Dit vliegtuig stuurde automatische berichten betreffende uitval/stroomstoring/kortsluiting ten behoeve van onderhoud (neem ik aan?).quote:Op maandag 1 juni 2009 15:09 schreef Jasza het volgende:
[..]
Had RTLZ een camera aan boord dan, dat kan je dus nooit weten zonder de blackbox.
RTLZ zei dat ze dat vliegtuig nog een bericht had gestuurd waarbij ze hebben vermeld dat belangrijke onderdelen waren uitgevallenquote:Op maandag 1 juni 2009 15:09 schreef Jasza het volgende:
[..]
Had RTLZ een camera aan boord dan, dat kan je dus nooit weten zonder de blackbox.
Dat geeft toch een veilig gevoel.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:11 schreef opgebaarde het volgende:
Dus het gebeurt vrij vaak dat een vliegtuig voor bepaalde tijd van de radar verdwijnt?
Dat lijkt me wel logisch eigenlijk, zeker wanneer het om zwaar noodweer gaat.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Worden vliegtuigen nooit om noodweer heen geleid indien mogelijk?
Daar zijn ze nog naar op zoek.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:13 schreef electrocrash het volgende:
Zijn er nog nieuwe grappen ontdekt door de vliegtuigcrash?
Wat denk je dat ze op dit moment aan het doen zijn? En zon route nagaan zal echt niet zo snel gaan als de originele vlucht.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:18 schreef zoeperzazke het volgende:
wat ik niet zo goed snap, zodra zo'n vliegtuig vermist is vlieg je toch direct zo'n route na? Lijkt me? Dan zie je snel genoeg of er ergens een crash is geweest, of zou zo'n vliegtuig binnen een half uur volledig onder water verdwenen zijn zonder enig ronddobberend stuk vliegtuig?
Straaljagers?quote:Op maandag 1 juni 2009 15:22 schreef Willie_Wortel het volgende:
[..]
Wat denk je dat ze op dit moment aan het doen zijn? En zon route nagaan zal echt niet zo snel gaan als de originele vlucht.
Neuh, zo'n kist vliegt op 10km hoogte en als er dan iets misgaat, kan ie makkelijk tot 100km van z'n route afwijken, dus dan heb je een behoorlijk gebied te doorzoeken.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:22 schreef Willie_Wortel het volgende:
[..]
Wat denk je dat ze op dit moment aan het doen zijn? En zon route nagaan zal echt niet zo snel gaan als de originele vlucht.
uh dat vliegtuig wat is neergestort is ook een straaljagerquote:
Nee, dat was een straalverkeersvliegtuigquote:Op maandag 1 juni 2009 15:26 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
uh dat vliegtuig wat is neergestort is ook een straaljager
Die op zoek zijn naar de drie drijvende zwemvestjes die je nu nog vindtquote:
Mwa... Denk eerder reddingshelicopters en vliegdekschepenquote:
Een radartoren heeft maar een beperkt bereik. Op het midden van de Atlantische oceaan zijn geen tot weinig eilandjes, en dus ook geen radars. Er is dus een gebied waar geen radarbereik is, ja.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:11 schreef opgebaarde het volgende:
Dus het gebeurt vrij vaak dat een vliegtuig voor bepaalde tijd van de radar verdwijnt?
Laat ze eerst het vliegtuig maar eens vinden, dan kunnen ze tenminste nog wat vertellen.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:13 schreef JortK het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer er een persconferentie komt ofzo.
Ik heb net nog gekeken op buienradar maar helaas,,quote:Op maandag 1 juni 2009 15:22 schreef master111 het volgende:
Als het ergens midden op zee is kan het nog wel even duren vordat de reddingswerkers er zijn als er nog wat te redden valt.
Iemand enig idee of het vliegtuig in de lucht is ontploft of dat het op het water is neergestort?
En kunnen mensen niet met een satteliet kijken of ze iets vinden op zee?
Bron?quote:Op maandag 1 juni 2009 15:02 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
Normaal gesproken door de dispatch afdeling (degene die de vluchtplannen genereerd e.d.) of anders door de controllers. Al gaat het vanaf een bepaald moment over naar "status berichten" ik weet niet of daar een controller bijzit die ze omleidt. De status berichten zijn meestal naar andere piloten gericht en bevat de hoogte en het tijdstip van het kruisen van het volgende punt.
Wat moet ik me voorstellen bij een GPS-transmitter? GPS werkt met satellieten, vanaf de grond kun je alleen GPS signaal opvangen, niet uitzenden.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:17 schreef VoreG het volgende:
Heeft die black box geen gps transmitter? Dat zou je dan toch kunnen gaan controleren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |