Ik heb het vanuit de nederlandse ebay, maar ze komen allemaal uit Engeland. Pond staat voordelig. En mijn gewone bh's zijn duurder dan een shockabsorber, ben gewend aan hoge prijzen.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:19 schreef ColdFeet het volgende:
Welke ebay, Chico? Krijg je ze uit de US? UK? Duitsland?
Ik ga ook eens zoeken. Ik vind wel dat ik een SA nodig heb, maar jeetje, mijn gewone BH's zijn nog goedkoper
Wordt daar niet zomaar geld van afgeschreven dan?quote:Op maandag 16 maart 2009 18:38 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik heb het vanuit de nederlandse ebay, maar ze komen allemaal uit Engeland. Pond staat voordelig. En mijn gewone bh's zijn duurder dan een shockabsorber, ben gewend aan hoge prijzen.
Ik heb het gekocht van budicebelle. Die verkoopt niet zo heel veel shockabsorbers. Andere verkopers (die ook 99 tot 100% positieve feedback hebben): naturalfigures en undercoverlingerie2005. Hebben allebei duizenden transacties op hun naam staan, daar wil ik volgende keer waarschijnlijk bestellen.
Tip: paypal op je bankrekening/creditcard laten zetten. Dan krijg je 'kopersbescherming' en krijgen zij jouw gegevens (bankrekeningnummer enzo) niet te zien.
Uhm, alleen als jij aangeeft dat paypal dat moet doen (per transactie). En anders kan je ook instellen dat jij eerst geld overzet naar je paypalrekening, en van dat geld spullen gekocht kan worden. Het is zonder tancode, maar er wordt op verschillende manieren gecontroleerd of JIJ echt eigenaar van die rekening bent (ze storten oa geld naar je, 5/10 ct enzo, 2x, en dan moet jij bij paypal invullen hoeveel dat was. Alleen de eigenaar van de rekening weet hoeveel dat was). Etc. Paypal is een grote organisatie en alle veiligheidsmaatregelen maken het (voor mij) betrouwbaarder dan gewoon je creditcard nummer geven aan zo'n verkoper.quote:Op maandag 16 maart 2009 18:43 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Wordt daar niet zomaar geld van afgeschreven dan?
Ah okee, thanksquote:Op maandag 16 maart 2009 18:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Uhm, alleen als jij aangeeft dat paypal dat moet doen (per transactie). En anders kan je ook instellen dat jij eerst geld overzet naar je paypalrekening, en van dat geld spullen gekocht kan worden. Het is zonder tancode, maar er wordt op verschillende manieren gecontroleerd of JIJ echt eigenaar van die rekening bent (ze storten oa geld naar je, 5/10 ct enzo, 2x, en dan moet jij bij paypal invullen hoeveel dat was. Alleen de eigenaar van de rekening weet hoeveel dat was). Etc. Paypal is een grote organisatie en alle veiligheidsmaatregelen maken het (voor mij) betrouwbaarder dan gewoon je creditcard nummer geven aan zo'n verkoper.
Ik was er ook huiverig voor en schrok me kapot toen ik merkte dat ik geen TAN code hoefde in te voeren. Alsof ze 'zomaar' geld van mn rekening kunnen afschrijven. Maar na wat achtergrond onderzoek kwam ik erachter dat het wel goed zitquote:Op maandag 16 maart 2009 19:00 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ah okee, thanksIk ben altijd een beetje huiverig met dit soort sites en aangezien ik nog nooit met paypal heb gewerkt is het allemaal nieuw voor me
Ik vind het nu niet zo eng meer, moest alleen even uitvogelen hoe of watquote:Op maandag 16 maart 2009 19:03 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik was er ook huiverig voor en schrok me kapot toen ik merkte dat ik geen TAN code hoefde in te voeren. Alsof ze 'zomaar' geld van mn rekening kunnen afschrijven. Maar na wat achtergrond onderzoek kwam ik erachter dat het wel goed zit. En als je het nog steeds eng vindt, dan moet je het gewoon niet doen. Er zullen vast ook wel verkopers te vinden zijn die normale bankoverschrijvingen accepteren. Maar dat zal duurder zijn.
Nee. 30 = 65 cm. Kijk in het labeltje van je bh, daar staat de engelse maat als het goed is ook inquote:Op maandag 16 maart 2009 19:08 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik vind het nu niet zo eng meer, moest alleen even uitvogelen hoe of wat![]()
Ik wil met zo'n tussenrekening gaan werken dan, lijkt me toch fijner. Heb ondertussen ook al een goede sportbeha gevonden. Alleen: nu zit ik met de maten. Ik heb 77,5 in cm's aan onderwijdte. Als ik dit opzoek en afrond naar beneden (77 cm) zou ik op een 30 moeten uitkomen, kan dat kloppen?
Nee, Engelse omvang 30 is 65 bij ons. Ik heb zelf 70 omvang en in mijn BHs staat 32 als engelse omvangsmaat. Als je 75 omvang wilt moet je dus een 34 nemen.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:08 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik vind het nu niet zo eng meer, moest alleen even uitvogelen hoe of wat![]()
Ik wil met zo'n tussenrekening gaan werken dan, lijkt me toch fijner. Heb ondertussen ook al een goede sportbeha gevonden. Alleen: nu zit ik met de maten. Ik heb 77,5 in cm's aan onderwijdte. Als ik dit opzoek en afrond naar beneden (77 cm) zou ik op een 30 moeten uitkomen, kan dat kloppen?
Je lunch is goed, en de kiwi's ook. Maar verder kan het echt nog wel wat beterquote:Op maandag 16 maart 2009 20:03 schreef Daph_ het volgende:
Menuutje is uiteindelijk geworden:
O: cruesli met melk + optimel + vitaminepillen
T: 3 groene thee + 3 rooibosthee + 0,5 liter water + minibros + 2 kiwi's
L: 3 bruine boterhammen + 2 plakjes kipfilet + 2 gekookte eitjes + beetje zout + beetje mayo + optimel
T: 1 groene thee + 2 rooibosthee + 2 blikjes fanta zero + chocoladecakeje + twee glazen rosevicee
D: 10 patatjes + ca 150 gram gyros + thee kleine lepels zelfgemaakte knoflooksaus + magere aardbeienyoghurt toe (geen groente....)
Ik vond dat het erg goed ging, tot het avondeten...Helaas heb ik daar weinig over te zeggen dus kan ik alleen mijn best doen om het overdag goed te doen..
Maar het is toch helemaal niet zo evil? De rest van de dag is dusdanig mager dat satesaus heus wel kan, hoor.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:25 schreef Lips het volgende:
Ik blijk toch niet zo goed in niet snoepen
Sporten gaat wel veel beter dan verwachtGa al 5 weken op een rij 2 keer per week, minimaal 2 uur.
Ik vind eten alleen zo lekker.... had net misschien ook niet die satesaus bij m'n nasi moeten doen
De rest van de dag ging het gelukkig wel goed;
O Muesli met magere melk
L 3 boterhammen, 2 met philadelphia light en 1 met appelstroop
T cup-a-soup groente, een droge beschuit en 2 handjes cashewnoten (ongezouten)
D nasi met satesaus
Ik drink veel ja, maar heb nergens last van? Heb wel altijd een droge strot op kantoor door die airco/verwarming, misschien komt het daardoor want in het weekend drink ik niet zo veel (ongeveer 1,5 liter per dag).quote:Op maandag 16 maart 2009 20:14 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, Daph, jij drinkt echt veel teveelJe arme nieren!
[..]
Je lunch is goed, en de kiwi's ook. Maar verder kan het echt nog wel wat beter
Nee vandaag viel het wel mee, dat klopt. Maar ik moet nu wel vanavond volhouden niet naar chips ofzo te grijpenquote:Op maandag 16 maart 2009 20:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar het is toch helemaal niet zo evil? De rest van de dag is dusdanig mager dat satesaus heus wel kan, hoor.
Alleen: waarom een droge beschuit? Is niet lekker, en niet nuttig
Ik weet niet waar je bent met je lessen, stel de op de helft, neem dan de laatste les en loop die uit.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:10 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ben een beetje bang... Weet iemand wat dat inhoudt? Hardlopen tot je omvalt ofzo?
Hihi, oké. Daar wacht ik dan nog maar even mee. Ik laat morgen wel even weten hoe het ging en wat ik moest doen.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:54 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je bent met je lessen, stel de op de helft, neem dan de laatste les en loop die uit.
dan val je om.
Je lijstje kan nog wel een stuk beter. Koop eens zoetstof voor in je thee, smaakt net zo zoet, scheelt toch weer! En als broodbeleg zijn beter: pindakaas, kalkoekfilet of kipfilet (lekker groene dingen erbij doen, wat kruiden!) Filet A is ook niet zo slecht, huttekase (ook met kruidenen groen), wat ik af toe zelf lekker vind is rookvlees (mager) met augurk. Dat je gebak en eierkoeken en mentos beter door gezonde tussendoortjes kunt vervangen weet je zelf ook vast welquote:Op maandag 16 maart 2009 23:19 schreef Nouwk het volgende:
Nou, ik ga het ook maar proberen, maar meer vanwege mijn luvhandles. Ik ben 1.65 ongeveer en weeg 53/54 kilo, maar heb vrij erge luvhandles die er af MOETEN voor de zomer. Dus ik ben ook gestart met verplicht elke dag ontbijten en niet snoepen. Vandaag dus:
O: De eeuwige twee volkorenbeschuitjes met een klein beetje halvajam + thee (met suiker, zonder is echt niet te drinken)
T: Halve eierkoek met rozijnen + thee met suiker + half gebakje (oei..)
L: Twee sneetjes bruin brood met kaas + optimel
T: Een paar mentos-mint
A: Gekookte aardappels met klein beetje jus, gehaktschnitzel en drie lepels rode kool met wat appelmoes met een glas water en een glas ranja
Vandaag verder rondje stad gefietst en een uur stevig gebodydeckt. Morgen weer bodysteppen en evt. hardlopen smiddags als ik er aan toe kom.
Vandaag dus niet zo'n mooie dag, vorige week wel aangezien ik toen alleen als tussendoortje een appel en twee liga's mocht op een dag. Morgen weer wat beter, aangezien ik vandaag vrij was en ik dan niet snel regelmatig eet. Wel wil ik graag tips om mijn luvhandles wat te trainen.. Het lukt me maar niet om er vanaf te komen, ook al fitness ik al vrij lang en danste ik, maar nu dans ik niet meer maar doe ik bodystep of -deck. Toch gebeurt er voor mijn gevoel nooit wat! Help! Tips!
Mijn kickfit docent had gister ineens het licht gezien en kwam met de meest bizar zware buikspieroefeningen aanzetten. Na een uur kickfit! En ik was al moe voordat ik aan de kickfit begon.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:28 schreef motorbloempje het volgende:
vandaag begonnen met mijn situps. Twee setjes van 15 gedaan
Staat het niet op de verpakking?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:35 schreef Sugar het volgende:
Iemand enig idee hoeveel kcal haringsalade zal zijn? Is voor op brood, met 46% zoute haring en gekookte bieten erdoor. Het staat niet op valtaf.nl en ik ben wel benieuwd.
Hmm, vreemd.. Ik kan het zelf ook niet vinden en helaas weet ik dat ook niet uit mijn hoofdquote:
Jaloersquote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:12 schreef NoralyZ het volgende:
Ik ga straks lekker hardlopen in de duinen... Het is zo mooi weer!
Plaatselijk vetverbranden bestaat niet.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:19 schreef Nouwk het volgende:
Wel wil ik graag tips om mijn luvhandles wat te trainen.. Het lukt me maar niet om er vanaf te komen, ook al fitness ik al vrij lang en danste ik, maar nu dans ik niet meer maar doe ik bodystep of -deck. Toch gebeurt er voor mijn gevoel nooit wat! Help! Tips!
Je vochtpercentage heeft weinig te maken met hoeveel je drinkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:09 schreef egeltje1985 het volgende:
Hmz, ik kreeg toch nog niet mijn fitheidstest, maar een uur personal training. Wel motiverend, ik deed toch net wat meer dan normaal. Mijn vetpercentage e.d. werd ook gemeten. Mijn vochtpercentage was trouwens te laag, terwijl ik dacht dat ik best veel dronk.
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat trainen op specifieke plekken geen zichtbaar effect heeft. Een beetje vet met stevige onderliggende spieren oogt echt anders dan blubbersquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:12 schreef DjMark het volgende:
[..]
Plaatselijk vetverbranden bestaat niet.
Dat wil zeggen, je hebt er zelf geen invloed op. Je lichaam bepaald waar het zijn vet vandaan haalt als het dat nodig heeft.
Directe oefeninge voor de obliques(schuine buikspieren) zullen dus niet het vet op je obliques verbranden.
Het belangrijkste is dus gewoon je algehele vetverbranding, dan zullen je lovehandles vanzelf wel meegaan.
Je bedoelt de Vastus Lateralis? http://www.exrx.net/Muscles/Quadriceps.htmlquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:32 schreef loveli het volgende:
De vorm van m'n bovenbenen begint te veranderen en ik kan niet zeggen dat ik het mooi vind. De spier aan de voorkant maakt m'n been boller en dat heb ik niet nodig. Met welke oefeningen train je de spieren aan de buitenkant? Ik bedoel die tussen knie en heup.
Ik ben dus zo'n exemplaar dat wel snel spieren maakt, ook al zou ik volgens de theorie niet te gespierd kunnen worden.
Muesli vind ik eigenlijk niet lekker, vandaar dat ik cruesli eet. Geen volle bak ofzo, maar genoeg om er vol van te blijven tot een uur of 11.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:21 schreef DjMark het volgende:
paar tips:
cruesli vervangen door muesli
vruchtenhagel, fanta zero, roos vicee. Ws weet je het zelf wel, maar dat moet je allemaal eigenlijk niet eten/drinken.
Vind ik ook een mooi aantalquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:38 schreef Sugar het volgende:
Ik zit nu rond de 1500 kcal, dat vind ik zelf wel mooi. Kijken of ik daarbij nog afval of zo blijf.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:35 schreef Sugar het volgende:
Iemand enig idee hoeveel kcal haringsalade zal zijn? Is voor op brood, met 46% zoute haring en gekookte bieten erdoor. Het staat niet op valtaf.nl en ik ben wel benieuwd.
Ja, vandaag ging erg fout! qua groenten dan.. Heb wel sla en komkommers genomen, maar die had ik niet opgeschreven.. En Tursu, dat zijn groenten die heeeeel lang in zout water hebben gezeten. Ook bijna geen kcl, dus ook niet opgeschreven.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:09 schreef Chicolate het volgende:
Yel, neem iets kleins, handje nootjes ofzo. Als je nu gaat slapen met honger is de kans groot dat je morgen doorschiet en een vreetbui krijgt.
Trouwens, waar is het groen in je lijstje? Je eet alleen maar vet en koolhydraten. Niet echt gezond.
Dankjewel! In dat geval zat ik gisteren tegen de 1400 kcal. aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:58 schreef Yel het volgende:
[..]
Bonte haring salade
haring, radijs, paprika en appel in een milde vinaigrette
Voedingswaarden per 100 gram:
Energie : 606 kjoul (146 kcal) Eiwit : 7,4 gram
Koolhydraten : 6,5 gram Vet : 10,0 gram
Glutenvrij
Ben n google freak..Dit lijkt er wel op lijkt mij.
klopt! alleen weten mijn zondigmomenten zich altijd daar te verzamelen waar ik dan net weer ben afgevallenquote:Op woensdag 18 maart 2009 08:09 schreef Daph_ het volgende:
Moet een keertje kunnen mobloAls dit soort dingen niet mogen is er niks meer aan toch?
Het lijkt mij ook helemaal niets!quote:Op woensdag 18 maart 2009 07:57 schreef Sugar het volgende:
Oh, en ik heb gisteren voor de derde keer een poging gedaan om spinning leuk te vinden, maar ben er nu echt uit: dat is niks, niks, niks voor mij! Aaaaargh!!!![]()
![]()
![]()
Ik haat het echt, ben na een half uurtje gestopt en barstte van de koppijn meteen.![]()
Dat doe ik dus echt nooit meer, het is niks voor me, ik werd er bloedchagerijnig van ook.
Die kaassaus was natuurlijk uit een zakjequote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:43 schreef ColdFeet het volgende:
Lips, mayonaise is an sich niets mis mee (ei, beetje mosterd, veel plantaardige olie), het is vooral high-cal, dus je moet er niet teveel van eten. Maar een beetje bij je avondeten is helemaal OK, vind ik. Kaassaus iets minder, zeker als het uit een zakje komt
En allez, stofzuigen is ook bewegen
Geen verschil per beleg. Tenzij de kaas 20 of 30+ is, maar dat lijkt me sterk. Zoo, mozzarella is veel kcal trouwens. Per bol 330.quote:Op woensdag 18 maart 2009 08:27 schreef Lips het volgende:
[..]
Die kaassaus was natuurlijk uit een zakje(Zo goddelijk lekker
)
Vanavond ga ik sporten ipv gisteren. Vanmiddag met een collega buiten de deur lunchen. Heb net al op de kaart gekeken, wat is nou ´gezonder´, gewoon kaas of brie?
Ach, da's toch meer dan genoeg?quote:Op woensdag 18 maart 2009 08:17 schreef Sugar het volgende:
Nah, ik hou het gewoon bij taebo, bodyshape en af en toe steps. Allemaal leuk!![]()
Veel plezier vanavond, Moblo!
Dan ga ik ff denken of ik meer zin heb in kaas met ananas of brie met honing...quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:32 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Geen verschil per beleg. Tenzij de kaas 20 of 30+ is, maar dat lijkt me sterk. Zoo, mozzarella is veel kcal trouwens. Per bol 330.
Doe je eigenlijk ook echte krachttraining?quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:34 schreef Chav het volgende:
Gisteren wel wezen bodyshapen, niet wezen cardioen. Moet ongesteld worden en mn buik was aan t rommelenhad er geen zin in.
Kaas bevat tot aan de 40+ variant minder kcals. 45+ of hoger heeft weer meer kcals dan brie.quote:Op woensdag 18 maart 2009 08:27 schreef Lips het volgende:
Vanavond ga ik sporten ipv gisteren. Vanmiddag met een collega buiten de deur lunchen. Heb net al op de kaart gekeken, wat is nou ´gezonder´, gewoon kaas of brie?
Red je het op 2 rijstcrackersquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:39 schreef Nouwk het volgende:
Oke, vandaag weer een dag:
O: Twee beschuitjes met halvajam, kop thee met suiker
S: Half uur fietsen
L: Twee kaasrijstwafels met Slankie light 20+ + Appel + Goedemorgen drinkontbijt
T: Appel + glas water
A: Twee bruine pistoletjes met slankie light 20+, 200 gram kwark, twee glazen Dubbelfriss appel/mango
S: Half uur hardlopen
T: Handje cruesli, Goedemorgen drinkontbijt
Morgen hopelijk bodydecken, anders halfuurtje hardlopen en weer halfuurtje fietsen..
Jaa ik hoorde het al ja, ik hoop het echt! :\ Ben alleen benieuwd of ik daarna juist veel moet staan of veel moet zitten zodat het goed werkt? :p Hoop alleen wel dat het uiteindelijke resultaat wel bereikt wordt natuurlijk!quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:04 schreef Chicolate het volgende:
Steunzolen doen de eerste dagen heel veel pijn! Dus het loopt niet meteen lekker. Sterker nog, ik kan op dit moment nog geen 5 min lopen (wandelen/staan) zonder last van te hebben. Heb ze net een dag.
Hopelijk wordt het met zolen beter voor je.
Hier ben ik benieuwd naar, weet iemand wanneer je dat risico echt gaat lopen? Na hoeveel tijd bijvoorbeeld? En voorkom je dat effect door eens per week meer te eten? Bedankt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:22 schreef Yesse het volgende:
[..]
Red je het op 2 rijstcrackersKijk je uit dat je lichaam straks niet went aan het lage aantal calorieën? Dan schiet je namelijk weer omhoog als je weer "normaal" eet..
Wat ik weet ( ik ben helaas geen 'expert' alleen ervaringsdeskundige haha) is dat je lichaam er aan kan wennen en het zich instelt om met minder energie te doen, hoe weet ik niet, maar gevolg is wel dat je aankomt bij 2000 kcal.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:14 schreef Sugar het volgende:
[..]
Hier ben ik benieuwd naar, weet iemand wanneer je dat risico echt gaat lopen? Na hoeveel tijd bijvoorbeeld? En voorkom je dat effect door eens per week meer te eten? Bedankt.
Je lichaam zal zijn stofwisseling verlagen als het steeds te weinig kcals binnenkrijgt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:26 schreef Yesse het volgende:
[..]
Wat ik weet ( ik ben helaas geen 'expert' alleen ervaringsdeskundige haha) is dat je lichaam er aan kan wennen en het zich instelt om met minder energie te doen, hoe weet ik niet, maar gevolg is wel dat je aankomt bij 2000 kcal.
Wat je er tegen kunt doen is zo vetarm mogelijk proberen te eten, eet nog wel 2x in de week gestoomde of gerookte vis voor de gezonde vetten. Calorieën kun je beter verbranden dan vet. Het duurt langer om af te vallen dan 'echt diëten' maar het is wel gezonder.. Belangrijkste is om veel vezelrijk voedsel te eten, dat geeft je minder hongergevoel
Ja en een jo-jo effect is wel goed. Lees eens wat ik schrijf: eet nog wel vis voor de gezonde vetten.. Daarnaast is vetarm juist wel goed. Vetloos zal totaal niet goed zijn. Daarnaast heb je aan 20 to 35 procent vet per dag genoeg (meer is dus slecht voor je) Als je kijkt wat er in producten zit kom je daar echt al heel snel aan. Daarnaast kan het gebruik van omega 3, 6 en 9 producten een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en opname van vitaminen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:39 schreef DjMark het volgende:
[..]
Je lichaam zal zijn stofwisseling verlagen als het steeds te weinig kcals binnenkrijgt.
Daardoor wordt je kcal behoefte steeds lager.
Calorien die beter verbranden dan vet???
Vet is een voedingsstof, kcal is een waarde die we meegeven aan een voedingsmiddel. Totaal niet te vergelijken dus. 1 gr vet heeft een waarde van 9 kcal.
Vetarm eten is erg dom! Je lichaam heeft vetten juist nodig. Vetten zijn verschikkelijk belangrijk voor heel veel processen in je lichaam. Vetten helpen zelfs om beter af te vallen doordat ze een positieve werking hebben op je stofwisseling. Veel vitaminen en mineralen kunnen ook alleen door je lichaam opgenomen worden als je ook voldoende vetten eet.
Ik weet het niet helemaal zeker, misschien dat iemand hier meer over weet, maar mij lijkt me langzaam weer wat meer eten het bestequote:Op donderdag 19 maart 2009 15:50 schreef Sugar het volgende:
Maar ik eet nu al ruim twee en een halve maand ongeveer 1400 kcal. per dag, met af en toe ook uitschieters naar boven. Denken jullie dag zoiets kwaad kan? Ik hoef niet echt meer af te vallen, wil hooguit nog een paar kilo kwijt en zo blijven vooral.
Dat is dus niet waar.quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:30 schreef Yesse het volgende:
[..]
En waar ik op doelde is inderdaad dat koolhydraten en eiwitten beter zijn dan vet.Terwijl mensen geneigd zijn daar niet op te letten en zich vol storten op de kcal.
Als je daarnaast mijn schema leest kun je zien dat ik niet volledig vetloos eet maar vetarm, ik eet nog gewoon kaas en hagelslag. Over de rauwkost gaan zelfs nog 3 eetlepels 3 verschillende oliën (voor de omega's) omdat dat gezond is.
Dus jij weet het beter dan het voedingscentrumquote:Op donderdag 19 maart 2009 16:14 schreef DjMark het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar.
Als je per se gradaties aan wil geven, dan zijn koolhydraten het minst noodzakelijk voor je lichaam.
Je hebt een heel klein aantal koolhydraten nodig voor je hersenen, maar verder kan je lichaam prima zonder.
Vetten en eiwitten zijn echter wel zeer belangrijk voor verschillende processen in het lichaam.
Vis eten is inderdaad goed. Maar dan wel vette vis. Veel diepvries vis, zoals koolvis of tilapia filet, is juist erg mager. Dan krijg je die goede vetten nog steeds niet binnen.
Beter is het dan dus om zalm ofzo te eten.
En eigenlijk hoef je alleen omega-3 vetten te supplementeren. Van de rest (omega 6 en 9) krijg je via je normale westerse eetpatroon al genoeg/teveel van binnen. En het gaat er juist om dat de balans tussen de verschillende omega vetten goed is.
Heel veel mensen weten het beter dan het voedingscentrum, ik ook. Verkeerde koolhydraten zijn de grootste oorzaak van diabetes type 2 en hart- en vaatziekten. Ook laten ze je cholesterolgehalte stijgen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:19 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dus jij weet het beter dan het voedingscentrum
Ieder lichaam is anders.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:39 schreef Sugar het volgende:
Oke, dus wat meer en in elk geval af en toe een uitschieter ertussendoor gooien. Toch? Dank!
Ik had dit helemaal niet gelezen, sorry :p Maar goed dat je het vraagt hoor, normaal red ik dat ook vaak niet, maar ik zit nogal eens met werk. Moet vaak om half 12 of 12 uur beginnen en das dan beetje rottijd. Als ik dan een beetje uitslaap ontbijt ik soms om 10 uur pas. Daarna douchen, en dan een uurtje of anderhalf uurtje later moet ik dan al lunchen. Daarna heb ik om 2 uur of half 3 ongeveer een kwartiertje pauze en om 6 uur naar huis en eten. Als ik dan ontbijt zit ik wel vol, daarna eet ik 1,5 uur later toch wat voor de trek maar wel iets lichts of weinigs vaak, dan in het kwartiertje middagpauze een boterhammetje of appeltje of liga'tje, en daarna is het alweer etenstijd. Daar red ik het vaak prima op, anders eet ik toch snel uit verveling, maar zodra ik aan het werk ben vliegt de tijd gelukkig vaak.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:22 schreef Yesse het volgende:
[..]
Red je het op 2 rijstcrackersKijk je uit dat je lichaam straks niet went aan het lage aantal calorieën? Dan schiet je namelijk weer omhoog als je weer "normaal" eet..
mootje heeft laat ontbetenquote:Op zondag 22 maart 2009 13:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mootje! Waar is uw Lunch! Als je klust moet je ook genoeg energie binnen krijgen he! Anders val je omEn da's niet de bedoeling.
Oh okai! Dus het was meer een O/L annex Brunchquote:Op zondag 22 maart 2009 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
mootje heeft laat ontbetendus afhankelijk van of ik nog ga hardlopen (waarschijnlijk pas rond 5 uur dan) komt er nog wel wat bij, maar weet nog niet wat
![]()
nu eerst de bananensmoothie maar 's in elkaar knutselen..
Hoeveel Kcal eet jij gemiddeld op een dag, weet je dat?quote:Op maandag 23 maart 2009 08:35 schreef motorbloempje het volgende:
Zo! Ik voel de buik- en beenspieren wel na gisteren. Iets te stijf gaan lopen gok ik zo, maar de buikspieren zetten zo te voelen ook zoden aan de dijk
67,4 vanochtend, maar toiletbezoek was niet geweldig (meer vezels eten!) dus ik neem die ' score ' niet te nauw.
Lijstje voor vandaag:
O: 4 rijstwafels (2 ossenworst, 1 slankie,1 kaas)
T: -
L: broodje (groot bruin) filet americain, halve liter melk
T: druiven
D: zelfgemaakte kipshoarma met veel groente en een yoghurt/knoflooksaus met sla
Oh dat klinkt wel oke, wat is er zo gezond aan? en waar staat het? (bij de soep?)quote:Op maandag 23 maart 2009 10:02 schreef Viper86 het volgende:
Probeer eens miso - soep met een paar blokjes tofu erdoor heen als tussendoortje. Miso kun je in van die kleine rode pakjes bij de AH halen. Echt lekker en énorm gezond!
Tsja het is ook maar net welk ritme je gewend bent. Ik ben tegenwoordig echt gewend om meerdere keren per dag te eten, en dan niet een appel tussendoor, maar echt iets wat een beetje vult. Vind ook niet dat ik superveel eet momenteel. Maar als jij er vol van zit, genoeg aan hebt en je er goed bij voelt, waarom dan ook nietquote:Op maandag 23 maart 2009 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit propvol na zo'n lunch als vandaag en kán gewoon niet meer eten.
Vroeger kon ik echt in mijn eentje zo'n knorr-maaltijdpak opmaar sinds ik af ben gevallen zit ik echt mega snel vol.
Ik weet dat ik niet te weinig mag eten en ik probeer dan ook écht genoeg te eten, maar ik ga mezelf ook niet over-eten.
Tussendoortje doe ik vanochtend niet, omdat we niets meer in huis hadden en op 't werk is er niets daarvoor. Dus daarom een grote bruine bol (of vruchtenbol, moet even zien wat er vers is) met een dikke laag Filet A en een halve liter melk, maar die melk krijg ik ook niet in een keer op...
Ik weet niet of ik mijn lichaam heb geleerd té weinig te eten, maar mezelf te barsten eten doe ik gewoon niet. Wel doe ik regelmatig tussendoortjes en als ik 's avonds nog trek heb doe ik een rijstwafel met appelstroop erbij ofzo.
opzich is het om af te vallen nog niet echt heel belabberd, vooral omdat ik vandaag niet sport (op dat kwartiertje fietsen na)quote:Op maandag 23 maart 2009 10:46 schreef Sugar het volgende:
Ik denk dat je aan misschien 1300 kcal komt met zo'n lijstje. Da's best weinig! Maar ja, jezelf volproppen is ook niet fijn, nee.
Ik zit in een overvolle bus, dus probeer er wat van te maken. :-pquote:Op maandag 23 maart 2009 10:36 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Oh dat klinkt wel oke, wat is er zo gezond aan? en waar staat het? (bij de soep?)
Ik heb het niet van websites. Ik heb het uit een dieetboek dat gebaseerd is op de leefwijze van inwoners van Okinawa. En dat boek heb ik van een bbc - docu over oa Okinawa. Daar worden mensen gemiddeld het oudst van Japan en Japanners leven gemiddeld weer het langst van de wereld. Helaas geld dit niet voor de jongste mcdonalds generaties. Maar wel voor de ouderen. In die docu kwam bv een man in voor die op zijn 100ste nog steeds een bedrijfje runde en eruit zag als 60-70 jaar oud.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:35 schreef ColdFeet het volgende:
Viper, soja is niet louter gezond, hoor. Als je eens wat zoekt buiten de sojapromo-websites, kom je ook nog wel wat minder positieve info tegen.
misschien dan eens een kijkje nemen in het bodybuilders topic? Daar zitten meer mensen die daar meer verstand van hebben gok ik zoquote:Op maandag 23 maart 2009 12:57 schreef Jan-Beton het volgende:
Opvallend veel vrouwen aanwezig... Maar ik ben benieuwd naar jullie mening:
Ik ben 35 jaar (man), 1.78 meter lang en weeg ca 70 kg. Volgens de rekenmethode heb ik een BMI van 21.5. Mijn lichaamsvetgehalte zou (volgens mijn weegschaal) 10.5% zijn.
Zelf heb ik een bouw van een marathonloper (terwijl ik niet eens sport, alleen op het werk leg ik geregeld grote afstanden af, te voet).
Ik overweeg borstspieren te ontwikkelen (hoewel de 2e foto uit de OP me doet gruwelen; die kerel heeft een BH nodig). Verder vind ik de "sixpack" alles behalve mooi. Wat denken jullie ervan? Zou push-ups me daarbij kunnen helpen, of zal ik toch aan halters/gewichtsheffen moeten denken?
Wel voel ik me lekker fit. Zodra ik in de richting van 72 kg ga, voel ik me te sloom. ik eet erg weinig suikers (ik snoep zo goed als nooit), en eet redelijk ongezond, maar niet teveel van alles.
Ik wil helemaal niet eens uitzien als een bodybuilder (bij zo'n naam denk ik gelijk aan een lichaamsbouw als die van Arnie in zijn jongere jaren of Hulk Hoganquote:Op maandag 23 maart 2009 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
misschien dan eens een kijkje nemen in het bodybuilders topic? Daar zitten meer mensen die daar meer verstand van hebben gok ik zo
quote:Op maandag 23 maart 2009 13:03 schreef Jan-Beton het volgende:
Daarbij wil ik graag peilen wat de voorkeur is voor lichaamsbouw bij het 'andere geslacht'.
Zo'n weegschaal is niet erg nauwkeurig. Om te vergelijken, ik ben ook 1.78 en weeg +/- 65 kilo. Als de weegschaal m'n vetpercentage meet heb ik 27%, pas was het volgens een huidplooimeting 32%. O ja, als ik vergeet 'em op "vrouw" in te stellen heb ik minder dan 10%. Zo'n ding gaat uit van het gemiddelde en houdt geen rekening met je bouw, het zit er al gauw een paar procenten naast.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:57 schreef Jan-Beton het volgende:
Opvallend veel vrouwen aanwezig... Maar ik ben benieuwd naar jullie mening:
Ik ben 35 jaar (man), 1.78 meter lang en weeg ca 70 kg. Volgens de rekenmethode heb ik een BMI van 21.5. Mijn lichaamsvetgehalte zou (volgens mijn weegschaal) 10.5% zijn.
Als je gericht traint hoef je er niet meteen uit te zien als een gorilla. Zoals gezegd kan het geen kwaad om ook even in het body-build topic te kijken. Spieren krijg je niet alleen door te trainen, maar ook door goed te eten. En een sixpack is alleen zichtbaar als er geen vet overheen zit.quote:Zelf heb ik een bouw van een marathonloper (terwijl ik niet eens sport, alleen op het werk leg ik geregeld grote afstanden af, te voet).
Ik overweeg borstspieren te ontwikkelen (hoewel de 2e foto uit de OP me doet gruwelen; die kerel heeft een BH nodig). Verder vind ik de "sixpack" alles behalve mooi. Wat denken jullie ervan? Zou push-ups me daarbij kunnen helpen, of zal ik toch aan halters/gewichtsheffen moeten denken?
Wel voel ik me lekker fit. Zodra ik in de richting van 72 kg ga, voel ik me te sloom. ik eet erg weinig suikers (ik snoep zo goed als nooit), en eet redelijk ongezond, maar niet teveel van alles.
Dat zul je nooit worden. Alleen met jaren lange toewijding en intensieve training, discipline en andere 'hulpmiddelen' wordt je een dergelijk beest als de huidige bodybuilders.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:03 schreef Jan-Beton het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet eens uitzien als een bodybuilder (bij zo'n naam denk ik gelijk aan een lichaamsbouw als die van Arnie in zijn jongere jaren of Hulk Hogan)
Ach, laat je niet gek maken en tel je zegeningen: als veel eten jou een goddelijk lichaam geeft, heb je mazzelquote:Op maandag 23 maart 2009 16:05 schreef LastRequest het volgende:
Jeetje als ik de eetlijstjes hier zo zie eet ik echt vreselijk veel... Terwijl ik voor mijn gevoel nog vrij 'gezond' eet.
Ik vind het vooral lastig wat ik overdag moet eten tijdens werk/stage, aangezien ik niet zo gek ben op brood..
Ik tel ze zelden precies, maar ik lees verpakkingen en check porties en probeer zo af te schatten of ik wel genoeg eet.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
het lijkt wel alsof IEDEREEN Kcals telt.. ik kijk wel eens op verpakkingen om te kijken wat ik beter wel of niet kan nemen, maar optellen en uitrekenen ben ik echt te lui voor
Dat zou mijn honger dus echt niet stillen... één boterham doet dat al niet, twee redelijk.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
phew
ik heb nu trouwens wel hongerwant mn tussendoortjes waren niet goed
dus leef nu op koffie en ga zo wat eerder naar huis zodat ik een rijstwafel kan eten met filet a.
Ja, het zijn vooral de ongezonde tussendoortjes die aantikken. Met een braaf eetpatroon van yoghurt en muesli, eieren, brood, mager beleg, wat noten en fruit ga je echt niet zo snel over de 2000 kcal/dag.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:24 schreef loveli het volgende:
Alleen als ik op het punt sta troep naar binnen te werken ga ik even tellen. Dingen met vet en suiker zitten boven de 500 kcal per 100 gram, dus bij koekjes en chocola gebruik ik het om mezelf af te remmen. Verder heb ik geen flauw idee hoeveel ik er gemiddeld per dag eet.
rijstwafel is ook even voor tussen nu en het avondeten door hoor. Maar mn pruimen waren niet goed/niet lekker dus heb ik niet opquote:Op maandag 23 maart 2009 16:34 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Dat zou mijn honger dus echt niet stillen... één boterham doet dat al niet, twee redelijk.
Al zou het voor mij nu echt te weinig zijn, ik vind het wel verbazingwekkend hoe gezond/goed jij eet![]()
Overigens drink ik wel twee tot drie avonden in de week een paar biertjes.. maar ook niet heel veel omdat ik vroeg op moet.
Ik vrat echt cheesestrings, niet normaal meer..quote:
Je moet bij elke buikspiertraining alle buikspiergroepen trainen. Een goede routine is:quote:Op maandag 23 maart 2009 19:07 schreef Armoed het volgende:
Mijn zijbuikspieren zijn overdreven goed ontwikkeld tov mijn torso, hierdoor lijkt het alsof ik vetrandjes over mijn boxer heb hangen.
Weet iemand oefeningen die de zijkant boven mijn zijbuikspieren traint?
Ik weet niet welke spieren je bedoelt die boven je zijbuikspieren(obliques) zitten.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:07 schreef Armoed het volgende:
Mijn zijbuikspieren zijn overdreven goed ontwikkeld tov mijn torso, hierdoor lijkt het alsof ik vetrandjes over mijn boxer heb hangen.
Ik heb echt nog nooit hangende buikspieren gezien.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:07 schreef Armoed het volgende:
Ik wou het niet zeggen...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:31 schreef Koert het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit hangende buikspieren gezien.
Uitgaande van een 'normaal' eetpatroon kan dat variëren van 500 tot 1000 kcal. Geen van beide uiteinden is per definitie goed of slecht.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef myrkur het volgende:
wat is nou een goede hoeveelheid calorieen voor een avondmaaltijd?
niet om mee af te vallen, maar wat ongeveer aangeraden wordt in een normaal voedingspatroon?
ik weet wel dat calorieen niet alles zeggen, maar zou wel fijn zijn om een richtlijn te hebben.
Nou nou, wat een vetkwabben, poeh!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:00 schreef Armoed het volgende:
Visuele ondersteuning voor de mensen die het niet begrijpen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vlak boven mijn boxer zie je een hele kwab.
gewoon je spijkerbroek een maatje groter kopen en je lovehandles zijn opeens wegquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:33 schreef Chav het volgende:
[..]
Nou nou, wat een vetkwabben, poeh!
Dit zijn pas lovehandles:
[..]
Nee joh, ik kan gewoon met mn vingers ertussen en aan het eind van de dag lubbert de broek zelfs een beetje. Ik heb gewoon brede heupen, da`s niet echt vet.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
gewoon je spijkerbroek een maatje groter kopen en je lovehandles zijn opeens weg
Jij noemt het net lovehandles.......of wou je alleen maar horen van 'nee joh ben je gek je bent superslank' ?quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:57 schreef Chav het volgende:
[..]
Nee joh, ik kan gewoon met mn vingers ertussen en aan het eind van de dag lubbert de broek zelfs een beetje. Ik heb gewoon brede heupen, da`s niet echt vet.
Ja duhquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Jij noemt het net lovehandles.......of wou je alleen maar horen van 'nee joh ben je gek je bent superslank' ?
Slimquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:03 schreef Chav het volgende:
[..]
Ja duh![]()
Nee joh, wilde arnout laten zien dat het belachelijk is dat hij dat kwabjes noemt, waarschijnlijk vond hij mij ook geen kwabjes hebben en kon ik zeggen dat hij net zoveel kwabjes als mij heeft. Foto toch maar weggehaald omdat ie hier waarschijnlijk toch niet rondhangt.
Gosh, dat je dat volhoudquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:39 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb een balansdag nodig...
O: yoghurt
T: yoghurt
L: 2 boterhammen, geroosterd, met tomaat
T: yoghurt met 1 boterham
D: rest pastasalade van gister, met extra broccoli
Ja ik zeg ook helemaal niet dat ik dik ben hoor :p Verder is alles ook vrij plat (van de zijkant gezien iig) en naar wens, alleen ik blijf maar lovehandles houden die gewoon aan mij vastgeroest zijn ofzo :/quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:52 schreef Sugar het volgende:
Als je 53 kilo weegt bij 1.66 m, dan ben je toch hartstikke slank?
Yeh, laat me het weten als je een oplossing hebquote:Op donderdag 26 maart 2009 12:05 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Ja ik zeg ook helemaal niet dat ik dik ben hoor :p Verder is alles ook vrij plat (van de zijkant gezien iig) en naar wens, alleen ik blijf maar lovehandles houden die gewoon aan mij vastgeroest zijn ofzo :/
Dat moet k ook nog maar zien hoorquote:
ik doe voorlopig om de dag 3 setjes van 15quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:41 schreef Miss_S het volgende:
MoBlo hoeveel en wat voor situps doe je op het moment?
Ik doe nu elke dag 2 series van 15 gewone situps en ook nog schuine.
En dan elke vrijdag 35 min ab bootcamp.
Net ook weer klaar met hardlopen
Omdat het niet alleen maar grondoefeningen zijn kan je het goed volhoudenquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:52 schreef loveli het volgende:
Hoe heftig is dat bootcamp dat je het 35 minuten kunt volhouden? Na 10 minuten buikspieren heb ik het meestal wel gehad, eigenlijk.
Benen in de lucht, kan nooit verzinnen waar ik ze onder zou kunnen klemmenquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:50 schreef Chicolate het volgende:
Buikspieren, klemmen jullie dan je voeten ergens onder (bank/stoel?) of houden jullie je benen in de lucht? Geklemd kan ik ze met gemak, maar in de lucht hou ik het toch een stuk minder lang vol. Doe er elke avond 30 ofzo? Tel nooit, gewoon doorgaan tot het pijn doet.
Inderdaad, als je je benen klemt wordt het te makkelijk, doordat je benen dan meer mee kunnen helpen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:15 schreef Chav het volgende:
Benen in de lucht (gekruist) of gewoon op de grond.
Goed zo! En als bonus: volgende keer zal de spierpijn minder zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:43 schreef Chav het volgende:
Ik heb een beetje spierpijn![]()
Gisteren eerst een uur wezen bodypumpen, erachteraan een uur bodybalance en daarbij tot de conclusie gekomen dat ik zo lenig als een borrelnoot ben![]()
Daarna nog ff 20 minuten op de crosstrainer gestaan (208 calorieen) en toen was ik het zat. Ik merk wel dat mn conditie steeds beter wordt !
Ik vond de huidige al zwaar, klinkt veelbelovendquote:Op zondag 29 maart 2009 20:15 schreef NoralyZ het volgende:
de bicepsoefening van de nieuwe pumprelease is best zwaar! ik dacht, beetje gewicht erbij, kan ik denk ik wel hebben. mooi niet, heb het er halverwege maar weer afgehaald
Gewoon de nieuwe body pump. Elk kwartaal is er een nieuwe release; alle lessen van les mills worden dan vervangen door nieuwe. Dus nieuwe muziek (hoewel er wel veel herhaling/recycling van de liedjes is, ook tussen de verschillende lessen als body attack en body pump, vaak gewoon een andere remix), nieuwe choreografie, soms heel nieuwe oefeningen. De ene oefening is zwaarder dan de andere, door ander tempo, lengte etcquote:Op zondag 29 maart 2009 21:37 schreef Chicolate het volgende:
Pumprelease? Wat is dat? *nieuwsgierig is*
1000 zou een wat betere schatting zijn. Wel flinke afstand hoor.quote:Op maandag 30 maart 2009 10:47 schreef SaskiaR het volgende:
Auw... gisteren 20 km gewandeld in het Lake District, totale stijging 500 meter... verbrande calorieen geschat: 3000??? Spierpijn
Ehm, de lunges vond ik vrij zwaar. Er zit een 'nieuwe' oefening in: een squat, die je niet uitstrekt en niet helemaal 'inzakt'; je doet hem zegmaar tussen de 25% en 75% van een normale squat. Dat doet dus snel aardig zeer aan je benenquote:Op maandag 30 maart 2009 01:36 schreef loveli het volgende:
En de been- en rugoefeningen, hoe zwaar zijn die? Zelf doe ik niet te veel gewicht bij de armspieroefeningen, daar hoef ik echt niet meer spieren bij te krijgen. Hoeveel gewicht gebruik jij per spiergroep?
ja, die is ook zwaar idd! ik vind het vooral zwaar voor mn schouders, eigenlijk.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:38 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind die oefeningen aan het eind echt de hel!
Op je elleboog en voeten stuenen en dan een halve minuut ofzo je heupen van de grond af.
Of die andere, waarbij je in een push up beweging blijft hangen.
Push ups ben ik sowieso erg slecht in.
Gister ook gedaan met bodystep en ik glee de hele tijd weg op de grond. Schoenen te glad? Of doe ik iets fout? Thuis doe ik die oefening ook wel eens en dan gaat het stukken makkelijker, want op vloerbedekking.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:38 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind die oefeningen aan het eind echt de hel!
Op je elleboog en voeten stuenen en dan een halve minuut ofzo je heupen van de grond af.
Of die andere, waarbij je in een push up beweging blijft hangen.
Push ups ben ik sowieso erg slecht in.
Bij ons komt de nieuwe geloof ik deze week. Wordt tijd, want ik vind deze muziek stomquote:Op woensdag 1 april 2009 00:13 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Mijn gewichten, totaal (dus niet per kant):
Squats: 17kg, daar zit ik al een tijdje op, maar als ik meer doe krijg ik last van mn nek. ik moet eigenlijk eens zo'n zacht ding kopen dat je om je stang heen kan doen..
Borst: 8 kg
Triceps: 7 kg op de barbell, als losse schijf gebruik ik 5kg (of voor kickbacks een dumbell van 3 kg)
Biceps: 6 kg
Lunges: 9 kg op de barbell, als losse gewichten bij uitstappen 2 dumbells van 4 kg
Rug: 15kg
Schouders: 5 kg, dumbells van 2kg. Mijn schouderspieren zijn nogal onderontwikkeld en ik vind het ook behoorlijk zwaar altijd, die oefeningen helemaal aan het eind, als je ze ook al hebt gebruikt met je rug etc..
Buik: evt. schijf van 5kg
Een stukje buisisolatie (verkrijgbaar bij de bouwmarkt) doet wonderen!quote:Op woensdag 1 april 2009 00:13 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Squats: 17kg, daar zit ik al een tijdje op, maar als ik meer doe krijg ik last van mn nek. ik moet eigenlijk eens zo'n zacht ding kopen dat je om je stang heen kan doen..
[..]
Probeer niet teveel te letten op wat anderen doen. Hoe ziet je hele trainingsschema eruit en hoe kom je aan je trainingsschema?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:37 schreef kwakveense het volgende:
ik ben een beetje vertwijfeld over de gewichten waar ik op train momenteel. ben weer begonnen met fitness/kraqchttraining. vandaag mn onderlijf gedaan.
ik heb t idee dat t een beetje zwaar is?? (de mensen die na mij op t apparaat gingen zetten m meteen lager) maar ik heb gewoon netjes mn max rep. gewicht voor 6 setjes van 4 of 5 gedaan... ik wéét dat vrouwen niet snel dikke spieren krijgen, maar ehh ik ben een beetje bang dat ik uit balans raak ofzo (veel spier onder, weinig boven)
Er zijn veel verschillende Leg Press aparaten, waardoor de gewichten niet goed te vergelijken zijn, maar in het algemeen is 150kg Leg Press zeker iets om trots op te zijn; zeer netjes! Idem Leg Curl en Leg Extention.quote:ik deed vandaag 5x5 leg press op 150 kg, en 6x4 leg curl en leg extension op 40 kg. is dat een beetje normaal voor een meisje van 1,60 lang en 85 kilo die al maanden niet meer met gewichten getraind heeft?
De gewichten van verschillende oefeningen laten zich onderling niet vergelijken. Kun je een instructeur om advies vragen? Die kan aan je oefeningen en de gewichten die je daarvoor gebruikt wel zien of er een spiergroep voor of achterloopt, waar dan met extra oefeningen aandacht aan besteed kan worden.quote:ter illustratie: wat ik me herinner doe ik bovenlijf dingen tussen de 10 en 25 kilo (afhankelijk van welke spieren) en borstspieren (flies) kan ik nauwelijks op 5 kilo... een seated row kan ik dan wel weer veel zwaarder, kilo of 25...
Tsja, dat is vervelend. Het is hier al eerder aan de orde geweest, maar het blijft lastig. Mannen in het losse gewichten gedeelte zijn niet altijd even vrouw-vriendelijk. Het is wel zo dat de serieuzere krachttrainers (dat zijn niet per definitie de breedste mannen) meer respect hebben voor mensen (m/v) die oefeningen goed uitvoeren met weinig gewicht dan voor "slingerapen" die om stoer te doen een oefening met teveel gewicht verkeerd uitvoeren. Andere oplossingen voor vrouwen:quote:losse gewichten heb ik geen ervaring mee...ik wil t gaan proberen maar bij de vestiging vn t sportcentrum waar ik vandaag was hebben ze nauwelijks gewichten en t was heel druk met stoere gladjakkers in corps-shirtjesen ik wilde er niet tussen gaan staan om bent-over barbell rows te doen...
Disbalans: zorg dat je alle spiergroepen evenveel traint.quote:hoe bouw ik op, en wanneer weet ik of ik op moet gaan bouwen? en hoe voorkom ik disbalans en tot hoe ver kan ik gaan??
Rigital heeft het al goed verwoord. Wat ik nog wil zeggen: vrijwel iedereen is het sterkst in de benen. Een echte 'disbalans' kun je het dus niet noemen. De legpress is bij uitstek de oefening waar je het meeste kilogram kan pakken. Dit omdat je het puur met je benen (en bilspieren) doet, je niet je eigen lichaamsgewicht op hoeft te tillen zoals bij squatten en omdat de techniek redelijk eenvoudig is. Met een lichaamsgewicht van 85kg is dit niet abnormaal. Je benen moeten dat gewicht immers elke dag ondersteunen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:37 schreef kwakveense het volgende:
ik deed vandaag 5x5 leg press op 150 kg, en 6x4 leg curl en leg extension op 40 kg. is dat een beetje normaal voor een meisje van 1,60 lang en 85 kilo die al maanden niet meer met gewichten getraind heeft?
add krachttraining en je zal ws. niet afvallen.quote:Op woensdag 1 april 2009 21:12 schreef Maraca het volgende:
Even een tvp.. zit bij te komen van een training met Claudia Schiffer en Cher (Cher? Ja, Cher). Ik heb nog een héle lange weg te voor een goede conditie, maar ik ben gemotiveerdAlleen moet ik wel even kijken naar mijn eetpatroon, ik wil namelijk een betere conditie en een wat strakkere buik , maar niet afvallen (zit op het randje van een 'normaal' BMI naar 'ondergewicht')
Zo en nu water..
dankjewel voor je uitgebreide antwoord.quote:
Was al jaren bekend, maar altijd fijn om te lezen.quote:Fitness kan je ook dik maken
SUNDERLAND - Veel mensen storten zich in de sportschool op de loopband, crosstrainer of fiets in de hoop wat af te vallen. Fout! Uit onderzoek blijkt namelijk dat juist dat soort oefeningen je dikker kunnen maken.
Mensen gaan ervan uit dat als je veel zweet, dat je dan ook veel calorieën verbruikt. En daarom gaan ze fanatiek aan de slag op de loopband en crosstrainer. Helaas blijkt dit niet waar en een fitnessblunder, want het aantal calorieën dat je met deze oefeningen verbrandt, is niet al te veel.
Ook zouden deze oefeningen je sneller een hongergevoel geven, zegt David Archer, sportexpert aan de University of Sunderland. En heb je de neiging om meer te gaan eten.
Gewichten
Volgens Archer is het veel beter om oefeningen te doen met gewichten. Hij denkt dat veel mensen, vooral vrouwen, niet zo vaak met gewichten trainen omdat ze bang zijn een bodybuilderslichaam te krijgen.
Toch is regelmatig sporten met gewichten dé manier om af te vallen. Daarmee ontwikkel je namelijk je spieren en die zorgen er juist weer voor dat je meer calorieën zal verbruiken op een dag.
Is je huid mooier geworden?quote:Op maandag 16 maart 2009 19:15 schreef -moi- het volgende:
Ik ben 5 kilo in 1,5 maand afgevallen toen ik van brood overging op rijstwafels (als lunch). Dus gewoon belegde rijstwafels (met geitenkaas, kaas, rookvlees bijv.) en daarnaast ben ik gaan joggen. Maar heb het idee dat het echt door de rijstwafels kwam, omdat ik ervoor ook al sportte.
Als tussendoortjes neem ik zowat alleen fruit of nootjes...
Oja en als ontbijt neem ik elke dag biogarde yoghurt, met havermout, beetje diksap en lijnzaadolie en lijnzaad.![]()
Ben van de 62 naar 57 gegaan en dit dieet was niet eens echt bedoeld om af te vallen, maar juist om gezonder te leven(kwam er achter dat ik niet tegen gluten kan...)
de voordelen van de vitamine e en oryzanol in rijst merk je voornamelijk door zilvervlies of andere volgranen rijst/wilde rjst. rijstwafels zijn van witte rijst gemaakt en er zit haast niks gezonds meer in....quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:44 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Is je huid mooier geworden?
Okay, maar wellicht dat je huid mooier wordt doordat je juist bepaalde stoffen bewust amper of niet inneemt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:18 schreef kwakveense het volgende:
[..]
de voordelen van de vitamine e en oryzanol in rijst merk je voornamelijk door zilvervlies of andere volgranen rijst/wilde rjst. rijstwafels zijn van witte rijst gemaakt en er zit haast niks gezonds meer in....
schema: ik zou een schema voor je kunnen maken, als je dat wilt...quote:Op woensdag 1 april 2009 22:07 schreef kwakveense het volgende:
[..]
dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
ik heb niet écht een schema, momenteel doe ik de KT vooral als ondersteuning van het afvallen, ik wil niet specifiek groeien op een bepaalde plek ofzo. ik vreog me vooral af of ik niet op weg was naar slappe armpjes met dikke pootjesmaar deze gewichten schijnen dus wel normaal te zijn.
ik hou een split boven/onderlichaam aan, en wil drie keer per week trainen. de dagen wisselen nog weleens door drukke werkzaamheden etc. vandaar dat ik ook geen daluren kan aanhouden (werk gewoon tot vijf uur dus train liefste meteen uit mn werk). deze week is t bijvoorbeeld dinsdag onderlijf, vrijdag bovenlijf, zaterdag onderlijf. dan weer dinsdag bovenlijf, woensdag een tussendoorlesje pilates, vrijdag onderlijf, zaterdag bovenlijf. niet ideaal verdeeld maar dit zijn mn enige vrije momenten...
cardio ben ik nog steeds niet achter of t nou ervoor of erna moet. tegenstrijdige adviezen gehoord. ik doe meestal 3 keer 10 minuten afwisselend crosstrainer/fiets/loopband. allemaal op hartslag tussen 160-170. ik sluit trainign af met momenteel nog 50 double crunches en 50 lateral crunches... ik heb slappe buikzpieren, dus ik bouw langzaam op naar verder omhoog komen (nu echt nauwelijks van de grond) en hogere aantallen.
Bij KT verbruik je de in je spieren aanwezige suikers, als je daarna gaat cardio-en begin je meteen met vetverbranding. Nadeel schijnt weer te zijn dat dan je cortisol (stress-hormoon) stijgt, daarom zou je beter KT en cardio per dag kunnen afwisselen..quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:44 schreef Rigital het volgende:
[..]
schema: ik zou een schema voor je kunnen maken, als je dat wilt...
cardio: kun je volgens mij beter na de krachttraining doen; ik heb de onderbouwing even niet bij de hand.
Volgens mij kan je cardio inderdaad beter na de krachttraining doen. In een eerder topic was er een link naar een website waarop stond uitgelegd waarom; het ging om aanmaak van bepaalde stoffen en je cardio zou effectiever zijn als je het deed na je krachttraining, omdat je spieren dan al actief zijn o.i.d., bepaalde stoffen al aangemaakt hebt... Als je je krachttraining NA de cardio doet, ben je al moe of werk je in elk geval niet zo effectief als wanneer je het andersom doet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:44 schreef Rigital het volgende:
[..]
schema: ik zou een schema voor je kunnen maken, als je dat wilt...
cardio: kun je volgens mij beter na de krachttraining doen; ik heb de onderbouwing even niet bij de hand.
Warming-up maakt toch niet uit?quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:53 schreef Viper86 het volgende:
Oke, die tip kan ik ook wel gebruiken.![]()
Ik ga meestal een stukje rennen voor een fitness-sessie bij wijze van warming - up. Nu weet ik dus dat dat andersom moet.
Nadeel is wel een beetje dat ik na een fitnesstraining vermoeider ben en dus minder snel zin heb nog eens een stukje te gaan rennen...
Is dat niet een beetje weinig?quote:Op zondag 21 juni 2009 21:54 schreef karoltje het volgende:
Moet daar een speciale spot op dan?.
Ik ben vandaag best braaf geweest:
O: twee bruine boterhammen met fricandeau en mosterd
S: Naar het strand fietsen (10km heen, 10km terug)
L: panini geitenkaas met gegrilde groenten
D: slavinkje, krieltjes en peultjes
Dat is om mensen onzeker te makenquote:Op maandag 16 maart 2009 21:07 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik vind het zo raar dat er vaak in een dieet staat: 1/4 appel of 1/2 banaan
Wat doe je dan met de rest van de appel? Want er staat niets over appel in de rest van het dagmenu. En bij zo'n dieet is het juist de bedoeling dat je precies de hoeveelheden eet die aangegeven worden.
Niet dat ik zon dieet volg maar ik vind het gewoon raar!!
quote:Op zondag 21 juni 2009 23:33 schreef Schenkstroop het volgende:
Dit is niet eerlijk. Deze eetschemas werken alleen bij witte mensen. Niet bij Aziaten.
Het beste is om na het sporten iets te eten met wat koolhydraten en eiwitten!quote:Op maandag 22 juni 2009 00:20 schreef Revolverheld het volgende:
O, en nu vergeet ik mijn vraag te stellen.
Ik sport de laatste tijd meer dan anders, gemiddeld 5 x per week (hardlopen, spinning, voetbal) en ik voel me er goed bij, maar ik merk dat ik enorme honger krijg van al dat sporten. Raar genoeg krijg ik vooral zoet-cravings: als ik gesport heb, lijk ik wel een suikertekort te hebben of zo. Iemand daar ervaring mee? En wat kun je in dat geval het beste eten?
Ik sport altijd vlak voor het avondeten. Krijg je direct je koolhydraten binnen.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:04 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Het beste is om na het sporten iets te eten met wat koolhydraten en eiwitten!
Daarom hebben ze Powerade/gatorade/hoe-die-shit-ook-mag-heten uitgevonden. In principe is het gewoon water met een paar voedingsstoffen en een hoop suiker er in. Ik neem voor en na mijn rugbywedstrijd altijd een halve liter van dat spul. Eigenlijk zouden we het ook tijdens de wedstrijd moeten drinken maar omdat we er in het team er zo'n 20 a 30 bidons water doorheen jagen is dat zo'n gedoe.quote:Op maandag 22 juni 2009 00:20 schreef Revolverheld het volgende:
Ik sport de laatste tijd meer dan anders, gemiddeld 5 x per week (hardlopen, spinning, voetbal) en ik voel me er goed bij, maar ik merk dat ik enorme honger krijg van al dat sporten. Raar genoeg krijg ik vooral zoet-cravings: als ik gesport heb, lijk ik wel een suikertekort te hebben of zo. Iemand daar ervaring mee? En wat kun je in dat geval het beste eten?
Ik sport net als Viper meestal voor het avondeten, maar dan nog heb ik de rest van de avond zin in zoete troep.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:04 schreef cyclechick het volgende:
Het beste is om na het sporten iets te eten met wat koolhydraten en eiwitten!
Whehe. Nou ja je ziet het vooral goed met licht van boven, dus het is nog niet zo spectaculairquote:Op zondag 21 juni 2009 21:54 schreef karoltje het volgende:
Moet daar een speciale spot op dan?.
Ik ben vandaag best braaf geweest:
O: twee bruine boterhammen met fricandeau en mosterd
S: Naar het strand fietsen (10km heen, 10km terug)
L: panini geitenkaas met gegrilde groenten
D: slavinkje, krieltjes en peultjes
suiker versnelt de opname van vloeistof in het lichaam aanzienlijk. Vooral tijdens en vlak het sporten heb je hie dus een stuk meer aan dan alleen water. Dan heb ik het niet over cafeinedrankjes zoals red-bull of hoe ze die zooi ook noemen, maar over de meer "serieuze" drankjes. De powerade drankjes vind ik versoonlijk het beste omdat ze een vrij milde smaak hebben en niet zo zoet zijn.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:59 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Ik sport net als Viper meestal voor het avondeten, maar dan nog heb ik de rest van de avond zin in zoete troep.
En sport/energy-dranken vind ikDie troep is zo zoet, smaakt als vergif. Tijdens en na 't sporten drink ik water.
Oké, maar kun je dan ook gewoon limonade(siroop) door je water gooien om aan wat extra suiker te komen? Ik vind die voorgefabriceerde drankjes vaak zo smerig zoet, dan drink ik liever wat extra (en dus minder zoet) dan dat ik die rommel moet zuipenquote:Op maandag 22 juni 2009 13:07 schreef aussieaussie het volgende:
[..]
suiker versnelt de opname van vloeistof in het lichaam aanzienlijk. Vooral tijdens en vlak het sporten heb je hie dus een stuk meer aan dan alleen water. Dan heb ik het niet over cafeinedrankjes zoals red-bull of hoe ze die zooi ook noemen, maar over de meer "serieuze" drankjes. De powerade drankjes vind ik versoonlijk het beste omdat ze een vrij milde smaak hebben en niet zo zoet zijn.
Dat kan in principe ook, maar in gatorade zit nog het nodige aan mineralen die helpen bij het herstellen. En als je het te sterk vindt kun je het in poedervorm kopen en het zo dun maken als je zelf wiltquote:Op maandag 22 juni 2009 13:46 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Oké, maar kun je dan ook gewoon limonade(siroop) door je water gooien om aan wat extra suiker te komen? Ik vind die voorgefabriceerde drankjes vaak zo smerig zoet, dan drink ik liever wat extra (en dus minder zoet) dan dat ik die rommel moet zuipen
Het schijnt inderdaad dat met hardlopen de vetrandjes rond de buik etc er sneller afgaan. Tenminste, dit hoor ik van verschillende mensen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:31 schreef La_Vita het volgende:
Ik heb een vraagje!
Mij valt op als ik naar hardloopsters kijk op tv (duurloop vnl) dat ze dan helemaal geen taille hebben. Als ik nu regelmatig ga hardlopen, raak ik mijn taille dan ook kwijt?![]()
Die dames lopen zó veel dat hun lichaam zich daaraan aanpast. Bij duurloop heeft het lichaam er baat bij als er minder vet mee wordt gedragen en uiteraard worden er de nodige calorieën verbrandt bij langdurige cardio. Daarnaast heeft langdurige cardio een significant effect op de hormoonhuishouding van deze vrouwen wat ook weer z'n effect heeft op het lichaamsvet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:31 schreef La_Vita het volgende:
Ik heb een vraagje!
Mij valt op als ik naar hardloopsters kijk op tv (duurloop vnl) dat ze dan helemaal geen taille hebben. Als ik nu regelmatig ga hardlopen, raak ik mijn taille dan ook kwijt?![]()
Het ontbijt bevat wel aardig wat geraffineerde suikers maar als je dat wilt eten is het bij het ontbijt (of na het sporten) prima. Coolbest en hagelslag bevat ook nutteloze suikers en zou je beter kunnen schrappen of vervangen door iets anders. Maar ik zie geen bron van (goede) vetten: noten (of pinda's), vis, olijfolie etc. Je zou een bakje walnoten/pecannoten/cashewnoten/pistachenoten wekelijks kunnen kopen en als tussendoortje een handje noten nemen. Of anders in plaats van kip een keer of twee per week een stuk vis eten (of makkelijker: visolie capsules kopen). Als laatste zie ik geen fruit: elke dag een appel, banaan, sinasappel of mijn favoriet: een stel blauwe bessen bevatten de nodige vitamines.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:22 schreef TwilightMarci het volgende:
Hallo iedereen
Mijn eetgewoontes:
Ontbijt: Kellogs Cornflakes met melk, nesquick en druivensuiker (soms alleen met melk)
en Whey Shake
Lunch: Volkoren broodje met sla, tomaat, kaas,kipfilet en ei. Ei laat ik soms weg. En/of 2 witte broodje met hagelslag.
Diner: Groente met aardappelen en kip. Ligt er aan.
Ik drink zon 3 liter water perdag, daarnaast ook nog dingen als coolbest of optimel.
tussendoor neem ik meestal fruit, en voorkom zoveel mogelijk de suikers en vetten. Dinsdags drink ik meestal een cola en 3 biertjes. Verder probeer ik de rest te vermijden.
Enige aanpassingen?![]()
Thanks alot!![]()
Hoe kom je daar zo op? Op de meeste hardloopsites houden ze geen tijd aan, maar een afstand. Onderstaande quote is een voorbeeldje.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:46 schreef PretKroket het volgende:
tip: een uurtje hardlopen, verbrand je 1400 calorieen
Van http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=149quote:Per kilometer verbruikt een hardloper van 80 kilogram ongeveer 80.000 calorieën (=80 kCal). Het maakt niet uit of man of vrouw bent. Bedenk wel dat snelle lopers in dezelfde tijd meer kilometers kunnen afleggen en dus meer calorieën verbruiken in dezelfde trainingstijd.
Je verbrandt meer calorieën als je zwaarder bent. Je kunt hier uitrekenen hoeveel calorieën een hardloper verbruikt die lichter of zwaarder is dan 80 kilo.
Ik eet al veel fruit/salade en yoghurt....quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
Euhm ik ben geen kenner, maar hier vast mijn paar centen! Iig tof dat je gezonder wilt eten ondanks dat je geen overgewicht hebt! Die stap nemen niet veel mensen geloof ik.
- Meuk eruit gooien, omruilen voor gezonde tussendoortjes. Kwark, yoghurt, knackebrot, fruit, salade, you name it!
- Wel gaan sporten --> dan krijg je spiertjes en dat weegt ook wat! Plus je 'toned' dan je lichaam![]()
- Die limo kan je drinken als je een variant hebt zonder suiker en niks hebt tegen kunstmatige zoetstoffen (ik vind het zelf niet lekker, veel mensen zeggen dat het kankerverwekkend is, anderen weer dat dat onzin is).
- Oh, en nootjes! Nootjes zijn caloriebommen van hier tot Tokio, én ook nog eens gezond! Amandelen schijnen de gezondste te zijn![]()
En toen was ik alweer uitgekletstVan op een gezonde manier aankomen weet ik niet zoveel
![]()
Toch veel succes!
Allereerst: goed dat je nu op fiets naar school gaat.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik ben 16 jaar, 1.60 en weeg 44 tot 48. M'n bmi is momenteel 17.58, betekent dat ik te licht ben. Ik eet genoeg, dus ik let liever niet op m'n bmi. M'n maten 75-58-83 (ongeveer) (weet eigenlijk niet wat hier met maten werd bedoeld). M'n doel is gezonder te gaan eten, want met al dat vette eten, moet ik niet verbaasd zijn als ik sterf aan een hartinfarct.
Mijn eetgewoontes:
Iedere week 5 pakken rolo, 2 pak c'ote dor, lekker veel (simit en) chips en nog meer ongezonde troep![]()
Ik drink ongeveer 5 liter limonade per week. Eet ongeveer 300 gram koek per dag.
Ik eet ook gezond. Ongeveer 5/6 boterhammen per dag, 2 tot 5 bananen en anders, ander fruit.
En diner.
Ik doe niet aan sport en met gym doe ik ook niets (de hele gymles stilstaan of een beetje meelopen).
Sinds een maand (ongeveer), ga ik wel met de fiets naar school, maar dat is hooguit 8 minuten heen en 8 minuten terug. Ik fiets niet dagelijks.
Mijn doel is aankomen, zonder een vies, vet lichaam te krijgen. Hoe doe ik dat?
En? Al een goede lamp gevonden?quote:Op maandag 22 juni 2009 12:02 schreef P.F het volgende:
[..]
Whehe. Nou ja je ziet het vooral goed met licht van boven, dus het is nog niet zo spectaculair!
fitness (dus losse gewichten)quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:54 schreef Rigital het volgende:
[..]
En? Al een goede lamp gevonden?
Wat doe je zoal om dit te bereiken?
Ik krijg sowieso al meer binnen dan ik verbrand of toch niet.. want ik kom niet aan.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:50 schreef Rigital het volgende:
[..]
Allereerst: goed dat je nu op fiets naar school gaat.
Met betrekking tot je eten: er zitten wel vrij veel dingen in met veeeel suiker.
Voor de rest: een goede site over aankomen is deze.
Mijn bron was deze site: http://www.healthstatus.com/calculate/cbcquote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:03 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hoe kom je daar zo op? Op de meeste hardloopsites houden ze geen tijd aan, maar een afstand. Onderstaande quote is een voorbeeldje.
[..]
Van http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=149
Dan zou je in een uur 17,5 km moeten lopen, vind ik erg snel (en daarbij zijn veel mensen lichter dan 80 kg). Denk dat 800 kcal dichter in de buurt komt, per uur (snelheid van rond de 12 km/h).
Mja met mijn gewicht, zelfde snelheid verbrand is dus 'maar' 850 kcal per uurquote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:54 schreef PretKroket het volgende:
[..]
Mijn bron was deze site: http://www.healthstatus.com/calculate/cbc
met mijn gewicht en 13 km/u (8 miles) verbrand ik 1000 calorieen per uur
ach en het is te relativeren want mannen eten meer dan vrouwen, dus dan kan je het eigenlijk wel zien alsof je hetzelfde aantal calorieen verbrandquote:Op woensdag 24 juni 2009 07:28 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mja met mijn gewicht, zelfde snelheid verbrand is dus 'maar' 850 kcal per uur. Nou, dat zou ook mooi meegenomen worden, komende week weer beginnen met trainen (alleen dan wat langzamer en max halfuurtje).
Ja, maar mannen verbranden veel makkelijker vet dan vrouwen, wat ruimschoots opweegt tegen de extra kcals. Het is niet eerlijk verdeeld...quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:51 schreef PretKroket het volgende:
[..]
ach en het is te relativeren want mannen eten meer dan vrouwen, dus dan kan je het eigenlijk wel zien alsof je hetzelfde aantal calorieen verbrand
quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja, maar mannen verbranden veel makkelijker vet dan vrouwen, wat ruimschoots opweegt tegen de extra kcals. Het is niet eerlijk verdeeld...
Variatie zou inderdaad niet verkeerd zijn, alleen ben ik niet degene die kookt. M'n moeder is zeg maar nog van de 'aardappels, groente, vlees'-generatie, dus het zijn vaak wel gekookte aardappels, schijfjes, friet, krieltjes of wat dan ook wat er op het menu staat.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:28 schreef ColdFeet het volgende:
Als je gespierd wilt worden, zul je toch echt moeten sporten! Maak er een gewoonte van, doe het op vaste tijden en bouw het in in je ritme. Voor je het weet ben je er zo aan gewend dat je het mist als je eens overslaat.
Verder: regelmaat! Een oonregelmatig slaapritme is vragen om een onregelmatig eetpatroon! Op tijd in en uit bed, ontbijten, lunchen (mag wel wat meer!), sporten... Etc.
Gekookt eitje is goedANdere gezonde tussendoortjes: zuivel (yoghurt/kwark, en dan niet de mierzoete variant), noten (ongezouten), fruit...
Diner: best eet je mager vlees (vette vis is OK, vet vlees niet), veel groente, en aardappels/rijst/pasta e.d. met mate. Meer variatie lijkt me geen slecht plan, eet je elkedag aardappels? Friet, zeg max eens per week.
Mogelijk zal je iets vet kwijt raken in je gezicht ja.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:08 schreef Viper86 het volgende:
Ik heb trouwens ook nog een ( misschien rare ) vraag: In hoeverre verandert je gezicht door krachttraining?
Een eerste beredenatie: al het overtollige vet verdwijnt uit je gezicht, zoals hangende kinnetjes, bolle wangen etc. Daardoor komen bijvoorbeeld je kaken beter naar voren en krijg je een wat gestroomlijnder gezicht, om het zo maar te zeggen. Maar dan blijft nog de vraag: worden je gezichtsspieren ook groter/sterker, niet doordat ze getrained worden, maar omdat ze, net als alle andere spieren, onder invloed staan van een grotere hoeveelheid hormonen die je opwekt dmv krachttraining?
Dit laatste is dus vanuit mijn logica beredeneert, of dit echt zo is is natuurlijk de vraag!
Oke, dat laatste klinkt idd ook wel een beetje logisch.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:24 schreef DjMark het volgende:
[..]
Mogelijk zal je iets vet kwijt raken in je gezicht ja.
Hoeveel dat kan niemand zeggen. Het verschilt van persoon tot persoon waar je lichaam vet weg gaat halen, de plek kiest het namelijk zelf uit.
Sommige mensen houden nog altijd een redelijk bolle toen terwijl ze op 8% staan ofzo.
Maar over het algemeen zal je door vet te verbranden ook iets vet in je gezicht gaan verliezen.
Spieropbouw in je gezicht zal bij gewoon krachttraining zonder anabolen steroiden eigenlijk niet voorkomen.
Ik had vroeger zichtbaardere buikspieren, ik bewoog toen meer. Ik beweeg nu minder en m'n buikspieren zijn ook minder zichtbaar. M'n vetpercentage is niet veel veranderd. Bij mij heeft het waarschijnlijk wel te maken met bewegen/trainen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:10 schreef DjMark het volgende:
De manier van buikspieren trainen kan je wel lekker wat mee varieren.
Maar verwacht er niet teveel van.
Buikspieren groeien nauwelijks namelijk, ze hebben amper groeipotentie.
En het goed zichtbaar krijgen van je 'sixpack' hangt veel meer samen met een laag vetpercentage dan met het veel trainen van buikspieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |