abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67314902
ik tel niets ik eet gewoon op gevoel, zeg maar
Ja doei.
pi_67315239
Ik vind dat je vaak heel weinig eet,.. zeker omdat je er nog bij sport!
Maar je zal er wel aan gewend zijn, anders zou je het niet volhouden
Ik doe het je in ieder geval niet na
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_67315297
ik zit propvol na zo'n lunch als vandaag en kán gewoon niet meer eten.

Vroeger kon ik echt in mijn eentje zo'n knorr-maaltijdpak op maar sinds ik af ben gevallen zit ik echt mega snel vol.

Ik weet dat ik niet te weinig mag eten en ik probeer dan ook écht genoeg te eten, maar ik ga mezelf ook niet over-eten.

Tussendoortje doe ik vanochtend niet, omdat we niets meer in huis hadden en op 't werk is er niets daarvoor. Dus daarom een grote bruine bol (of vruchtenbol, moet even zien wat er vers is) met een dikke laag Filet A en een halve liter melk, maar die melk krijg ik ook niet in een keer op...

Ik weet niet of ik mijn lichaam heb geleerd té weinig te eten, maar mezelf te barsten eten doe ik gewoon niet. Wel doe ik regelmatig tussendoortjes en als ik 's avonds nog trek heb doe ik een rijstwafel met appelstroop erbij ofzo.
Ja doei.
  maandag 23 maart 2009 @ 10:02:48 #129
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67316042
Probeer eens miso - soep met een paar blokjes tofu erdoor heen als tussendoortje. Miso kun je in van die kleine rode pakjes bij de AH halen. Echt lekker en énorm gezond!
Nothing is what it seems
pi_67316831
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:02 schreef Viper86 het volgende:
Probeer eens miso - soep met een paar blokjes tofu erdoor heen als tussendoortje. Miso kun je in van die kleine rode pakjes bij de AH halen. Echt lekker en énorm gezond!
Oh dat klinkt wel oke, wat is er zo gezond aan? en waar staat het? (bij de soep?)
pi_67316907
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit propvol na zo'n lunch als vandaag en kán gewoon niet meer eten.

Vroeger kon ik echt in mijn eentje zo'n knorr-maaltijdpak op maar sinds ik af ben gevallen zit ik echt mega snel vol.

Ik weet dat ik niet te weinig mag eten en ik probeer dan ook écht genoeg te eten, maar ik ga mezelf ook niet over-eten.

Tussendoortje doe ik vanochtend niet, omdat we niets meer in huis hadden en op 't werk is er niets daarvoor. Dus daarom een grote bruine bol (of vruchtenbol, moet even zien wat er vers is) met een dikke laag Filet A en een halve liter melk, maar die melk krijg ik ook niet in een keer op...

Ik weet niet of ik mijn lichaam heb geleerd té weinig te eten, maar mezelf te barsten eten doe ik gewoon niet. Wel doe ik regelmatig tussendoortjes en als ik 's avonds nog trek heb doe ik een rijstwafel met appelstroop erbij ofzo.
Tsja het is ook maar net welk ritme je gewend bent. Ik ben tegenwoordig echt gewend om meerdere keren per dag te eten, en dan niet een appel tussendoor, maar echt iets wat een beetje vult. Vind ook niet dat ik superveel eet momenteel. Maar als jij er vol van zit, genoeg aan hebt en je er goed bij voelt, waarom dan ook niet
  maandag 23 maart 2009 @ 10:46:47 #132
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67317114
Ik denk dat je aan misschien 1300 kcal komt met zo'n lijstje. Da's best weinig! Maar ja, jezelf volproppen is ook niet fijn, nee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 23 maart 2009 @ 10:52:33 #133
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67317278
Pffff, vanaf vandaag weer beginnen, vorige week was een drama! Zometeen aan de cardio!

Heb net een bak volvezel met melk op.
In me Burberry......
pi_67317338
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:46 schreef Sugar het volgende:
Ik denk dat je aan misschien 1300 kcal komt met zo'n lijstje. Da's best weinig! Maar ja, jezelf volproppen is ook niet fijn, nee.
opzich is het om af te vallen nog niet echt heel belabberd, vooral omdat ik vandaag niet sport (op dat kwartiertje fietsen na) morgen wel hardlopen/sporten en dan dus wel meer tussendoors
Ja doei.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:11:34 #135
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67317859
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:36 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Oh dat klinkt wel oke, wat is er zo gezond aan? en waar staat het? (bij de soep?)
Ik zit in een overvolle bus, dus probeer er wat van te maken. :-p

Het voornaamste bestanddeel van miso en tofu is de soja boon. En dat is een peulvrucht waar je eigenlijk niet genoeg van kan krijgen. Soja is gevuld met ijzer, magnesium enz. Het is oa goed voor je huid. Een exacte lijst met caloriën en gezondheidsvoordelen kan ik vanavond wel voor je opzoeken in mijn Japanse/Okinaweze dieet boek.

Iig ligt miso bij de Aziatische producten. En dan in zo'n rek met allemaal roodgekleurde artikelen. Het werkt hetzelfde als cup a soup, maar dan doe je het in een kommetje met kleine blokjes tofu.
Nothing is what it seems
pi_67318673
Viper, soja is niet louter gezond, hoor. Als je eens wat zoekt buiten de sojapromo-websites, kom je ook nog wel wat minder positieve info tegen.
  maandag 23 maart 2009 @ 12:00:47 #137
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67319532
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:35 schreef ColdFeet het volgende:
Viper, soja is niet louter gezond, hoor. Als je eens wat zoekt buiten de sojapromo-websites, kom je ook nog wel wat minder positieve info tegen.
Ik heb het niet van websites. Ik heb het uit een dieetboek dat gebaseerd is op de leefwijze van inwoners van Okinawa. En dat boek heb ik van een bbc - docu over oa Okinawa. Daar worden mensen gemiddeld het oudst van Japan en Japanners leven gemiddeld weer het langst van de wereld. Helaas geld dit niet voor de jongste mcdonalds generaties. Maar wel voor de ouderen. In die docu kwam bv een man in voor die op zijn 100ste nog steeds een bedrijfje runde en eruit zag als 60-70 jaar oud.
En het belangrijkste wat zij eten is oa veel soja producten. ;-)
Andere belangrijke zaken zijn oa: als je voor 80% vol zit moet je stoppen met eten, bij elke maaltijd groente en fruit eten, veel thee drinken :-p en toch een stuk minder vlees eten als dat wij doen. En natuurlijk voldoende bewegen etc.
Kijk, als die mensen met oa soja -producten 100 tot 110 jaar oud worden in blakende gezondheid dan vind ik zo'n dieet voor mij meer dan genoeg om iets aan mijn gezondheid te doen. :-)
Nothing is what it seems
pi_67321338
Opvallend veel vrouwen aanwezig... Maar ik ben benieuwd naar jullie mening:
Ik ben 35 jaar (man), 1.78 meter lang en weeg ca 70 kg. Volgens de rekenmethode heb ik een BMI van 21.5. Mijn lichaamsvetgehalte zou (volgens mijn weegschaal) 10.5% zijn.
Zelf heb ik een bouw van een marathonloper (terwijl ik niet eens sport, alleen op het werk leg ik geregeld grote afstanden af, te voet).
Ik overweeg borstspieren te ontwikkelen (hoewel de 2e foto uit de OP me doet gruwelen; die kerel heeft een BH nodig ). Verder vind ik de "sixpack" alles behalve mooi. Wat denken jullie ervan? Zou push-ups me daarbij kunnen helpen, of zal ik toch aan halters/gewichtsheffen moeten denken?
Wel voel ik me lekker fit. Zodra ik in de richting van 72 kg ga, voel ik me te sloom. ik eet erg weinig suikers (ik snoep zo goed als nooit), en eet redelijk ongezond, maar niet teveel van alles.
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_67321343
Ach, het is natuurlijk je eigen keuze, Viper Als jij je er goed bij voelt...

Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander vn het overnemen van het dieet van mensen in een totaal andere cultuur; dat het voor hen gezond is, wil niet zeggen dat het dat voor mij ook is.
pi_67321448
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:57 schreef Jan-Beton het volgende:
Ik ben 35 jaar (man), 1.78 meter lang en weeg ca 70 kg. Volgens de rekenmethode heb ik een BMI van 21.5. Mijn lichaamsvetgehalte zou (volgens mijn weegschaal) 10.5% zijn.
Zelf heb ik een bouw van een marathonloper (terwijl ik niet eens sport, alleen op het werk leg ik geregeld grote afstanden af, te voet).
Ik overweeg borstspieren te ontwikkelen (hoewel de 2e foto uit de OP me doet gruwelen; die kerel heeft een BH nodig ). Verder vind ik de "sixpack" alles behalve mooi. Wat denken jullie ervan? Zou push-ups me daarbij kunnen helpen, of zal ik toch aan halters/gewichtsheffen moeten denken?
Wel voel ik me lekker fit. Zodra ik in de richting van 72 kg ga, voel ik me te sloom. ik eet erg weinig suikers (ik snoep zo goed als nooit), en eet redelijk ongezond, maar niet teveel van alles.
misschien dan eens een kijkje nemen in het bodybuilders topic? Daar zitten meer mensen die daar meer verstand van hebben gok ik zo
Ja doei.
pi_67321527
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
misschien dan eens een kijkje nemen in het bodybuilders topic? Daar zitten meer mensen die daar meer verstand van hebben gok ik zo
Ik wil helemaal niet eens uitzien als een bodybuilder (bij zo'n naam denk ik gelijk aan een lichaamsbouw als die van Arnie in zijn jongere jaren of Hulk Hogan )
Daarbij wil ik graag peilen wat de voorkeur is voor lichaamsbouw bij het 'andere geslacht'. Natuurlijk doe ik het op de eerste plaats voor mijzelf, echter een collega probeert mij te overtuigen dat ontwikkelde borstspieren mij wel goed zou staan en beter voor mijn zelfvertrouwen .
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_67321614
bodybuilding is niet meteen eruit zien als hulk hogan, maar waar jij het over hebt, spieropbouwen, weten zij meer vanaf denk ik. Vooral als je voorop stelt dat het niet overdreven moet worden

en wat de voorkeur is? Ik houd absoluut niet van gespierd, sixpacks en spieren dat vind ik echt 10 keer niets. Mijn vriend is wat te zwaar en daar gaat hij wel wat aan doen, wat ik niet erg vind, maar gewoon normaal met een beetje een buikje vind ik wel gewoon goed. Maar als mn vriend wat atletischer was geweest, of weetikveel wat, dan had ik dat alsnog goed gevonden, want 't gaat nu eenmaal vooral om de inhoud, niet om 't pakketje bij mij. Verzorgd en hygienisch zijn samen met karakter het grootste deel van het totaalpakket

Maargoed, ken genoeg vrouwen die wel voor een sixpack en borstpieren gaan, dus doe gewoon wat je ZELF mooi vindt en waar je je ZELF prettig bij voelt...
Ja doei.
pi_67322035
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:03 schreef Jan-Beton het volgende:
Daarbij wil ik graag peilen wat de voorkeur is voor lichaamsbouw bij het 'andere geslacht'.

Persoonlijk: stevige spieren, maar niet van die vreselijke spierbundels. Buikje is niet fraai, maar van die spier-borsten en een sixpack ook niet.
Kleerkastmodel (smalle taille, superbrede schouders en van die dikke aders over opgepompte armen) associeer ik eerder met dom en patserig dan met aantrekkelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door ColdFeet op 23-03-2009 13:30:09 ]
  maandag 23 maart 2009 @ 13:27:11 #144
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67322221
Ik kan mannen mooi vinden als ze gewoon goed getraind zijn. Geen sixpack, maar wel zo dat je ziet dat ze sporten. Strakke buik, sterke armspieren en een gespierde rug/schouders. Maar een buikje kan ik ook heel fijn vinden, als het maar redelijk minimaal is. Dus geen bierbuiken .
  Vis een optie? maandag 23 maart 2009 @ 14:41:42 #145
70532 loveli
N
pi_67324669
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:57 schreef Jan-Beton het volgende:
Zo'n weegschaal is niet erg nauwkeurig. Om te vergelijken, ik ben ook 1.78 en weeg +/- 65 kilo. Als de weegschaal m'n vetpercentage meet heb ik 27%, pas was het volgens een huidplooimeting 32%. O ja, als ik vergeet 'em op "vrouw" in te stellen heb ik minder dan 10%. Zo'n ding gaat uit van het gemiddelde en houdt geen rekening met je bouw, het zit er al gauw een paar procenten naast.
quote:
Als je gericht traint hoef je er niet meteen uit te zien als een gorilla. Zoals gezegd kan het geen kwaad om ook even in het body-build topic te kijken. Spieren krijg je niet alleen door te trainen, maar ook door goed te eten. En een sixpack is alleen zichtbaar als er geen vet overheen zit.
Een man mag er van mij best wat gespierd uitzien, maar niet zo erg dat z'n nek dikker is dan z'n hoofd. Volgens mij kun je het beste trainen met gewichten, maar dan wel op een manier dat je alle spiergroepen meeneemt. Iemand met gigantische biceps bij een magere kippeborst ziet er ook niet uit. Het moet een beetje in evenwicht blijven.
crap in = crap out
pi_67325004
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:03 schreef Jan-Beton het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet eens uitzien als een bodybuilder (bij zo'n naam denk ik gelijk aan een lichaamsbouw als die van Arnie in zijn jongere jaren of Hulk Hogan )
Dat zul je nooit worden. Alleen met jaren lange toewijding en intensieve training, discipline en andere 'hulpmiddelen' wordt je een dergelijk beest als de huidige bodybuilders.

Krachttraining is voor mannen (en vrouwen ook uiteraard) de beste manier om lichamelijk gezonder te worden en er beter uit te zien. In samenwerking met cardio (en een degelijk voedingspatroon) is het een wondermiddel.

Het beste lichaam krijg je als je krachttraining en duurtraining met elkaar combineert
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_67327611
Jeetje als ik de eetlijstjes hier zo zie eet ik echt vreselijk veel... Terwijl ik voor mijn gevoel nog vrij 'gezond' eet.

Ik vind het vooral lastig wat ik overdag moet eten tijdens werk/stage, aangezien ik niet zo gek ben op brood..
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_67327778
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:05 schreef LastRequest het volgende:
Jeetje als ik de eetlijstjes hier zo zie eet ik echt vreselijk veel... Terwijl ik voor mijn gevoel nog vrij 'gezond' eet.

Ik vind het vooral lastig wat ik overdag moet eten tijdens werk/stage, aangezien ik niet zo gek ben op brood..
Ach, laat je niet gek maken en tel je zegeningen: als veel eten jou een goddelijk lichaam geeft, heb je mazzel

Ik probeer ook wel minimaal 1800 kcal/dag te eten, hoor. Liefst 2000 of nog iets meer, maar dat krijg ik niet altijd allemaal weg.
pi_67328071
Dat heb ik nou ook!
Dit is wat ik standaard ongeveer eet. Met minder zou ik echt veel honger hebben, nu red ik het nog net...

O: magere kwark met muesli (ca. 350 cal)
L: 200 gram brood, soms met magere smeerkaas (meestal koop ik vers brood bij de bakker en eet dat dan zo op, ik ben dol op brood!). Meestal weegt het zo'n 200 gram. ca. 500 cal.
T: salade (tomaat, komkommer, paprika, wortel, bietjes etc.). ca. 50 cal
T: Magere kwark met fruit (ca. 250 cal)
D: Rijst, pasta, aardappels of bonen met groente en een vleesvervanger (ca. 450 cal)
T: mueslireep oid (ca. 100 cal)
Ik drink alleen thee en light frisdranken.
Totaal calorieen per dag: ca. 1700
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_67328109
het lijkt wel alsof IEDEREEN Kcals telt.. ik kijk wel eens op verpakkingen om te kijken wat ik beter wel of niet kan nemen, maar optellen en uitrekenen ben ik echt te lui voor
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')