abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67108982
In dit topic is het alleen de bedoeling om tips te geven! De hoi/doei/lekker weertje he-post doe je maar ergens anders! Als je toch steun wil omdat het afvallen niet zo lekker gaat door persoonlijke issues ben je van harte welkom in het slank de herfst in topic en als je overgewicht hebt kun je terecht in de dieetclub Als je interesse vooral bij krachttraining ligt, kun je ook terecht in het bodybuild topic

- Bespreek hier je eet schema's - Reageer alleen inhoudelijk! - Heb je DE nieuwe afval methode gevonden, meld hem hier! - Als je het idee hebt dat iemand het verkeerd aanpakt, zeg het gerust! - Aub geen post over je man/vriendje/huisdieren/kinderen/collega's - Heb je trainingstips, post ze hier!

En, stel jezelf natuurlijk even voor ! - Hoe heet je - Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) - Wat is je lengte - Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage - Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? - Wat is je plan van aanpak? - Wat zijn je valkuilen? - Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? - Heb je nog overige tips!

Eventueel kun je een foto van je eigen figuur, en een foto van je streef figuur posten! Of als je al een tijdje bezig bent je voor- en na foto's!

Eten: Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Eten doe je zo:

schema 1 schema 2 schema 3 schema 4

Trainen: Thuis trainen doe je zo: klik

Een fitnessschema voor op de sportschool vind jehier

Succes iedereen!

En voor de mensen met een oogaandoening: GEEN SLOWCHAT!!!

Link naar de OP.
  maandag 16 maart 2009 @ 18:28:28 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67109160
Nou, balansdag is gelukt:

O: allbran + magere melk
T: roggebrood met houmous
T: paprika en komkommer met yoghurt-ketchupdip
L: 2 wasa crisp crackers, 1 gekookt ei, saladetje met komkommer en deense kaas
T: 2 wasa crisp crackers
A: salade met kipfilet, pecorinokaas en veel gemengde sla
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_67109515
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:19 schreef ColdFeet het volgende:
Welke ebay, Chico? Krijg je ze uit de US? UK? Duitsland?

Ik ga ook eens zoeken. Ik vind wel dat ik een SA nodig heb, maar jeetje, mijn gewone BH's zijn nog goedkoper
Ik heb het vanuit de nederlandse ebay, maar ze komen allemaal uit Engeland. Pond staat voordelig. En mijn gewone bh's zijn duurder dan een shockabsorber, ben gewend aan hoge prijzen.

Ik heb het gekocht van budicebelle. Die verkoopt niet zo heel veel shockabsorbers. Andere verkopers (die ook 99 tot 100% positieve feedback hebben): naturalfigures en undercoverlingerie2005. Hebben allebei duizenden transacties op hun naam staan, daar wil ik volgende keer waarschijnlijk bestellen.

Tip: paypal op je bankrekening/creditcard laten zetten. Dan krijg je 'kopersbescherming' en krijgen zij jouw gegevens (bankrekeningnummer enzo) niet te zien.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67109719
quote:
Op maandag 16 maart 2009 18:38 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik heb het vanuit de nederlandse ebay, maar ze komen allemaal uit Engeland. Pond staat voordelig. En mijn gewone bh's zijn duurder dan een shockabsorber, ben gewend aan hoge prijzen.

Ik heb het gekocht van budicebelle. Die verkoopt niet zo heel veel shockabsorbers. Andere verkopers (die ook 99 tot 100% positieve feedback hebben): naturalfigures en undercoverlingerie2005. Hebben allebei duizenden transacties op hun naam staan, daar wil ik volgende keer waarschijnlijk bestellen.

Tip: paypal op je bankrekening/creditcard laten zetten. Dan krijg je 'kopersbescherming' en krijgen zij jouw gegevens (bankrekeningnummer enzo) niet te zien.
Wordt daar niet zomaar geld van afgeschreven dan?
pi_67109794
Chico, thanks, ik ga morgen 's kijken!
pi_67109980
quote:
Op maandag 16 maart 2009 18:43 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Wordt daar niet zomaar geld van afgeschreven dan?
Uhm, alleen als jij aangeeft dat paypal dat moet doen (per transactie). En anders kan je ook instellen dat jij eerst geld overzet naar je paypalrekening, en van dat geld spullen gekocht kan worden. Het is zonder tancode, maar er wordt op verschillende manieren gecontroleerd of JIJ echt eigenaar van die rekening bent (ze storten oa geld naar je, 5/10 ct enzo, 2x, en dan moet jij bij paypal invullen hoeveel dat was. Alleen de eigenaar van de rekening weet hoeveel dat was). Etc. Paypal is een grote organisatie en alle veiligheidsmaatregelen maken het (voor mij) betrouwbaarder dan gewoon je creditcard nummer geven aan zo'n verkoper.
pi_67110336
quote:
Op maandag 16 maart 2009 18:50 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Uhm, alleen als jij aangeeft dat paypal dat moet doen (per transactie). En anders kan je ook instellen dat jij eerst geld overzet naar je paypalrekening, en van dat geld spullen gekocht kan worden. Het is zonder tancode, maar er wordt op verschillende manieren gecontroleerd of JIJ echt eigenaar van die rekening bent (ze storten oa geld naar je, 5/10 ct enzo, 2x, en dan moet jij bij paypal invullen hoeveel dat was. Alleen de eigenaar van de rekening weet hoeveel dat was). Etc. Paypal is een grote organisatie en alle veiligheidsmaatregelen maken het (voor mij) betrouwbaarder dan gewoon je creditcard nummer geven aan zo'n verkoper.
Ah okee, thanks Ik ben altijd een beetje huiverig met dit soort sites en aangezien ik nog nooit met paypal heb gewerkt is het allemaal nieuw voor me
pi_67110447
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:00 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ah okee, thanks Ik ben altijd een beetje huiverig met dit soort sites en aangezien ik nog nooit met paypal heb gewerkt is het allemaal nieuw voor me
Ik was er ook huiverig voor en schrok me kapot toen ik merkte dat ik geen TAN code hoefde in te voeren. Alsof ze 'zomaar' geld van mn rekening kunnen afschrijven. Maar na wat achtergrond onderzoek kwam ik erachter dat het wel goed zit . En als je het nog steeds eng vindt, dan moet je het gewoon niet doen. Er zullen vast ook wel verkopers te vinden zijn die normale bankoverschrijvingen accepteren. Maar dat zal duurder zijn.
pi_67110619
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:03 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik was er ook huiverig voor en schrok me kapot toen ik merkte dat ik geen TAN code hoefde in te voeren. Alsof ze 'zomaar' geld van mn rekening kunnen afschrijven. Maar na wat achtergrond onderzoek kwam ik erachter dat het wel goed zit . En als je het nog steeds eng vindt, dan moet je het gewoon niet doen. Er zullen vast ook wel verkopers te vinden zijn die normale bankoverschrijvingen accepteren. Maar dat zal duurder zijn.
Ik vind het nu niet zo eng meer, moest alleen even uitvogelen hoe of wat
Ik wil met zo'n tussenrekening gaan werken dan, lijkt me toch fijner. Heb ondertussen ook al een goede sportbeha gevonden. Alleen: nu zit ik met de maten. Ik heb 77,5 in cm's aan onderwijdte. Als ik dit opzoek en afrond naar beneden (77 cm) zou ik op een 30 moeten uitkomen, kan dat kloppen?
pi_67110667
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:08 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ik wil met zo'n tussenrekening gaan werken dan, lijkt me toch fijner. Heb ondertussen ook al een goede sportbeha gevonden. Alleen: nu zit ik met de maten. Ik heb 77,5 in cm's aan onderwijdte. Als ik dit opzoek en afrond naar beneden (77 cm) zou ik op een 30 moeten uitkomen, kan dat kloppen?
Nee. 30 = 65 cm. Kijk in het labeltje van je bh, daar staat de engelse maat als het goed is ook in .

http://www.sensuelelingerie.nl/lingerie.html Of met deze calculator. Klopt wel zo te zien.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:10:34 #11
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_67110710
Tvptje
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 16 maart 2009 @ 19:10:55 #12
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_67110728
Ik wil ook een goddelijk lichaam, dus ik kijk weer graag mee naar alle tips. Zo even naar de sportschool (die op 1 minuut afstand zit... ) om weer een les evy te doen. Meer niet, want morgenvroeg heb ik een fitheidstest op diezelfde sportschool. Ik ben een beetje bang... Weet iemand wat dat inhoudt? Hardlopen tot je omvalt ofzo?
pi_67110830
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:08 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Nee, Engelse omvang 30 is 65 bij ons. Ik heb zelf 70 omvang en in mijn BHs staat 32 als engelse omvangsmaat. Als je 75 omvang wilt moet je dus een 34 nemen.

Ontopic: ik wilde vanavond gaan attacken, maar ik voel me niet echt lekker... en ik ga morgen sowieso hardlopen.

/edit: duidelijk te laat met de omvangsmaat info
pi_67110899
Ik ben 5 kilo in 1,5 maand afgevallen toen ik van brood overging op rijstwafels (als lunch). Dus gewoon belegde rijstwafels (met geitenkaas, kaas, rookvlees bijv.) en daarnaast ben ik gaan joggen. Maar heb het idee dat het echt door de rijstwafels kwam, omdat ik ervoor ook al sportte.

Als tussendoortjes neem ik zowat alleen fruit of nootjes...

Oja en als ontbijt neem ik elke dag biogarde yoghurt, met havermout, beetje diksap en lijnzaadolie en lijnzaad.

Ben van de 62 naar 57 gegaan en dit dieet was niet eens echt bedoeld om af te vallen, maar juist om gezonder te leven (kwam er achter dat ik niet tegen gluten kan...)
Strawberry Flavour..
  maandag 16 maart 2009 @ 19:25:51 #15
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67111380
Ik blijk toch niet zo goed in niet snoepen
Sporten gaat wel veel beter dan verwacht Ga al 5 weken op een rij 2 keer per week, minimaal 2 uur.

Ik vind eten alleen zo lekker.... had net misschien ook niet die satesaus bij m'n nasi moeten doen

De rest van de dag ging het gelukkig wel goed;
O Muesli met magere melk
L 3 boterhammen, 2 met philadelphia light en 1 met appelstroop
T cup-a-soup groente, een droge beschuit en 2 handjes cashewnoten (ongezouten)
D nasi met satesaus
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:44:06 #16
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_67112288
TEEVEEPEE
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_67112873
Thanks allemaal voor de mateninfo Ik was dus blijkbaar op een verkeerde site terecht gekomen met omrekeningstabelletjes
pi_67113126
Menuutje is uiteindelijk geworden:

O: cruesli met melk + optimel + vitaminepillen
T: 3 groene thee + 3 rooibosthee + 0,5 liter water + minibros + 2 kiwi's
L: 3 bruine boterhammen + 2 plakjes kipfilet + 2 gekookte eitjes + beetje zout + beetje mayo + optimel
T: 1 groene thee + 2 rooibosthee + 2 blikjes fanta zero + chocoladecakeje + twee glazen rosevicee
D: 10 patatjes + ca 150 gram gyros + thee kleine lepels zelfgemaakte knoflooksaus + magere aardbeienyoghurt toe (geen groente....)

Ik vond dat het erg goed ging, tot het avondeten... Helaas heb ik daar weinig over te zeggen dus kan ik alleen mijn best doen om het overdag goed te doen..
pi_67113546
Dude, Daph, jij drinkt echt veel teveel Je arme nieren!
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:03 schreef Daph_ het volgende:
Menuutje is uiteindelijk geworden:

O: cruesli met melk + optimel + vitaminepillen
T: 3 groene thee + 3 rooibosthee + 0,5 liter water + minibros + 2 kiwi's
L: 3 bruine boterhammen + 2 plakjes kipfilet + 2 gekookte eitjes + beetje zout + beetje mayo + optimel
T: 1 groene thee + 2 rooibosthee + 2 blikjes fanta zero + chocoladecakeje + twee glazen rosevicee
D: 10 patatjes + ca 150 gram gyros + thee kleine lepels zelfgemaakte knoflooksaus + magere aardbeienyoghurt toe (geen groente....)

Ik vond dat het erg goed ging, tot het avondeten... Helaas heb ik daar weinig over te zeggen dus kan ik alleen mijn best doen om het overdag goed te doen..
Je lunch is goed, en de kiwi's ook. Maar verder kan het echt nog wel wat beter
pi_67113857
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:25 schreef Lips het volgende:
Ik blijk toch niet zo goed in niet snoepen
Sporten gaat wel veel beter dan verwacht Ga al 5 weken op een rij 2 keer per week, minimaal 2 uur.

Ik vind eten alleen zo lekker.... had net misschien ook niet die satesaus bij m'n nasi moeten doen

De rest van de dag ging het gelukkig wel goed;
O Muesli met magere melk
L 3 boterhammen, 2 met philadelphia light en 1 met appelstroop
T cup-a-soup groente, een droge beschuit en 2 handjes cashewnoten (ongezouten)
D nasi met satesaus
Maar het is toch helemaal niet zo evil? De rest van de dag is dusdanig mager dat satesaus heus wel kan, hoor.

Alleen: waarom een droge beschuit? Is niet lekker, en niet nuttig
  maandag 16 maart 2009 @ 20:38:49 #21
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_67114417
Tip: In plaats van normale boterhammen kun je (als je daar tegen kunt) 'Duits' brood eten.. Bij de Albert Heijn hebben ze bijvoorbeeld Oberlander. Dit brood heeft heel weinig vet en heel veel vezels. Gevolg: niet snel hongergevoel!

Oja, nog een tip: koop bij een molen of bakkerwinkel zemelen, als je dit op je brood strooit voor (of na) je broodbeleg maak je je brood "bruiner". Gevolg.. zie hierboven
Fuck the EBU
pi_67114771
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:14 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, Daph, jij drinkt echt veel teveel Je arme nieren!
[..]

Je lunch is goed, en de kiwi's ook. Maar verder kan het echt nog wel wat beter
Ik drink veel ja, maar heb nergens last van? Heb wel altijd een droge strot op kantoor door die airco/verwarming, misschien komt het daardoor want in het weekend drink ik niet zo veel (ongeveer 1,5 liter per dag).

En ja ik weet dat het beter kan Brosje was doordat collega jarig was (vond het nog vrij braaf, was namelijk 50 kCal en er lagen borden vol met twixen, marsen enz), chocoladecakje heb ik eigenlijk uit gewoontje genomen toen ik thuis was. Dat had ik aan kunnen passen, maar mijn avondeten helaas niet We hadden gewoon geen groente

Oh en ik eet cruesli omdat het me meer vult bij het ontbijt Op brood houd ik het net uit tot half 10, hiermee red ik het tot na 11en De melk drink ik niet op, ik zorg er alleen voor dat mijn cruesli vochtig is en de melk gooi ik weg..

[ Bericht 2% gewijzigd door Daph_ op 16-03-2009 20:54:33 ]
  maandag 16 maart 2009 @ 20:54:24 #23
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67114954
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:23 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar het is toch helemaal niet zo evil? De rest van de dag is dusdanig mager dat satesaus heus wel kan, hoor.

Alleen: waarom een droge beschuit? Is niet lekker, en niet nuttig
Nee vandaag viel het wel mee, dat klopt. Maar ik moet nu wel vanavond volhouden niet naar chips ofzo te grijpen

Die droge beschuit was meer omdat ik even niet kon verzinnen wat ik er op wou ik stond op het werk in de kantine en zag beschuit liggen. Had geen zin een mes of een kaasschaaf te zoeken voor beleg... Maar inderdaad, niet echt lekker al die kruimels in je mond
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_67115363
Ik vind het zo raar dat er vaak in een dieet staat: 1/4 appel of 1/2 banaan
Wat doe je dan met de rest van de appel? Want er staat niets over appel in de rest van het dagmenu. En bij zo'n dieet is het juist de bedoeling dat je precies de hoeveelheden eet die aangegeven worden.
Niet dat ik zon dieet volg maar ik vind het gewoon raar!!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_67117228
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:10 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ben een beetje bang... Weet iemand wat dat inhoudt? Hardlopen tot je omvalt ofzo?
Ik weet niet waar je bent met je lessen, stel de op de helft, neem dan de laatste les en loop die uit.
dan val je om.
#35.
  maandag 16 maart 2009 @ 22:20:17 #26
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_67118582
quote:
Op maandag 16 maart 2009 21:54 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je bent met je lessen, stel de op de helft, neem dan de laatste les en loop die uit.
dan val je om.
Hihi, oké. Daar wacht ik dan nog maar even mee. Ik laat morgen wel even weten hoe het ging en wat ik moest doen.
pi_67119073
hier zijn jullie

tvp.

vandaag begonnen met mijn situps. Twee setjes van 15 gedaan
Ja doei.
pi_67120492
O: broodje kaas met light boter
T: Banaan
L: melk, half broodje met sla. rest weggegooid, was goor.
D: MC Donalds.... Fout ik weet..

1600 kcl.. verder helemaal niets, half uur gerend en 1 uur gelopen.
Mooi gecompenseerd dus!
pi_67120544
Oh.. en ben echt kapot van het rennen.. Lekker!
pi_67121529
Nou, ik ga het ook maar proberen, maar meer vanwege mijn luvhandles. Ik ben 1.65 ongeveer en weeg 53/54 kilo, maar heb vrij erge luvhandles die er af MOETEN voor de zomer. Dus ik ben ook gestart met verplicht elke dag ontbijten en niet snoepen. Vandaag dus:

O: De eeuwige twee volkorenbeschuitjes met een klein beetje halvajam + thee (met suiker, zonder is echt niet te drinken)
T: Halve eierkoek met rozijnen + thee met suiker + half gebakje (oei..)
L: Twee sneetjes bruin brood met kaas + optimel
T: Een paar mentos-mint
A: Gekookte aardappels met klein beetje jus, gehaktschnitzel en drie lepels rode kool met wat appelmoes met een glas water en een glas ranja

Vandaag verder rondje stad gefietst en een uur stevig gebodydeckt. Morgen weer bodysteppen en evt. hardlopen smiddags als ik er aan toe kom.

Vandaag dus niet zo'n mooie dag, vorige week wel aangezien ik toen alleen als tussendoortje een appel en twee liga's mocht op een dag. Morgen weer wat beter, aangezien ik vandaag vrij was en ik dan niet snel regelmatig eet. Wel wil ik graag tips om mijn luvhandles wat te trainen.. Het lukt me maar niet om er vanaf te komen, ook al fitness ik al vrij lang en danste ik, maar nu dans ik niet meer maar doe ik bodystep of -deck. Toch gebeurt er voor mijn gevoel nooit wat! Help! Tips!
pi_67121830
VTPtje
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_67125864
Vandaag weer vol goede moed verder na de gyrosmaaltijd ( ) van gisteravond..:

O: Cruesli met melk
T: Thee + ananas op eigen sap of appel
L: Drie bruine boterhammen met kipfilet + gemengde sla zonder dressing + optimel
T: Thee + water + snelle jelle minder suiker + stuk fruit als ik nog trek heb
D: Geen idee nog

Ik hoop op gewone aardappels met groenten vanavond
pi_67126248
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:19 schreef Nouwk het volgende:
Nou, ik ga het ook maar proberen, maar meer vanwege mijn luvhandles. Ik ben 1.65 ongeveer en weeg 53/54 kilo, maar heb vrij erge luvhandles die er af MOETEN voor de zomer. Dus ik ben ook gestart met verplicht elke dag ontbijten en niet snoepen. Vandaag dus:

O: De eeuwige twee volkorenbeschuitjes met een klein beetje halvajam + thee (met suiker, zonder is echt niet te drinken)
T: Halve eierkoek met rozijnen + thee met suiker + half gebakje (oei..)
L: Twee sneetjes bruin brood met kaas + optimel
T: Een paar mentos-mint
A: Gekookte aardappels met klein beetje jus, gehaktschnitzel en drie lepels rode kool met wat appelmoes met een glas water en een glas ranja

Vandaag verder rondje stad gefietst en een uur stevig gebodydeckt. Morgen weer bodysteppen en evt. hardlopen smiddags als ik er aan toe kom.

Vandaag dus niet zo'n mooie dag, vorige week wel aangezien ik toen alleen als tussendoortje een appel en twee liga's mocht op een dag. Morgen weer wat beter, aangezien ik vandaag vrij was en ik dan niet snel regelmatig eet. Wel wil ik graag tips om mijn luvhandles wat te trainen.. Het lukt me maar niet om er vanaf te komen, ook al fitness ik al vrij lang en danste ik, maar nu dans ik niet meer maar doe ik bodystep of -deck. Toch gebeurt er voor mijn gevoel nooit wat! Help! Tips!
Je lijstje kan nog wel een stuk beter. Koop eens zoetstof voor in je thee, smaakt net zo zoet, scheelt toch weer! En als broodbeleg zijn beter: pindakaas, kalkoekfilet of kipfilet (lekker groene dingen erbij doen, wat kruiden!) Filet A is ook niet zo slecht, huttekase (ook met kruidenen groen), wat ik af toe zelf lekker vind is rookvlees (mager) met augurk. Dat je gebak en eierkoeken en mentos beter door gezonde tussendoortjes kunt vervangen weet je zelf ook vast wel

Voor je lovehandles, zou ik misschien je schuine buikspieren trainen en ik doe altijd een oefening die de zijkant pakt: ga op je rug liggen met je knieen gebogen. 1 arm naast je, de ander beweeg je van boven je hoofd tot aan de enkel aan de zelfde kant, je maakt dus een soort zijdelingse crunch. Span je buik aan terwijl je dit doet en maak er een explosieve beweging van, dan voel je het aan de zijkant.

Maar weet niet of het echt tegen lovehandles helpt, of dat je dan gewoon wat kilo's vet moet verliezen
pi_67126277
Vandaag:

O: brinta
T: amandelen
L: 2 boterhammen kipfilet, tomaat, philadelphia
T: yoghurt met banaan en frambozen-->smoothie
T: 2 boterhammen pindakaas
D: bij mijn ouders mee-eten, geen idee

Geen sport vandaag, maar ik moet wel ongeveer 25-30 km fietsen
pi_67126388
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:28 schreef motorbloempje het volgende:
vandaag begonnen met mijn situps. Twee setjes van 15 gedaan
Mijn kickfit docent had gister ineens het licht gezien en kwam met de meest bizar zware buikspieroefeningen aanzetten. Na een uur kickfit! En ik was al moe voordat ik aan de kickfit begon.
Buikspieroefeningen from hell!!!

Ik ga maar eens beginnen aan de push ups.
En vanavond een uurtje bodypump.
En ik ben lekker op de fiets vandaag. Het is briljant fietsweer!
pi_67126422
Lijstje:

O: 3 rijstwafels
T: banaan, appel
L: drie bruine boterhammen slankie
T: appel/krentenbol
S: hardlopen
D: kipfajita's
Ja doei.
pi_67127249
Vroeg opstaan voor Evy ben trots op mezelf
Donderdag weer
  dinsdag 17 maart 2009 @ 09:35:34 #38
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67127547
Iemand enig idee hoeveel kcal haringsalade zal zijn? Is voor op brood, met 46% zoute haring en gekookte bieten erdoor. Het staat niet op valtaf.nl en ik ben wel benieuwd.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_67127754
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:35 schreef Sugar het volgende:
Iemand enig idee hoeveel kcal haringsalade zal zijn? Is voor op brood, met 46% zoute haring en gekookte bieten erdoor. Het staat niet op valtaf.nl en ik ben wel benieuwd.
Staat het niet op de verpakking?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 09:45:44 #40
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67127816

Nee
pi_67128180
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:45 schreef Sugar het volgende:

Nee
Hmm, vreemd.. Ik kan het zelf ook niet vinden en helaas weet ik dat ook niet uit mijn hoofd .. Sorry!
pi_67128606
Ik ga straks lekker hardlopen in de duinen... Het is zo mooi weer!
pi_67128692
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:12 schreef NoralyZ het volgende:
Ik ga straks lekker hardlopen in de duinen... Het is zo mooi weer!
Jaloers
Ik kan morgen weer, ga dan een half uurtje eerder weg van kantoor
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:30:24 #44
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67129112
Gisteren was een drama met een stuk monchoutaart en een appeltaart

Zometeen 2 bruine pistoletjes, 1 met old amsterdam en 1 met ananasjam, jammie!

Vanavond weer Bodyshape en daarna aan de cardio.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chav op 17-03-2009 10:53:09 ]
In me Burberry......
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:24:09 #45
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67130833
Ja maar monchoutaart is ook zo goddelijk lekker
Ik ga straks vanuit het werk weer sporten
Miauw
  Vis een optie? dinsdag 17 maart 2009 @ 12:03:30 #46
70532 loveli
N
pi_67132095
O, er was een nieuw topic.
crap in = crap out
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:09:06 #47
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_67132261
Hmz, ik kreeg toch nog niet mijn fitheidstest, maar een uur personal training. Wel motiverend, ik deed toch net wat meer dan normaal. Mijn vetpercentage e.d. werd ook gemeten. Mijn vochtpercentage was trouwens te laag, terwijl ik dacht dat ik best veel dronk.
pi_67132349
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:19 schreef Nouwk het volgende:
Wel wil ik graag tips om mijn luvhandles wat te trainen.. Het lukt me maar niet om er vanaf te komen, ook al fitness ik al vrij lang en danste ik, maar nu dans ik niet meer maar doe ik bodystep of -deck. Toch gebeurt er voor mijn gevoel nooit wat! Help! Tips!
Plaatselijk vetverbranden bestaat niet.
Dat wil zeggen, je hebt er zelf geen invloed op. Je lichaam bepaald waar het zijn vet vandaan haalt als het dat nodig heeft.

Directe oefeninge voor de obliques(schuine buikspieren) zullen dus niet het vet op je obliques verbranden.

Het belangrijkste is dus gewoon je algehele vetverbranding, dan zullen je lovehandles vanzelf wel meegaan.
pi_67132382
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:09 schreef egeltje1985 het volgende:
Hmz, ik kreeg toch nog niet mijn fitheidstest, maar een uur personal training. Wel motiverend, ik deed toch net wat meer dan normaal. Mijn vetpercentage e.d. werd ook gemeten. Mijn vochtpercentage was trouwens te laag, terwijl ik dacht dat ik best veel dronk.
Je vochtpercentage heeft weinig te maken met hoeveel je drinkt.
Het gaat erom hoeveel vocht je lichaam zelf vast houdt. Bij vrouwen kan dat erg spiegelen vooral rond de menstruatie.
Over het algemeen gaat je lichaam meer vocht vasthouden als je meer koolhydraten eet.
pi_67132460
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:12 schreef DjMark het volgende:

[..]

Plaatselijk vetverbranden bestaat niet.
Dat wil zeggen, je hebt er zelf geen invloed op. Je lichaam bepaald waar het zijn vet vandaan haalt als het dat nodig heeft.

Directe oefeninge voor de obliques(schuine buikspieren) zullen dus niet het vet op je obliques verbranden.

Het belangrijkste is dus gewoon je algehele vetverbranding, dan zullen je lovehandles vanzelf wel meegaan.
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat trainen op specifieke plekken geen zichtbaar effect heeft. Een beetje vet met stevige onderliggende spieren oogt echt anders dan blubbers
pi_67132623
Zeker, en sowieso is krachttraining altijd goed!
Alleen merk ik altijd dat vrouwen zo bang zijn om gespierd te worden.
En dat gaat gewoon niet zo snel gebeuren.

Dus, allemaal aan de gewichten
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:25:42 #52
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67132731
Spieren zijn juist cool!
In me Burberry......
  Vis een optie? dinsdag 17 maart 2009 @ 12:32:13 #53
70532 loveli
N
pi_67132912
De vorm van m'n bovenbenen begint te veranderen en ik kan niet zeggen dat ik het mooi vind. De spier aan de voorkant maakt m'n been boller en dat heb ik niet nodig. Met welke oefeningen train je de spieren aan de buitenkant? Ik bedoel die tussen knie en heup.

Ik ben dus zo'n exemplaar dat wel snel spieren maakt, ook al zou ik volgens de theorie niet te gespierd kunnen worden.
crap in = crap out
pi_67133153
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:25 schreef Chav het volgende:
Spieren zijn juist cool!
Goedzo!
pi_67133255
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:32 schreef loveli het volgende:
De vorm van m'n bovenbenen begint te veranderen en ik kan niet zeggen dat ik het mooi vind. De spier aan de voorkant maakt m'n been boller en dat heb ik niet nodig. Met welke oefeningen train je de spieren aan de buitenkant? Ik bedoel die tussen knie en heup.

Ik ben dus zo'n exemplaar dat wel snel spieren maakt, ook al zou ik volgens de theorie niet te gespierd kunnen worden.
Je bedoelt de Vastus Lateralis? http://www.exrx.net/Muscles/Quadriceps.html

Die is heel moeilijk apart te trainen. Maakt namelijk onderdeel uit van je quadriceps, en die train je eigenlijk altijd samen door je benen te strekken.

Je zou kunnen proberen bij leg extensions je tenen iets naar binnen te draaien. Maar pas wel op voor je knieen!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:44:51 #56
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67133313
Hoe zijn de bilspieren het beste te trainen? Met squats voel ik namelijk vooral in mn voorbeenspieren ipv billen.
In me Burberry......
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:47:31 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67133386
Liggend op je rug, voeten op de grond (dus knieen gebogen), armen langs je lijf laten liggen en bips omhoog duwen!!! Aanspannuh!!! Werkt héél goed.
pi_67134474
Bilspieren train je met diepe squats maar vooral met lunges!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:32:05 #59
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67134640
Die doen we ook met bodypump maar voel het daarmee ook in mn benen
In me Burberry......
pi_67134806
Bodypump is natuurlijk wel meer conditie training dan echte krachttraining.

Maar je kunt ook iets spelen met de stand van je benen, zorg dat je je bovenlijf zo volledig mogelijk rechtop houdt, en dat je knie niet te ver over je tenen komt.
En als je echt krachttraining gaat doen (8-12 herhalingen) met een zwaarder gewicht, dan zal je het ws wel in je billen gaan voelen
pi_67134961
Op zo'n cardio schaatsapparaat (schuin stepgeval) voel ik het ook altijd in mijn billen als ik rechtop blijf en niet steun op het apparaat zelf..

Zo'n apparaat dus
pi_67148166
Het is uiteindelijk dit geworden:

O: Cruesli met melk
T: 3 groene thee + 2 rooibosthee + 2 kiwi's
L: Drie bruine boterhammen + 3 plakjes kipfilet + gemengde sla zonder dressing + klein beetje boter + vruchtenhagel + optimel
T: 1 rooibosthee + 2 blikjes fanta zero+ ananas op eigen sap + glas rose vicee
D: 3 bruin stokbrood met carpaccio + 3 bruin stokbrood met zalm en bieslook + 1 wit stokbrood met paling + een paar rivierkreeftjes + bakje magere perzikyoghurt toe

Bij het avondeten hadden we stokbrood in (dunne) plakjes gesneden. Ben wel redelijk tevreden met mijn dagje, baal er alleen van dat we zo laat aten (19.45). Ik kan dan pas later naar bed aangezien ik niet kan slapen als ik te vol zit.. Naja, morgen weer een dag
pi_67148371
paar tips:
cruesli vervangen door muesli

vruchtenhagel, fanta zero, roos vicee. Ws weet je het zelf wel, maar dat moet je allemaal eigenlijk niet eten/drinken.
pi_67148610
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:21 schreef DjMark het volgende:
paar tips:
cruesli vervangen door muesli

vruchtenhagel, fanta zero, roos vicee. Ws weet je het zelf wel, maar dat moet je allemaal eigenlijk niet eten/drinken.
Muesli vind ik eigenlijk niet lekker, vandaar dat ik cruesli eet. Geen volle bak ofzo, maar genoeg om er vol van te blijven tot een uur of 11.

Vruchtenhagel was voor de afwisseling en dat geldt eigenlijk ook voor fanta zero. Geloof me, vorige week had je niet willen zien wat ik daarvan naar binnen heb geklokt. Nu heb ik twee blikjes op een dag, vind ik wel netjes voor mijn doen Ik heb eens gekeken hoeveel ik gisteren dronk en dat was ruim 3 liter. Vandaag zit ik op 2,2 dus dat is al niet zo achterlijk veel meer Roosvicee is maar een ieniemienie beetje om mijn water smaak te geven. Ik geloof dat Slimpie minder kCal heeft, maar die heb ik nog niet kunnen vinden bij onze supermarkt..

Thanks voor je advies btw
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:38:25 #65
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67149060
Ik zit nu rond de 1500 kcal, dat vind ik zelf wel mooi. Kijken of ik daarbij nog afval of zo blijf.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:44:59 #66
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67149302
Vandaag niet wezen sporten omdat het zonnetje zo lekker scheen Ben uit het werk naar huis gegaan, balkondeur open gezet, katten naar buiten en ik aan het stofzuigen

O: muesli met magere melk (ik eet alleen veel meer dan de 30 of 40 gram die ze op het pak adviseren)
L: 3 bruine boterhammen philadelphia light
T: 1 plak ontbijtkoek, 1 cup-a-soup groente, 2 speculaasjes, 2 handjes cashewnoten
D: aardappelbeestjes uit de oven met mayo en ketchup, broccoli met kaassaus en een spinazierondo

Nette dag ondanks de mayo en de kaassaus (maar het is ook geen strafkamp natuurlijk)

Dalijk nog een schaaltje Alpro Soya Yofu perzik
Miauw
pi_67151411
Lips, mayonaise is an sich niets mis mee (ei, beetje mosterd, veel plantaardige olie), het is vooral high-cal, dus je moet er niet teveel van eten. Maar een beetje bij je avondeten is helemaal OK, vind ik. Kaassaus iets minder, zeker als het uit een zakje komt

En allez, stofzuigen is ook bewegen
pi_67152090
O: twee beschuitjes met klein beetje halvajam + thee met suiker + water
T: rijstwafel met kaas
L: babi ketjap met noodlepastaiets + vla + water
T: twee mentos + kauwgompje + appel + thee
A: twee rijstwafels met kaas + twee bruine boterhammen met la vache qui rit light + thee + water met klein beetje ranja.

Plus nog een uur gebodystept plus zo'n 13 km gefietst vanmiddag.. De babi ketjap + vla was opzich niet heel erg netjes, al las ik dat babipangang veel erger schijnt te zijn, maargoed, als je ergens blijft eten kan je nooit zo snel iets weigeren vind ik. Net als de twee mentos maar helaas! Toch wel een beetje trots
pi_67152348
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:38 schreef Sugar het volgende:
Ik zit nu rond de 1500 kcal, dat vind ik zelf wel mooi. Kijken of ik daarbij nog afval of zo blijf.
Vind ik ook een mooi aantal

Net alles even in de caloriechecker gegooid en ik kom uit op 1422 kCal, maar daar zitten de rivierkreeftjes nog niet bij. Ik heb denk ik zo'n 75 gram gehad dus dat zou neerkomen op afgerond 60 kCal, maakt een dagtotaal van 1482
pi_67154368
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:35 schreef Sugar het volgende:

Bonte haring salade
haring, radijs, paprika en appel in een milde vinaigrette
Voedingswaarden per 100 gram:
Energie : 606 kjoul (146 kcal) Eiwit : 7,4 gram
Koolhydraten : 6,5 gram Vet : 10,0 gram
Glutenvrij

Ben n google freak.. Dit lijkt er wel op lijkt mij.
pi_67154609
O: Witbrood 1 snee, Jam halva- en light
Te drinken: Koffie met koffiemelk en suiker 4 kopjes
L: Kip-satésalade, kadetje, Aardappelsalade
D: Kip zonder vel bereid, Rijst, Aardappelen
T: 2 Koekjes

1200 kcl.. Heb honger nu...
pi_67154773
Yel, neem iets kleins, handje nootjes ofzo . Als je nu gaat slapen met honger is de kans groot dat je morgen doorschiet en een vreetbui krijgt.

Trouwens, waar is het groen in je lijstje? Je eet alleen maar vet en koolhydraten. Niet echt gezond.
pi_67155205
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:09 schreef Chicolate het volgende:
Yel, neem iets kleins, handje nootjes ofzo . Als je nu gaat slapen met honger is de kans groot dat je morgen doorschiet en een vreetbui krijgt.

Trouwens, waar is het groen in je lijstje? Je eet alleen maar vet en koolhydraten. Niet echt gezond.
Ja, vandaag ging erg fout! qua groenten dan.. Heb wel sla en komkommers genomen, maar die had ik niet opgeschreven.. En Tursu, dat zijn groenten die heeeeel lang in zout water hebben gezeten. Ook bijna geen kcl, dus ook niet opgeschreven.

Nu misschien even n appel dan maar Want heb echt honger nu.
pi_67159181
Vandaag op het programma:
O: cruesli met melk
T: rooibosthee + groene thee + appel (of ander stuk fruit)
L: pastasalade (indien aanwezig) + bruine boterham kipfilet met gemengde sla zonder dressing (zonder pastasalade drie boterhammen) + optimel
T: rooibosthee + water + snelle jelle minder suiker + stuk fruit
S: 5 km hardlopen
D: weet ik nog niet
  woensdag 18 maart 2009 @ 07:49:41 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67159223
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:58 schreef Yel het volgende:

[..]

Bonte haring salade
haring, radijs, paprika en appel in een milde vinaigrette
Voedingswaarden per 100 gram:
Energie : 606 kjoul (146 kcal) Eiwit : 7,4 gram
Koolhydraten : 6,5 gram Vet : 10,0 gram
Glutenvrij

Ben n google freak.. Dit lijkt er wel op lijkt mij.
Dankjewel! In dat geval zat ik gisteren tegen de 1400 kcal. aan.
  woensdag 18 maart 2009 @ 07:57:10 #76
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67159301
Oh, en ik heb gisteren voor de derde keer een poging gedaan om spinning leuk te vinden, maar ben er nu echt uit: dat is niks, niks, niks voor mij! Aaaaargh!!!
Ik haat het echt, ben na een half uurtje gestopt en barstte van de koppijn meteen. Dat doe ik dus echt nooit meer, het is niks voor me, ik werd er bloedchagerijnig van ook.
pi_67159349
Dat kan ik begrijpen als je het niet leuk vindt en er daarbij ook nog hoofdpijn bovenop krijgt
Niet meer doen dus, er zijn genoeg leuke sporten waar je geen hoofdpijn van krijgt

Ik probeer mijn zusje al maanden mee te krijgen naar een spinningles hier in de buurt, maar volgens mij wil ze gewoon niet
pi_67159372
jammer Sug!

ik vind spinning zķ leuk! Ik probeer het ook iedereen aan te smeren

Vandaag gala-dag, en (dus) makkelijk eten.

Lijstje:

O: 3 rijstwafels slankie
T: banaan
T: appel
S: uurtje fitness
L: drie boterhammen slankie
D: pizza
T: veel bier

Ja doei.
pi_67159421
Moet een keertje kunnen moblo Als dit soort dingen niet mogen is er niks meer aan toch?
pi_67159435
Morgen!

Jammer Sugar,maar er zijn inderdaad genoeg sporten en als iets je niet ligt, dan is dat gewoon jammer. Misschien kun je het over een paar weken of maanden nog eens proberen (ik heb het bij 3 sportscholen gedaan, vond het bij de 3e pas leuk -->lag niet aan de lessen, maar aan mij) En nu ben ik hooked en geef ik er les in

Lijstje!
O: Brinta
T: Fruit, te halen op de uni
L: 2 boterhammen kipfilet/tomaat/philadephia
T: Amandelen, handje
D: Kipfilet en groente, rijst
S: 2 uur spinnen (lesgeven)
T: yoghurt/vla mensgeltje
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:17:09 #81
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67159501
Nah, ik hou het gewoon bij taebo, bodyshape en af en toe steps. Allemaal leuk!

Veel plezier vanavond, Moblo!
pi_67159576
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 08:09 schreef Daph_ het volgende:
Moet een keertje kunnen moblo Als dit soort dingen niet mogen is er niks meer aan toch?
klopt! alleen weten mijn zondigmomenten zich altijd daar te verzamelen waar ik dan net weer ben afgevallen
Ja doei.
pi_67159636
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 07:57 schreef Sugar het volgende:
Oh, en ik heb gisteren voor de derde keer een poging gedaan om spinning leuk te vinden, maar ben er nu echt uit: dat is niks, niks, niks voor mij! Aaaaargh!!!
Ik haat het echt, ben na een half uurtje gestopt en barstte van de koppijn meteen. Dat doe ik dus echt nooit meer, het is niks voor me, ik werd er bloedchagerijnig van ook.
Het lijkt mij ook helemaal niets! Ik ga veel liever buiten fietsen. En dan graag wel functioneel in de vorm van woon-werk verkeer. En dat is gelukkig 20 km, dus ik kom wel aan mijn fietskilometers.

Lijstje:
O: brinta + koffie
S: uurtje fietsen
T: yoghurt (met wat ananas en bramen) en muesli
S: half uurtje hardlopen
L: 4 boterhammen, 1 dubbele met kaas en 1 dubbele met gedroogde ham
T: radijsjes en amandelen en een paar appels
S: uurtje fietsen
D: Rijst met een curry achtig iets wat ik nog in de vriezer vond.
T: handje drop of wat paaseitjes.
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:27:35 #84
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67159642
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:43 schreef ColdFeet het volgende:
Lips, mayonaise is an sich niets mis mee (ei, beetje mosterd, veel plantaardige olie), het is vooral high-cal, dus je moet er niet teveel van eten. Maar een beetje bij je avondeten is helemaal OK, vind ik. Kaassaus iets minder, zeker als het uit een zakje komt

En allez, stofzuigen is ook bewegen
Die kaassaus was natuurlijk uit een zakje (Zo goddelijk lekker )

Vanavond ga ik sporten ipv gisteren. Vanmiddag met een collega buiten de deur lunchen. Heb net al op de kaart gekeken, wat is nou ´gezonder´, gewoon kaas of brie?
Miauw
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:32:08 #85
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_67160831
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 08:27 schreef Lips het volgende:

[..]

Die kaassaus was natuurlijk uit een zakje (Zo goddelijk lekker )

Vanavond ga ik sporten ipv gisteren. Vanmiddag met een collega buiten de deur lunchen. Heb net al op de kaart gekeken, wat is nou ´gezonder´, gewoon kaas of brie?
Geen verschil per beleg. Tenzij de kaas 20 of 30+ is, maar dat lijkt me sterk. Zoo, mozzarella is veel kcal trouwens. Per bol 330.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:34:49 #86
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67160888
Gisteren wel wezen bodyshapen, niet wezen cardioen. Moet ongesteld worden en mn buik was aan t rommelen had er geen zin in.

Mijn lijstje van gisteren:

O. 2 bruine pistoletjes met kaas en ananasjam en melk
M. Appeltaart en melk
A. Vegetarische nasi met een ei en 1 sate met satesaus en melk
S. een paar gele M&M`s

Ik schaam me diep
In me Burberry......
pi_67161096
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 08:17 schreef Sugar het volgende:
Nah, ik hou het gewoon bij taebo, bodyshape en af en toe steps. Allemaal leuk!

Veel plezier vanavond, Moblo!
Ach, da's toch meer dan genoeg?

Ik vind spinnen wel leuk; het geeft mij een beetje de kick die je ook krijgt van hardlopen, maar is vriendelijker voor mijn (geblesseerde) knie. Maar als mijn knie zich goed houdt, ga ik weer hardlopen ipv spinnen.

Spinnen is trouwens absoluut niet te vergelijken met naar je werk fietsen Hoewel ik wel tegen een heuvel opmoet, richting werk
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:49:20 #88
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67161216
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:32 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Geen verschil per beleg. Tenzij de kaas 20 of 30+ is, maar dat lijkt me sterk. Zoo, mozzarella is veel kcal trouwens. Per bol 330.
Dan ga ik ff denken of ik meer zin heb in kaas met ananas of brie met honing...
Miauw
pi_67162791
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:34 schreef Chav het volgende:
Gisteren wel wezen bodyshapen, niet wezen cardioen. Moet ongesteld worden en mn buik was aan t rommelen had er geen zin in.
Doe je eigenlijk ook echte krachttraining?
Ik vraag dit, omdat je eerder aangaf spieren wel cool te vinden. Maar dingen als bodyshape/bodypump enzo, dat is allemaal eigenlijk gewoon cardio.
pi_67162855
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 08:27 schreef Lips het volgende:
Kaas bevat tot aan de 40+ variant minder kcals. 45+ of hoger heeft weer meer kcals dan brie.

Maar die verschillen zijn zo klein, dat ik gewoon zou kiezen voor hetgene waar je zin in hebt
pi_67185986
Oke, vandaag weer een dag:

O: Twee beschuitjes met halvajam, kop thee met suiker
S: Half uur fietsen
L: Twee kaasrijstwafels met Slankie light 20+ + Appel + Goedemorgen drinkontbijt
T: Appel + glas water
A: Twee bruine pistoletjes met slankie light 20+, 200 gram kwark, twee glazen Dubbelfriss appel/mango
S: Half uur hardlopen
T: Handje cruesli, Goedemorgen drinkontbijt

Morgen hopelijk bodydecken, anders halfuurtje hardlopen en weer halfuurtje fietsen..
pi_67188497
O: 2 x volkorenbrood + jam light
T: Niets
L: 2 x volkoren brood + filet american, aardappelsalade + sla, tomaat en wat wortels
T: Cup a soup (bouillon)
D: tomatenprut achtig ding, yoghurtsoep met komkommers
T: Perenijsje

5 kopjes koffie (2 met suiker), 1 x cappuciono met suiker en cola light. En 2 glazen water.

Netjes toch... Of?
pi_67190149
Ik vind dat we trots mogen zijn Heb vandaag te horen gekregen van podotherapeut dat ik mislukte voeten heb (en bedankt..) krijg speciale steunzolen voor aantal weken en als dat niet helpt moet ik een soort mal om mijn voeten en dan maar hopen dat dat helpt. Krijg er nu ook wel last van, vooral als ik lang gelopen heb maar nu ook als ik sport, niet zo mooi dus. Maar ontwijkende dingen bedenken dan!
pi_67190331
Steunzolen doen de eerste dagen heel veel pijn! Dus het loopt niet meteen lekker. Sterker nog, ik kan op dit moment nog geen 5 min lopen (wandelen/staan) zonder last van te hebben. Heb ze net een dag .

Hopelijk wordt het met zolen beter voor je .
pi_67195674
Good morning

Moblo hoe was je gala?
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:22:46 #96
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_67198663
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:39 schreef Nouwk het volgende:
Oke, vandaag weer een dag:

O: Twee beschuitjes met halvajam, kop thee met suiker
S: Half uur fietsen
L: Twee kaasrijstwafels met Slankie light 20+ + Appel + Goedemorgen drinkontbijt
T: Appel + glas water
A: Twee bruine pistoletjes met slankie light 20+, 200 gram kwark, twee glazen Dubbelfriss appel/mango
S: Half uur hardlopen
T: Handje cruesli, Goedemorgen drinkontbijt

Morgen hopelijk bodydecken, anders halfuurtje hardlopen en weer halfuurtje fietsen..
Red je het op 2 rijstcrackers Kijk je uit dat je lichaam straks niet went aan het lage aantal calorieën? Dan schiet je namelijk weer omhoog als je weer "normaal" eet..
Fuck the EBU
pi_67198809
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 23:04 schreef Chicolate het volgende:
Steunzolen doen de eerste dagen heel veel pijn! Dus het loopt niet meteen lekker. Sterker nog, ik kan op dit moment nog geen 5 min lopen (wandelen/staan) zonder last van te hebben. Heb ze net een dag .

Hopelijk wordt het met zolen beter voor je .
Jaa ik hoorde het al ja, ik hoop het echt! :\ Ben alleen benieuwd of ik daarna juist veel moet staan of veel moet zitten zodat het goed werkt? :p Hoop alleen wel dat het uiteindelijke resultaat wel bereikt wordt natuurlijk!
pi_67198811
Galaverslagje staat in Slank-slowchat

Gisteren dus:

S: uurtje fitness
L: drie boterhammen slankie
D: 3/4 pizza
T: veel bier 7 biertjes

Vandaag:

T: banaansmoothie
L: 3 rijstwafels knoflooksmeersel
T: noten
D: koude pastasalade met gedroogde tomaten, rode pesto, sla, ui, mais en wat parmezaanse kaas
Ja doei.
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:14:56 #99
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67200368
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:22 schreef Yesse het volgende:

[..]

Red je het op 2 rijstcrackers Kijk je uit dat je lichaam straks niet went aan het lage aantal calorieën? Dan schiet je namelijk weer omhoog als je weer "normaal" eet..
Hier ben ik benieuwd naar, weet iemand wanneer je dat risico echt gaat lopen? Na hoeveel tijd bijvoorbeeld? En voorkom je dat effect door eens per week meer te eten? Bedankt.
pi_67200552
Meldt
Ben vorig jaar afgevallen van 68 naar 60 kilo (ben 1.73 m), en probeer dat nu te behouden. Lukt op zich aardig tot nu toe!

Standaard eetpatroon:
O: magere kwark met muesli (ca. 350 cal)
L: 200 gram brood, soms met magere smeerkaas (meestal koop ik vers brood bij de bakker en eet dat dan zo op, ik ben dol op brood!). Meestal weegt het zo'n 200 gram. ca. 500 cal.
T: salade (tomaat, komkommer, paprika, wortel, bietjes etc.). ca. 50 cal
T: Magere kwark met fruit (ca. 250 cal)
D: Rijst, pasta, aardappels of bonen met groente en een vleesvervanger (ca. 450 cal)
T: mueslireep oid (ca. 100 cal)
Ik drink alleen thee en light frisdranken.
Totaal calorieen per dag: ca. 1700

Activiteit: elke dag naar het werk fietsen (total 50 min heen en weer), 3x per week cardio in de sportschool (meestal doe ik 10 min hardlopen, 15 min roeien en 20 min crosstrainer); in het weekend 1 of 2 lange wandelingen (tussen 12 en 20 km, vaak heuvelig terrein). 5 x per week thuis wat buikspieroefeningen en armtraining met gewichtjes.
Zou dus moeten lukken om een mooi figuur te krijgen/houden!

Problemen:
-Mijn sportschool heeft bijna geen goede spiertrainingsapparaten; dus alleen thuis oefen ik wat met gewichtjes, maar ik denk niet genoeg.
-Ik een paar weken geleden naar de UK verhuisd, en vaak gaan we met uit eten met het werk - ik eet dus zeker 1 of 2 keer per week buiten de deur (meestal Indisch). Ik vind het erg moeilijk een redelijk calorierarm gerecht uit te zoeken, omdat je aan de omschrijvingen op de kaart niet echt kan zien wat erin zit.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:59:31 #101
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67202120
Gisteren door omstandigheden weer niet gesport... Voor deze week schaf ik het sporten gewoon even af (scheelt ook de frustratie van niet gaan)

Eten gisteren:
O: magere melk met muesli
T: plakje ontbijtkoek
L: Bruin afbakbroodje met brie en honing
T: cracker met appelstroop
D: 3 mini wraps met ruccolasla, honing-mosterd dressing, pijnboompitjes en kruidenkaas
T: halve bak (250 ml) alpro soya yofu

Niet alles even slank, maar valt me niet tegen! Helemaal niet gesnoept
Miauw
pi_67205159
Over 1,5 jaar wil ik mijn buik een beetje in vorm hebben (dan heb ik namelijk een buikdansoptreden )
Ik heb nu before foto's van mijn buik op mijn weblog (zie sig staan)

Heb besloten toch vaker even kort buikspieroefeningen te doen en die dvd 1x in de week
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:26:30 #103
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_67206819
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:14 schreef Sugar het volgende:

[..]

Hier ben ik benieuwd naar, weet iemand wanneer je dat risico echt gaat lopen? Na hoeveel tijd bijvoorbeeld? En voorkom je dat effect door eens per week meer te eten? Bedankt.
Wat ik weet ( ik ben helaas geen 'expert' alleen ervaringsdeskundige haha) is dat je lichaam er aan kan wennen en het zich instelt om met minder energie te doen, hoe weet ik niet, maar gevolg is wel dat je aankomt bij 2000 kcal.

Wat je er tegen kunt doen is zo vetarm mogelijk proberen te eten, eet nog wel 2x in de week gestoomde of gerookte vis voor de gezonde vetten. Calorieën kun je beter verbranden dan vet. Het duurt langer om af te vallen dan 'echt diëten' maar het is wel gezonder.. Belangrijkste is om veel vezelrijk voedsel te eten, dat geeft je minder hongergevoel

Wat ik op een dag eet:
O: 2 crackers, 1 met 20+ kaas, 1 met jam en een plakje ontbijtkoek met boter
T: Zelfgemaakte 'gezonde' muffin (recept van Oprah
T2: appel of peer
L: rauwkost, 2 zuurdesem boterhammen, bosvruchtenhagel en jam. 1 gewone boterham met hagelslag
T: 2 napoleons
D: ligt er aan, meestal gewoon aardappelen, groente en vlees
T: 2 lange vingers of langertjes of halve eierkoek
daarnaast drink ik thee, water en zelfgeperste sap (wortel, appel en citroen)

Mijn moeder heeft met dit schema een superstrak lichaam, ik wat minder omdat ik maar 1x in de week sport en zij 3x per week aan de gewichten hangt

Oja, dat rauwkost is een tip! Dat heeft volgens mij maar 10 kcal per 100 gram ofzo En dat vult heel goed
Fuck the EBU
pi_67207172
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:26 schreef Yesse het volgende:

[..]

Wat ik weet ( ik ben helaas geen 'expert' alleen ervaringsdeskundige haha) is dat je lichaam er aan kan wennen en het zich instelt om met minder energie te doen, hoe weet ik niet, maar gevolg is wel dat je aankomt bij 2000 kcal.

Wat je er tegen kunt doen is zo vetarm mogelijk proberen te eten, eet nog wel 2x in de week gestoomde of gerookte vis voor de gezonde vetten. Calorieën kun je beter verbranden dan vet. Het duurt langer om af te vallen dan 'echt diëten' maar het is wel gezonder.. Belangrijkste is om veel vezelrijk voedsel te eten, dat geeft je minder hongergevoel

Je lichaam zal zijn stofwisseling verlagen als het steeds te weinig kcals binnenkrijgt.
Daardoor wordt je kcal behoefte steeds lager.

Calorien die beter verbranden dan vet???
Vet is een voedingsstof, kcal is een waarde die we meegeven aan een voedingsmiddel. Totaal niet te vergelijken dus. 1 gr vet heeft een waarde van 9 kcal.
Vetarm eten is erg dom! Je lichaam heeft vetten juist nodig. Vetten zijn verschikkelijk belangrijk voor heel veel processen in je lichaam. Vetten helpen zelfs om beter af te vallen doordat ze een positieve werking hebben op je stofwisseling. Veel vitaminen en mineralen kunnen ook alleen door je lichaam opgenomen worden als je ook voldoende vetten eet.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:30:57 #105
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_67208728
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:39 schreef DjMark het volgende:

[..]

Je lichaam zal zijn stofwisseling verlagen als het steeds te weinig kcals binnenkrijgt.
Daardoor wordt je kcal behoefte steeds lager.

Calorien die beter verbranden dan vet???
Vet is een voedingsstof, kcal is een waarde die we meegeven aan een voedingsmiddel. Totaal niet te vergelijken dus. 1 gr vet heeft een waarde van 9 kcal.
Vetarm eten is erg dom! Je lichaam heeft vetten juist nodig. Vetten zijn verschikkelijk belangrijk voor heel veel processen in je lichaam. Vetten helpen zelfs om beter af te vallen doordat ze een positieve werking hebben op je stofwisseling. Veel vitaminen en mineralen kunnen ook alleen door je lichaam opgenomen worden als je ook voldoende vetten eet.
Ja en een jo-jo effect is wel goed. Lees eens wat ik schrijf: eet nog wel vis voor de gezonde vetten.. Daarnaast is vetarm juist wel goed. Vetloos zal totaal niet goed zijn. Daarnaast heb je aan 20 to 35 procent vet per dag genoeg (meer is dus slecht voor je) Als je kijkt wat er in producten zit kom je daar echt al heel snel aan. Daarnaast kan het gebruik van omega 3, 6 en 9 producten een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en opname van vitaminen.

En waar ik op doelde is inderdaad dat koolhydraten en eiwitten beter zijn dan vet.Terwijl mensen geneigd zijn daar niet op te letten en zich vol storten op de kcal.

Als je daarnaast mijn schema leest kun je zien dat ik niet volledig vetloos eet maar vetarm, ik eet nog gewoon kaas en hagelslag. Over de rauwkost gaan zelfs nog 3 eetlepels 3 verschillende oliën (voor de omega's) omdat dat gezond is.
Fuck the EBU
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:50:24 #106
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67209321
Maar ik eet nu al ruim twee en een halve maand ongeveer 1400 kcal. per dag, met af en toe ook uitschieters naar boven. Denken jullie dag zoiets kwaad kan? Ik hoef niet echt meer af te vallen, wil hooguit nog een paar kilo kwijt en zo blijven vooral.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:58:06 #107
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_67209530
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:50 schreef Sugar het volgende:
Maar ik eet nu al ruim twee en een halve maand ongeveer 1400 kcal. per dag, met af en toe ook uitschieters naar boven. Denken jullie dag zoiets kwaad kan? Ik hoef niet echt meer af te vallen, wil hooguit nog een paar kilo kwijt en zo blijven vooral.
Ik weet het niet helemaal zeker, misschien dat iemand hier meer over weet, maar mij lijkt me langzaam weer wat meer eten het beste
Fuck the EBU
pi_67209892
1400 kcal is ws aan de lage kant.
Maar ik weet niet precies hoe je lichaamsbouw is, en hoeveel fysieke arbeid je verricht.
Af en toe uitschieters kunnen juist positief werken op je stofwisseling. je lichaam raakt dan immers niet gewend aan die constante te lage kcal inname.
pi_67210043
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:30 schreef Yesse het volgende:

[..]
En waar ik op doelde is inderdaad dat koolhydraten en eiwitten beter zijn dan vet.Terwijl mensen geneigd zijn daar niet op te letten en zich vol storten op de kcal.

Als je daarnaast mijn schema leest kun je zien dat ik niet volledig vetloos eet maar vetarm, ik eet nog gewoon kaas en hagelslag. Over de rauwkost gaan zelfs nog 3 eetlepels 3 verschillende oliën (voor de omega's) omdat dat gezond is.
Dat is dus niet waar.
Als je per se gradaties aan wil geven, dan zijn koolhydraten het minst noodzakelijk voor je lichaam.
Je hebt een heel klein aantal koolhydraten nodig voor je hersenen, maar verder kan je lichaam prima zonder.
Vetten en eiwitten zijn echter wel zeer belangrijk voor verschillende processen in het lichaam.

Vis eten is inderdaad goed. Maar dan wel vette vis. Veel diepvries vis, zoals koolvis of tilapia filet, is juist erg mager. Dan krijg je die goede vetten nog steeds niet binnen.
Beter is het dan dus om zalm ofzo te eten.

En eigenlijk hoef je alleen omega-3 vetten te supplementeren. Van de rest (omega 6 en 9) krijg je via je normale westerse eetpatroon al genoeg/teveel van binnen. En het gaat er juist om dat de balans tussen de verschillende omega vetten goed is.
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:19:12 #110
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_67210210
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:14 schreef DjMark het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar.
Als je per se gradaties aan wil geven, dan zijn koolhydraten het minst noodzakelijk voor je lichaam.
Je hebt een heel klein aantal koolhydraten nodig voor je hersenen, maar verder kan je lichaam prima zonder.
Vetten en eiwitten zijn echter wel zeer belangrijk voor verschillende processen in het lichaam.

Vis eten is inderdaad goed. Maar dan wel vette vis. Veel diepvries vis, zoals koolvis of tilapia filet, is juist erg mager. Dan krijg je die goede vetten nog steeds niet binnen.
Beter is het dan dus om zalm ofzo te eten.

En eigenlijk hoef je alleen omega-3 vetten te supplementeren. Van de rest (omega 6 en 9) krijg je via je normale westerse eetpatroon al genoeg/teveel van binnen. En het gaat er juist om dat de balans tussen de verschillende omega vetten goed is.
Dus jij weet het beter dan het voedingscentrum
Fuck the EBU
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:35:12 #111
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67210649
Ik haat de tijd van de maand (in mijn geval: van het jaar ). Ik vreet me wezenloos en heb geen zin om te sporten, blegh!
In me Burberry......
  Vis een optie? donderdag 19 maart 2009 @ 16:35:32 #112
70532 loveli
N
pi_67210664
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:19 schreef Yesse het volgende:

[..]

Dus jij weet het beter dan het voedingscentrum
Heel veel mensen weten het beter dan het voedingscentrum, ik ook. Verkeerde koolhydraten zijn de grootste oorzaak van diabetes type 2 en hart- en vaatziekten. Ook laten ze je cholesterolgehalte stijgen.

Het voedingscentrum wordt gesponsord door Unilever, daar komt weinig objectief advies vandaan.
crap in = crap out
pi_67210712
Inderdaad loveli.
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:39:54 #114
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67210797
Oke, dus wat meer en in elk geval af en toe een uitschieter ertussendoor gooien. Toch? Dank!
pi_67210980
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:39 schreef Sugar het volgende:
Oke, dus wat meer en in elk geval af en toe een uitschieter ertussendoor gooien. Toch? Dank!
Ieder lichaam is anders.
Gewoon beetje spelen dus, niet krampachtig vasthouden aan die 1400 kcals.
Gewoon eens een week of 2 rond de 1600 gaan zitten ofzo, en dan kijken wat dit met je lichaam doet. Je kan het altijd weer ietsje bijspijkeren.

Zorg in ieder geval dat je voldoende eiwitten,vetten,vitaminen en mineralen binnenkrijgt.
pi_67226495
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:22 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik had dit helemaal niet gelezen, sorry :p Maar goed dat je het vraagt hoor, normaal red ik dat ook vaak niet, maar ik zit nogal eens met werk. Moet vaak om half 12 of 12 uur beginnen en das dan beetje rottijd. Als ik dan een beetje uitslaap ontbijt ik soms om 10 uur pas. Daarna douchen, en dan een uurtje of anderhalf uurtje later moet ik dan al lunchen. Daarna heb ik om 2 uur of half 3 ongeveer een kwartiertje pauze en om 6 uur naar huis en eten. Als ik dan ontbijt zit ik wel vol, daarna eet ik 1,5 uur later toch wat voor de trek maar wel iets lichts of weinigs vaak, dan in het kwartiertje middagpauze een boterhammetje of appeltje of liga'tje, en daarna is het alweer etenstijd. Daar red ik het vaak prima op, anders eet ik toch snel uit verveling, maar zodra ik aan het werk ben vliegt de tijd gelukkig vaak.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 01:00:02 #117
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67227203
Nou, hier dan wat ik vandaag gegeten heb :

O: Miso soep met stukjes tofu/zeewier, groene thee, kommetje rijst met soja saus
T: Banaan en kopje jasmijnthee
L: Gebakken ei met spinazie erdoor heen geroerd, sojamelk en na afloop bakje senseo
T: Gewone thee en een sinaasappel
A: Zalm/rijstgerecht met lekker wat Thaise vissaus erdoorheen , klein kopje jasmijnthee, sojayoghurt en kommetje salade

Nothing is what it seems
pi_67287978
Gisteren was 't wat slecht: te weinig maar wel ongezond

O: 3 minipistoletjes (van die afbakdingen)
L: tankstationvoer: een half broodje ham/kaas/tomaat en een klein burritorolletje
D: nasi met wat chineesmeuk erbij, vooral de groente genomen

Was wel al om half 7 op en de hele dag in de week (2 motoren ophalen in Noord Holland die niet zo hard rijden dus halve dag onderweg op de terugweg ) en sliep om half 11 al!

Vandaag een wat lichter dagje,

O: istoletjes,
T; een bananensmoothie
D: zuurkoolstamp met wat mosterd en creme fraiche

wel hele dag klussen, dus misschien nog wat rijstwafel ofzo maar ga niet eten als ik geen trek heb.
Als we nog besluiten een rondje hard te lopen, dan eet ik er nog wel wat bij
Ja doei.
  zondag 22 maart 2009 @ 13:01:09 #119
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_67290514
Mootje! Waar is uw Lunch! Als je klust moet je ook genoeg energie binnen krijgen he! Anders val je om En da's niet de bedoeling.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_67293647
Voor de gein even wat ik gegeten heb afgelopen vrijdag.
En dit is vrij standaard voor mijn doen.

O:
130 gram havermout
500 ml melk
1 banaan
30 gram eiwitpoeder
1 gram visolie

L:
100 gram(ongekookt gewogen) basmatie rijst
200 gram kipfilet
200 gram mexicaanse groenten (mais,chilibonen,paprika)
1 gram visolie

T:
250 gram kwark
2 boterhammen met pindakaas
1 appel

D:
300 gram aardappels
200 gram biefstuk
250 gram broccoli

T:
250 gram kwark
40 gram cashewnoten
pi_67293716
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mootje! Waar is uw Lunch! Als je klust moet je ook genoeg energie binnen krijgen he! Anders val je om En da's niet de bedoeling.
mootje heeft laat ontbeten dus afhankelijk van of ik nog ga hardlopen (waarschijnlijk pas rond 5 uur dan) komt er nog wel wat bij, maar weet nog niet wat

nu eerst de bananensmoothie maar 's in elkaar knutselen..
Ja doei.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:46:27 #122
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_67293921
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

mootje heeft laat ontbeten dus afhankelijk van of ik nog ga hardlopen (waarschijnlijk pas rond 5 uur dan) komt er nog wel wat bij, maar weet nog niet wat

nu eerst de bananensmoothie maar 's in elkaar knutselen..
Oh okai! Dus het was meer een O/L annex Brunch Dat scheelt dan!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_67304341
Mootje heeft aan de ene kant wat stout gedaan, aan de andere kant wel weer goed.

Heb wel hardgelopen dus dat was in ieder geval heel fijn.
Heb alleen na de bananensmoothie niets meer gegeten voor het hardlopen Geen honger/trek gehad ofzo, dus ben gewoon maar gegaan.

's avonds wel een flink bord met daarop:
Gekookte zuurkool (gekookt met het zuurkoolspek tot 't gaar is)
Aardappelpuree met creme fraiche, knoflook, rode ui, verse bieslook en de uitgeplozen zuurkoolspek
klodder creme fraiche

Was een goede maaltijd, dus heb het wel een beetje goedgemaakt!

Lijstje blijft dus:
O/B/L: 3 minipistoletjes
T: bananensmoothie
S: drie kwartier hardlopen (niet de hele tijd hard, helaas)
S: 3 setjes van 15 situps
D: zuurkool met aardappelpuree

[ Bericht 7% gewijzigd door motorbloempje op 22-03-2009 21:33:25 ]
Ja doei.
pi_67314337
Zo! Ik voel de buik- en beenspieren wel na gisteren. Iets te stijf gaan lopen gok ik zo, maar de buikspieren zetten zo te voelen ook zoden aan de dijk

67,4 vanochtend, maar toiletbezoek was niet geweldig (meer vezels eten!) dus ik neem die ' score ' niet te nauw.

Lijstje voor vandaag:

O: 4 rijstwafels (2 ossenworst, 1 slankie,1 kaas)
T: -
L: broodje (groot bruin) filet americain, halve liter melk
T: druiven
D: zelfgemaakte kipshoarma met veel groente en een yoghurt/knoflooksaus met sla
Ja doei.
pi_67314587
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:35 schreef motorbloempje het volgende:
Zo! Ik voel de buik- en beenspieren wel na gisteren. Iets te stijf gaan lopen gok ik zo, maar de buikspieren zetten zo te voelen ook zoden aan de dijk

67,4 vanochtend, maar toiletbezoek was niet geweldig (meer vezels eten!) dus ik neem die ' score ' niet te nauw.

Lijstje voor vandaag:

O: 4 rijstwafels (2 ossenworst, 1 slankie,1 kaas)
T: -
L: broodje (groot bruin) filet americain, halve liter melk
T: druiven
D: zelfgemaakte kipshoarma met veel groente en een yoghurt/knoflooksaus met sla
Hoeveel Kcal eet jij gemiddeld op een dag, weet je dat?
pi_67314902
ik tel niets ik eet gewoon op gevoel, zeg maar
Ja doei.
pi_67315239
Ik vind dat je vaak heel weinig eet,.. zeker omdat je er nog bij sport!
Maar je zal er wel aan gewend zijn, anders zou je het niet volhouden
Ik doe het je in ieder geval niet na
pi_67315297
ik zit propvol na zo'n lunch als vandaag en kán gewoon niet meer eten.

Vroeger kon ik echt in mijn eentje zo'n knorr-maaltijdpak op maar sinds ik af ben gevallen zit ik echt mega snel vol.

Ik weet dat ik niet te weinig mag eten en ik probeer dan ook écht genoeg te eten, maar ik ga mezelf ook niet over-eten.

Tussendoortje doe ik vanochtend niet, omdat we niets meer in huis hadden en op 't werk is er niets daarvoor. Dus daarom een grote bruine bol (of vruchtenbol, moet even zien wat er vers is) met een dikke laag Filet A en een halve liter melk, maar die melk krijg ik ook niet in een keer op...

Ik weet niet of ik mijn lichaam heb geleerd té weinig te eten, maar mezelf te barsten eten doe ik gewoon niet. Wel doe ik regelmatig tussendoortjes en als ik 's avonds nog trek heb doe ik een rijstwafel met appelstroop erbij ofzo.
Ja doei.
  maandag 23 maart 2009 @ 10:02:48 #129
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67316042
Probeer eens miso - soep met een paar blokjes tofu erdoor heen als tussendoortje. Miso kun je in van die kleine rode pakjes bij de AH halen. Echt lekker en énorm gezond!
Nothing is what it seems
pi_67316831
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:02 schreef Viper86 het volgende:
Probeer eens miso - soep met een paar blokjes tofu erdoor heen als tussendoortje. Miso kun je in van die kleine rode pakjes bij de AH halen. Echt lekker en énorm gezond!
Oh dat klinkt wel oke, wat is er zo gezond aan? en waar staat het? (bij de soep?)
pi_67316907
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit propvol na zo'n lunch als vandaag en kán gewoon niet meer eten.

Vroeger kon ik echt in mijn eentje zo'n knorr-maaltijdpak op maar sinds ik af ben gevallen zit ik echt mega snel vol.

Ik weet dat ik niet te weinig mag eten en ik probeer dan ook écht genoeg te eten, maar ik ga mezelf ook niet over-eten.

Tussendoortje doe ik vanochtend niet, omdat we niets meer in huis hadden en op 't werk is er niets daarvoor. Dus daarom een grote bruine bol (of vruchtenbol, moet even zien wat er vers is) met een dikke laag Filet A en een halve liter melk, maar die melk krijg ik ook niet in een keer op...

Ik weet niet of ik mijn lichaam heb geleerd té weinig te eten, maar mezelf te barsten eten doe ik gewoon niet. Wel doe ik regelmatig tussendoortjes en als ik 's avonds nog trek heb doe ik een rijstwafel met appelstroop erbij ofzo.
Tsja het is ook maar net welk ritme je gewend bent. Ik ben tegenwoordig echt gewend om meerdere keren per dag te eten, en dan niet een appel tussendoor, maar echt iets wat een beetje vult. Vind ook niet dat ik superveel eet momenteel. Maar als jij er vol van zit, genoeg aan hebt en je er goed bij voelt, waarom dan ook niet
  maandag 23 maart 2009 @ 10:46:47 #132
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67317114
Ik denk dat je aan misschien 1300 kcal komt met zo'n lijstje. Da's best weinig! Maar ja, jezelf volproppen is ook niet fijn, nee.
  maandag 23 maart 2009 @ 10:52:33 #133
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67317278
Pffff, vanaf vandaag weer beginnen, vorige week was een drama! Zometeen aan de cardio!

Heb net een bak volvezel met melk op.
In me Burberry......
pi_67317338
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:46 schreef Sugar het volgende:
Ik denk dat je aan misschien 1300 kcal komt met zo'n lijstje. Da's best weinig! Maar ja, jezelf volproppen is ook niet fijn, nee.
opzich is het om af te vallen nog niet echt heel belabberd, vooral omdat ik vandaag niet sport (op dat kwartiertje fietsen na) morgen wel hardlopen/sporten en dan dus wel meer tussendoors
Ja doei.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:11:34 #135
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67317859
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:36 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Oh dat klinkt wel oke, wat is er zo gezond aan? en waar staat het? (bij de soep?)
Ik zit in een overvolle bus, dus probeer er wat van te maken. :-p

Het voornaamste bestanddeel van miso en tofu is de soja boon. En dat is een peulvrucht waar je eigenlijk niet genoeg van kan krijgen. Soja is gevuld met ijzer, magnesium enz. Het is oa goed voor je huid. Een exacte lijst met caloriën en gezondheidsvoordelen kan ik vanavond wel voor je opzoeken in mijn Japanse/Okinaweze dieet boek.

Iig ligt miso bij de Aziatische producten. En dan in zo'n rek met allemaal roodgekleurde artikelen. Het werkt hetzelfde als cup a soup, maar dan doe je het in een kommetje met kleine blokjes tofu.
Nothing is what it seems
pi_67318673
Viper, soja is niet louter gezond, hoor. Als je eens wat zoekt buiten de sojapromo-websites, kom je ook nog wel wat minder positieve info tegen.
  maandag 23 maart 2009 @ 12:00:47 #137
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67319532
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:35 schreef ColdFeet het volgende:
Viper, soja is niet louter gezond, hoor. Als je eens wat zoekt buiten de sojapromo-websites, kom je ook nog wel wat minder positieve info tegen.
Ik heb het niet van websites. Ik heb het uit een dieetboek dat gebaseerd is op de leefwijze van inwoners van Okinawa. En dat boek heb ik van een bbc - docu over oa Okinawa. Daar worden mensen gemiddeld het oudst van Japan en Japanners leven gemiddeld weer het langst van de wereld. Helaas geld dit niet voor de jongste mcdonalds generaties. Maar wel voor de ouderen. In die docu kwam bv een man in voor die op zijn 100ste nog steeds een bedrijfje runde en eruit zag als 60-70 jaar oud.
En het belangrijkste wat zij eten is oa veel soja producten. ;-)
Andere belangrijke zaken zijn oa: als je voor 80% vol zit moet je stoppen met eten, bij elke maaltijd groente en fruit eten, veel thee drinken :-p en toch een stuk minder vlees eten als dat wij doen. En natuurlijk voldoende bewegen etc.
Kijk, als die mensen met oa soja -producten 100 tot 110 jaar oud worden in blakende gezondheid dan vind ik zo'n dieet voor mij meer dan genoeg om iets aan mijn gezondheid te doen. :-)
Nothing is what it seems
pi_67321338
Opvallend veel vrouwen aanwezig... Maar ik ben benieuwd naar jullie mening:
Ik ben 35 jaar (man), 1.78 meter lang en weeg ca 70 kg. Volgens de rekenmethode heb ik een BMI van 21.5. Mijn lichaamsvetgehalte zou (volgens mijn weegschaal) 10.5% zijn.
Zelf heb ik een bouw van een marathonloper (terwijl ik niet eens sport, alleen op het werk leg ik geregeld grote afstanden af, te voet).
Ik overweeg borstspieren te ontwikkelen (hoewel de 2e foto uit de OP me doet gruwelen; die kerel heeft een BH nodig ). Verder vind ik de "sixpack" alles behalve mooi. Wat denken jullie ervan? Zou push-ups me daarbij kunnen helpen, of zal ik toch aan halters/gewichtsheffen moeten denken?
Wel voel ik me lekker fit. Zodra ik in de richting van 72 kg ga, voel ik me te sloom. ik eet erg weinig suikers (ik snoep zo goed als nooit), en eet redelijk ongezond, maar niet teveel van alles.
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_67321343
Ach, het is natuurlijk je eigen keuze, Viper Als jij je er goed bij voelt...

Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander vn het overnemen van het dieet van mensen in een totaal andere cultuur; dat het voor hen gezond is, wil niet zeggen dat het dat voor mij ook is.
pi_67321448
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:57 schreef Jan-Beton het volgende:
Ik ben 35 jaar (man), 1.78 meter lang en weeg ca 70 kg. Volgens de rekenmethode heb ik een BMI van 21.5. Mijn lichaamsvetgehalte zou (volgens mijn weegschaal) 10.5% zijn.
Zelf heb ik een bouw van een marathonloper (terwijl ik niet eens sport, alleen op het werk leg ik geregeld grote afstanden af, te voet).
Ik overweeg borstspieren te ontwikkelen (hoewel de 2e foto uit de OP me doet gruwelen; die kerel heeft een BH nodig ). Verder vind ik de "sixpack" alles behalve mooi. Wat denken jullie ervan? Zou push-ups me daarbij kunnen helpen, of zal ik toch aan halters/gewichtsheffen moeten denken?
Wel voel ik me lekker fit. Zodra ik in de richting van 72 kg ga, voel ik me te sloom. ik eet erg weinig suikers (ik snoep zo goed als nooit), en eet redelijk ongezond, maar niet teveel van alles.
misschien dan eens een kijkje nemen in het bodybuilders topic? Daar zitten meer mensen die daar meer verstand van hebben gok ik zo
Ja doei.
pi_67321527
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
misschien dan eens een kijkje nemen in het bodybuilders topic? Daar zitten meer mensen die daar meer verstand van hebben gok ik zo
Ik wil helemaal niet eens uitzien als een bodybuilder (bij zo'n naam denk ik gelijk aan een lichaamsbouw als die van Arnie in zijn jongere jaren of Hulk Hogan )
Daarbij wil ik graag peilen wat de voorkeur is voor lichaamsbouw bij het 'andere geslacht'. Natuurlijk doe ik het op de eerste plaats voor mijzelf, echter een collega probeert mij te overtuigen dat ontwikkelde borstspieren mij wel goed zou staan en beter voor mijn zelfvertrouwen .
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_67321614
bodybuilding is niet meteen eruit zien als hulk hogan, maar waar jij het over hebt, spieropbouwen, weten zij meer vanaf denk ik. Vooral als je voorop stelt dat het niet overdreven moet worden

en wat de voorkeur is? Ik houd absoluut niet van gespierd, sixpacks en spieren dat vind ik echt 10 keer niets. Mijn vriend is wat te zwaar en daar gaat hij wel wat aan doen, wat ik niet erg vind, maar gewoon normaal met een beetje een buikje vind ik wel gewoon goed. Maar als mn vriend wat atletischer was geweest, of weetikveel wat, dan had ik dat alsnog goed gevonden, want 't gaat nu eenmaal vooral om de inhoud, niet om 't pakketje bij mij. Verzorgd en hygienisch zijn samen met karakter het grootste deel van het totaalpakket

Maargoed, ken genoeg vrouwen die wel voor een sixpack en borstpieren gaan, dus doe gewoon wat je ZELF mooi vindt en waar je je ZELF prettig bij voelt...
Ja doei.
pi_67322035
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:03 schreef Jan-Beton het volgende:
Daarbij wil ik graag peilen wat de voorkeur is voor lichaamsbouw bij het 'andere geslacht'.

Persoonlijk: stevige spieren, maar niet van die vreselijke spierbundels. Buikje is niet fraai, maar van die spier-borsten en een sixpack ook niet.
Kleerkastmodel (smalle taille, superbrede schouders en van die dikke aders over opgepompte armen) associeer ik eerder met dom en patserig dan met aantrekkelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door ColdFeet op 23-03-2009 13:30:09 ]
  maandag 23 maart 2009 @ 13:27:11 #144
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67322221
Ik kan mannen mooi vinden als ze gewoon goed getraind zijn. Geen sixpack, maar wel zo dat je ziet dat ze sporten. Strakke buik, sterke armspieren en een gespierde rug/schouders. Maar een buikje kan ik ook heel fijn vinden, als het maar redelijk minimaal is. Dus geen bierbuiken .
  Vis een optie? maandag 23 maart 2009 @ 14:41:42 #145
70532 loveli
N
pi_67324669
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:57 schreef Jan-Beton het volgende:
Zo'n weegschaal is niet erg nauwkeurig. Om te vergelijken, ik ben ook 1.78 en weeg +/- 65 kilo. Als de weegschaal m'n vetpercentage meet heb ik 27%, pas was het volgens een huidplooimeting 32%. O ja, als ik vergeet 'em op "vrouw" in te stellen heb ik minder dan 10%. Zo'n ding gaat uit van het gemiddelde en houdt geen rekening met je bouw, het zit er al gauw een paar procenten naast.
quote:
Als je gericht traint hoef je er niet meteen uit te zien als een gorilla. Zoals gezegd kan het geen kwaad om ook even in het body-build topic te kijken. Spieren krijg je niet alleen door te trainen, maar ook door goed te eten. En een sixpack is alleen zichtbaar als er geen vet overheen zit.
Een man mag er van mij best wat gespierd uitzien, maar niet zo erg dat z'n nek dikker is dan z'n hoofd. Volgens mij kun je het beste trainen met gewichten, maar dan wel op een manier dat je alle spiergroepen meeneemt. Iemand met gigantische biceps bij een magere kippeborst ziet er ook niet uit. Het moet een beetje in evenwicht blijven.
crap in = crap out
pi_67325004
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:03 schreef Jan-Beton het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet eens uitzien als een bodybuilder (bij zo'n naam denk ik gelijk aan een lichaamsbouw als die van Arnie in zijn jongere jaren of Hulk Hogan )
Dat zul je nooit worden. Alleen met jaren lange toewijding en intensieve training, discipline en andere 'hulpmiddelen' wordt je een dergelijk beest als de huidige bodybuilders.

Krachttraining is voor mannen (en vrouwen ook uiteraard) de beste manier om lichamelijk gezonder te worden en er beter uit te zien. In samenwerking met cardio (en een degelijk voedingspatroon) is het een wondermiddel.

Het beste lichaam krijg je als je krachttraining en duurtraining met elkaar combineert
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_67327611
Jeetje als ik de eetlijstjes hier zo zie eet ik echt vreselijk veel... Terwijl ik voor mijn gevoel nog vrij 'gezond' eet.

Ik vind het vooral lastig wat ik overdag moet eten tijdens werk/stage, aangezien ik niet zo gek ben op brood..
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_67327778
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:05 schreef LastRequest het volgende:
Jeetje als ik de eetlijstjes hier zo zie eet ik echt vreselijk veel... Terwijl ik voor mijn gevoel nog vrij 'gezond' eet.

Ik vind het vooral lastig wat ik overdag moet eten tijdens werk/stage, aangezien ik niet zo gek ben op brood..
Ach, laat je niet gek maken en tel je zegeningen: als veel eten jou een goddelijk lichaam geeft, heb je mazzel

Ik probeer ook wel minimaal 1800 kcal/dag te eten, hoor. Liefst 2000 of nog iets meer, maar dat krijg ik niet altijd allemaal weg.
pi_67328071
Dat heb ik nou ook!
Dit is wat ik standaard ongeveer eet. Met minder zou ik echt veel honger hebben, nu red ik het nog net...

O: magere kwark met muesli (ca. 350 cal)
L: 200 gram brood, soms met magere smeerkaas (meestal koop ik vers brood bij de bakker en eet dat dan zo op, ik ben dol op brood!). Meestal weegt het zo'n 200 gram. ca. 500 cal.
T: salade (tomaat, komkommer, paprika, wortel, bietjes etc.). ca. 50 cal
T: Magere kwark met fruit (ca. 250 cal)
D: Rijst, pasta, aardappels of bonen met groente en een vleesvervanger (ca. 450 cal)
T: mueslireep oid (ca. 100 cal)
Ik drink alleen thee en light frisdranken.
Totaal calorieen per dag: ca. 1700
pi_67328109
het lijkt wel alsof IEDEREEN Kcals telt.. ik kijk wel eens op verpakkingen om te kijken wat ik beter wel of niet kan nemen, maar optellen en uitrekenen ben ik echt te lui voor
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 23 maart 2009 @ 16:24:42 #151
70532 loveli
N
pi_67328207
Alleen als ik op het punt sta troep naar binnen te werken ga ik even tellen. Dingen met vet en suiker zitten boven de 500 kcal per 100 gram, dus bij koekjes en chocola gebruik ik het om mezelf af te remmen. Verder heb ik geen flauw idee hoeveel ik er gemiddeld per dag eet.
crap in = crap out
pi_67328221
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
het lijkt wel alsof IEDEREEN Kcals telt.. ik kijk wel eens op verpakkingen om te kijken wat ik beter wel of niet kan nemen, maar optellen en uitrekenen ben ik echt te lui voor
Ik tel ze zelden precies, maar ik lees verpakkingen en check porties en probeer zo af te schatten of ik wel genoeg eet.

Gek: in het weekend moet ik uitkijken dat ik niet teveel eet, en doordeweeks ben ik geneigd te weinig te eten
pi_67328222
Tja, ik heb altijd honger, dus als ik zou eten waar ik zin in heb, zou ik echt teveel cal binnenkrijgen. Dus bedenk ik van tevoren wat ik ga eten en hoeveel cal dat bevat (ongeveer, ik ga echt niet alles tellen).
pi_67328273
phew

ik heb nu trouwens wel honger want mn tussendoortjes waren niet goed
dus leef nu op koffie en ga zo wat eerder naar huis zodat ik een rijstwafel kan eten met filet a.
Ja doei.
pi_67328402
Ik tel helemaal niet haha, maar ik zou eigenlijk best graag iets willen afvallen.. Toch denk ik dat ik niet heel veel eet, dus zal ik het moeten zoeken in gezonder eten denk ik. Wat ik gemiddeld eet:

O: Stukje fruit of wat yoghurt, soms alleen wat sap
T: Pakje crackers met olijfolie/kruiden/zeezout
T: Twee bruine boterhammen met yorkham en een thee
L: Twee bruine boterhammen met yorkham, blikje cola light
T: Twee bruine boterhammen met yorkham, blikje cola light, flesje water, als ik het heb een stuk fruit
D: Voldoende groente met wat pasta/aardappels/rijst/couscous en meestal een stukje vlees

Na het eten eet ik eigenlijk niet meer, of ik moet echt een avond niks te doen hebben, dan een halve zak zoute popcorn ofzo... En m'n broodbeleg is wat eenzijdig zo Das makkelijker met maken 's ochtends.. En tis ook niet altijd ham.. soms pindakaas, vlokken of kaas ofzo..
pi_67328489
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
phew

ik heb nu trouwens wel honger want mn tussendoortjes waren niet goed
dus leef nu op koffie en ga zo wat eerder naar huis zodat ik een rijstwafel kan eten met filet a.
Dat zou mijn honger dus echt niet stillen... één boterham doet dat al niet, twee redelijk.
Al zou het voor mij nu echt te weinig zijn, ik vind het wel verbazingwekkend hoe gezond/goed jij eet

Overigens drink ik wel twee tot drie avonden in de week een paar biertjes.. maar ook niet heel veel omdat ik vroeg op moet.
pi_67328658
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:24 schreef loveli het volgende:
Alleen als ik op het punt sta troep naar binnen te werken ga ik even tellen. Dingen met vet en suiker zitten boven de 500 kcal per 100 gram, dus bij koekjes en chocola gebruik ik het om mezelf af te remmen. Verder heb ik geen flauw idee hoeveel ik er gemiddeld per dag eet.
Ja, het zijn vooral de ongezonde tussendoortjes die aantikken. Met een braaf eetpatroon van yoghurt en muesli, eieren, brood, mager beleg, wat noten en fruit ga je echt niet zo snel over de 2000 kcal/dag.
  maandag 23 maart 2009 @ 16:45:56 #158
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67328891
En friet! Man, ik at laatst een heel nette portie, vond ik zelf maar men, dat was zo 800 kcal erbij! Nu weet iedereen wel dat friet vet is, maar ik schrok er toch van.
pi_67328912
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:34 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Dat zou mijn honger dus echt niet stillen... één boterham doet dat al niet, twee redelijk.
Al zou het voor mij nu echt te weinig zijn, ik vind het wel verbazingwekkend hoe gezond/goed jij eet

Overigens drink ik wel twee tot drie avonden in de week een paar biertjes.. maar ook niet heel veel omdat ik vroeg op moet.
rijstwafel is ook even voor tussen nu en het avondeten door hoor. Maar mn pruimen waren niet goed/niet lekker dus heb ik niet op
Ja doei.
  maandag 23 maart 2009 @ 18:10:19 #160
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67331594
Ik tel ook geen calorieën hoor MoBlo! Ik kijk vaak wel even op de verpakking, zeker als ik producten wil vergelijken, maar verder niet hoor.

O is bij mij doordeweeks altijd muesli met magere melk
L 3 bruine boterhammen met philadelphia, appelstroop, jam, kaas, light pindakaas
D heeft meestal volkoren pasta of zilvervliesrijst, veel groenten en een vleesvervanger
T probeer ik op 't werk een cracker met appelstroop of een cup-a-soup groente te nemen.

in 't weekend brunchen we meestal, dat zijn vaak 2 tosti's met kaas

Mijn handicap zit 'm op kaasproducten (heerlijk om kaas overal doorheen te doen ) en koekjes... Boterkoek, appelkoeken, speculaas, stroopkoeken... ze zijn zo lekker (oja, en chips...)
Miauw
pi_67332587
kaas

dat is ook mijn zwakte
Ja doei.
pi_67333062
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:49 schreef motorbloempje het volgende:
kaas

dat is ook mijn zwakte
Ik vrat echt cheesestrings, niet normaal meer..
Toen heeft vriendjelief me voor kerst iets van 20 pakjes gegeven, sindsdien heb ik het niet meer gegeten haha
  maandag 23 maart 2009 @ 19:07:41 #163
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_67333232
Mijn zijbuikspieren zijn overdreven goed ontwikkeld tov mijn torso, hierdoor lijkt het alsof ik vetrandjes over mijn boxer heb hangen.

Weet iemand oefeningen die de zijkant boven mijn zijbuikspieren traint?
Well, I can take you far away, with my mind
  maandag 23 maart 2009 @ 19:58:36 #164
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67335006
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:07 schreef Armoed het volgende:
Mijn zijbuikspieren zijn overdreven goed ontwikkeld tov mijn torso, hierdoor lijkt het alsof ik vetrandjes over mijn boxer heb hangen.

Je moet bij elke buikspiertraining alle buikspiergroepen trainen. Een goede routine is:
20 x liggen met voet op andere knie en dan met handen achter je hoofd je elleboog naar je tegenovergestelde knie, van het been op je andere knie, dat voor beide kanten

20 x liggen en je benen verticaal omhoog en dan met handen achter je hoofd crunchen

20 x liggen en je voeten 10cm boven de grond en dan je knieen naar je borst brengen en weer terug

20 x liggen en je voeten verticaal en breng je voeten vanuit je heup gedrukt zo hoog mogelijk alsof je het plafond wegduwd en dan weer terug

Herhaal dit allemaal 3 x met 30 sec pauze tussen de routines
Nothing is what it seems
pi_67351433
quote:

Ik weet niet welke spieren je bedoelt die boven je zijbuikspieren(obliques) zitten.
Maar als je gewoon je rug en schouders goed traint, dan worden die breder/groter, waardoor je taille smaller lijkt.
pi_67353431
quote:

Ik heb echt nog nooit hangende buikspieren gezien.
pi_67353891
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:31 schreef Koert het volgende:

[..]

Ik heb echt nog nooit hangende buikspieren gezien.
Ik wou het niet zeggen...

Ik heb gister weer gepumpt. Dat vind ik leuk en ik word er ook wel sterker van, maar veel lezen & informeren laat blijken dat het goed is om echt je kracht te trainen door korte sets met veel gewicht. En dat het voor vrouwen beter is om het te doen met losse gewichten.
Ik vind losse gewichten ook leuker dan op zo'n apparaat, omdat je op zo'n apparaat toch in een bepaalde positie gedwongen wordt en niet elk lichaam hetzelfde is. Ook kan je je bij de trainingsruimte met losse gewichten beter bekijken in de spiegel om te zien of je je oefening goed uitvoert. Ik heb ook het idee dat ik actiever of effectiever bezig ben of zo, als ik losse gewichten gebruik (die apparaten.. tsja, ik weet niet, daar heb ik dat niet zo bij, hoewel ik wel 'genoeg' gewicht gebruik)

Het enige is; ik durf niet met losse gewichten te beginnen in onze fitnessruimte. Er hangen daar altijd een paar ubermacho's rond die een beetje rondslenteren rond de barbells en bankjes en dan ga je daar als klein meisje niet zomaar tussenstaan. Ik denk dat ik binnenkort een afspraak maak met een goede enthousiaste fitnessinstructeur en kijk wat hij ervan zegt (en op welke momenten het rustig is daar ).
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:21:27 #168
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67355052
Je betaalt toch geld om in die club te mogen fitnessen? Gewoon niks aan trekken van zulke gasten, jij hebt evenveel recht om te doen wat jezelf het beste vind dan zulke lui.
Nothing is what it seems
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:00:05 #169
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_67356515
Visuele ondersteuning voor de mensen die het niet begrijpen:

Vlak boven mijn boxer zie je een hele kwab.
pi_67357947
wat is nou een goede hoeveelheid calorieen voor een avondmaaltijd?
niet om mee af te vallen, maar wat ongeveer aangeraden wordt in een normaal voedingspatroon?

ik weet wel dat calorieen niet alles zeggen, maar zou wel fijn zijn om een richtlijn te hebben.
pi_67358694
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef myrkur het volgende:
wat is nou een goede hoeveelheid calorieen voor een avondmaaltijd?
niet om mee af te vallen, maar wat ongeveer aangeraden wordt in een normaal voedingspatroon?

ik weet wel dat calorieen niet alles zeggen, maar zou wel fijn zijn om een richtlijn te hebben.
Uitgaande van een 'normaal' eetpatroon kan dat variëren van 500 tot 1000 kcal. Geen van beide uiteinden is per definitie goed of slecht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_67403760
Armoed
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:33:29 #173
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67404165
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:00 schreef Armoed het volgende:
Visuele ondersteuning voor de mensen die het niet begrijpen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vlak boven mijn boxer zie je een hele kwab.
Nou nou, wat een vetkwabben, poeh!

Dit zijn pas lovehandles:

[ Bericht 8% gewijzigd door Chav op 25-03-2009 19:57:44 ]
In me Burberry......
pi_67404608
Dat zijn geen buikspieren die daar hangen, Armoed.

En jezus wat zijn jullie dik.
pi_67404831
Ja echt hč
pi_67404940
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:33 schreef Chav het volgende:

[..]

Nou nou, wat een vetkwabben, poeh!

Dit zijn pas lovehandles:
[..]
gewoon je spijkerbroek een maatje groter kopen en je lovehandles zijn opeens weg
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:57:08 #177
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67405143
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

gewoon je spijkerbroek een maatje groter kopen en je lovehandles zijn opeens weg
Nee joh, ik kan gewoon met mn vingers ertussen en aan het eind van de dag lubbert de broek zelfs een beetje. Ik heb gewoon brede heupen, da`s niet echt vet.
In me Burberry......
pi_67405238
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:57 schreef Chav het volgende:

[..]

Nee joh, ik kan gewoon met mn vingers ertussen en aan het eind van de dag lubbert de broek zelfs een beetje. Ik heb gewoon brede heupen, da`s niet echt vet.
Jij noemt het net lovehandles.......of wou je alleen maar horen van 'nee joh ben je gek je bent superslank' ?
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:03:50 #179
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67405405
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Jij noemt het net lovehandles.......of wou je alleen maar horen van 'nee joh ben je gek je bent superslank' ?
Ja duh

Nee joh, wilde arnout Armoed laten zien dat het belachelijk is dat hij dat kwabjes noemt, waarschijnlijk vond hij mij ook geen kwabjes hebben en kon ik zeggen dat hij net zoveel kwabjes als mij heeft. Foto toch maar weggehaald omdat ie hier waarschijnlijk toch niet rondhangt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chav op 25-03-2009 20:11:19 ]
In me Burberry......
pi_67405440
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:03 schreef Chav het volgende:

[..]

Ja duh

Nee joh, wilde arnout laten zien dat het belachelijk is dat hij dat kwabjes noemt, waarschijnlijk vond hij mij ook geen kwabjes hebben en kon ik zeggen dat hij net zoveel kwabjes als mij heeft. Foto toch maar weggehaald omdat ie hier waarschijnlijk toch niet rondhangt.
Slim
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:21:56 #181
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_67406090
Wat heb ik gemist
pi_67421747
Ik heb de foto ook niet gezien Maar ik heb ook lovehandles, voor de rest is alles wel vrij strak en mijn buik is eigenlijk ook vrij plat, alleen die eeuwige lovehandles. Ik heb nooit het gevoel dat ze verdwijnen :/ Terwijl ik niet abnormaal raar eet ofzo, en ik sport sinds een tijd zo'n 3 keer per week sowieso, soms wat meer. Ben nu ongeveer 1.66 en weeg 53 kilo, ook niet abnormaal zwaar ofzo vind ik, maar eens kijken of heel precies eten helpt! 't moet er nog wel even af, ga straks als barvrouw in de zomer in het buitenland werken dus!
pi_67421849
* motorbloempje is op 't moment ziek..

dus even niet sporten, maar ga zo wel mn situps weer doen. Da's iig iets.

Schommel nu tussen de 66 en 67 wat lager is dan de vorige maand: toen schommelde ik tussen de 67 en 68! Dus er zit zeker wel verbetering in! Baal dat ik niet kan sporten nu, hardlopen met tranende ogen, loopneus en gebrek aan zuurstof lijkt me echt niets

Lijstje voor vandaag:

O: 3 rijstwafels
L: kipnoodles
D: zelfgemaakte hamburger op een broodje met wat groente uit de oven erbij en een rostischijf
Ja doei.
pi_67422103
Ik heb een balansdag nodig...

O: yoghurt
T: yoghurt
L: 2 boterhammen, geroosterd, met tomaat
T: yoghurt met 1 boterham
D: rest pastasalade van gister, met extra broccoli
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:52:14 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67422440
Als je 53 kilo weegt bij 1.66 m, dan ben je toch hartstikke slank?
pi_67422622
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:39 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb een balansdag nodig...

O: yoghurt
T: yoghurt
L: 2 boterhammen, geroosterd, met tomaat
T: yoghurt met 1 boterham
D: rest pastasalade van gister, met extra broccoli
Gosh, dat je dat volhoud
pi_67424804
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:52 schreef Sugar het volgende:
Als je 53 kilo weegt bij 1.66 m, dan ben je toch hartstikke slank?
Ja ik zeg ook helemaal niet dat ik dik ben hoor :p Verder is alles ook vrij plat (van de zijkant gezien iig) en naar wens, alleen ik blijf maar lovehandles houden die gewoon aan mij vastgeroest zijn ofzo :/
pi_67425516
Vanaf de zijkant gezien vind ik mezelf ook prima trouwens Vanaf de voorkant vind ik mezelf nog wat te dik rond de middel
pi_67425680
ik vind mezelf van voren juist wel te pruimen maar van opzij niet (dan zie je de blubberbuik (tm) )
Ja doei.
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:17:16 #190
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67427365
Voor en zijkant kan ik nog wel pruimen, de achterkant daarintegen
In me Burberry......
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:48:07 #191
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_67428495
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:05 schreef Nouwk het volgende:

[..]

Ja ik zeg ook helemaal niet dat ik dik ben hoor :p Verder is alles ook vrij plat (van de zijkant gezien iig) en naar wens, alleen ik blijf maar lovehandles houden die gewoon aan mij vastgeroest zijn ofzo :/
Yeh, laat me het weten als je een oplossing heb

Anderen ook btw.
pi_67429179
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:59 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Gosh, dat je dat volhoud
Dat moet k ook nog maar zien hoor Maar heb gisteren ruk gegeten..
Tis ook maar voor 1 dagje, normaal eet ik veeel meer
Heb overigens nog niets op nu, ga maar eens een flinke kom yoghurt naar binnen lepelen, een uur hard zwemmen maakt hongerig
pi_67429244
Ja logisch Ik zou omvallen

Ik heb vandaag een rukdag. Ik zit alleen maar mini's te eten .

Ik heb besloten dat ik daarom morgen maar naar de sportschool ga ipv hardlopen. Op de sportschool doe ik veel meer en bovendien is het daar droog Ook maar eens met krachtoefeningen beginnen. Ik denk alleen dat ik dan zaterdag niet meer kan lopen van de spierpijn, maar okee.
pi_67429379
hardlopen ik wil ook hardlopen
Ja doei.
pi_67431276
Ik ook! Eerst goede schoenen kopen want van mn sneakers krijg ik na 5 minuten pijn

Lijstje:
O: glas melk, kiwi, 10 cm stokbrood met light philadelphia
L: nog eens 10 cm stokbrood met boter en een dun laagje suiker
T: bakje magere yoghurt, 1 knäckebröd met philadelphia light
D: kom brocolisoep en brood
pi_67434967
MoBlo hoeveel en wat voor situps doe je op het moment?
Ik doe nu elke dag 2 series van 15 gewone situps en ook nog schuine.
En dan elke vrijdag 35 min ab bootcamp.

Net ook weer klaar met hardlopen
  Vis een optie? donderdag 26 maart 2009 @ 16:52:58 #197
70532 loveli
N
pi_67435433
Hoe heftig is dat bootcamp dat je het 35 minuten kunt volhouden? Na 10 minuten buikspieren heb ik het meestal wel gehad, eigenlijk.
crap in = crap out
pi_67435492
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:41 schreef Miss_S het volgende:
MoBlo hoeveel en wat voor situps doe je op het moment?
Ik doe nu elke dag 2 series van 15 gewone situps en ook nog schuine.
En dan elke vrijdag 35 min ab bootcamp.

Net ook weer klaar met hardlopen
ik doe voorlopig om de dag 3 setjes van 15
schuine wil ik aan beginnen als de 15 me makkelijk af gaan
dan doe ik er iets van 10 schuine (3 setjes) en 20 situps (3 setjes) is de planning
Ja doei.
pi_67436884
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:52 schreef loveli het volgende:
Hoe heftig is dat bootcamp dat je het 35 minuten kunt volhouden? Na 10 minuten buikspieren heb ik het meestal wel gehad, eigenlijk.
Omdat het niet alleen maar grondoefeningen zijn kan je het goed volhouden
Alleen aan het eind krijg ik wel een beetje zo'n misselijk gevoel maar dat hoort erbij
pi_67437330
Buikspieren, klemmen jullie dan je voeten ergens onder (bank/stoel?) of houden jullie je benen in de lucht? Geklemd kan ik ze met gemak, maar in de lucht hou ik het toch een stuk minder lang vol . Doe er elke avond 30 ofzo? Tel nooit, gewoon doorgaan tot het pijn doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')