abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2009 @ 14:22:29 #126
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69602086
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:16 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jij diskwalificeert jezelf bij voorbaat al door het bijzonder dom opmerken van het NAAST een instructeur zitten in een ZWEEFvliegtuig.

Zo hee, poe poe.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_69602090
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
Het kan wel. Net als een huis.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:22:33 #128
67385 ROG
Go on, say it.
pi_69602091
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:20 schreef mickeyD het volgende:
tvp.. heb de ingelaste shit gemist.. nog nieuws?
Momenteel een conferentie vanaf de Gaulle, "loss of the flight" "a catastrophy" etc.
Vliegtuig heeft kortsluiting gehad, na/tijdens turbulentie.
pi_69602106
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
Eigenlijk niet nee. Mja, je weet nooit.
pi_69602116
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zo hee, poe poe.
wat wilde je zeggen?
pi_69602119
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:21 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Lekker boeiend of ze in een zweefvliegtuig naast of achter elkaar zitten.

Het ging me er gewoon om dat je eerst van de daken schreeuwt dat je een vlieger bent, maar elke vraag die wat specifiekere toelichting vraagt, doe je af als off-topic.
In z'n profiel staat dat z'n geboortejaar 1983 is. Hij zal dus nog wel in opleiding zijn, of z'n brevet misschien net gehaald hebben. Maar een jarenlange vliegervaring als piloot zit er niet in als je uit 1983 komt. Misschien dat 'ie als coco de kaart mag lezen in een vrachttoestel, terwijl de piloot de beslissingen neemt.
pi_69602122
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
Een vliegtuig kan wel een blikseminslag krijgen maar gebeurd bijna nooit
pi_69602123
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb het idee dat er de laatste jaren wel erg veel incidenten geweest zijn met grote vliegtuigen, veel meer dan een jaar of tien geleden voor mijn gevoel.
Heb je ook gekeken naar de toename van luchtverkeer de afgelopen tien jaar?
  maandag 1 juni 2009 @ 14:23:37 #134
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69602126
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety#Lightning
quote:
Lightning
Boeing studies have shown that airliners are struck by lightning on average of twice per year. While the "flash and bang" is startling to the passengers and crew, aircraft are able to withstand normal lightning strikes.
The dangers of more powerful positive lightning were not understood until the destruction of a glider in 1999.[5] It has since been suggested that positive lightning may have caused the crash of Pan Am Flight 214 in 1963. At that time aircraft were not designed to withstand such strikes, since their existence was unknown at the time standards were set.
The effects of normal lightning on traditional metal-covered aircraft are well understood and serious damage from a lightning strike on an airplane is rare. However, as more and more aircraft, like the upcoming Boeing 787, whose whole exterior is made of non-conducting composite materials take to the skies, additional design effort and testing must be made before certification authorities will permit these aircraft in commercial service.
pi_69602134
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik schreeuw dat helemaal niet van de daken af! Wat bazel je nou? En inderdaad, het gaat niemand hier op een openbare topic op een forum een mallemoer aan wat ik precies vlieg. Dat verandert niks aan de discussie.
Ik vind jouw autoriteit op dit gebied weldegelijk van belang. Dan kan ik namelijk bepalen of ik je moet geloven.

Zeggen dat je vlieger bent is net zo vaag als beweren dat je een sportman bent. Dan kan je ook de stoere bink uithangen, terwijl je in het vijfde van Urk speelt.
pi_69602140
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef Hoppy het volgende:

[..]

Het kan wel. Net als een huis.
Kan wel, maar heeft er in principe geen last van. Zodra het vliegtuig dan op de grond komt, wordt deze 'ontladen' voordat de passagiers naar buiten mogen dacht ik.
  Moderator maandag 1 juni 2009 @ 14:24:18 #137
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69602143
Ik vond het wel een beetje overdreven van de nos om met "breaking news" te komen.

Toen ik hoorde dat er een extra nieuws uitzending kwam dacht ik echt dat N-Korea een atoombom had gepleurd op Z-Korea
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_69602155
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:18 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Niet waar. Lees anders toevallig eens de Kijk van deze maand, pagina 26 En ook internet staat natuurlijk vol met statistieken.
Ik zei: afhankelijk van het spoorwegbedrijf. Dus als jij westerse spoor- en vliegbedrijven gaat vergelijken kun je het wel schudden. De meeste treinongelukken komen voor in ontwikkelingslanden waar de treinen zó vol zitten dat je er in stikt en die in geen 20 jaar meer een onderhoudsbeurt hebben gekregen. En dat bedoel ik niet discriminerend.
pi_69602156
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:23 schreef HuHu het volgende:

[..]

In z'n profiel staat dat z'n geboortejaar 1983 is. Hij zal dus nog wel in opleiding zijn, of z'n brevet misschien net gehaald hebben. Maar een jarenlange vliegervaring als piloot zit er niet in als je uit 1983 komt. Misschien dat 'ie als coco de kaart mag lezen in een vrachttoestel, terwijl de piloot de beslissingen neemt.
Anders lees je je PM. Veel van m'n collega's zijn jonger (begonnen). Dus wederom lul je poep.
pi_69602162
# URGENT -- Air France says there is "no doubt" the missing Airbus carrying more than 200 passengers has crashed in the Atlantic.3 minuten ago from web
I had a signature once. It was awful.
pi_69602165
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
Er zitten talloze static dischargers op een vliegtuig, maar een bliksem kan altijd het oppervlak raken en schade aanrichten.
pi_69602169
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik schreeuw dat helemaal niet van de daken af! Wat bazel je nou? En inderdaad, het gaat niemand hier op een openbare topic op een forum een mallemoer aan wat ik precies vlieg. Dat verandert niks aan de discussie.
Het veranderd een heleboel aan je geloofwaardigheid. Want die info uit die zeer uitegebreide (*kuch*) PM die je stuurde had ik ook zelf wel kunnen verzinnen door naar de foto in je fotoboek te kijken. Dat je bij defensie vliegt is wel duidelijk, want een KLM-vlieger zit niet met zo'n masker op z'n kop.
pi_69602170
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:24 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ik zei: afhankelijk van het spoorwegbedrijf. Dus als jij westerse spoor- en vliegbedrijven gaat vergelijken kun je het wel schudden. De meeste treinongelukken komen voor in ontwikkelingslanden waar de treinen zó vol zitten dat je er in stikt en die in geen 20 jaar meer een onderhoudsbeurt hebben gekregen. En dat bedoel ik niet discriminerend.
Ja, zo kan ik ook redeneren, is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij.
pi_69602185
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:25 schreef HuHu het volgende:

[..]

Het veranderd een heleboel aan je geloofwaardigheid. Want die info uit die zeer uitegebreide (*kuch*) PM die je stuurde had ik ook zelf wel kunnen verzinnen door naar de foto in je fotoboek te kijken. Dat je bij defensie vliegt is wel duidelijk, want een KLM-vlieger zit niet met zo'n masker op z'n kop.
lul dan niet zo stom met je coco op een vrachtvliegtuig

En weet ook dat je als je 27 jaar bent je niet eens meer aangenomen wordt. Je kunt op je 21ste al klaar zijn met je opleiding.
pi_69602189
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Een vliegtuig heeft volgens mij helemaal geen last van een blikseminslag, kan iemand dat bevestigen?
Nee, niet altijd.
pi_69602192
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:24 schreef onlogisch het volgende:
Ik vond het wel een beetje overdreven van de nos om met "breaking news" te komen.

Toen ik hoorde dat er een extra nieuws uitzending kwam dacht ik echt dat N-Korea een atoombom had gepleurd op Z-Korea
Dan onderbreken ze alles.
  Voormalig Sport Koningin maandag 1 juni 2009 @ 14:26:33 #147
35237 Nuongirl
pi_69602204
The Airbus which crashed in the Atlantic was carrying 126 men, 82 women, 7 children and one baby, Air France says in a statement.
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_69602218
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:26 schreef Nuongirl het volgende:
The Airbus which crashed in the Atlantic was carrying 126 men, 82 women, 7 children and one baby, Air France says in a statement.
het is nog niet zeker dat hij is gecrashd
  Voormalig Sport Koningin maandag 1 juni 2009 @ 14:28:25 #149
35237 Nuongirl
pi_69602254
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:27 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

het is nog niet zeker dat hij is gecrashd
95 procent zeker dan
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  maandag 1 juni 2009 @ 14:28:28 #150
67385 ROG
Go on, say it.
pi_69602255
Ontopic: Extreme turbulentie, automatic message sent out wat betreft die electronic circuit failure..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')