Ik ben Yvonne, weeg nu 63 bij 1.67 en voel me lekker, in 5 maanden tijd 7 kilo afgevallen door trouw te blijven aan het SHE dieet, geen sport wel hard werk, waarbij veel gefietst en gelopen moet worden. Een gemiddelde route is 12 km en die doe ik fluitend. het gewicht houd ik prima vast, zelfs een vakantie in Turkije waar ik me ongans gevreten heb mocht de pret niet drukken, die ene kilo was er na een week alweer af door gewoon weer het reguliere eetpatroon op te pikken.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:25 schreef Tinkepink het volgende:
Zal ik dit inititiatief van pf dan maar steunen?
Ik ben Tink, weeg nu 61 kg bij 165 cm en hoef eigenlijk verder niet meer af te vallen. In drie maanden tijd heb ik 7 kg verloren met een variatie op het SHEeet en 2-3 keer per week sporten. Nu is het zaak dit gewicht vast te houden, wat volgens mij veel moeilijker is.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:59 schreef Erik het volgende:
[..]
Zoiets?
"Hoi, ik ben Erik, na 15 kilo afgevallen te zijn ben ik weer gejojood naar m'n oude gewicht. Inmiddels is er alweer 5 af, maar da's nog niet genoeg. Ik lees hier al een tijdje mee, dus ga jullie tips (de gezonde) maar eens opvolgen."
ben jij zo slank!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Doel: zo blijven doorgaan.
Valkuilen zijn er niet, als je wilt afvallen en je merkt dat je je er 9879869876876% beter bij voelt ga je niet meer de fout in, altans ik niet.
tenzij je implantaten neemt maar daar heb ik toch een beetje twijfels overquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O ja ik wil ook graag mijn voorgevel houden! Maar dat gaat geloof ik niet samen met een goddelijk gespierd lijf
75kg bij 15% en sixpack? Ik vermoed dat je je vergist in je vetpercentage. Denk dat dit eerder tegen de 10% zal zitten dan 15%. Bij 15% mag je blij zijn als je de bovenste 2 ziet. Zorg voor een meting dmv een 7 punts huidplooimeter, dan weet je het vrij zeker. Geen gekke weegschaal of vochtmeters.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
Toch goed idee
- Hoe heet je: Plank
- Wat is je lengte: 1.81 meter
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage: 73 kg lichaamsgewicht, bmi: 22.3 vet: ong. 15 %geen idee ik zal t ff opmeten morgen ofzo
- Wat is je doel? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ik wil graag iets gespierder maar ik wil graag niet veel zwaarder worden dan 75 kgvooral bovenlijf armenen en benen + massa ik heb al een sixpack
ik ben best tevreden over mezelf maar het kan altijd beter
![]()
- Wat is je plan van aanpak? heb ik nog ni echt ik klooi maar wat aan eigenlijk![]()
- Wat zijn je valkuilen? soms een beetje laks![]()
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Ja, ong. 5 dagen per week gemiddeld+ 4-5 dagen op de fiets en 2x per week krachthonk.
- Heb je nog overige tips!
Dan kan ik nog aardig wat eten om af te vallen. Dat valt me nog mee moet ik zeggen. Ik hoef dus niet gelijk naar 1200Kcal ofzo.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:31 schreef cinnamongirl het volgende:
Je kan de Formule van Harris-Benedict gebruiken om te berekenen hoeveel je max. mag eten om af te vallen. Je vult je gewicht, geslacht, lengte en activiteitsniveau in et voila.
Neem het getal dat staat onder 'onderhoud' en trek daar 500 kcal van af.
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm : je moet de tweede formule hebben!
In combinatie met het bijhouden van een eetdagboek kun je zo vrij precies in de gaten krijgen bij hoeveel kcal je afvalt en bij hoeveel kcal je op gewicht blijft!
Ik vul hetgeen ik eet in op www.valtaf.nl. Mooie van die lijst is dat die door de gebruikers zelf kan worden aangevuld.
quote:
Mijn tip, wat doe je?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:42 schreef cinnamongirl het volgende:
O, en tip: ontbijt met Breakfast instant tarwe, ofwel Brinta.
Er zitten veel vezels, vitaminen en mineralen in. Zoeten kun je evt. met zoetstof doen.
Verder levert Brinta langzame koolhydraten, die langer verzadigen en energie geven.
Een portie Brinta(35 gram) met warme halfvolle melk (220 ml) bevat 225 kcal.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:51 schreef Anosmie het volgende:
[..]
[..]
Mijn tip, wat doe je?![]()
OKOK die van jou is uitgebreider.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:42 schreef cinnamongirl het volgende:
O, en tip: ontbijt met Breakfast instant tarwe, ofwel Brinta.
Er zitten veel vezels, vitaminen en mineralen in. Zoeten kun je evt. met zoetstof doen.
Verder levert Brinta langzame koolhydraten, die langer verzadigen en energie geven.
Een portie Brinta(35 gram) met warme halfvolle melk (220 ml) bevat 225 kcal.
Ik zou die chocolade meuk dan toch maar droppen, dat is echt rommel wat dat betreft. Ik moet er trouwens niet aan denken, zoiets in de morgenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:13 schreef -Mellow- het volgende:
Oja, mijn zwakke punt wat eten betreft zijn ook toetjes. Verder hou ik erg van kaas, alle soorten kaas die er maar zijn, en af en toe een paar biertjes. En de chocolade cruesli 's morgens, ik ben er ooit mee begonnen en kom er niet meer vanaf![]()
Verder eet ik wel genoeg groenten en fruit, en daarbij behoorlijk gevarieerd.
En tips? Ik geloof wel dat je naar je lichaam moet luisteren en niet jezelf moet uithongeren. Dus als je trek hebt iets eten, en dan natuurlijk iets gezonds en ook iets kleins. Ik eet zelf heel vaak op een dag, maar dan steeds kleine porties. Ik zou ook niet anders kunnen, want mijn stofwisseling is sneller dan m'n schaduw en m'n maag niet zo groot. Maar volgens mij zou het voor iedereen werken, en wordt je maag er op den duur ook kleiner van als je kleine porties eet.
Oh ik vind het echt heerlijk. Kan me er 's avonds in bed al op verheugenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:34 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Ik zou die chocolade meuk dan toch maar droppen, dat is echt rommel wat dat betreft. Ik moet er trouwens niet aan denken, zoiets in de morgen![]()
Oh, en voor je kont:
Squat:
[ afbeelding ]
Lunges: http://www.lindisima.com/en/lunges.htm
buikdansenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:40 schreef Ewelina het volgende:
- Hoe heet je Ewelina
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) 23
- Wat is je lengte 1.60m
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage ik heb een BMI van 23 of 24, weeg tussen de 59 en 62 kg (schommelt nogal eens, en mijn weegschaal is kapot dus ik kan dat niet checken)
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ik wil een platte buik en wat strakker worden.
- Wat is je plan van aanpak?Gezond eten en ik wil weer gaan sporten, maar ik ben er nog niet uit welke.
- Wat zijn je valkuilen?Chocola
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?Nee, wel fiets ik 5 keer per week een uur. En ik sta thuis te springen op muziekEigenlijk wilde ik een duikcursus doen, maar dat kost 358 euro en dat geld heb ik even niet.
Dus... wie weet er nog een leuke sport. Aub geen balsporten want dat haat ik.
Vetpercentage was idd een wilde gokquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:30 schreef benchMarc het volgende:
[..]
75kg bij 15% en sixpack? Ik vermoed dat je je vergist in je vetpercentage. Denk dat dit eerder tegen de 10% zal zitten dan 15%. Bij 15% mag je blij zijn als je de bovenste 2 ziet. Zorg voor een meting dmv een 7 punts huidplooimeter, dan weet je het vrij zeker. Geen gekke weegschaal of vochtmeters.
Als je 5x per week traint, waarvan 2 dagen krachttraining zou ik je aanraden om minder cardio te gaan doen maar zoveel mogelijk op krachttraining richten. Natuurlijk gewoon iedere spiergroep trainen. Je moet wel in verhouding trainen uiteraard. Voor je benen: vooral squatten, dat is echt een massa-aanzetter.
Als je echt wat kwijt wilt zou dat het eerste zijn wat je moet laten vallen. Zo gaat het met alle dingen in het leven, niks komt voor niks, en om iets te bereiken moet je altijd afzien. Maar daarna kun je wel flink trots zijn op het resultaat.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:42 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Oh ik vind het echt heerlijk. Kan me er 's avonds in bed al op verheugen
Tussen de 6-12 herhalingen is prima. Doe ik zelf ook altijd eigenlijk. Ik hou niet van te laag gaan in de herhalingen. Post je trainschema eens?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vetpercentage was idd een wilde gokik zal ff laten meten in de gym want ik wil het zelf ook wel graag weten.
Meer krachttraining en minder cardio is idd wel bevorderlijk voor toename van spiermassa. Toch blijf ik er wel bij fietsen want dat is mijn sport
Ik ben verder ook geen body-builder ofzo en train meestal tussen 6-12 herhalingen in series van 3-5
Squatten FTW!! doe ik al 8 jaar!
Ja ik hoef op zich niet echt af te vallen, wil vooral gezonder eten. 50 kilo is op zich het ideaal gewicht voor mijn billen en bovenbenen. Maar punt is, bij 50 kilo zit er ook niks meer op mijn armen, en dan heb ik van die dunne armpjes, niet zo mooi. Het is dus kiezen wat ik liever heb. Op zich is mijn gewicht nu ok, maar het moet alleen wat strakker.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:50 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Als je echt wat kwijt wilt zou dat het eerste zijn wat je moet laten vallen. Zo gaat het met alle dingen in het leven, niks komt voor niks, en om iets te bereiken moet je altijd afzien. Maar daarna kun je wel flink trots zijn op het resultaat.
[..]
Tussen de 6-12 herhalingen is prima. Doe ik zelf ook altijd eigenlijk. Ik hou niet van te laag gaan in de herhalingen. Post je trainschema eens?
Ik denk dat het bij jou al heel veel scheelt als je gaat sportenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:57 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn lijstje:
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen) 30
- Wat is je lengte 1.68
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage 66.5/23/?/34%
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Vet kwijtraken
- Wat is je plan van aanpak? Op eten letten
- Wat zijn je valkuilen? Niet bewegen, snoepen (snoep-snoep dus)
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Nee, te lui
- Heb je nog overige tips eetdagboek bijhouden
Mijn vetpercentage is dus veel te hoog. Misschien is dat omdat ik nooit erg sportief ben geweest. Misschien is het omdat mijn weegschaal met vetmeting niet heel serieus te nemen is. Feit is wel dat ik niet heel gespierd ben en snel vadsig word als ik een paar kilo aankom.
Krachttrainingsschema's bedoel je? Heb ik niet echtquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:50 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Als je echt wat kwijt wilt zou dat het eerste zijn wat je moet laten vallen. Zo gaat het met alle dingen in het leven, niks komt voor niks, en om iets te bereiken moet je altijd afzien. Maar daarna kun je wel flink trots zijn op het resultaat.
[..]
Tussen de 6-12 herhalingen is prima. Doe ik zelf ook altijd eigenlijk. Ik hou niet van te laag gaan in de herhalingen. Post je trainschema eens?
Volgens mij val ik kei-en keihard af als ik ga sportenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij jou al heel veel scheelt als je gaat sportenIs er echt niet 1 sport die je leuk kan gaan vinden?
ik zou beginnen met setjes van 3x 5 push ups of als dat te licht is 3x 10 ofzo.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga me ook maar 's melden in het opdrukken voor n00bies topic van PF
met kickboksen merk ik dat ik echt een gebrek aan spierontwikkeling heb![]()
Dus moet gaan squatten en opdrukkenMet hoeveel is het beste om te beginnen, dagelijks?
10 keer ofzo, en dan net zo lang tot je dat ' makkelijk ' kunt en dan steeds verder uitbreiden? Of meteen de lag hoger leggen en voor 25 gaan ofzo?
Hoef niet binnen 2 weken uitzonderlijk resultaat, ben meer van het langzame opbouwen, deed ik ook met hardlopen, maar een paar goede tips zijn nooit weg
Ohja, squats, blegh. Wat ik daar lastig aan vind, is dat je je rug recht moet houden, maar ik heb helemaal geen rechte rug! Ik trek altijd een holle rug, ook als ik netjes rechtop probeer te staan/zitten. Dus hoe doe je dat dan zoals het hoort?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:22 schreef kaasplankje het volgende:
Squats doe je het beste in de gym. De oefening is nogal technisch en je moet m correct uitvoeren om blessureleed te voorkomen. Je kan dan beginnen met alleen de olympische stang (20 kg) zonder gewichten. Je begint dan bv. met 3x 10 herhalingen. En dan opbouwen naar 3x 20 herhalingen ofzo. En dan na 2 maanden hang je er eens een paar schijven aan van 5 kg. Langzaam opbouwen is altijd goed!
-Je tieten naar voren en je kont naar achteren,quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:28 schreef Merel het volgende:
[..]
Ohja, squats, blegh. Wat ik daar lastig aan vind, is dat je je rug recht moet houden, maar ik heb helemaal geen rechte rug! Ik trek altijd een holle rug, ook als ik netjes rechtop probeer te staan/zitten. Dus hoe doe je dat dan zoals het hoort?
Maar dan trek je toch een veel te holle rug?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:35 schreef kaasplankje het volgende:
-Je tieten naar voren en je kont naar achteren,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |