abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:24:41 #51
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68682364
Op de planning stond:
- behang woonkamer verwijderen
- behang bijkeuken verwijderen
- deurkozijnen hal-woonkamer en keuken - bijkeuken verwijderen
- plafonds slaapkamers verwijderen
- behang toilet verwijderen
Maandagochtend worden de deurkozijnen (misschien ook raamkozijn) dichtgemetseld, ook verwachten we dan de balk die in de plaats komt van de woonkamer - keuken muur. Met een beetje geluk kan ook woensdag de steiger opgebouwd worden want..... we gaan een schoorsteen verwijderen en dat moet natuurlijk van boven naar beneden..

Gedaan is:
- behang woonkamer verwijderd
- behang bijkeuken verwijderd
- behang keuken verwijderd
- plafonds slaapkamers verwijderd
- plafond badkamer verwijderd
- tegels badkamer verwijderd
- bad verwijderd
- muur badkamer verwijderd (wordt iets naar achteren geplaatst zodat we iets meer ruimte over hebben)
- inbouwkast kleine slaapkamer achter verwijderd
- binnenmuur bijkeuken verwijderd (voorheen was het een buitenmuur dus bestond de muur uit 3 "lagen" buitenmuur spouw, binnenmuur... De binnenmuur stond alleen zo los dat we maar besloten hebben die te verwijderen. Stond ook niet verankerd)
- zeil in de bijkeuken verwijderd. Van hergebruiken is geen sprake. Het is een drama geweest om het zeil te verwijderen. Nu is de bovenlaag er wel vanaf maar is het rubber blijven zitten.. Iemand tips om dit makkelijk te verwijderen?? Heb 2 dagen op mijn knieën gezeten (met hulp van anderen) om de bovenlaag te verwijderen, heb eerlijk gezegd geen zin om dat nog eens 2 dagen te doen..
- Deur woonkamer - hal is dichtgemetseld
- Raam bijkeuken - tuinkamer (inmiddels woonkamer) is dicht gemetseld
- Gleuven gemaakt om stopcontacten lager te plaatsen

Er is dus weer veel gebeurd Hebben ook weer veel hulp gehad van mijn paps en mams, (schoon)broer, vrienden Udo en Bob en aannemer Winand.

Op de planning vanaf morgen:
- bij goed weer het verwijderen van de schoorsteen
- het dichtmetselen van de deur keuken - bijkeuken
- het dicht maken van de spouwmuren
- metselen nieuwe muren voor 2e toilet en trap naar zolder
- verwijderen muur om kozijn te plaatsen voor nieuwe deur naar kleine achter slaapkamer
- verwijderen muur woonkamer - keuken
- slijpen en plaatsen nieuwe achterdeur in bijkeuken
- metselen nieuw muurtje voor de badkamer
- verwijderen laminaat (voor)slaapkamer
- verwijderen onderlaag van het zeil in de bijkeuken
- schuren kozijnen en deuren

Dan zijn alle sloopwerkzaamheden en grove opbouw werkzaamheden gedaan... Het gaat erg hard vinden we zelf... Dit hadden we echt niet verwacht.
pi_68682806
WOW! Goed bezig joh!!
Wil de rekening niet zien maar wel erg vlot gedaan!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:10:58 #53
248562 Rallydame
pi_68683273
Hihihi...
Wij hebben de rekening ook nog niet gezien Voordeel is wel dat we onwijs veel zelf doen. Enige waar de aannemer mee bezig is geweest (tot nu toe) is het dichtmetselen van raam en deur.
Daar gaat zeker bijkomen
- het plaatsen van balk in muur woonkamer - keuken.
- maken van nieuwe achterdeur
- mee helpen verwijderen van schoorsteen
- maken ruimtes voor vaste trap naar zolder en 2e toilet
- verder zorgt hij voor de nieuwe achterdeur incl kozijn, de deuren voor vaste trap en 2e toilet (incl kozijnen)
Meer staat er nu niet op het programma voor hem... Al verzinnen we steeds wat nieuws dus wie weet wat er nog bij gaat komen

We wachten rustig af op de rekening... Gelukkig hebben we al meer begroot voor zijn werk dan we op de offerte hebben staan (en die was al heel gedetailleerd)
pi_68689001
Flinke klus, jullie zijn lekker bezig.
En die gaskachel in de schuur bij het biljart is gaaf, lekker retro .

Succes !!!!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_68702381
wat gaan jullie hard!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 6 mei 2009 @ 01:20:29 #56
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_68716355
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:21 schreef Rallydame het volgende:
[ afbeelding ]
Van deze kapstokhaken hadden we er 3. Nu liggen ze netjes in een lade te wachten op.... ehm... ja waarop is niet echt duidelijk maar dat ze niet terug geplaatst worden is zeker.
Wow wat zijn jullie lekker bezig zeg! En wat een enorm tempo!
Hele brutale vraag maar die (toch best wel heel erg foute) kapstokhaken zouden echt geweldig staan in onze nog in te richten bibliotheekkamer (ik moet nodig eens mijn klustopic updaten, we zijn inmiddels weer een stukkie verder).
Heb je er al een bestemming voor bedacht?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 mei 2009 @ 14:23:11 #57
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68729456
Ik lees alleen maar over "verwijderen" Staat er nog wat overeind?

Tof huis wordt het volgens mij. De kamer zal nu wel behoorlijk groot zijn met de tuinkamer erbij
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:38:12 #58
248562 Rallydame
pi_68751782
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 01:20 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Wow wat zijn jullie lekker bezig zeg! En wat een enorm tempo!
Hele brutale vraag maar die (toch best wel heel erg foute) kapstokhaken zouden echt geweldig staan in onze nog in te richten bibliotheekkamer (ik moet nodig eens mijn klustopic updaten, we zijn inmiddels weer een stukkie verder).
Heb je er al een bestemming voor bedacht?
Wij hebben er nog geen bestemming voor. Dus als ik je er een plezier mee kan doen..
Moeten we even "babbelen" over hoe ik ze bij je krijg...
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:43:11 #59
248562 Rallydame
pi_68752186
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik lees alleen maar over "verwijderen" Staat er nog wat overeind?

Tof huis wordt het volgens mij. De kamer zal nu wel behoorlijk groot zijn met de tuinkamer erbij
Ik ga nog even verder op het verwijderen...

De muur tussen woonkamer en keuken is nu ook weg. De woonkamer is nu helemaal een stuk groter..
Morgen gaat de schoorsteen weg...

En daarna is het weer opbouwen van allerlei muurtjes... Nog even wat verwijderen en dan zit er dat weer op..
Wel onwijs leuk om nu te zien hoe de beneden verdieping qua oppervlakte eruit ziet zoals het straks ook is. Boven zijn er nog wat muren verdwenen die ergens anders opgebouwd zullen worden. Daar is het nog even wachten op een goed beeld (in je hoofd is het niet altijd het zelfde als in real life)
  zaterdag 9 mei 2009 @ 00:07:43 #60
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_68830009
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:38 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Wij hebben er nog geen bestemming voor. Dus als ik je er een plezier mee kan doen..
Moeten we even "babbelen" over hoe ik ze bij je krijg...
Ah, super, ik PM je even
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:45:53 #61
910 Barbie
Graduated Fool
pi_68836553
Goed bezig, . Heb je al nieuwe foto's?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:15:03 #62
248562 Rallydame
pi_68858185
Afgelopen dagen is er veel gebeurd maar vergat steeds de foto's up te loaden.
Vandaag ben ik de camera vergeten in het huis
Morgen wordt het waarschijnlijk een rustig klusdagje. Dan zal ik er weer eens wat online gooien.
pi_68864882
tvp (vind het een leuk topic)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 10 mei 2009 @ 13:47:15 #64
248562 Rallydame
pi_68869348
Even een foto update van alles wat er gedaan is, sinds de laatste foto's die ik gepost heb.

Verwijderen binnenste spouwmuur bijkeuken:

Eindresultaat:

Gestripte badkamer:

Raam woonkamer - bijkeuken dicht gemetseld:

Deur hal - woonkamer dichtgemetseld:

Deur bijkeuken - keuken dicht gemetseld:

Muur woonkamer - keuken verwijderd:

Steiger opbouwen voor verwijderen schoorsteen:

Deze schoorsteen moet weg:

Voila... is weg:

Schoorsteen op 1e verdieping weg:

Nieuwe lokatie achterdeur:

Alvast het kozijn erin:

Nieuwe achterdeur :

Begin vervangen / verplaatsen elektra:

Muur in de kleine slaapkamer is ook alvast verwijderd:

Nu is de achterkamer één geheel met de overloop. Dit moesten we doen omdat we een deel van deze kamer gaan gebruiken om een 2e toilet en een vaste trap naar zolder te plaatsen. Hierdoor moest de deur ook verplaatst worden. Als het allemaal een beetje mee zit wordt de vaste trap komende week geplaatst. Dan kunnen de muurtjes en deur weer op hun nieuwe plekje gemaakt worden.

Vandaag doen we een dag lekker helemaal niets... Al kriebelt het nu bij beiden wel dus misschien gaan we vanavond toch nog maar wat doen...
Op de planning voor komende week staat:
- plaatsen vaste trap (als het mee zit)
- opbouw muren vaste trap, 2e toilet en van de badkamer
- vervangen / verplaatsen van elektra
- verder uitkappen van de badkamer vloer
- laatste beetje lijmresten verwijderen van het zeil in de bijkeuken
- vervangen tengels van plafonds op de 1e verdieping
- vloer dichtmaken zolder
- start maken schuren kozijnen en deuren

Ow... en beslissen of we de vloer van de woonkamer + keuken gaan uithakken en opnieuw beton er in zullen storten... De vloer loopt namelijk niet bepaald recht en aangezien we laminaat willen leggen in de gehele woonkamer / keuken is dat wel een noodzakelijk iets... Dus misschien wordt dat ook alwel een klusje voor volgende week.. Dan zijn we op 1 dag na allebei nog vrij...
pi_68894512
jeetje, wat een werk hebben jullie verzet , ik scroll steeds tgerug om te zien hoe het ervoor uitzag
wat een verschill
pi_68911695
Wowieee! dat gata als een tierelier als je dat zo ziet.
Super!
pi_68912817
moet een beste klus zijn geweest, die schoorsteen verwijderen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 07:17:49 #68
248562 Rallydame
pi_68966743
Het is allemaal ongelofelijk hard gegaan. Soms stonden we er zelf versteld van hoe hard het ging.
Tot nu toe is er dan ook eigenlijk nog niet echt iets tegen gevallen, op een "klein" puntje na dan... De gehele beneden vloer is niet recht te krijgen.. Voor ligt ie toch wel een paar cm hoger dan achter. Achter is hij helaas niet op te hogen vanwege de pui die er in zit. Verlagen aan de voorkant kan weer niet omdat er dan te weinig dekvloer over blijft. Die is namelijk te dun voor de standaard van nu.... Dus....
De vloer gaat er waarschijnlijk uit en we gaan een nieuwe storten
Kosten hiervan waren natuurlijk niet berekend maar als we verbouwen dan proberen we het ook wel zo goed mogelijk te doen dus.... we hebben er weer een werk bij..

Op zich is dat niet echt heel erg. We liepen nu namelijk op sommige punten al een beetje vast... De gas- en elektriciteitsmeter zou de netwerkbeheeder vervangen. Ze stuurde heel snel na de aanvraag iemand naar ons toe, nu wachten we alleen al 2 weken op een offerte.. Geen idee hoe lang het duurt voor er dan ook daadwerkelijk iemand de boel gaat verleggen / vervangen...
Ook is het wachten op de vaste trap naar zolder. Zodra die op zijn plek zit dan kunnen de muren van de achterkamer en toilet ook weer opgebouwd worden.

Terwijl wij vandaag een dagje werken, gaat de aannemer de nieuwe badkamermuur metselen en legt een goede vriend (en "toevallig" ook onze overbuurman die bijna net zo vaak bij ons in huis aanwezig is als wij) alvast de pvc buizen voor de elektra op de juiste plek zodat het straks allemaal aangesloten kan worden.

Komende dagen zal alles wel in een wat rustiger tempo verlopen en zal het allemaal niet meer zo hard gaan maar ja.... dat kan ook haast niet anders he Vanaf volgende week maandag ga ik ook weer fulltime werken dus kan ik alleen in de avonduren en in de weekenden nog wat doen. Dan is het weer over met de "vakantie"...
  woensdag 13 mei 2009 @ 07:19:57 #69
248562 Rallydame
pi_68966753
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:12 schreef WRH het volgende:
moet een beste klus zijn geweest, die schoorsteen verwijderen.
Schoorsteen was inderdaad niet zo makkelijk te verwijderen.. Heeft wat kracht gekost en heel wat spierpijn bij de mannen opgeleverd.. Maar we zijn wel onwijs blij dat hij weg is.. Stiekem nam die toch heel wat ruimte in beslag in het huis...
  woensdag 13 mei 2009 @ 08:38:52 #70
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68967490
Wat balen van die vloer meis, maar als het daar qua tegenvallers bij blijft dan teken je ervoor toch .

Wij moeten de vloer helaas ook aanpakken, alleen hebben wij de mazzel dat we 'm na het losmaken gewoon kunnen laten zakken omdat de grond eronder verzakt is.
pi_68967844
dat is een tegenvaller dan, die vloer, maar wel goede beslissing. als je het niet zou doen krijg je daar later ongetwijfeld spijt van.
pi_68976370
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 07:17 schreef Rallydame het volgende:
We liepen nu namelijk op sommige punten al een beetje vast... De gas- en elektriciteitsmeter zou de netwerkbeheeder vervangen. Ze stuurde heel snel na de aanvraag iemand naar ons toe, nu wachten we alleen al 2 weken op een offerte.. Geen idee hoe lang het duurt voor er dan ook daadwerkelijk iemand de boel gaat verleggen / vervangen...
Daar zou ik maar bovenop gaan zitten. Kenissen hebben 3 maanden moeten wachetn op het verzetten vd meterkast/gasmeter.. Uiteindelijk hebben die het zelf gedaan. Wat ze net geen boete maar wel een fikse preek plus een berg moeten bewijzen van meterstanden opleverde.

Maar vind het ook erg hard gegaan!
pi_69174851
tvp
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:08:29 #74
248562 Rallydame
pi_69215598
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:18 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Daar zou ik maar bovenop gaan zitten. Kenissen hebben 3 maanden moeten wachetn op het verzetten vd meterkast/gasmeter.. Uiteindelijk hebben die het zelf gedaan. Wat ze net geen boete maar wel een fikse preek plus een berg moeten bewijzen van meterstanden opleverde.

Maar vind het ook erg hard gegaan!
Het verplaatsen van de gasmeter komen ze in week 25 doen. Qua tijd wordt dat allemaal een beetje krap. Hij zit nu op de plek van de hoekkast in de nieuwe keuken, die wordt gezet in week 28. De vloer moet er echter ook nog uit in de keuken en die kan er weer niet uit voor de gasmeter is verplaatst... Het zou allemaal moeten kunnen maar dan moet er niets mislopen...
Voor de meterkast hebben we waarschijnlijk al een andere (minder dure) oplossing gevonden dankzij een elektriciën. Het mijne weet ik daar ook niet van dus dat zal ik allemaal wel zien... (als mijn vriend maar weet wat er staat te gebeuren in dit geval )
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:45:36 #75
248562 Rallydame
pi_69216594
Afgelopen week zijn er veel kleine en weinig grote dingen gebeurd, vandaar dat ik geen update meer heb geschreven hier. Vandaag maar weer even een kleine update.

- Alle gaten voor het elektra zijn geboord. Bij de vorige update waren we nog niet helemaal klaar omdat er wat nieuwe muren stonden die nog niet helemaal uit gehard waren. Deze zijn nu ook allemaal geboord en de sleuven gefreesd.
Boven is dat nu ook allemaal al klaar. Beneden moeten op sommige plekken nog de buizen naar de nieuwe dozen gelegd worden. Wordt hard aan gewerkt.
- Waterleiding is doorgetrokken naar de garage zodat we nu daar water hebben.
- De oude keuken is namelijk geheel verwijderd dus daar is geen water meer.
- 2 van de 4 radiatoren die we straks weer gaan gebruiken zijn geschuurd door de oom van Niels
- Niels z'n vader en mijn moeder hebben de 4 deuren van boven geschuurd
- De nieuwe binnendeuren voor beneden zijn opgehaald
- De slaapkamer aan de voorkant is helemaal opnieuw getengeld door de oom en vader van Niels
- Plafond in de slaapkamer zit er weer in.
- Mijn vader heeft de slaapkamer al voorzien van een mooie dunne stuclaag. (krijgt meteen een heel ander gezicht dan he )
- Het hele huis (inclusief garage en schuur) opgeruimd. Kijken voor hoe lang we dat kunnen volhouden.
- Badkamerraam is er uit gehaald. Het mechanisme van het raam liep niet meer helemaal zoals het moest. Bovendien zit het raam wat open kan voor ons niet echt op een gunstige plek (zou een muurtje voor komen te staan voor de douchedeur en dan kan het raam niet meer ver genoeg open). Er wordt nu door de overbuurman (en collega) gekeken of de 2 ramen omgedraaid kunnen worden. Makkelijker was dan als het kozijn eruit ging. Gelukkig hebben we een rolluik voor dus kunnen we het nog afsluiten.

Volgens mij vergeet ik van allerlei dingen maar dat komt dan weer in de volgende update.

Niels gaat vandaag samen met Udo (goede vriend en alleskunner) weer verder met het elektra terwijl ik sinds maandag weer gewoon moet werken Gelukkig is het morgen Hemelvaartsdag dus kan ik me morgen gaan uitleven met het schuurapparaat om de 2 radiatoren en alle kozijnen te doen. Vrijdag een vrij dagje genomen zodat ik er dan mee verder kan en evt al wat kan gaan gronden.
Zaterdag gaan we kijken bij de rally in Bocholt dus dan kan er niet geklust worden.

Vaste trap naar zolder is uitgesteld naar volgende week. Dan kunnen ook door de laatste muurtjes geplaatst worden en de plafonds geplaatst worden. Slaapkamer voor en badkamer plafonds staan voor vrijdag gepland.
Ehm... dat was het weer
Zal vanavond proberen foto's te plaatsen want die staan nog steeds op de camera ipv op de pc
  woensdag 20 mei 2009 @ 20:37:48 #76
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_69238997
Wat hebben jullie weer veel gedaan! En nu.... nu is het tijd voor de foto's inderdaad!
  donderdag 21 mei 2009 @ 10:02:14 #77
248562 Rallydame
pi_69252831
Ietsje later maar hier zijn er weer een paar:

Met het plaatsen van de achterdeur was de spouwmuur voor een deel niet blijven staan dus dat werd opnieuw gemetseld:

Badkamermuur werd 35 cm de kamer ingeplaatst. Op de slaapkamer lijkt dat niet veel maar in de badkamer juist wel. Dus dat is mooi

Het grootste gedeelte van de stempels zijn weg (stonden er 9 dacht ik). Nu krijg je iets beter het idee hoe de ruimte straks wordt vanaf de bank.

Er werd veel geschuurd dit weekend:

Plafond in onze slaapkamer zit er weer in. Mocht je denken je mist een stuk.. ehm... dat klopt. Daar gaan we een stukje de hoogte in en pikken we wat van de zolder. Soort puntje dus...

Muur in de stuc voorstrijk

En zo na een laagje stucwerk:

Mijn vader heeft de (slaapkamer)muren gestuct (en gaat dat hopelijk straks ook doen op de rest van de kamers boven).

De oude keuken is verwijderd. Wachten is tot de oude gasmeter ook verwijderd / verplaatst wordt want daar zit ie echt in de weg.

Aangezien we nu geen water meer in de keuken hebben is de leiding alvast dor getrokken naar de garage via bijkeuken

En daar is nu ook de wasbak die er al zat in gebruik. Afvoer en wasbak zat er al maar er was alleen geen stromend water. Dat is bij deze dus alvast geregeld (inclusief boiler)

Verder zijn er niet zoveel foto's meer gemaakt. Het is allemaal een beetje hetzelfde werk geweest de afgelopen week.
Vandaag eens wat boodschappen halen (overal Hemelvaarts korting) en dan eens een "lekker" klusdagje in mijn eentje
Tot de volgende keer maar weer...
  donderdag 21 mei 2009 @ 11:05:30 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_69254258
Zo, lekker bezig
Die roze tegels in jullie plee... die zaten ook in het huis van mijn ouders toen ze het kochten, de gruwel
Heb er nog 6 jaar tegenaan gekeken voor ze d'r uit gingen

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, wordt vast prachtig!
disclaimer
pi_69268646
ruime kamer wordt dat zeg!! Gata lekker
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:23:35 #80
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_69282184
Jullie gaan als een dolle Rallydame, gaaf!
  Moderator vrijdag 22 mei 2009 @ 09:26:05 #81
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_69282926
Wat werken jullie snel zeg ! Dit wordt een prachtig huisje met een groot woonoppervlak
Alleen dat nisje in het plafond vind ik een beetje vaag; komt daar nog iets van indirecte verlichting in ofzo ?
  zondag 24 mei 2009 @ 10:45:28 #82
248562 Rallydame
pi_69345106
Precies..
We willen het eens proberen.. Het lijkt ons wel grappig en is het niets dan zit het zo weer dicht.

Zometeen weer klussen. Gisteren weer een lekker dagje genoten van de Rally in Bocholt (BE). Helaas dat het op de een na laatste proef niet goed ging en er nu 2 zwaargewonden (kennissen) te betreuren vallen . Even geheel offtopic maar moet het ff kwijt. René sterkte! Bartje..... je blijft bij ons hoor.. Zet hem op. Je kunt het... Mieke meisje.. ben er voor je
  zondag 24 mei 2009 @ 10:57:10 #83
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_69345305
Sterkte meis!
  maandag 25 mei 2009 @ 10:36:32 #84
248562 Rallydame
pi_69375410
We weten allemaal dat het kan gebeuren als je zo'n hobby beoefent, toch hoop je dat het je nooit overkomt of gebeurd met de mensen die je lief hebt / kent. Helaas komt het nu al 2x heeeeeeeeeeel dichtbij.
Maar hij is er nog... en we hebben een goed voorbeeld dat je na een tijdje coma er ook nog redelijk goed uit komt (Hi Joop ) Dus... we houden ons vast aan dat gegeven en dat het een taaie is. Zo af en toe komt er een positief geluidje uit het ziekenhuis en elk positief puntje is er één..

Dat geheel off topic natuurlijk...
Nu weer on topic want we hebben donderdag, vrijdag en gisteren niet stil gezeten... Niet veel foto's beschikbaar maar ze komen vanavond

Donderdag heb ik geshopt bij de bouwmarkt. Jeetje wat een drukte zeg. Iedereen ging klussen denk ik. Nog even gekletst op de brandweerkazerne ( is brandweerman en moest werken) en hup aan de klus. Ik heb alle oude stopcontact gaten en sleuven naar de nieuwe stopcontacten dicht gesmeerd. Van alle kozijnen en deuren de scharnieren verwijderd. Daar komen allemaal nieuwe (ongeverfde) scharnieren op terug.
's avonds ergens anders geklust.
Vrijdag kregen we hulp van de oom en vader van . Die hebben samen met de badkamer, slaapkamer voor en de kleine slaapkamer achter getengeld. Ik heb de laatste deur van zijn oude scharnieren ontdaan en de schroef en slotgaten die overbodig zijn, dicht gemaakt met hout reparatie. 's Avonds lekker naar mijn ouders in Eindhoven gegaan.
Gisteren kwam de klushulp van mijn ouders. Mijn moeder ging weer in de weer met de schuurmachine voor de laatste radiatoren die geschuurd moesten worden. Mijn vader, en ik zijn begonnen aan de plafonds in de slaapkamer voor en de badkamer. Die zitten er nu ook in. Nu kunnen de slaapkamer voor en de badkamer helemaal voorzien worden van een dun laagje stucwerk.
Verder kregen we gisteren veel visite dus hebben we meer gekletst en rondleidingen gegeven dan dat we hard aan het klussen zijn geweest. Mijn oom (die het biljart van ons heeft gekregen) en tante kwamen langs, de wil om in het huis verder te klussen was niet sterker dan de nieuwsgiergheid naar het hoe-haal-ik-een-biljart-uit-elkaar. De nieuwsgierigheid heeft duidelijk gewonnen en aan het einde van de middag bleef er een deel van het biljart achter in Wernhout en vertrok een deel naar de nieuwe bestemming
Nog even en dan hebben we ook in de schuur weer veeeeeeeeeeel ruimte

Dat was het weer. Vandaag moet ook werken dus wordt er niet geklust. Hij gaat morgenvroeg weer beginnen en ik kan morgenavond weer aan de klus
Hopelijk komt de vaste trap naar zolder dinsdagavond Dan kunnen ook de laatste muren geplaatst worden en kan het boven allemaal afgewerkt worden.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 17:58:24 #85
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_69388949
Poeh, net even aan het googlen geweest naar die crash maar dat ziet er best heftig uit
quote:
Kuipers - Hissink (S14) afgevoerd maar buiten levensgevaar...

De Sezoensrally eindigde alsnog in een anti-climax: De vader van Dennis, René Kuipers, ging op de voorlaatste proef in Beek-Bree zwaar van de baan. De bemanning werd geëvacueerd uit de zwaar gehavende wagen en naar het hospitaal afgevoerd. De situatie is ondertussen stabiel. René is reeds terug in Hengelo, Bart wordt in een kunstmatige coma gehouden in het ziekenhuis van Genk.

http://www.mediabom.tv/magazine/zware_crash_in_rally_van_bocholt/
Ik wens je jou en de anderen in ieder geval veel sterkte !
  maandag 25 mei 2009 @ 21:15:40 #86
248562 Rallydame
pi_69396637
Het ging inderdaad erg hard. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik dit keer niet op dat punt stond te kijken / fotograferen. Vorig jaar stond ik daar wel te kijken / fotograferen en ging het daar ook mis. Gelukkig niet zo erg als nu maar dat was al schrikken omdat daar een van mijn beste vriendinnetjes bij betrokken was. Tjah de rallywereld is niet al te groot (ons kent ons idee) en zoveel dames zijn er niet in de rally (al komen er gelukkig steeds meer). De vriendin van Hissink is ook navi en die ken ik dan ook wat beter dan Bart. Heel zachtjes komen er weer wat positieve geluiden binnen vanuit Genk. Daar blijven we dan maar aan vast houden.

Vandaag werd er dan wel niet door ons geklust maar de aannemer had de weg wel gevonden naar ons huis. Te nieuwsgierig om te wachten tot dinsdagavond ben ik vanmiddag na mijn werk maar even 40 km om gereden om te gaan kijken naar onze nieuwe aanwinst. De vaste trap na zolder..
(foto's zijn gemaakt met mijn mobieltje)

Nu kunnen de muurtjes naast de trap gemaakt worden. Aan de rechterkant van de trap (waar nu het keukentrapje staat op de 2e foto) komt de toilet. Aan de linkerkant komt een muur zodat we nog een klein slaapkamertje over houden voor de kledingkasten.
pi_69397109
Jeetje meid dat zag er eng uit, heel veel sterkte!

OT; mooi die trap! Kwastje en klaar
Klusze nog!
pi_69407082
Mooi huisje!! is zeker wat van te maken!
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
pi_69447510
Jemig wat is dat huisje snel van een oud wrak in een paleisje aan het veranderen! Schitterend! Tvp dus..... en niet te vergeten veel sterkte voor die kennissen, dat zag eruit als een heel nare crash
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:52:11 #90
248562 Rallydame
pi_69449715
Gisteren heeft vriendlief met de aannemer al een berg werk verricht bij de nieuwe trap. De 3 kozijnen die er nog op de overloop kwamen (kleine slaapkamer achter, om trap af te sluiten en voor de toilet) zijn geplaatst. Ook zijn de wandjes rondom de trap al gezet dus daar kunnen ook de nodige plafonds geplaatst gaan worden.
Elektra kan verplaatst worden en / of aan gelegd, afvoer voor toilet kan gemaakt worden maar ook de afvoer van zolder (wasmachine / droger) en de leidingen voor de cv ketel die op de zolder geplaatst wordt. Nieuwe kozijnen en deuren om te schuren, gronden, aflakken etc..
We kunnen weer een tijdje verder

Helaas hebben we net de keuken wel een paar weken moeten verschuiven Het is maar 2 weken verschoven nu maar het klinkt heel erg lang op een of andere manier. De week dat ie geplaatst zou worden is misschien toch wat te krap aangezien de beneden vloer er nog uit moet, gasmeter moet nog worden verplaatst (week 25) en de andere benodigde leidingen voor de keuken nog aangelegd moeten worden. We hebben het plaatsen van de keuken dus maar verplaatst voor de zekerheid (naar week 30 ipv week 28) Dan hebben we nu nog 8 weken voor ie komt... Dat moet wel lukken... Hoop ik, denk ik... zal toch wel??
Voelt een beetje als falen dat we de enige "deadline" die we hadden verplaatst hebben terwijl de rest allemaal zo snel en voorspoedig gaat... maar misschien is het wel beter zo...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:45:22 #91
248562 Rallydame
pi_69519079
Gisteren heeft vriendlief weer de hele dag geklust (terwijl ik op mijn werk aanwezig was ). Elektra boven is nu bijna klaar, er moet nog voor een schakelaar- en stopcontactdraden getrrokken worden.
Alle wanden rondom de trap zijn geluidsdicht(er) gemaakt en afgewerkt met gipsplaten. Nu moeten alleen de plafonds van toilet en de kleine slaapkamer achter gedaan worden en dan zit er boven alles in om gestuct te worden. Kan mijn papa zich maandag weer helemaal uitleven
Verder is er al een start gemaakt met de leidingen in de keuken en ben ik na het werk maar verder gegaan met het afsteken van het plafond in de woonkamer. Daar zat in de hoek een scheur in en het keukenplafond (zelfde materiaal) ging er zo makkelijk van af dat we maar besloten hebben die in de woonkamer ook af te steken.

Planning voor vanavond:
- smeren van sleuven aangebracht voor elektrabuizen
- afsteken van plafond woonkamer (ben op de helft)
- hechtband aanbrengen op plafonds
- mocht er tijd voor zijn; voorstrijken van de te stucen kamer boven
Vriendlief is werken vandaag dus die is morgen pas weer om half 9 in staat mee te klussen (brandweerman) dus ik zal vast niet alles af krijgen vanavond aangezien ik alleen ben.

Planning morgen (zaterdag):
- trekken bedrading laatste deel elektra boven
- voorstrijken muren indien niet gelukt vanavond
- inladen biljart op aanhanger ; die gaat een mooi plaatsje krijgen bij mijn oom (gaan ouders van brengen).
- Aanhanger weer uitladen als deze terug is want op de terug weg worden er gipsplaten en een locker meegenomen.
- Puin afvoeren
- Laatste radiator schuren (nog 1 kant)
- Gronden radiatoren en deuren
- Schuren kozijnen
- Leidingwerk keuken en werk aan meterkast verder aanleggen

Zondag hebben we familiedag dus dan wordt er niet geklust.
Maandag gaan we van de Pinksterkortingsgekte optimaal gebruik maken door ons te storten op inkopen bij de bouwmarkt. Zal wel weer onwijs druk zijn
Maandag gaat mijn vader dus ook weer verder met het stucen van de kamers en plafonds boven
- kunnen de deuren en radiatoren nog eens geschuurd en gegrond worden
- vast nog wel wat kozijnen te schuren

Ben benieuwd wat er allemaal van de planning terecht komt. Maar je moet doelen stellen he
pi_69523506
planning met dit mooie weer kan 2 kanten uitgaan: je raakt super gemotiveerd omdat het heerlijk is te werken in het zonnetje of je hebt er totaal geen zin meer in en wil gewoon lekker in dat zonnetje zitten zonder te bewegen :-)

trap ziet er erg netjes uit, scheelt al een hoop in heo het eruitziet op die verdieping lijkt me.wel verstandig om die keuken iets te verzetten, liever iets te veel ruimte en misschien wel even wachten dan te kort en tot diep in de nacht moeten doorwerken. (met risico het dan nog niet op tijd te halen of dingen slordig af te werken)
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:38:54 #93
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69528208
Wat een plaatje van een huis gaat het worden zeg, .

Veel sterkte met je kennissen, het zag er naar uit, die crash, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 31 mei 2009 @ 09:58:41 #94
248562 Rallydame
pi_69569216
Gewoon een post om jullie ook - geheel offtopic - goed nieuws te laten weten mbt Bart (niet alleen slecht nieuws moet verteld worden natuurlijk)

Bart is nu geheel van de medicijnen af die hem in slaap hebben gehouden. Vanaf nu moet ie het dus weer "zelf" doen. Hij reageerde donderdag toen de medicijnen zijn gestopt alleen op extreme pijnprikkels maar nu is hij erg bewegelijk in bed, reageert soms op aanrakingen en doet heel af en toe zijn ogen open. Dat is nog niet voor een langere periode en hij kan ook nog niet echt iets duidelijk maken maaaaaaaaaaaaaar.... het zijn kleine stappen die naar het grotere geheel leiden dus we zijn heel erg blij dat ie het zo goed doet.. Dusse.. Mieke... vertel hem maar hoe trots we op hem zijn..

Zoo.. zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte van hoe het met hem gaat. René (rijder) was overigens al de 2e dag na het ongeluk weer thuis. Met de nodige kwetsuren en pijn maar dat gaat langzaam allemaal ook weer beter.

Nu maar iets ontopics melden
Niet alles is geheel volgens planning gegaan.

Planning voor vanavond (vrijdag):
- smeren van sleuven aangebracht voor elektrabuizen Klaar
- afsteken van plafond woonkamer (ben op de helft) Was gisteravond pas echt klaar
- hechtband aanbrengen op plafonds Klaar
- mocht er tijd voor zijn; voorstrijken van de te stucen kamer boven Niet gelukt
Vriendlief is werken vandaag dus die is morgen pas weer om half 9 in staat mee te klussen (brandweerman) dus ik zal vast niet alles af krijgen vanavond aangezien ik alleen ben.

Planning morgen (zaterdag):
- trekken bedrading laatste deel elektra boven Klaar
- voorstrijken muren indien niet gelukt vanavond Niet gelukt
- inladen biljart op aanhanger ; die gaat een mooi plaatsje krijgen bij mijn oom (gaan ouders van brengen). Klaar
- Aanhanger weer uitladen als deze terug is want op de terug weg worden er gipsplaten en een locker meegenomen. Klaar
- Puin afvoeren Klaar en nieuwe puinkar staat alweer klaar
- Laatste radiator schuren (nog 1 kant) Niet gelukt
- Gronden radiatoren en deuren Niet gelukt
- Schuren kozijnen Niet gelukt
- Leidingwerk keuken en werk aan meterkast verder aanleggen Nog niet helemaal klaar

Niels had zo'n ongelofelijk veel last van hooikoorts dat ik hem maar op een stoel in de zon heb gezet en boodschappen heb laten doen. Vandaag wordt er niet geklust dus moeten we morgen maar wat harder werken

Fijn lang (klus)weekend iedereen!
pi_69571217
vind het knap wat jullie evengoed nog afgekregen hebben met dit mooie weer!
en grondverf gaat razendsnel, zeker met warm weer is het ook zo droog.
meterkast en leidingwerk zal nog wel wat tijd gaan kosten?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 07:30:20 #96
248562 Rallydame
pi_69625074
Zo zag de planning eruit voor het weekend:

Planning voor vrijdag:
- smeren van sleuven aangebracht voor elektrabuizen Klaar
- afsteken van plafond woonkamer (ben op de helft) Was zaterdagavond pas echt klaar
- hechtband aanbrengen op plafonds Klaar
- mocht er tijd voor zijn; voorstrijken van de te stucen kamer boven Niet gelukt zaterdag Inmiddels wel gedaan

Planning zaterdag:
- trekken bedrading laatste deel elektra boven Klaar
- voorstrijken muren indien niet gelukt vanavond Niet gelukt[/ Inmiddels dus wel
- inladen biljart op aanhanger ; die gaat een mooi plaatsje krijgen bij mijn oom (gaan ouders van brengen). Klaar
- Aanhanger weer uitladen als deze terug is want op de terug weg worden er gipsplaten en een locker meegenomen. Klaar
- Puin afvoeren Klaar en nieuwe puinkar staat alweer klaar
- Laatste radiator schuren (nog 1 kant) Niet gelukt zaterdag Klaar
- Gronden radiatoren en deuren Niet gelukt zaterdag Inmiddels zijn alle deuren en radiatoren in de grondverf gezet
- Schuren kozijnen Niet gelukt
- Leidingwerk keuken en werk aan meterkast verder aanleggen Nog niet helemaal klaar

Maandag gaat mijn vader dus ook weer verder met het stucen van de kamers en plafonds boven Slaapkamer voor heeft nu ook gestucte wanden
- kunnen de deuren en radiatoren nog eens geschuurd en gegrond worden
- vast nog wel wat kozijnen te schuren

De planning is niet helemaal gehaald maar ach.. er is toch weer veel gedaan. Zeker gezien het mooie weer van het weekend. Erg verleidelijk om maar gewoon in de zon te gaan zitten. Gelukkig hebben we daar zondag uitgebreid de kans voor gehad dus was het idee wat makkelijker te weerstaan

De planning die er voor maandag stond hebben we helemaal niet gehaald (behalve dan dat mijn vader een kamer heeft gestucd). Omdat we de andere dagen wat achter liepen moesten we dat natuurlijk eerst inhalen. Mijn moeder heeft de laatste radiator geschuurd en zich daarna toegelegd op het gronden van de deuren (van boven). Niels en ik hebben de drukte van de bouwmarkt getrotseerd om nog een aantal benodigdheden te halen. Niels heeft later nog wat sleuven gefreesd voor de elektra in de keuken. Na het gronden van de radiatoren heb ik me maar uitgeleefd op het schoonmaken van de slotplaten van de deuren. Scharnieren en slotplaten vind ik mooier als ze zonder verf zitten. Om de verf van de scharnieren af te halen ging me wat te ver dus heb ik nieuwe gekocht. Maar de slotplaten vond ik wat te duur om allemaal te vervangen dus die ga ik maar gewoon schoonmaken met staalwol. Eén gedaan nog 3 te gaan (heb gelukkig 6 compleet nieuwe deuren )

Verven jullie scharnieren en slotplaten mee? En ben ik dus de enige (nou ja... samen met Niels dan) met de tik dat deze schoon moeten blijven als je de deur verft ? Ik zie overal dat ze altijd mee geverfd zijn maar vind dat zelf helemaal niet mooi eerlijk gezegd
pi_69625484
Goed bezig joh! En uitloop is er altijd wel helaas vind eigenlijk wel dat jullie je goed aan je planning houden.
Ermmhhh hihi die slotplaten zijn bij ons ook helemaal spic en span hoor
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:15:45 #98
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_69628887
Wat wordt er bij je toch een hoop werk verzet. Netjes hoor !
Je kunt al een beetje zien hoe het eruit gaat komen te zien

even een verkapt vraagje: dat afdak bij je voordeur, wil je daar nog vanaf ?
Ex nihilo nihil fit
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:32:49 #99
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_69632335
heel gaaf zo!!

Wij horen vandaag of morgen of we een huis hebben, ook een jaren 60 woning waar enorm veel aan
gedaan moet worden, muren eruit enzo.
dus hou dit topic in de gaten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_69634655
Wat gaan jullie hard zeg! Ongeloofllijk.

Jammer dat vloer in de badkamer zeil is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')