abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67132623
Zeker, en sowieso is krachttraining altijd goed!
Alleen merk ik altijd dat vrouwen zo bang zijn om gespierd te worden.
En dat gaat gewoon niet zo snel gebeuren.

Dus, allemaal aan de gewichten
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:25:42 #52
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67132731
Spieren zijn juist cool!
In me Burberry......
  Vis een optie? dinsdag 17 maart 2009 @ 12:32:13 #53
70532 loveli
N
pi_67132912
De vorm van m'n bovenbenen begint te veranderen en ik kan niet zeggen dat ik het mooi vind. De spier aan de voorkant maakt m'n been boller en dat heb ik niet nodig. Met welke oefeningen train je de spieren aan de buitenkant? Ik bedoel die tussen knie en heup.

Ik ben dus zo'n exemplaar dat wel snel spieren maakt, ook al zou ik volgens de theorie niet te gespierd kunnen worden.
crap in = crap out
pi_67133153
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:25 schreef Chav het volgende:
Spieren zijn juist cool!
Goedzo!
pi_67133255
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:32 schreef loveli het volgende:
De vorm van m'n bovenbenen begint te veranderen en ik kan niet zeggen dat ik het mooi vind. De spier aan de voorkant maakt m'n been boller en dat heb ik niet nodig. Met welke oefeningen train je de spieren aan de buitenkant? Ik bedoel die tussen knie en heup.

Ik ben dus zo'n exemplaar dat wel snel spieren maakt, ook al zou ik volgens de theorie niet te gespierd kunnen worden.
Je bedoelt de Vastus Lateralis? http://www.exrx.net/Muscles/Quadriceps.html

Die is heel moeilijk apart te trainen. Maakt namelijk onderdeel uit van je quadriceps, en die train je eigenlijk altijd samen door je benen te strekken.

Je zou kunnen proberen bij leg extensions je tenen iets naar binnen te draaien. Maar pas wel op voor je knieen!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:44:51 #56
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67133313
Hoe zijn de bilspieren het beste te trainen? Met squats voel ik namelijk vooral in mn voorbeenspieren ipv billen.
In me Burberry......
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:47:31 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67133386
Liggend op je rug, voeten op de grond (dus knieen gebogen), armen langs je lijf laten liggen en bips omhoog duwen!!! Aanspannuh!!! Werkt héél goed.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_67134474
Bilspieren train je met diepe squats maar vooral met lunges!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:32:05 #59
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67134640
Die doen we ook met bodypump maar voel het daarmee ook in mn benen
In me Burberry......
pi_67134806
Bodypump is natuurlijk wel meer conditie training dan echte krachttraining.

Maar je kunt ook iets spelen met de stand van je benen, zorg dat je je bovenlijf zo volledig mogelijk rechtop houdt, en dat je knie niet te ver over je tenen komt.
En als je echt krachttraining gaat doen (8-12 herhalingen) met een zwaarder gewicht, dan zal je het ws wel in je billen gaan voelen
pi_67134961
Op zo'n cardio schaatsapparaat (schuin stepgeval) voel ik het ook altijd in mijn billen als ik rechtop blijf en niet steun op het apparaat zelf..

Zo'n apparaat dus
pi_67148166
Het is uiteindelijk dit geworden:

O: Cruesli met melk
T: 3 groene thee + 2 rooibosthee + 2 kiwi's
L: Drie bruine boterhammen + 3 plakjes kipfilet + gemengde sla zonder dressing + klein beetje boter + vruchtenhagel + optimel
T: 1 rooibosthee + 2 blikjes fanta zero+ ananas op eigen sap + glas rose vicee
D: 3 bruin stokbrood met carpaccio + 3 bruin stokbrood met zalm en bieslook + 1 wit stokbrood met paling + een paar rivierkreeftjes + bakje magere perzikyoghurt toe

Bij het avondeten hadden we stokbrood in (dunne) plakjes gesneden. Ben wel redelijk tevreden met mijn dagje, baal er alleen van dat we zo laat aten (19.45). Ik kan dan pas later naar bed aangezien ik niet kan slapen als ik te vol zit.. Naja, morgen weer een dag
pi_67148371
paar tips:
cruesli vervangen door muesli

vruchtenhagel, fanta zero, roos vicee. Ws weet je het zelf wel, maar dat moet je allemaal eigenlijk niet eten/drinken.
pi_67148610
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:21 schreef DjMark het volgende:
paar tips:
cruesli vervangen door muesli

vruchtenhagel, fanta zero, roos vicee. Ws weet je het zelf wel, maar dat moet je allemaal eigenlijk niet eten/drinken.
Muesli vind ik eigenlijk niet lekker, vandaar dat ik cruesli eet. Geen volle bak ofzo, maar genoeg om er vol van te blijven tot een uur of 11.

Vruchtenhagel was voor de afwisseling en dat geldt eigenlijk ook voor fanta zero. Geloof me, vorige week had je niet willen zien wat ik daarvan naar binnen heb geklokt. Nu heb ik twee blikjes op een dag, vind ik wel netjes voor mijn doen Ik heb eens gekeken hoeveel ik gisteren dronk en dat was ruim 3 liter. Vandaag zit ik op 2,2 dus dat is al niet zo achterlijk veel meer Roosvicee is maar een ieniemienie beetje om mijn water smaak te geven. Ik geloof dat Slimpie minder kCal heeft, maar die heb ik nog niet kunnen vinden bij onze supermarkt..

Thanks voor je advies btw
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:38:25 #65
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67149060
Ik zit nu rond de 1500 kcal, dat vind ik zelf wel mooi. Kijken of ik daarbij nog afval of zo blijf.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:44:59 #66
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67149302
Vandaag niet wezen sporten omdat het zonnetje zo lekker scheen Ben uit het werk naar huis gegaan, balkondeur open gezet, katten naar buiten en ik aan het stofzuigen

O: muesli met magere melk (ik eet alleen veel meer dan de 30 of 40 gram die ze op het pak adviseren)
L: 3 bruine boterhammen philadelphia light
T: 1 plak ontbijtkoek, 1 cup-a-soup groente, 2 speculaasjes, 2 handjes cashewnoten
D: aardappelbeestjes uit de oven met mayo en ketchup, broccoli met kaassaus en een spinazierondo

Nette dag ondanks de mayo en de kaassaus (maar het is ook geen strafkamp natuurlijk)

Dalijk nog een schaaltje Alpro Soya Yofu perzik
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_67151411
Lips, mayonaise is an sich niets mis mee (ei, beetje mosterd, veel plantaardige olie), het is vooral high-cal, dus je moet er niet teveel van eten. Maar een beetje bij je avondeten is helemaal OK, vind ik. Kaassaus iets minder, zeker als het uit een zakje komt

En allez, stofzuigen is ook bewegen
pi_67152090
O: twee beschuitjes met klein beetje halvajam + thee met suiker + water
T: rijstwafel met kaas
L: babi ketjap met noodlepastaiets + vla + water
T: twee mentos + kauwgompje + appel + thee
A: twee rijstwafels met kaas + twee bruine boterhammen met la vache qui rit light + thee + water met klein beetje ranja.

Plus nog een uur gebodystept plus zo'n 13 km gefietst vanmiddag.. De babi ketjap + vla was opzich niet heel erg netjes, al las ik dat babipangang veel erger schijnt te zijn, maargoed, als je ergens blijft eten kan je nooit zo snel iets weigeren vind ik. Net als de twee mentos maar helaas! Toch wel een beetje trots
pi_67152348
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:38 schreef Sugar het volgende:
Ik zit nu rond de 1500 kcal, dat vind ik zelf wel mooi. Kijken of ik daarbij nog afval of zo blijf.
Vind ik ook een mooi aantal

Net alles even in de caloriechecker gegooid en ik kom uit op 1422 kCal, maar daar zitten de rivierkreeftjes nog niet bij. Ik heb denk ik zo'n 75 gram gehad dus dat zou neerkomen op afgerond 60 kCal, maakt een dagtotaal van 1482
pi_67154368
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:35 schreef Sugar het volgende:
Iemand enig idee hoeveel kcal haringsalade zal zijn? Is voor op brood, met 46% zoute haring en gekookte bieten erdoor. Het staat niet op valtaf.nl en ik ben wel benieuwd.

Bonte haring salade
haring, radijs, paprika en appel in een milde vinaigrette
Voedingswaarden per 100 gram:
Energie : 606 kjoul (146 kcal) Eiwit : 7,4 gram
Koolhydraten : 6,5 gram Vet : 10,0 gram
Glutenvrij

Ben n google freak.. Dit lijkt er wel op lijkt mij.
pi_67154609
O: Witbrood 1 snee, Jam halva- en light
Te drinken: Koffie met koffiemelk en suiker 4 kopjes
L: Kip-satésalade, kadetje, Aardappelsalade
D: Kip zonder vel bereid, Rijst, Aardappelen
T: 2 Koekjes

1200 kcl.. Heb honger nu...
pi_67154773
Yel, neem iets kleins, handje nootjes ofzo . Als je nu gaat slapen met honger is de kans groot dat je morgen doorschiet en een vreetbui krijgt.

Trouwens, waar is het groen in je lijstje? Je eet alleen maar vet en koolhydraten. Niet echt gezond.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67155205
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:09 schreef Chicolate het volgende:
Yel, neem iets kleins, handje nootjes ofzo . Als je nu gaat slapen met honger is de kans groot dat je morgen doorschiet en een vreetbui krijgt.

Trouwens, waar is het groen in je lijstje? Je eet alleen maar vet en koolhydraten. Niet echt gezond.
Ja, vandaag ging erg fout! qua groenten dan.. Heb wel sla en komkommers genomen, maar die had ik niet opgeschreven.. En Tursu, dat zijn groenten die heeeeel lang in zout water hebben gezeten. Ook bijna geen kcl, dus ook niet opgeschreven.

Nu misschien even n appel dan maar Want heb echt honger nu.
pi_67159181
Vandaag op het programma:
O: cruesli met melk
T: rooibosthee + groene thee + appel (of ander stuk fruit)
L: pastasalade (indien aanwezig) + bruine boterham kipfilet met gemengde sla zonder dressing (zonder pastasalade drie boterhammen) + optimel
T: rooibosthee + water + snelle jelle minder suiker + stuk fruit
S: 5 km hardlopen
D: weet ik nog niet
  woensdag 18 maart 2009 @ 07:49:41 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67159223
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:58 schreef Yel het volgende:

[..]

Bonte haring salade
haring, radijs, paprika en appel in een milde vinaigrette
Voedingswaarden per 100 gram:
Energie : 606 kjoul (146 kcal) Eiwit : 7,4 gram
Koolhydraten : 6,5 gram Vet : 10,0 gram
Glutenvrij

Ben n google freak.. Dit lijkt er wel op lijkt mij.
Dankjewel! In dat geval zat ik gisteren tegen de 1400 kcal. aan.
  woensdag 18 maart 2009 @ 07:57:10 #76
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67159301
Oh, en ik heb gisteren voor de derde keer een poging gedaan om spinning leuk te vinden, maar ben er nu echt uit: dat is niks, niks, niks voor mij! Aaaaargh!!!
Ik haat het echt, ben na een half uurtje gestopt en barstte van de koppijn meteen. Dat doe ik dus echt nooit meer, het is niks voor me, ik werd er bloedchagerijnig van ook.
pi_67159349
Dat kan ik begrijpen als je het niet leuk vindt en er daarbij ook nog hoofdpijn bovenop krijgt
Niet meer doen dus, er zijn genoeg leuke sporten waar je geen hoofdpijn van krijgt

Ik probeer mijn zusje al maanden mee te krijgen naar een spinningles hier in de buurt, maar volgens mij wil ze gewoon niet
pi_67159372
jammer Sug!

ik vind spinning zó leuk! Ik probeer het ook iedereen aan te smeren

Vandaag gala-dag, en (dus) makkelijk eten.

Lijstje:

O: 3 rijstwafels slankie
T: banaan
T: appel
S: uurtje fitness
L: drie boterhammen slankie
D: pizza
T: veel bier

Ja doei.
pi_67159421
Moet een keertje kunnen moblo Als dit soort dingen niet mogen is er niks meer aan toch?
pi_67159435
Morgen!

Jammer Sugar,maar er zijn inderdaad genoeg sporten en als iets je niet ligt, dan is dat gewoon jammer. Misschien kun je het over een paar weken of maanden nog eens proberen (ik heb het bij 3 sportscholen gedaan, vond het bij de 3e pas leuk -->lag niet aan de lessen, maar aan mij) En nu ben ik hooked en geef ik er les in

Lijstje!
O: Brinta
T: Fruit, te halen op de uni
L: 2 boterhammen kipfilet/tomaat/philadephia
T: Amandelen, handje
D: Kipfilet en groente, rijst
S: 2 uur spinnen (lesgeven)
T: yoghurt/vla mensgeltje
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:17:09 #81
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67159501
Nah, ik hou het gewoon bij taebo, bodyshape en af en toe steps. Allemaal leuk!

Veel plezier vanavond, Moblo!
pi_67159576
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 08:09 schreef Daph_ het volgende:
Moet een keertje kunnen moblo Als dit soort dingen niet mogen is er niks meer aan toch?
klopt! alleen weten mijn zondigmomenten zich altijd daar te verzamelen waar ik dan net weer ben afgevallen
Ja doei.
pi_67159636
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 07:57 schreef Sugar het volgende:
Oh, en ik heb gisteren voor de derde keer een poging gedaan om spinning leuk te vinden, maar ben er nu echt uit: dat is niks, niks, niks voor mij! Aaaaargh!!!
Ik haat het echt, ben na een half uurtje gestopt en barstte van de koppijn meteen. Dat doe ik dus echt nooit meer, het is niks voor me, ik werd er bloedchagerijnig van ook.
Het lijkt mij ook helemaal niets! Ik ga veel liever buiten fietsen. En dan graag wel functioneel in de vorm van woon-werk verkeer. En dat is gelukkig 20 km, dus ik kom wel aan mijn fietskilometers.

Lijstje:
O: brinta + koffie
S: uurtje fietsen
T: yoghurt (met wat ananas en bramen) en muesli
S: half uurtje hardlopen
L: 4 boterhammen, 1 dubbele met kaas en 1 dubbele met gedroogde ham
T: radijsjes en amandelen en een paar appels
S: uurtje fietsen
D: Rijst met een curry achtig iets wat ik nog in de vriezer vond.
T: handje drop of wat paaseitjes.
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:27:35 #84
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67159642
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:43 schreef ColdFeet het volgende:
Lips, mayonaise is an sich niets mis mee (ei, beetje mosterd, veel plantaardige olie), het is vooral high-cal, dus je moet er niet teveel van eten. Maar een beetje bij je avondeten is helemaal OK, vind ik. Kaassaus iets minder, zeker als het uit een zakje komt

En allez, stofzuigen is ook bewegen
Die kaassaus was natuurlijk uit een zakje (Zo goddelijk lekker )

Vanavond ga ik sporten ipv gisteren. Vanmiddag met een collega buiten de deur lunchen. Heb net al op de kaart gekeken, wat is nou ´gezonder´, gewoon kaas of brie?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:32:08 #85
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_67160831
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 08:27 schreef Lips het volgende:

[..]

Die kaassaus was natuurlijk uit een zakje (Zo goddelijk lekker )

Vanavond ga ik sporten ipv gisteren. Vanmiddag met een collega buiten de deur lunchen. Heb net al op de kaart gekeken, wat is nou ´gezonder´, gewoon kaas of brie?
Geen verschil per beleg. Tenzij de kaas 20 of 30+ is, maar dat lijkt me sterk. Zoo, mozzarella is veel kcal trouwens. Per bol 330.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:34:49 #86
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67160888
Gisteren wel wezen bodyshapen, niet wezen cardioen. Moet ongesteld worden en mn buik was aan t rommelen had er geen zin in.

Mijn lijstje van gisteren:

O. 2 bruine pistoletjes met kaas en ananasjam en melk
M. Appeltaart en melk
A. Vegetarische nasi met een ei en 1 sate met satesaus en melk
S. een paar gele M&M`s

Ik schaam me diep
In me Burberry......
pi_67161096
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 08:17 schreef Sugar het volgende:
Nah, ik hou het gewoon bij taebo, bodyshape en af en toe steps. Allemaal leuk!

Veel plezier vanavond, Moblo!
Ach, da's toch meer dan genoeg?

Ik vind spinnen wel leuk; het geeft mij een beetje de kick die je ook krijgt van hardlopen, maar is vriendelijker voor mijn (geblesseerde) knie. Maar als mijn knie zich goed houdt, ga ik weer hardlopen ipv spinnen.

Spinnen is trouwens absoluut niet te vergelijken met naar je werk fietsen Hoewel ik wel tegen een heuvel opmoet, richting werk
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:49:20 #88
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67161216
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:32 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Geen verschil per beleg. Tenzij de kaas 20 of 30+ is, maar dat lijkt me sterk. Zoo, mozzarella is veel kcal trouwens. Per bol 330.
Dan ga ik ff denken of ik meer zin heb in kaas met ananas of brie met honing...
Miauw
pi_67162791
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:34 schreef Chav het volgende:
Gisteren wel wezen bodyshapen, niet wezen cardioen. Moet ongesteld worden en mn buik was aan t rommelen had er geen zin in.
Doe je eigenlijk ook echte krachttraining?
Ik vraag dit, omdat je eerder aangaf spieren wel cool te vinden. Maar dingen als bodyshape/bodypump enzo, dat is allemaal eigenlijk gewoon cardio.
pi_67162855
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 08:27 schreef Lips het volgende:
Kaas bevat tot aan de 40+ variant minder kcals. 45+ of hoger heeft weer meer kcals dan brie.

Maar die verschillen zijn zo klein, dat ik gewoon zou kiezen voor hetgene waar je zin in hebt
pi_67185986
Oke, vandaag weer een dag:

O: Twee beschuitjes met halvajam, kop thee met suiker
S: Half uur fietsen
L: Twee kaasrijstwafels met Slankie light 20+ + Appel + Goedemorgen drinkontbijt
T: Appel + glas water
A: Twee bruine pistoletjes met slankie light 20+, 200 gram kwark, twee glazen Dubbelfriss appel/mango
S: Half uur hardlopen
T: Handje cruesli, Goedemorgen drinkontbijt

Morgen hopelijk bodydecken, anders halfuurtje hardlopen en weer halfuurtje fietsen..
pi_67188497
O: 2 x volkorenbrood + jam light
T: Niets
L: 2 x volkoren brood + filet american, aardappelsalade + sla, tomaat en wat wortels
T: Cup a soup (bouillon)
D: tomatenprut achtig ding, yoghurtsoep met komkommers
T: Perenijsje

5 kopjes koffie (2 met suiker), 1 x cappuciono met suiker en cola light. En 2 glazen water.

Netjes toch... Of?
pi_67190149
Ik vind dat we trots mogen zijn Heb vandaag te horen gekregen van podotherapeut dat ik mislukte voeten heb (en bedankt..) krijg speciale steunzolen voor aantal weken en als dat niet helpt moet ik een soort mal om mijn voeten en dan maar hopen dat dat helpt. Krijg er nu ook wel last van, vooral als ik lang gelopen heb maar nu ook als ik sport, niet zo mooi dus. Maar ontwijkende dingen bedenken dan!
pi_67190331
Steunzolen doen de eerste dagen heel veel pijn! Dus het loopt niet meteen lekker. Sterker nog, ik kan op dit moment nog geen 5 min lopen (wandelen/staan) zonder last van te hebben. Heb ze net een dag .

Hopelijk wordt het met zolen beter voor je .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67195674
Good morning

Moblo hoe was je gala?
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:22:46 #96
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_67198663
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:39 schreef Nouwk het volgende:
Oke, vandaag weer een dag:

O: Twee beschuitjes met halvajam, kop thee met suiker
S: Half uur fietsen
L: Twee kaasrijstwafels met Slankie light 20+ + Appel + Goedemorgen drinkontbijt
T: Appel + glas water
A: Twee bruine pistoletjes met slankie light 20+, 200 gram kwark, twee glazen Dubbelfriss appel/mango
S: Half uur hardlopen
T: Handje cruesli, Goedemorgen drinkontbijt

Morgen hopelijk bodydecken, anders halfuurtje hardlopen en weer halfuurtje fietsen..
Red je het op 2 rijstcrackers Kijk je uit dat je lichaam straks niet went aan het lage aantal calorieën? Dan schiet je namelijk weer omhoog als je weer "normaal" eet..
Fuck the EBU
pi_67198809
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 23:04 schreef Chicolate het volgende:
Steunzolen doen de eerste dagen heel veel pijn! Dus het loopt niet meteen lekker. Sterker nog, ik kan op dit moment nog geen 5 min lopen (wandelen/staan) zonder last van te hebben. Heb ze net een dag .

Hopelijk wordt het met zolen beter voor je .
Jaa ik hoorde het al ja, ik hoop het echt! :\ Ben alleen benieuwd of ik daarna juist veel moet staan of veel moet zitten zodat het goed werkt? :p Hoop alleen wel dat het uiteindelijke resultaat wel bereikt wordt natuurlijk!
pi_67198811
Galaverslagje staat in Slank-slowchat

Gisteren dus:

T: banaan
S: uurtje fitness
L: drie boterhammen slankie
D: 3/4 pizza
T: veel bier 7 biertjes

Vandaag:

T: banaansmoothie
L: 3 rijstwafels knoflooksmeersel
T: noten
D: koude pastasalade met gedroogde tomaten, rode pesto, sla, ui, mais en wat parmezaanse kaas
Ja doei.
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:14:56 #99
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67200368
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:22 schreef Yesse het volgende:

[..]

Red je het op 2 rijstcrackers Kijk je uit dat je lichaam straks niet went aan het lage aantal calorieën? Dan schiet je namelijk weer omhoog als je weer "normaal" eet..
Hier ben ik benieuwd naar, weet iemand wanneer je dat risico echt gaat lopen? Na hoeveel tijd bijvoorbeeld? En voorkom je dat effect door eens per week meer te eten? Bedankt.
pi_67200552
Meldt
Ben vorig jaar afgevallen van 68 naar 60 kilo (ben 1.73 m), en probeer dat nu te behouden. Lukt op zich aardig tot nu toe!

Standaard eetpatroon:
O: magere kwark met muesli (ca. 350 cal)
L: 200 gram brood, soms met magere smeerkaas (meestal koop ik vers brood bij de bakker en eet dat dan zo op, ik ben dol op brood!). Meestal weegt het zo'n 200 gram. ca. 500 cal.
T: salade (tomaat, komkommer, paprika, wortel, bietjes etc.). ca. 50 cal
T: Magere kwark met fruit (ca. 250 cal)
D: Rijst, pasta, aardappels of bonen met groente en een vleesvervanger (ca. 450 cal)
T: mueslireep oid (ca. 100 cal)
Ik drink alleen thee en light frisdranken.
Totaal calorieen per dag: ca. 1700

Activiteit: elke dag naar het werk fietsen (total 50 min heen en weer), 3x per week cardio in de sportschool (meestal doe ik 10 min hardlopen, 15 min roeien en 20 min crosstrainer); in het weekend 1 of 2 lange wandelingen (tussen 12 en 20 km, vaak heuvelig terrein). 5 x per week thuis wat buikspieroefeningen en armtraining met gewichtjes.
Zou dus moeten lukken om een mooi figuur te krijgen/houden!

Problemen:
-Mijn sportschool heeft bijna geen goede spiertrainingsapparaten; dus alleen thuis oefen ik wat met gewichtjes, maar ik denk niet genoeg.
-Ik een paar weken geleden naar de UK verhuisd, en vaak gaan we met uit eten met het werk - ik eet dus zeker 1 of 2 keer per week buiten de deur (meestal Indisch). Ik vind het erg moeilijk een redelijk calorierarm gerecht uit te zoeken, omdat je aan de omschrijvingen op de kaart niet echt kan zien wat erin zit.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')