Incorrect. De trein is, afhankelijk van het spoorwegbedrijf, in de meeste gevallen vele malen veiliger dan het vliegtuig.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:12 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Volgens mij is statistisch gezien het vliegtuig nog steeds vele malen veiliger dan de trein. Daarnaast is het ook een beetje lastig om met een trein de Atlantische Oceaan over te steken...
quote:Op maandag 1 juni 2009 14:12 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Volgens mij is statistisch gezien het vliegtuig nog steeds vele malen veiliger dan de trein. Daarnaast is het ook een beetje lastig om met een trein de Atlantische Oceaan over te steken...
Dat bedoel ik. Jij zegt dat het vele malen veilig is dan welke vorm van transport dan ook.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nee. De trein vergeet ik niet.
Vliegen is 2x veiliger dan reizen met de trein.
Veiliger in wat voor opzicht? Een trein wil nog wel eens ontsporen door een aanrijding ofzo, maar dan ben je als passagier vaak niet direct zwaargewond laat staan dood. Dat is wel anders bij een vliegtuigongeluk...quote:
Omdat er veel meer lijnvluchten zijnquote:Op maandag 1 juni 2009 14:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb het idee dat er de laatste jaren wel erg veel incidenten geweest zijn met grote vliegtuigen, veel meer dan een jaar of tien geleden voor mijn gevoel.
Zal wel gewoon toeval zijn hoor, maar met name die grote a330 vliegtuigen hebben toch regelmatig al problemen gehad of niet?
Relatief niet veel meer.. maar neem in gedachten dat er ook in absolute getallen veel meer vlietguigen in de lucht hangen, dus er vaker ongelukken zijn.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb het idee dat er de laatste jaren wel erg veel incidenten geweest zijn met grote vliegtuigen, veel meer dan een jaar of tien geleden voor mijn gevoel.
Zal wel gewoon toeval zijn hoor, maar met name die grote a330 vliegtuigen hebben toch regelmatig al problemen gehad of niet?
Haha check.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:06 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Volgensmij ben je uberhaupt neit het type om bij hem achterin te zitten
Niet waar. Lees anders toevallig eens de Kijk van deze maand, pagina 26quote:Op maandag 1 juni 2009 14:15 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Incorrect. De trein is, afhankelijk van het spoorwegbedrijf, in de meeste gevallen vele malen veiliger dan het vliegtuig.
Thnx. Als je dus kijkt naar de uren of naar het aantal reizen dan is de trein dus wel degelijk veiliger dan een vliegtuig.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety
Uitgedrukt in kilometers dus het veiligste.
Mmmm maar hebben ze m nu gevonden? Nee toch ofwel?quote:Op maandag 1 juni 2009 14:20 schreef Hoppy het volgende:
BULLETIN -- AIR FRANCE SAYS MISSING AIRBUS HAS CRASHED.
Bron: BNO News
Als het vliegtuig hevig geraakt zou zijn door onweer, dan kunnen er dus wel elektronica-problemen optredenquote:Op maandag 1 juni 2009 14:18 schreef ROG het volgende:
Ontopic, van nu.nl:
Brazilië heeft op grond van internationale verdragen en zijn lange kust een erg groot deel van de zuidelijke Atlatische Oceaan onder zijn verantwoordelijkheid bij dergelijke zoekacties.
Bij CNN hebben ze het nu over (elektronica) problemen ook?
Lekker boeiend of ze in een zweefvliegtuig naast of achter elkaar zitten.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:19 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Lul dan niet zo verschrikkelijk uit je nek man!
Ik verkondig ook niet dat ik alwetend ben, het is gewoon zo dat 99& van de mensen in dit topic bijzonder weinig ervanaf weten en daarom maar denken dat ze onzin mogen rondspuien.
Ik zei dat ik dat DACHT, er viel duidelijk uit mijn post op te maken dat het een aanname was. Later in deel 1 kwam ik daarop terug. Beter lezen johquote:Op maandag 1 juni 2009 14:18 schreef ROG het volgende:
[..]
Haha check.
Dat fucking wannabe neem ik terug Lightning_NL maar je hakt er desondanks aardig grof in met eigen logica. zoals dat de oceaanen volledige radar coverage hebben.
is nog onbevestigdquote:Op maandag 1 juni 2009 14:20 schreef Hoppy het volgende:
BULLETIN -- AIR FRANCE SAYS MISSING AIRBUS HAS CRASHED.
Bron: BNO News
Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?quote:Op maandag 1 juni 2009 14:20 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Als het vliegtuig hevig geraakt zou zijn door onweer, dan kunnen er dus wel elektronica-problemen optreden
Ik schreeuw dat helemaal niet van de daken af! Wat bazel je nou? En inderdaad, het gaat niemand hier op een openbare topic op een forum een mallemoer aan wat ik precies vlieg. Dat verandert niks aan de discussie.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:21 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Lekker boeiend of ze in een zweefvliegtuig naast of achter elkaar zitten.
Het ging me er gewoon om dat je eerst van de daken schreeuwt dat je een vlieger bent, maar elke vraag die wat specifiekere toelichting vraagt, doe je af als off-topic.
Zo hee, poe poe.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:16 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij diskwalificeert jezelf bij voorbaat al door het bijzonder dom opmerken van het NAAST een instructeur zitten in een ZWEEFvliegtuig.![]()
![]()
Het kan wel. Net als een huis.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
Momenteel een conferentie vanaf de Gaulle, "loss of the flight" "a catastrophy" etc.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:20 schreef mickeyD het volgende:
tvp.. heb de ingelaste shit gemist.. nog nieuws?
Eigenlijk niet nee. Mja, je weet nooit.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
In z'n profiel staat dat z'n geboortejaar 1983 is. Hij zal dus nog wel in opleiding zijn, of z'n brevet misschien net gehaald hebben. Maar een jarenlange vliegervaring als piloot zit er niet in als je uit 1983 komt. Misschien dat 'ie als coco de kaart mag lezen in een vrachttoestel, terwijl de piloot de beslissingen neemt.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:21 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Lekker boeiend of ze in een zweefvliegtuig naast of achter elkaar zitten.
Het ging me er gewoon om dat je eerst van de daken schreeuwt dat je een vlieger bent, maar elke vraag die wat specifiekere toelichting vraagt, doe je af als off-topic.
Een vliegtuig kan wel een blikseminslag krijgen maar gebeurd bijna nooitquote:Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Heb je ook gekeken naar de toename van luchtverkeer de afgelopen tien jaar?quote:Op maandag 1 juni 2009 14:14 schreef Ronaldsen het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety#Lightningquote:Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
quote:Lightning
Boeing studies have shown that airliners are struck by lightning on average of twice per year. While the "flash and bang" is startling to the passengers and crew, aircraft are able to withstand normal lightning strikes.
The dangers of more powerful positive lightning were not understood until the destruction of a glider in 1999.[5] It has since been suggested that positive lightning may have caused the crash of Pan Am Flight 214 in 1963. At that time aircraft were not designed to withstand such strikes, since their existence was unknown at the time standards were set.
The effects of normal lightning on traditional metal-covered aircraft are well understood and serious damage from a lightning strike on an airplane is rare. However, as more and more aircraft, like the upcoming Boeing 787, whose whole exterior is made of non-conducting composite materials take to the skies, additional design effort and testing must be made before certification authorities will permit these aircraft in commercial service.
Ik vind jouw autoriteit op dit gebied weldegelijk van belang. Dan kan ik namelijk bepalen of ik je moet geloven.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik schreeuw dat helemaal niet van de daken af! Wat bazel je nou? En inderdaad, het gaat niemand hier op een openbare topic op een forum een mallemoer aan wat ik precies vlieg. Dat verandert niks aan de discussie.
Kan wel, maar heeft er in principe geen last van. Zodra het vliegtuig dan op de grond komt, wordt deze 'ontladen' voordat de passagiers naar buiten mogen dacht ik.quote:
Ik zei: afhankelijk van het spoorwegbedrijf. Dus als jij westerse spoor- en vliegbedrijven gaat vergelijken kun je het wel schudden. De meeste treinongelukken komen voor in ontwikkelingslanden waar de treinen zó vol zitten dat je er in stikt en die in geen 20 jaar meer een onderhoudsbeurt hebben gekregen. En dat bedoel ik niet discriminerend.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:18 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Niet waar. Lees anders toevallig eens de Kijk van deze maand, pagina 26En ook internet staat natuurlijk vol met statistieken.
Anders lees je je PM. Veel van m'n collega's zijn jonger (begonnen). Dus wederom lul je poep.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:23 schreef HuHu het volgende:
[..]
In z'n profiel staat dat z'n geboortejaar 1983 is. Hij zal dus nog wel in opleiding zijn, of z'n brevet misschien net gehaald hebben. Maar een jarenlange vliegervaring als piloot zit er niet in als je uit 1983 komt. Misschien dat 'ie als coco de kaart mag lezen in een vrachttoestel, terwijl de piloot de beslissingen neemt.
Er zitten talloze static dischargers op een vliegtuig, maar een bliksem kan altijd het oppervlak raken en schade aanrichten.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Het veranderd een heleboel aan je geloofwaardigheid. Want die info uit die zeer uitegebreide (*kuch*) PM die je stuurde had ik ook zelf wel kunnen verzinnen door naar de foto in je fotoboek te kijken. Dat je bij defensie vliegt is wel duidelijk, want een KLM-vlieger zit niet met zo'n masker op z'n kop.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik schreeuw dat helemaal niet van de daken af! Wat bazel je nou? En inderdaad, het gaat niemand hier op een openbare topic op een forum een mallemoer aan wat ik precies vlieg. Dat verandert niks aan de discussie.
Ja, zo kan ik ook redeneren, is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:24 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Ik zei: afhankelijk van het spoorwegbedrijf. Dus als jij westerse spoor- en vliegbedrijven gaat vergelijken kun je het wel schudden. De meeste treinongelukken komen voor in ontwikkelingslanden waar de treinen zó vol zitten dat je er in stikt en die in geen 20 jaar meer een onderhoudsbeurt hebben gekregen. En dat bedoel ik niet discriminerend.
lul dan niet zo stom met je coco op een vrachtvliegtuigquote:Op maandag 1 juni 2009 14:25 schreef HuHu het volgende:
[..]
Het veranderd een heleboel aan je geloofwaardigheid. Want die info uit die zeer uitegebreide (*kuch*) PM die je stuurde had ik ook zelf wel kunnen verzinnen door naar de foto in je fotoboek te kijken. Dat je bij defensie vliegt is wel duidelijk, want een KLM-vlieger zit niet met zo'n masker op z'n kop.
Nee, niet altijd.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Dan onderbreken ze alles.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:24 schreef onlogisch het volgende:
Ik vond het wel een beetje overdreven van de nos om met "breaking news" te komen.
Toen ik hoorde dat er een extra nieuws uitzending kwam dacht ik echt dat N-Korea een atoombom had gepleurd op Z-Korea
het is nog niet zeker dat hij is gecrashdquote:Op maandag 1 juni 2009 14:26 schreef Nuongirl het volgende:
The Airbus which crashed in the Atlantic was carrying 126 men, 82 women, 7 children and one baby, Air France says in a statement.
95 procent zeker danquote:Op maandag 1 juni 2009 14:27 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
het is nog niet zeker dat hij is gecrashd
Treurigquote:Op maandag 1 juni 2009 14:26 schreef Nuongirl het volgende:
The Airbus which crashed in the Atlantic was carrying 126 men, 82 women, 7 children and one baby, Air France says in a statement.
8 kinderen maar?quote:Op maandag 1 juni 2009 14:26 schreef Nuongirl het volgende:
Denk jij dan serieus dat er door luchtvaartmaatschappijen in ontwikkelingslanden heel intensief wordt gevlogen? De meeste vliegtuigongelukken worden dus toch veroorzaakte door westerse maatschappijen. En die ongelukken gebeuren dan vooral in de zomer. Ook toevallig? Nee. Ik baseer dit dus op intensiviteit.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:25 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik ook redeneren, is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij.
Gebeurt niet vaak dat er een vliegtuig (waarschijnlijk) is neergestoordquote:Op maandag 1 juni 2009 14:29 schreef RedFever007 het volgende:
Breaking news en extra uitzending bij de NOS omdat er een vliegtuig uit de lucht is gevallen ?
Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje overdreven![]()
zijn toch allemaal geen goede tekenen voor het overleven van zo'n vlucht.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:28 schreef ROG het volgende:
Ontopic: Extreme turbulentie, automatic message sent out wat betreft die electronic circuit failure..
quote:Op maandag 1 juni 2009 14:29 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Denk jij dan serieus dat er door luchtvaartmaatschappijen in ontwikkelingslanden heel intensief wordt gevlogen? De meeste vliegtuigongelukken worden dus toch veroorzaakte door westerse maatschappijen. En die ongelukken gebeuren dan vooral in de zomer. Ook toevallig? Nee. Ik baseer dit dus op intensiviteit.
Eens.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:29 schreef RedFever007 het volgende:
Breaking news en extra uitzending bij de NOS omdat er een vliegtuig uit de lucht is gevallen ?
In Mozambique vinden ze lokaal nieuws ook interessanter hoor..quote:Op maandag 1 juni 2009 14:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens.
Zo nu en dan pleurt er ook 1 in Mozambique uit de lucht, en dat horen we tijdens het korte nieuws. En dan zijn het vaak nog grotere aantallen mensen.
quote:Op maandag 1 juni 2009 14:30 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hoe je het ook probeert te verdraaien,
feit blijft dat vliegen veel veiliger is dan reizen met de trein.
Ook eens, maar volgens mij zijn er niet altijd "breaking news" uitzendingen geweest van de nos bij een gecrashed Europees toestel.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:32 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
In Mozambique vinden ze lokaal nieuws ook interessanter hoor..
Ja, en in Timboektoe rijdt er ook weleens een auto door een mensenmassa, dus waarom we zo'n drama maakten van de gebeurtenissen tijdens Koninginnedag is me een raadselquote:Op maandag 1 juni 2009 14:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens.
Zo nu en dan pleurt er ook 1 in Mozambique uit de lucht, en dat horen we tijdens het korte nieuws. En dan zijn het vaak nog grotere aantallen mensen.
quote:Op maandag 1 juni 2009 14:29 schreef RedFever007 het volgende:
relevantie ervan is veel kleiner, hoewel het ook mensen waren.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens.
Wat ik mij afvraag, wisten ze al dat het op dat gebied stormde of kwam het opeens?quote:Op maandag 1 juni 2009 14:33 schreef RiotNiece het volgende:
Bron: Reuters (http://www.reuters.com/article/newsOne/idUSTRE5501PB20090601)
PARIS (Reuters) - An Air France plane with 228 people on board disappeared over the Atlantic Ocean on its way from Brazil to Paris on Monday after hitting strong turbulence and French officials said they feared a disaster.
The Brazilian force said the Airbus jet was well advanced over the sea when it went missing and military planes took off from both South America and Africa to hunt for the plane.
"We are probably facing an air catastrophe," Air France Chief Executive Pierre-Henri Gourgeon told reporters:
Air France said the airliner sent an automatic message reporting an electrical fault at 0214 GMT, roughly 15 minutes after the plane flew through a stormy area with strong turbulence.
quote:Op maandag 1 juni 2009 14:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens.
Inderdaad!quote:Op maandag 1 juni 2009 14:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens.
vast niet, maar dit is een deels Nederlands bedrijf, met wellicht Nederlanders aan boord en zo.. wederom die relevantie.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ook eens, maar volgens mij zijn er niet altijd "breaking news" uitzendingen geweest van de nos bij een gecrashed Europees toestel.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:35 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad!
Ik durf te wedden dat als dit een vliegtuig van, laten we zeggen, een willekeurig Latijns Amerikaanse maatschappij was geweest, dan had de NOS geen extra uitzending ingepast.
Kun je beter ook niet met de auto, bus of trein gaan. Vliegen is één van de meest veilige manieren van vervoer.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:00 schreef Gtaboy107 het volgende:
Nummer 2 reden waarom ik niet met een vliegtuig wil...
Nieuws is het aantal doden gedeeld door de afstand. Zo werkt dat nou eenmaal... Bovendien wordt dit extra nieuwswaardig door de onzekerheid die er nog steeds heerst.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:35 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad!
Ik durf te wedden dat als dit een vliegtuig van, laten we zeggen, een willekeurig Latijns Amerikaanse maatschappij was geweest, dan had de NOS geen extra uitzending ingepast.
Of nog beter, vliegenquote:Op maandag 1 juni 2009 14:37 schreef Harajuku. het volgende:
En in Afrika gaan ze dood aan aids, ga fietsen man.
Dat zal nu idd ook de overweging van de NOS zijn geweest bij wel/geen extra nieuws. En daarbij: veel mensen hebben vrij, dus zal de behoefte aan extra nieuws op tv mogelijk groter zijn.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:39 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
wat zitten jullie nou te schapen over extra nws uitzending overdreven
hoeveel nederlanders vliegen er wel niet via parijs?
lijkt me toch wel prettig te weten als je iemand kent die vandaag vanuit brasil via paris terugvliegt of niet.
geneuzel
Je zou maar in dat vliegtuig zitten, lijk ook wel de eerste aflevering van Fringequote:Op maandag 1 juni 2009 14:42 schreef Terpentin07 het volgende:
Moet wel heftig geweest zijn met de kortsluiting.Ik dacht dat dit soort systemen twee of drievoudig beveiligd zijn.
Al kan AF/KLM dat natuurlijk wel met 1 druk op de knop.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:41 schreef JortK het volgende:
Volgens mij ging die extra uitzending ook bijna alleen maar om het feit om te melden dat er een alarmnummer is waar mensen naartoe kunnen bellen.
Ze kunnen blijkbaar dus niet uitsluiten dat er geen nederlanders aan boord zijn.
Hoezo, hopen ze dat er juist wel Nederlanders aan boord waren?quote:Op maandag 1 juni 2009 14:41 schreef JortK het volgende:
Volgens mij ging die extra uitzending ook bijna alleen maar om het feit om te melden dat er een alarmnummer is waar mensen naartoe kunnen bellen.
Ze kunnen blijkbaar dus niet uitsluiten dat er geen nederlanders aan boord zijn.
In hoeveel gevallen zijn de passagierslijsten correct?quote:Op maandag 1 juni 2009 14:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Al kan AF/KLM dat natuurlijk wel met 1 druk op de knop.
Is ook op een twitter gelezen, nog niet bevestigd,quote:Op maandag 1 juni 2009 14:45 schreef Yannick567 het volgende:
NOS zegt dat nu mogelijk kortsluiting de oorzaak was door zwaar onweer vannacht?
Met al dat gecontroleer zou je denken dat 't niet heel lastig hoeft te zijn.... Maar als 't mis gaat (ongelukken) blijkt 't altijd erg lastig te zijn.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:47 schreef JortK het volgende:
[..]
In hoeveel gevallen zijn de passagierslijsten correct?
Als dat vliegtuig ergens geland is dan hadden ze het echt wel geweten in Parijs hoor.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:38 schreef Stephan1237 het volgende:
Bij het eilandje fernando de noronha hebben ze niks meer vernomen van het vliegtuig. Hopelijk hebben ze terug kunnen keren en daar kunnen landen![]()
Bron RTLZ
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |