abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62402242

Het vorige deel: Slank de herfst in # 271 - Ja, Slank ja.

Voor wie is "Slank de herst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4
Mijn laatste post:
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:08 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

In hoeverre is dit slowchatten dan een steun voor afvallen?
het gaat om de post wel over eten en gezond eten

daarbij kan iedereen hier over zn dagelijkse problemen en sores praten, iets wat ook moet kunnen: als je mentaal niet helemaal lekker in je vel zit, gaat het afvallen/op gewicht blijven vaak ook niet lekker.

Eerst zorgen voor geestelijke gezondheid, dan pas naar je lijf gaan kijken.
Als je lijf dan ook in de goede richting zit, komt het geestelijke met het lichamelijke in balans en word je een gelukkig, fit en slank mens
Ja doei.
pi_62402296
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:06 schreef k_i_m het volgende:

Nou, maak je toch lekker een ander topic voor jezelf aan? Ik snap dat gejank om aandacht niet hoor. Als je het allemaal zo stom vind, trek die streep en ga ergens anders posten in plaats van hier te janken dat het ons niet kan schelen.
Gejank om aandacht? Ben jij altijd zo gemeen als je ziek bent? (Wat ik dan weer als gejank om aandacht zie, met die posts daarover).

Boodschap is duidelijk. Afvallen zal vanaf nu zonder dit topic moeten. Denk niet dat het veel verschil gaat maken.

Doei.
pi_62402320
tvp, ik ga lunchen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62402337
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

daarbij kan iedereen hier over zn dagelijkse problemen en sores praten, iets wat ook moet kunnen: als je mentaal niet helemaal lekker in je vel zit, gaat het afvallen/op gewicht blijven vaak ook niet lekker.

Als je lijf dan ook in de goede richting zit, komt het geestelijke met het lichamelijke in balans en word je een gelukkig, fit en slank mens
Mooi gezegd
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:20:17 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62402389
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:16 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Gejank om aandacht? Ben jij altijd zo gemeen als je ziek bent? (Wat ik dan weer als gejank om aandacht zie, met die posts daarover).

Boodschap is duidelijk. Afvallen zal vanaf nu zonder dit topic moeten. Denk niet dat het veel verschil gaat maken.

Doei.
Nou nou, zo dramatisch is het toch allemaal niet? Ja, er wordt hier geslowchat, maar niet continue. Zie het als een fase. Het wordt vanzelf wel rustiger. Overigens probeer ik altijd antwoord te geven op dieetgerelateerde vragen en/of opmerkingen, dus ik voel me eigenlijk best onterecht aangevallen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_62402465
Afvallen kan toch ook best met dit topic? Je krijgt hier best veel tips hoor .

Ik heb mijn onderhoudsniveau eens uitgerekend. Ik zit eik nog te dubben of ik bij sport 2 of 3 moet invullen. Ik loop 1 a 2 keer in de week hard (half uur), 1 keer spinning of bodyattack (uur), 2 keer poweryoga / pilates op de sportschool (uur). En savonds voor het slapen gaan probeer ik 20 minuten yoga oefeningen te doen.
Naar mijn werk fiets ik in een kwartiertje. En in de pauze ga ik altijd lunchwandelen. Ook om het licht te pakken om de winterdepressie te voorkomen . Dus ik houd het op niveau 3. Dus dat is onderhoudsniveau 2449 kcal en voor afvallen dus 1949 kcal. Ik houd voor de zekerheid sportniveau 2 aan waarbij ik 1673 kcal moet aanhouden voor af te vallen.

Klopt wel met mijn lijstje . Als ik dat eet én tenminste 4 keer in de week sport dan val ik af. Maar dan moet ik niet snoepen enzo . Maar goed, mijn eetpatroon aanpassen richting de 1600 kcal is altijd veel beter .
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:24:14 #8
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62402481
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:16 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Doei.
Je boft nog dat ik ziek ben, anders had ik de moeite genomen hoevaak jij hier wel niet iets gepost had en dan na 5 minuten erna "waarom reageert er niemand op me ." "ik krijg geen antwoord ."

Dat noem ik janken, en daar hoef ik niet ziek voor te zijn om me daaraan te storen.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:27:12 #9
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62402552
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:13 schreef motorbloempje het volgende:

pff ben jij ook weegschaal ofzo
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:28:48 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62402603
Internet is fakking traag hier. En ík erger me weer aan mensen die zeiken over het geslowchat. Hey, het is gewoon gezellig hier, so what?

Verder denk ik dat PF door haar enthousiasme te hak op de tak springerig is. Als ik enthousiast ben, komt er zó veel tegelijk in me op dat ik niet weet wat ik als eerste wil vertellen en ik ben dan bang om dingen te vergeten enzo . En ik vind zelf dat ik een verhaal altijd duidelijk vertel, maar Mark moppert ook altijd dat ik nooit de context geef .
Niet meer actief op Fok!
pi_62402664
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

pff ben jij ook weegschaal ofzo

ik had even zin om zweverig te doen
Ja doei.
pi_62402790
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
"Slanke tips voor het hele jaar! #1 - Betweters zijn welkom!

En ja dit is serieus bedoeld
Heeft iemand die link al naar BenchMarc gePMmed?
Fok!bejaarde
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:37:53 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62402867
Wel kut trouwens dat ik nu twee topics moet volgen Mijn werk, wat doe je!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_62402908
Had trouwens mijn eetlijstje van gisteren eens ingevoerd en was positief verrast, was best wel goed ondanks twee glazen rode wijn..

maar goed, time to go Op naar de gyn.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:39:33 #15
331 Merel
Be here now.
pi_62402920
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wou net zeggen, ik kan niet twee topics bijhouden. Doen jullie 't even melden als "daar" iets interessants gebeurt?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62403017
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:39 schreef Merel het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen, ik kan niet twee topics bijhouden. Doen jullie 't even melden als "daar" iets interessants gebeurt?
Hangt natuurlijk van de snelheid van het andere topic af.
pi_62403021
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
Oh hell, moet dat echt?
Dat andere topic is toch voor tips? Ik voor mensen die willen gaan afvallen?

* confuus
Fok!bejaarde
pi_62403047
Het is juist de bedoeling dat dat andere topic helemaal niet snel gaat Als er geweldige tips in staan zal ik het je vertellen!
pi_62403109
even tvp, dan heb ik dit topic toch meegemaakt
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:48:52 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62403182
Ja ik ga ook niet in het andere topic posten hoor. Volgens mij ben ik trouwens de user die het mínst afvalgerelateerd post .
Niet meer actief op Fok!
pi_62403282
Je hoeft niet in dit andere topic te posten Maar de mensen buiten het "kliekje" storen zich er soms aan dat het hele topic niet over afvallen gaat. Wij kunnen hier op oude voet verder gaan, zij kunnen zich daar uitleven met discussies over welk schema nu het beste is. Of ervaringen delen zonder meteen vier topics verder te zijn
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:59:42 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62403507
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Je hoeft niet in dit andere topic te posten Maar de mensen buiten het "kliekje" storen zich er soms aan dat het hele topic niet over afvallen gaat. Wij kunnen hier op oude voet verder gaan, zij kunnen zich daar uitleven met discussies over welk schema nu het beste is. Of ervaringen delen zonder meteen vier topics verder te zijn
Fijn dat ik niks 'hoef'. Ik moet al zoveel! .
Niet meer actief op Fok!
pi_62403538
Jullie mogen hier nog wel posten hoor

Ik heb een eetaanval!
vandaag gegeten (om 11:00 uit bed)
1 bakje havermout, 150ml magere melk, 6 eetlepelshavermout
1 capuchinno met 100 ml magere melk
1 baby chiquita banaan
2 plakjes ontbijtkoek

Nu heb ik zin in heel veel koekjes! Maar dat ga ik niet doen! En ik denk stiekem aan een groenekroket Wat kan ik het beste nemen? Nog een bak havermout? Een bakje brinta? Een broodje conleche?
pi_62403583
* motorbloempje wordt ook een beetje ziek van het 'ik krijg te weinig aandacht dus moet er minder geslowchat worden dus zien ze mijn posts misschien wel' idee

Beetje als Sylvana, waar we moesten -en als ze een blaadje sla had gegeten
Ja doei.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 14:02:15 #25
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62403586
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Fijn dat ik niks 'hoef'. Ik moet al zoveel! .
.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')