abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:24:41 #51
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68682364
Op de planning stond:
- behang woonkamer verwijderen
- behang bijkeuken verwijderen
- deurkozijnen hal-woonkamer en keuken - bijkeuken verwijderen
- plafonds slaapkamers verwijderen
- behang toilet verwijderen
Maandagochtend worden de deurkozijnen (misschien ook raamkozijn) dichtgemetseld, ook verwachten we dan de balk die in de plaats komt van de woonkamer - keuken muur. Met een beetje geluk kan ook woensdag de steiger opgebouwd worden want..... we gaan een schoorsteen verwijderen en dat moet natuurlijk van boven naar beneden..

Gedaan is:
- behang woonkamer verwijderd
- behang bijkeuken verwijderd
- behang keuken verwijderd
- plafonds slaapkamers verwijderd
- plafond badkamer verwijderd
- tegels badkamer verwijderd
- bad verwijderd
- muur badkamer verwijderd (wordt iets naar achteren geplaatst zodat we iets meer ruimte over hebben)
- inbouwkast kleine slaapkamer achter verwijderd
- binnenmuur bijkeuken verwijderd (voorheen was het een buitenmuur dus bestond de muur uit 3 "lagen" buitenmuur spouw, binnenmuur... De binnenmuur stond alleen zo los dat we maar besloten hebben die te verwijderen. Stond ook niet verankerd)
- zeil in de bijkeuken verwijderd. Van hergebruiken is geen sprake. Het is een drama geweest om het zeil te verwijderen. Nu is de bovenlaag er wel vanaf maar is het rubber blijven zitten.. Iemand tips om dit makkelijk te verwijderen?? Heb 2 dagen op mijn knieën gezeten (met hulp van anderen) om de bovenlaag te verwijderen, heb eerlijk gezegd geen zin om dat nog eens 2 dagen te doen..
- Deur woonkamer - hal is dichtgemetseld
- Raam bijkeuken - tuinkamer (inmiddels woonkamer) is dicht gemetseld
- Gleuven gemaakt om stopcontacten lager te plaatsen

Er is dus weer veel gebeurd Hebben ook weer veel hulp gehad van mijn paps en mams, (schoon)broer, vrienden Udo en Bob en aannemer Winand.

Op de planning vanaf morgen:
- bij goed weer het verwijderen van de schoorsteen
- het dichtmetselen van de deur keuken - bijkeuken
- het dicht maken van de spouwmuren
- metselen nieuwe muren voor 2e toilet en trap naar zolder
- verwijderen muur om kozijn te plaatsen voor nieuwe deur naar kleine achter slaapkamer
- verwijderen muur woonkamer - keuken
- slijpen en plaatsen nieuwe achterdeur in bijkeuken
- metselen nieuw muurtje voor de badkamer
- verwijderen laminaat (voor)slaapkamer
- verwijderen onderlaag van het zeil in de bijkeuken
- schuren kozijnen en deuren

Dan zijn alle sloopwerkzaamheden en grove opbouw werkzaamheden gedaan... Het gaat erg hard vinden we zelf... Dit hadden we echt niet verwacht.
pi_68682806
WOW! Goed bezig joh!!
Wil de rekening niet zien maar wel erg vlot gedaan!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:10:58 #53
248562 Rallydame
pi_68683273
Hihihi...
Wij hebben de rekening ook nog niet gezien Voordeel is wel dat we onwijs veel zelf doen. Enige waar de aannemer mee bezig is geweest (tot nu toe) is het dichtmetselen van raam en deur.
Daar gaat zeker bijkomen
- het plaatsen van balk in muur woonkamer - keuken.
- maken van nieuwe achterdeur
- mee helpen verwijderen van schoorsteen
- maken ruimtes voor vaste trap naar zolder en 2e toilet
- verder zorgt hij voor de nieuwe achterdeur incl kozijn, de deuren voor vaste trap en 2e toilet (incl kozijnen)
Meer staat er nu niet op het programma voor hem... Al verzinnen we steeds wat nieuws dus wie weet wat er nog bij gaat komen

We wachten rustig af op de rekening... Gelukkig hebben we al meer begroot voor zijn werk dan we op de offerte hebben staan (en die was al heel gedetailleerd)
pi_68689001
Flinke klus, jullie zijn lekker bezig.
En die gaskachel in de schuur bij het biljart is gaaf, lekker retro .

Succes !!!!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_68702381
wat gaan jullie hard!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 6 mei 2009 @ 01:20:29 #56
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_68716355
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:21 schreef Rallydame het volgende:
[ afbeelding ]
Van deze kapstokhaken hadden we er 3. Nu liggen ze netjes in een lade te wachten op.... ehm... ja waarop is niet echt duidelijk maar dat ze niet terug geplaatst worden is zeker.
Wow wat zijn jullie lekker bezig zeg! En wat een enorm tempo!
Hele brutale vraag maar die (toch best wel heel erg foute) kapstokhaken zouden echt geweldig staan in onze nog in te richten bibliotheekkamer (ik moet nodig eens mijn klustopic updaten, we zijn inmiddels weer een stukkie verder).
Heb je er al een bestemming voor bedacht?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 mei 2009 @ 14:23:11 #57
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68729456
Ik lees alleen maar over "verwijderen" Staat er nog wat overeind?

Tof huis wordt het volgens mij. De kamer zal nu wel behoorlijk groot zijn met de tuinkamer erbij
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:38:12 #58
248562 Rallydame
pi_68751782
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 01:20 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Wow wat zijn jullie lekker bezig zeg! En wat een enorm tempo!
Hele brutale vraag maar die (toch best wel heel erg foute) kapstokhaken zouden echt geweldig staan in onze nog in te richten bibliotheekkamer (ik moet nodig eens mijn klustopic updaten, we zijn inmiddels weer een stukkie verder).
Heb je er al een bestemming voor bedacht?
Wij hebben er nog geen bestemming voor. Dus als ik je er een plezier mee kan doen..
Moeten we even "babbelen" over hoe ik ze bij je krijg...
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:43:11 #59
248562 Rallydame
pi_68752186
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik lees alleen maar over "verwijderen" Staat er nog wat overeind?

Tof huis wordt het volgens mij. De kamer zal nu wel behoorlijk groot zijn met de tuinkamer erbij
Ik ga nog even verder op het verwijderen...

De muur tussen woonkamer en keuken is nu ook weg. De woonkamer is nu helemaal een stuk groter..
Morgen gaat de schoorsteen weg...

En daarna is het weer opbouwen van allerlei muurtjes... Nog even wat verwijderen en dan zit er dat weer op..
Wel onwijs leuk om nu te zien hoe de beneden verdieping qua oppervlakte eruit ziet zoals het straks ook is. Boven zijn er nog wat muren verdwenen die ergens anders opgebouwd zullen worden. Daar is het nog even wachten op een goed beeld (in je hoofd is het niet altijd het zelfde als in real life)
  zaterdag 9 mei 2009 @ 00:07:43 #60
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_68830009
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:38 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Wij hebben er nog geen bestemming voor. Dus als ik je er een plezier mee kan doen..
Moeten we even "babbelen" over hoe ik ze bij je krijg...
Ah, super, ik PM je even
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:45:53 #61
910 Barbie
Graduated Fool
pi_68836553
Goed bezig, . Heb je al nieuwe foto's?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:15:03 #62
248562 Rallydame
pi_68858185
Afgelopen dagen is er veel gebeurd maar vergat steeds de foto's up te loaden.
Vandaag ben ik de camera vergeten in het huis
Morgen wordt het waarschijnlijk een rustig klusdagje. Dan zal ik er weer eens wat online gooien.
pi_68864882
tvp (vind het een leuk topic)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 10 mei 2009 @ 13:47:15 #64
248562 Rallydame
pi_68869348
Even een foto update van alles wat er gedaan is, sinds de laatste foto's die ik gepost heb.

Verwijderen binnenste spouwmuur bijkeuken:

Eindresultaat:

Gestripte badkamer:

Raam woonkamer - bijkeuken dicht gemetseld:

Deur hal - woonkamer dichtgemetseld:

Deur bijkeuken - keuken dicht gemetseld:

Muur woonkamer - keuken verwijderd:

Steiger opbouwen voor verwijderen schoorsteen:

Deze schoorsteen moet weg:

Voila... is weg:

Schoorsteen op 1e verdieping weg:

Nieuwe lokatie achterdeur:

Alvast het kozijn erin:

Nieuwe achterdeur :

Begin vervangen / verplaatsen elektra:

Muur in de kleine slaapkamer is ook alvast verwijderd:

Nu is de achterkamer één geheel met de overloop. Dit moesten we doen omdat we een deel van deze kamer gaan gebruiken om een 2e toilet en een vaste trap naar zolder te plaatsen. Hierdoor moest de deur ook verplaatst worden. Als het allemaal een beetje mee zit wordt de vaste trap komende week geplaatst. Dan kunnen de muurtjes en deur weer op hun nieuwe plekje gemaakt worden.

Vandaag doen we een dag lekker helemaal niets... Al kriebelt het nu bij beiden wel dus misschien gaan we vanavond toch nog maar wat doen...
Op de planning voor komende week staat:
- plaatsen vaste trap (als het mee zit)
- opbouw muren vaste trap, 2e toilet en van de badkamer
- vervangen / verplaatsen van elektra
- verder uitkappen van de badkamer vloer
- laatste beetje lijmresten verwijderen van het zeil in de bijkeuken
- vervangen tengels van plafonds op de 1e verdieping
- vloer dichtmaken zolder
- start maken schuren kozijnen en deuren

Ow... en beslissen of we de vloer van de woonkamer + keuken gaan uithakken en opnieuw beton er in zullen storten... De vloer loopt namelijk niet bepaald recht en aangezien we laminaat willen leggen in de gehele woonkamer / keuken is dat wel een noodzakelijk iets... Dus misschien wordt dat ook alwel een klusje voor volgende week.. Dan zijn we op 1 dag na allebei nog vrij...
pi_68894512
jeetje, wat een werk hebben jullie verzet , ik scroll steeds tgerug om te zien hoe het ervoor uitzag
wat een verschill
pi_68911695
Wowieee! dat gata als een tierelier als je dat zo ziet.
Super!
pi_68912817
moet een beste klus zijn geweest, die schoorsteen verwijderen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 07:17:49 #68
248562 Rallydame
pi_68966743
Het is allemaal ongelofelijk hard gegaan. Soms stonden we er zelf versteld van hoe hard het ging.
Tot nu toe is er dan ook eigenlijk nog niet echt iets tegen gevallen, op een "klein" puntje na dan... De gehele beneden vloer is niet recht te krijgen.. Voor ligt ie toch wel een paar cm hoger dan achter. Achter is hij helaas niet op te hogen vanwege de pui die er in zit. Verlagen aan de voorkant kan weer niet omdat er dan te weinig dekvloer over blijft. Die is namelijk te dun voor de standaard van nu.... Dus....
De vloer gaat er waarschijnlijk uit en we gaan een nieuwe storten
Kosten hiervan waren natuurlijk niet berekend maar als we verbouwen dan proberen we het ook wel zo goed mogelijk te doen dus.... we hebben er weer een werk bij..

Op zich is dat niet echt heel erg. We liepen nu namelijk op sommige punten al een beetje vast... De gas- en elektriciteitsmeter zou de netwerkbeheeder vervangen. Ze stuurde heel snel na de aanvraag iemand naar ons toe, nu wachten we alleen al 2 weken op een offerte.. Geen idee hoe lang het duurt voor er dan ook daadwerkelijk iemand de boel gaat verleggen / vervangen...
Ook is het wachten op de vaste trap naar zolder. Zodra die op zijn plek zit dan kunnen de muren van de achterkamer en toilet ook weer opgebouwd worden.

Terwijl wij vandaag een dagje werken, gaat de aannemer de nieuwe badkamermuur metselen en legt een goede vriend (en "toevallig" ook onze overbuurman die bijna net zo vaak bij ons in huis aanwezig is als wij) alvast de pvc buizen voor de elektra op de juiste plek zodat het straks allemaal aangesloten kan worden.

Komende dagen zal alles wel in een wat rustiger tempo verlopen en zal het allemaal niet meer zo hard gaan maar ja.... dat kan ook haast niet anders he Vanaf volgende week maandag ga ik ook weer fulltime werken dus kan ik alleen in de avonduren en in de weekenden nog wat doen. Dan is het weer over met de "vakantie"...
  woensdag 13 mei 2009 @ 07:19:57 #69
248562 Rallydame
pi_68966753
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:12 schreef WRH het volgende:
moet een beste klus zijn geweest, die schoorsteen verwijderen.
Schoorsteen was inderdaad niet zo makkelijk te verwijderen.. Heeft wat kracht gekost en heel wat spierpijn bij de mannen opgeleverd.. Maar we zijn wel onwijs blij dat hij weg is.. Stiekem nam die toch heel wat ruimte in beslag in het huis...
  woensdag 13 mei 2009 @ 08:38:52 #70
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68967490
Wat balen van die vloer meis, maar als het daar qua tegenvallers bij blijft dan teken je ervoor toch .

Wij moeten de vloer helaas ook aanpakken, alleen hebben wij de mazzel dat we 'm na het losmaken gewoon kunnen laten zakken omdat de grond eronder verzakt is.
pi_68967844
dat is een tegenvaller dan, die vloer, maar wel goede beslissing. als je het niet zou doen krijg je daar later ongetwijfeld spijt van.
pi_68976370
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 07:17 schreef Rallydame het volgende:
We liepen nu namelijk op sommige punten al een beetje vast... De gas- en elektriciteitsmeter zou de netwerkbeheeder vervangen. Ze stuurde heel snel na de aanvraag iemand naar ons toe, nu wachten we alleen al 2 weken op een offerte.. Geen idee hoe lang het duurt voor er dan ook daadwerkelijk iemand de boel gaat verleggen / vervangen...
Daar zou ik maar bovenop gaan zitten. Kenissen hebben 3 maanden moeten wachetn op het verzetten vd meterkast/gasmeter.. Uiteindelijk hebben die het zelf gedaan. Wat ze net geen boete maar wel een fikse preek plus een berg moeten bewijzen van meterstanden opleverde.

Maar vind het ook erg hard gegaan!
pi_69174851
tvp
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:08:29 #74
248562 Rallydame
pi_69215598
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:18 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Daar zou ik maar bovenop gaan zitten. Kenissen hebben 3 maanden moeten wachetn op het verzetten vd meterkast/gasmeter.. Uiteindelijk hebben die het zelf gedaan. Wat ze net geen boete maar wel een fikse preek plus een berg moeten bewijzen van meterstanden opleverde.

Maar vind het ook erg hard gegaan!
Het verplaatsen van de gasmeter komen ze in week 25 doen. Qua tijd wordt dat allemaal een beetje krap. Hij zit nu op de plek van de hoekkast in de nieuwe keuken, die wordt gezet in week 28. De vloer moet er echter ook nog uit in de keuken en die kan er weer niet uit voor de gasmeter is verplaatst... Het zou allemaal moeten kunnen maar dan moet er niets mislopen...
Voor de meterkast hebben we waarschijnlijk al een andere (minder dure) oplossing gevonden dankzij een elektriciën. Het mijne weet ik daar ook niet van dus dat zal ik allemaal wel zien... (als mijn vriend maar weet wat er staat te gebeuren in dit geval )
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:45:36 #75
248562 Rallydame
pi_69216594
Afgelopen week zijn er veel kleine en weinig grote dingen gebeurd, vandaar dat ik geen update meer heb geschreven hier. Vandaag maar weer even een kleine update.

- Alle gaten voor het elektra zijn geboord. Bij de vorige update waren we nog niet helemaal klaar omdat er wat nieuwe muren stonden die nog niet helemaal uit gehard waren. Deze zijn nu ook allemaal geboord en de sleuven gefreesd.
Boven is dat nu ook allemaal al klaar. Beneden moeten op sommige plekken nog de buizen naar de nieuwe dozen gelegd worden. Wordt hard aan gewerkt.
- Waterleiding is doorgetrokken naar de garage zodat we nu daar water hebben.
- De oude keuken is namelijk geheel verwijderd dus daar is geen water meer.
- 2 van de 4 radiatoren die we straks weer gaan gebruiken zijn geschuurd door de oom van Niels
- Niels z'n vader en mijn moeder hebben de 4 deuren van boven geschuurd
- De nieuwe binnendeuren voor beneden zijn opgehaald
- De slaapkamer aan de voorkant is helemaal opnieuw getengeld door de oom en vader van Niels
- Plafond in de slaapkamer zit er weer in.
- Mijn vader heeft de slaapkamer al voorzien van een mooie dunne stuclaag. (krijgt meteen een heel ander gezicht dan he )
- Het hele huis (inclusief garage en schuur) opgeruimd. Kijken voor hoe lang we dat kunnen volhouden.
- Badkamerraam is er uit gehaald. Het mechanisme van het raam liep niet meer helemaal zoals het moest. Bovendien zit het raam wat open kan voor ons niet echt op een gunstige plek (zou een muurtje voor komen te staan voor de douchedeur en dan kan het raam niet meer ver genoeg open). Er wordt nu door de overbuurman (en collega) gekeken of de 2 ramen omgedraaid kunnen worden. Makkelijker was dan als het kozijn eruit ging. Gelukkig hebben we een rolluik voor dus kunnen we het nog afsluiten.

Volgens mij vergeet ik van allerlei dingen maar dat komt dan weer in de volgende update.

Niels gaat vandaag samen met Udo (goede vriend en alleskunner) weer verder met het elektra terwijl ik sinds maandag weer gewoon moet werken Gelukkig is het morgen Hemelvaartsdag dus kan ik me morgen gaan uitleven met het schuurapparaat om de 2 radiatoren en alle kozijnen te doen. Vrijdag een vrij dagje genomen zodat ik er dan mee verder kan en evt al wat kan gaan gronden.
Zaterdag gaan we kijken bij de rally in Bocholt dus dan kan er niet geklust worden.

Vaste trap naar zolder is uitgesteld naar volgende week. Dan kunnen ook door de laatste muurtjes geplaatst worden en de plafonds geplaatst worden. Slaapkamer voor en badkamer plafonds staan voor vrijdag gepland.
Ehm... dat was het weer
Zal vanavond proberen foto's te plaatsen want die staan nog steeds op de camera ipv op de pc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')