Oh dat klinkt wel oke, wat is er zo gezond aan? en waar staat het? (bij de soep?)quote:Op maandag 23 maart 2009 10:02 schreef Viper86 het volgende:
Probeer eens miso - soep met een paar blokjes tofu erdoor heen als tussendoortje. Miso kun je in van die kleine rode pakjes bij de AH halen. Echt lekker en énorm gezond!
Tsja het is ook maar net welk ritme je gewend bent. Ik ben tegenwoordig echt gewend om meerdere keren per dag te eten, en dan niet een appel tussendoor, maar echt iets wat een beetje vult. Vind ook niet dat ik superveel eet momenteel. Maar als jij er vol van zit, genoeg aan hebt en je er goed bij voelt, waarom dan ook nietquote:Op maandag 23 maart 2009 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit propvol na zo'n lunch als vandaag en kán gewoon niet meer eten.
Vroeger kon ik echt in mijn eentje zo'n knorr-maaltijdpak opmaar sinds ik af ben gevallen zit ik echt mega snel vol.
Ik weet dat ik niet te weinig mag eten en ik probeer dan ook écht genoeg te eten, maar ik ga mezelf ook niet over-eten.
Tussendoortje doe ik vanochtend niet, omdat we niets meer in huis hadden en op 't werk is er niets daarvoor. Dus daarom een grote bruine bol (of vruchtenbol, moet even zien wat er vers is) met een dikke laag Filet A en een halve liter melk, maar die melk krijg ik ook niet in een keer op...
Ik weet niet of ik mijn lichaam heb geleerd té weinig te eten, maar mezelf te barsten eten doe ik gewoon niet. Wel doe ik regelmatig tussendoortjes en als ik 's avonds nog trek heb doe ik een rijstwafel met appelstroop erbij ofzo.
opzich is het om af te vallen nog niet echt heel belabberd, vooral omdat ik vandaag niet sport (op dat kwartiertje fietsen na)quote:Op maandag 23 maart 2009 10:46 schreef Sugar het volgende:
Ik denk dat je aan misschien 1300 kcal komt met zo'n lijstje. Da's best weinig! Maar ja, jezelf volproppen is ook niet fijn, nee.
Ik zit in een overvolle bus, dus probeer er wat van te maken. :-pquote:Op maandag 23 maart 2009 10:36 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Oh dat klinkt wel oke, wat is er zo gezond aan? en waar staat het? (bij de soep?)
Ik heb het niet van websites. Ik heb het uit een dieetboek dat gebaseerd is op de leefwijze van inwoners van Okinawa. En dat boek heb ik van een bbc - docu over oa Okinawa. Daar worden mensen gemiddeld het oudst van Japan en Japanners leven gemiddeld weer het langst van de wereld. Helaas geld dit niet voor de jongste mcdonalds generaties. Maar wel voor de ouderen. In die docu kwam bv een man in voor die op zijn 100ste nog steeds een bedrijfje runde en eruit zag als 60-70 jaar oud.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:35 schreef ColdFeet het volgende:
Viper, soja is niet louter gezond, hoor. Als je eens wat zoekt buiten de sojapromo-websites, kom je ook nog wel wat minder positieve info tegen.
misschien dan eens een kijkje nemen in het bodybuilders topic? Daar zitten meer mensen die daar meer verstand van hebben gok ik zoquote:Op maandag 23 maart 2009 12:57 schreef Jan-Beton het volgende:
Opvallend veel vrouwen aanwezig... Maar ik ben benieuwd naar jullie mening:
Ik ben 35 jaar (man), 1.78 meter lang en weeg ca 70 kg. Volgens de rekenmethode heb ik een BMI van 21.5. Mijn lichaamsvetgehalte zou (volgens mijn weegschaal) 10.5% zijn.
Zelf heb ik een bouw van een marathonloper (terwijl ik niet eens sport, alleen op het werk leg ik geregeld grote afstanden af, te voet).
Ik overweeg borstspieren te ontwikkelen (hoewel de 2e foto uit de OP me doet gruwelen; die kerel heeft een BH nodig). Verder vind ik de "sixpack" alles behalve mooi. Wat denken jullie ervan? Zou push-ups me daarbij kunnen helpen, of zal ik toch aan halters/gewichtsheffen moeten denken?
Wel voel ik me lekker fit. Zodra ik in de richting van 72 kg ga, voel ik me te sloom. ik eet erg weinig suikers (ik snoep zo goed als nooit), en eet redelijk ongezond, maar niet teveel van alles.
Ik wil helemaal niet eens uitzien als een bodybuilder (bij zo'n naam denk ik gelijk aan een lichaamsbouw als die van Arnie in zijn jongere jaren of Hulk Hoganquote:Op maandag 23 maart 2009 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
misschien dan eens een kijkje nemen in het bodybuilders topic? Daar zitten meer mensen die daar meer verstand van hebben gok ik zo
quote:Op maandag 23 maart 2009 13:03 schreef Jan-Beton het volgende:
Daarbij wil ik graag peilen wat de voorkeur is voor lichaamsbouw bij het 'andere geslacht'.
Zo'n weegschaal is niet erg nauwkeurig. Om te vergelijken, ik ben ook 1.78 en weeg +/- 65 kilo. Als de weegschaal m'n vetpercentage meet heb ik 27%, pas was het volgens een huidplooimeting 32%. O ja, als ik vergeet 'em op "vrouw" in te stellen heb ik minder dan 10%. Zo'n ding gaat uit van het gemiddelde en houdt geen rekening met je bouw, het zit er al gauw een paar procenten naast.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:57 schreef Jan-Beton het volgende:
Opvallend veel vrouwen aanwezig... Maar ik ben benieuwd naar jullie mening:
Ik ben 35 jaar (man), 1.78 meter lang en weeg ca 70 kg. Volgens de rekenmethode heb ik een BMI van 21.5. Mijn lichaamsvetgehalte zou (volgens mijn weegschaal) 10.5% zijn.
Als je gericht traint hoef je er niet meteen uit te zien als een gorilla. Zoals gezegd kan het geen kwaad om ook even in het body-build topic te kijken. Spieren krijg je niet alleen door te trainen, maar ook door goed te eten. En een sixpack is alleen zichtbaar als er geen vet overheen zit.quote:Zelf heb ik een bouw van een marathonloper (terwijl ik niet eens sport, alleen op het werk leg ik geregeld grote afstanden af, te voet).
Ik overweeg borstspieren te ontwikkelen (hoewel de 2e foto uit de OP me doet gruwelen; die kerel heeft een BH nodig). Verder vind ik de "sixpack" alles behalve mooi. Wat denken jullie ervan? Zou push-ups me daarbij kunnen helpen, of zal ik toch aan halters/gewichtsheffen moeten denken?
Wel voel ik me lekker fit. Zodra ik in de richting van 72 kg ga, voel ik me te sloom. ik eet erg weinig suikers (ik snoep zo goed als nooit), en eet redelijk ongezond, maar niet teveel van alles.
Dat zul je nooit worden. Alleen met jaren lange toewijding en intensieve training, discipline en andere 'hulpmiddelen' wordt je een dergelijk beest als de huidige bodybuilders.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:03 schreef Jan-Beton het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet eens uitzien als een bodybuilder (bij zo'n naam denk ik gelijk aan een lichaamsbouw als die van Arnie in zijn jongere jaren of Hulk Hogan)
Ach, laat je niet gek maken en tel je zegeningen: als veel eten jou een goddelijk lichaam geeft, heb je mazzelquote:Op maandag 23 maart 2009 16:05 schreef LastRequest het volgende:
Jeetje als ik de eetlijstjes hier zo zie eet ik echt vreselijk veel... Terwijl ik voor mijn gevoel nog vrij 'gezond' eet.
Ik vind het vooral lastig wat ik overdag moet eten tijdens werk/stage, aangezien ik niet zo gek ben op brood..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |