abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69386989
Ik ben aangenomen op het HKU. Nu ga ik dus een kamer in Utrecht gaan zoeken. Hoe kan ik het beste een kamer vinden?

Groot probleem voor mij is dat ik niemand ken die woont of studeert in Utrecht. Ik heb me al aangemeld bij kamernet.nl.

Heeft iemand nog goede sites/tips?

gr
  FOK!fotograaf maandag 25 mei 2009 @ 17:14:45 #2
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_69387340
Ik moet 5 juni voor mijn toelating aan de HKU.

Ik had al wat lopen kijken voor kamers. Kijk eens op http://www.sshu.nl/
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  maandag 25 mei 2009 @ 17:21:05 #3
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_69387491
SSHU heeft op zich genoeg aanbod, maar ze werken met een wachtlijst gebaseerd op inschijftijd. Je hoeft niet bang te zijn dat je geen woning kan vinden, de kwaliteit en de lokatie wisselen af en toe nog wel eens, als je je pas net hebt ingeschreven...

Verder is er groot aanbod op Kamernet maar daar is de prijs/kwaliteitsverhouding soms een beetje zoek. Het valt niet mee om iets fatsoenlijks te vinden in Utrecht, tenzij je vader een grote portemonnee heeft en zin heeft om jouw studentenleven te betalen...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_69387742
als ik me nu inschrijf bij www.sshu.nl is de kans dan nog wel aanwezig dat ik begin volgend schooljaar een kamer heb? Als ik op prognose wachttijd klik zijn de meeste van een jaar geleden of nog ouder.

@ Mascleta.....Heb je toelating voor grafische vormgeving? Ik heb dit ook 5 juni, maar ik ben al aangenomen voor industriële vormgeving. Dus k ga daar niet meer heen.
  maandag 25 mei 2009 @ 17:30:05 #5
4540 Scorp.AM
WAT een hel
pi_69387780
Kamers zoeken in utrecht is een hel schijnt. Ik had zelf geluk dat ik de eerste keus was bij een hospiteeravond waar 30+ man kwamen. Ik kan me voorstellen dat als je een beetje pech hebt, of er gewoon iets mis met je is waardoor mensen je niet in hun huis willen, het ECHT een hel is.

Ik zou me aanmelden op kamernet.nl en dan word je al redelijk snel uitgenodigd tot een hospiteeravond.
Het rotte is dus dat er waarschijnlijk nog 20 anderen komen die avond, wat je kans dus aanzienlijk verkleint.

Ook is inderdaad de prijs/kwaliteit verhouding vaak nogal zoek. Ik had een kamertje van 15 m2 en een kleiner kamertje van zon 6 m2.. en betaalde daar 350 in de maand voor.. en ik had het idee dat ik nog redelijk goedkoop uit was...

dus
OF je moet geluk hebben dat je een rijke papa heeft die een appartement voor je fixed
OF je moet geluk hebben (zoals mijn broertje) dat er somehow een huis vrijkomt waar je met wat vrienden in kan
OF je moet gaan hospiteren voor kamers.. waarbij je waarschijnlijk vaak voor niks komt opdraven en waarschijnlijk teveel gaat betalen voor een kleine kamer
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  maandag 25 mei 2009 @ 17:33:07 #6
230788 n8n
Pragmatisch
pi_69387906
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:30 schreef Scorp[AM] het volgende:

dus
OF je moet geluk hebben dat je een rijke papa heeft die een appartement voor je fixed
OF je moet geluk hebben (zoals mijn broertje) dat er somehow een huis vrijkomt waar je met wat vrienden in kan
OF je moet gaan hospiteren voor kamers.. waarbij je waarschijnlijk vaak voor niks komt opdraven en waarschijnlijk teveel gaat betalen voor een kleine kamer
Of je moet heel veel geluk hebben en een redelijk geprijsde studio tegenkomen waar je niks hoeft te delen en niet de hoofdprijs betaald
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 25 mei 2009 @ 17:33:58 #7
4540 Scorp.AM
WAT een hel
pi_69387931
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:33 schreef n8n het volgende:

[..]

Of je moet heel veel geluk hebben en een redelijk geprijsde studio tegenkomen waar je niks hoeft te delen en niet de hoofdprijs betaald
hehe yeah.. kan ook...
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
pi_69388123
Is er een (veel) grotere kans op een kamer net buiten Utrecht? Het liefst zit ik natuurlijk in de buurt van het centrum, maar het is ook een optie om een half jaar net buiten Utrecht te gaan wonen en vanuit daar zoeken naar een kamer in het centrum. Hoorde dat er in januari/februari veel kamers vrijkomen.

Als je wil doordeweeks wil stappen in Utrecht kun je dan makkelijk met het OV bij de plaatsen rond Utrecht komen als ik daar zou wonen?
pi_69388386
Hoe verlies je nou een kamer?
  maandag 25 mei 2009 @ 18:09:30 #10
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_69389382
Gewoon hospiteren! Op elke kamer die je prima lijkt inschrijven. Als je eenmaal een kamer hebt, kun je vanuit daar (indien nodig) altijd nog verder kijken naar een betere kamer.
Primum non nocere
pi_69389728
Ga bij een studenten vereniging. Veel mensen die daarbij zitten gaan eerst binnen de vereniging kijken of daar toevallig nog mensen zoeken naar een kamer, zo ben ik eraan gekomen (10 aanbiedingen in de eerste week).

Succes
  maandag 25 mei 2009 @ 19:58:15 #12
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69393193
Zonder wachttijd bij SSHU zijn je mogelijkheden:

- tijdelijke kamer via SSHU (in slooppand)
- kamernet !
- studentenvereniging
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 25 mei 2009 @ 20:35:58 #13
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_69394877
Lid worden van een studentenvereniging met ledenhuizen is evt. ook een ticket in.
Oh really?
pi_69396616
Ik ga niet bij een studentenvereniging, dat ik niks voor mij........ik ga wel zoveel mogelijk hospiteren.

Weet iemand of het veel makkelijker is om net buiten Utrecht een kamer te vinden? En is dit goed met het OV te bereiken als ik doordeweeks ga stappen?
pi_69402718
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:15 schreef bastiaan90 het volgende:
Ik ga niet bij een studentenvereniging, dat ik niks voor mij........ik ga wel zoveel mogelijk hospiteren.

Weet iemand of het veel makkelijker is om net buiten Utrecht een kamer te vinden? En is dit goed met het OV te bereiken als ik doordeweeks ga stappen?
ooit al eens bij studenten verenigingen wezen kijken? zit best wat leuks tussen zonder veel verplichtingen, wel met veel contacten wat de stad ook veel leuker maakt
pi_69404962
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:15 schreef bastiaan90 het volgende:

Gewoon meteen inschrijven voor SSH, en ook reageren op tijdelijke kamers (bijv. studenten die een halfjaar in het buitenland zitten). Als je dan eenmaal in zo'n huis zit, en er komt definitief een kamer vrij, kun je doorschuiven... En anders heb je rustig de tijd om naar een definitieve kamer opzoek te gaan, zonder dat je je tijdelijke kamer helemaal hoeft in te richten.

Er wonen wel een aantal studenten in Zeist geloof ik, en volgens mij gaat er op donderdag zelfs een nachtbus, maar ik zou er nog niet dood gevonden willen worden (en dat is daarnaast vooral voor studenten die op de uithof zitten, want Zeist ligt aan de oost-kant van Utrecht. Voor de HKU heb je daar niet zoveel aan).
pi_69409186
Gewoon googlen op "huur kamer in Utrecht" dan vind je genoeg websites die kamers aanbieden (niet alleen kamernet.nl dus). En dan gewoon overal op reageren en je vind makkelijk een kamer binnen een kort tijdsbestek.
pi_69411218
Je wilt niet buiten utrecht zitten om dan te gaan reizen. Enige advies wat ik je kan geven: hospiteren, hospiteren en hospiteren. Beetje geluk heb je nodig, succes!
pi_69411433
waarom is het zo erg om in de buurt van Utrecht te wonen voor een half jaar? Is het echt zo verschrikkelijk? Als ik geen kamer vind moet ik per dag 4 tot 5 uur reizen, en daar heb ik al helemaal geen zin in.
pi_69412253
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:02 schreef bastiaan90 het volgende:
waarom is het zo erg om in de buurt van Utrecht te wonen voor een half jaar? Is het echt zo verschrikkelijk? Als ik geen kamer vind moet ik per dag 4 tot 5 uur reizen, en daar heb ik al helemaal geen zin in.
Je blijft reistijd houden als je buiten Utrecht woont, en je bent nog steeds afhankelijk van het openbaar vervoer. Dus een kamer in Utrecht zelf is een stuk makkelijker, en best wel te krijgen... Moet je iig wel nu beginnen met reageren op kamers - en niet te hoge eisen stellen aan een kamer / huis. Als je eenmaal in Utrecht zit kom je stuk makkelijker aan een fijne kamer.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:36:33 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69412377
Tvp, zoek ook iets in Utrecht .
Huilen dan.
pi_69412390
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:37 schreef nealzzz het volgende:
Gewoon googlen op "huur kamer in Utrecht" dan vind je genoeg websites die kamers aanbieden (niet alleen kamernet.nl dus). En dan gewoon overal op reageren en je vind makkelijk een kamer binnen een kort tijdsbestek.
Maar kamernet en de SSHU zijn de enige organisaties die hun zaken een beetje op orde hebben. Al die andere sites zijn allemaal zwaar kut en geven praktisch geen informatie
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:01:41 #23
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_69858772
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:37 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Maar kamernet en de SSHU zijn de enige organisaties die hun zaken een beetje op orde hebben. Al die andere sites zijn allemaal zwaar kut en geven praktisch geen informatie
Daarnaast vragen ze vaak belachelijke prijzen en dito bemiddelingskosten.

* Yozzz zoekt een kamer in Utrecht / omgeving
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:03:59 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69858838
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:01 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Daarnaast vragen ze vaak belachelijke prijzen en dito bemiddelingskosten.

* Yozzz zoekt een kamer in Utrecht / omgeving
Ja, join the club.
Huilen dan.
pi_69858902
* volgpost
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')