Is dat niet een beetje weinig?quote:Op zondag 21 juni 2009 21:54 schreef karoltje het volgende:
Moet daar een speciale spot op dan?.
Ik ben vandaag best braaf geweest:
O: twee bruine boterhammen met fricandeau en mosterd
S: Naar het strand fietsen (10km heen, 10km terug)
L: panini geitenkaas met gegrilde groenten
D: slavinkje, krieltjes en peultjes
Dat is om mensen onzeker te makenquote:Op maandag 16 maart 2009 21:07 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik vind het zo raar dat er vaak in een dieet staat: 1/4 appel of 1/2 banaan
Wat doe je dan met de rest van de appel? Want er staat niets over appel in de rest van het dagmenu. En bij zo'n dieet is het juist de bedoeling dat je precies de hoeveelheden eet die aangegeven worden.
Niet dat ik zon dieet volg maar ik vind het gewoon raar!!
quote:Op zondag 21 juni 2009 23:33 schreef Schenkstroop het volgende:
Dit is niet eerlijk. Deze eetschemas werken alleen bij witte mensen. Niet bij Aziaten.
Het beste is om na het sporten iets te eten met wat koolhydraten en eiwitten!quote:Op maandag 22 juni 2009 00:20 schreef Revolverheld het volgende:
O, en nu vergeet ik mijn vraag te stellen.
Ik sport de laatste tijd meer dan anders, gemiddeld 5 x per week (hardlopen, spinning, voetbal) en ik voel me er goed bij, maar ik merk dat ik enorme honger krijg van al dat sporten. Raar genoeg krijg ik vooral zoet-cravings: als ik gesport heb, lijk ik wel een suikertekort te hebben of zo. Iemand daar ervaring mee? En wat kun je in dat geval het beste eten?
Ik sport altijd vlak voor het avondeten. Krijg je direct je koolhydraten binnen.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:04 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Het beste is om na het sporten iets te eten met wat koolhydraten en eiwitten!
Daarom hebben ze Powerade/gatorade/hoe-die-shit-ook-mag-heten uitgevonden. In principe is het gewoon water met een paar voedingsstoffen en een hoop suiker er in. Ik neem voor en na mijn rugbywedstrijd altijd een halve liter van dat spul. Eigenlijk zouden we het ook tijdens de wedstrijd moeten drinken maar omdat we er in het team er zo'n 20 a 30 bidons water doorheen jagen is dat zo'n gedoe.quote:Op maandag 22 juni 2009 00:20 schreef Revolverheld het volgende:
Ik sport de laatste tijd meer dan anders, gemiddeld 5 x per week (hardlopen, spinning, voetbal) en ik voel me er goed bij, maar ik merk dat ik enorme honger krijg van al dat sporten. Raar genoeg krijg ik vooral zoet-cravings: als ik gesport heb, lijk ik wel een suikertekort te hebben of zo. Iemand daar ervaring mee? En wat kun je in dat geval het beste eten?
Ik sport net als Viper meestal voor het avondeten, maar dan nog heb ik de rest van de avond zin in zoete troep.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:04 schreef cyclechick het volgende:
Het beste is om na het sporten iets te eten met wat koolhydraten en eiwitten!
Whehe. Nou ja je ziet het vooral goed met licht van boven, dus het is nog niet zo spectaculairquote:Op zondag 21 juni 2009 21:54 schreef karoltje het volgende:
Moet daar een speciale spot op dan?.
Ik ben vandaag best braaf geweest:
O: twee bruine boterhammen met fricandeau en mosterd
S: Naar het strand fietsen (10km heen, 10km terug)
L: panini geitenkaas met gegrilde groenten
D: slavinkje, krieltjes en peultjes
suiker versnelt de opname van vloeistof in het lichaam aanzienlijk. Vooral tijdens en vlak het sporten heb je hie dus een stuk meer aan dan alleen water. Dan heb ik het niet over cafeinedrankjes zoals red-bull of hoe ze die zooi ook noemen, maar over de meer "serieuze" drankjes. De powerade drankjes vind ik versoonlijk het beste omdat ze een vrij milde smaak hebben en niet zo zoet zijn.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:59 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Ik sport net als Viper meestal voor het avondeten, maar dan nog heb ik de rest van de avond zin in zoete troep.
En sport/energy-dranken vind ikDie troep is zo zoet, smaakt als vergif. Tijdens en na 't sporten drink ik water.
Oké, maar kun je dan ook gewoon limonade(siroop) door je water gooien om aan wat extra suiker te komen? Ik vind die voorgefabriceerde drankjes vaak zo smerig zoet, dan drink ik liever wat extra (en dus minder zoet) dan dat ik die rommel moet zuipenquote:Op maandag 22 juni 2009 13:07 schreef aussieaussie het volgende:
[..]
suiker versnelt de opname van vloeistof in het lichaam aanzienlijk. Vooral tijdens en vlak het sporten heb je hie dus een stuk meer aan dan alleen water. Dan heb ik het niet over cafeinedrankjes zoals red-bull of hoe ze die zooi ook noemen, maar over de meer "serieuze" drankjes. De powerade drankjes vind ik versoonlijk het beste omdat ze een vrij milde smaak hebben en niet zo zoet zijn.
Dat kan in principe ook, maar in gatorade zit nog het nodige aan mineralen die helpen bij het herstellen. En als je het te sterk vindt kun je het in poedervorm kopen en het zo dun maken als je zelf wiltquote:Op maandag 22 juni 2009 13:46 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Oké, maar kun je dan ook gewoon limonade(siroop) door je water gooien om aan wat extra suiker te komen? Ik vind die voorgefabriceerde drankjes vaak zo smerig zoet, dan drink ik liever wat extra (en dus minder zoet) dan dat ik die rommel moet zuipen
Het schijnt inderdaad dat met hardlopen de vetrandjes rond de buik etc er sneller afgaan. Tenminste, dit hoor ik van verschillende mensen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:31 schreef La_Vita het volgende:
Ik heb een vraagje!
Mij valt op als ik naar hardloopsters kijk op tv (duurloop vnl) dat ze dan helemaal geen taille hebben. Als ik nu regelmatig ga hardlopen, raak ik mijn taille dan ook kwijt?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |