abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67437411
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:50 schreef Chicolate het volgende:
Buikspieren, klemmen jullie dan je voeten ergens onder (bank/stoel?) of houden jullie je benen in de lucht? Geklemd kan ik ze met gemak, maar in de lucht hou ik het toch een stuk minder lang vol . Doe er elke avond 30 ofzo? Tel nooit, gewoon doorgaan tot het pijn doet.
Benen in de lucht, kan nooit verzinnen waar ik ze onder zou kunnen klemmen
pi_67437523
Bedrand/laag tafeltje/stoelen/bank. Alles dat lager is dan de lengte van je voet kan .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:15:49 #203
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67438044
Benen in de lucht (gekruist) of gewoon op de grond.

Vandaag weer wezen cardioen !
In me Burberry......
pi_67454868
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:15 schreef Chav het volgende:
Benen in de lucht (gekruist) of gewoon op de grond.
Inderdaad, als je je benen klemt wordt het te makkelijk, doordat je benen dan meer mee kunnen helpen.
pi_67454998
ik zet mn benen gewoon op de grond
maar als ik dat beheers ga ik proberen met benen in de lucht.

Vanochtend weer 3 setjes van 15 gedaan en het voelt goed Gewoon volhouden naast het hardlopen en voor de zomervakantie heb ik een stuk strakkere buik, ik voel het
Ja doei.
pi_67455331
Vandaag toch geen ab bootcamp dvd want ga eerder naar mijn vriendje toe
Dus dan maar een paar extra series vanavond vind het echt lekker om elke dag even te doen.

Mijn buik ziet er ook al een stuk straker uit dan 2 weken geleden
pi_67456113
Benen op de grond, zoveel mogelijk richting kont? Anders in de lucht, ja.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:43:00 #208
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67489448
Ik heb een beetje spierpijn

Gisteren eerst een uur wezen bodypumpen, erachteraan een uur bodybalance en daarbij tot de conclusie gekomen dat ik zo lenig als een borrelnoot ben

Daarna nog ff 20 minuten op de crosstrainer gestaan (208 calorieen) en toen was ik het zat. Ik merk wel dat mn conditie steeds beter wordt !
In me Burberry......
pi_67489532
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:43 schreef Chav het volgende:
Ik heb een beetje spierpijn

Gisteren eerst een uur wezen bodypumpen, erachteraan een uur bodybalance en daarbij tot de conclusie gekomen dat ik zo lenig als een borrelnoot ben

Daarna nog ff 20 minuten op de crosstrainer gestaan (208 calorieen) en toen was ik het zat. Ik merk wel dat mn conditie steeds beter wordt !
Goed zo! En als bonus: volgende keer zal de spierpijn minder zijn.
pi_67490435
@Chav: het wordt beter naarmate je het vaker doet, de lenigheid
Ik vond Bodybalance altijd wel tof, word je lekker ontspannen van!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:13:40 #211
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_67495756
Oef, gister gingen we met gym Body Combat doen (al denk ik dat het geen echte Body Combat is, maar meer gewone training). Stoten, buikspierofeningen en tegen een kussen aantrappen tot je erbij neervalt. Nou dat was te voelen toen ik vandaag opstond: Mijn god, wat doen mijn billen pijn, kan niet normaal meer lopen Zelfs gewoonn op mijn rug op bed liggen doet pijn Ik moet dit eigenlijk vaker doen, dan krijg je echt keiharde billen
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_67527183
de bicepsoefening van de nieuwe pumprelease is best zwaar! ik dacht, beetje gewicht erbij, kan ik denk ik wel hebben. mooi niet, heb het er halverwege maar weer afgehaald
pi_67529980
Pumprelease? Wat is dat? *nieuwsgierig is*
pi_67530494
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:15 schreef NoralyZ het volgende:
de bicepsoefening van de nieuwe pumprelease is best zwaar! ik dacht, beetje gewicht erbij, kan ik denk ik wel hebben. mooi niet, heb het er halverwege maar weer afgehaald
Ik vond de huidige al zwaar, klinkt veelbelovend .
pi_67534236
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:37 schreef Chicolate het volgende:
Pumprelease? Wat is dat? *nieuwsgierig is*
Gewoon de nieuwe body pump. Elk kwartaal is er een nieuwe release; alle lessen van les mills worden dan vervangen door nieuwe. Dus nieuwe muziek (hoewel er wel veel herhaling/recycling van de liedjes is, ook tussen de verschillende lessen als body attack en body pump, vaak gewoon een andere remix), nieuwe choreografie, soms heel nieuwe oefeningen. De ene oefening is zwaarder dan de andere, door ander tempo, lengte etc . Het verschilt nooit enorm veel, maar wel wat.

En de bicepsoefening van deze body pump vind ik zwaarder dan de vorige (de 'nieuwe' is sinds 2 weken of zo geloof ik). De schoudertrack vind ik trouwens maar irritant.... met die drie verschillende oefeningen.
  Vis een optie? maandag 30 maart 2009 @ 01:36:47 #216
70532 loveli
N
pi_67535986
En de been- en rugoefeningen, hoe zwaar zijn die? Zelf doe ik niet te veel gewicht bij de armspieroefeningen, daar hoef ik echt niet meer spieren bij te krijgen. Hoeveel gewicht gebruik jij per spiergroep?
crap in = crap out
pi_67540140
Auw... gisteren 20 km gewandeld in het Lake District, totale stijging 500 meter... verbrande calorieen geschat: 3000??? Spierpijn
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 30 maart 2009 @ 11:33:23 #218
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67541328
Bij de Bodypump: Liggen op je step, stang boven je hoofd, dan achter je hoofd en daarna 2x boven je borst. The Horror!
In me Burberry......
pi_67541339
quote:
Op maandag 30 maart 2009 10:47 schreef SaskiaR het volgende:
Auw... gisteren 20 km gewandeld in het Lake District, totale stijging 500 meter... verbrande calorieen geschat: 3000??? Spierpijn
1000 zou een wat betere schatting zijn. Wel flinke afstand hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koert op 30-03-2009 11:49:30 ]
pi_67541847
Hm... volgens mij verbrand je ongeveer 75 kcal per gewandelde km over gelijkmatig terrein; gisteren was het moerassig, losse graspollen, geen wegen, plus dan nog de 500 meter flink steile heuvels die we op moesten.

Bijvoorbeeld hier: http://www.dietandfitnesstoday.com/calories-burned-calculator.php
Calories Burned
Activity:
hiking, cross country
Calories burned:
3150 (Kcals) in 500 minutes for a person weighing 60 kg

en hier:
http://www.sparkpeople.com/resource/calories_burned.asp
Your Weight in Pounds: 120
Minutes Spent Exercising: 500
Calories Burned: 2,900
pi_67542365
Aha, 8 uur achter elkaar. Ik ging van een iets andere tijdsduur uit. Netjes hoor

Hoeveel je verbrand ligt aan aantal kg's die je mee torst, afstand en snelheid.

Nog beren gezien?
pi_67542386
Nee, wel herten en schapen
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:32:07 #223
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67584804
&^#&%^!&#$!*&@, vanmiddag voor het eerst in heel lang weer eens vetpercentage gemeten (huidplooimeter): 15%

Dat moet wel weer terug naar 12 eigenlijk

tvp
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:37:07 #224
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67597954
ik ben een beetje vertwijfeld over de gewichten waar ik op train momenteel. ben weer begonnen met fitness/kraqchttraining. vandaag mn onderlijf gedaan.

ik heb t idee dat t een beetje zwaar is?? (de mensen die na mij op t apparaat gingen zetten m meteen lager) maar ik heb gewoon netjes mn max rep. gewicht voor 6 setjes van 4 of 5 gedaan... ik wéét dat vrouwen niet snel dikke spieren krijgen, maar ehh ik ben een beetje bang dat ik uit balans raak ofzo (veel spier onder, weinig boven)

ik deed vandaag 5x5 leg press op 150 kg, en 6x4 leg curl en leg extension op 40 kg. is dat een beetje normaal voor een meisje van 1,60 lang en 85 kilo die al maanden niet meer met gewichten getraind heeft?

ter illustratie: wat ik me herinner doe ik bovenlijf dingen tussen de 10 en 25 kilo (afhankelijk van welke spieren) en borstspieren (flies) kan ik nauwelijks op 5 kilo... een seated row kan ik dan wel weer veel zwaarder, kilo of 25... losse gewichten heb ik geen ervaring mee...ik wil t gaan proberen maar bij de vestiging vn t sportcentrum waar ik vandaag was hebben ze nauwelijks gewichten en t was heel druk met stoere gladjakkers in corps-shirtjes en ik wilde er niet tussen gaan staan om bent-over barbell rows te doen...

hoe bouw ik op, en wanneer weet ik of ik op moet gaan bouwen? en hoe voorkom ik disbalans en tot hoe ver kan ik gaan??
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_67599151
quote:
Op maandag 30 maart 2009 01:36 schreef loveli het volgende:
En de been- en rugoefeningen, hoe zwaar zijn die? Zelf doe ik niet te veel gewicht bij de armspieroefeningen, daar hoef ik echt niet meer spieren bij te krijgen. Hoeveel gewicht gebruik jij per spiergroep?
Ehm, de lunges vond ik vrij zwaar. Er zit een 'nieuwe' oefening in: een squat, die je niet uitstrekt en niet helemaal 'inzakt'; je doet hem zegmaar tussen de 25% en 75% van een normale squat. Dat doet dus snel aardig zeer aan je benen .

De rugoefening vond ik niet bijzonder veel zwaarder of lichter dan de vorige, er zitten wel veel triple dead rows in (met bredere grip).

Mijn gewichten, totaal (dus niet per kant):
Squats: 17kg, daar zit ik al een tijdje op, maar als ik meer doe krijg ik last van mn nek. ik moet eigenlijk eens zo'n zacht ding kopen dat je om je stang heen kan doen..
Borst: 8 kg
Triceps: 7 kg op de barbell, als losse schijf gebruik ik 5kg (of voor kickbacks een dumbell van 3 kg)
Biceps: 6 kg
Lunges: 9 kg op de barbell, als losse gewichten bij uitstappen 2 dumbells van 4 kg
Rug: 15kg
Schouders: 5 kg, dumbells van 2kg. Mijn schouderspieren zijn nogal onderontwikkeld en ik vind het ook behoorlijk zwaar altijd, die oefeningen helemaal aan het eind, als je ze ook al hebt gebruikt met je rug etc..
Buik: evt. schijf van 5kg
pi_67601943
Ik vind die oefeningen aan het eind echt de hel!
Op je elleboog en voeten stuenen en dan een halve minuut ofzo je heupen van de grond af.
Of die andere, waarbij je in een push up beweging blijft hangen.
Push ups ben ik sowieso erg slecht in.
pi_67601973
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:38 schreef Liejannuh het volgende:
Op je elleboog en voeten stuenen en dan een halve minuut ofzo je heupen van de grond af.
ja, die is ook zwaar idd! ik vind het vooral zwaar voor mn schouders, eigenlijk.

ik ga over een uurtje weer .
  woensdag 1 april 2009 @ 08:59:48 #228
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_67602352
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:38 schreef Liejannuh het volgende:
Gister ook gedaan met bodystep en ik glee de hele tijd weg op de grond. Schoenen te glad? Of doe ik iets fout? Thuis doe ik die oefening ook wel eens en dan gaat het stukken makkelijker, want op vloerbedekking.
pi_67602424
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:13 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Mijn gewichten, totaal (dus niet per kant):
Squats: 17kg, daar zit ik al een tijdje op, maar als ik meer doe krijg ik last van mn nek. ik moet eigenlijk eens zo'n zacht ding kopen dat je om je stang heen kan doen..
Borst: 8 kg
Triceps: 7 kg op de barbell, als losse schijf gebruik ik 5kg (of voor kickbacks een dumbell van 3 kg)
Biceps: 6 kg
Lunges: 9 kg op de barbell, als losse gewichten bij uitstappen 2 dumbells van 4 kg
Schouders: 5 kg, dumbells van 2kg. Mijn schouderspieren zijn nogal onderontwikkeld en ik vind het ook behoorlijk zwaar altijd, die oefeningen helemaal aan het eind, als je ze ook al hebt gebruikt met je rug etc..
Bij ons komt de nieuwe geloof ik deze week. Wordt tijd, want ik vind deze muziek stom .

Werk alweer een tijdje met deze gewichten (totaal dus ).
Squats: 22kg
Borst: 10 kg
Triceps: 10 kg
Biceps: 10 kg
Lunges: 9 kg
Schouders: 8 kg geloof ik

Voor een meisje wel zwaar geloof ik, maar ik kweek snel spieren en anders is het echt te licht voor me. En er moet nog worden afgevallen natuurlijk .
pi_67604707
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:13 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

[..]

Een stukje buisisolatie (verkrijgbaar bij de bouwmarkt) doet wonderen!
Nette gewichten, trouwens (geldt voor alle mensen hier).

Zelf deed ik bij BP68:
Squats: 2x17,5 (ik kon het ooit met 2x21, maar kreeg wat last met broeken kopen )
Borst:2x12,5
Rug: 2x15
Triceps: 2x8,5
Biceps: 2x7,5
Schouders: 4kg dumbbels + stang 2x6kg

Er is trouwens een apart BodyPump topic.

[ Bericht 31% gewijzigd door Rigital op 01-04-2009 11:19:19 ]
pi_67606523
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:37 schreef kwakveense het volgende:
ik ben een beetje vertwijfeld over de gewichten waar ik op train momenteel. ben weer begonnen met fitness/kraqchttraining. vandaag mn onderlijf gedaan.

ik heb t idee dat t een beetje zwaar is?? (de mensen die na mij op t apparaat gingen zetten m meteen lager) maar ik heb gewoon netjes mn max rep. gewicht voor 6 setjes van 4 of 5 gedaan... ik wéét dat vrouwen niet snel dikke spieren krijgen, maar ehh ik ben een beetje bang dat ik uit balans raak ofzo (veel spier onder, weinig boven)
Probeer niet teveel te letten op wat anderen doen. Hoe ziet je hele trainingsschema eruit en hoe kom je aan je trainingsschema?
quote:
ik deed vandaag 5x5 leg press op 150 kg, en 6x4 leg curl en leg extension op 40 kg. is dat een beetje normaal voor een meisje van 1,60 lang en 85 kilo die al maanden niet meer met gewichten getraind heeft?
Er zijn veel verschillende Leg Press aparaten, waardoor de gewichten niet goed te vergelijken zijn, maar in het algemeen is 150kg Leg Press zeker iets om trots op te zijn; zeer netjes! Idem Leg Curl en Leg Extention.
quote:
ter illustratie: wat ik me herinner doe ik bovenlijf dingen tussen de 10 en 25 kilo (afhankelijk van welke spieren) en borstspieren (flies) kan ik nauwelijks op 5 kilo... een seated row kan ik dan wel weer veel zwaarder, kilo of 25...
De gewichten van verschillende oefeningen laten zich onderling niet vergelijken. Kun je een instructeur om advies vragen? Die kan aan je oefeningen en de gewichten die je daarvoor gebruikt wel zien of er een spiergroep voor of achterloopt, waar dan met extra oefeningen aandacht aan besteed kan worden.
quote:
losse gewichten heb ik geen ervaring mee...ik wil t gaan proberen maar bij de vestiging vn t sportcentrum waar ik vandaag was hebben ze nauwelijks gewichten en t was heel druk met stoere gladjakkers in corps-shirtjes en ik wilde er niet tussen gaan staan om bent-over barbell rows te doen...
Tsja, dat is vervelend. Het is hier al eerder aan de orde geweest, maar het blijft lastig. Mannen in het losse gewichten gedeelte zijn niet altijd even vrouw-vriendelijk. Het is wel zo dat de serieuzere krachttrainers (dat zijn niet per definitie de breedste mannen) meer respect hebben voor mensen (m/v) die oefeningen goed uitvoeren met weinig gewicht dan voor "slingerapen" die om stoer te doen een oefening met teveel gewicht verkeerd uitvoeren. Andere oplossingen voor vrouwen:
- in daluren gaan sporten, waardoor er minder lastige mannetjes zijn
- goede gewichten kopen en thuis aan de slag gaan (je bent dan wel beperkt in de oefeningen)
- overstappen op een vrouwensportschool
- samen met een vriendin gaan
- toch proberen de mannetjes te negeren
quote:
hoe bouw ik op, en wanneer weet ik of ik op moet gaan bouwen? en hoe voorkom ik disbalans en tot hoe ver kan ik gaan??
Disbalans: zorg dat je alle spiergroepen evenveel traint.
Opbouwen: zorg voor een goed schema (post dat eens) en kies dat gewicht waarbij je de oefening nog net (maar technisch wel correct) uit kunt voeren. En of dat nou met 2 of 200kg is, is niet zo van belang.
Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door Rigital op 01-04-2009 16:54:01 ]
  woensdag 1 april 2009 @ 21:12:27 #232
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_67626268
Even een tvp.. zit bij te komen van een training met Claudia Schiffer en Cher (Cher? Ja, Cher). Ik heb nog een héle lange weg te voor een goede conditie, maar ik ben gemotiveerd Alleen moet ik wel even kijken naar mijn eetpatroon, ik wil namelijk een betere conditie en een wat strakkere buik , maar niet afvallen (zit op het randje van een 'normaal' BMI naar 'ondergewicht')

Zo en nu water..

[ Bericht 2% gewijzigd door Maraca op 01-04-2009 21:36:28 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_67627027
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:37 schreef kwakveense het volgende:
Rigital heeft het al goed verwoord. Wat ik nog wil zeggen: vrijwel iedereen is het sterkst in de benen. Een echte 'disbalans' kun je het dus niet noemen. De legpress is bij uitstek de oefening waar je het meeste kilogram kan pakken. Dit omdat je het puur met je benen (en bilspieren) doet, je niet je eigen lichaamsgewicht op hoeft te tillen zoals bij squatten en omdat de techniek redelijk eenvoudig is. Met een lichaamsgewicht van 85kg is dit niet abnormaal. Je benen moeten dat gewicht immers elke dag ondersteunen.

Daarnaast kun je voortaan eerst je bovenlichaam trainen voordat je je onderlichaam traint (als je fullbody doet). Zo heb je meer energie om in je bovenlichaam te steken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_67627614
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:12 schreef Maraca het volgende:
Even een tvp.. zit bij te komen van een training met Claudia Schiffer en Cher (Cher? Ja, Cher). Ik heb nog een héle lange weg te voor een goede conditie, maar ik ben gemotiveerd Alleen moet ik wel even kijken naar mijn eetpatroon, ik wil namelijk een betere conditie en een wat strakkere buik , maar niet afvallen (zit op het randje van een 'normaal' BMI naar 'ondergewicht')

Zo en nu water..
add krachttraining en je zal ws. niet afvallen.
  woensdag 1 april 2009 @ 22:07:59 #235
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67628393
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:36 schreef Rigital het volgende:
uitgebreid antwoord
dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
ik heb niet écht een schema, momenteel doe ik de KT vooral als ondersteuning van het afvallen, ik wil niet specifiek groeien op een bepaalde plek ofzo. ik vreog me vooral af of ik niet op weg was naar slappe armpjes met dikke pootjes maar deze gewichten schijnen dus wel normaal te zijn.

ik hou een split boven/onderlichaam aan, en wil drie keer per week trainen. de dagen wisselen nog weleens door drukke werkzaamheden etc. vandaar dat ik ook geen daluren kan aanhouden (werk gewoon tot vijf uur dus train liefste meteen uit mn werk). deze week is t bijvoorbeeld dinsdag onderlijf, vrijdag bovenlijf, zaterdag onderlijf. dan weer dinsdag bovenlijf, woensdag een tussendoorlesje pilates, vrijdag onderlijf, zaterdag bovenlijf. niet ideaal verdeeld maar dit zijn mn enige vrije momenten...

cardio ben ik nog steeds niet achter of t nou ervoor of erna moet. tegenstrijdige adviezen gehoord. ik doe meestal 3 keer 10 minuten afwisselend crosstrainer/fiets/loopband. allemaal op hartslag tussen 160-170. ik sluit trainign af met momenteel nog 50 double crunches en 50 lateral crunches... ik heb slappe buikzpieren, dus ik bouw langzaam op naar verder omhoog komen (nu echt nauwelijks van de grond) en hogere aantallen.
pi_67684878
quote:
Fitness kan je ook dik maken
SUNDERLAND - Veel mensen storten zich in de sportschool op de loopband, crosstrainer of fiets in de hoop wat af te vallen. Fout! Uit onderzoek blijkt namelijk dat juist dat soort oefeningen je dikker kunnen maken.

Mensen gaan ervan uit dat als je veel zweet, dat je dan ook veel calorieën verbruikt. En daarom gaan ze fanatiek aan de slag op de loopband en crosstrainer. Helaas blijkt dit niet waar en een fitnessblunder, want het aantal calorieën dat je met deze oefeningen verbrandt, is niet al te veel.

Ook zouden deze oefeningen je sneller een hongergevoel geven, zegt David Archer, sportexpert aan de University of Sunderland. En heb je de neiging om meer te gaan eten.

Gewichten

Volgens Archer is het veel beter om oefeningen te doen met gewichten. Hij denkt dat veel mensen, vooral vrouwen, niet zo vaak met gewichten trainen omdat ze bang zijn een bodybuilderslichaam te krijgen.

Toch is regelmatig sporten met gewichten dé manier om af te vallen. Daarmee ontwikkel je namelijk je spieren en die zorgen er juist weer voor dat je meer calorieën zal verbruiken op een dag.

Was al jaren bekend, maar altijd fijn om te lezen.
pi_67695615
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:15 schreef -moi- het volgende:
Ik ben 5 kilo in 1,5 maand afgevallen toen ik van brood overging op rijstwafels (als lunch). Dus gewoon belegde rijstwafels (met geitenkaas, kaas, rookvlees bijv.) en daarnaast ben ik gaan joggen. Maar heb het idee dat het echt door de rijstwafels kwam, omdat ik ervoor ook al sportte.

Als tussendoortjes neem ik zowat alleen fruit of nootjes...

Oja en als ontbijt neem ik elke dag biogarde yoghurt, met havermout, beetje diksap en lijnzaadolie en lijnzaad.

Ben van de 62 naar 57 gegaan en dit dieet was niet eens echt bedoeld om af te vallen, maar juist om gezonder te leven (kwam er achter dat ik niet tegen gluten kan...)
Is je huid mooier geworden?
pi_67699279
Kom je niet tekort aan vezels als je ipv brood alleen nog maar rijstwafels eet..? Het klinkt niet zo gezond..?
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:17:21 #239
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67699669
in risjtwafels zitten echt 0,0 nuttige voedingstoffen... ik zou ofwel éht gaan lowcarben en de niet-nuttige kooolhydraten van rijstwafels ook laten zitten, of gewoon een gezond product als volkoren brood eten...

edit: ik zie dat je coeliakie hebt. kun je dan niet beter gezonder proberen te eten met glutenvrij brood? of quinoa ofzo? als coeliakie patient moet je echt heel goed voor jezelf zorgen!!(een van mn beste vriendinnetjes heeft het die viel trouwens af juist omdat haar darmen niet goed werkten door de otnstekingen, dus je kunt ook bestafgevallen zijn dardoor pv door de rijstwafels )
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:18:23 #240
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67699686
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:44 schreef Registratiedienst het volgende:

[..]

Is je huid mooier geworden?
de voordelen van de vitamine e en oryzanol in rijst merk je voornamelijk door zilvervlies of andere volgranen rijst/wilde rjst. rijstwafels zijn van witte rijst gemaakt en er zit haast niks gezonds meer in....
pi_67703607
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:18 schreef kwakveense het volgende:

[..]

de voordelen van de vitamine e en oryzanol in rijst merk je voornamelijk door zilvervlies of andere volgranen rijst/wilde rjst. rijstwafels zijn van witte rijst gemaakt en er zit haast niks gezonds meer in....
Okay, maar wellicht dat je huid mooier wordt doordat je juist bepaalde stoffen bewust amper of niet inneemt.
pi_67707945
Ok dan blijf ik gewoon lekker volkoren brood eten . Rijstwafels zijn wel echt verslavend trouwens...
pi_67798813
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:07 schreef kwakveense het volgende:

[..]

dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
ik heb niet écht een schema, momenteel doe ik de KT vooral als ondersteuning van het afvallen, ik wil niet specifiek groeien op een bepaalde plek ofzo. ik vreog me vooral af of ik niet op weg was naar slappe armpjes met dikke pootjes maar deze gewichten schijnen dus wel normaal te zijn.

ik hou een split boven/onderlichaam aan, en wil drie keer per week trainen. de dagen wisselen nog weleens door drukke werkzaamheden etc. vandaar dat ik ook geen daluren kan aanhouden (werk gewoon tot vijf uur dus train liefste meteen uit mn werk). deze week is t bijvoorbeeld dinsdag onderlijf, vrijdag bovenlijf, zaterdag onderlijf. dan weer dinsdag bovenlijf, woensdag een tussendoorlesje pilates, vrijdag onderlijf, zaterdag bovenlijf. niet ideaal verdeeld maar dit zijn mn enige vrije momenten...

cardio ben ik nog steeds niet achter of t nou ervoor of erna moet. tegenstrijdige adviezen gehoord. ik doe meestal 3 keer 10 minuten afwisselend crosstrainer/fiets/loopband. allemaal op hartslag tussen 160-170. ik sluit trainign af met momenteel nog 50 double crunches en 50 lateral crunches... ik heb slappe buikzpieren, dus ik bouw langzaam op naar verder omhoog komen (nu echt nauwelijks van de grond) en hogere aantallen.
schema: ik zou een schema voor je kunnen maken, als je dat wilt...
cardio: kun je volgens mij beter na de krachttraining doen; ik heb de onderbouwing even niet bij de hand.
  Vis een optie? dinsdag 7 april 2009 @ 16:46:39 #244
70532 loveli
N
pi_67798908
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:44 schreef Rigital het volgende:

[..]

cardio: kun je volgens mij beter na de krachttraining doen; ik heb de onderbouwing even niet bij de hand.
Bij KT verbruik je de in je spieren aanwezige suikers, als je daarna gaat cardio-en begin je meteen met vetverbranding. Nadeel schijnt weer te zijn dat dan je cortisol (stress-hormoon) stijgt, daarom zou je beter KT en cardio per dag kunnen afwisselen..
crap in = crap out
pi_67798940
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:44 schreef Rigital het volgende:

[..]

Volgens mij kan je cardio inderdaad beter na de krachttraining doen. In een eerder topic was er een link naar een website waarop stond uitgelegd waarom; het ging om aanmaak van bepaalde stoffen en je cardio zou effectiever zijn als je het deed na je krachttraining, omdat je spieren dan al actief zijn o.i.d., bepaalde stoffen al aangemaakt hebt... Als je je krachttraining NA de cardio doet, ben je al moe of werk je in elk geval niet zo effectief als wanneer je het andersom doet.
pi_67799379
Cardio na de krachttraining omdat je bij krachttraining je spieren veel intensiever gebruikt en je ze beter kan trainen als je nog vers bent. Bij cardio doet het er niet toe of je een beetje slapjes te werk gaat zo lang je maar die eindeloze reeks bewegingen afmaakt, bij krachttraining moet je je concentreren.
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:53:15 #247
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67803237
Oke, die tip kan ik ook wel gebruiken.
Ik ga meestal een stukje rennen voor een fitness-sessie bij wijze van warming - up. Nu weet ik dus dat dat andersom moet.
Nadeel is wel een beetje dat ik na een fitnesstraining vermoeider ben en dus minder snel zin heb nog eens een stukje te gaan rennen...
Nothing is what it seems
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:23:09 #248
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_67810648
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:53 schreef Viper86 het volgende:
Oke, die tip kan ik ook wel gebruiken.
Ik ga meestal een stukje rennen voor een fitness-sessie bij wijze van warming - up. Nu weet ik dus dat dat andersom moet.
Nadeel is wel een beetje dat ik na een fitnesstraining vermoeider ben en dus minder snel zin heb nog eens een stukje te gaan rennen...
Warming-up maakt toch niet uit?
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:51:41 #249
212689 MDMAtjuh
Techno Inside
pi_67812065
* moved terug (toch maar even een persoonlijk issue )

misschien een raar verhaal... maar zelf kom ik er niet uit!

Ik sport alweer een jaartje of 5 in de zaal! Begonnen na een gebroken heup om weer een beetje in shape te komen zo'n 5 jaar geleden... Toen dr tijd woog ik 85kg en in 2 jaar was dit 'slechts' 68kg... Opzich tevreden, maar het was totaal niet 'strak' Dus zo'n jaar geleden begonnen met wat meer krachttrainig om alles een beetje strak te trekken. Het ging hierbij vooral om de buik en borst.

Het probleem is nu dat mijn borstkas wel aardig strakker is geworden maar ook is gegroeit. Ik begin een flink brede bostkas te krijgen, maar dit is totaal niet de bedoeling. Ik snap wel dat dit logisch is wanneer je, je bovenlichaam traint, maar het is er zo'n beetje ingeslopen. Ik pas nauwelijks nog in blousjes die van de zomer nog goed zaten! Mijn buik is helaas nog steeds niet strak, wat ik erg frustrerend vind, waardoor ik alleen maar meer ga sporten. Ik sport nu zo 4x in de week, waarvan 50m cardio en 40m krachttraining.

Wat betreft mijn gewicht ben ik het laatste jaar zo'n 4 a 5 kilo aangekomen, maar dit is denk ik vooral spiermassa... Ik zou er graag weer wat van kwijtraken en mijn onderbuik netjes strak trainen. Moet ik nu helemaal stoppen met het trainen van mijn bovenlichaam? en me alleen richten op de buikspieren en veel cardio?

Kwa voeding probeer ik weinig vetten te eten en zoveel mogelijk vezels (cornflakes/bruin brood) Ik doe mn best om meer groente/fruit te eten, maar dat wil niet altijd lukken...

Ik hoop dat iemand me wat goede tips kan geven!!

ps: ben een jongen van 22 jaar...

[ Bericht 33% gewijzigd door MDMAtjuh op 07-04-2009 23:58:56 ]
Ik pak je bij je lurven! Schavuit!
pi_68868023
Schopje!
pi_68986274
Hey PF: hoe gaat het met de krachttraining?
pi_69185555
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 06:59 schreef Rigital het volgende:
Slaap je slank!
Grappig om te lezen!
pi_70212386
Hey pssst...zijn we er nog???

Morgen weer lekker hardlopen en gezond eten! Zijn jullie nog bezig?
pi_70214837
ja hoor elke week 2/3x sporten... jeeee
pi_70216004
Ja ik wel! Ik begin zelfs een beetje six pack abs te zien
pi_70216024
Pics or it didn't happen.
pi_70216059
Ja ik heb hier geen buikspierlicht
pi_70234866
Moet daar een speciale spot op dan? .

Ik ben vandaag best braaf geweest:

O: twee bruine boterhammen met fricandeau en mosterd
S: Naar het strand fietsen (10km heen, 10km terug)
L: panini geitenkaas met gegrilde groenten
D: slavinkje, krieltjes en peultjes
  zondag 21 juni 2009 @ 22:15:48 #260
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70235825
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:54 schreef karoltje het volgende:

Is dat niet een beetje weinig? Vooral als je ook 20 km gefietst hebt!

Oh en dit is een ander topic, scuzi Hoi ik ben Maria en ik heb een probleem
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 21 juni 2009 @ 23:33:17 #261
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70239095
Dit is niet eerlijk. Deze eetschemas werken alleen bij witte mensen. Niet bij Aziaten.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_70240568
quote:
Op maandag 16 maart 2009 21:07 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik vind het zo raar dat er vaak in een dieet staat: 1/4 appel of 1/2 banaan
Wat doe je dan met de rest van de appel? Want er staat niets over appel in de rest van het dagmenu. En bij zo'n dieet is het juist de bedoeling dat je precies de hoeveelheden eet die aangegeven worden.
Niet dat ik zon dieet volg maar ik vind het gewoon raar!!
Dat is om mensen onzeker te maken Dieëten spelen sowieso in op de onzekerheid van dieëters. Niet lullig of neerbuigend bedoeld, ik meen 't serieus: je kunt beter zelf je gezonde verstand gebruiken als je wilt afvallen, en gewoon een appel eten (1 appel) ipv een gevulde koek, of een banaan (1 banaan) ipv een stuk taart. Maar door er een halve appel of een halve banaan van te maken, lijkt het dieet wetenschappelijker onderbouwd. Tenminste, zo denk ik erover. Dit vanuit het idee dat gezonde mensen geen crash-dieet volgen maar gewoon proberen gezond en vers te eten, te sporten en zelf na te denken. Alsof die halve appel het hele dieet om zeep helpt

Daarom is het Sonja Bakker-dieet ook zo'n kansloos verhaal. Ik zag eens iemand met lange tanden een boterham met vruchtenhagel eten omdat het moest van Sonja. Alsof volwassenen vruchtenhagel op hun brood willen eten Maar ja, als Sonja het zegt... dan zal het wel beter zijn dan een boterham met rookvlees of kaas, waar dan misschien wel meer vet in zit, maar je wilt als volwassen persoon toch niet de rest van je leven mierzoete kinderbroodjes eten (of andere smerige producten die ze aanprijst) omdat dat volgens mevrouw Sonja gezond zou zijn?

O, en nu vergeet ik mijn vraag te stellen.

Ik sport de laatste tijd meer dan anders, gemiddeld 5 x per week (hardlopen, spinning, voetbal) en ik voel me er goed bij, maar ik merk dat ik enorme honger krijg van al dat sporten. Raar genoeg krijg ik vooral zoet-cravings: als ik gesport heb, lijk ik wel een suikertekort te hebben of zo. Iemand daar ervaring mee? En wat kun je in dat geval het beste eten?

[ Bericht 8% gewijzigd door Revolverheld op 22-06-2009 00:29:26 ]
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_70240798
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:33 schreef Schenkstroop het volgende:
Dit is niet eerlijk. Deze eetschemas werken alleen bij witte mensen. Niet bij Aziaten.
pi_70243000
quote:
Op maandag 22 juni 2009 00:20 schreef Revolverheld het volgende:

O, en nu vergeet ik mijn vraag te stellen.

Ik sport de laatste tijd meer dan anders, gemiddeld 5 x per week (hardlopen, spinning, voetbal) en ik voel me er goed bij, maar ik merk dat ik enorme honger krijg van al dat sporten. Raar genoeg krijg ik vooral zoet-cravings: als ik gesport heb, lijk ik wel een suikertekort te hebben of zo. Iemand daar ervaring mee? En wat kun je in dat geval het beste eten?

Het beste is om na het sporten iets te eten met wat koolhydraten en eiwitten!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 22 juni 2009 @ 08:47:12 #265
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70243422
quote:
Op maandag 22 juni 2009 08:04 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik sport altijd vlak voor het avondeten. Krijg je direct je koolhydraten binnen.
Nothing is what it seems
pi_70247579
quote:
Op maandag 22 juni 2009 00:20 schreef Revolverheld het volgende:

Daarom hebben ze Powerade/gatorade/hoe-die-shit-ook-mag-heten uitgevonden. In principe is het gewoon water met een paar voedingsstoffen en een hoop suiker er in. Ik neem voor en na mijn rugbywedstrijd altijd een halve liter van dat spul. Eigenlijk zouden we het ook tijdens de wedstrijd moeten drinken maar omdat we er in het team er zo'n 20 a 30 bidons water doorheen jagen is dat zo'n gedoe.
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_70247835
quote:
Op maandag 22 juni 2009 08:04 schreef cyclechick het volgende:

Ik sport net als Viper meestal voor het avondeten, maar dan nog heb ik de rest van de avond zin in zoete troep.
En sport/energy-dranken vind ik Die troep is zo zoet, smaakt als vergif. Tijdens en na 't sporten drink ik water.
pi_70247946
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:54 schreef karoltje het volgende:

Whehe. Nou ja je ziet het vooral goed met licht van boven, dus het is nog niet zo spectaculair !
pi_70249850
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:59 schreef Revolverheld het volgende:

[..]

Ik sport net als Viper meestal voor het avondeten, maar dan nog heb ik de rest van de avond zin in zoete troep.
En sport/energy-dranken vind ik Die troep is zo zoet, smaakt als vergif. Tijdens en na 't sporten drink ik water.
suiker versnelt de opname van vloeistof in het lichaam aanzienlijk. Vooral tijdens en vlak het sporten heb je hie dus een stuk meer aan dan alleen water. Dan heb ik het niet over cafeinedrankjes zoals red-bull of hoe ze die zooi ook noemen, maar over de meer "serieuze" drankjes. De powerade drankjes vind ik versoonlijk het beste omdat ze een vrij milde smaak hebben en niet zo zoet zijn.
pi_70251108
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:07 schreef aussieaussie het volgende:

[..]

suiker versnelt de opname van vloeistof in het lichaam aanzienlijk. Vooral tijdens en vlak het sporten heb je hie dus een stuk meer aan dan alleen water. Dan heb ik het niet over cafeinedrankjes zoals red-bull of hoe ze die zooi ook noemen, maar over de meer "serieuze" drankjes. De powerade drankjes vind ik versoonlijk het beste omdat ze een vrij milde smaak hebben en niet zo zoet zijn.
Oké, maar kun je dan ook gewoon limonade(siroop) door je water gooien om aan wat extra suiker te komen? Ik vind die voorgefabriceerde drankjes vaak zo smerig zoet, dan drink ik liever wat extra (en dus minder zoet) dan dat ik die rommel moet zuipen
pi_70270201
Vandaag weer redelijk netjes gedaan:

O: 2 bruine bot. met fricandeau en mosterd
T: Appel
L: 4 bruine bot, 2x 30+ kaas, 1x filet americain en 1x slankie smeerkaas
T: Handje amandelen
D: Prei ovenschotel
  maandag 22 juni 2009 @ 23:46:19 #272
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_70275412
tip: een uurtje hardlopen, verbrand je 1400 calorieen
pi_70276601
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:46 schreef Revolverheld het volgende:

[..]

Oké, maar kun je dan ook gewoon limonade(siroop) door je water gooien om aan wat extra suiker te komen? Ik vind die voorgefabriceerde drankjes vaak zo smerig zoet, dan drink ik liever wat extra (en dus minder zoet) dan dat ik die rommel moet zuipen
Dat kan in principe ook, maar in gatorade zit nog het nodige aan mineralen die helpen bij het herstellen. En als je het te sterk vindt kun je het in poedervorm kopen en het zo dun maken als je zelf wilt
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:31:35 #274
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_70276763
Ik heb een vraagje!

Mij valt op als ik naar hardloopsters kijk op tv (duurloop vnl) dat ze dan helemaal geen taille hebben. Als ik nu regelmatig ga hardlopen, raak ik mijn taille dan ook kwijt?
My mama didn't raise no fool
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:09:16 #275
237737 Vraghwaguh_Sjouwfeur
Altijd onderweg..
pi_70280087
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:31 schreef La_Vita het volgende:
Ik heb een vraagje!

Mij valt op als ik naar hardloopsters kijk op tv (duurloop vnl) dat ze dan helemaal geen taille hebben. Als ik nu regelmatig ga hardlopen, raak ik mijn taille dan ook kwijt?
Het schijnt inderdaad dat met hardlopen de vetrandjes rond de buik etc er sneller afgaan. Tenminste, dit hoor ik van verschillende mensen.

Dan zou het voor mij ideaal zijn
Representing Gorinchem-Oost,,
"Hier heeft de politie alles onder controle.."
pi_70289208
Hallo iedereen

Mijn eetgewoontes:

Ontbijt: Kellogs Cornflakes met melk, nesquick en druivensuiker (soms alleen met melk)
en Whey Shake
Lunch: Volkoren broodje met sla, tomaat, kaas,kipfilet en ei. Ei laat ik soms weg. En/of 2 witte broodje met hagelslag.
Diner: Groente met aardappelen en kip. Ligt er aan.
Ik drink zon 3 liter water perdag, daarnaast ook nog dingen als coolbest of optimel.

tussendoor neem ik meestal fruit, en voorkom zoveel mogelijk de suikers en vetten. Dinsdags drink ik meestal een cola en 3 biertjes. Verder probeer ik de rest te vermijden.

Enige aanpassingen?

Thanks alot!
pi_70290021
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:31 schreef La_Vita het volgende:
Ik heb een vraagje!

Die dames lopen zó veel dat hun lichaam zich daaraan aanpast. Bij duurloop heeft het lichaam er baat bij als er minder vet mee wordt gedragen en uiteraard worden er de nodige calorieën verbrandt bij langdurige cardio. Daarnaast heeft langdurige cardio een significant effect op de hormoonhuishouding van deze vrouwen wat ook weer z'n effect heeft op het lichaamsvet.

Als jij gewoon met mate (2 of 3x per week) gaat hardlopen en gewoon genoeg blijft eten zul je er niet zo uit gaan zien als die duurloopsters.
pi_70290238
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:22 schreef TwilightMarci het volgende:
Hallo iedereen

Mijn eetgewoontes:

Ontbijt: Kellogs Cornflakes met melk, nesquick en druivensuiker (soms alleen met melk)
en Whey Shake
Lunch: Volkoren broodje met sla, tomaat, kaas,kipfilet en ei. Ei laat ik soms weg. En/of 2 witte broodje met hagelslag.
Diner: Groente met aardappelen en kip. Ligt er aan.
Ik drink zon 3 liter water perdag, daarnaast ook nog dingen als coolbest of optimel.

tussendoor neem ik meestal fruit, en voorkom zoveel mogelijk de suikers en vetten. Dinsdags drink ik meestal een cola en 3 biertjes. Verder probeer ik de rest te vermijden.

Enige aanpassingen?

Thanks alot!
Het ontbijt bevat wel aardig wat geraffineerde suikers maar als je dat wilt eten is het bij het ontbijt (of na het sporten) prima. Coolbest en hagelslag bevat ook nutteloze suikers en zou je beter kunnen schrappen of vervangen door iets anders. Maar ik zie geen bron van (goede) vetten: noten (of pinda's), vis, olijfolie etc. Je zou een bakje walnoten/pecannoten/cashewnoten/pistachenoten wekelijks kunnen kopen en als tussendoortje een handje noten nemen. Of anders in plaats van kip een keer of twee per week een stuk vis eten (of makkelijker: visolie capsules kopen). Als laatste zie ik geen fruit: elke dag een appel, banaan, sinasappel of mijn favoriet: een stel blauwe bessen bevatten de nodige vitamines.

Oh en ik ga ervan uit dat je af wilt vallen, wat doe je zoal aan sport?
pi_70294581
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:46 schreef PretKroket het volgende:
tip: een uurtje hardlopen, verbrand je 1400 calorieen
Hoe kom je daar zo op? Op de meeste hardloopsites houden ze geen tijd aan, maar een afstand. Onderstaande quote is een voorbeeldje.
quote:
Per kilometer verbruikt een hardloper van 80 kilogram ongeveer 80.000 calorieën (=80 kCal). Het maakt niet uit of man of vrouw bent. Bedenk wel dat snelle lopers in dezelfde tijd meer kilometers kunnen afleggen en dus meer calorieën verbruiken in dezelfde trainingstijd.
Je verbrandt meer calorieën als je zwaarder bent. Je kunt hier uitrekenen hoeveel calorieën een hardloper verbruikt die lichter of zwaarder is dan 80 kilo.
Van http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=149

Dan zou je in een uur 17,5 km moeten lopen, vind ik erg snel (en daarbij zijn veel mensen lichter dan 80 kg). Denk dat 800 kcal dichter in de buurt komt, per uur (snelheid van rond de 12 km/h).
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:33:52 #280
206322 Seam
Pillz-E
pi_70297357
Ik ga ook maar eens aan wat training doen, omdat ik langzamerhand op vet begin te krijgen op mijn buik (ik ben altijd dun geweest) Die training in de OP klinkt best wel goed.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:34:26 #281
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_70297368
Trainen! Dat is het!
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
pi_70297655
Ik ben 16 jaar, 1.60 en weeg 44 tot 48. M'n bmi is momenteel 17.58, betekent dat ik te licht ben. Ik eet genoeg, dus ik let liever niet op m'n bmi. M'n maten 75-58-83 (ongeveer) (weet eigenlijk niet wat hier met maten werd bedoeld). M'n doel is gezonder te gaan eten, want met al dat vette eten, moet ik niet verbaasd zijn als ik sterf aan een hartinfarct .

Mijn eetgewoontes:
Iedere week 5 pakken rolo, 2 pak c'ote dor, lekker veel (simit en) chips en nog meer ongezonde troep
Ik drink ongeveer 5 liter limonade per week. Eet ongeveer 300 gram koek per dag.
Ik eet ook gezond. Ongeveer 5/6 boterhammen per dag, 2 tot 5 bananen en anders, ander fruit.
En diner.

Ik doe niet aan sport en met gym doe ik ook niets (de hele gymles stilstaan of een beetje meelopen).

Sinds een maand (ongeveer), ga ik wel met de fiets naar school, maar dat is hooguit 8 minuten heen en 8 minuten terug. Ik fiets niet dagelijks.

Mijn doel is aankomen, zonder een vies, vet lichaam te krijgen. Hoe doe ik dat?
Ik ben een pure Turk.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:07:56 #283
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70298141
Euhm ik ben geen kenner, maar hier vast mijn paar centen! Iig tof dat je gezonder wilt eten ondanks dat je geen overgewicht hebt! Die stap nemen niet veel mensen geloof ik.

- Meuk eruit gooien, omruilen voor gezonde tussendoortjes. Kwark, yoghurt, knackebrot, fruit, salade, you name it!
- Wel gaan sporten --> dan krijg je spiertjes en dat weegt ook wat! Plus je 'toned' dan je lichaam
- Die limo kan je drinken als je een variant hebt zonder suiker en niks hebt tegen kunstmatige zoetstoffen (ik vind het zelf niet lekker, veel mensen zeggen dat het kankerverwekkend is, anderen weer dat dat onzin is).
- Oh, en nootjes! Nootjes zijn caloriebommen van hier tot Tokio, én ook nog eens gezond! Amandelen schijnen de gezondste te zijn

En toen was ik alweer uitgekletst Van op een gezonde manier aankomen weet ik niet zoveel
Toch veel succes!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_70298255
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
Euhm ik ben geen kenner, maar hier vast mijn paar centen! Iig tof dat je gezonder wilt eten ondanks dat je geen overgewicht hebt! Die stap nemen niet veel mensen geloof ik.

- Meuk eruit gooien, omruilen voor gezonde tussendoortjes. Kwark, yoghurt, knackebrot, fruit, salade, you name it!
- Wel gaan sporten --> dan krijg je spiertjes en dat weegt ook wat! Plus je 'toned' dan je lichaam
- Die limo kan je drinken als je een variant hebt zonder suiker en niks hebt tegen kunstmatige zoetstoffen (ik vind het zelf niet lekker, veel mensen zeggen dat het kankerverwekkend is, anderen weer dat dat onzin is).
- Oh, en nootjes! Nootjes zijn caloriebommen van hier tot Tokio, én ook nog eens gezond! Amandelen schijnen de gezondste te zijn

En toen was ik alweer uitgekletst Van op een gezonde manier aankomen weet ik niet zoveel
Toch veel succes!
Ik eet al veel fruit/salade en yoghurt....
En spieren wegen meer dan vet, maar ik wil zichtbaar aankomen, gebeurt dat ook als ik ga sporten?
Ik drink limo van cevitam en ik heb tot nu toe nergens last van .
En nootjes eet ik veel in het weekend
Ik ben bang voor een ernstige gewichtstoename in de toekomst en ik ben er dan niet op voorbereid.. Ik kan nu moeilijk het eten gaan minderen door die angst, want dan val ik af
Ik ben een pure Turk.
pi_70304642
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik ben 16 jaar, 1.60 en weeg 44 tot 48. M'n bmi is momenteel 17.58, betekent dat ik te licht ben. Ik eet genoeg, dus ik let liever niet op m'n bmi. M'n maten 75-58-83 (ongeveer) (weet eigenlijk niet wat hier met maten werd bedoeld). M'n doel is gezonder te gaan eten, want met al dat vette eten, moet ik niet verbaasd zijn als ik sterf aan een hartinfarct .

Mijn eetgewoontes:
Iedere week 5 pakken rolo, 2 pak c'ote dor, lekker veel (simit en) chips en nog meer ongezonde troep
Ik drink ongeveer 5 liter limonade per week. Eet ongeveer 300 gram koek per dag.
Ik eet ook gezond. Ongeveer 5/6 boterhammen per dag, 2 tot 5 bananen en anders, ander fruit.
En diner.

Ik doe niet aan sport en met gym doe ik ook niets (de hele gymles stilstaan of een beetje meelopen).

Sinds een maand (ongeveer), ga ik wel met de fiets naar school, maar dat is hooguit 8 minuten heen en 8 minuten terug. Ik fiets niet dagelijks.

Mijn doel is aankomen, zonder een vies, vet lichaam te krijgen. Hoe doe ik dat?

Allereerst: goed dat je nu op fiets naar school gaat.
Met betrekking tot je eten: er zitten wel vrij veel dingen in met veeeel suiker.
Voor de rest: een goede site over aankomen is deze.
pi_70304788
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:02 schreef P.F het volgende:

[..]

Whehe. Nou ja je ziet het vooral goed met licht van boven, dus het is nog niet zo spectaculair !
En? Al een goede lamp gevonden?
Wat doe je zoal om dit te bereiken?
pi_70305166
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:54 schreef Rigital het volgende:

[..]

En? Al een goede lamp gevonden?
Wat doe je zoal om dit te bereiken?
fitness (dus losse gewichten)
ik fiets veel ipv de tram
soms pilates
soms hardlopen
niet te veel eten
pi_70305331
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:50 schreef Rigital het volgende:

[..]

Allereerst: goed dat je nu op fiets naar school gaat.
Met betrekking tot je eten: er zitten wel vrij veel dingen in met veeeel suiker.
Voor de rest: een goede site over aankomen is deze.
Ik krijg sowieso al meer binnen dan ik verbrand of toch niet.. want ik kom niet aan.
Volgens die site kun je aankomen met veel eten EN met krachttraining. Optie 1 is de makkelijke weg, maar werkt niet. Als ik aankom door krachttraining, kom ik toch niet zichtbaar aan? Ik wil juist zichtbaar aankomen. Als ik zichtbaar aankom door krachttraining, moet ik zeker enorme spieren krijgen
Ik ben een pure Turk.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:54:21 #289
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_70309559
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:03 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Hoe kom je daar zo op? Op de meeste hardloopsites houden ze geen tijd aan, maar een afstand. Onderstaande quote is een voorbeeldje.
[..]

Van http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=149

Dan zou je in een uur 17,5 km moeten lopen, vind ik erg snel (en daarbij zijn veel mensen lichter dan 80 kg). Denk dat 800 kcal dichter in de buurt komt, per uur (snelheid van rond de 12 km/h).
Mijn bron was deze site: http://www.healthstatus.com/calculate/cbc
met mijn gewicht en 13 km/u (8 miles) verbrand ik 1000 calorieen per uur
pi_70312138
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:54 schreef PretKroket het volgende:

[..]

Mijn bron was deze site: http://www.healthstatus.com/calculate/cbc
met mijn gewicht en 13 km/u (8 miles) verbrand ik 1000 calorieen per uur
Mja met mijn gewicht, zelfde snelheid verbrand is dus 'maar' 850 kcal per uur . Nou, dat zou ook mooi meegenomen worden, komende week weer beginnen met trainen (alleen dan wat langzamer en max halfuurtje).
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:51:37 #291
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_70316144
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 07:28 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Mja met mijn gewicht, zelfde snelheid verbrand is dus 'maar' 850 kcal per uur . Nou, dat zou ook mooi meegenomen worden, komende week weer beginnen met trainen (alleen dan wat langzamer en max halfuurtje).
ach en het is te relativeren want mannen eten meer dan vrouwen, dus dan kan je het eigenlijk wel zien alsof je hetzelfde aantal calorieen verbrand
  Vis een optie? donderdag 25 juni 2009 @ 08:46:24 #292
70532 loveli
N
pi_70348451
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:51 schreef PretKroket het volgende:

[..]

ach en het is te relativeren want mannen eten meer dan vrouwen, dus dan kan je het eigenlijk wel zien alsof je hetzelfde aantal calorieen verbrand
Ja, maar mannen verbranden veel makkelijker vet dan vrouwen, wat ruimschoots opweegt tegen de extra kcals. Het is niet eerlijk verdeeld...
crap in = crap out
pi_70348578
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja, maar mannen verbranden veel makkelijker vet dan vrouwen, wat ruimschoots opweegt tegen de extra kcals. Het is niet eerlijk verdeeld...

het is niet eerlijk,want zij zij groot en ik ben klein
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_70358837
Ik ben sinds maandag ook bezig om wat kilo's kwijt te raken. Ben op zich niet dik, maar wil graag gespierd en gezond de zomer uit komen. Daar bij wilde ik al een hele tijd mijn voeding aanpassen, want dat was wel rete-ongezond. Wat ik nu eet en probeer aan te houden:

Ontbijt: 2 dubbele boterhammen (volkoren) met pindakaas/chocopasta/kipfilet en een of twee glazen melk

Lunch: 1 boterham (volkoren) met pindakaas/chocopasta/kipfilet met een glas melk, maar m'n lunch wil nog al eens samenvallen met m'n ontbijt wegens mijn ongezonde slaapritme. Ook zoiets wat ik ga veranderen

Tussendoor: bananen, koeken (...)

Diner: Vlees/vis (jarenlang lang NIET gegeten (puber.. zogenaamd vegetarisch..), dus vrij knap dat ik het nu wel doe. ). Daarnaast gewoon groentes (broccoli / bloemkool / sla / wortels wat dan ook) en vaak aardappels / friet (slecht..).

Tussendoor: ik ben nog op zoek naar gezonde tussendoortjes... pinda's?

Daarnaast drink ik voornamelijk water en cola. Cola was eerst zo'n 1,5 liter per dag, maar ik probeer nu 1 tot anderhalve liter in twee dagen te drinken, wat al vrij goed gaat. Daarnaast lust ik af en toe ook wel een lekker gekookt eitje bij m'n ontbijt of lunch. Sporten gaat nog moeizaam, ik vind het heel moeilijk om mezelf daar toe te zetten.

Tips?
pi_70359316
Als je gespierd wilt worden, zul je toch echt moeten sporten! Maak er een gewoonte van, doe het op vaste tijden en bouw het in in je ritme. Voor je het weet ben je er zo aan gewend dat je het mist als je eens overslaat.

Verder: regelmaat! Een oonregelmatig slaapritme is vragen om een onregelmatig eetpatroon! Op tijd in en uit bed, ontbijten, lunchen (mag wel wat meer!), sporten... Etc.

Gekookt eitje is goed ANdere gezonde tussendoortjes: zuivel (yoghurt/kwark, en dan niet de mierzoete variant), noten (ongezouten), fruit...

Diner: best eet je mager vlees (vette vis is OK, vet vlees niet), veel groente, en aardappels/rijst/pasta e.d. met mate. Meer variatie lijkt me geen slecht plan, eet je elkedag aardappels? Friet, zeg max eens per week.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:08:54 #296
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70360745
Hehe, ik heb idd ook het gevoel dat ik sporten mis als ik een keer een dag niet kan. Terwijl ik de eerste paar weken de grootste moeite had om het rooster überhaupt vol te houden! Ik volg nu zo'n 4 maanden een vast rooster en ben echt op een punt gekomen dat ik gewoon niet meer zonder kan.

Is trots op zichzelf.

Ik heb trouwens ook nog een ( misschien rare ) vraag: In hoeverre verandert je gezicht door krachttraining?

Een eerste beredenatie: al het overtollige vet verdwijnt uit je gezicht, zoals hangende kinnetjes, bolle wangen etc. Daardoor komen bijvoorbeeld je kaken beter naar voren en krijg je een wat gestroomlijnder gezicht, om het zo maar te zeggen. Maar dan blijft nog de vraag: worden je gezichtsspieren ook groter/sterker, niet doordat ze getrained worden, maar omdat ze, net als alle andere spieren, onder invloed staan van een grotere hoeveelheid hormonen die je opwekt dmv krachttraining?

Dit laatste is dus vanuit mijn logica beredeneert, of dit echt zo is is natuurlijk de vraag!
Nothing is what it seems
pi_70363120
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:28 schreef ColdFeet het volgende:
Als je gespierd wilt worden, zul je toch echt moeten sporten! Maak er een gewoonte van, doe het op vaste tijden en bouw het in in je ritme. Voor je het weet ben je er zo aan gewend dat je het mist als je eens overslaat.

Verder: regelmaat! Een oonregelmatig slaapritme is vragen om een onregelmatig eetpatroon! Op tijd in en uit bed, ontbijten, lunchen (mag wel wat meer!), sporten... Etc.

Gekookt eitje is goed ANdere gezonde tussendoortjes: zuivel (yoghurt/kwark, en dan niet de mierzoete variant), noten (ongezouten), fruit...

Diner: best eet je mager vlees (vette vis is OK, vet vlees niet), veel groente, en aardappels/rijst/pasta e.d. met mate. Meer variatie lijkt me geen slecht plan, eet je elkedag aardappels? Friet, zeg max eens per week.
Variatie zou inderdaad niet verkeerd zijn, alleen ben ik niet degene die kookt. M'n moeder is zeg maar nog van de 'aardappels, groente, vlees'-generatie, dus het zijn vaak wel gekookte aardappels, schijfjes, friet, krieltjes of wat dan ook wat er op het menu staat. En eerlijk gezegd weet ik zelf ook niet zo goed wat een gezonde vervanger daarvoor is.

Ik denk dat ik maar eens yoghurt/kwark ga inslaan.
pi_70363409
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:08 schreef Viper86 het volgende:

Ik heb trouwens ook nog een ( misschien rare ) vraag: In hoeverre verandert je gezicht door krachttraining?

Een eerste beredenatie: al het overtollige vet verdwijnt uit je gezicht, zoals hangende kinnetjes, bolle wangen etc. Daardoor komen bijvoorbeeld je kaken beter naar voren en krijg je een wat gestroomlijnder gezicht, om het zo maar te zeggen. Maar dan blijft nog de vraag: worden je gezichtsspieren ook groter/sterker, niet doordat ze getrained worden, maar omdat ze, net als alle andere spieren, onder invloed staan van een grotere hoeveelheid hormonen die je opwekt dmv krachttraining?

Dit laatste is dus vanuit mijn logica beredeneert, of dit echt zo is is natuurlijk de vraag!
Mogelijk zal je iets vet kwijt raken in je gezicht ja.
Hoeveel dat kan niemand zeggen. Het verschilt van persoon tot persoon waar je lichaam vet weg gaat halen, de plek kiest het namelijk zelf uit.
Sommige mensen houden nog altijd een redelijk bolle toen terwijl ze op 8% staan ofzo.
Maar over het algemeen zal je door vet te verbranden ook iets vet in je gezicht gaan verliezen.

Spieropbouw in je gezicht zal bij gewoon krachttraining zonder anabolen steroiden eigenlijk niet voorkomen.
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:06:22 #299
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70540325
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:24 schreef DjMark het volgende:

[..]

Mogelijk zal je iets vet kwijt raken in je gezicht ja.
Hoeveel dat kan niemand zeggen. Het verschilt van persoon tot persoon waar je lichaam vet weg gaat halen, de plek kiest het namelijk zelf uit.
Sommige mensen houden nog altijd een redelijk bolle toen terwijl ze op 8% staan ofzo.
Maar over het algemeen zal je door vet te verbranden ook iets vet in je gezicht gaan verliezen.

Spieropbouw in je gezicht zal bij gewoon krachttraining zonder anabolen steroiden eigenlijk niet voorkomen.
Oke, dat laatste klinkt idd ook wel een beetje logisch.
Voor de rest was ik voordat ik ging fitnessen al vrij slank en had ik niet echt een bolle toet. Het gekke is dat ik nu gewoon wat veranderingen in mijn gezicht begin te zien. Misschien komt dat ook wel doordat ik ouder word. ( ben nu 22, weet niet of er op deze leeftijd veel gebeurd kwa groei, lichaamsveranderingen etc. ? )
Maar ik vind het ook wel interessant om te weten of fitness hier ook een rol in speelt.

Wat ik voor veranderingen zie: mijn kaaklijn word wat duidelijker. Vlak achter mijn mond komen 2 ( kleine ) kuiltjes, waardoor het lijkt alsof mijn mond wat meer naar voren springt. Al met al vind ik persoonlijk dat het me een wel een beetje aantrekkelijker maakt, maar het maakt ook weer niet zoveel verschil uit.

Ik fitness voornamelijk omdat ik mij er heel goed door voel en niet alleen omdat ik er grote schouders of dikke biceps door krijg, alhoewel dat wel een leuk bijverschijnsel is, haha.

Daarnaast heb ik nog een vraagje, ik weet niet of die hier thuis hoort, anders zeggen jullie het maar. :
Ik train sinds kort apart mijn buikspieren. Eerst trainde ik ze alleen tijdens de korte pauzes tussen de fitnessoefeningen door. Maar ik merkte dat mijn buikspieren kwa ontwikkeling achter bleven bij de andere grote spiergroepen. Nu ben ik begonnen met om de dag 20 min. intensief mijn buikspieren te trainen, dat zijn dan gewone crunches en afleidingen daarvan, een vrij zware v - up oefening met een dumbbel en een aantal oefeningen met een apparaat.
De vraag is: kan ik die 20 min. ook verlengen naar 30 min., dat is dezelfde tijd dat ik de andere spiergroepen ook train, of zijn de buikspieren wat zwakker en moeten ze korter en minder intensief getraind worden? ( en moet ik het dus bij 20 min. houden? )
Nothing is what it seems
pi_70552626
De manier van buikspieren trainen kan je wel lekker wat mee varieren.
Maar verwacht er niet teveel van.
Buikspieren groeien nauwelijks namelijk, ze hebben amper groeipotentie.
En het goed zichtbaar krijgen van je 'sixpack' hangt veel meer samen met een laag vetpercentage dan met het veel trainen van buikspieren.
pi_70554552
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:10 schreef DjMark het volgende:
De manier van buikspieren trainen kan je wel lekker wat mee varieren.
Maar verwacht er niet teveel van.
Buikspieren groeien nauwelijks namelijk, ze hebben amper groeipotentie.
En het goed zichtbaar krijgen van je 'sixpack' hangt veel meer samen met een laag vetpercentage dan met het veel trainen van buikspieren.
Ik had vroeger zichtbaardere buikspieren, ik bewoog toen meer. Ik beweeg nu minder en m'n buikspieren zijn ook minder zichtbaar. M'n vetpercentage is niet veel veranderd. Bij mij heeft het waarschijnlijk wel te maken met bewegen/trainen.
Ik ben een pure Turk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')