abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69645065
Ik zal het even in het kort omschrijven. Ik heb twee jaar geleden een poes en een kater uit een asiel gehaald. Poes (ongeveer) een jaar en de kater 10 jaar oud.. Ze hebben elkaar gevonden in het asiel en waren onafscheidelijk.

Ik heb ze alle twee meegenomen. De poes was snel sociaal, de kater was een vals (mishandeld) beest en duurde me zeker 6 maanden mocht ik hem alleen maar aanraken.

Dat gedrag van kater is super goed geworden !!! Hij is lief en vertrouwd me compleet. Dat is
geen probleem meer, en ik vond het een overwinning !!
De problemen begonnen afgelopen kerst.. Hij werd ziek en kon niet meer plassen (blaasgruis waarschijnlijk) Naar de kliniek geweest en het ging een paar weken goed.. Soms had ie nog wel persdrang en vond ik (druppeltjes) urine op de vloer.. Geen tapijt dus de mop erover en klaar.

Toen begon de ellende weer maar nu kon hij niet meer poepen.. Weer naar de dierenarts (wat al een hel is btw want dat beest is echt sterk.. Ik moet handschoenen aantrekken om hem in dat bakkie te proppen)
Nu krijgt hij dagelijks laxeermiddel en dat is levenslang. Geen probleem alleen hij verdomt het zo nu en dan om op de bak te gaan en pist waar ie op dat moment is.

Ik heb al 4 nieuwe stoelen moeten kopen en de bank is ook al regelmatig onder gezeken.
Ben er eigenlijk klaar mee !!! En nee schoon of minder schone bak maakt niet uit.. Heb er ook meerdere
neergezet .. Die worden genegeerd.
Voel me schuldig en druist tegen me gevoel in maar ik zit er (nadat ie op mijn stoel plastte vanmiddag) doorheen !!

Denk er aan om hem terug te brengen. Maar weet ook wel dat ie never meer een baasje krijgt. En nogmaals dat karakter heb ik al zo mooi weten te wenden.
Help !! Iemand tips of raad
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:32:34 #2
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_69645337
tvp

- edit: zie hieronder -

[ Bericht 83% gewijzigd door ElisaB op 02-06-2009 21:36:56 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_69645795
- edit: ik ben wel een beetje klaar met de onzin in F&F -

[ Bericht 56% gewijzigd door ElisaB op 02-06-2009 21:35:51 ]
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:18:44 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69647532
Als er al eerder blaasgruis bij hem is ontdekt, moet je dan niet even terug naar de dierenarts? Als diezelfde problemen weer opspelen, kan dat heel goed het plassen verklaren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_69648110
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:18 schreef Lienekien het volgende:
Als er al eerder blaasgruis bij hem is ontdekt, moet je dan niet even terug naar de dierenarts? Als diezelfde problemen weer opspelen, kan dat heel goed het plassen verklaren.
Hee een normaal antwoord. Nee dat is het niet. Hij heeft totaal geen problemen met plassen en doet het over het algemeen ook normaal op de bak. En plast normaal .. Geen druppeltjes (was soms met bloed) maar meneer pist de volle lading zonder problemen op de verkeerde plekken. Daar word ik scheitzeik van !!! En ik merk donders goed als hij zich ziek of klote voelt dat zie aan je beestjes. En geloof me hij is tip top in orde nu.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:35:21 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_69648315
Ow, inderdaad: tenenkrommend!

En toch zou ik de DA even met een bezoekje vereren. Been there, done that... Plassen op verkeerde plekken is vaak een symptoom (niet altijd, maar vaak wel). Misschien is de oplossing heel simpel
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_69648555
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:35 schreef ElisaB het volgende:
Ow, inderdaad: tenenkrommend!

En toch zou ik de DA even met een bezoekje vereren. Been there, done that... Plassen op verkeerde plekken is vaak een symptoom (niet altijd, maar vaak wel). Misschien is de oplossing heel simpel
Daar is ie al twee keer geweest en nogmaals dat is HEL !! Ze moeten hem platspuiten omdat ie niet te handelen is.
Maar ik probeer het nog wel een keertje. Ze hebben de laatste keer ook gezegd dat ze bloed gaan afnemen dan om hem door te lichten. Ik zie daar zoooo tegenop. Plus dat ie nu volkomen cool is en speels maar dat gepis overal daar kan ik ff niet meer tegen ...

Thanks ElisaB Kom ik je weer es tegen
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:48:29 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69648831
Dat beestje doet het echt niet om je te pesten, hoor. Kan me voorstellen dat je dat soms zou denken, maar dat is dus echt niet zo.

Verder veel sterkte. Heel lastig probleem.
The love you take is equal to the love you make.
pi_69649048
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:48 schreef Lienekien het volgende:
Dat beestje doet het echt niet om je te pesten, hoor. Kan me voorstellen dat je dat soms zou denken, maar dat is dus echt niet zo.

Verder veel sterkte. Heel lastig probleem.
Tuurlijk niet !! En dat ie ziek was (problemen had) is dat totaal niet een probleem geweest. Ik ruimde dat met liefde op. Maar nu begint het een beetje irritant te worden. Hij is kip lekker en speels, ik ken mijn pappeheimers wel ondertussen. Maar ik ben het beu !!!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:04:29 #10
33954 ElisaB
pi_69649518
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:41 schreef Soury het volgende:
Daar is ie al twee keer geweest en nogmaals dat is HEL !! Ze moeten hem platspuiten omdat ie niet te handelen is.
Maar ik probeer het nog wel een keertje. Ze hebben de laatste keer ook gezegd dat ze bloed gaan afnemen dan om hem door te lichten. Ik zie daar zoooo tegenop. Plus dat ie nu volkomen cool is en speels maar dat gepis overal daar kan ik ff niet meer tegen ...

Thanks ElisaB Kom ik je weer es tegen
De DA is dus inmiddels op de hoogte van het karakter van deze heer

Je kunt wellicht wat medicijnen krijgen om 'm vooraf iets rustiger te krijgen; wil wel eens helpen!

Sterkte; ik weet wat het is (mijn kater kreeg het 6 jaar geleden ook ineens). Strontvervelend en je kan er goed gestoord van worden
pi_69649877
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

De DA is dus inmiddels op de hoogte van het karakter van deze heer

Je kunt wellicht wat medicijnen krijgen om 'm vooraf iets rustiger te krijgen; wil wel eens helpen!

Sterkte; ik weet wat het is (mijn kater kreeg het 6 jaar geleden ook ineens). Strontvervelend en je kan er goed gestoord van worden
Wat was de oplossing dan ?? Of moet ik hem gewoon maar weer es in het mandje proppen.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 23:42:02 #12
33954 ElisaB
pi_69652858
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:14 schreef Soury het volgende:
Wat was de oplossing dan ?? Of moet ik hem gewoon maar weer es in het mandje proppen.
Ik had hier toch net gepost dat ie blaasproblemen had

Nou ja, blijkbaar niet. Hij had dus toch last van zijn blaas (kristalafzetting). Hij pieste trouwens ook als hij boos was; ik legde hem een keer op zijn rug op mijn schoot. Vond ie niet leuk Toen ik hem weer los liet, liep ie twee meter, draaide zich om en pieste zo over mijn sokken
pi_69653838
Ik heb een poes met blaas ploblemen.
En zij is op een dieet gezet.
Feline C/D van Hills
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:17:31 #14
33954 ElisaB
pi_69653909
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:14 schreef vronie het volgende:
Feline C/D van Hills
Had je daar niet ook een topic over?
pi_69654190
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:17 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Had je daar niet ook een topic over?
Bedoel je of ik een topic opgemaakt heb.
Of in het algemeen.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:44:31 #16
33954 ElisaB
pi_69654407
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:33 schreef vronie het volgende:
Bedoel je of ik een topic opgemaakt heb.
Of in het algemeen.
Ik meende me te herinneren dat jij een topic had gemaakt over de blaasproblemen van je poes, maar misschien zit ik er helemaal naast. In that case: vergeet maar dat ik het gezegd heb
pi_69654531
OK

Ik hoop dat Soury hier iets aan heeft.
  woensdag 3 juni 2009 @ 01:06:59 #18
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69654691
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:31 schreef Soury het volgende:

[..]

Hee een normaal antwoord. Nee dat is het niet. Hij heeft totaal geen problemen met plassen en doet het over het algemeen ook normaal op de bak. En plast normaal .. Geen druppeltjes (was soms met bloed) maar meneer pist de volle lading zonder problemen op de verkeerde plekken. Daar word ik scheitzeik van !!! En ik merk donders goed als hij zich ziek of klote voelt dat zie aan je beestjes. En geloof me hij is tip top in orde nu.
Wat ik niet lees in je verhaal is dat je zijn urine hebt laten checken op oxalaten en struviet.
Of dat hij een blaasonsteking heeft.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_69654698
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:14 schreef vronie het volgende:
Feline C/D van Hills
Ja dat ook.. Hij heeft speciaal voer nu wat ik bij de dierenarts koop. Echt ik heb alles al geprobeerd. En nogmaals hij is fris en fruitig en levendig !! Super goed maar pist zo nu en dan over waar ie ook zit. Echt hij zit graag op de TV en zelfs daarvanaf heeft ie geplast. Tis meer een zindelijkheids probleem. Ik heb de kattebak al op andere plekken gezet dat hielp ook ff. Maar zo'n groot huis heb ik nou ook weer niet. Het houdt een keertje op .. En de grens is er nu bijna voor me !!
pi_69654729
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 01:06 schreef Prospera het volgende:

[..]

Wat ik niet lees in je verhaal is dat je zijn urine hebt laten checken op oxalaten en struviet.
Of dat hij een blaasonsteking heeft.
Nogmaals het gaat niet meer om de blaas problemen. Die heeft ie niet meer (gelukkig) maar de gevolgen zijn voor mij erger dan voor de kater.
Daar bedoel ik mee dat ik hem aan de kant wil gaan zetten serieus

[ Bericht 6% gewijzigd door Soury op 03-06-2009 01:21:22 ]
pi_69654769
ik weet het ook niet meer meis.
Ik wens je alle sterkte toe
  woensdag 3 juni 2009 @ 01:23:27 #22
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69654812
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 01:11 schreef Soury het volgende:

[..]

Nogmaals het gaat niet meer om de blaas problemen. Die heeft ie niet meer (gelukkig) maar de gevolgen zijn voor mij erger dan voor de kater.
Daar bedoel ik mee dat ik hem aan de kant wil gaan zetten serieus
Hij plast toch overal waar je het niet wil?
Wat waren zijn ph-waarden?

Edit: Ah ok je wilt hem kwijt.
pi_69654820
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 01:19 schreef vronie het volgende:
ik weet het ook niet meer meis.
Ik wens je alle sterkte toe
Dank je ik laat hem toch maar ff checken weer !!!!! Zucht ... Dat is een drama maar die Kater is me lief zeker omdat ik eindelijk zijn hart heb gewonnen.
  woensdag 3 juni 2009 @ 01:37:40 #24
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69654908
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 01:23 schreef Soury het volgende:

[..]

Dank je ik laat hem toch maar ff checken weer !!!!! Zucht ... Dat is een drama maar die Kater is me lief zeker omdat ik eindelijk zijn hart heb gewonnen.
Soury,wat is er mis met jullie 2?
  woensdag 3 juni 2009 @ 08:54:43 #25
33954 ElisaB
pi_69656300
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 01:23 schreef Soury het volgende:
Dat maakt het extra zuur (en de rest hoef ik niet in te vullen). Wat sneu...

Niet vergeten te denken aan dierenthuis.nl (kan het asiel hem aanbieden).
pi_69660982
Ik zou 'm nog eens laten doorlichten bij de dierenarts voor je 'm weg doet (maar goed, je gaat naar de dierenarts, dus da's oke!).
Wie weet heeft ie toch iets medisch??
Mijn poes heeft ook een aantal keer blaasgruis gehad en behalve dat er in huis gepiest werd, merkte ik verder niets aan de katten. Er werd gewoon geslapen, gegeten en gespeeld als altijd. Ik wil maar zeggen dat je het niet altijd kunt zien aan de buitenkant.
Succes ermee!
Kleur buiten de lijntjes.
pi_69664679
Onze kater plast ook overal in huis, maar dat beessie is me toch meer waard dan een paar voorwerpen die te vervangen zijn!
Natuurlijk is het zonde en verschrikkelijk irritant.. maar goed, je kind doe je toch ook niet weg als het een probleem blijkt te hebben met plassen??

Issie wel gecastreerd? En geprobeerd de kattenbakken op een andere plaats neerzetten?
Misschien bijwerking van die laxeermiddelen?

Onze kater met plasproblemen heeft trouwens ook blaasgruis gehad en zit ook op dieet. Misschien inderdaad een symptoom ervan.
pi_69666986
Als de dierenarts toch een bloedonderzoek gaat doen laat hem dan ook meteen naar de nieren kijken.
pi_69674361
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:15 schreef Franneh het volgende:
Onze kater plast ook overal in huis, maar dat beessie is me toch meer waard dan een paar voorwerpen die te vervangen zijn!
Natuurlijk is het zonde en verschrikkelijk irritant.. maar goed, je kind doe je toch ook niet weg als het een probleem blijkt te hebben met plassen??

Issie wel gecastreerd? En geprobeerd de kattenbakken op een andere plaats neerzetten?
Misschien bijwerking van die laxeermiddelen?

Onze kater met plasproblemen heeft trouwens ook blaasgruis gehad en zit ook op dieet. Misschien inderdaad een symptoom ervan.
Ja hij is gecastreerd. En iid de bak verplaatst omdat hij blijkbaar een trauma heeft opgelopen vanwegen de pijn van zijn blaasgruis. Dat schreef ik al eerder en dat het daarna redelijk goed ging weer.. En nee ik doe hem zeker niet zomaar weg !!!! Dat beest is alles voor me (hij is zooo lief geworden voor me en heeft hier echt zijn plekkie gevonden) Hij was vals en vreselijk boos toen ik hem uit het asiel haalde. Dat is over.

Maar het is een gevalletje niet meer zindelijk zijn en denkt te kunnen plassen waar en waneer het uitkomt.
Vanmorgen weer !! Gewoon in de keuken ??? Terwijl ik weet dat ze soms plassen op een plek waar ze dat eerder hebben gedaan (geur) Maar die plek was weer nieuw.. (verdomme ik heb al een slecht humeur 's morgens) maar goed een krant erover gegooid en naar me werk gegaan. Vanmiddag de dwijl er maar weer over gehaald. Ik barricadeer mijn bankstel ook omdat ik dat echt heel smerig vind al ie daar pist.

Ik heb besloten om hem toch maar te laten onderzoeken (bloed) Hoop dat daar wat uitkomt.
In ieder geval bedankt voor de reacties en de tips !!!

Ik hou jullie op de hoogte meerdere tips enz.. altijd welkom !
pi_69674411
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:09 schreef ilsepielse het volgende:
Ik zou 'm nog eens laten doorlichten bij de dierenarts voor je 'm weg doet (maar goed, je gaat naar de dierenarts, dus da's oke!).
Wie weet heeft ie toch iets medisch??
Mijn poes heeft ook een aantal keer blaasgruis gehad en behalve dat er in huis gepiest werd, merkte ik verder niets aan de katten. Er werd gewoon geslapen, gegeten en gespeeld als altijd. Ik wil maar zeggen dat je het niet altijd kunt zien aan de buitenkant.
Succes ermee!
Dat wist ik niet.. Als vrouw zijnde weet ik wat een blaasonsteking is .. Maar dieren kunnen dat niet direct aangeven natuurlijk. Zie vorige post ik maak een afspraak
pi_69677164
Lees hier eens over onzindelijkheid bij katten.
Waarschijnlijk heeft je kater een vervelende ervaring gehad (vaak pijn) bij het gebruik van de bak.
Hij gaat dus de bak vermijden om die ervaring te voorkomen.
http://www.kattenplaza.nl/page/infoonzindelijkheid.php
pi_69677517
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:13 schreef Charlie_Brown het volgende:
Lees hier eens over onzindelijkheid bij katten.
Waarschijnlijk heeft je kater een vervelende ervaring gehad (vaak pijn) bij het gebruik van de bak.
Hij gaat dus de bak vermijden om die ervaring te voorkomen.
http://www.kattenplaza.nl/page/infoonzindelijkheid.php
Oh das een handige site Dank je .. Uiteraard heb ik zelf al zitten googelen en zelfs het asiel gebeld voor raad. Maar ik kwam uit op de antwoorden die ik als wist ... aluminiumfolie dat is een nieuwe
Dank
pi_69682243
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 01:37 schreef Prospera het volgende:

[..]

Soury,wat is er mis met jullie 2?
3 !! En soms denk ik dat dat ook een probleem is .. Jonge poes en oude kater.. Dat jonkie is nogal plagerig en wil ook nog wel es loeren en bespringen als kater op de bak zit zeg maar.. Ik weet het niet hoor ik gis ook maar alle kanten op
pi_69682378
Toen die van mij dat deed had hij last van blaasgruis. Staat nu al jaren op een dieet van Royal Canin Urinary.
pi_69682590
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:20 schreef Provinciaal het volgende:
Toen die van mij dat deed had hij last van blaasgruis. Staat nu al jaren op een dieet van Royal Canin Urinary.
Voor zo wat ik hier lees moet dat het wel zijn .. Moet wel een oplossing vinden op urine op te vangen (heb er 2) maar als ie het weer op de vloer doet moet dat geen probleem zijn
pi_69682844
Ik heb ook een kat met blaasgruis en ook hij heeft de neiging om in huis te gaan plassen omdat hij nare ervaringen heeft op de bak.
Wat hier helpt is hem af en toe op de bak zetten. Als hij op dat moment kan plassen of poepen, gaat hij ook meteen.
Inmiddels zie ik ook aan hem wanneer hij moet plassen of poepen en dan zet ik hem op de bak.

Ik vang trouwens nog wel regelmatig urine op om te checken en sinds kort zit hij op nieuw voer van Royal Canin dat twee soorten kristallen aanpakt.
Het voer dat hij eerst had zorgt er namelijk voor dat de zuurgraad omlaag gaat waardoor die weer te laag kan worden en er weer andere kristallen ontstaan.
Het gaat nu wel beter met hem.
Oh en feliway helpt hier ook in slechte tijden!
pi_69686068
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:30 schreef Sunprincess het volgende:
Ik heb ook een kat met blaasgruis en ook hij heeft de neiging om in huis te gaan plassen omdat hij nare ervaringen heeft op de bak.
Wat hier helpt is hem af en toe op de bak zetten. Als hij op dat moment kan plassen of poepen, gaat hij ook meteen.
Inmiddels zie ik ook aan hem wanneer hij moet plassen of poepen en dan zet ik hem op de bak.

Ik vang trouwens nog wel regelmatig urine op om te checken en sinds kort zit hij op nieuw voer van Royal Canin dat twee soorten kristallen aanpakt.
Het voer dat hij eerst had zorgt er namelijk voor dat de zuurgraad omlaag gaat waardoor die weer te laag kan worden en er weer andere kristallen ontstaan.
Het gaat nu wel beter met hem.
Oh en feliway helpt hier ook in slechte tijden!
Cool heb al vele Royal Canin dingen gezien!!! Tjee wat is fok toch handig !! Opakken is niet echt een optie .. Hij sloopt me als ik dat doe .. Tis een grote boze kater .. Tis me wel es gelukt en toen bleef ie ook braaf op de bak zitten. Maar tis een kater die je niet zonder handschoenen aanpakt !
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 09:03:05 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_69691113
Is hij alweer bij de dierenarts geweest nu voor het onderzoek? Of komt dat nog?

Ik weet verder geen oplossingen behalve het aluminiumfolie, maar dat is al gezegd. Hoor dat het beter gaat worden! Succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  † In Memoriam † donderdag 4 juni 2009 @ 09:18:44 #39
7074 moussy
kuttekop
pi_69691450
Aluminiumfolie, pepper strooien op favo piesplekken, maar idd wat TS al gaat doen, DA.

Ik heb ook zo'n zeikerd gehad, urine was niet op te vangen, DA heeft gewoon zijn blaas leeggeknepen toen ik daar voor de 789379ste keer was. Stripje er door, niets.. later bleek dat hij zó vol gruis en rommel zat dat het er niet eens meer uit kwam. En hij mede door de gruis zijn blaas niet meer onder controle had en soms zo maar opeens leeg liep..

Wanneer moetje bij de DA zijn TS?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_69691694
Misschien kun je proberen om meerdere bakken neer te zetten met verschillende korrels? Misschien een bak met houdkorrels neerzetten en wat insprayen met Catnip? Dat kan hem lokken naar de bak.
pi_69712889
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:18 schreef moussy het volgende:
Aluminiumfolie, pepper strooien op favo piesplekken, maar idd wat TS al gaat doen, DA.

Ik heb ook zo'n zeikerd gehad, urine was niet op te vangen, DA heeft gewoon zijn blaas leeggeknepen toen ik daar voor de 789379ste keer was. Stripje er door, niets.. later bleek dat hij zó vol gruis en rommel zat dat het er niet eens meer uit kwam. En hij mede door de gruis zijn blaas niet meer onder controle had en soms zo maar opeens leeg liep..

Wanneer moetje bij de DA zijn TS?
Moet ik nog doen Maar omdat ie zo niet te handellen is stel ik dat weer uit !!
Ik probeer liever wat tips van jullie nog dan hem een horror dag te geven Vandaag was de bak weer
bezocht
pi_69712949
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:30 schreef Taiga het volgende:
Misschien kun je proberen om meerdere bakken neer te zetten met verschillende korrels? Misschien een bak met houdkorrels neerzetten en wat insprayen met Catnip? Dat kan hem lokken naar de bak.
Catnip is ie gek op !! Dat spuit ik ook op de krappaal !! Ook een ideetje .. Maar meerdere bakken heb ik al geprobeerd maar niet met verschillend grid ..En chloor gebruik ik ook wel met schoonmaken (van de bak ) dat vinden ze ook lekker ..BTW Cool FOkkers
pi_69717694
Ik heb ook zo'n slecht gehumeurde (eigenlijk vooral erg bange) kat. Als ik hem in een mandje wil doen dan krabt hij me volledig open. Drama's als ik naar de dierenarts moet met hem.

Heb een manier gevonden die meestal nog wel werkt. Kattenmandje rechtop tegen de muur zetten, dus met de opening omhoog. Kat proberen in zijn nekvel te pakken en optillen aan zijn nekvel, dan kan hij niets meer. Moet ik hem wel meteen echt goed vast hebben met z'n dikke gespierde nek! En dan zo in het mandje laten zakken (achterpootjes en kont eerst). Soms probeert hij nog met z'n pootjes tegen de rand van het mandje af te zetten. Dan pootjes beetje in het mandje duwen. Laten zakken en deurtje heul snel dicht doen! Dit alles doe ik op de gang met alle deuren dicht, zodat hij nergens naartoe kan vluchten.

Als je het zo nog niet geprobeerd hebt, dan misschien een poging waard?

En wat mij altijd is verteld, is dat katten nooit hun eigen nest bevuilen. Dus als hij dat wel doet, dan lijkt me dat de kans groot is dat er toch een medisch probleem is...

Hoe dan ook, ik snap heel goed hoe frustrerend dit is. Heb zelf ook al wat drama's met deze kat gehad. Hou vol Muis. Hopelijk kan de dierenarts toch iets vinden en het probleem oplossen.
Een éénlingweg voert door mijn land
pi_69725000
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:25 schreef Soury het volgende:

[..]

Voor zo wat ik hier lees moet dat het wel zijn .. Moet wel een oplossing vinden op urine op te vangen (heb er 2) maar als ie het weer op de vloer doet moet dat geen probleem zijn
Heb je misschien iets aan deze link.
http://www.dkzuilen.nl/katplas.htm.

Dit zijn niet absorberende korrels,om de urine op te vangen.
pi_69732652
Oh ja, andere korrels kun je ook nog proberen inderdaad! Wij hadden eerst houtkorrels maar nu van dat kleivormende grit met een lekker geurtje, die vind hij heel erg fijn!!!
Komt ie wel als je hem roept? Dan hoef je hem namelijk niet op te pakken maar kun je hem naar de bak roepen. Als mijn kat er eenmaal voor zit gaat hij er ook wel in.
pi_69742212
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:26 schreef Soury het volgende:
Ik zal het even in het kort omschrijven.

kort verhaal ''kuch''

Help !! Iemand tips of raad
Hoi Muis,

Ik las in de GC dat je een speciaal topic had geopend over je ''plasproblemen''

maar effe serieus, lijkt wel verdomd veel om mijn ''katten-avontuur'' ook twee katten uit het asiel
gehaald, niet tegelijkertijd, dat dan weer niet een jaar ná elkaar.

De eerste was een kater, een jaartje of anderhalfjaar oud, wisten ze niet exact, probleeemkat,
er was ook een briefje op zijn ''kooi'' geplakt met ''niet zindelijk'' en uitgerekend die kat wilde ik dus juist
hebben, waarschijnlijk doordat ie zó zielig keek zodra ik mijn vingers een beetje in die kooi stak
begon hij kopjes te geven tegen mijn hand dus nou jah eh na een gesprekje met één van die medewerkers daar(die toch eigenlijk best verbaasd was dat ik uitgerekend die kat uitzocht, er werd nog gezegd als het écht niet ging kon in hem ''terug brengen'') tóch meegenomen.

Ik heb niet zulk opwekkend nieuws want hij is 20 jaar geworden maar het is me nooit gelukt om het
hem hélemaal af te leren. Soms ging het wel beter en deed hij het een hele lange tijd netjes op de bak,
lichamelijk mankeerde hij helemaal niets, ook laten onderzoeken.

Uiteindelijke conclusie van mijzelf was dat hij het wél op de bak deed als hij genoeg aandacht kreeg, zodra hij vond dat hij te weinig aandacht kreeg sprong hij naast je op de bank, en piste gewoon de hele bank vol

Een hele vreemde tik was, zodra je het bed ging verschonden (ik probeerde toen ik het eenmaal door had altijd te zorgen dat de slaapkamerdeur dich was als ik het bed verschoonde, maar jah, soms vergat ik het wel eens) maar goed zodra alles was afgehaald, sprong ie op het matras en piste de boel onder, later
mocht hij helemaal niet meer in de slaapkamer komen, je moest 's nacht's écht de deur open houden als
je het weleens vergat sprong hij erop en piste zó over je héén door hét dekbed heen, dan werd je wakker en dan dacht je huh?
nah... ''kuch'' om een lang verhaal kort te maken, het heeft me een bankstel gekost, tapijt, matrassen, dekbedden. Ik heb alle trucs, tips en raad opgevolgd, maar mij is het dus nooit gelukt om het hem (helemaal) af te leren,.

dus eigenlijk heb je geen zak aan mijn verhaal, of wél, ik heb toen besloten om het maar ''voor lief'' te nemen, maar ik had ook kunnen beluiten om hem ''terug te brengen'', dat laatste kon ik dus niet, dus werd het het eerste en daar heb ik ondanks alles toch nooit spijt van gehad, omgekeerd weet ik bijna wel zeker dat ik daar achteraf spijt van zou hebben gehad, want wat je zelf al zegt, die krijgen never nooit meer een ander baasje....

Ik hoop voor jou dat er bij jou kater er nog wel wat aan te doen is en zoniet dat wat je ook voor beslissing
je ook neemt je er geen spijt van krijgt.

pi_69742445
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:55 schreef Soury het volgende:

[..]

Moet ik nog doen Maar omdat ie zo niet te handellen is stel ik dat weer uit !!
Ik probeer liever wat tips van jullie nog dan hem een horror dag te geven Vandaag was de bak weer
bezocht
Moet je wel mee uitkijken, gezien zijn leeftijd en geslacht in combinatie met zijn gedrag is blaasgruis goed mogelijk. Als je hem daar telang mee laat rondlopen kan het leiden tot nierstenen die echt opstoppingen en infectie veroorzaken.

Het beste zsm naar de dierenarts voor een diagnose. Die spoelt dan mogelijk de blaas van de kat via een katheter en zal een dieet voorschrijven.
pi_69750822
[quote]Op vrijdag 5 juni 2009 15:52 schreef FANN het volgende:

[..]

Hoi Muis,

Uiteindelijke conclusie van mijzelf was dat hij het wél op de bak deed als hij genoeg aandacht kreeg,

Die indruk krijg ik ook wel Fann En jou input is zeker belangrijk !!! Dat ik dit topic opende was ik echt zat van alles echt waar !! In staat om hem in te laden in de auto en terug naar de eigenaar (dat is het asiel )
Maar diep in mijn hart wil ik dat natuurlijk niet.
Maar dat gepis word ik zelf pissed van. Lijkt me duidelijk !!
Het gaat nu al twee dagen goed.. Fingers crossed !!! Morgen ga ik de bak weer verplaatsen en zet er een tweede met ander grit erbij (tip van hier)..
Heb vandaag een borsteltje gekocht en heb hem ff flinks onthaard. Was een blaas en grom sessie naar dat ding maar uiteindelijk zat meneer heerlijk spinnenend het te ondergaan. Pff kan er een tui van breien.
Ja aandacht dus is ook belangrijk, maar vergeet niet dat ik die tijger nog niet zo lang geleden niet eens mocht aaien. Maar dat hij zich laat borstellen, is cool !!

.
pi_69751017
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:49 schreef Talitha het volgende:
Ik heb ook zo'n slecht gehumeurde (eigenlijk vooral erg bange) kat.
Ik doe min of meer het zelfde.. Lok hem in de gang. Alle deuren dicht. Mand staat rechtop in de wc ..(hoog dus)
Muis doet handschoenen aan en leren jas En dan prop ik hem in de mand.
En de dierenarts zoekt het maar lekker zelf uit
pi_69751076
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:21 schreef vronie het volgende:

[..]

Heb je misschien iets aan deze link.
http://www.dkzuilen.nl/katplas.htm.

Dit zijn niet absorberende korrels,om de urine op te vangen.
Doet ut niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')