Volgens mij mag bij squats die rug best een beetje hol zijnquote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:38 schreef Merel het volgende:
[..]
Maar dan trek je toch een veel te holle rug?
De ruggegraat heeft van nature al een holle vorm. Het is dus heel normaal als je rug er ietsje hol uitziet bij het squatten. Bol is nooit goed. Wat altijd helpt is om rechtvooruit of ietsje naar boven te kijken tijdens het squatten.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:38 schreef Merel het volgende:
[..]
Maar dan trek je toch een veel te holle rug?
Zo snel zal het niet gaan. Zeker vrouwen groeien niet snel spieren. Het laatste waar je je zorgen over hoeft te maken is dat je 'te gespierd' wordt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:36 schreef vamperotica het volgende:
Ja... Als je die met (zware) gewichten doet, levert dat dan niet enorme bonken van bovenbenen op?
Die wil ik namelijk niet! Heb al behoorlijk dikke bovenbenen van mezelf en wil ze best gespierd hebben, maar niet dik!
dat was ook mijn planquote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Je kan lunges en squatten ook doen zonder gewichten om mee te beginnen!
Nou, ik doe net alsof.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:44 schreef motorbloempje het volgende:
maar jij bent toch ook erg goed bezig BE?
quote:Hoe gooi je je Metabolisme omhoog met interval training?
Alleen cardio helpt niet! Je kan wel 5x per week 30-60 minuten op een cardio apparaat gaan staan maar dit zorgt er niet voor dat je metabolisme (stofwisseling) 24 uur per dag omhoog gaat. Je kan trainen wat je wil maar het ECHTE resultaat zal uitblijven.
Wat is de oplossing hiervoor? Nog meer cardio doen? Nee, natuurlijk niet! Extra cardio zal je niet gaan helpen. Je zal verrast zijn dat 6-7 uur cardio je NIET zal helpen je metabolisme te verhogen. Het zal zelfs je metabolisme omlaag gooien. Je zal het allemaal moeilijk doen geloven. VERGEET nu alles over die trage cardio trainingen. Dat je na 20minuten denkt ik wil stoppen wat doe ik hier…
Ik zal uitleggen wat het verschil is. Neem bijvoorbeeld de beste marathon lopers en vergelijk die met sprinters. Welke hebben het mooie lichaam? Ja zeker zijn dat de sprinters, natuurlijk!
Gewoon hardlopen heeft wel zin want je verbrand er zeker calorieën mee. Alleen het geval is dat naarmate je langer gaat lopen je niet meer gaat verbranden. Eerst verbrand je bijv. 300 calorieën in 30 minuten. Na langere trainingen is je lichaam gewend aan het feit dat je vet moet verbanden en zal het nog steeds maar 300 calorieën verbande. Na nog langer trainen ga je uiteindelijk je spieren verbranden. Je lichaam haalt de engergie dan daarvandaan. Dat is al helemaal wat je NIET wilt. Toch?
Als aerobic niet werkt, wat werkt er dan wel?
Het antwoord:
INTERVAL TRAINING (Anaerobic training)
Interval training is veel superieur om je metabolisme te boosten dan normaal joggen bijv. Het zal er voor zorgen dat je metabolisme een boost krijgt die voor uren na de training nog steeds in gang is (zelfs tijdens het slapen).
Wat voor interval cardio kan je doen?
Wat je ook maar leuk vindt om te doen en bij je past kan je doen. Je kan joggen/rennen/sprinten, fietsen, spinnen, roeien, mountain biken, zwemmen etc. Het is jouw keus.
Start er gewoon NU mee!
De regels van interval traininig
Warm altijd 4-6 minuten op
Hoge intensiviteit: Ga 1 minuut zo hard als je kan.
(level 9 of 10 als je kijkt naar een schaal van 1-10)
Ga dan wat niveau;s terug naar level 6-7 voor 2 minuten.
Cool down van 5 minuten.
Let op: Doe geen interval training op dezelfde dag als dat je kracht traingin doet. Dit kan zelfs een negatief resultaat geven.
Week 1 tot 4
3 rondjes, 3x per week
Week 5 tot 8
4 rondjes, 4x per week
Week 9 tot 12
5 rondjes 4x per week
Week 13 tot 16
6 rondjes, 5x per week
Ja hoor! Je kan hier altijd advies vragen, als het maar niet te offtopic wordtquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:33 schreef shiNinG_staR het volgende:
Is dit topic trouwens ook voor eetlijstjes waarop commentaar gegeven mag worden?
Dat ziet er bijna te mooi uit om waar te zijnquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:13 schreef CookingCookie het volgende:
Ja, kijk eens op www.iwantsixpackabs.com kijk dan vooral naar de voor en na foto's, ben er nu twee weken mee bezig en het is best een zware training. Iedereen die een mooie sixpack + mooie borstspieren wil moeet maar eens kijken![]()
Hoop dat het lukt binnen 16 weken.
En dan nog val je sneller af met caradio dan met krachttraining, gek hequote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:12 schreef waht het volgende:
De ultieme tip voor afvallen is en blijft krachttraining.
-Verhoogt de stofwisseling in rust
-Versterkt spieren, botten en pezen
-Je voelt je energieker
-Je hebt meer kracht voor alledaagse taken
En het is natuurlijk cool om je eigen lichaamsgewicht 1 of meerdere keren te kunnen tillen.
En je valt nog sneller af als je gewoon een stuk vet uit je lichaam snijdt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:22 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
En dan nog val je sneller af met caradio dan met krachttraining, gek he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |