Hee een normaal antwoord. Nee dat is het niet. Hij heeft totaal geen problemen met plassen en doet het over het algemeen ook normaal op de bak. En plast normaal .. Geen druppeltjes (was soms met bloed) maar meneer pist de volle lading zonder problemen op de verkeerde plekken. Daar word ik scheitzeik van !!! En ik merk donders goed als hij zich ziek of klote voelt dat zie aan je beestjes. En geloof me hij is tip top in orde nu.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:18 schreef Lienekien het volgende:
Als er al eerder blaasgruis bij hem is ontdekt, moet je dan niet even terug naar de dierenarts? Als diezelfde problemen weer opspelen, kan dat heel goed het plassen verklaren.
Daar is ie al twee keer geweest en nogmaals dat is HEL !! Ze moeten hem platspuiten omdat ie niet te handelen is.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:35 schreef ElisaB het volgende:
Ow, inderdaad: tenenkrommend!
En toch zou ik de DA even met een bezoekje vereren. Been there, done that... Plassen op verkeerde plekken is vaak een symptoom (niet altijd, maar vaak wel). Misschien is de oplossing heel simpel
Tuurlijk niet !! En dat ie ziek was (problemen had) is dat totaal niet een probleem geweest. Ik ruimde dat met liefde op. Maar nu begint het een beetje irritant te worden. Hij is kip lekker en speels, ik ken mijn pappeheimers wel ondertussen. Maar ik ben het beu !!!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:48 schreef Lienekien het volgende:
Dat beestje doet het echt niet om je te pesten, hoor. Kan me voorstellen dat je dat soms zou denken, maar dat is dus echt niet zo.
Verder veel sterkte. Heel lastig probleem.
De DA is dus inmiddels op de hoogte van het karakter van deze heerquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:41 schreef Soury het volgende:
Daar is ie al twee keer geweest en nogmaals dat is HEL !! Ze moeten hem platspuiten omdat ie niet te handelen is.
Maar ik probeer het nog wel een keertje. Ze hebben de laatste keer ook gezegd dat ze bloed gaan afnemen dan om hem door te lichten. Ik zie daar zoooo tegenop. Plus dat ie nu volkomen cool is en speels maar dat gepis overal daar kan ik ff niet meer tegen ...
Thanks ElisaB Kom ik je weer es tegen
Wat was de oplossing dan ?? Of moet ik hem gewoon maar weer es in het mandje proppen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
De DA is dus inmiddels op de hoogte van het karakter van deze heer
Je kunt wellicht wat medicijnen krijgen om 'm vooraf iets rustiger te krijgen; wil wel eens helpen!
Sterkte; ik weet wat het is (mijn kater kreeg het 6 jaar geleden ook ineens). Strontvervelend en je kan er goed gestoord van worden
Ik had hier toch net gepost dat ie blaasproblemen hadquote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:14 schreef Soury het volgende:
Wat was de oplossing dan ?? Of moet ik hem gewoon maar weer es in het mandje proppen.
Had je daar niet ook een topic over?quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:14 schreef vronie het volgende:
Ik heb een poes met blaas ploblemen.
En zij is op een dieet gezet.
Feline C/D van Hills
Ik meende me te herinneren dat jij een topic had gemaakt over de blaasproblemen van je poes, maar misschien zit ik er helemaal naast. In that case: vergeet maar dat ik het gezegd hebquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:33 schreef vronie het volgende:
Bedoel je of ik een topic opgemaakt heb.
Of in het algemeen.
Wat ik niet lees in je verhaal is dat je zijn urine hebt laten checken op oxalaten en struviet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:31 schreef Soury het volgende:
[..]
Hee een normaal antwoord. Nee dat is het niet. Hij heeft totaal geen problemen met plassen en doet het over het algemeen ook normaal op de bak. En plast normaal .. Geen druppeltjes (was soms met bloed) maar meneer pist de volle lading zonder problemen op de verkeerde plekken. Daar word ik scheitzeik van !!! En ik merk donders goed als hij zich ziek of klote voelt dat zie aan je beestjes. En geloof me hij is tip top in orde nu.
Ja dat ook.. Hij heeft speciaal voer nu wat ik bij de dierenarts koop. Echt ik heb alles al geprobeerd. En nogmaals hij is fris en fruitig en levendig !! Super goed maar pist zo nu en dan over waar ie ook zit. Echt hij zit graag op de TV en zelfs daarvanaf heeft ie geplast. Tis meer een zindelijkheids probleem. Ik heb de kattebak al op andere plekken gezet dat hielp ook ff. Maar zo'n groot huis heb ik nou ook weer niet. Het houdt een keertje op .. En de grens is er nu bijna voor me !!quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:14 schreef vronie het volgende:
Ik heb een poes met blaas ploblemen.
En zij is op een dieet gezet.
Feline C/D van Hills
Nogmaals het gaat niet meer om de blaas problemen. Die heeft ie niet meer (gelukkig) maar de gevolgen zijn voor mij erger dan voor de kater.quote:Op woensdag 3 juni 2009 01:06 schreef Prospera het volgende:
[..]
Wat ik niet lees in je verhaal is dat je zijn urine hebt laten checken op oxalaten en struviet.
Of dat hij een blaasonsteking heeft.
Hij plast toch overal waar je het niet wil?quote:Op woensdag 3 juni 2009 01:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Nogmaals het gaat niet meer om de blaas problemen. Die heeft ie niet meer (gelukkig) maar de gevolgen zijn voor mij erger dan voor de kater.
Daar bedoel ik mee dat ik hem aan de kant wil gaan zetten serieus
Dank je ik laat hem toch maar ff checken weer !!!!! Zucht ... Dat is een drama maar die Kater is me lief zeker omdat ik eindelijk zijn hart heb gewonnen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 01:19 schreef vronie het volgende:
ik weet het ook niet meer meis.
Ik wens je alle sterkte toe
Soury,wat is er mis met jullie 2?quote:Op woensdag 3 juni 2009 01:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Dank je ik laat hem toch maar ff checken weer !!!!! Zucht ... Dat is een drama maar die Kater is me lief zeker omdat ik eindelijk zijn hart heb gewonnen.
Dat maakt het extra zuur (en de rest hoef ik niet in te vullen). Wat sneu...quote:Op woensdag 3 juni 2009 01:23 schreef Soury het volgende:
Dank je ik laat hem toch maar ff checken weer !!!!! Zucht ... Dat is een drama maar die Kater is me lief zeker omdat ik eindelijk zijn hart heb gewonnen.
Ja hij is gecastreerd. En iid de bak verplaatst omdat hij blijkbaar een trauma heeft opgelopen vanwegen de pijn van zijn blaasgruis. Dat schreef ik al eerder en dat het daarna redelijk goed ging weer.. En nee ik doe hem zeker niet zomaar weg !!!! Dat beest is alles voor me (hij is zooo lief geworden voor me en heeft hier echt zijn plekkie gevonden) Hij was vals en vreselijk boos toen ik hem uit het asiel haalde. Dat is over.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:15 schreef Franneh het volgende:
Onze kater plast ook overal in huis, maar dat beessie is me toch meer waard dan een paar voorwerpen die te vervangen zijn!
Natuurlijk is het zonde en verschrikkelijk irritant.. maar goed, je kind doe je toch ook niet weg als het een probleem blijkt te hebben met plassen??
Issie wel gecastreerd? En geprobeerd de kattenbakken op een andere plaats neerzetten?
Misschien bijwerking van die laxeermiddelen?
Onze kater met plasproblemen heeft trouwens ook blaasgruis gehad en zit ook op dieet. Misschien inderdaad een symptoom ervan.
Dat wist ik niet.. Als vrouw zijnde weet ik wat een blaasonsteking isquote:Op woensdag 3 juni 2009 12:09 schreef ilsepielse het volgende:
Ik zou 'm nog eens laten doorlichten bij de dierenarts voor je 'm weg doet (maar goed, je gaat naar de dierenarts, dus da's oke!).
Wie weet heeft ie toch iets medisch??
Mijn poes heeft ook een aantal keer blaasgruis gehad en behalve dat er in huis gepiest werd, merkte ik verder niets aan de katten. Er werd gewoon geslapen, gegeten en gespeeld als altijd. Ik wil maar zeggen dat je het niet altijd kunt zien aan de buitenkant.
Succes ermee!
Oh das een handige site Dank je .. Uiteraard heb ik zelf al zitten googelen en zelfs het asiel gebeld voor raad. Maar ik kwam uit op de antwoorden die ik als wist ... aluminiumfolie dat is een nieuwequote:Op woensdag 3 juni 2009 20:13 schreef Charlie_Brown het volgende:
Lees hier eens over onzindelijkheid bij katten.
Waarschijnlijk heeft je kater een vervelende ervaring gehad (vaak pijn) bij het gebruik van de bak.
Hij gaat dus de bak vermijden om die ervaring te voorkomen.
http://www.kattenplaza.nl/page/infoonzindelijkheid.php
3 !! En soms denk ik dat dat ook een probleem is .. Jonge poes en oude kater.. Dat jonkie is nogal plagerig en wil ook nog wel es loeren en bespringen als kater op de bak zit zeg maar.. Ik weet het niet hoor ik gis ook maar alle kanten opquote:
Voor zo wat ik hier lees moet dat het wel zijn .. Moet wel een oplossing vinden op urine op te vangen (heb er 2) maar als ie het weer op de vloer doet moet dat geen probleem zijnquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:20 schreef Provinciaal het volgende:
Toen die van mij dat deed had hij last van blaasgruis. Staat nu al jaren op een dieet van Royal Canin Urinary.
Cool heb al vele Royal Canin dingen gezien!!! Tjee wat is fok toch handig !! Opakken is niet echt een optie .. Hij sloopt me als ik dat doe .. Tis een grote boze kater .. Tis me wel es gelukt en toen bleef ie ook braaf op de bak zitten. Maar tis een kater die je niet zonder handschoenen aanpakt !quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:30 schreef Sunprincess het volgende:
Ik heb ook een kat met blaasgruis en ook hij heeft de neiging om in huis te gaan plassen omdat hij nare ervaringen heeft op de bak.
Wat hier helpt is hem af en toe op de bak zetten. Als hij op dat moment kan plassen of poepen, gaat hij ook meteen.
Inmiddels zie ik ook aan hem wanneer hij moet plassen of poepen en dan zet ik hem op de bak.
Ik vang trouwens nog wel regelmatig urine op om te checken en sinds kort zit hij op nieuw voer van Royal Canin dat twee soorten kristallen aanpakt.
Het voer dat hij eerst had zorgt er namelijk voor dat de zuurgraad omlaag gaat waardoor die weer te laag kan worden en er weer andere kristallen ontstaan.
Het gaat nu wel beter met hem.
Oh en feliway helpt hier ook in slechte tijden!
Moet ik nog doenquote:Op donderdag 4 juni 2009 09:18 schreef moussy het volgende:
Aluminiumfolie, pepper strooien op favo piesplekken, maar idd wat TS al gaat doen, DA.
Ik heb ook zo'n zeikerd gehad, urine was niet op te vangen, DA heeft gewoon zijn blaas leeggeknepen toen ik daar voor de 789379ste keer was. Stripje er door, niets.. later bleek dat hij zó vol gruis en rommel zat dat het er niet eens meer uit kwam. En hij mede door de gruis zijn blaas niet meer onder controle had en soms zo maar opeens leeg liep..
Wanneer moetje bij de DA zijn TS?
Catnip is ie gek op !! Dat spuit ik ook op de krappaal !! Ook een ideetje .. Maar meerdere bakken heb ik al geprobeerd maar niet met verschillend grid ..En chloor gebruik ik ook wel met schoonmaken (van de bak ) dat vinden ze ook lekker ..BTW Cool FOkkersquote:Op donderdag 4 juni 2009 09:30 schreef Taiga het volgende:
Misschien kun je proberen om meerdere bakken neer te zetten met verschillende korrels? Misschien een bak met houdkorrels neerzetten en wat insprayen met Catnip? Dat kan hem lokken naar de bak.
Heb je misschien iets aan deze link.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:25 schreef Soury het volgende:
[..]
Voor zo wat ik hier lees moet dat het wel zijn .. Moet wel een oplossing vinden op urine op te vangen (heb er 2) maar als ie het weer op de vloer doet moet dat geen probleem zijn
Hoi Muis,quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:26 schreef Soury het volgende:
Ik zal het even in het kort omschrijven.
kort verhaal ''kuch''
Help !! Iemand tips of raad
Moet je wel mee uitkijken, gezien zijn leeftijd en geslacht in combinatie met zijn gedrag is blaasgruis goed mogelijk. Als je hem daar telang mee laat rondlopen kan het leiden tot nierstenen die echt opstoppingen en infectie veroorzaken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:55 schreef Soury het volgende:
[..]
Moet ik nog doenMaar omdat ie zo niet te handellen is stel ik dat weer uit !!
Ik probeer liever wat tips van jullie nog dan hem een horror dag te geven Vandaag was de bak weer
bezocht
quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:49 schreef Talitha het volgende:
Ik heb ook zo'n slecht gehumeurde (eigenlijk vooral erg bange) kat.
Doet ut nietquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:21 schreef vronie het volgende:
[..]
Heb je misschien iets aan deze link.
http://www.dkzuilen.nl/katplas.htm.
Dit zijn niet absorberende korrels,om de urine op te vangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |