abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 23 maart 2009 @ 16:24:42 #151
70532 loveli
N
pi_67328207
Alleen als ik op het punt sta troep naar binnen te werken ga ik even tellen. Dingen met vet en suiker zitten boven de 500 kcal per 100 gram, dus bij koekjes en chocola gebruik ik het om mezelf af te remmen. Verder heb ik geen flauw idee hoeveel ik er gemiddeld per dag eet.
crap in = crap out
pi_67328221
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
het lijkt wel alsof IEDEREEN Kcals telt.. ik kijk wel eens op verpakkingen om te kijken wat ik beter wel of niet kan nemen, maar optellen en uitrekenen ben ik echt te lui voor
Ik tel ze zelden precies, maar ik lees verpakkingen en check porties en probeer zo af te schatten of ik wel genoeg eet.

Gek: in het weekend moet ik uitkijken dat ik niet teveel eet, en doordeweeks ben ik geneigd te weinig te eten
pi_67328222
Tja, ik heb altijd honger, dus als ik zou eten waar ik zin in heb, zou ik echt teveel cal binnenkrijgen. Dus bedenk ik van tevoren wat ik ga eten en hoeveel cal dat bevat (ongeveer, ik ga echt niet alles tellen).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_67328273
phew

ik heb nu trouwens wel honger want mn tussendoortjes waren niet goed
dus leef nu op koffie en ga zo wat eerder naar huis zodat ik een rijstwafel kan eten met filet a.
Ja doei.
pi_67328402
Ik tel helemaal niet haha, maar ik zou eigenlijk best graag iets willen afvallen.. Toch denk ik dat ik niet heel veel eet, dus zal ik het moeten zoeken in gezonder eten denk ik. Wat ik gemiddeld eet:

O: Stukje fruit of wat yoghurt, soms alleen wat sap
T: Pakje crackers met olijfolie/kruiden/zeezout
T: Twee bruine boterhammen met yorkham en een thee
L: Twee bruine boterhammen met yorkham, blikje cola light
T: Twee bruine boterhammen met yorkham, blikje cola light, flesje water, als ik het heb een stuk fruit
D: Voldoende groente met wat pasta/aardappels/rijst/couscous en meestal een stukje vlees

Na het eten eet ik eigenlijk niet meer, of ik moet echt een avond niks te doen hebben, dan een halve zak zoute popcorn ofzo... En m'n broodbeleg is wat eenzijdig zo Das makkelijker met maken 's ochtends.. En tis ook niet altijd ham.. soms pindakaas, vlokken of kaas ofzo..
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_67328489
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
phew

ik heb nu trouwens wel honger want mn tussendoortjes waren niet goed
dus leef nu op koffie en ga zo wat eerder naar huis zodat ik een rijstwafel kan eten met filet a.
Dat zou mijn honger dus echt niet stillen... één boterham doet dat al niet, twee redelijk.
Al zou het voor mij nu echt te weinig zijn, ik vind het wel verbazingwekkend hoe gezond/goed jij eet

Overigens drink ik wel twee tot drie avonden in de week een paar biertjes.. maar ook niet heel veel omdat ik vroeg op moet.
pi_67328658
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:24 schreef loveli het volgende:
Alleen als ik op het punt sta troep naar binnen te werken ga ik even tellen. Dingen met vet en suiker zitten boven de 500 kcal per 100 gram, dus bij koekjes en chocola gebruik ik het om mezelf af te remmen. Verder heb ik geen flauw idee hoeveel ik er gemiddeld per dag eet.
Ja, het zijn vooral de ongezonde tussendoortjes die aantikken. Met een braaf eetpatroon van yoghurt en muesli, eieren, brood, mager beleg, wat noten en fruit ga je echt niet zo snel over de 2000 kcal/dag.
  maandag 23 maart 2009 @ 16:45:56 #158
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67328891
En friet! Man, ik at laatst een heel nette portie, vond ik zelf maar men, dat was zo 800 kcal erbij! Nu weet iedereen wel dat friet vet is, maar ik schrok er toch van.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_67328912
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:34 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Dat zou mijn honger dus echt niet stillen... één boterham doet dat al niet, twee redelijk.
Al zou het voor mij nu echt te weinig zijn, ik vind het wel verbazingwekkend hoe gezond/goed jij eet

Overigens drink ik wel twee tot drie avonden in de week een paar biertjes.. maar ook niet heel veel omdat ik vroeg op moet.
rijstwafel is ook even voor tussen nu en het avondeten door hoor. Maar mn pruimen waren niet goed/niet lekker dus heb ik niet op
Ja doei.
  maandag 23 maart 2009 @ 18:10:19 #160
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67331594
Ik tel ook geen calorieën hoor MoBlo! Ik kijk vaak wel even op de verpakking, zeker als ik producten wil vergelijken, maar verder niet hoor.

O is bij mij doordeweeks altijd muesli met magere melk
L 3 bruine boterhammen met philadelphia, appelstroop, jam, kaas, light pindakaas
D heeft meestal volkoren pasta of zilvervliesrijst, veel groenten en een vleesvervanger
T probeer ik op 't werk een cracker met appelstroop of een cup-a-soup groente te nemen.

in 't weekend brunchen we meestal, dat zijn vaak 2 tosti's met kaas

Mijn handicap zit 'm op kaasproducten (heerlijk om kaas overal doorheen te doen ) en koekjes... Boterkoek, appelkoeken, speculaas, stroopkoeken... ze zijn zo lekker (oja, en chips...)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_67332587
kaas

dat is ook mijn zwakte
Ja doei.
pi_67333062
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:49 schreef motorbloempje het volgende:
kaas

dat is ook mijn zwakte
Ik vrat echt cheesestrings, niet normaal meer..
Toen heeft vriendjelief me voor kerst iets van 20 pakjes gegeven, sindsdien heb ik het niet meer gegeten haha
  maandag 23 maart 2009 @ 19:07:41 #163
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_67333232
Mijn zijbuikspieren zijn overdreven goed ontwikkeld tov mijn torso, hierdoor lijkt het alsof ik vetrandjes over mijn boxer heb hangen.

Weet iemand oefeningen die de zijkant boven mijn zijbuikspieren traint?
Well, I can take you far away, with my mind
  maandag 23 maart 2009 @ 19:58:36 #164
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67335006
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:07 schreef Armoed het volgende:
Mijn zijbuikspieren zijn overdreven goed ontwikkeld tov mijn torso, hierdoor lijkt het alsof ik vetrandjes over mijn boxer heb hangen.

Je moet bij elke buikspiertraining alle buikspiergroepen trainen. Een goede routine is:
20 x liggen met voet op andere knie en dan met handen achter je hoofd je elleboog naar je tegenovergestelde knie, van het been op je andere knie, dat voor beide kanten

20 x liggen en je benen verticaal omhoog en dan met handen achter je hoofd crunchen

20 x liggen en je voeten 10cm boven de grond en dan je knieen naar je borst brengen en weer terug

20 x liggen en je voeten verticaal en breng je voeten vanuit je heup gedrukt zo hoog mogelijk alsof je het plafond wegduwd en dan weer terug

Herhaal dit allemaal 3 x met 30 sec pauze tussen de routines
Nothing is what it seems
pi_67351433
quote:

Ik weet niet welke spieren je bedoelt die boven je zijbuikspieren(obliques) zitten.
Maar als je gewoon je rug en schouders goed traint, dan worden die breder/groter, waardoor je taille smaller lijkt.
pi_67353431
quote:

Ik heb echt nog nooit hangende buikspieren gezien.
pi_67353891
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:31 schreef Koert het volgende:

[..]

Ik heb echt nog nooit hangende buikspieren gezien.
Ik wou het niet zeggen...

Ik heb gister weer gepumpt. Dat vind ik leuk en ik word er ook wel sterker van, maar veel lezen & informeren laat blijken dat het goed is om echt je kracht te trainen door korte sets met veel gewicht. En dat het voor vrouwen beter is om het te doen met losse gewichten.
Ik vind losse gewichten ook leuker dan op zo'n apparaat, omdat je op zo'n apparaat toch in een bepaalde positie gedwongen wordt en niet elk lichaam hetzelfde is. Ook kan je je bij de trainingsruimte met losse gewichten beter bekijken in de spiegel om te zien of je je oefening goed uitvoert. Ik heb ook het idee dat ik actiever of effectiever bezig ben of zo, als ik losse gewichten gebruik (die apparaten.. tsja, ik weet niet, daar heb ik dat niet zo bij, hoewel ik wel 'genoeg' gewicht gebruik)

Het enige is; ik durf niet met losse gewichten te beginnen in onze fitnessruimte. Er hangen daar altijd een paar ubermacho's rond die een beetje rondslenteren rond de barbells en bankjes en dan ga je daar als klein meisje niet zomaar tussenstaan. Ik denk dat ik binnenkort een afspraak maak met een goede enthousiaste fitnessinstructeur en kijk wat hij ervan zegt (en op welke momenten het rustig is daar ).
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:21:27 #168
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67355052
Je betaalt toch geld om in die club te mogen fitnessen? Gewoon niks aan trekken van zulke gasten, jij hebt evenveel recht om te doen wat jezelf het beste vind dan zulke lui.
Nothing is what it seems
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:00:05 #169
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_67356515
Visuele ondersteuning voor de mensen die het niet begrijpen:

Vlak boven mijn boxer zie je een hele kwab.
pi_67357947
wat is nou een goede hoeveelheid calorieen voor een avondmaaltijd?
niet om mee af te vallen, maar wat ongeveer aangeraden wordt in een normaal voedingspatroon?

ik weet wel dat calorieen niet alles zeggen, maar zou wel fijn zijn om een richtlijn te hebben.
pi_67358694
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef myrkur het volgende:
wat is nou een goede hoeveelheid calorieen voor een avondmaaltijd?
niet om mee af te vallen, maar wat ongeveer aangeraden wordt in een normaal voedingspatroon?

ik weet wel dat calorieen niet alles zeggen, maar zou wel fijn zijn om een richtlijn te hebben.
Uitgaande van een 'normaal' eetpatroon kan dat variëren van 500 tot 1000 kcal. Geen van beide uiteinden is per definitie goed of slecht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_67403760
Armoed
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:33:29 #173
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67404165
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:00 schreef Armoed het volgende:
Visuele ondersteuning voor de mensen die het niet begrijpen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vlak boven mijn boxer zie je een hele kwab.
Nou nou, wat een vetkwabben, poeh!

Dit zijn pas lovehandles:

[ Bericht 8% gewijzigd door Chav op 25-03-2009 19:57:44 ]
In me Burberry......
pi_67404608
Dat zijn geen buikspieren die daar hangen, Armoed.

En jezus wat zijn jullie dik.
pi_67404831
Ja echt hè
pi_67404940
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:33 schreef Chav het volgende:

[..]

Nou nou, wat een vetkwabben, poeh!

Dit zijn pas lovehandles:
[..]
gewoon je spijkerbroek een maatje groter kopen en je lovehandles zijn opeens weg
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:57:08 #177
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67405143
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

gewoon je spijkerbroek een maatje groter kopen en je lovehandles zijn opeens weg
Nee joh, ik kan gewoon met mn vingers ertussen en aan het eind van de dag lubbert de broek zelfs een beetje. Ik heb gewoon brede heupen, da`s niet echt vet.
In me Burberry......
pi_67405238
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:57 schreef Chav het volgende:

[..]

Nee joh, ik kan gewoon met mn vingers ertussen en aan het eind van de dag lubbert de broek zelfs een beetje. Ik heb gewoon brede heupen, da`s niet echt vet.
Jij noemt het net lovehandles.......of wou je alleen maar horen van 'nee joh ben je gek je bent superslank' ?
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:03:50 #179
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67405405
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Jij noemt het net lovehandles.......of wou je alleen maar horen van 'nee joh ben je gek je bent superslank' ?
Ja duh

Nee joh, wilde arnout Armoed laten zien dat het belachelijk is dat hij dat kwabjes noemt, waarschijnlijk vond hij mij ook geen kwabjes hebben en kon ik zeggen dat hij net zoveel kwabjes als mij heeft. Foto toch maar weggehaald omdat ie hier waarschijnlijk toch niet rondhangt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chav op 25-03-2009 20:11:19 ]
In me Burberry......
pi_67405440
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:03 schreef Chav het volgende:

[..]

Ja duh

Nee joh, wilde arnout laten zien dat het belachelijk is dat hij dat kwabjes noemt, waarschijnlijk vond hij mij ook geen kwabjes hebben en kon ik zeggen dat hij net zoveel kwabjes als mij heeft. Foto toch maar weggehaald omdat ie hier waarschijnlijk toch niet rondhangt.
Slim
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:21:56 #181
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_67406090
Wat heb ik gemist
pi_67421747
Ik heb de foto ook niet gezien Maar ik heb ook lovehandles, voor de rest is alles wel vrij strak en mijn buik is eigenlijk ook vrij plat, alleen die eeuwige lovehandles. Ik heb nooit het gevoel dat ze verdwijnen :/ Terwijl ik niet abnormaal raar eet ofzo, en ik sport sinds een tijd zo'n 3 keer per week sowieso, soms wat meer. Ben nu ongeveer 1.66 en weeg 53 kilo, ook niet abnormaal zwaar ofzo vind ik, maar eens kijken of heel precies eten helpt! 't moet er nog wel even af, ga straks als barvrouw in de zomer in het buitenland werken dus!
pi_67421849
* motorbloempje is op 't moment ziek..

dus even niet sporten, maar ga zo wel mn situps weer doen. Da's iig iets.

Schommel nu tussen de 66 en 67 wat lager is dan de vorige maand: toen schommelde ik tussen de 67 en 68! Dus er zit zeker wel verbetering in! Baal dat ik niet kan sporten nu, hardlopen met tranende ogen, loopneus en gebrek aan zuurstof lijkt me echt niets

Lijstje voor vandaag:

O: 3 rijstwafels
T: banaan
L: kipnoodles
T: appel
D: zelfgemaakte hamburger op een broodje met wat groente uit de oven erbij en een rostischijf
Ja doei.
pi_67422103
Ik heb een balansdag nodig...

O: yoghurt
T: yoghurt
L: 2 boterhammen, geroosterd, met tomaat
T: yoghurt met 1 boterham
D: rest pastasalade van gister, met extra broccoli
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:52:14 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67422440
Als je 53 kilo weegt bij 1.66 m, dan ben je toch hartstikke slank?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_67422622
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:39 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb een balansdag nodig...

O: yoghurt
T: yoghurt
L: 2 boterhammen, geroosterd, met tomaat
T: yoghurt met 1 boterham
D: rest pastasalade van gister, met extra broccoli
Gosh, dat je dat volhoud
pi_67424804
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:52 schreef Sugar het volgende:
Als je 53 kilo weegt bij 1.66 m, dan ben je toch hartstikke slank?
Ja ik zeg ook helemaal niet dat ik dik ben hoor :p Verder is alles ook vrij plat (van de zijkant gezien iig) en naar wens, alleen ik blijf maar lovehandles houden die gewoon aan mij vastgeroest zijn ofzo :/
pi_67425516
Vanaf de zijkant gezien vind ik mezelf ook prima trouwens Vanaf de voorkant vind ik mezelf nog wat te dik rond de middel
pi_67425680
ik vind mezelf van voren juist wel te pruimen maar van opzij niet (dan zie je de blubberbuik (tm) )
Ja doei.
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:17:16 #190
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67427365
Voor en zijkant kan ik nog wel pruimen, de achterkant daarintegen
In me Burberry......
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:48:07 #191
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_67428495
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:05 schreef Nouwk het volgende:

[..]

Ja ik zeg ook helemaal niet dat ik dik ben hoor :p Verder is alles ook vrij plat (van de zijkant gezien iig) en naar wens, alleen ik blijf maar lovehandles houden die gewoon aan mij vastgeroest zijn ofzo :/
Yeh, laat me het weten als je een oplossing heb

Anderen ook btw.
pi_67429179
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:59 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Gosh, dat je dat volhoud
Dat moet k ook nog maar zien hoor Maar heb gisteren ruk gegeten..
Tis ook maar voor 1 dagje, normaal eet ik veeel meer
Heb overigens nog niets op nu, ga maar eens een flinke kom yoghurt naar binnen lepelen, een uur hard zwemmen maakt hongerig
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_67429244
Ja logisch Ik zou omvallen

Ik heb vandaag een rukdag. Ik zit alleen maar mini's te eten .

Ik heb besloten dat ik daarom morgen maar naar de sportschool ga ipv hardlopen. Op de sportschool doe ik veel meer en bovendien is het daar droog Ook maar eens met krachtoefeningen beginnen. Ik denk alleen dat ik dan zaterdag niet meer kan lopen van de spierpijn, maar okee.
pi_67429379
hardlopen ik wil ook hardlopen
Ja doei.
pi_67431276
Ik ook! Eerst goede schoenen kopen want van mn sneakers krijg ik na 5 minuten pijn

Lijstje:
O: glas melk, kiwi, 10 cm stokbrood met light philadelphia
T: banaan
L: nog eens 10 cm stokbrood met boter en een dun laagje suiker
T: bakje magere yoghurt, 1 knäckebröd met philadelphia light
D: kom brocolisoep en brood
pi_67434967
MoBlo hoeveel en wat voor situps doe je op het moment?
Ik doe nu elke dag 2 series van 15 gewone situps en ook nog schuine.
En dan elke vrijdag 35 min ab bootcamp.

Net ook weer klaar met hardlopen
  Vis een optie? donderdag 26 maart 2009 @ 16:52:58 #197
70532 loveli
N
pi_67435433
Hoe heftig is dat bootcamp dat je het 35 minuten kunt volhouden? Na 10 minuten buikspieren heb ik het meestal wel gehad, eigenlijk.
crap in = crap out
pi_67435492
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:41 schreef Miss_S het volgende:
MoBlo hoeveel en wat voor situps doe je op het moment?
Ik doe nu elke dag 2 series van 15 gewone situps en ook nog schuine.
En dan elke vrijdag 35 min ab bootcamp.

Net ook weer klaar met hardlopen
ik doe voorlopig om de dag 3 setjes van 15
schuine wil ik aan beginnen als de 15 me makkelijk af gaan
dan doe ik er iets van 10 schuine (3 setjes) en 20 situps (3 setjes) is de planning
Ja doei.
pi_67436884
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:52 schreef loveli het volgende:
Hoe heftig is dat bootcamp dat je het 35 minuten kunt volhouden? Na 10 minuten buikspieren heb ik het meestal wel gehad, eigenlijk.
Omdat het niet alleen maar grondoefeningen zijn kan je het goed volhouden
Alleen aan het eind krijg ik wel een beetje zo'n misselijk gevoel maar dat hoort erbij
pi_67437330
Buikspieren, klemmen jullie dan je voeten ergens onder (bank/stoel?) of houden jullie je benen in de lucht? Geklemd kan ik ze met gemak, maar in de lucht hou ik het toch een stuk minder lang vol . Doe er elke avond 30 ofzo? Tel nooit, gewoon doorgaan tot het pijn doet.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67437411
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:50 schreef Chicolate het volgende:
Buikspieren, klemmen jullie dan je voeten ergens onder (bank/stoel?) of houden jullie je benen in de lucht? Geklemd kan ik ze met gemak, maar in de lucht hou ik het toch een stuk minder lang vol . Doe er elke avond 30 ofzo? Tel nooit, gewoon doorgaan tot het pijn doet.
Benen in de lucht, kan nooit verzinnen waar ik ze onder zou kunnen klemmen
pi_67437523
Bedrand/laag tafeltje/stoelen/bank. Alles dat lager is dan de lengte van je voet kan .
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:15:49 #203
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67438044
Benen in de lucht (gekruist) of gewoon op de grond.

Vandaag weer wezen cardioen !
In me Burberry......
pi_67454868
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:15 schreef Chav het volgende:
Benen in de lucht (gekruist) of gewoon op de grond.
Inderdaad, als je je benen klemt wordt het te makkelijk, doordat je benen dan meer mee kunnen helpen.
pi_67454998
ik zet mn benen gewoon op de grond
maar als ik dat beheers ga ik proberen met benen in de lucht.

Vanochtend weer 3 setjes van 15 gedaan en het voelt goed Gewoon volhouden naast het hardlopen en voor de zomervakantie heb ik een stuk strakkere buik, ik voel het
Ja doei.
pi_67455331
Vandaag toch geen ab bootcamp dvd want ga eerder naar mijn vriendje toe
Dus dan maar een paar extra series vanavond vind het echt lekker om elke dag even te doen.

Mijn buik ziet er ook al een stuk straker uit dan 2 weken geleden
pi_67456113
Benen op de grond, zoveel mogelijk richting kont? Anders in de lucht, ja.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:43:00 #208
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67489448
Ik heb een beetje spierpijn

Gisteren eerst een uur wezen bodypumpen, erachteraan een uur bodybalance en daarbij tot de conclusie gekomen dat ik zo lenig als een borrelnoot ben

Daarna nog ff 20 minuten op de crosstrainer gestaan (208 calorieen) en toen was ik het zat. Ik merk wel dat mn conditie steeds beter wordt !
In me Burberry......
pi_67489532
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:43 schreef Chav het volgende:
Ik heb een beetje spierpijn

Gisteren eerst een uur wezen bodypumpen, erachteraan een uur bodybalance en daarbij tot de conclusie gekomen dat ik zo lenig als een borrelnoot ben

Daarna nog ff 20 minuten op de crosstrainer gestaan (208 calorieen) en toen was ik het zat. Ik merk wel dat mn conditie steeds beter wordt !
Goed zo! En als bonus: volgende keer zal de spierpijn minder zijn.
pi_67490435
@Chav: het wordt beter naarmate je het vaker doet, de lenigheid
Ik vond Bodybalance altijd wel tof, word je lekker ontspannen van!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:13:40 #211
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_67495756
Oef, gister gingen we met gym Body Combat doen (al denk ik dat het geen echte Body Combat is, maar meer gewone training). Stoten, buikspierofeningen en tegen een kussen aantrappen tot je erbij neervalt. Nou dat was te voelen toen ik vandaag opstond: Mijn god, wat doen mijn billen pijn, kan niet normaal meer lopen Zelfs gewoonn op mijn rug op bed liggen doet pijn Ik moet dit eigenlijk vaker doen, dan krijg je echt keiharde billen
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_67527183
de bicepsoefening van de nieuwe pumprelease is best zwaar! ik dacht, beetje gewicht erbij, kan ik denk ik wel hebben. mooi niet, heb het er halverwege maar weer afgehaald
pi_67529980
Pumprelease? Wat is dat? *nieuwsgierig is*
pi_67530494
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:15 schreef NoralyZ het volgende:
de bicepsoefening van de nieuwe pumprelease is best zwaar! ik dacht, beetje gewicht erbij, kan ik denk ik wel hebben. mooi niet, heb het er halverwege maar weer afgehaald
Ik vond de huidige al zwaar, klinkt veelbelovend .
pi_67534236
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:37 schreef Chicolate het volgende:
Pumprelease? Wat is dat? *nieuwsgierig is*
Gewoon de nieuwe body pump. Elk kwartaal is er een nieuwe release; alle lessen van les mills worden dan vervangen door nieuwe. Dus nieuwe muziek (hoewel er wel veel herhaling/recycling van de liedjes is, ook tussen de verschillende lessen als body attack en body pump, vaak gewoon een andere remix), nieuwe choreografie, soms heel nieuwe oefeningen. De ene oefening is zwaarder dan de andere, door ander tempo, lengte etc . Het verschilt nooit enorm veel, maar wel wat.

En de bicepsoefening van deze body pump vind ik zwaarder dan de vorige (de 'nieuwe' is sinds 2 weken of zo geloof ik). De schoudertrack vind ik trouwens maar irritant.... met die drie verschillende oefeningen.
  Vis een optie? maandag 30 maart 2009 @ 01:36:47 #216
70532 loveli
N
pi_67535986
En de been- en rugoefeningen, hoe zwaar zijn die? Zelf doe ik niet te veel gewicht bij de armspieroefeningen, daar hoef ik echt niet meer spieren bij te krijgen. Hoeveel gewicht gebruik jij per spiergroep?
crap in = crap out
pi_67540140
Auw... gisteren 20 km gewandeld in het Lake District, totale stijging 500 meter... verbrande calorieen geschat: 3000??? Spierpijn
  maandag 30 maart 2009 @ 11:33:23 #218
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67541328
Bij de Bodypump: Liggen op je step, stang boven je hoofd, dan achter je hoofd en daarna 2x boven je borst. The Horror!
In me Burberry......
pi_67541339
quote:
Op maandag 30 maart 2009 10:47 schreef SaskiaR het volgende:
Auw... gisteren 20 km gewandeld in het Lake District, totale stijging 500 meter... verbrande calorieen geschat: 3000??? Spierpijn
1000 zou een wat betere schatting zijn. Wel flinke afstand hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koert op 30-03-2009 11:49:30 ]
pi_67541847
Hm... volgens mij verbrand je ongeveer 75 kcal per gewandelde km over gelijkmatig terrein; gisteren was het moerassig, losse graspollen, geen wegen, plus dan nog de 500 meter flink steile heuvels die we op moesten.

Bijvoorbeeld hier: http://www.dietandfitnesstoday.com/calories-burned-calculator.php
Calories Burned
Activity:
hiking, cross country
Calories burned:
3150 (Kcals) in 500 minutes for a person weighing 60 kg

en hier:
http://www.sparkpeople.com/resource/calories_burned.asp
Your Weight in Pounds: 120
Minutes Spent Exercising: 500
Calories Burned: 2,900
pi_67542365
Aha, 8 uur achter elkaar. Ik ging van een iets andere tijdsduur uit. Netjes hoor

Hoeveel je verbrand ligt aan aantal kg's die je mee torst, afstand en snelheid.

Nog beren gezien?
pi_67542386
Nee, wel herten en schapen
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:32:07 #223
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67584804
&^#&%^!&#$!*&@, vanmiddag voor het eerst in heel lang weer eens vetpercentage gemeten (huidplooimeter): 15%

Dat moet wel weer terug naar 12 eigenlijk

tvp
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:37:07 #224
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67597954
ik ben een beetje vertwijfeld over de gewichten waar ik op train momenteel. ben weer begonnen met fitness/kraqchttraining. vandaag mn onderlijf gedaan.

ik heb t idee dat t een beetje zwaar is?? (de mensen die na mij op t apparaat gingen zetten m meteen lager) maar ik heb gewoon netjes mn max rep. gewicht voor 6 setjes van 4 of 5 gedaan... ik wéét dat vrouwen niet snel dikke spieren krijgen, maar ehh ik ben een beetje bang dat ik uit balans raak ofzo (veel spier onder, weinig boven)

ik deed vandaag 5x5 leg press op 150 kg, en 6x4 leg curl en leg extension op 40 kg. is dat een beetje normaal voor een meisje van 1,60 lang en 85 kilo die al maanden niet meer met gewichten getraind heeft?

ter illustratie: wat ik me herinner doe ik bovenlijf dingen tussen de 10 en 25 kilo (afhankelijk van welke spieren) en borstspieren (flies) kan ik nauwelijks op 5 kilo... een seated row kan ik dan wel weer veel zwaarder, kilo of 25... losse gewichten heb ik geen ervaring mee...ik wil t gaan proberen maar bij de vestiging vn t sportcentrum waar ik vandaag was hebben ze nauwelijks gewichten en t was heel druk met stoere gladjakkers in corps-shirtjes en ik wilde er niet tussen gaan staan om bent-over barbell rows te doen...

hoe bouw ik op, en wanneer weet ik of ik op moet gaan bouwen? en hoe voorkom ik disbalans en tot hoe ver kan ik gaan??
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_67599151
quote:
Op maandag 30 maart 2009 01:36 schreef loveli het volgende:
En de been- en rugoefeningen, hoe zwaar zijn die? Zelf doe ik niet te veel gewicht bij de armspieroefeningen, daar hoef ik echt niet meer spieren bij te krijgen. Hoeveel gewicht gebruik jij per spiergroep?
Ehm, de lunges vond ik vrij zwaar. Er zit een 'nieuwe' oefening in: een squat, die je niet uitstrekt en niet helemaal 'inzakt'; je doet hem zegmaar tussen de 25% en 75% van een normale squat. Dat doet dus snel aardig zeer aan je benen .

De rugoefening vond ik niet bijzonder veel zwaarder of lichter dan de vorige, er zitten wel veel triple dead rows in (met bredere grip).

Mijn gewichten, totaal (dus niet per kant):
Squats: 17kg, daar zit ik al een tijdje op, maar als ik meer doe krijg ik last van mn nek. ik moet eigenlijk eens zo'n zacht ding kopen dat je om je stang heen kan doen..
Borst: 8 kg
Triceps: 7 kg op de barbell, als losse schijf gebruik ik 5kg (of voor kickbacks een dumbell van 3 kg)
Biceps: 6 kg
Lunges: 9 kg op de barbell, als losse gewichten bij uitstappen 2 dumbells van 4 kg
Rug: 15kg
Schouders: 5 kg, dumbells van 2kg. Mijn schouderspieren zijn nogal onderontwikkeld en ik vind het ook behoorlijk zwaar altijd, die oefeningen helemaal aan het eind, als je ze ook al hebt gebruikt met je rug etc..
Buik: evt. schijf van 5kg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')