Worden vliegtuigen nooit om noodweer heen geleid indien mogelijk?quote:Op maandag 1 juni 2009 14:54 schreef Hammer20 het volgende:
Ik vraag me af of er op het moment van verdwijnen nog andere vliegtuigen in de buurt waren. Hoor er niets over, de meeste moderne vliegtuigen van Airbus en Boeing hebben allemaal TCAS (Traffic Collision Avoidnance System) hiermee kunnen ze de vliegtuigen om zich heen zien. Indien aanwezig op beide vliegtuigen en tot op zekere afstand, als er dan ééntje wegvalt merk je dat volgens mij wel. (iemand die hier iets meer over weet?)
Zo te zien niet.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Hij zat niet vol zeker?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Airbus_A330quote:Een Airbus A330-200 met drie klassen (first-, business- en economy class) kan circa 255 passagiers vervoeren; de all economyclass-uitvoering telt 335 stoelen, en de versie met zowel business class als economy class heeft 295 stoelen.
quote:131 Teletekst ma 01 jun
***************************************
Mogelijk Nederlanders aan boord
***************************************
` Aan boord van het verongelukte Franse
toestel zaten 216 passagiers en 12
bemanningsleden.
De kans lijkt aanwezig dat er ook
Nederlanders aan boord waren.De KLM
heeft geen directe verbinding met Rio
de Janeiro.Veel Nederlanders maken
daarom gebruik van deze vlucht van Air
France.
Over de nationaliteit van de passagiers
is tot nu toe bekendgemaakt dat er 60
Fransen en 3 Italianen aan boord waren.
Onder hen waren 7 kinderen en een baby.
De Airbus A330 was een nieuw toestel en
de bemanning was ervaren,zegt een
Franse regeringswoordvoerder.
TCAS werkt door middel van transponders. De transponder van een vliegtuig ondervraagt alle transponders van andere vliegtuigen binnen een straal van 20 tot 40 zeemijl, en verwerkt de gegevens als hoogte, koers en snelheid van deze toestellen.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:54 schreef Hammer20 het volgende:
Ik vraag me af of er op het moment van verdwijnen nog andere vliegtuigen in de buurt waren. Hoor er niets over, de meeste moderne vliegtuigen van Airbus en Boeing hebben allemaal TCAS (Traffic Collision Avoidnance System) hiermee kunnen ze de vliegtuigen om zich heen zien. Indien aanwezig op beide vliegtuigen en tot op zekere afstand, als er dan ééntje wegvalt merk je dat volgens mij wel. (iemand die hier iets meer over weet?)
quote:
Mogelijk Nederlanders aan boord
Aan boord van het verongelukte Franse toestel zaten 216 passagiers en 12 bemanningsleden.
De kans lijkt aanwezig dat er ook Nederlanders aan boord waren. De KLM heeft geen directe verbinding met Rio de Janeiro. Veel Nederlanders maken daarom gebruik van deze vlucht van Air France.
Over de nationaliteit van de passagiers is tot nu toe bekendgemaakt dat er 60 Fransen en 3 Italianen aan boord waren. Onder hen waren 7 kinderen en een baby. De Airbus A330 was een nieuw toestel en de bemanning was ervaren, zegt een Franse regeringswoordvoerder.
Radar vrije gebied volgens mijquote:Op maandag 1 juni 2009 15:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Maar ze weten toch waar hij was toen hij van de radar verdween, of vloog hij toen in het radar-vrije gebied??
Normaal gesproken door de dispatch afdeling (degene die de vluchtplannen genereerd e.d.) of anders door de controllers. Al gaat het vanaf een bepaald moment over naar "status berichten" ik weet niet of daar een controller bijzit die ze omleidt. De status berichten zijn meestal naar andere piloten gericht en bevat de hoogte en het tijdstip van het kruisen van het volgende punt.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Worden vliegtuigen nooit om noodweer heen geleid indien mogelijk?
Dan is de kans dat hij verongelukt is groter.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:58 schreef ROG het volgende:
[..]
Zo te zien niet.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Airbus_A330
Ik denk dat ie dan niet terug op radar is verschenen toen het daar wel tijd voor was.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:03 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Hoe kun je in een radar vrij gebied dan van de radar verdwijnen
Of ze zitten ergens op een klein eilandje Lost te spelen...quote:Op maandag 1 juni 2009 14:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Als dat vliegtuig ergens geland is dan hadden ze het echt wel geweten in Parijs hoor.
Het is niet zo dat ze vergeten om te melden dat ze ergens anders aan de grond gegaan zijn.
Dat ding is gewoon kenkerhard gecrashed dunkt me
Ik zal je het vertellenquote:Op maandag 1 juni 2009 15:03 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Hoe kun je in een radar vrij gebied dan van de radar verdwijnen
Had RTLZ een camera aan boord dan, dat kan je dus nooit weten zonder de blackbox.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:03 schreef Stephan1237 het volgende:
Volgens RTLZ zijn er belangrijke functies van het vliiegtuig uitgevallen en daarna geen contact meer vernomen
In welke zin?quote:Op maandag 1 juni 2009 15:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan is de kans dat hij verongelukt is groter.
Weet waar je het over hebt of post niet ofzoquote:Op maandag 1 juni 2009 15:09 schreef Jasza het volgende:
[..]
Had RTLZ een camera aan boord dan, dat kan je dus nooit weten zonder de blackbox.
Dit vliegtuig stuurde automatische berichten betreffende uitval/stroomstoring/kortsluiting ten behoeve van onderhoud (neem ik aan?).quote:Op maandag 1 juni 2009 15:09 schreef Jasza het volgende:
[..]
Had RTLZ een camera aan boord dan, dat kan je dus nooit weten zonder de blackbox.
RTLZ zei dat ze dat vliegtuig nog een bericht had gestuurd waarbij ze hebben vermeld dat belangrijke onderdelen waren uitgevallenquote:Op maandag 1 juni 2009 15:09 schreef Jasza het volgende:
[..]
Had RTLZ een camera aan boord dan, dat kan je dus nooit weten zonder de blackbox.
Dat geeft toch een veilig gevoel.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:11 schreef opgebaarde het volgende:
Dus het gebeurt vrij vaak dat een vliegtuig voor bepaalde tijd van de radar verdwijnt?
Dat lijkt me wel logisch eigenlijk, zeker wanneer het om zwaar noodweer gaat.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Worden vliegtuigen nooit om noodweer heen geleid indien mogelijk?
Daar zijn ze nog naar op zoek.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:13 schreef electrocrash het volgende:
Zijn er nog nieuwe grappen ontdekt door de vliegtuigcrash?
Wat denk je dat ze op dit moment aan het doen zijn? En zon route nagaan zal echt niet zo snel gaan als de originele vlucht.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:18 schreef zoeperzazke het volgende:
wat ik niet zo goed snap, zodra zo'n vliegtuig vermist is vlieg je toch direct zo'n route na? Lijkt me? Dan zie je snel genoeg of er ergens een crash is geweest, of zou zo'n vliegtuig binnen een half uur volledig onder water verdwenen zijn zonder enig ronddobberend stuk vliegtuig?
Straaljagers?quote:Op maandag 1 juni 2009 15:22 schreef Willie_Wortel het volgende:
[..]
Wat denk je dat ze op dit moment aan het doen zijn? En zon route nagaan zal echt niet zo snel gaan als de originele vlucht.
Neuh, zo'n kist vliegt op 10km hoogte en als er dan iets misgaat, kan ie makkelijk tot 100km van z'n route afwijken, dus dan heb je een behoorlijk gebied te doorzoeken.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:22 schreef Willie_Wortel het volgende:
[..]
Wat denk je dat ze op dit moment aan het doen zijn? En zon route nagaan zal echt niet zo snel gaan als de originele vlucht.
uh dat vliegtuig wat is neergestort is ook een straaljagerquote:
Nee, dat was een straalverkeersvliegtuigquote:Op maandag 1 juni 2009 15:26 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
uh dat vliegtuig wat is neergestort is ook een straaljager
Die op zoek zijn naar de drie drijvende zwemvestjes die je nu nog vindtquote:
Mwa... Denk eerder reddingshelicopters en vliegdekschepenquote:
Een radartoren heeft maar een beperkt bereik. Op het midden van de Atlantische oceaan zijn geen tot weinig eilandjes, en dus ook geen radars. Er is dus een gebied waar geen radarbereik is, ja.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:11 schreef opgebaarde het volgende:
Dus het gebeurt vrij vaak dat een vliegtuig voor bepaalde tijd van de radar verdwijnt?
Laat ze eerst het vliegtuig maar eens vinden, dan kunnen ze tenminste nog wat vertellen.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:13 schreef JortK het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer er een persconferentie komt ofzo.
Ik heb net nog gekeken op buienradar maar helaas,,quote:Op maandag 1 juni 2009 15:22 schreef master111 het volgende:
Als het ergens midden op zee is kan het nog wel even duren vordat de reddingswerkers er zijn als er nog wat te redden valt.
Iemand enig idee of het vliegtuig in de lucht is ontploft of dat het op het water is neergestort?
En kunnen mensen niet met een satteliet kijken of ze iets vinden op zee?
Bron?quote:Op maandag 1 juni 2009 15:02 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
Normaal gesproken door de dispatch afdeling (degene die de vluchtplannen genereerd e.d.) of anders door de controllers. Al gaat het vanaf een bepaald moment over naar "status berichten" ik weet niet of daar een controller bijzit die ze omleidt. De status berichten zijn meestal naar andere piloten gericht en bevat de hoogte en het tijdstip van het kruisen van het volgende punt.
Wat moet ik me voorstellen bij een GPS-transmitter? GPS werkt met satellieten, vanaf de grond kun je alleen GPS signaal opvangen, niet uitzenden.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:17 schreef VoreG het volgende:
Heeft die black box geen gps transmitter? Dat zou je dan toch kunnen gaan controleren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |