csr/di(...)/phase/en/index.html
dat meen je niet
pi_69961539
Handig ook, er wordt een fase 6 afgekondigd, en dan zegt het RIVM "er verandert voor Nederland eigenlijk niets".
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:31:55 #127
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69973022
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:34:17 #129
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69973105
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:34:50 #130
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69973129
http://www.rtl.nl/(/actue(...)nse_griep_school.xml

het nieuws staat er weer bol van
pi_69973160
Die viroloog van de Erasmus Universiteit wist gisteren ook te melden dat ze verwachten dat het werkelijke aantal besmette gevallen al boven de 100.000 ligt. Lang niet alles wordt gemeld en onderzocht.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:51:55 #132
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_69973748
Bevestigde gevallen op 43? Ik ben ff een paar dagen weg hoor...
pi_69974602
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:35 schreef byah het volgende:
Die viroloog van de Erasmus Universiteit wist gisteren ook te melden dat ze verwachten dat het werkelijke aantal besmette gevallen al boven de 100.000 ligt. Lang niet alles wordt gemeld en onderzocht.
Dat zou me niks verbazen eigenlijk.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:56:31 #134
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_69976115
*Gasmasker allang gekocht heeft
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:49:51 #135
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69977955
quote:
M'n vader is ook 'n beetje grieperig en mam was dat vorige week misschien is 't idd dit H1N1 virus maar beiden zijn niet naar de dokter geweest en de dokter zal hen ook niet testen omdat ze niet echt doodziek zijn, dus weer twee gevallen die niet geregistreerd zijn.

Oh en 43 mensen besmet en 42 genezen? Is die ene dan de persoon die op de IC ligt?
Hallon!
pi_69978818
quote:
Blij om te zien dat ze ook daar NWO-complotdenkers hebben. (Reactie 34...)

Still, wat Bluemage hierboven zegt is wel een goed punt.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:23:25 #137
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_69978853
Yup, 42 + 1 = 43

Oh die 42 zijn óf genezen óf aan de beterende hand maar nog niet genezen
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:59:14 #138
208890 June.
Seriously?
pi_69979898
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:09 schreef Rikketik het volgende:

Ik ben alleen benieuwd hè. Stel dat je de griep hebt gehad en je overleeft het. Vervolgens muteert het virus, ben je dan in elk geval nog deels resistent?
Ja, dat kan wel. Ligt er ook maar net aan tegen welk eiwit van het virus je lichaam immuniteit heeft opgebouwd.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:13:46 #139
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_69980242
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:30:26 #140
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_69980654
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:56 schreef _Qmars_ het volgende:
*Gasmasker allang gekocht heeft
Die draag je dus nu elke keer wanneer je naar buit gaat?

Quote Rikketik:'Ik ben alleen benieuwd hè. Stel dat je de griep hebt gehad en je overleeft het. Vervolgens muteert het virus, ben je dan in elk geval nog deels resistent?'

Nee, want aangezien het dan muteert is het een heel ander virus en heb je net zoveel kans dat nieuwe virus op te lopen als ieder ander.
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_69980790
quote:
Nog een redelijk neutraal stukje, als je ziet wat er in de balk links staat. En dan nog is de site veel minder dan xandernieuws...

De parallel met 1918 is natuurlijk snel getrokken, zelfde virussoort (beide H1N1) en een kalme start voor beider pandemie-en. Het is voldoende om verbanden te leggen, op zich, en het is immer een _mogelijkheid_ dat het zo muteert. Ben het wel met 'm eens dat er dan ook wel moet worden benadrukt dat er toen nog geen anti-bacteriele middelen waren, wat ook betekent dat een aantal van de longontstekingen in die tijd nog niet konden worden behandeld. (Sommige longontstekingen zijn bacterieel, anderen komen door het influenza virus...)

Nu vind ik sowieso dat de Nederlanders nogal negatief zijn (Couthino die in P&W toen de Swine Flu opkwam iets in de richting van 'pray and wait' als motto leek te prediken...) I might be a tad biased, ya.

Ben het niet eens met hem over de vaccins, maar goed.

Over die vaccins, weet iemand waarom elk land dat heeft besteld een aantal vaccins heeft besteld dat gelijk is aan ongeveer 2x de inwoners van dat land? Is dat omdat er 2 vaccinaties komen à la dat je ook meerdere vaccinaties hebt voor o.a. DTKP (is dat de goede volgorde?) en nog wel een paar andere vaccinaties -- zodat je betere dekking hebt? Ik las ergens iets over een 'primer dose' en een 2e dosis 'to seal the deal'...
pi_69980893
quote:
Mexicaanse griep in Groningen

Het gaat hard met de Mexicaanse griep. Ook in Nederland blijft het virus om zich heen grijpen. De ziekte is nu in Groningen aangetroffen.

Het gaat volgens de GGD Groningen om een milde vorm van de griep.

Winschoten

Het zou gaan om een man uit Winschoten die werkzaam is bij de Groningse Kredietbank. Collega's van de man zijn geïnformeerd door de GGD. De besmette man en zijn directe omgeving worden uit voorzorg behandeld met Tamiflu. Volgens RTV-Noord heeft de man zijn besmetting met de Mexicaanse griep opgelopen in het buitenland
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:48:54 #143
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69981245
Lekker objectieve berichtgeving ook. 'Ook in Nederland blijft het virus om zich heen grijpen'. Ga toch weg, er zijn net 43 mensen besmet.

Interessant stukje van die Miquel Ekkelenkamp trouwens.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:36:27 #144
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69982732
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 18:38 schreef byah het volgende:

[..]
ik vraag me dan altijd af hoe dat gaat.

Ooh ik heb hoofdpijn, ben misselijk, heb koorts, moet hoesten , ect... laat ik maar langs de dokter gaan?

Voor een gewone griep ga je toch ook niet langs de doc? Ik heb 4 weken geleden flinke koorts, hoesten, keelpijn en spierpijn gehad. Nou, ik ben niet langs de dokter geweest... en als ik wel was gegaan en ik had mexicaanse griep geopperd, hadden ze me vast uitgelachen
pi_69982791
quote:
100.000 wereldwijd is nog steeds niet echt verbazingwekkend
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_69984419
Je zou er bijna een nieuw topic voor aanmaken;
Marokkanen verspreiden het H1N1 'swine flu' virus!
Ondanks dat veel moslims geloven dat ze immuun zijn voor de varkensgriep is de ziekte nu ook in marokko opgedoken bij een marokkaanse. De mythe klopt dus niet helemaal tenzij de mw in kwestie geen echte moslim is. Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/8097917.stm

Het valt te verwachten dat de PVV vragen gaat stellen, de marokkaanse bevolking van Nederland gaat massal naar Noord Afrika op vakantie. Voorzitter: kunt u garanderen dat de van vakantie terugkerende marokkanen geen gevaar zijn voor de autochtone bevolking in verband met de verspreiding van het onreine varkensgriepvirus? En zo nee, wat gaat u doen om hun terugkeer te belemmeren?
pi_69984937
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 18:48 schreef Rikketik het volgende:
Lekker objectieve berichtgeving ook. 'Ook in Nederland blijft het virus om zich heen grijpen'. Ga toch weg, er zijn net 43 mensen besmet.

Interessant stukje van die Miquel Ekkelenkamp trouwens.
Die publicatie die hij citeert is ook wel aardig. Tenminste een beetje zoeken naar die halfbakken citatie kom ik het volgende tegen:
quote:
Predominant Role of Bacterial Pneumonia as a Cause of Death in Pandemic Influenza: Implications for Pandemic Influenza Preparedness

Background.Despite the availability of published data on 4 pandemics that have occurred over the past 120 years, there is little modern information on the causes of death associated with influenza pandemics.

Methods.We examined relevant information from the most recent influenza pandemic that occurred during the era prior to the use of antibiotics, the 1918–1919 “Spanish flu” pandemic. We examined lung tissue sections obtained during 58 autopsies and reviewed pathologic and bacteriologic data from 109 published autopsy series that described 8398 individual autopsy investigations.

Results.The postmortem samples we examined from people who died of influenza during 1918–1919 uniformly exhibited severe changes indicative of bacterial pneumonia. Bacteriologic and histopathologic results from published autopsy series clearly and consistently implicated secondary bacterial pneumonia caused by common upper respiratory–tract bacteria in most influenza fatalities.

Conclusions.The majority of deaths in the 1918–1919 influenza pandemic likely resulted directly from secondary bacterial pneumonia caused by common upper respiratory–tract bacteria. Less substantial data from the subsequent 1957 and 1968 pandemics are consistent with these findings. If severe pandemic influenza is largely a problem of viral‐bacterial copathogenesis, pandemic planning needs to go beyond addressing the viral cause alone (e.g., influenza vaccines and antiviral drugs). Prevention, diagnosis, prophylaxis, and treatment of secondary bacterial pneumonia, as well as stockpiling of antibiotics and bacterial vaccines, should also be high priorities for pandemic planning.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_69987643
http://www.westonline.nl/nieuwsitem/31399
5 mensen in Oude Wetering, Zuid Holland zijn besmet geraakt met de swine flu.
pi_69987745
In het huidige tempo is het een kwestie van dagen voordat een fokker het virus onder de leden heeft
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:17:46 #150
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69987818
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:15 schreef byah het volgende:
In het huidige tempo is het een kwestie van dagen voordat een fokker het virus onder de leden heeft
Misschien had Qwea 't al maar ze is niet naar de dokter geweest dus komen we daar nooit meer achter. De symptomen zijn ook zo lekker vaag en algemeen: "niet iedereen had last van de luchtwegen" kortom: als je je niet zo lekker voelt heb je dus H1N1 of hoe ze 't tegenwoordig ook noemen.
Hallon!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:33:25 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69988351
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:17 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Misschien had Qwea 't al maar ze is niet naar de dokter geweest dus komen we daar nooit meer achter. De symptomen zijn ook zo lekker vaag en algemeen: "niet iedereen had last van de luchtwegen" kortom: als je je niet zo lekker voelt heb je dus H1N1 of hoe ze 't tegenwoordig ook noemen.
we'll never know...

Geen zorgen, ik leef nog steeds!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:31:43 #152
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_69990058
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:30 schreef Prowl het volgende:
Ik denk dat ik nu maar bang moet worden, ik ben nu grieperig terwijl ik dat normaal alleen in de winter periode ben

Ik dacht eerst dat het van de hooikoorts kwam maar het word erger

Toch maar ff opletten dat ik niet ga knorren

Massa Hysterie FTW!
Ik ben nog steeds niet 100% beter
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_69991037
Ik sprak vandaag ook iemand die ziek begon te worden, maar dat was een neger, die zijn veel te lui om ziek te worden. (En dat zei ie zelf )

Maar was wel even bang dat ik ook ziek zou worden, maar gelukkig nog nergens last van
pi_69994649
AMSTERDAM - De Nederlander met Mexicaanse griep die is opgenomen een intensive care. "Het gaat helemaal niet goed met hem", zegt RIVM-arts Jim Steenbergen zaterdag in het AD.

De man, die in Nederland besmet is geraakt, is met een zware longontsteking opgenomen. Hij ligt geïsoleerd in een academisch ziekenhuis, schrijft de krant.

Hulpverleners die hem verzorgen, dragen brillen, schorten en mondkapjes. Ook worden zij uit voorzorg behandeld met virusremmers.

klik
pi_69995438
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 09:38 schreef wapwip het volgende:
AMSTERDAM - De Nederlander met Mexicaanse griep die is opgenomen een intensive care. "Het gaat helemaal niet goed met hem", zegt RIVM-arts Jim Steenbergen zaterdag in het AD.

De man, die in Nederland besmet is geraakt, is met een zware longontsteking opgenomen. Hij ligt geïsoleerd in een academisch ziekenhuis, schrijft de krant.

Hulpverleners die hem verzorgen, dragen brillen, schorten en mondkapjes. Ook worden zij uit voorzorg behandeld met virusremmers.

klik
Wat een raar bericht. Willen ze ons nou bang maken of wat=
  zaterdag 13 juni 2009 @ 10:32:07 #156
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69995486
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 10:28 schreef byah het volgende:

[..]

idd
  zaterdag 13 juni 2009 @ 10:32:50 #157
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_69995496
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 10:28 schreef byah het volgende:

[..]

Ja dat is nou onze media
anyway ik zie het allemaal wel, ga over 2,5 week naar thailand..

Gewoon zo gezond mogelijk proberen te eten en normaal te slapen
Wordt je ziek.. nou dan wordt je ziek denk ik dan maar, en heus ik knijp hem ook wel maar wat doe je er tegen?> zie bovenstaande.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 13 juni 2009 @ 10:50:49 #158
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69995805
quote:

klik
Ook bij de "gewone" griep heb je kans op de IC te belanden, je kan pech hebben en zware longontsteking krijgen. Beetje hysterische berichtgeving.
Hallon!
pi_69995968
Het worden er steeds meer in Nederland en helaas van genoeg mensen die in Verenigde Staten op bezoek zijn geweest en het daar hebben opgelopen. Daar hebben ze het echt niet in de hand.
pi_69996119
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 11:00 schreef StephanL het volgende:
Het worden er steeds meer in Nederland en helaas van genoeg mensen die in Verenigde Staten op bezoek zijn geweest en het daar hebben opgelopen. Daar hebben ze het echt niet in de hand.
In marokko woedt het virus ook, en de wind hoeft dan meer één keer de verkeerde kant op te staan en het virus komt mee met het woestijnzand.
pi_69996798
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:12 schreef buachaille het volgende:
http://www.westonline.nl/nieuwsitem/31399
5 mensen in Oude Wetering, Zuid Holland zijn besmet geraakt met de swine flu.
Ik woon in Oude Wetering en ik weet dat een kind dus die griep heeft, maar dat hij ook naar school is geweest en naar de BSO.
Het enige dat die familie nu moet doen is thuisblijven. Van Quarantaine is geen sprake.
Als ik het goed heb begrepen heeft de griep een incubatietijd van 30 dagen, dus ik vraag me af of er nog meer mensen hier bekend worden die het virus met zich mee dragen.
Tralalalaaa
pi_69998050
quote:
Griep bij nog twee Veenders

De Mexicaanse griep heeft in Roelofarendsveen en Oude Wetering nog eens twee slachtoffers gemaakt. De geïnfecteerden stonden in contact met het gezin uit Oude Wetering, waarvan gisteren bekend werd dat het aan de griep lijdt. Eén van de gezinsleden liep de griep op tijdens een zakenreis in de Verenigde Staten.

GGD-arts Anton Dalhuijsen en zijn collega's hebben de afgelopen week alle personen onderzocht die in direct contact stonden met het getroffen gezin.

De GGD rukte afgelopen zaterdagavond uit, toen de 11-jarige zoon van het echtpaar ziek werd tijdens een voetbalkamp. Zeven andere jongens, die met het slachtoffer in contact stonden, bleken niet besmet te zijn met de Mexicaanse griep. Omdat de jongen sinds de ziekmelding steeds thuis is gehouden, bestaat er geen gevaar voor besmetting van schoolkinderen in Oude Wetering of Roelofarendsveen.

Sinds de eerste melding, een week geleden, heeft de GGD dertien mensen getest die niet besmet bleken en vijf, die het H1N1-virus wél onder de leden bleken te hebben (inclusief het gezin). Iedereen, besmet of niet, moet het virusremmende middel Tamiflu slikken. Dit medicijn maakt geen eind aan de griep, maar zorgt voor een milder verloop. Tamiflu voorkomt ook besmettingen. Daarnaast stellen de GGD en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieuhygiëne (RIVM) de eis dat de zieken tien dagen binnen blijven. Bij de eerste gevallen wilde het RIVM ook nog dat de zieken binnenshuis mondkapjes dragen, maar dat hoeft niet meer.
Het komt wel erg dichtbij nu
pi_69998816
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 11:37 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen heeft de griep een incubatietijd van 30 dagen
Err, what? Waar haal je dat vandaan?
pi_69999471
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 11:08 schreef buachaille het volgende:

[..]

In marokko woedt het virus ook, en de wind hoeft dan meer één keer de verkeerde kant op te staan en het virus komt mee met het woestijnzand.
Wat lul je nou dom kerel, die dame heeft het gekregen in Canada. Het gaat hier om 1 geval die meteen is opgenomen. De kans dat je het in Nederland oploopt is 20 x groter.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70000238
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat lul je nou dom kerel, die dame heeft het gekregen in Canada. Het gaat hier om 1 geval die meteen is opgenomen. De kans dat je het in Nederland oploopt is 20 x groter.
Ik zit vooralsnog lekker veilig in Indonesie.
  Moderator zaterdag 13 juni 2009 @ 14:08:30 #166
236264 crew  capricia
pi_70001095
Ben benieuwd wanneer de eerste fokker geveld wordt...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_70002572
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:10 schreef Mutant01 het volgende:

Niet zo snel, er is een tweede geval ontdekt in marokko: http://www.map.ma/eng/sections/box2/second_case_of_h1n1/view

Je kan toch nog goed merken dat het land hopeloos achterloopt hé? De hele beschaafde wereld heeft het virus al en dan komt marokko er nog even achteraan sukkelen
pi_70002788
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:28 schreef buachaille het volgende:

[..]

Niet zo snel, er is een tweede geval ontdekt in marokko: http://www.map.ma/eng/sections/box2/second_case_of_h1n1/view

Je kan toch nog goed merken dat het land hopeloos achterloopt hé? De hele beschaafde wereld heeft het virus al en dan komt marokko er nog even achteraan sukkelen
Zelfde vliegtuig, dat telt niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70003805
Mooie map die constant geupdate wordt:

http://upload.wikimedia.o(...)_confirmed_cases.svg
Allah Al Watan Al Malik
pi_70004635
Weer een geval in Afrika: http://noticias.uol.com.b(...)13/ult611u81731.jhtm

Kaapverdische eilanden als ik dat vreemde portugees goed begrijp.
pi_70008714
Die jongen die ziek werd tijdens het voetbalkamp, waar moet je dan aan denken? Begon ie spontaan te niezen ofzo? Of hoesten? Hoe moet ik dat ziektebeeld voor me zien?
Zonder wrijving geen glans
  zondag 14 juni 2009 @ 23:08:08 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70009671
Eerste Europese dode in Schotland.
The End Times are wild
pi_70009674
quote:
Op zondag 14 juni 2009 22:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die jongen die ziek werd tijdens het voetbalkamp, waar moet je dan aan denken? Begon ie spontaan te niezen ofzo? Of hoesten? Hoe moet ik dat ziektebeeld voor me zien?
o.a. Hoge koorts en je echt beroerd voelen
pi_70013515
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:21 schreef Mutant01 het volgende:
Mooie map die constant geupdate wordt:

http://upload.wikimedia.o(...)_confirmed_cases.svg
Doet me denken aan dat Pandemic 2 spelletje
http://www.crazymonkeygames.com/Pandemic-2.html
pi_70013540
Al die paniek vanwege een simpel griepje Je moet wel heel erg paranoia zijn wil je dit daadwerkelijk als een groot gevaar zien...
X
X
X
pi_70013580
quote:

klik
Hoe was de gezondheid van deze man (en welke leeftijd) vóór hij door dit griepje getroffen werd?
X
X
X
  maandag 15 juni 2009 @ 01:01:30 #177
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_70013662
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:28 schreef buachaille het volgende:

[..]

En wat denk je van half Nederland wat straks weer richting Marokko vertrekt....... Binnen no time is het daar dus ook overal aanwezig.

Ik snap ook de "hysterie" niet zo goed. Oke, er gaan mensen dood, maar dat is ook zo met de "gewone" griep Daarbij gebeurt zoiets nou eenmaal 1 keer in de zoveel jaar, een heel normaal verschijnsel
pi_70013695
quote:
Op maandag 15 juni 2009 01:01 schreef childintime het volgende:

Ik snap ook de "hysterie" niet zo goed. Oke, er gaan mensen dood, maar dat is ook zo met de "gewone" griep Daarbij gebeurt zoiets nou eenmaal 1 keer in de zoveel jaar, een heel normaal verschijnsel
Je hoeft ook niet gelijk panisch te doen, maar met een gewone griep sterven veelal oude mensen met een lage weerstand of hele jonge mensen. In dit geval is juist de relatief gezonde middengroep de klos. Dat is best opmerkelijk.
  maandag 15 juni 2009 @ 01:43:34 #179
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_70014224
Maar vergeleken met de pandemieen in het verleden valt dit nog allemaal mee. Tot nu dan iig. De verwachting zou zijn dat er rond de Herfst, Winter een nieuwe uitbraak zou komen, die ws heftigere gevolgen zou kunnen hebben.

Maar dan nog..... Het was wachten op zoiets. Dit zijn heel natuurlijke verschijnselen in een overbevolkte wereld.
pi_70017877
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:50 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Err, what? Waar haal je dat vandaan?
Sorry, verkeerd begrepen, de incubatietijd is 2 tot 7 dagen na de besmetting tot maximaal 10 dagen.
Tralalalaaa
  maandag 15 juni 2009 @ 10:10:34 #181
208890 June.
Seriously?
pi_70017883
quote:
Op maandag 15 juni 2009 00:54 schreef Frasier het volgende:
Al die paniek vanwege een simpel griepje Je moet wel heel erg paranoia zijn wil je dit daadwerkelijk als een groot gevaar zien...
Anders lees even het topic door..
Shine bright like a diamond.
pi_70018638
quote:
Op maandag 15 juni 2009 00:54 schreef Frasier het volgende:
Ga jij maar weer voetbal kijken

Denk eens aan de gevolgen in het openbare leven als de helft van de bevolking ziek thuis ligt.
  maandag 15 juni 2009 @ 10:44:57 #183
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70018786
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:08 schreef capricia het volgende:
Misschien over 2,5 week thailand enzo
Laat het je weten ke
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_70019265
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:44 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Misschien over 2,5 week thailand enzo
Laat het je weten ke
Misschien nu Ik loop hier te snotteren en te niezen. En dat nu er al 4 mensen in amsterdam de griep hebben waaronder een kind. Dat heeft natuurlijk door de stad gebanjerd en iedereen om zich aangestoken
pi_70023500
Ik was eergisteren bij een verjaardag en daar was ook iemand die een vriendin had uit Thailand, en die was daar dus ook... Gelukkig voel ik me nog niet ziek lol.
pi_70024342
8 gevallen nu in amsterdam
  maandag 15 juni 2009 @ 14:53:04 #187
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70025783
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:08 schreef capricia het volgende:
Volgende week vrijdag zie ik mn neef die dan net uit Mexico komt (en vliegt via de VS)
pi_70025898
Het advies van de GGD luidt om in geval van ziekteverschijnselen contact op te nemen met de huisarts.

No shit sherlock

Maar 8 alleen al in Amsterdam, dat is best een boel Gelukkig mar dat ik thuis werk

[ Bericht 38% gewijzigd door wapwip op 15-06-2009 15:01:18 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 15:47:48 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70027732
Net terug van twee weken Kreta... Contact gehad met Britten, Schotten, Amerikanen, Grieken, Afrikanen, Noren, Duitsers, Australiers en nog een hoop nationaliteiten.

Ik ben benieuwd, op Kreta heb ik wel last van mijn keel gehad, maar dat kwam denk ik meer door de drank.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:58:34 #190
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_70028091
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:56 schreef wapwip het volgende:
Het advies van de GGD luidt om in geval van ziekteverschijnselen contact op te nemen met de huisarts.

No shit sherlock

Maar 8 alleen al in Amsterdam, dat is best een boel Gelukkig mar dat ik thuis werk
Jij hoeft ook verder helemaal niet de deur uit zeker?
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_70028453
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:58 schreef Noax het volgende:

[..]

Jij hoeft ook verder helemaal niet de deur uit zeker?
Niet naar plekken waar heel veel mensen bij elkaar zijn in ieder geval, zoals scholen, treinen, busssen endergelijke Als je ergens snel word geinfecteerd is het daar wel.
pi_70033318
'Eénderde van alle Nederlanders krijgt Mexicaanse griep'
quote:
De Mexicaanse griep verspreidt zich snel over Nederland. De RIVM verwacht dat eenderde van alle Nederlanders de griep zal krijgen en dat tussen de 4000 en de 8000 mensen eraan zullen overlijden. Als er nog veel meer mensen de griep krijgen, overweegt het RIVM om scholen te sluiten omdat juist daar veel besmettingen zijn.

Het RIVM verwacht dat de grote griepgolf nog moet komen in het najaar. Hoewel de Mexicaanse griep mild is, zullen er waarschijnlijk toch veel meer mensen aan sterven dan aan de gewone griep, die jaarlijks 800 levens eist.

Vooral jongeren lopen risico. Ouderen lijken minder vatbaar voor deze variant, omdat hij lijkt op een griep die in 1957 actief was en zij dus antistoffen hebben.

Gisteren werd bekend dat er binnen 24 uur wereldwijd 250 nieuwe gevallen werden geteld, waaronder zestien in Nederland. En vandaag bleek een driejarig meisje van een school in Amsterdam Osdorp het virus te hebben. Ook op een basisschool in Woerden is een kind besmet met de Mexicaanse griep.

Amsterdam
Het virus is ook vastgesteld bij vier Amsterdammers, onder wie een meisje uit groep 3 van een basisschool. De ouders van de kinderen op de school Bovenland in Osdorp zijn allemaal ingelicht. Mogelijk zijn er meer kinderen besmet geraakt.

Een klasgenoot met dezelfde ziekteverschijnselen als het slachtoffertje wordt nog onderzocht. De school blijft gewoon open. Het meisje heeft medicijnen gehad en inmiddels gaat het weer goed met haar.

Woerden
Het kind in Woerden zat vorige week tijdens een schooluitje in de auto bij een vader die besmet bleek. Alle kinderen uit de klas worden onderzocht en hebben vandaag vrij gekregen, zegt de directeur.

Kinderen uit andere klassen van de basisschool moeten wel gewoon naar school. Vandaag wordt er in de klas over de Mexicaanse griep gepraat.

Nederland in kaart
In Nederland is nog niemand overleden aan de griep. Eén jonge man ligt nog op de intensive care met longontsteking, maar zijn toestand is wel stabiel. Tot nu zijn er 61 Nederlanders bij wie is vastgesteld dat ze de griep hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 15-06-2009 18:38:04 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 18:51:20 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70033928
Tja, om alle scholen nu dicht te houden lijkt me ook geen optie. Waar moeten al die kinderen dan naar toe? Als de moeders werken zullen ze toch bijeen gebracht moeten worden.
Bovendien: als kinderen niet op school besmet worden, dan worden hun ouders dat wel op hun werk. Hoe dan ook verspreid het virus zich. We kunnen het beter over ons heen laten komen.
The End Times are wild
  maandag 15 juni 2009 @ 18:57:27 #194
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70034106
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:51 schreef LXIV het volgende:
Tja, om alle scholen nu dicht te houden lijkt me ook geen optie. Waar moeten al die kinderen dan naar toe? Als de moeders werken zullen ze toch bijeen gebracht moeten worden.
Bovendien: als kinderen niet op school besmet worden, dan worden hun ouders dat wel op hun werk. Hoe dan ook verspreid het virus zich. We kunnen het beter over ons heen laten komen.
't Is zo zomervakantie.

Zoals al eerder gezegd eens in de 30 jaar ofzo heerst er 'n pandemie dus ja dit was zeker te verwachten en wordt door de media omdat 't komkommertijd is ook 'n beetje opgeblazen, imo. Mensen die bang zijn schakelen eerder weer in voor meer nieuws op de verschillende kanalen, vandaar dat ze mensen 'n beetje bang willen houden.
Hallon!
pi_70034253
True, maar dat het RIVM zo'n uitspraak doet zegt toch wel wat.
  maandag 15 juni 2009 @ 19:04:08 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70034319
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:57 schreef BlueMage het volgende:

[..]

't Is zo zomervakantie.

Zoals al eerder gezegd eens in de 30 jaar ofzo heerst er 'n pandemie dus ja dit was zeker te verwachten en wordt door de media omdat 't komkommertijd is ook 'n beetje opgeblazen, imo. Mensen die bang zijn schakelen eerder weer in voor meer nieuws op de verschillende kanalen, vandaar dat ze mensen 'n beetje bang willen houden.
Ideaal die zomervakantie: Heel Nederland opeengepakt met Spanjaarden en Britten in disco's, terwijl ze dronken zijn. En dan na 2 weken, dat moet ruim voldoende tijd zijn om besmet te raken, weer verspreiden over de eigen landen. Succesformule!
The End Times are wild
  maandag 15 juni 2009 @ 19:05:57 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70034367
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:02 schreef Tourniquet het volgende:
True, maar dat het RIVM zo'n uitspraak doet zegt toch wel wat.
Het is zo'n beetje als: "Mijn oma is vorige week ziek geworden en overleden."
"Oh noes! Toch niet aan de varkensgriep?"
"Nee, gelukkig niet hoor! Het was onze eigen gewone griep."
The End Times are wild
pi_70034925
Afgelopen 24 uur weer 5834 nieuwe gevallen wereldwijd:

http://www.who.int/csr/don/2009_06_15/en/index.html
pi_70036754
8000 doden alleen in nederland? over een periode van hoelang 8000 lijkt me wel lichtelijk overdreven
  maandag 15 juni 2009 @ 20:21:29 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70037314
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:08 schreef wapwip het volgende:
8000 doden alleen in nederland? over een periode van hoelang 8000 lijkt me wel lichtelijk overdreven
27.000 in Nederland alleen met de Spaanse Griep in 1918/19. En dat met slechts ongeveer 6 miljoen Nederlanders in totaal... Dus het kan wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')