Ik ben Yvonne, weeg nu 63 bij 1.67 en voel me lekker, in 5 maanden tijd 7 kilo afgevallen door trouw te blijven aan het SHE dieet, geen sport wel hard werk, waarbij veel gefietst en gelopen moet worden. Een gemiddelde route is 12 km en die doe ik fluitend. het gewicht houd ik prima vast, zelfs een vakantie in Turkije waar ik me ongans gevreten heb mocht de pret niet drukken, die ene kilo was er na een week alweer af door gewoon weer het reguliere eetpatroon op te pikken.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:25 schreef Tinkepink het volgende:
Zal ik dit inititiatief van pf dan maar steunen?
Ik ben Tink, weeg nu 61 kg bij 165 cm en hoef eigenlijk verder niet meer af te vallen. In drie maanden tijd heb ik 7 kg verloren met een variatie op het SHEeet en 2-3 keer per week sporten. Nu is het zaak dit gewicht vast te houden, wat volgens mij veel moeilijker is.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:59 schreef Erik het volgende:
[..]
Zoiets?
"Hoi, ik ben Erik, na 15 kilo afgevallen te zijn ben ik weer gejojood naar m'n oude gewicht. Inmiddels is er alweer 5 af, maar da's nog niet genoeg. Ik lees hier al een tijdje mee, dus ga jullie tips (de gezonde) maar eens opvolgen."
ben jij zo slank!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Doel: zo blijven doorgaan.
Valkuilen zijn er niet, als je wilt afvallen en je merkt dat je je er 9879869876876% beter bij voelt ga je niet meer de fout in, altans ik niet.
tenzij je implantaten neemt maar daar heb ik toch een beetje twijfels overquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O ja ik wil ook graag mijn voorgevel houden! Maar dat gaat geloof ik niet samen met een goddelijk gespierd lijf
75kg bij 15% en sixpack? Ik vermoed dat je je vergist in je vetpercentage. Denk dat dit eerder tegen de 10% zal zitten dan 15%. Bij 15% mag je blij zijn als je de bovenste 2 ziet. Zorg voor een meting dmv een 7 punts huidplooimeter, dan weet je het vrij zeker. Geen gekke weegschaal of vochtmeters.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
Toch goed idee
- Hoe heet je: Plank
- Wat is je lengte: 1.81 meter
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage: 73 kg lichaamsgewicht, bmi: 22.3 vet: ong. 15 %geen idee ik zal t ff opmeten morgen ofzo
- Wat is je doel? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ik wil graag iets gespierder maar ik wil graag niet veel zwaarder worden dan 75 kgvooral bovenlijf armenen en benen + massa ik heb al een sixpack
ik ben best tevreden over mezelf maar het kan altijd beter
![]()
- Wat is je plan van aanpak? heb ik nog ni echt ik klooi maar wat aan eigenlijk![]()
- Wat zijn je valkuilen? soms een beetje laks![]()
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Ja, ong. 5 dagen per week gemiddeld+ 4-5 dagen op de fiets en 2x per week krachthonk.
- Heb je nog overige tips!
Dan kan ik nog aardig wat eten om af te vallen. Dat valt me nog mee moet ik zeggen. Ik hoef dus niet gelijk naar 1200Kcal ofzo.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:31 schreef cinnamongirl het volgende:
Je kan de Formule van Harris-Benedict gebruiken om te berekenen hoeveel je max. mag eten om af te vallen. Je vult je gewicht, geslacht, lengte en activiteitsniveau in et voila.
Neem het getal dat staat onder 'onderhoud' en trek daar 500 kcal van af.
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm : je moet de tweede formule hebben!
In combinatie met het bijhouden van een eetdagboek kun je zo vrij precies in de gaten krijgen bij hoeveel kcal je afvalt en bij hoeveel kcal je op gewicht blijft!
Ik vul hetgeen ik eet in op www.valtaf.nl. Mooie van die lijst is dat die door de gebruikers zelf kan worden aangevuld.
quote:
Mijn tip, wat doe je?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:42 schreef cinnamongirl het volgende:
O, en tip: ontbijt met Breakfast instant tarwe, ofwel Brinta.
Er zitten veel vezels, vitaminen en mineralen in. Zoeten kun je evt. met zoetstof doen.
Verder levert Brinta langzame koolhydraten, die langer verzadigen en energie geven.
Een portie Brinta(35 gram) met warme halfvolle melk (220 ml) bevat 225 kcal.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:51 schreef Anosmie het volgende:
[..]
[..]
Mijn tip, wat doe je?![]()
OKOK die van jou is uitgebreider.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:42 schreef cinnamongirl het volgende:
O, en tip: ontbijt met Breakfast instant tarwe, ofwel Brinta.
Er zitten veel vezels, vitaminen en mineralen in. Zoeten kun je evt. met zoetstof doen.
Verder levert Brinta langzame koolhydraten, die langer verzadigen en energie geven.
Een portie Brinta(35 gram) met warme halfvolle melk (220 ml) bevat 225 kcal.
Ik zou die chocolade meuk dan toch maar droppen, dat is echt rommel wat dat betreft. Ik moet er trouwens niet aan denken, zoiets in de morgenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:13 schreef -Mellow- het volgende:
Oja, mijn zwakke punt wat eten betreft zijn ook toetjes. Verder hou ik erg van kaas, alle soorten kaas die er maar zijn, en af en toe een paar biertjes. En de chocolade cruesli 's morgens, ik ben er ooit mee begonnen en kom er niet meer vanaf![]()
Verder eet ik wel genoeg groenten en fruit, en daarbij behoorlijk gevarieerd.
En tips? Ik geloof wel dat je naar je lichaam moet luisteren en niet jezelf moet uithongeren. Dus als je trek hebt iets eten, en dan natuurlijk iets gezonds en ook iets kleins. Ik eet zelf heel vaak op een dag, maar dan steeds kleine porties. Ik zou ook niet anders kunnen, want mijn stofwisseling is sneller dan m'n schaduw en m'n maag niet zo groot. Maar volgens mij zou het voor iedereen werken, en wordt je maag er op den duur ook kleiner van als je kleine porties eet.
Oh ik vind het echt heerlijk. Kan me er 's avonds in bed al op verheugenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:34 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Ik zou die chocolade meuk dan toch maar droppen, dat is echt rommel wat dat betreft. Ik moet er trouwens niet aan denken, zoiets in de morgen![]()
Oh, en voor je kont:
Squat:
[ afbeelding ]
Lunges: http://www.lindisima.com/en/lunges.htm
buikdansenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:40 schreef Ewelina het volgende:
- Hoe heet je Ewelina
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) 23
- Wat is je lengte 1.60m
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage ik heb een BMI van 23 of 24, weeg tussen de 59 en 62 kg (schommelt nogal eens, en mijn weegschaal is kapot dus ik kan dat niet checken)
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ik wil een platte buik en wat strakker worden.
- Wat is je plan van aanpak?Gezond eten en ik wil weer gaan sporten, maar ik ben er nog niet uit welke.
- Wat zijn je valkuilen?Chocola
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?Nee, wel fiets ik 5 keer per week een uur. En ik sta thuis te springen op muziekEigenlijk wilde ik een duikcursus doen, maar dat kost 358 euro en dat geld heb ik even niet.
Dus... wie weet er nog een leuke sport. Aub geen balsporten want dat haat ik.
Vetpercentage was idd een wilde gokquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:30 schreef benchMarc het volgende:
[..]
75kg bij 15% en sixpack? Ik vermoed dat je je vergist in je vetpercentage. Denk dat dit eerder tegen de 10% zal zitten dan 15%. Bij 15% mag je blij zijn als je de bovenste 2 ziet. Zorg voor een meting dmv een 7 punts huidplooimeter, dan weet je het vrij zeker. Geen gekke weegschaal of vochtmeters.
Als je 5x per week traint, waarvan 2 dagen krachttraining zou ik je aanraden om minder cardio te gaan doen maar zoveel mogelijk op krachttraining richten. Natuurlijk gewoon iedere spiergroep trainen. Je moet wel in verhouding trainen uiteraard. Voor je benen: vooral squatten, dat is echt een massa-aanzetter.
Als je echt wat kwijt wilt zou dat het eerste zijn wat je moet laten vallen. Zo gaat het met alle dingen in het leven, niks komt voor niks, en om iets te bereiken moet je altijd afzien. Maar daarna kun je wel flink trots zijn op het resultaat.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:42 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Oh ik vind het echt heerlijk. Kan me er 's avonds in bed al op verheugen
Tussen de 6-12 herhalingen is prima. Doe ik zelf ook altijd eigenlijk. Ik hou niet van te laag gaan in de herhalingen. Post je trainschema eens?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vetpercentage was idd een wilde gokik zal ff laten meten in de gym want ik wil het zelf ook wel graag weten.
Meer krachttraining en minder cardio is idd wel bevorderlijk voor toename van spiermassa. Toch blijf ik er wel bij fietsen want dat is mijn sport
Ik ben verder ook geen body-builder ofzo en train meestal tussen 6-12 herhalingen in series van 3-5
Squatten FTW!! doe ik al 8 jaar!
Ja ik hoef op zich niet echt af te vallen, wil vooral gezonder eten. 50 kilo is op zich het ideaal gewicht voor mijn billen en bovenbenen. Maar punt is, bij 50 kilo zit er ook niks meer op mijn armen, en dan heb ik van die dunne armpjes, niet zo mooi. Het is dus kiezen wat ik liever heb. Op zich is mijn gewicht nu ok, maar het moet alleen wat strakker.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:50 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Als je echt wat kwijt wilt zou dat het eerste zijn wat je moet laten vallen. Zo gaat het met alle dingen in het leven, niks komt voor niks, en om iets te bereiken moet je altijd afzien. Maar daarna kun je wel flink trots zijn op het resultaat.
[..]
Tussen de 6-12 herhalingen is prima. Doe ik zelf ook altijd eigenlijk. Ik hou niet van te laag gaan in de herhalingen. Post je trainschema eens?
Ik denk dat het bij jou al heel veel scheelt als je gaat sportenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:57 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn lijstje:
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen) 30
- Wat is je lengte 1.68
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage 66.5/23/?/34%
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Vet kwijtraken
- Wat is je plan van aanpak? Op eten letten
- Wat zijn je valkuilen? Niet bewegen, snoepen (snoep-snoep dus)
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Nee, te lui
- Heb je nog overige tips eetdagboek bijhouden
Mijn vetpercentage is dus veel te hoog. Misschien is dat omdat ik nooit erg sportief ben geweest. Misschien is het omdat mijn weegschaal met vetmeting niet heel serieus te nemen is. Feit is wel dat ik niet heel gespierd ben en snel vadsig word als ik een paar kilo aankom.
Krachttrainingsschema's bedoel je? Heb ik niet echtquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:50 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Als je echt wat kwijt wilt zou dat het eerste zijn wat je moet laten vallen. Zo gaat het met alle dingen in het leven, niks komt voor niks, en om iets te bereiken moet je altijd afzien. Maar daarna kun je wel flink trots zijn op het resultaat.
[..]
Tussen de 6-12 herhalingen is prima. Doe ik zelf ook altijd eigenlijk. Ik hou niet van te laag gaan in de herhalingen. Post je trainschema eens?
Volgens mij val ik kei-en keihard af als ik ga sportenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij jou al heel veel scheelt als je gaat sportenIs er echt niet 1 sport die je leuk kan gaan vinden?
ik zou beginnen met setjes van 3x 5 push ups of als dat te licht is 3x 10 ofzo.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga me ook maar 's melden in het opdrukken voor n00bies topic van PF
met kickboksen merk ik dat ik echt een gebrek aan spierontwikkeling heb![]()
Dus moet gaan squatten en opdrukkenMet hoeveel is het beste om te beginnen, dagelijks?
10 keer ofzo, en dan net zo lang tot je dat ' makkelijk ' kunt en dan steeds verder uitbreiden? Of meteen de lag hoger leggen en voor 25 gaan ofzo?
Hoef niet binnen 2 weken uitzonderlijk resultaat, ben meer van het langzame opbouwen, deed ik ook met hardlopen, maar een paar goede tips zijn nooit weg
Ohja, squats, blegh. Wat ik daar lastig aan vind, is dat je je rug recht moet houden, maar ik heb helemaal geen rechte rug! Ik trek altijd een holle rug, ook als ik netjes rechtop probeer te staan/zitten. Dus hoe doe je dat dan zoals het hoort?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:22 schreef kaasplankje het volgende:
Squats doe je het beste in de gym. De oefening is nogal technisch en je moet m correct uitvoeren om blessureleed te voorkomen. Je kan dan beginnen met alleen de olympische stang (20 kg) zonder gewichten. Je begint dan bv. met 3x 10 herhalingen. En dan opbouwen naar 3x 20 herhalingen ofzo. En dan na 2 maanden hang je er eens een paar schijven aan van 5 kg. Langzaam opbouwen is altijd goed!
-Je tieten naar voren en je kont naar achteren,quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:28 schreef Merel het volgende:
[..]
Ohja, squats, blegh. Wat ik daar lastig aan vind, is dat je je rug recht moet houden, maar ik heb helemaal geen rechte rug! Ik trek altijd een holle rug, ook als ik netjes rechtop probeer te staan/zitten. Dus hoe doe je dat dan zoals het hoort?
Maar dan trek je toch een veel te holle rug?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:35 schreef kaasplankje het volgende:
-Je tieten naar voren en je kont naar achteren,
Volgens mij mag bij squats die rug best een beetje hol zijnquote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:38 schreef Merel het volgende:
[..]
Maar dan trek je toch een veel te holle rug?
De ruggegraat heeft van nature al een holle vorm. Het is dus heel normaal als je rug er ietsje hol uitziet bij het squatten. Bol is nooit goed. Wat altijd helpt is om rechtvooruit of ietsje naar boven te kijken tijdens het squatten.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:38 schreef Merel het volgende:
[..]
Zo snel zal het niet gaan. Zeker vrouwen groeien niet snel spieren. Het laatste waar je je zorgen over hoeft te maken is dat je 'te gespierd' wordt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:36 schreef vamperotica het volgende:
Ja... Als je die met (zware) gewichten doet, levert dat dan niet enorme bonken van bovenbenen op?
Die wil ik namelijk niet! Heb al behoorlijk dikke bovenbenen van mezelf en wil ze best gespierd hebben, maar niet dik!
dat was ook mijn planquote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Je kan lunges en squatten ook doen zonder gewichten om mee te beginnen!
Nou, ik doe net alsof.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:44 schreef motorbloempje het volgende:
maar jij bent toch ook erg goed bezig BE?
quote:Hoe gooi je je Metabolisme omhoog met interval training?
Alleen cardio helpt niet! Je kan wel 5x per week 30-60 minuten op een cardio apparaat gaan staan maar dit zorgt er niet voor dat je metabolisme (stofwisseling) 24 uur per dag omhoog gaat. Je kan trainen wat je wil maar het ECHTE resultaat zal uitblijven.
Wat is de oplossing hiervoor? Nog meer cardio doen? Nee, natuurlijk niet! Extra cardio zal je niet gaan helpen. Je zal verrast zijn dat 6-7 uur cardio je NIET zal helpen je metabolisme te verhogen. Het zal zelfs je metabolisme omlaag gooien. Je zal het allemaal moeilijk doen geloven. VERGEET nu alles over die trage cardio trainingen. Dat je na 20minuten denkt ik wil stoppen wat doe ik hier…
Ik zal uitleggen wat het verschil is. Neem bijvoorbeeld de beste marathon lopers en vergelijk die met sprinters. Welke hebben het mooie lichaam? Ja zeker zijn dat de sprinters, natuurlijk!
Gewoon hardlopen heeft wel zin want je verbrand er zeker calorieën mee. Alleen het geval is dat naarmate je langer gaat lopen je niet meer gaat verbranden. Eerst verbrand je bijv. 300 calorieën in 30 minuten. Na langere trainingen is je lichaam gewend aan het feit dat je vet moet verbanden en zal het nog steeds maar 300 calorieën verbande. Na nog langer trainen ga je uiteindelijk je spieren verbranden. Je lichaam haalt de engergie dan daarvandaan. Dat is al helemaal wat je NIET wilt. Toch?
Als aerobic niet werkt, wat werkt er dan wel?
Het antwoord:
INTERVAL TRAINING (Anaerobic training)
Interval training is veel superieur om je metabolisme te boosten dan normaal joggen bijv. Het zal er voor zorgen dat je metabolisme een boost krijgt die voor uren na de training nog steeds in gang is (zelfs tijdens het slapen).
Wat voor interval cardio kan je doen?
Wat je ook maar leuk vindt om te doen en bij je past kan je doen. Je kan joggen/rennen/sprinten, fietsen, spinnen, roeien, mountain biken, zwemmen etc. Het is jouw keus.
Start er gewoon NU mee!
De regels van interval traininig
Warm altijd 4-6 minuten op
Hoge intensiviteit: Ga 1 minuut zo hard als je kan.
(level 9 of 10 als je kijkt naar een schaal van 1-10)
Ga dan wat niveau;s terug naar level 6-7 voor 2 minuten.
Cool down van 5 minuten.
Let op: Doe geen interval training op dezelfde dag als dat je kracht traingin doet. Dit kan zelfs een negatief resultaat geven.
Week 1 tot 4
3 rondjes, 3x per week
Week 5 tot 8
4 rondjes, 4x per week
Week 9 tot 12
5 rondjes 4x per week
Week 13 tot 16
6 rondjes, 5x per week
Ja hoor! Je kan hier altijd advies vragen, als het maar niet te offtopic wordtquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:33 schreef shiNinG_staR het volgende:
Is dit topic trouwens ook voor eetlijstjes waarop commentaar gegeven mag worden?
Dat ziet er bijna te mooi uit om waar te zijnquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:13 schreef CookingCookie het volgende:
Ja, kijk eens op www.iwantsixpackabs.com kijk dan vooral naar de voor en na foto's, ben er nu twee weken mee bezig en het is best een zware training. Iedereen die een mooie sixpack + mooie borstspieren wil moeet maar eens kijken![]()
Hoop dat het lukt binnen 16 weken.
En dan nog val je sneller af met caradio dan met krachttraining, gek hequote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:12 schreef waht het volgende:
De ultieme tip voor afvallen is en blijft krachttraining.
-Verhoogt de stofwisseling in rust
-Versterkt spieren, botten en pezen
-Je voelt je energieker
-Je hebt meer kracht voor alledaagse taken
En het is natuurlijk cool om je eigen lichaamsgewicht 1 of meerdere keren te kunnen tillen.
En je valt nog sneller af als je gewoon een stuk vet uit je lichaam snijdt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:22 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
En dan nog val je sneller af met caradio dan met krachttraining, gek he
Hier is de Nederlandse versie: http://www.becomeaspartan.nl/index.phpquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:37 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dat ziet er bijna te mooi uit om waar te zijn!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Hier is de Nederlandse versie: http://www.becomeaspartan.nl/index.php
Leg eens uit dan? Niet dat ik zo'n programma wil volgen, maar ik ben wel benieuwd naar de voors en tegens.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:27 schreef mister_popcorn het volgende:
...
er is een reden waarom deze knaap / knapen reeds zijn weggehoond uit de afdeling sport.
Van rustig trainen is nog nooit iemand groot of slank geworden. Rustig trainen staat gelijk aan lichte progressie in het begin, en stagnatie na een paar maanden, waardoor de motivatie verdwijnt. Je zult moeten knallen, en dat maakt het nu juist ook leuk. Vooruitgang = resultaat = motivatie.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:13 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Volgens mij val ik kei-en keihard af als ik ga sporten![]()
Wat ik leuk vind is lopen, en fietsen. Dingen die rustig an gaan. Uitzondering is spinnen, dat vond ik gaaf!
Kreeg er echter een vette knieblessure van. Mijn knieen zijn nogal zwak...
Je moet ook een hol rugje hebben. Je kunt je rug niet kaarsrecht maken, dan ben je aan het forceren. Waar je voor uit moet kijken is dat je hem niet bol maakt. Ik merk dat vrouwen er beter in zijn dan mannen om een rechte rug (wat jij hol noemt) te houden. Op de een of andere manier kunnen ze veel beter dat kontje naar achteren steken door het bekken te kantelen. Mijn ervaring is: je kunt je rug eigenlijk niet te hol trekken. Kijk op het internet eens naar plaatjes van mensen die squatten en vergelijk jezelf daar maar eens mee. Ik denk dat je de houding goed hebt, ook al denk je dat je rug te hol is.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:38 schreef Merel het volgende:
[..]
Dat zijn altijd van die typische dingetjes... Ten eerste, je ziet duidelijk dat die dude aardige massa onder dat vet heeft zitten in de eerste foto. Kortom, hij traint al zeer fanatiek. Dan heb je nog zijn stofwisseling die dingen mogelijk maakt. En als laatste is het maar de vraag of dit 100% natural is gebeurd. Je weet nooit wat voor ondersteunende steroïdekuurtjes zo'n kerel kan hebben gepakt om zo droog te komen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:37 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dat ziet er bijna te mooi uit om waar te zijn!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt van de cruesli, die naam balans erachter is gewoon misleidendquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
@ shiNinG_staR in cruesli zit heel veel suiker, probeer havermout of brinta te nemen met magere melk en eventueel zoetstof. De normale dagen, eet je dan wel 200 gram groente? Zo te zien eet je elke dag twee stuks fruit, prima.
Ik mis alleen nog drie tussendoortjes! Het is niet erg veel wat je eet, probeer om de twee uur iets te eten (kleinere porties, ontbijt bijvoorbeeld in twee keer) om je stofwisseling op gang te houden
En wat drink je meestal?
Je kunt beter die 3 maaltijden wat kleiner maken en er in totaal 5 of 6 maaltijden van maken. Zo blijft je stofwisseling lekker op gang en dat helpt weer extra mee in de verbranding. In het begin is het ff wennen, omdat je lichaam zo ingesteld staat. Na een goede week ga je automatisch wat meer honger krijgen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:22 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Klopt van de cruesli, die naam balans erachter is gewoon misleidendop het pak staat idd dat er best veel suiker inzit. Volgende week ga ik Brinta proberen
![]()
Op de 'normale' dagen eet ik ook gewoon 200g groente, alleen 1 dag in de week eet ik vaak 's avonds snel een broodje en dan haal ik het niet. En de tussendoortjes: ik heb verder geen trek, dus dan heb ik ook niet de behoefte om iets te eten.. drie maaltijden per dag zijn voor mij genoeg, en als ik dus wel eens tussendoor trek heb neem ik fruit of yoghurt.
Ik drink alleen water en groene thee, en soms wat wijntjes, gemiddeld twee glazen per week (soms een week niet, dan weer een avond vijf ofzo). Ben trouwens met het uitgaan al overgestapt op de wodka
!
Ik zou wel willen, maar aan wat voor hoeveelheden moet ik dan denken? Het combineert ook niet echt makkelijk denk ik als ik bijv naar de uni ga want ik haat het om brood mee te nemen, dat wordt altijd zo kleffig.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:32 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Je kunt beter die 3 maaltijden wat kleiner maken en er in totaal 5 of 6 maaltijden van maken. Zo blijft je stofwisseling lekker op gang en dat helpt weer extra mee in de verbranding. In het begin is het ff wennen, omdat je lichaam zo ingesteld staat. Na een goede week ga je automatisch wat meer honger krijgen.
ik neem dingen mee als een stukje gerookte makreel, of stukjes gegrillde kip, een bakje met rauwkostsalade, crackers met rauwe ham etc...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:43 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar aan wat voor hoeveelheden moet ik dan denken? Het combineert ook niet echt makkelijk denk ik als ik bijv naar de uni ga want ik haat het om brood mee te nemen, dat wordt altijd zo kleffig.
Als je er een beetje serieus aan wilt beginnen moet je gaan uitzoeken wat je onderhoudsniveau qua kcal is. Daar zijn allerlei rekensites voor om dat te vinden. Daar ga je dan zo'n ~400kcal onder zitten (je ziet vanzelf wat voor jou werkt). Nadat je weet hoeveel kcal je op een dag naar binnen mag werken kun je beginnen met een eetschema uit te werken. Als je met google zoekt naar "calorietabel" dan kom je sites tegen met een lijst van producten met daarbij het aantal kcal, eiwit, vet en koolhydraten.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:43 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar aan wat voor hoeveelheden moet ik dan denken? Het combineert ook niet echt makkelijk denk ik als ik bijv naar de uni ga want ik haat het om brood mee te nemen, dat wordt altijd zo kleffig.
Volgens SHE is het beste 40 minuten achter elkaar. Maar niet te intensief! Ik doe altijd een half uurtje per dag, liefst na het ontbijt (direct voor het ontbijt kan ook, maar dat trek ik nietquote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:50 schreef Meaghan het volgende:
Hoe lang moet je eigenlijk op de crosstrainer staan voor een goede, effectieve workout? Weet iemand dit? Ik red nu nog maar 6 minuten per keer, maar probeer dan wel meerdere sessies van 6 minuten zodat het nog ergens op lijkt
En ik heb al zo weinig tietenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:01 schreef Rigital het volgende:
@PF: lastige combinatie: voor een six-pack heb je een laag vet percentage nodig en dit zal ook tot gevolg hebben dat er een deel van je tiet-vet zal verdwijnen, helaas. Je kunt je borsten enigzins in vorm houden door goede borstoefeningen te doen (bankdrukken, flys). Er zijn vrouwen die het idee hebben dat hun borsten steviger worden van goed trainen. En vrouwen met kleine borsten hebben vaak de indruk dat hun borsten zelfs wat groter worden. Dit komt waarschijnlijk doordat de borstspieren de borsten wat meer naar voren drukken. Train je buikspieren dagelijks; op de dagen dat je krachtraining doet tijdens de krachttraining. Voor de rest: kijk eens in het bodybuildingtopic in SPT (ken je dat?).
Goede tips!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:01 schreef Rigital het volgende:
Dames (en heren):
Als je echt strak in je vel wil komen te zitten, moet je zeker krachttraining gaan doen. Ja: krachttraining. Laat je niet beïnvloeden door vooroordelen: het is echt heel erg goed voor je. Lees deze site goed door (nee, dit is niet mijn site en ik verdien er niks aan).
Belangrijke aandachtspunten m.b.t. trainen:
-knip
Belangrijke aandachtspunten m.b.t. eten:
-knip-
Mwah, het is een levensstijl, waar je zo nu en dan van afwijkt. Maar die mythe over 'één bonk spieren' moet echt eens hard worden ontkracht. Vrouwen kunnen gewoon niet op een natuurlijke manier een bonk spieren worden. Voor mannen is het al moeilijk, zelfs mét anabole steroïden. Daar gaan vele jaren en veel bloed, zweet en tranen in zitten voordat je walgelijk grote spieren hebt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:10 schreef Merel het volgende:
Ik vind dit allemaal wel heel fanatiek klinken hoorIk bedoel, doorzettingsvermogen OK, maar het moet ook te doen zijn voor mensen met een baan en kinderen en alles. En niet iedereen hoeft één bonk spieren te worden, toch? Maargoed, misschien heb ik een andere definitie van "goddelijk lichaam".
Precies. Wat natuurlijk wel voor veel mensen een struikelblok is is het gaan naar de sportschool. Dat kost ook allemaal weer tijd. En voor een uur trainen ben je dan al snel 2 uur kwijt in totaal. Wat je ook kunt doen is een bankje, 2 steunpalen voor een stang, en wat halters kopen. Dan kun je praktisch al alles doen. Als je zo'n 300 uitgeeft en een plekje in je huis (of schuur) kunt maken dan ben je zóveel goedkoper en makkelijker uit. Wij hebben hier een schuur met zo'n 300kg aan schijven, een bankje (zowel flat als traps incline verstelbaar), 2 steunpalen, buikspierding, en een zelf in elkaar geflatste pull-tower van wat ijzerresten. Aangezien het trainen met losse gewichten beter is hoef je echt niet een boel apparaten te kopen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:22 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah, het is een levensstijl, waar je zo nu en dan van afwijkt. Maar die mythe over 'één bonk spieren' moet echt eens hard worden ontkracht. Vrouwen kunnen gewoon niet op een natuurlijke manier een bonk spieren worden. Voor mannen is het al moeilijk, zelfs mét anabole steroïden. Daar gaan vele jaren en veel bloed, zweet en tranen in zitten voordat je walgelijk grote spieren hebt.
Daarnaast is 3 a 4 uur per week meer dan genoeg voor krachttraining. Dat betekent een klein gedeelte van je normale week opgeven om eens stevig te zweten. Als je het wilt vind je er echt wel tijd voor. De meeste mensen willen het gewoon niet, die keuze mag iedereen maken.
dat dus...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:10 schreef Merel het volgende:
Ik vind dit allemaal wel heel fanatiek klinken hoorIk bedoel, doorzettingsvermogen OK, maar het moet ook te doen zijn voor mensen met een baan en kinderen en alles. En niet iedereen hoeft één bonk spieren te worden, toch? Maargoed, misschien heb ik een andere definitie van "goddelijk lichaam".
Daar heb je een punt! Maar alle tips zijn welkom zo lang het maar niet te veel bodybuild of te veel 1000kcal /punten tellen margriet dieet wordt. Graag van alles wat zodat iedereen kan kijken welke tips voor hem/haar nuttig zijn!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat dus...
en ik vind dat het hier wel heel snel richting 'body-building' gaat.... terwijl dat toch echt voor de meesten die zich hier melden behalve niet van toepassing ook ontzettend veel te hoog gegrepen is...
eigenlijk...
Oeh 40 minutenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:06 schreef Laureline het volgende:
[..]
Volgens SHE is het beste 40 minuten achter elkaar. Maar niet te intensief! Ik doe altijd een half uurtje per dag, liefst na het ontbijt (direct voor het ontbijt kan ook, maar dat trek ik niet), want ik verveel me eerlijk gezegd dood op dat ding.
Beter doe je het in een rustig tempo achter elkaar, op de laagste weerstand, dan houd je het waarschijnlijk ook langer vol. Je zou ook na 6 minuten gemiddeld tempo, erop kunnen blijven staan, en dan 6 min. in een heel laag tempo, en dan weer iets sneller. Die 'pieken' kan je dan geleidelijk aan wat langer laten duren.
Ik merkte echt al na een week een enorm verschil in mijn conditie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |