abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62402188
In dit topic is het alleen de bedoeling om tips te geven! De hoi/doei/lekker weertje he-post doe je maar ergens anders! Als je toch steun wil omdat het afvallen niet zo lekker gaat door persoonlijke issues ben je van harte welkom in het slank de herfst in topic en als je overgewicht hebt kun je terecht in de dieetclub
Als je interesse vooral bij krachttraining ligt, kun je ook terecht in het bodybuild topic

- Bespreek hier je eet schema's
- Reageer alleen inhoudelijk!
- Heb je DE nieuwe afval methode gevonden, meld hem hier!
- Als je het idee hebt dat iemand het verkeerd aanpakt, zeg het gerust!
- Aub geen post over je man/vriendje/huisdieren/kinderen/collega's
- Heb je trainingstips, post ze hier!

En, stel jezelf natuurlijk even voor !
- Hoe heet je
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen )
- Wat is je lengte
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken?
- Wat is je plan van aanpak?
- Wat zijn je valkuilen?
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?
- Heb je nog overige tips!

Eventueel kun je een foto van je eigen figuur, en een foto van je streef figuur posten! Of als je al een tijdje bezig bent je voor- en na foto's!

Succes iedereen!

En voor de mensen met een oogaandoening: GEEN SLOWCHAT!!!

[ Bericht 9% gewijzigd door Mirjam op 20-10-2008 18:18:20 ]
pi_62402496
misschien even zeggen dat het hier dan geen slowchat-gehalte moet krijgen?

Puur tips en ervaringen?
Ja doei.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:25:52 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62402521
Zal ik dit inititiatief van pf dan maar steunen?
Ik ben Tink, weeg nu 61 kg bij 165 cm en hoef eigenlijk verder niet meer af te vallen. In drie maanden tijd heb ik 7 kg verloren met een variatie op het SHEeet en 2-3 keer per week sporten. Nu is het zaak dit gewicht vast te houden, wat volgens mij veel moeilijker is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_62402532
Ja dat staat ook pas drie keer in de OP !

Welkom motorbloempje! En nu je er toch bent, stel jezelf meteen maar even voor !
pi_62402615
Zal ik dan maar het spits afbijten?

MoBlo dus, 23 jaar en bezig met het verkrijgen van een gezond lichaam

Ben ongeveer 1,75m volgens mn paspoort, weet op het moment 69,7kg, maar ben op 1 januari 2008 begonnen met 87,5. Vond dat het wel genoeg was zo. Huidig BMI is 22,8. Vetpercentage weet ik niet.

Plan? Gezond en regelmatig eten, veel sporten en een positief zelfbeeld ontwikkelen
Werkt tot nu toe prima. Volg geen dieet, geen aangepast sportplan, maar denk bij alles wat ik doe of ik hier gezonder of beter van word En als ik dat doe, laat ik heel veel dingen staan of doe ik juist wat meer (sporten bijvoorbeeld).

Sporten doe ik: 2 keer per week spinnen, 1 keer kickboksen en ik probeer ook zoveel mogelijk hard te lopen

Verdere beweging: ik fiets altijd naar werk en college.

Doel is vooral mn buik kwijtraken, want dat is mijn vet-verzamelpunt.

Tips?

Wat voor mij persoonlijk het beste werkt is bovenstaande: ik mag van mezelf alles eten, maar bedenk altijd wel hoeveel ik ervan neem en balans regelmatig. Heb over het algemeen niet zoveel spijt van een keer niet sporten of een keer wat meer eten, omdat ik weet dat ik 't prima kan compenseren

Ben nu een tijdje stil aan het staan rond de 70kg, maar wil nu echt richting de 65, dus dat is mijn eerste doel.

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 15-10-2008 13:35:58 ]
Ja doei.
pi_62402759
Hoi, ik ben PF, 21 jaar, 1,75 en 68 kilo. Mijn BMI is 22.5
Dit klinkt heel veel maar ik zie er toch vrij slank uit. Ik wil dus niet slanker worden maar alleen gespierder. Ik heb nu een vrouwelijk zacht (niet dik!!) buikje en wil graag een six pack (en nee ik hoef niet te horen dat dat lelijk is en onvrouwelijk). Ook zou ik graag willen opdrukken en mijn schouders wat gespierder maken. (Zie ook het topic opdrukken voor n00bies)

Mijn valkuil is dat ik heel veel koekjes en ongezond (witmeel, suikers) eet, en soms iets te veel alchol. Mijn plan van aanpak is gezond te eten (low carb high fat heet dat geloof ik) en 1x per week hard te lopen met een evy les (ik ben bij les 7 nu > zie ook hardlopen met mp3 speler) en zodra ik geld en tijd heb te trainen met een schema in de sportschool. Het hardlopen is vooral voor de conditie! En natuurlijk thuis te oefenen met push/sit ups.

En ik heb ook een hardloopdoel: 31 december wil ik 5 kilometer in een half uur kunnen lopen!!

Mijn tip is.. Niet te veel posten maar vooral trainen ! En af en toe iets ongezonds kan best, zo lang je je er maar niet schuldig over gaat voelen en gewoon doorgaat waar je mee bezig bent!

If you forgot to brush your teeth last night, did you decide this morning to throw in the towel and never brush your teeth again? Since you're obviously a slob who doesn't have enough self- discipline to remember to brush your teeth, why bother brushing them at all if you forgot to last night?

Of course not.

So if you had ice cream for dinner last night, or didn't exercise yesterday, or gained a pound this week, don't throw in the towel! Make a healthier choice for dinner tonight by eating something lean. Go for a short walk. Weigh in again next week.

Just do NOT give up.

[ Bericht 2% gewijzigd door Principessa.Farfallus op 15-10-2008 13:57:57 ]
  Admin woensdag 15 oktober 2008 @ 13:35:47 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62402812
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:25 schreef Tinkepink het volgende:
Zal ik dit inititiatief van pf dan maar steunen?
Ik ben Tink, weeg nu 61 kg bij 165 cm en hoef eigenlijk verder niet meer af te vallen. In drie maanden tijd heb ik 7 kg verloren met een variatie op het SHEeet en 2-3 keer per week sporten. Nu is het zaak dit gewicht vast te houden, wat volgens mij veel moeilijker is.
Ik ben Yvonne, weeg nu 63 bij 1.67 en voel me lekker, in 5 maanden tijd 7 kilo afgevallen door trouw te blijven aan het SHE dieet, geen sport wel hard werk, waarbij veel gefietst en gelopen moet worden. Een gemiddelde route is 12 km en die doe ik fluitend. het gewicht houd ik prima vast, zelfs een vakantie in Turkije waar ik me ongans gevreten heb mocht de pret niet drukken, die ene kilo was er na een week alweer af door gewoon weer het reguliere eetpatroon op te pikken.
Doel: zo blijven doorgaan.
Valkuilen zijn er niet, als je wilt afvallen en je merkt dat je je er 9879869876876% beter bij voelt ga je niet meer de fout in, altans ik niet.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_62402854
Even lui doen:
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:59 schreef Erik het volgende:

[..]

Zoiets?

"Hoi, ik ben Erik, na 15 kilo afgevallen te zijn ben ik weer gejojood naar m'n oude gewicht. Inmiddels is er alweer 5 af, maar da's nog niet genoeg. Ik lees hier al een tijdje mee, dus ga jullie tips (de gezonde ) maar eens opvolgen."
pi_62402914
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:35 schreef yvonne het volgende:

[..]

Doel: zo blijven doorgaan.
Valkuilen zijn er niet, als je wilt afvallen en je merkt dat je je er 9879869876876% beter bij voelt ga je niet meer de fout in, altans ik niet.
ben jij zo slank! heb je echt lang niet meer gezien

wow

en dat laatste ben ik met je eens als je merkt dat je gezond bent en blijft, fitter bent en niet moe bent na een lange trap, dan is dat zo'n fijn feit, dat je echt niet meer terug wilt vallen en dus wel zo door BLIJFT gaan
Ja doei.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:41:39 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62402993
Toch goed idee

- Hoe heet je: Plank
- Wat is je lengte: 1.81 meter
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage: 73 kg lichaamsgewicht, bmi: 22.3 vet: ong. 15 % geen idee ik zal t ff opmeten morgen ofzo
- Wat is je doel? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ik wil graag iets gespierder maar ik wil graag niet veel zwaarder worden dan 75 kg vooral bovenlijf armenen en benen + massa ik heb al een sixpack ik ben best tevreden over mezelf maar het kan altijd beter
- Wat is je plan van aanpak? heb ik nog ni echt ik klooi maar wat aan eigenlijk
- Wat zijn je valkuilen? soms een beetje laks
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Ja, ong. 5 dagen per week gemiddeld+ 4-5 dagen op de fiets en 2x per week krachthonk.

[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 15-10-2008 13:46:40 ]
pi_62403038
Hoi!! Ik ben conleche, ook wel co, weeg 59,5 kilo bij 168 cm. Toen ik begon in februari 2007 woog ik bijna 73. Heb het eraf gekregen door veel te sporten en minder te eten. De laatste kilo's probeer ik kwijt te raken door laag in mijn koolhydraten te gaan zitten......
pi_62403274
Ok dan.
Ik ben Anosmie

Lengte: 1.64 m
Huidig gewicht: ik weeg ongeveer 64,3 kilo. BMI etc doe ik niet aan.
Doel: Ik wil dun, rank en goddelijk worden met behoud van mijn originele voorgevel. (streefgewicht ligt rond de 55 kilo)
Plan van aanpak: Eetdagboek bijhouden, 5 kleine porties op een dag eten. En minimaal 2x per week sporten.
Valkuilen: sporten overslaan of ongevarieerd eten
Sport: 2x per week, fitness, hardlopen of een leuke les op de sportschool.
Tips te geven: Brinta!
Tips ontvangen?: Nee dank je.

[ Bericht 3% gewijzigd door Anosmie op 15-10-2008 13:53:31 (streefgewicht vergeten) ]
Fok!bejaarde
pi_62403315
O ja ik wil ook graag mijn voorgevel houden! Maar dat gaat geloof ik niet samen met een goddelijk gespierd lijf
  woensdag 15 oktober 2008 @ 14:06:38 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62403724
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O ja ik wil ook graag mijn voorgevel houden! Maar dat gaat geloof ik niet samen met een goddelijk gespierd lijf
tenzij je implantaten neemt maar daar heb ik toch een beetje twijfels over
pi_62403821
- Hoe heet je Computergirl
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) Oud
- Wat is je lengte 167
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage Momenteel 57 kg , vroeger zat ik boven de 70
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Op gewicht blijven
- Wat is je plan van aanpak? niet te veel snoepen en weg blijven bij de snelle koolhydraten
- Wat zijn je valkuilen? neiging tot suikerverslaving
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Ja hardlopen en probeer 1 keer per week naar de sportschool te gaan voor Body Attack
pi_62404283
- Hoe heet je
benchMarc

24

- Wat is je lengte
1m88

81,5kg
bmi zegt geen fuck voor krachttrainers
taille 80cm, benen 62cm, armen 39,5cm, rest onbekend
8% vet

Doorbulken naar de 85kg en checken bij welk vetpercentage ik dan sta.

Tegen de 5000kcal per dag eten.

- Wat zijn je valkuilen?
Te weinig eten omdat ik moeilijk massa aanzet

Krachttraining

Genoeg, voor in het topic *biedt vooral hulp aan voor mede ecto's* ben zelf van 62kg gekomen...
pi_62404456
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
Toch goed idee

- Hoe heet je: Plank
- Wat is je lengte: 1.81 meter
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage: 73 kg lichaamsgewicht, bmi: 22.3 vet: ong. 15 % geen idee ik zal t ff opmeten morgen ofzo
- Wat is je doel? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ik wil graag iets gespierder maar ik wil graag niet veel zwaarder worden dan 75 kg vooral bovenlijf armenen en benen + massa ik heb al een sixpack ik ben best tevreden over mezelf maar het kan altijd beter
- Wat is je plan van aanpak? heb ik nog ni echt ik klooi maar wat aan eigenlijk
- Wat zijn je valkuilen? soms een beetje laks
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Ja, ong. 5 dagen per week gemiddeld+ 4-5 dagen op de fiets en 2x per week krachthonk.
75kg bij 15% en sixpack? Ik vermoed dat je je vergist in je vetpercentage. Denk dat dit eerder tegen de 10% zal zitten dan 15%. Bij 15% mag je blij zijn als je de bovenste 2 ziet. Zorg voor een meting dmv een 7 punts huidplooimeter, dan weet je het vrij zeker. Geen gekke weegschaal of vochtmeters.

Als je 5x per week traint, waarvan 2 dagen krachttraining zou ik je aanraden om minder cardio te gaan doen maar zoveel mogelijk op krachttraining richten. Natuurlijk gewoon iedere spiergroep trainen. Je moet wel in verhouding trainen uiteraard. Voor je benen: vooral squatten, dat is echt een massa-aanzetter.
pi_62404494
Je kan de Formule van Harris-Benedict gebruiken om te berekenen hoeveel je max. mag eten om af te vallen. Je vult je gewicht, geslacht, lengte en activiteitsniveau in et voila.
Neem het getal dat staat onder 'onderhoud' en trek daar 500 kcal van af.

http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm : je moet de tweede formule hebben!

In combinatie met het bijhouden van een eetdagboek kun je zo vrij precies in de gaten krijgen bij hoeveel kcal je afvalt en bij hoeveel kcal je op gewicht blijft!
Ik vul hetgeen ik eet in op www.valtaf.nl. Mooie van die lijst is dat die door de gebruikers zelf kan worden aangevuld.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 14:39:02 #19
159909 -Peach
Prunus persica
pi_62404707
- Hoe heet je
-Peach
21
- Wat is je lengte
170cm
67/23.17/????
60kg, buikje wegwerken, meer kont kweken
Alle 'slechte dingen' laten staan (kaas/worst/chips etc)
- Wat zijn je valkuilen?
Hou teveel van lekker eten, als anderen niet gaan sporten ga ik zelf vaak ook niet.
2x per week, Total Body Workout & Powerkick (allebei 1u)
Nog niet!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_62404723
En, stel jezelf natuurlijk even voor !
- Hoe heet je Raïssa
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) 21
- Wat is je lengte 1m80
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage 69 kilo, BMI 21,6 maar ben nu 21 weken zwanger
- Wat is je doel? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Op dit moment doe ik even niets, lijnen tijdens de zwangerschap is geen goed idee. Ik let wel een beetje op wat ik eet en daarom kijk ik hier mee voor gezonde tips.
- Wat is je plan van aanpak? Na de zwangerschap zo snel mogelijk alle extra kilootjes eraf krijgen
- Wat zijn je valkuilen? Mijn vriend Dat is een echte lekkerbek die alles eet wat los en vast zit, om dan af te slaan is soms best moeilijk
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Paardrijden, +/- 3 keer per week. (Op dit moment even niet meer dus..)
- Heb je nog overige tips! Ehm... Nee

Eventueel kun je een foto van je eigen figuur, en een foto van je streef figuur posten! Of als je al een tijdje bezig bent je voor- en na foto's!

Ik ging van:

Naar:

Afgelopen april:

Nu:

pi_62404804
O, en tipTer aanvulling van Anosmie's tip: ontbijt met Breakfast instant tarwe, ofwel Brinta.
Er zitten veel vezels, vitaminen en mineralen in. Zoeten kun je evt. met zoetstof doen.
Verder levert Brinta langzame koolhydraten, die langer verzadigen en energie geven.
Een portie Brinta(35 gram) met warme halfvolle melk (220 ml) bevat 225 kcal.

[ Bericht 5% gewijzigd door cinnamongirl op 15-10-2008 14:54:56 ]
  woensdag 15 oktober 2008 @ 14:50:45 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62405034
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 14:31 schreef cinnamongirl het volgende:
Je kan de Formule van Harris-Benedict gebruiken om te berekenen hoeveel je max. mag eten om af te vallen. Je vult je gewicht, geslacht, lengte en activiteitsniveau in et voila.
Neem het getal dat staat onder 'onderhoud' en trek daar 500 kcal van af.

http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm : je moet de tweede formule hebben!

In combinatie met het bijhouden van een eetdagboek kun je zo vrij precies in de gaten krijgen bij hoeveel kcal je afvalt en bij hoeveel kcal je op gewicht blijft!
Ik vul hetgeen ik eet in op www.valtaf.nl. Mooie van die lijst is dat die door de gebruikers zelf kan worden aangevuld.
Dan kan ik nog aardig wat eten om af te vallen. Dat valt me nog mee moet ik zeggen. Ik hoef dus niet gelijk naar 1200Kcal ofzo.
Mag wel natuurlijk.

Oh en voorstellen?
Hoi, ik ben dik. En ik hoor dus helemaal niet hier thuis.
pi_62405060
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:51 schreef Anosmie het volgende:
Bladibla...
Tips te geven: Brinta!
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 14:42 schreef cinnamongirl het volgende:
O, en tip: ontbijt met Breakfast instant tarwe, ofwel Brinta.
Er zitten veel vezels, vitaminen en mineralen in. Zoeten kun je evt. met zoetstof doen.
Verder levert Brinta langzame koolhydraten, die langer verzadigen en energie geven.
Een portie Brinta(35 gram) met warme halfvolle melk (220 ml) bevat 225 kcal.
Mijn tip, wat doe je?

OKOK die van jou is uitgebreider.
Fok!bejaarde
pi_62405140
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 14:51 schreef Anosmie het volgende:

[..]

[..]

Mijn tip, wat doe je?

OKOK die van jou is uitgebreider.

Helemaal niet gezien!
pi_62405173
- Hoe heet je:
Beessie-Jen

- Wat is je lengte:
1.85 meter

- Wat is je gewicht/bmi/maten:
75,5 kg, bmi: 22.1

- Wat is je doel? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken?
nog iets slanker worden

ben in 3 jaar tijd 45 KG afgevallen op mijn eigen manier... dit zijn de laatste loodjes

- Wat zijn je valkuilen?
Toetjes! (dus die eet ik nu alleen nog als ik uit eten ga)

- Doe je ook aan sport?
Ja, ik speel volleybal, 1e klasse, dus training en wedstrijden

nou niet echt, denk dat iedereen ip op zijn eigen manier afvalt, voor mij helpt heel goed; weinig aardappels/rijst/pasta etc, en veel groente eten met een stukje vlees... en zorg voor voldoende variatie...
en een dagje 'zondigen' op zijn tijd is niet verkeerd, anders houd je het amper vol
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')