abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69601833
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:12 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Volgens mij is statistisch gezien het vliegtuig nog steeds vele malen veiliger dan de trein. Daarnaast is het ook een beetje lastig om met een trein de Atlantische Oceaan over te steken...
Incorrect. De trein is, afhankelijk van het spoorwegbedrijf, in de meeste gevallen vele malen veiliger dan het vliegtuig.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:16:22 #102
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69601885
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:12 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Volgens mij is statistisch gezien het vliegtuig nog steeds vele malen veiliger dan de trein. Daarnaast is het ook een beetje lastig om met een trein de Atlantische Oceaan over te steken...


http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety

Uitgedrukt in kilometers dus het veiligste.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:16:26 #103
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_69601887
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:11 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Nee. De trein vergeet ik niet.
Vliegen is 2x veiliger dan reizen met de trein.
Dat bedoel ik. Jij zegt dat het vele malen veilig is dan welke vorm van transport dan ook.
pi_69601891
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Vliegen is veiliger dan een trein
Veiliger in wat voor opzicht? Een trein wil nog wel eens ontsporen door een aanrijding ofzo, maar dan ben je als passagier vaak niet direct zwaargewond laat staan dood. Dat is wel anders bij een vliegtuigongeluk...
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_69601896
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb het idee dat er de laatste jaren wel erg veel incidenten geweest zijn met grote vliegtuigen, veel meer dan een jaar of tien geleden voor mijn gevoel.

Zal wel gewoon toeval zijn hoor, maar met name die grote a330 vliegtuigen hebben toch regelmatig al problemen gehad of niet?
Omdat er veel meer lijnvluchten zijn
pi_69601913
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb het idee dat er de laatste jaren wel erg veel incidenten geweest zijn met grote vliegtuigen, veel meer dan een jaar of tien geleden voor mijn gevoel.

Zal wel gewoon toeval zijn hoor, maar met name die grote a330 vliegtuigen hebben toch regelmatig al problemen gehad of niet?
Relatief niet veel meer.. maar neem in gedachten dat er ook in absolute getallen veel meer vlietguigen in de lucht hangen, dus er vaker ongelukken zijn.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:18:13 #107
67385 ROG
Go on, say it.
pi_69601943
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:06 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Volgensmij ben je uberhaupt neit het type om bij hem achterin te zitten
Haha check.

Dat fucking wannabe neem ik terug Lightning_NL maar je hakt er desondanks aardig grof in met eigen logica. zoals dat de oceaanen volledige radar coverage hebben.

Ontopic, van nu.nl:
Brazilië heeft op grond van internationale verdragen en zijn lange kust een erg groot deel van de zuidelijke Atlatische Oceaan onder zijn verantwoordelijkheid bij dergelijke zoekacties.

Bij CNN hebben ze het nu over (elektronica) problemen ook?
pi_69601947
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:15 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Incorrect. De trein is, afhankelijk van het spoorwegbedrijf, in de meeste gevallen vele malen veiliger dan het vliegtuig.
Niet waar. Lees anders toevallig eens de Kijk van deze maand, pagina 26 En ook internet staat natuurlijk vol met statistieken.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:18:37 #109
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_69601957
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety

Uitgedrukt in kilometers dus het veiligste.
Thnx. Als je dus kijkt naar de uren of naar het aantal reizen dan is de trein dus wel degelijk veiliger dan een vliegtuig.
pi_69602000
BULLETIN -- AIR FRANCE SAYS MISSING AIRBUS HAS CRASHED.

Bron: BNO News
  maandag 1 juni 2009 @ 14:20:15 #112
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_69602010
tvp.. heb de ingelaste shit gemist.. nog nieuws?
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_69602019
quote:
AIR FRANCE SAYS MISSING AIRBUS HAS CRASHED.
http://twitter.com/BreakingNews/status/1990585668
pi_69602033
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:20 schreef Hoppy het volgende:
BULLETIN -- AIR FRANCE SAYS MISSING AIRBUS HAS CRASHED.

Bron: BNO News
Mmmm maar hebben ze m nu gevonden? Nee toch ofwel?
  maandag 1 juni 2009 @ 14:20:58 #115
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_69602038
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:18 schreef ROG het volgende:
Ontopic, van nu.nl:
Brazilië heeft op grond van internationale verdragen en zijn lange kust een erg groot deel van de zuidelijke Atlatische Oceaan onder zijn verantwoordelijkheid bij dergelijke zoekacties.

Bij CNN hebben ze het nu over (elektronica) problemen ook?
Als het vliegtuig hevig geraakt zou zijn door onweer, dan kunnen er dus wel elektronica-problemen optreden
pi_69602041
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:19 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Lul dan niet zo verschrikkelijk uit je nek man!
Ik verkondig ook niet dat ik alwetend ben, het is gewoon zo dat 99& van de mensen in dit topic bijzonder weinig ervanaf weten en daarom maar denken dat ze onzin mogen rondspuien.
Lekker boeiend of ze in een zweefvliegtuig naast of achter elkaar zitten.

Het ging me er gewoon om dat je eerst van de daken schreeuwt dat je een vlieger bent, maar elke vraag die wat specifiekere toelichting vraagt, doe je af als off-topic.
pi_69602049
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:18 schreef ROG het volgende:

[..]

Haha check.

Dat fucking wannabe neem ik terug Lightning_NL maar je hakt er desondanks aardig grof in met eigen logica. zoals dat de oceaanen volledige radar coverage hebben.
Ik zei dat ik dat DACHT, er viel duidelijk uit mijn post op te maken dat het een aanname was. Later in deel 1 kwam ik daarop terug. Beter lezen joh
Ook ging ik er in eerste instantie op in omdat er een user was die half beweerde dat het uberhaupt niet mogelijk zou zijn om op een radar te verschijnen boven de oceaan.
  Moderator maandag 1 juni 2009 @ 14:21:19 #118
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69602054
BULLETIN -- AIR FRANCE SAYS MISSING AIRBUS HAS CRASHED.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_69602055
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:20 schreef Hoppy het volgende:
BULLETIN -- AIR FRANCE SAYS MISSING AIRBUS HAS CRASHED.

Bron: BNO News
is nog onbevestigd
  maandag 1 juni 2009 @ 14:21:27 #120
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69602056
tvp
pi_69602069
Air France says there is "no doubt" the missing Airbus carrying more than 200 passengers has crashed in the Atlantic.
pi_69602072
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:20 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Als het vliegtuig hevig geraakt zou zijn door onweer, dan kunnen er dus wel elektronica-problemen optreden
Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
pi_69602075
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:21 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Lekker boeiend of ze in een zweefvliegtuig naast of achter elkaar zitten.

Het ging me er gewoon om dat je eerst van de daken schreeuwt dat je een vlieger bent, maar elke vraag die wat specifiekere toelichting vraagt, doe je af als off-topic.
Ik schreeuw dat helemaal niet van de daken af! Wat bazel je nou? En inderdaad, het gaat niemand hier op een openbare topic op een forum een mallemoer aan wat ik precies vlieg. Dat verandert niks aan de discussie.
pi_69602081
Aah, wel nieuws dus.. een crash.. zoals te verwachten was...
pi_69602084
Misschien is dit vliegtuig wel geland op zee (noodlanding)?
  maandag 1 juni 2009 @ 14:22:29 #126
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69602086
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:16 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jij diskwalificeert jezelf bij voorbaat al door het bijzonder dom opmerken van het NAAST een instructeur zitten in een ZWEEFvliegtuig.

Zo hee, poe poe.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_69602090
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
Het kan wel. Net als een huis.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:22:33 #128
67385 ROG
Go on, say it.
pi_69602091
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:20 schreef mickeyD het volgende:
tvp.. heb de ingelaste shit gemist.. nog nieuws?
Momenteel een conferentie vanaf de Gaulle, "loss of the flight" "a catastrophy" etc.
Vliegtuig heeft kortsluiting gehad, na/tijdens turbulentie.
pi_69602106
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
Eigenlijk niet nee. Mja, je weet nooit.
pi_69602116
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zo hee, poe poe.
wat wilde je zeggen?
pi_69602119
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:21 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Lekker boeiend of ze in een zweefvliegtuig naast of achter elkaar zitten.

Het ging me er gewoon om dat je eerst van de daken schreeuwt dat je een vlieger bent, maar elke vraag die wat specifiekere toelichting vraagt, doe je af als off-topic.
In z'n profiel staat dat z'n geboortejaar 1983 is. Hij zal dus nog wel in opleiding zijn, of z'n brevet misschien net gehaald hebben. Maar een jarenlange vliegervaring als piloot zit er niet in als je uit 1983 komt. Misschien dat 'ie als coco de kaart mag lezen in een vrachttoestel, terwijl de piloot de beslissingen neemt.
pi_69602122
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
Een vliegtuig kan wel een blikseminslag krijgen maar gebeurd bijna nooit
pi_69602123
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb het idee dat er de laatste jaren wel erg veel incidenten geweest zijn met grote vliegtuigen, veel meer dan een jaar of tien geleden voor mijn gevoel.
Heb je ook gekeken naar de toename van luchtverkeer de afgelopen tien jaar?
  maandag 1 juni 2009 @ 14:23:37 #134
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69602126
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety#Lightning
quote:
Lightning
Boeing studies have shown that airliners are struck by lightning on average of twice per year. While the "flash and bang" is startling to the passengers and crew, aircraft are able to withstand normal lightning strikes.
The dangers of more powerful positive lightning were not understood until the destruction of a glider in 1999.[5] It has since been suggested that positive lightning may have caused the crash of Pan Am Flight 214 in 1963. At that time aircraft were not designed to withstand such strikes, since their existence was unknown at the time standards were set.
The effects of normal lightning on traditional metal-covered aircraft are well understood and serious damage from a lightning strike on an airplane is rare. However, as more and more aircraft, like the upcoming Boeing 787, whose whole exterior is made of non-conducting composite materials take to the skies, additional design effort and testing must be made before certification authorities will permit these aircraft in commercial service.
pi_69602134
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik schreeuw dat helemaal niet van de daken af! Wat bazel je nou? En inderdaad, het gaat niemand hier op een openbare topic op een forum een mallemoer aan wat ik precies vlieg. Dat verandert niks aan de discussie.
Ik vind jouw autoriteit op dit gebied weldegelijk van belang. Dan kan ik namelijk bepalen of ik je moet geloven.

Zeggen dat je vlieger bent is net zo vaag als beweren dat je een sportman bent. Dan kan je ook de stoere bink uithangen, terwijl je in het vijfde van Urk speelt.
pi_69602140
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef Hoppy het volgende:

[..]

Het kan wel. Net als een huis.
Kan wel, maar heeft er in principe geen last van. Zodra het vliegtuig dan op de grond komt, wordt deze 'ontladen' voordat de passagiers naar buiten mogen dacht ik.
  Moderator maandag 1 juni 2009 @ 14:24:18 #137
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69602143
Ik vond het wel een beetje overdreven van de nos om met "breaking news" te komen.

Toen ik hoorde dat er een extra nieuws uitzending kwam dacht ik echt dat N-Korea een atoombom had gepleurd op Z-Korea
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_69602155
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:18 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Niet waar. Lees anders toevallig eens de Kijk van deze maand, pagina 26 En ook internet staat natuurlijk vol met statistieken.
Ik zei: afhankelijk van het spoorwegbedrijf. Dus als jij westerse spoor- en vliegbedrijven gaat vergelijken kun je het wel schudden. De meeste treinongelukken komen voor in ontwikkelingslanden waar de treinen zó vol zitten dat je er in stikt en die in geen 20 jaar meer een onderhoudsbeurt hebben gekregen. En dat bedoel ik niet discriminerend.
pi_69602156
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:23 schreef HuHu het volgende:

[..]

In z'n profiel staat dat z'n geboortejaar 1983 is. Hij zal dus nog wel in opleiding zijn, of z'n brevet misschien net gehaald hebben. Maar een jarenlange vliegervaring als piloot zit er niet in als je uit 1983 komt. Misschien dat 'ie als coco de kaart mag lezen in een vrachttoestel, terwijl de piloot de beslissingen neemt.
Anders lees je je PM. Veel van m'n collega's zijn jonger (begonnen). Dus wederom lul je poep.
pi_69602162
# URGENT -- Air France says there is "no doubt" the missing Airbus carrying more than 200 passengers has crashed in the Atlantic.3 minuten ago from web
I had a signature once. It was awful.
pi_69602165
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
Er zitten talloze static dischargers op een vliegtuig, maar een bliksem kan altijd het oppervlak raken en schade aanrichten.
pi_69602169
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik schreeuw dat helemaal niet van de daken af! Wat bazel je nou? En inderdaad, het gaat niemand hier op een openbare topic op een forum een mallemoer aan wat ik precies vlieg. Dat verandert niks aan de discussie.
Het veranderd een heleboel aan je geloofwaardigheid. Want die info uit die zeer uitegebreide (*kuch*) PM die je stuurde had ik ook zelf wel kunnen verzinnen door naar de foto in je fotoboek te kijken. Dat je bij defensie vliegt is wel duidelijk, want een KLM-vlieger zit niet met zo'n masker op z'n kop.
pi_69602170
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:24 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ik zei: afhankelijk van het spoorwegbedrijf. Dus als jij westerse spoor- en vliegbedrijven gaat vergelijken kun je het wel schudden. De meeste treinongelukken komen voor in ontwikkelingslanden waar de treinen zó vol zitten dat je er in stikt en die in geen 20 jaar meer een onderhoudsbeurt hebben gekregen. En dat bedoel ik niet discriminerend.
Ja, zo kan ik ook redeneren, is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij.
pi_69602185
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:25 schreef HuHu het volgende:

[..]

Het veranderd een heleboel aan je geloofwaardigheid. Want die info uit die zeer uitegebreide (*kuch*) PM die je stuurde had ik ook zelf wel kunnen verzinnen door naar de foto in je fotoboek te kijken. Dat je bij defensie vliegt is wel duidelijk, want een KLM-vlieger zit niet met zo'n masker op z'n kop.
lul dan niet zo stom met je coco op een vrachtvliegtuig

En weet ook dat je als je 27 jaar bent je niet eens meer aangenomen wordt. Je kunt op je 21ste al klaar zijn met je opleiding.
pi_69602189
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
Nee, niet altijd.
pi_69602192
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:24 schreef onlogisch het volgende:
Ik vond het wel een beetje overdreven van de nos om met "breaking news" te komen.

Toen ik hoorde dat er een extra nieuws uitzending kwam dacht ik echt dat N-Korea een atoombom had gepleurd op Z-Korea
Dan onderbreken ze alles.
  Voormalig Sport Koningin maandag 1 juni 2009 @ 14:26:33 #147
35237 Nuongirl
pi_69602204
The Airbus which crashed in the Atlantic was carrying 126 men, 82 women, 7 children and one baby, Air France says in a statement.
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_69602218
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:26 schreef Nuongirl het volgende:
The Airbus which crashed in the Atlantic was carrying 126 men, 82 women, 7 children and one baby, Air France says in a statement.
het is nog niet zeker dat hij is gecrashd
  Voormalig Sport Koningin maandag 1 juni 2009 @ 14:28:25 #149
35237 Nuongirl
pi_69602254
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:27 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

het is nog niet zeker dat hij is gecrashd
95 procent zeker dan
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  maandag 1 juni 2009 @ 14:28:28 #150
67385 ROG
Go on, say it.
pi_69602255
Ontopic: Extreme turbulentie, automatic message sent out wat betreft die electronic circuit failure..
pi_69602268
Waarom deze uitspraken zonder te vertellen of de wrakstukken al dan niet zijn gevonden?
  maandag 1 juni 2009 @ 14:29:01 #152
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_69602273
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:26 schreef Nuongirl het volgende:
The Airbus which crashed in the Atlantic was carrying 126 men, 82 women, 7 children and one baby, Air France says in a statement.
Treurig
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:29:13 #153
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_69602280
Breaking news en extra uitzending bij de NOS omdat er een vliegtuig uit de lucht is gevallen ?

Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje overdreven
  maandag 1 juni 2009 @ 14:29:18 #154
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_69602283
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:26 schreef Nuongirl het volgende:
The Airbus which crashed in the Atlantic was carrying 126 men, 82 women, 7 children and one baby, Air France says in a statement.
8 kinderen maar?
Zo ik ga ook met Air France vliegen im de toekomst.

Bij Rynair zijn er altijd ongeveer 80 van kut kinderen aan boord die door het gangpad lopen te schreeuwen , in hun broek poepen , overgeven en aan stoelen zitten te trekken en te trappen.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:29:26 #155
221299 RiotNiece
Ach ja, sorry!
pi_69602291
Op CNN.com nu bericht dat er electrische problemen gerapporteerd waren bij het laatste radiocontact.
Proat geejn poep!
pi_69602298
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:25 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ja, zo kan ik ook redeneren, is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij.
Denk jij dan serieus dat er door luchtvaartmaatschappijen in ontwikkelingslanden heel intensief wordt gevlogen? De meeste vliegtuigongelukken worden dus toch veroorzaakte door westerse maatschappijen. En die ongelukken gebeuren dan vooral in de zomer. Ook toevallig? Nee. Ik baseer dit dus op intensiviteit.
pi_69602303
Kunnen we het een beetje ontopic houden? Dat persoonlijke geneuzel houden jullie maar lekker in PM. Iedereen mag hier (jawel! Zonder zijn brevet gehaald te hebben) zijn visie neer zetten.

Onderbouw het normaal met tegenargumenten, of ga anders op je vingers zitten.

Je verknald het voor de lurkende users met dat persoonlijke geneuzel.

Het persoonlijke geneuzel ook liever niet quoten, want ik haal het weg wanneer ik het zie.
[/einde dienstmededeling]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 1 juni 2009 @ 14:29:49 #158
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_69602305
Vreselijk.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:30:11 #159
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_69602317
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:29 schreef RedFever007 het volgende:
Breaking news en extra uitzending bij de NOS omdat er een vliegtuig uit de lucht is gevallen ?

Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje overdreven
Gebeurt niet vaak dat er een vliegtuig (waarschijnlijk) is neergestoord
pi_69602328
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:28 schreef ROG het volgende:
Ontopic: Extreme turbulentie, automatic message sent out wat betreft die electronic circuit failure..
zijn toch allemaal geen goede tekenen voor het overleven van zo'n vlucht.
pi_69602338
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:29 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Denk jij dan serieus dat er door luchtvaartmaatschappijen in ontwikkelingslanden heel intensief wordt gevlogen? De meeste vliegtuigongelukken worden dus toch veroorzaakte door westerse maatschappijen. En die ongelukken gebeuren dan vooral in de zomer. Ook toevallig? Nee. Ik baseer dit dus op intensiviteit.

Hoe je het ook probeert te verdraaien,
feit blijft dat vliegen veel veiliger is dan reizen met de trein.
  Voormalig Sport Koningin maandag 1 juni 2009 @ 14:30:57 #163
35237 Nuongirl
pi_69602340
130 Teletekst ma 01 jun
***************************************
Oorzaak waarschijnlijk kortsluiting

***************************************
` Het toestel van Air France dat wordt
vermist kan in moeilijkheden zijn
gekomen door zwaar onweer.Om 04.14 uur
Nederlandse tijd ontstond er volgens
een woordvoerder van Air France aan
boord kortsluiting.

Het toestel is ergens in de Atlantische
Oceaan verongelukt.Deskundigen denken
dat het toestel kan zijn neergekomen
dichtbij de Kaap Verdische Eilanden.

Over de identiteit van de passagiers is
nog niets bekendgemaakt.De kans lijkt
aanwezig dat er ook Nederlanders aan
boord zijn.De KLM heeft geen directe
verbindingen met Rio de Janeiro in
Brazilië.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  Moderator maandag 1 juni 2009 @ 14:31:13 #164
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69602343
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:29 schreef RedFever007 het volgende:
Breaking news en extra uitzending bij de NOS omdat er een vliegtuig uit de lucht is gevallen ?

Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje overdreven
Eens.

Zo nu en dan pleurt er ook 1 in Mozambique uit de lucht, en dat horen we tijdens het korte nieuws. En dan zijn het vaak nog grotere aantallen mensen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 1 juni 2009 @ 14:32:43 #165
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_69602370
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:31 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Eens.

Zo nu en dan pleurt er ook 1 in Mozambique uit de lucht, en dat horen we tijdens het korte nieuws. En dan zijn het vaak nog grotere aantallen mensen.
In Mozambique vinden ze lokaal nieuws ook interessanter hoor..
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_69602385
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:30 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]


Hoe je het ook probeert te verdraaien,
feit blijft dat vliegen veel veiliger is dan reizen met de trein.


En nu kappen
  maandag 1 juni 2009 @ 14:33:46 #168
221299 RiotNiece
Ach ja, sorry!
pi_69602397
Bron: Reuters (http://www.reuters.com/article/newsOne/idUSTRE5501PB20090601)

PARIS (Reuters) - An Air France plane with 228 people on board disappeared over the Atlantic Ocean on its way from Brazil to Paris on Monday after hitting strong turbulence and French officials said they feared a disaster.

The Brazilian force said the Airbus jet was well advanced over the sea when it went missing and military planes took off from both South America and Africa to hunt for the plane.

"We are probably facing an air catastrophe," Air France Chief Executive Pierre-Henri Gourgeon told reporters:

Air France said the airliner sent an automatic message reporting an electrical fault at 0214 GMT, roughly 15 minutes after the plane flew through a stormy area with strong turbulence.
Proat geejn poep!
  Moderator maandag 1 juni 2009 @ 14:34:28 #169
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69602413
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:32 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

In Mozambique vinden ze lokaal nieuws ook interessanter hoor..
Ook eens, maar volgens mij zijn er niet altijd "breaking news" uitzendingen geweest van de nos bij een gecrashed Europees toestel.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 1 juni 2009 @ 14:34:30 #170
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69602415
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:31 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Eens.

Zo nu en dan pleurt er ook 1 in Mozambique uit de lucht, en dat horen we tijdens het korte nieuws. En dan zijn het vaak nog grotere aantallen mensen.
Ja, en in Timboektoe rijdt er ook weleens een auto door een mensenmassa, dus waarom we zo'n drama maakten van de gebeurtenissen tijdens Koninginnedag is me een raadsel
  maandag 1 juni 2009 @ 14:35:15 #171
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_69602438
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:29 schreef RedFever007 het volgende:
Breaking news en extra uitzending bij de NOS omdat er een vliegtuig uit de lucht is gevallen ?

Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje overdreven
pi_69602442
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:31 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Eens.

Zo nu en dan pleurt er ook 1 in Mozambique uit de lucht, en dat horen we tijdens het korte nieuws. En dan zijn het vaak nog grotere aantallen mensen.
relevantie ervan is veel kleiner, hoewel het ook mensen waren.
pi_69602451
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:33 schreef RiotNiece het volgende:
Bron: Reuters (http://www.reuters.com/article/newsOne/idUSTRE5501PB20090601)

PARIS (Reuters) - An Air France plane with 228 people on board disappeared over the Atlantic Ocean on its way from Brazil to Paris on Monday after hitting strong turbulence and French officials said they feared a disaster.

The Brazilian force said the Airbus jet was well advanced over the sea when it went missing and military planes took off from both South America and Africa to hunt for the plane.

"We are probably facing an air catastrophe," Air France Chief Executive Pierre-Henri Gourgeon told reporters:

Air France said the airliner sent an automatic message reporting an electrical fault at 0214 GMT, roughly 15 minutes after the plane flew through a stormy area with strong turbulence.
Wat ik mij afvraag, wisten ze al dat het op dat gebied stormde of kwam het opeens?
  maandag 1 juni 2009 @ 14:35:48 #174
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_69602462
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:31 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Eens.

Zo nu en dan pleurt er ook 1 in Mozambique uit de lucht, en dat horen we tijdens het korte nieuws. En dan zijn het vaak nog grotere aantallen mensen.
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:31 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Eens.

Zo nu en dan pleurt er ook 1 in Mozambique uit de lucht, en dat horen we tijdens het korte nieuws. En dan zijn het vaak nog grotere aantallen mensen.
Inderdaad!

Ik durf te wedden dat als dit een vliegtuig van, laten we zeggen, een willekeurig Latijns Amerikaanse maatschappij was geweest, dan had de NOS geen extra uitzending ingepast.
pi_69602489
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ook eens, maar volgens mij zijn er niet altijd "breaking news" uitzendingen geweest van de nos bij een gecrashed Europees toestel.
vast niet, maar dit is een deels Nederlands bedrijf, met wellicht Nederlanders aan boord en zo.. wederom die relevantie.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:37:05 #176
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_69602495
En in Afrika gaan ze dood aan aids, ga fietsen man.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_69602503
Op de zaken vooruitlopend, als er op een of andere manier toch echt een algehele kortsluiting zich heeft voorgedaan, dan toont dat wel op een hele harde manier de nadelen van een fly-by-wire-systeem aan...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 1 juni 2009 @ 14:37:34 #178
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_69602507
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:35 schreef RedFever007 het volgende:

[..]


[..]

Inderdaad!

Ik durf te wedden dat als dit een vliegtuig van, laten we zeggen, een willekeurig Latijns Amerikaanse maatschappij was geweest, dan had de NOS geen extra uitzending ingepast.
Daar heb je gelijk in.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:37:38 #179
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_69602508
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:00 schreef Gtaboy107 het volgende:
Nummer 2 reden waarom ik niet met een vliegtuig wil...
Kun je beter ook niet met de auto, bus of trein gaan. Vliegen is één van de meest veilige manieren van vervoer.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:37:40 #180
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69602510
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:35 schreef RedFever007 het volgende:

[..]


[..]

Inderdaad!

Ik durf te wedden dat als dit een vliegtuig van, laten we zeggen, een willekeurig Latijns Amerikaanse maatschappij was geweest, dan had de NOS geen extra uitzending ingepast.
Nieuws is het aantal doden gedeeld door de afstand. Zo werkt dat nou eenmaal... Bovendien wordt dit extra nieuwswaardig door de onzekerheid die er nog steeds heerst.
pi_69602528
Bij het eilandje fernando de noronha hebben ze niks meer vernomen van het vliegtuig. Hopelijk hebben ze terug kunnen keren en daar kunnen landen

Bron RTLZ
pi_69602536
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:37 schreef Harajuku. het volgende:
En in Afrika gaan ze dood aan aids, ga fietsen man.
Of nog beter, vliegen
pi_69602568
wat zitten jullie nou te schapen over extra nws uitzending overdreven

hoeveel nederlanders vliegen er wel niet via parijs?

lijkt me toch wel prettig te weten als je iemand kent die vandaag vanuit brasil via paris terugvliegt of niet.

geneuzel
Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
  maandag 1 juni 2009 @ 14:40:55 #184
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69602590
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:39 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
wat zitten jullie nou te schapen over extra nws uitzending overdreven

hoeveel nederlanders vliegen er wel niet via parijs?

lijkt me toch wel prettig te weten als je iemand kent die vandaag vanuit brasil via paris terugvliegt of niet.

geneuzel
Dat zal nu idd ook de overweging van de NOS zijn geweest bij wel/geen extra nieuws. En daarbij: veel mensen hebben vrij, dus zal de behoefte aan extra nieuws op tv mogelijk groter zijn.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:41:55 #185
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_69602610
Volgens mij ging die extra uitzending ook bijna alleen maar om het feit om te melden dat er een alarmnummer is waar mensen naartoe kunnen bellen.

Ze kunnen blijkbaar dus niet uitsluiten dat er geen nederlanders aan boord zijn.
pi_69602633
Moet wel heftig geweest zijn met de kortsluiting.Ik dacht dat dit soort systemen twee of drievoudig beveiligd zijn.
pi_69602651
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:42 schreef Terpentin07 het volgende:
Moet wel heftig geweest zijn met de kortsluiting.Ik dacht dat dit soort systemen twee of drievoudig beveiligd zijn.
Je zou maar in dat vliegtuig zitten, lijk ook wel de eerste aflevering van Fringe
pi_69602662
Kans is groot dat er ook nederlanders aan boord waren aangezien dit de goedkoopste optie is om naar rio te vliegen vanaf amsterdam (tussenstop op CDG)
pi_69602679
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:41 schreef JortK het volgende:
Volgens mij ging die extra uitzending ook bijna alleen maar om het feit om te melden dat er een alarmnummer is waar mensen naartoe kunnen bellen.

Ze kunnen blijkbaar dus niet uitsluiten dat er geen nederlanders aan boord zijn.
Al kan AF/KLM dat natuurlijk wel met 1 druk op de knop.
pi_69602701
NOS zegt dat nu mogelijk kortsluiting de oorzaak was door zwaar onweer vannacht?
  maandag 1 juni 2009 @ 14:46:27 #191
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_69602719
ik vind het wel breaking news, 200 mensenlevens waarvan we niet weten wat er mee gebeurd is terwijl ze allemaal in een vliegtuig zaten, een vervoersmiddel dat vaak gebruikt wordt.

Ik vraag me af of familie nog ietsv an smsjs heeft gehad. Of tja, dat kan zeker alleen toen ze nog aan de grond stonden en niet boven zee? zoiets?
En tja niemand heeft nog iets gezegd over de kans dat ze op het water zijn.. in bootjes oid..

Maar zucht ik wil hoopvol zijn maar het is moeilijk en een goede afloop is erg onwaarschijnlijk.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:46:41 #192
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_69602727
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:41 schreef JortK het volgende:
Volgens mij ging die extra uitzending ook bijna alleen maar om het feit om te melden dat er een alarmnummer is waar mensen naartoe kunnen bellen.

Ze kunnen blijkbaar dus niet uitsluiten dat er geen nederlanders aan boord zijn.
Hoezo, hopen ze dat er juist wel Nederlanders aan boord waren?
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:47:00 #193
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_69602736
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:45 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Al kan AF/KLM dat natuurlijk wel met 1 druk op de knop.
In hoeveel gevallen zijn de passagierslijsten correct?
pi_69602745
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:45 schreef Yannick567 het volgende:
NOS zegt dat nu mogelijk kortsluiting de oorzaak was door zwaar onweer vannacht?
Is ook op een twitter gelezen, nog niet bevestigd,
  maandag 1 juni 2009 @ 14:48:15 #195
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69602764
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:47 schreef JortK het volgende:

[..]

In hoeveel gevallen zijn de passagierslijsten correct?
Met al dat gecontroleer zou je denken dat 't niet heel lastig hoeft te zijn.... Maar als 't mis gaat (ongelukken) blijkt 't altijd erg lastig te zijn.
pi_69602765
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:38 schreef Stephan1237 het volgende:
Bij het eilandje fernando de noronha hebben ze niks meer vernomen van het vliegtuig. Hopelijk hebben ze terug kunnen keren en daar kunnen landen

Bron RTLZ
Als dat vliegtuig ergens geland is dan hadden ze het echt wel geweten in Parijs hoor.

Het is niet zo dat ze vergeten om te melden dat ze ergens anders aan de grond gegaan zijn.

Dat ding is gewoon kenkerhard gecrashed dunkt me
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:49:00 #197
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_69602789
The Air France Airbus 330 aircraft that has disappeared over the Atlantic Ocean with 231 people on board may have been struck by lightning.

Air France said the plane sent an automatic message at 0214 GMT reporting a short circuit after turbulence, and may have been struck by lightning.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_69602877
Zijn het nu ineens 231?
pi_69602921
Elk persoon is teveel
  Moderator maandag 1 juni 2009 @ 14:53:45 #200
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69602929
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:51 schreef Terpentin07 het volgende:
Zijn het nu ineens 231?
Tja, passagiers lijsten zijn niet altijd betrouwbaar he
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')