abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:11:23 #101
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69939748
quote:
The Geneva-based United Nations health agency is working to prepare governments first to prevent an overreaction if WHO's six-step pandemic scale is raised to its highest level, he said.

"What this would mean is that spread of the virus has continued and that activity has become established in at least two regions of the world," he said. "It does not mean that the severity of the situation has increased and that people are getting seriously sick at higher numbers or higher rates than they are right now. This is a very important point for countries to understand."
Bron: CNN

Waarom krijg ik zo 't gevoel dat die hele 6 fasen schaal niet zo gek veel nut heeft?
Hallon!
pi_69940126
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:58 schreef Frankz0rz het volgende:
Pandemie dus. Redelijk spannend zal het nu wel worden.
En wat, pray tell, denk je dat het verschil zal zijn? Het is niet alsof het virus zich opeens anders gaat gedragen. Het is een bevestiging van wat elk mens dat zich ook maar een beetje heeft ingelezen al weet. De enige reden, denk ik, dat er eerder nog geen pandemic is afgekondigd is om politieke redenen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 16:23:12 #103
236264 crew  capricia
pi_69940255
Zo, is het nu officieel een pandemie?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:24:21 #104
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69940307
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:20 schreef Omentuva het volgende:

[..]

En wat, pray tell, denk je dat het verschil zal zijn? Het is niet alsof het virus zich opeens anders gaat gedragen. Het is een bevestiging van wat elk mens dat zich ook maar een beetje heeft ingelezen al weet. De enige reden, denk ik, dat er eerder nog geen pandemic is afgekondigd is om politieke redenen.
Zie mijn artikel, ze willen paniekreacties van de plaatselijke overheden tegengaan. Ik zie hier idd 't beleid nog niet zo snel veranderen op grond van die fase 6, is ook geen reden toe.
Hallon!
pi_69940563
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Man the lifeboats! Women and children first!

WE MUSTN'T PANIC!!!!

But seriously people, wat houdt dat nou eigenlijk in? Ja, dat het een pandemie is, maar gaan wij er in ons dagelijks leven iets van merken? Moeten overheden bepaalde rampenplannen in werken zetten?
Ik denk dat we er pas wat van merken als het virus hier op een grotere schaal dan 35 mensen (3500 denk ik dan eerder aan) aanwezig is. Misschien een aantal maatregelen op Schiphol, hoewel ik daar geen expert in ben. Gesloten scholen is twijfelachtig, maar hangt van de uitbraken af. Dat het binnenkort vakantie is helpt mee daarvoor.

Voor de rest denk ik ook dat er morgen en overmorgen een grote rush is op papieren zakdoekjes doordat de communicatie tussen WHO en Nederland ongetwijfeld ergens wordt veranderd totdat ze de Spaanse Griep er in het SBS nieuws bij halen op een manier die suggereert dat dit de nieuwe Spaanse Griep is (Wat, admittedly, kan, maar waar op dit moment geen signs van zijn.)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:40:48 #106
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69940998
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:31 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Ik denk dat we er pas wat van merken als het virus hier op een grotere schaal dan 35 mensen (3500 denk ik dan eerder aan) aanwezig is. Misschien een aantal maatregelen op Schiphol, hoewel ik daar geen expert in ben. Gesloten scholen is twijfelachtig, maar hangt van de uitbraken af. Dat het binnenkort vakantie is helpt mee daarvoor.

Voor de rest denk ik ook dat er morgen en overmorgen een grote rush is op papieren zakdoekjes doordat de communicatie tussen WHO en Nederland ongetwijfeld ergens wordt veranderd totdat ze de Spaanse Griep er in het SBS nieuws bij halen op een manier die suggereert dat dit de nieuwe Spaanse Griep is (Wat, admittedly, kan, maar waar op dit moment geen signs van zijn.)
Mja, ik denk ook dat de ernst van de symptomen hier meespeelt. Stel dat 't hier om 'n uitbraak van longpest zou gaan, dan zouden er beslist drastischere maatregelen genomen worden (mag ik hopen tenminste ) en zou er ook veel sneller getest worden. Vooralsnog lijkt 't om 'n milde versie van de "normale" griep te gaan.

Sowieso vraag ik me af of 't zo erg is om dit virus nu op te lopen, misschien als 't daadwerkelijk muteert naar iets ernstigers heeft je afweersysteem toch 'n zekere resistentie. Ik weet het niet, ben geen arts/viroloog maar ik ben 't me al langer aan 't afvragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlueMage op 11-06-2009 16:53:30 ]
Hallon!
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 16:42:32 #107
236264 crew  capricia
pi_69941082
Verplicht thuiswerken!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69941395
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:40 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mja, ik denk ook dat de ernst van de symptomen hier meespeelt. Stel dat 't hier om 'n uitbraak van longpest zou gaan, dan zouden er beslist drastischere maatregelen genomen worden (mag ik hopen tenminste ) en zou er ook veel sneller getest worden. Vooralsnog lijkt 't om 'n milde versie van de "normale" griep te gaan.
Denk dat je wel gelijk hebt. Denk je ook in dat op any given day half Nederland wel loopt te kuchen, al dan niet overdreven om iemand stil te krijgen. Dat is de kracht, if you wish, van de griep -- het kan zo door de samenleving heen en het is niet alsof je echt ziet (zeker in de winter, wanneer half Nederland gewoon verkouden is) dat iemand griep heeft.
quote:
Sowieso vraag ik me af of 't zo erg is om dit virus nu op te lopen, misschien als 't daadwerkelijk muteert naar iets ernstigers heeft je afweersysteem toch 'n zekere resistentie. Ik weet het niet, been geen arts/viroloog maar ik ben 't me al langer aan 't afvragen.
Het nadeel van mutaties is dat een mutatie ook zo kan lopen dat de griep zo muteert dat de anti-lichamen niet werken. (lijkt mij, theoretisch, als non-viroloog). Het sleutelwoord in je stukje is 'misschien', en daarvoor koop je niets, eigenlijk.
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:55:53 #109
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69941681
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:49 schreef Omentuva het volgende:
Het nadeel van mutaties is dat een mutatie ook zo kan lopen dat de griep zo muteert dat de anti-lichamen niet werken. (lijkt mij, theoretisch, als non-viroloog). Het sleutelwoord in je stukje is 'misschien', en daarvoor koop je niets, eigenlijk.
Ach ja blijft allemaal koffiedik kijken 't The Stand scenario kan wel nog even terug de kast in.
Hallon!
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:14:26 #110
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_69942492
Wordt het niet erg opgeblazen? Ik hoorde dat er gemiddeld in procenten meer mensen dood gaan aan de gewone griep dan aan de Mexicaanse griep? Of is de kans gewoon heel groot dat het virus gaat muteren?
pi_69942505
Het is nu officieel een pandemie...

wat nu, mogen we reizen , wat gaat gebeuren..
pi_69942597
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:14 schreef hondjes het volgende:
Het is nu officieel een pandemie...

wat nu, mogen we reizen , wat gaat gebeuren..
Nou het is de bedoeling dat met fase 6 bepaalde stromen gaan lopen. Zoals evt. zorgverlening, injecties, namenlijsten maken van mensen die het meest vatbaar zijn etc
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:09:40 #113
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69944577
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:14 schreef Spougle het volgende:
Wordt het niet erg opgeblazen? Ik hoorde dat er gemiddeld in procenten meer mensen dood gaan aan de gewone griep dan aan de Mexicaanse griep? Of is de kans gewoon heel groot dat het virus gaat muteren?
Ik weet niet hoe groot die kans is, maar de kans is er zeker. Ik denk dat het grote probleem is dat de griep zich zo razendsnel verspreid. Nu is de letaliteit nog niet bijzonder hoog, maar hoe meer mensen het hebben, hoe groter de kans dat het virus m.b.v. een ander virus muteert tot een gevaarlijkere griep. Vooral op het zuidelijk halfrond, waar het nu winter is, is die kans aanwezig.

Ik ben alleen benieuwd hè. Stel dat je de griep hebt gehad en je overleeft het. Vervolgens muteert het virus, ben je dan in elk geval nog deels resistent?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:12:50 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69944680
Ik denk dat je een betere overlevingskans hebt wanneer je al een keer besmet bent geraakt met de huidige variant. De eerste vaccinaties tegen de pokken werkten namelijk precies zo: ze injecteerden mensen met de verwante maar relatief ongevaarlijke koeienpokken, die wel resistentie gaven.
The End Times are wild
pi_69945153
Straks wordt heel Lowlands in quarantaine geplaatst!
misschien wel een beetje het verkeerde topic voor deze gedachte
What Would Goku Do
pi_69945277
Geen nieuwsbericht op de frontpage?
pi_69945563
Overigens duikt de media er weer helemaal hyper bovenop, terwijl er weinig verandert.
pi_69946444
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:40 schreef byah het volgende:
Overigens duikt de media er weer helemaal hyper bovenop, terwijl er weinig verandert.
Too true.

Van het stukje in de Volkskrant:
quote:
‘In Nederland zijn enkele incidentele gevallen van de Mexicaanse griep, er is zeker geen sprake van een pandemie’, zei een woordvoerder van het RIVM.
Zo ziet u maar weer dat óf de media het verkeerd citeert óf dat ook mensen van het RIVM hun terminologie niet helemaal recht hebben.
  Donald Duck held donderdag 11 juni 2009 @ 19:05:28 #119
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_69946510
En nu niks. Maar dat WHO wil gewoon even stralen, dit is hun moment in de spotlichten waarmee ze het eigen bestaan kunnen verantwoorden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_69947776
Tvp
pi_69949956
Zijn we al dood?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:25:48 #122
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_69949965
Weten we ook waarvoor die massagraven zijn :
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_69950253
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:42 schreef capricia het volgende:
Verplicht thuiswerken!
Ik werk zoveel thuis dat ik een harde butt van deze klotestoel krijg:) Maargoed, op het werk krijg ik een zwaar hoofd van de sfeer dus weet niet echt wat beter is.
Griepje zal z'n vaart wel lopen. Ben preventief Quercetin,Vit D, ECGC en selenium aan het stacken, heb ik een buffer in de winter. Hoop niet dat die vaccinatietroep verplicht wordt
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_69950514
Zag net op het rtl nieuws dat het verhoogt is naar niveau 6
Ook op site http://www.who.int/csr/di(...)/phase/en/index.html
pi_69952984
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:40 schreef Dynd het volgende:
Zag net op het rtl nieuws dat het verhoogt is naar niveau 6
Ook op site http://www.who.int/csr/di(...)/phase/en/index.html
dat meen je niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties