Bron: CNNquote:The Geneva-based United Nations health agency is working to prepare governments first to prevent an overreaction if WHO's six-step pandemic scale is raised to its highest level, he said.
"What this would mean is that spread of the virus has continued and that activity has become established in at least two regions of the world," he said. "It does not mean that the severity of the situation has increased and that people are getting seriously sick at higher numbers or higher rates than they are right now. This is a very important point for countries to understand."
En wat, pray tell, denk je dat het verschil zal zijn? Het is niet alsof het virus zich opeens anders gaat gedragen. Het is een bevestiging van wat elk mens dat zich ook maar een beetje heeft ingelezen al weet. De enige reden, denk ik, dat er eerder nog geen pandemic is afgekondigd is om politieke redenen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:58 schreef Frankz0rz het volgende:
Pandemie dus. Redelijk spannend zal het nu wel worden.
Zie mijn artikel, ze willen paniekreacties van de plaatselijke overheden tegengaan. Ik zie hier idd 't beleid nog niet zo snel veranderen op grond van die fase 6, is ook geen reden toe.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:20 schreef Omentuva het volgende:
[..]
En wat, pray tell, denk je dat het verschil zal zijn? Het is niet alsof het virus zich opeens anders gaat gedragen. Het is een bevestiging van wat elk mens dat zich ook maar een beetje heeft ingelezen al weet. De enige reden, denk ik, dat er eerder nog geen pandemic is afgekondigd is om politieke redenen.
Ik denk dat we er pas wat van merken als het virus hier op een grotere schaal dan 35 mensen (3500 denk ik dan eerder aan) aanwezig is. Misschien een aantal maatregelen op Schiphol, hoewel ik daar geen expert in ben. Gesloten scholen is twijfelachtig, maar hangt van de uitbraken af. Dat het binnenkort vakantie is helpt mee daarvoor.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Man the lifeboats! Women and children first!
WE MUSTN'T PANIC!!!!
But seriously people, wat houdt dat nou eigenlijk in? Ja, dat het een pandemie is, maar gaan wij er in ons dagelijks leven iets van merken? Moeten overheden bepaalde rampenplannen in werken zetten?
Mja, ik denk ook dat de ernst van de symptomen hier meespeelt. Stel dat 't hier om 'n uitbraak van longpest zou gaan, dan zouden er beslist drastischere maatregelen genomen worden (mag ik hopen tenminstequote:Op donderdag 11 juni 2009 16:31 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ik denk dat we er pas wat van merken als het virus hier op een grotere schaal dan 35 mensen (3500 denk ik dan eerder aan) aanwezig is. Misschien een aantal maatregelen op Schiphol, hoewel ik daar geen expert in ben. Gesloten scholen is twijfelachtig, maar hangt van de uitbraken af. Dat het binnenkort vakantie is helpt mee daarvoor.
Voor de rest denk ik ook dat er morgen en overmorgen een grote rush is op papieren zakdoekjes doordat de communicatie tussen WHO en Nederland ongetwijfeld ergens wordt veranderd totdat ze de Spaanse Griep er in het SBS nieuws bij halen op een manier die suggereert dat dit de nieuwe Spaanse Griep is(Wat, admittedly, kan, maar waar op dit moment geen signs van zijn.)
Denk dat je wel gelijk hebt. Denk je ook in dat op any given day half Nederland wel loopt te kuchen, al dan niet overdreven om iemand stil te krijgen. Dat is de kracht, if you wish, van de griep -- het kan zo door de samenleving heen en het is niet alsof je echt ziet (zeker in de winter, wanneer half Nederland gewoon verkouden is) dat iemand griep heeft.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:40 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Mja, ik denk ook dat de ernst van de symptomen hier meespeelt. Stel dat 't hier om 'n uitbraak van longpest zou gaan, dan zouden er beslist drastischere maatregelen genomen worden (mag ik hopen tenminste) en zou er ook veel sneller getest worden. Vooralsnog lijkt 't om 'n milde versie van de "normale" griep te gaan.
Het nadeel van mutaties is dat een mutatie ook zo kan lopen dat de griep zo muteert dat de anti-lichamen niet werken. (lijkt mij, theoretisch, als non-viroloog). Het sleutelwoord in je stukje is 'misschien', en daarvoor koop je niets, eigenlijk.quote:Sowieso vraag ik me af of 't zo erg is om dit virus nu op te lopen, misschien als 't daadwerkelijk muteert naar iets ernstigers heeft je afweersysteem toch 'n zekere resistentie. Ik weet het niet, been geen arts/viroloog maar ik ben 't me al langer aan 't afvragen.
Ach ja blijft allemaal koffiedik kijken 't The Stand scenario kan wel nog even terug de kast in.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:49 schreef Omentuva het volgende:
Het nadeel van mutaties is dat een mutatie ook zo kan lopen dat de griep zo muteert dat de anti-lichamen niet werken. (lijkt mij, theoretisch, als non-viroloog). Het sleutelwoord in je stukje is 'misschien', en daarvoor koop je niets, eigenlijk.
Nou het is de bedoeling dat met fase 6 bepaalde stromen gaan lopen. Zoals evt. zorgverlening, injecties, namenlijsten maken van mensen die het meest vatbaar zijn etcquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:14 schreef hondjes het volgende:
Het is nu officieel een pandemie...
wat nu, mogen we reizen , wat gaat gebeuren..
Ik weet niet hoe groot die kans is, maar de kans is er zeker. Ik denk dat het grote probleem is dat de griep zich zo razendsnel verspreid. Nu is de letaliteit nog niet bijzonder hoog, maar hoe meer mensen het hebben, hoe groter de kans dat het virus m.b.v. een ander virus muteert tot een gevaarlijkere griep. Vooral op het zuidelijk halfrond, waar het nu winter is, is die kans aanwezig.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:14 schreef Spougle het volgende:
Wordt het niet erg opgeblazen? Ik hoorde dat er gemiddeld in procenten meer mensen dood gaan aan de gewone griep dan aan de Mexicaanse griep? Of is de kans gewoon heel groot dat het virus gaat muteren?
Too true.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:40 schreef byah het volgende:
Overigens duikt de media er weer helemaal hyper bovenop, terwijl er weinig verandert.
Zo ziet u maar weer dat óf de media het verkeerd citeert óf dat ook mensen van het RIVM hun terminologie niet helemaal recht hebben.quote:‘In Nederland zijn enkele incidentele gevallen van de Mexicaanse griep, er is zeker geen sprake van een pandemie’, zei een woordvoerder van het RIVM.
Ik werk zoveel thuis dat ik een harde butt van deze klotestoel krijg:) Maargoed, op het werk krijg ik een zwaar hoofd van de sfeer dus weet niet echt wat beter is.quote:
dat meen je nietquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:40 schreef Dynd het volgende:
Zag net op het rtl nieuws dat het verhoogt is naar niveau 6
Ook op site http://www.who.int/csr/di(...)/phase/en/index.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |