quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
quote:Op maandag 17 november 2008 21:06 schreef ElmarO het volgende:
Wat HQ's van vandaag.
1 [ link | 2 afbeelding ]
3 [ link | 4 afbeelding ]
5 [ link | 6 afbeelding ]
7 [ link | 8 afbeelding ]
9 [ link | 10 afbeelding ]
11 [ link | 12 afbeelding ]
13 [ link | 14 afbeelding ]
15 [ link | 16 afbeelding ]
3e is bij mij zwart, maar als je er op klikt zou je als het goed is de foto wel kunnen zien.
quote:Op maandag 17 november 2008 21:12 schreef sanger het volgende:
Wat zit er op de rechter sidepod van de Ferrari?
Ik ga even kijken. Maar hij heet toch echt Nelson Piquet jr. hoorquote:Op maandag 17 november 2008 21:20 schreef ElmarO het volgende:
...
@Sally, je kan van Nelshon Piquet jr. wel Nelshino Piquet maken. Komt dacht ik op hetzelfde neer en staat wat beter naar mijn idee. En onder Force India zit er één overbodige witregel.
Zou ook kunnen hoor.quote:Op maandag 17 november 2008 21:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik ga even kijken. Maar hij heet toch echt Nelson Piquet jr. hoorIn de wandelgangen Nelsinho (kleine Nelson)
Geen idee. Dat had Sinister gedaan. Heb daar verder niet zo opgelet. Was toen drukker bezig om de nummers voor de coureurs weer goed te zetten. Heb ook even het plaatje met de testdata veranderd. Is nu wat van betere kwaliteit.quote:Op maandag 17 november 2008 21:30 schreef Sally het volgende:
Yo Elmar, als je wat tegen me zegt over m'n OP, dan ga ik ervan uit dat ik het zelf mag veranderen hoorOok in de wiki
Heb de witregels tussen teams en coureurs en de kanshebbers weggehaald, nu hoort het iets meer bij elkaar.
En had het een reden dat bij FI de 'kanshebbers' cursief staan (stonden dus nu)?
En nu krijg ik mijn wijzigingen niet opgeslagen...quote:Op maandag 17 november 2008 21:30 schreef Sally het volgende:
Yo Elmar, als je wat tegen me zegt over m'n OP, dan ga ik ervan uit dat ik het zelf mag veranderen hoorOok in de wiki
Heb de witregels tussen teams en coureurs en de kanshebbers weggehaald, nu hoort het iets meer bij elkaar.
En had het een reden dat bij FI de 'kanshebbers' cursief staan (stonden dus nu)?
Ik was even bezig.quote:Op maandag 17 november 2008 21:35 schreef Sally het volgende:
[..]
En nu krijg ik mijn wijzigingen niet opgeslagen...
Gvd, nu iedereen ermee klaar dan?quote:
Inderdaad... en Senna in de Honda F1quote:Op maandag 17 november 2008 22:59 schreef bodylotion het volgende:
geen idee wat voor ding dat is op de sidepod van Ferrari
Ferrari mysterie opgelostquote:Op maandag 17 november 2008 23:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Inderdaad... en Senna in de Honda F1
Kijk es beter, vosssjequote:Op dinsdag 18 november 2008 00:10 schreef vosss het volgende:
@sanger: welk ding bedoel je dan?
Ik zie alleen de spiegel, maar ik neem aan dat je die niet bedoeld?!
Doe eens painten
quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:40 schreef vosss het volgende:
gheghe, ik zat voor de kijker thuis rechts te kijken en dacht al WTF, daar is toch niks te zien![]()
Nee normaal niet, maar ik was moe en stond op het punt om naar bed te gaan zegmaarquote:Op dinsdag 18 november 2008 00:47 schreef Sally het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dus als ze op tv roepen: "Oh mčn! Daar gaat het linkervoorwiel van Kovalainen!", dan zeg je ook: "Hč? Ik zie niks aan die kant?"![]()
quote:de la Rosa drives Force India-Ferrari
18/11/2008
McLaren test driver Pedro de la Rosa is currently on track at Barcelona in the Force India, thereby furthering speculation that the Spanish veteran could drive for the Silverstone-based outfit next season.
Despite Vijay Mallya's assurances that his team would retain Giancarlo Fisichella and Adrian Sutil in 2009, there has been widespread speculation over Force India's line-up ever since the deal with McLaren and Mercedes was announced.
What has really got the paddock buzzing here today however, is the fact that de la Rosa is driving the Force India, complete with Ferrari engine.
Aan alle spy-freaks: kom er maar in!quote:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ngen-door-medailles/quote:Ecclestone wil punten vervangen door medailles
18 november 2008
Formule 1-baas Bernie Ecclestone wil het huidige puntensysteem vervangen voor een systeem met medailles. Sinds 2003 krijgen de eerste acht coureurs punten uitgedeeld, maar al vanaf volgend seizoen zouden alleen nog de eerste drie finishers worden beloond, en wel met een gouden, een zilveren en een bronzen medaille.
Wie aan het einde van het seizoen dan de meeste gouden plakken heeft behaald, is wereldkampioen. Nu is het zo dat de winnaar van de race tien punten krijgt, de coureur die tweede wordt acht punten ontvangt, de nummer drie zes punten verdient, de vierde positie goed is voor vijf punten, de vijfde plek vier punten oplevert, de zesde plaats drie punten, de zevende stek twee punten en de achtste plaats één punt. De coureur die de meeste punten weten te scoren, is wereldkampioen.
Ecclestone denkt dat een systeem met medailles de sport veel eenvoudiger zal maken voor het publiek. "Iedereen snapt het systeem met een gouden, een zilveren en een bronzen medaille. Bijna alle sporten werken met dit systeem", liet de Brit weten in een interview met The Times. Ecclestone is ervan overtuigd dat de medailles er gaan komen. "De FIA en alle teams zijn voor dit plan. In Melbourne gaat een coureur dus niet meer voor de tien punten, maar voor de gouden plak."
De coureurs die buiten het podium eindigen, scoren straks dus geen punten meer voor het kampioenschap. De plek waarop zij finishen, zal nog wel belang zijn omdat aan de hand van de race-uitslag het klassement zal worden opgemaakt. Verder zal er in het constructeurskampioenschap nog gewoon met het huidige puntensysteem worden gewerkt, zodat een klassering in de top-acht toch beloond blijft.
Waarschijnlijk zal de FIA in december een beslissing nemen over dit plan.
In die 58 jaar is het al meerdere keren veranderd, maar altijd is de essentie van punten behouden gebleven.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:28 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ngen-door-medailles/
Enge gedachten...
waarom iet saanpassen dat al meer dan 50 jaar gebruikt word in de F1?
ik doelde er ook meer op dat de essentie van punten behalen al zo lang in de f1 gebruikt wordt, dat het systeem van punten toekennen veranderd is in de loop der jaren wist ik alquote:Op dinsdag 18 november 2008 14:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In die 58 jaar is het al meerdere keren veranderd, maar altijd is de essentie van punten behouden gebleven.
Alleen Hebben we nu geen regel meer nodig waarbij de motor drie races mee moet gaan. Een race is genoeg (mits je die wint). 6 races moet genoeg zijn voor de overwinning, zoals we de afgelopen seizoenen hebben gezien.
Iemand die dan 18 keer tweede wordt krijgt wel meer punten maar kan geen kampioen worden. Betrouwbaarheid telt dan niet meer. Alleen winnen telt nog.
quote:Brundle confirms new BBC role
Award-winning commentator and former grand prix driver Martin Brundle has confirmed that he will be a part of the BBC's new Formula One television presenting team in 2009.
Brundle told guests attending the Autocar Awards, at London's Royal Horticultural Hall, that he had contemplated whether to continue in the role he has occupied for ITV since his retirement from racing at the end of 1996.
"I'm delighted to be able to tell you all that I'll be joining the BBC next year," he said.
"I've been commentating on Formula One for the past dozen years, and I briefly considered calling it a day. But in the end I decided to take up the BBC's offer and I'm now very excited about working for them next year."
F1 supremo Bernie Ecclestone concluded a five-year deal, which includes exclusive rights to radio, mobile and internet broadcasting, with the BBC in March this year.
The BBC is believed to be close to finalising its 2009 line-up, with former Radio 5 Live commentator Jonathan Legard favourite to land the leading commentary role, and the recently-retired David Coulthard set to join as a pundit.
Dat ik dit nog mee mag maken. Jij en ik zijn het eensquote:Op dinsdag 18 november 2008 15:45 schreef Googolplexian het volgende:edit: wat Tarabas zegt : gewoon punten gaan geven voor fastest lap (en imo ook voor pole)
op de olympische spelenquote:Op dinsdag 18 november 2008 13:52 schreef Ared het volgende:
Volgens Bernie werken bijna alle sporten met een medaille-systeem. Kan iemand mij er één noemen?
inderdaad, snelste ronde. Eventueel 1 punt voor de pole.quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:35 schreef Tarabass het volgende:
Ze moeten weer punten geven voor de snelste ronden. Verder vind ik het idee van medailles echt absurd. Die ecclestone mag van mij wel onder een trein komen wat mij betreft. Alles gaat hem om het geld, maar onder het motto dat de kijker/fan het mooier wil/spannender wil. Ondertussen zijn het juist de fans die tegen zijn plannen zijn, keer op keer. Als het echt voor de fan zou zijn had hij Canada erin gelaten, en zouden die stomme nachtraces waarvan de eerste echt nergens op sloeg er ook niet zijn..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Sato Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.017 79 Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.034 48 Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.223 99 Paffett McLaren-Mercedes (B) 1:21.340 31 Kubica BMW-Sauber (B) 1:21.521 76 Rosberg Williams-Toyota (B) 1:21.525 113 Button Honda (B) 1:21.770 110 Sutil Force India-Ferrari (B) 1:22.073 58 di Grassi Honda (B) 1:22.283 110 Piquet Renault (B) 1:22.348 85 Badoer Ferrari (B) 1:22.425 127 Gene Ferrari (B) 1:22.772 31 Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:22.945 81 van der Garde Renault (B) 1:23.250 37 de la Rosa Force India-Ferrari (B) 1:23.499 86 |
Inderdaad. Zoals Tarabass al zei, we zijn geen klapdebielen die niet kunnen rekenen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad, snelste ronde. Eventueel 1 punt voor de pole.
Zeker met de snelste ronde valt er nog wat te scoren in het einde van de race.
verder is het idee van Ecclestone
quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:07 schreef _Administr8or_ het volgende:
De auto's worden er niet mooier op...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Klien: '09 BMW worst looking car ever
Christian Klien says the BMW Sauber he tested yesterday at Barcelona is the ugliest Formula One car he has ever seen.
"I never saw such a sexy car," joked Klien after testing. "It looks very, very new to everybody.
"To me, for the moment, it's the worst (looking) Formula One car I have ever seen. It just doesn't fit together.
"But we will get used to it. There will be a lot of modifications until the first race in March."
Meer
als ze nou nog ietsbreder zouden worden en wat hoekiger... zou ik ze ook nog mooi kunnen gaan vinden (alleen de achter vleugel mag wel ietsjes breederquote:Op woensdag 19 november 2008 00:48 schreef Llotyhy het volgende:
Ben ik echt de enige die die nieuwe auto extreem cool vindt?
Zo mooi strak, ziet er super uit. Al die rare vleugeltjes en flapjes enzo heb ik nu wel gezien. Niet zo mooi als de begin-jaren-90 auto's, ok... maar een flinke stap in de goede richting ten opzichte van de afgelopen jaren naar mijn idee.
Maar goed, ik zal vast de enige zijn...
de sponsoren zullen wel blij zijn met die grotere voorvleugelsquote:Op woensdag 19 november 2008 15:41 schreef bodylotion het volgende:
leuke vergelijking:
[ afbeelding ]
ja, maar dat zijn enkele wedstrijden of een knock-out toernooi. In de F1 geven we ook per race bokalen weg. Ik bedoel is er één sport die aan het eind van een seizoen degene met de meeste gouden medailles de kampioen noemt? Niet toch? Nou ben ik geen sportjunk, maar van voetbal, tennis, autosport, motorsport, football, baseball, basketball, hockey en volleybal weet ik vrij zeker dat het om punten gaat en niet om overwinningen. Daar heb je de meeste wereldsporten wel mee te pakken...quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 1. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:19.295 75 2. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:19.839 122 3. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.154 115 4. Paffett McLaren-Mercedes (B) 1:21.140 81 5. Button Honda (B) 1:21.387 94 6. Klien BMW Sauber (B) 1:21.534 88 7. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:21.592 106 8. Senna Honda (B) 1:21.676 107 9. Piquet Renault (B) 1:22.148 94 10. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:22.410 52 11. Badoer Ferrari (B) 1:22.866 120 12. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:23.086 93 13. de la Rosa Force India-Ferrari (B) 1:23.103 88 |
Maar daar komt het uiteindelijk toch op neer? Zeker bij 'de armere' teams. Wie geld meebrengt, heeft een streepje voor.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:19 schreef Atreidez het volgende:
Na het geklaag van Bourdais in de media over dat het een geldkwestie schijnt te zijn ben ik bang dat het Sato en Senna wordt. Van mij mag Bourdais gewoon blijven rijden, er zit echt wel talent in.. maar het gehuil maakt m niet echt populairder.
Omdat McDonald's niet Bourdais, maar het team Newman-Haas-Lannigan sponsorde. En dat nu nog steeds doet met Justin Wilson als coureur. Het was geen persoonlijke sponsor, helaas.quote:Op donderdag 20 november 2008 07:52 schreef vosss het volgende:
Waarom heeft Bourdais McDonalds niet mee overgenomen vanuit de CCWS?
Omdat Red Bull geen McDonalds op z'n auto's wil hebben en McDonalds hoogstwaarschijnlijk verbonden is met CocaColaquote:Op donderdag 20 november 2008 07:52 schreef vosss het volgende:
Waarom heeft Bourdais McDonalds niet mee overgenomen vanuit de CCWS?
leuk omschrevenquote:Op woensdag 19 november 2008 02:03 schreef rubbereend het volgende:
die vleugels kunnen echt niet op de nieuwe bolideseen bulldozer voorop en een bagagedragertje achterop
totaal uit verhouding.
Met Brawn aan t roer vertrouw ik er wel op dat t ook volgend jaar gewoon Button/Barrichello isquote:Op donderdag 20 november 2008 11:09 schreef sasquatsch het volgende:
... en Senna dan bij Honda.
quote:Money can buy STR seat - Bourdais
Posted 20 November 2008 at 18:18 GMT
Sebastien Bourdais has confirmed that securing a seat at Toro Rosso in 2009 is a race against talent versus money.
The Frenchman had a strong finish to a difficult rookie season with the Red Bull sister team in 2008, but is anxious to hear whether he will be retained next year.
Bourdais, 29, denies that this week's Barcelona test was a 'shootout' for the seat against Japan's Takuma Sato, but rather a "purely financial" consideration for a cash-strapped team.
"As long as they don't have the money to run the team in a proper way they won't be able to say (who will drive in 2009), because it doesn't matter whether you have talented drivers at the wheel of the car if you can't run the car," he said.
Japan's Sato, a veteran of 93 grands prix with Jordan, BAR and Super Aguri, is believed to be offering a substantial purse of personal sponsorship should he be appointed for 2009.
Bourdais said there are also other candidates, but is anxious to finalise his own plans - on or off the F1 grid - for 2009.
"As far as I am concerned I don't see a decision being made any time soon because I don't see anybody being able to guarantee money right now, or tomorrow or the next day," he told F1's official website.
Bourdais said Rubens Barrichello and Bruno Senna, also in consideration for seats at Honda, are in the running at Toro Rosso.
The French driver said anybody "who has got talent and money today is a potential candidate".
"If nobody is able to assemble enough solid funding I guess - from what Franz (Tost) is saying - I am number one on the list because to change two drivers in a team is always a tough thing to do, and that is not their preferred solution, for sure.
"Actually Franz wanted to keep both Sebastian and me, but obviously Sebastian has moved on to Red Bull and I don't have the money, so this makes things quite difficult," Bourdais added.
quote:Formula 1 ť Bernie Ecclestone divorce confirmed.
Thursday, 20th November 2008
It has been confirmed that Bernie Ecclestone and wife Slavica are to divorce after 24 years of marriage - leaving the F1 ringmaster facing an unprecedented legal battle to regain his personal fortune...
It has been confirmed that Bernie and Slavica Ecclestone are to divorce – meaning the former is facing an unprecedented legal battle on his hands to keep hold of his Ł2.4 billion amassed fortune.
klik titels om meer te lezen.quote:Schumacher bites back at Barrichello
Eurosport - Wed, 19 Nov 16:45:00 2008
Michael Schumacher has responded to Rubens Barrichello's threat to reveal the 'truth' of their time together at Ferrari, insisting the Brazilian was never quick enough to be number one.
Barrichello hinted that "the public does not know even half of the story about what I experienced with Ferrari", adding that "perhaps they will be able to read the truth one day in a book".
Jamaar het is ook nog het chassis van 2008.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:40 schreef Alleskids het volgende:
Het KERS systeem van Ferrari lijkt me aerodynamisch niet echt efficient, het lijkt wel of de hele accu gewoon op de side pod is geplakt, in plaats van ergens midden in de body.
quote:Op donderdag 20 november 2008 20:08 schreef rubbereend het volgende:
Ecclestone zal een flink gevecht hebben, stond niet de hele toko op de naam van zijn vrouw?
Ze kan in ieder geval niet zomaar op straat gezet wordenquote:The Formula One Group is a group of companies responsible for the promotion of the FIA Formula One World Championship and exploitation of the sport's commercial rights. The Group is owned ultimately by Delta Topco, a Jersey–based company owned by CVC Capital Partners' funds (approximately 70%) and JPMorgan (approximately 20%). Bernie Ecclestone's family trust owns the remainder apart from small shares held by financial advisers and Ecclestone himself.
Door die hoge voorvleugel kon degene erachter minder slipstreamen en dus eventueel inhalen. Daardoor minder actie uiteraard. Misschien dat iemand anders dit kan onderbouwen/beter uitleggen/bevestigen/ontkennenquote:Op donderdag 20 november 2008 12:45 schreef bodylotion het volgende:
snap het niet zo goed van die voorvleugels. achtervleugels oke - maar wat was het probleem van de 2008 voorvleugels?
En Red Bull tegenwoordig ook nog eens zelf cola fabriceertquote:Op donderdag 20 november 2008 12:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Omdat Red Bull geen McDonalds op z'n auto's wil hebben en McDonalds hoogstwaarschijnlijk verbonden is met CocaCola
Ik vind de BMW en Williams ook erg cool. Alleen de voorvleugel is gewoon te breed. Als ze de uitsparing aan neuszijde weg zouden laten, en de vleugel dus smaller zouden makken zou ikquote:Op woensdag 19 november 2008 00:48 schreef Llotyhy het volgende:
Ben ik echt de enige die die nieuwe auto extreem cool vindt?
Zo mooi strak, ziet er super uit. Al die rare vleugeltjes en flapjes enzo heb ik nu wel gezien. Niet zo mooi als de begin-jaren-90 auto's, ok... maar een flinke stap in de goede richting ten opzichte van de afgelopen jaren naar mijn idee.
Maar goed, ik zal vast de enige zijn...
die was coolquote:Op donderdag 20 november 2008 21:13 schreef sanger het volgende:
[..]
...
Overigens doet de BMW neus me een beetje denken aan de walrusnus van de Williams enkele jaren geleden. Zo bred en hoog.
Volgens mij was de voorvleugel zo hoog vanwege eerdere pogingen om aerodynamische grip in te perken. Het is de achtervleugel die de lucht achter de auto verstoort, vandaar dat die hoger en smaller wordt. De voorvleugel moet juist zo min mogelijk verstorend werken, zodat de rest van de auto (sidepods, undertray, achtervleugel e.d.) ook gebruik kan maken van zo gunstig stromende lucht als mogelijk.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:07 schreef Tarabass het volgende:
Door die hoge voorvleugel kon degene erachter minder slipstreamen en dus eventueel inhalen. Daardoor minder actie uiteraard. Misschien dat iemand anders dit kan onderbouwen/beter uitleggen/bevestigen/ontkennen
Simpel gezegd, minder aero (smallere achtervleugel, geen rare vleugeltjes, meer druk op de voorkant door die verhouding) en meer grip (slicks) zou laat remmen en hogere snelheden in bochten bevorderen, daardoor kan je dus dichter achter de ander volgen en uiteindelijk makkelijker een slipstream pakken. In theorie dan hequote:Op donderdag 20 november 2008 21:07 schreef Tarabass het volgende:
Door die hoge voorvleugel kon degene erachter minder slipstreamen en dus eventueel inhalen. Daardoor minder actie uiteraard. Misschien dat iemand anders dit kan onderbouwen/beter uitleggen/bevestigen/ontkennen
Laat remmen wel maar om sneller door bochten te kunnen gaan heb je echt een dikke achterspoiler voor nodig (downforce > traction).quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:48 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Simpel gezegd, minder aero (smallere achtervleugel, geen rare vleugeltjes, meer druk op de voorkant door die verhouding) en meer grip (slicks) zou laat remmen en hogere snelheden in bochten bevorderen, daardoor kan je dus dichter achter de ander volgen en uiteindelijk makkelijker een slipstream pakken. In theorie dan he
bold : Het oog en de sponsoren willen ook watquote:Overtaking is easier!
The new Formula 1 cars of 2009 may look a bit odd at the moment and the front wings may be ugly, but the first impressions from the drivers are that the new aerodynamic rules that have been devised by the Overtaking Working Group will make it easy for them to race. BMW Sauber test driver Christian Klien says that it is now easier to get closer to the car in front because of the reduction in turbulence created by the smaller rear wings. In addition the wider front wings mean that the front end of the following car is more stable and so a driver has more confidence that he can make a move.
BMW is now planning to "race" two of its modified cars at the next test in Jerez to see whether the theory has become a reality...
Klien says that the looks of the cars is really not important.
"Beauty and elegance are pretty important for a road car," he says. "In racing, only speed counts."
quote:Briatore also defended the FIA's decision to unfreeze engine development for next year, as he reckons it will make things more equal.
"I think it's fair that it is: you can't freeze performances for five years while leaving someone so far behind," he said. "When we learnt of the FIA's intentions, we removed 80-90 people from the engine factory at Viry. I don't think the others did the same thing.
"It was a mistake, and another one was made by the FIA by allowing a certain margin for intervention on the injectors. This goes completely against the spirit of the rule, which should have frozen performances for five years at the moment when performances were about the same for everyone."
Laten we het zo zeggen : Eau Rouge wordt weer een mannen-bochtquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:01 schreef Ared het volgende:
dezelfde rondetijden, maar dan wel met meer snelheid in langzame bochten waar mechanische grip belangrijker is, en langzamer door snelle bochten, waar aerodynamische grip belangrijker is.
Al kan ik me voorstellen dat teams meer vleugel gaan zetten om te compenseren, en de toegenomen drag met meer vermogen uit de motor willen compenseren. Als ik het goed begrijp is de freeze ongedaan gemaakt, al weet volgens mij niemand hoe het nou precies zit. Briatore denkt in ieder geval van wel:
bron: Autosportquote:The Formula One Teams' Association, FOTA, will discuss a new qualifying format for the sport when the body meets next month.
FOTA is looking to spice up qualifying, currently divided in three sessions, two of them including a knockout system.
The new idea to be looked at consists of all cars jumping onto the track at the same time and with the same amount of fuel, with the slowest driver being eliminated after each lap.
After 14 laps, the six fastest drivers would then fight for pole position, fitting new tyres but still using the same amount of fuel.
The proposal might even include a championship point for pole position and prize money.
The current format, where the ten quickest drivers fight for the top spot in the final session with an amount of fuel decided by the teams, often sees pole position going to a car that's lighter than the rest.
FOTA will meet on December 4 and if the proposed format is agreed upon by all teams, it is expected to be submitted to the FIA for approval.
En Bernie wil de sport eenvoudiger makenquote:Op vrijdag 21 november 2008 13:09 schreef Ared het volgende:
en weer een kansloos idee... F1 zit in zo'n periode als toen de LPF in de regering zat, iedere week weer een nieuwe kansloze proefballon waarvan je van een kilometer afstand kan zien dat de praktische bezwaren onoverkomelijk zijn:
[..]
Als ze Q3 nu ook eens met een lege tank zouden rijden zou het eerlijker zijn/realistischer beeld geven van wie nu eigenlijk de snelste isquote:Op vrijdag 21 november 2008 14:31 schreef bodylotion het volgende:
[..]
En Bernie wil de sport eenvoudiger maken![]()
het huidige qualy systeem vind ik wel prima eigenlijk. Het tempo blijft er goed in, evenals de spanning.
Volgens mij was dat om de bochtensnelheid iets lager te laten zijn......quote:Over die voorvleugels;
Destijds werden de hoge neuzen ingevoerd om de luchtstroom onder de wagen te bevorderen. Zodat ook de diffuser beter z'n werk kon doen (?)
zolang ze die van Malaysie maar laten staan vind ik alles goedquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
provisional 2009 calendar*RˇˇˇˇGrand PrixˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇCircuit, City / LocationˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇDateˇˇˇˇˇˇˇˇˇLocalˇˇˇˇˇˇNED* 1ˇˇˇˇˇAustralian GPˇˇˇˇˇˇMelbourne Grand Prix Circuit, Melbourne, Victoriaˇˇˇ29-03ˇˇˇˇˇˇ17:00ˇˇˇˇˇˇ08:00 2ˇˇˇˇˇMalaysian GPˇˇˇˇˇˇSepang International Circuit, Kuala Lumpurˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ05-04ˇˇˇˇˇˇ17:00ˇˇˇˇˇˇ11:00 3ˇˇˇˇˇChinese GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇShanghai International Circuit, Shanghaiˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ19-04ˇˇˇˇˇˇ15:00ˇˇˇˇˇˇ09:00 4ˇˇˇˇˇBahrain GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇBahrain International Circuit, Sakhir, Manamaˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ26-04ˇˇˇˇˇˇ14:30ˇˇˇˇˇˇ13:30 5ˇˇˇˇˇSpanish GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇCircuit de Catalunya, Barcelonaˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ10-05ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 6ˇˇˇˇˇMonaco GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇCircuit de Monaco, Monte Carloˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ24-05ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 7ˇˇˇˇˇTurkish GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇIstanbul Park, Istanbulˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ07-06ˇˇˇˇˇˇ15:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 8ˇˇˇˇˇBritish GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇSilverstone Circuit, Silverstoneˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ21-06ˇˇˇˇˇˇ13:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 9ˇˇˇˇˇGerman GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇNürburgring, Nürburgˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ12-07ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 10ˇˇˇHungarian GPˇˇˇˇˇHungaroring, Budapestˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ26-07ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 11ˇˇˇEuropean GPˇˇˇˇˇˇValencia Street Circuit, Valenciaˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ23-08ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 12ˇˇˇBelgian GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇCircuit de Spa-Francorchamps, Spaˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ30-08ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 13ˇˇˇItalian GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇAutodromo Nazionale Monza, Monzaˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ13-09ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 14ˇˇˇSingapore GPˇˇˇˇˇMarina Bay Street Circuit, Singaporeˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ27-09ˇˇˇˇˇˇ20:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 15ˇˇˇJapanese GPˇˇˇˇˇˇSuzuka Circuit, Suzukaˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ04-10ˇˇˇˇˇˇ15:00ˇˇˇˇˇˇ08:00 16ˇˇˇBrazilian GPˇˇˇˇˇˇˇˇAutódromo José Carlos Pace, Săo Pauloˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ18-10ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ18:00 17ˇˇˇAbu Dhabi GPˇˇˇˇˇYas Marina Circuit, Abu Dhabiˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ01-11ˇˇˇˇˇˇTBAˇˇˇˇˇˇˇˇˇTBA
* onder voorbehoud, feel free to correct!
Yep. En das niet moeilijk om te zien, ze zijn bijna 2 keer zo groot!quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:31 schreef bodylotion het volgende:
En begrijp ik nou goed dat de wagens met de nieuwe voorvleugels meer downforce aan de voorkant krijgen dan de afgelopen jaren?
ja klopt. maar er zitten nu de helft minder flaps opquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:49 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Yep. En das niet moeilijk om te zien, ze zijn bijna 2 keer zo groot!Weet niet of t ground-effect ook van toepassing is op de vleugel zelf, maar de breedte levert natuurlijk op zichzelf al meer downforce op.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:54 schreef vosss het volgende:
En voor Massa heel moeilijk worden om de auto niet om te gooien bij het uitkomen van elke bocht
Yup, want ik ben van plan om daar misschien ook heen te gaan.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:21 schreef kepler het volgende:
[..]
zolang ze die van Malaysie maar laten staan vind ik alles goed
tof, ook komend seizoen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Yup, want ik ben van plan om daar misschien ook heen te gaan.
en bijkomendquote:Mark Webber breekt been in verkeersongeluk
22 november 2008
Red Bull-coureur Mark Webber is gewond geraakt in een ongeluk op de openbare weg. De Australiër participeerde in zijn jaarlijkse liefdadigheidsevenement en botste met zijn mountainbike vol op een tegemoetkomende auto. Webber brak zijn been in het ongeluk.
De verwondingen van Webber schijnen behoorlijk serieus, maar niet levensbedreigend te zijn. Webber organiseert ieder jaar de Mark Webber Pure Tasmania Challenge, waarin de deelnemers gedurende vijf dagen mountainbiken, kajakken en door de natuur wandelen. Volgens sergeant Jon Ford van de Tasmaanse politie heeft Webber in ieder geval een gebroken been. "We kregen een melding van een aanrijding tussen een fietser en een auto", zei hij. "De artsen die verbonden waren aan het evenement waren al ter plaatse. Hij werd vervolgens via helikopter vervoerd naar het Royal Hobart Hospital, waar hij behandeld zal worden aan ernstige, maar niet levensbedreigende verwondingen."
"Hij heeft zijn been gebroken en is op andere plaatsen ook gewond geraakt. Zijn conditie is stabiel."
Bron: GPupdate en racefreaksquote:Operatie Webber geslaagd, revalidatie begint
22 november 2008
Mark Webber is inmiddels geopereerd zijn zijn gebroken been. De Australiër raakte gewond in een verkeersongeluk tijdens de Mark Webber Pure Tasmania Challenge, waar hij met zijn mountainbike op een tegemoetkomende auto reed. Volgens de voorzitter van het evenement, Geoff Donohue, was de operatie succesvol en kan het herstel beginnen.
"De operatie is gedaan, er is een pin geplaatst en zijn herstel begint nu", zei Donohue tegenover de BBC. "Mark heeft een goed humeur. Het gebroken been is de verwonding en afgezien daarvan is hij helemaal in orde. Hij heeft een schaafwond aan zijn linker arm, maar scans wijzen uit dat alles verder goed is. Hij zal tenminste drie dagen in het ziekenhuis blijven, maar niet langer dan een week. Ik sprak met hem voor zijn operatie en hij was al bezig met zijn revalidatie."
"Ik verwacht dat men hem zo snel mogelijk terug naar Europa wil brengen, zodra Mark kan vliegen. Er zijn al mensen bezig met zijn revalidatieprogramma met als doel hem zo snel mogelijk te laten herstellen."
quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en bijkomend
[..]
Bron: GPupdate en racefreaks
Komend seizoen inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:22 schreef kepler het volgende:
[..]
tof, ook komend seizoen?Misschien dat we kunnen meeten
Weet jij welke tribunes goed zijn?
Is er iemand hier die naar de GP van Maleisie is geweest of kent iemand die daarheen is geweest? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen
quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en bijkomend
[..]
Bron: GPupdate en racefreaks
quote:'Webber op tijd fit voor Melbourne'
Het team van Red Bull verwacht dat Mark Webber op tijd fit zal zijn voor de openingsrace van het seizoen 2009 in Melbourne. De Australiër ligt momenteel in het ziekenhuis met een gebroken been na een ongeluk op zijn mountainbike.
"Mark zal nog een paar dagen in Tasmanië blijven, voordat hij zijn revalidatie zal voortzetten in Engeland", liet Red Bull weten. "Het lijkt erop dat hij niet zal participeren in het testprogramma van de komende winter, maar we verwachten zeker dat hij op de grid zal staan in Melbourne in maart. Mark heeft aangegeven opgelucht te zijn dat de bestuurder van de auto ongedeerd is en wil graag familie, vrienden en fans bedanken voor hun steun."
"Iedereen bij Red Bull wenst Mark het allerbeste en we hopen op een snel herstel."
ja dat heb ik ook begrepen. Ik ga het nog eens uitzoekenquote:Op zaterdag 22 november 2008 14:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Komend seizoen inderdaad.Heb gelezen dat K1 Platinum een goede is, maar geen idee of dat daadwerkelijk ook zo is.
[..]
.
quote:Zoon voor David Coulthard
Sun 23-11 2008
Nu David Coulthard gestopt is met Formule 1 hoeft de Schot zich niet te vervelen. Coulthard is afgelopen vrijdag voor het eerst vader geworden. Zijn verloofde Karen Minier schonk in het ziekenhuis het leven aan een jongetje dat de naam Dayton Minier Coulthard heeft meegekregen.
Het kereltje heeft al laten zien over snelheid te beschikken, hij kwam twee weken te vroeg ter wereld. Zowel moeder als zoon maken het goed en blijven nog een paar dagen in het ziekenhuis.
quote:Het kereltje heeft al laten zien over snelheid te beschikken, hij kwam twee weken te vroeg ter wereld.
Benieuwd of hij volgend jaar weer in Amerika rijdt. Hij vedient het wel eigenlijk. Vindt het nog steeds vreemd dat de beste rookie het jaar daarop niet meer rijdt. De fusie heeft daar natuurlijk invloed op gehad, maar dan nog...quote:Op zondag 23 november 2008 14:17 schreef HPoi het volgende:
Oh, misschien kunnen ze dan even Doornbos optrommelen.
Ik denk dat de kredietcrisis daar ook een rol in speelt. Al diverse gerenommeerde teams hebben aangegeven moeite te hebben met het vinden van sponsoren.quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
Hij zei dat hij met de perspresentatie van de A1GP heel ver was met een team in de IndyCars in de VS, maar helaas nog niets van gehoord ...
quote:Barrichello: "Ferrari dreigde me te ontslaan"
Rubens Barrichello heeft tijdens een Braziliaans televisieprogramma een boekje open gedaan over zijn tijd bij Ferrari. De 36-jarige Braziliaan speelde van 2000 tot en met 2005 overduidelijk tweede viool bij het Italiaanse team, als teamgenoot van Michael Schumacher, maar volgens Barrichello ging het zelfs zover dat er gedreigd werd met ontslag, als hij niet aan de kant zou gaan voor de Duitser.
Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk van 2002 moest Barrichello, die aan de leiding reed, op het allerlaatste moment van het gas om de overwinning aan Schumacher te laten. Als hij dat niet had gedaan, was hij ontslagen, zo laat Barrichello nu weten: "Acht ronden voor het einde begon het. Ze vertelden me dat Michael achter me reed en dat het kampioenschap erg belangrijk was. Het gesprek werd iedere ronde heftiger en toen werd me verteld dat ik aan mijn contract moest denken. De boodschap was duidelijk. Ik moest mijn voet van het gas halen anders werd ik op straat gezet."
Barrichello heeft Schumacher na de race nog gevraagd of hij op de hoogte was van wat er precies was gebeurd. Barrichello: "Hij heeft me gezegd dat hij niets te maken had met deze beslissing, maar ik heb documenten thuis liggen die aantonen dat hij wel degelijk op de hoogte was van alles wat er zich heeft afgespeeld."
Ik ga Steve Rider wel missen, maar het ziet eruit als een leuk teamquote:Coulthard and Jordan join BBC
24 November 2008
Former Formula One driver David Coulthard and former F1 team boss Eddie Jordan have joined the BBC as part of next year's presentation team in Formula One. David Coulthard will join Eddie Jordan as a pundit alongside anchor Jake Humphrey.
Jonathan Legard moves from 5 Live to commentate with ex-F1 driver and award-winning broadcaster Martin Brundle.
BBC's pit-lane reporters will be Ted Kravitz and Lee McKenzie.
Formule 1 lijkt ook wel de enige sport waar dit soort uitspraken taboe zijnquote:Op dinsdag 25 november 2008 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Hij uit zware kritiek op Ferrari ja en er zal wel een kern van waarheid in zitten, maar de vuile was zo duidelijk buiten hangen is niet erg netjes. Hij is nog in de race om een stoeltje bij Honda, maar dat kan hij na deze uitspraken denk ik wel op zijn buik schrijven, omdat Ross Brawn daar nu werkzaam is. Dan blijft Toro Rosso nog over als enige mogelijkheid, maar ik denk ook niet dat hij daar aan de bak komt.
Barrichello haalt uit naar Ferrari
Nee, maar hij werkte wel mee aan die praktijken als grote strateeg. Het is in mijn ogen niet verstandig dat Barrichello juist nu de uitspraken doet als hij nog in de race is om een stoeltje bij een team. Volgens mij had hij er even mee moeten wachten, maar aan de andere kant kan hij dan van verbitterdheid beschuldigd worden omdat hij geen stoeltje voor het volgende heeft weten te bemachtigen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:59 schreef Atreidez het volgende:
En jij weet wat Brawn zijn mening is over de dingen die bij Ferrari zijn voorgevallen?
Het was de strategie om Rubens voor Michael te krijgen op de baanquote:Op dinsdag 25 november 2008 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, maar hij werkte wel mee aan die praktijken als grote strateeg.
En jij gelooft dat Michael vanaf race 1 geen voorkeursbehandeling kreeg?quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Formule 1 lijkt ook wel de enige sport waar dit soort uitspraken taboe zijnImo is er niets mis met de uitspraken van Rubińho. Het is dan ook min of meer publiek geheim wat nu door hem bevestigd wordt.
Ferrari heeft altijd al gezegd dat : "Two Ferrari drivers will start the season with equal status and both drivers will have the opportunity to have a go at the title."
Als Rubińho meer punten had gehad dan Schumi dan had Schumi over de radio te horen gekregen dat hij aan z'n contract moest denken.
There is no spoon > De was is al schoon.
De beruchte race was al vroeg in het seizoen (6de race) en Schumacher stond al een straatlengte voor in het kampioenschap. Ja Schumacher had de nummer 1 status, maar dit sloeg gewoon nergens op.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Formule 1 lijkt ook wel de enige sport waar dit soort uitspraken taboe zijnImo is er niets mis met de uitspraken van Rubińho. Het is dan ook min of meer publiek geheim wat nu door hem bevestigd wordt.
Ferrari heeft altijd al gezegd dat : "Two Ferrari drivers will start the season with equal status and both drivers will have the opportunity to have a go at the title."
Als Rubińho meer punten had gehad dan Schumi dan had Schumi over de radio te horen gekregen dat hij aan z'n contract moest denken.
There is no spoon > De was is al schoon.
Bronquote:Red Bull buys back Toro Rosso stake
Energy drinks giant Red Bull has bought back the 50 per cent stake in the Toro Rosso Formula One team owned by Gerhard Berger.
Berger had purchased the stake from Red Bull owner Dietrich Mateschitz back in 2006, after the Austrian billionaire had bought the Minardi team and renamed it.
On Tuesday, Mateschitz announced he had bought Berger's shares back, taking complete control of Toro Rosso.
"I am very grateful to Gerhard for his huge input," said Mateschitz. "Together we turned Toro Rosso into a team that qualified on a regular basis in the top 10 and collected world championship points."
Toro Rosso were the best of the Red Bull-owned squads this year, taking their maiden victory at the Italian Grand Prix and finishing ahead of Red Bull Racing.
The team's future had been in some doubt for some time after Mateschitz announced his intention to sell his stake earlier this year.
Schumacherquote:
Een van de redenen zou kunnen zijn dat Berger zelf een deel van de kosten moest dragen. En omdat hij geen sponsoren kon vinden zou hij zijn privé kapitaal moeten gebruiken en had daar geen zin in. Vandaar dat hij zijn deel verkocht aan Red Bull.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:43 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dat was onverwacht...
ben benieuwd of berger nog wel aanblijft bij STR
quote:Berger told APA that he will no longer be involved at all. "This is no big secret," he explained.
quote:Panasonic Toyota Racing maakte vandaag bekend dat de nieuwe livery voor het team, inclusief de nieuwe TF109-bolide, voor het eerst getoond wordt op 15 januari 2009.
Ik snap de reden niet waarom teams vanaf 2010 hun eigen chassis moeten bouwen. De FIA wilt toch juist de kosten drukkenquote:Op woensdag 26 november 2008 10:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een van de redenen zou kunnen zijn dat Berger zelf een deel van de kosten moest dragen. En omdat hij geen sponsoren kon vinden zou hij zijn privé kapitaal moeten gebruiken en had daar geen zin in. Vandaar dat hij zijn deel verkocht aan Red Bull.
En nee, Berger blijft niet aan.
[..]
bronquote:Ecclestone: 'Medaillesysteem komt er echt'
Het is geen proefballonnetje en het was al helemaal geen grap: Bernie Ecclestone is vastbesloten volgend seizoen medailles te introduceren en daarmee de kampioen in de Formule 1 aan te wijzen. Ecclestone: ,,Het voorstel moet alleen nog goedgekeurd worden.”
Ook al werd het WK afgelopen seizoen pas in de laatste bocht van de laatste Grand Prix in het voordeel van Lewis Hamilton beslist, Ecclestone is het zat dat de races als saai worden bestempeld. Hij wil meer spanning creëren.
,,Het komt er echt van”, zegt Ecclestone tijdens een persmoment in Londen waarbij hij LG officieel bevestigt als nieuwe tijdwaarnemer. Het is de bedoeling dat zijn plan spoedig door de World Motor Sport Council wordt geratificeerd.
Ecclestone vervolgt: ,,De teams hebben er al mee ingestemd. De hele reden dat ik over een nieuwe opzet ben gaan nadenken? Ik ben het zat dat iedereen zeurt dat er amper nog wordt ingehaald. Dat ligt niet aan de auto's of aan de circuits, maar aan de coureurs die geen risico meer durven te nemen.”
,,Als ik tweede lig vlak achter de koploper, dan kijk ik wel uit om onnodige risico's te nemen als daar slechts een beloning van twee extra punten tegenover staat. Kan ik een gouden medaille winnen terwijl op basis daarvan de uitslag in het WK wordt bepaald, dan ben ik bereid er alles aan te doen om mijn voorganger te passeren.”
Ecclestone verwacht dat de strijd om het WK met de invoering van het nieuwe puntensysteem een stuk spannender wordt. ,,Dit seizoen hebben we een paar keer gezien dat Hamilton Massa niet wilde inhalen omdat het hem amper extra punten opleverde. Had hij wel een poging gewaagd, een fout gemaakt en posities verloren, dan was ik als teambaas hartstikke kwaad geweest.”
,,Ik vind het maar niets dat iemand kampioen kan worden zonder ook maar een Grand Prix te winnen”, doet Ecclestone in zekere zin op Robert Kubica. Door de fouten van Hamilton en Massa kon de Pool lang aanhaken in de titelrace terwijl hij slechts één race wist te winnen. Net als bijvoorbeeld Sebastian Vettel.
De vraag blijft of het eerlijk is dat een coureur die zes Grand Prix' wint en verder alleen maar uitvalt wereldkampioen kan worden, terwijl zijn rivaal elke race op het podium eindigt en daarmee veel meer punten scoort. Ecclestone: ,,Dan moet de verliezer het seizoen daarop maar harder zijn best doen.”
Middels het voorgestelde medaillesysteem zou Felipe Massa, en dus niet Lewis Hamilton, afgelopen seizoen kampioen zijn geworden. Dit omdat de Braziliaan zes races heeft gewonnen en daarmee een gouden medaille meer zou hebben verdiend dan Hamilton.
Iemand de bijv. 12 x Zilver heeft (maar geen goud) verliest van iemand die door geluk 1 x Goud heeft en verder achteraan rijdt.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:31 schreef Tarabass het volgende:
Maar wat al de ene één gouwe medaille heeft, en een ander 3 bronzen? Wie wint er dan? Want het kan dan niet zo zijn dat iemand die nog nooit een race heeft gewonnen kampioen wordt :S
quote:Dit omdat de Braziliaan zes races heeft gewonnen en daarmee een gouden medaille meer zou hebben verdiend dan Hamilton.
Puh-lease.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarvan er twee door de FIA aan hem zijn geschonken, die Hamilton anders gewonnen zou hebben.
dat is het belachelijke aan de hele regel...quote:Op woensdag 26 november 2008 15:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Iemand de bijv. 12 x Zilver heeft (maar geen goud) verliest van iemand die door geluk 1 x Goud heeft en verder achteraan rijdt.
Ach, de FIA is wat mij betreft sowieso niet serieus te nemen qua kostenbesparing. Als ze zoveel op hadden met kostenbesparing hadden ze bijvoorbeeld veel eerder kunnen kiezen voor een V10 met een restrictor. In plaats daarvan komen ze met een verplichte V8-motor, wat de teams/fabrikanten weer op kosten jaagt. Idem met KERS. Ze laten nu ieder team een eigen systeem ontwikkelen. Lijkt mij ook aardig wat geld kosten. Of ze moeten daar in de veronderstelling leven dat er KERS-bomen bestaan waar je die dingen gratis vanaf kan halen.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:12 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ik snap de reden niet waarom teams vanaf 2010 hun eigen chassis moeten bouwen. De FIA wilt toch juist de kosten drukken
Liever dat de winnaar 12 punten krijgt. In het huidige systeem is de kans wat groter dat de kleinere teams ook punten kunnen halen. En die kans is bij het oude puntensysteem toch wat kleiner.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
Een medaillesysteem is op zich wel goed. Ik haat dat berekende rijden, dat maakt de F1 heel saai (het is al saai).
Maar het mag wel wat evenwichtiger. Bijvoorbeeld: 1 goud = 2 zilver = 3 brons
Zoiets.
Het oude puntensysteem (waarbij de winnaar 10 punten kreeg en #2 6 punten) kun je ook doen.
quote:1. Massa 6
2. Hamilton 5
3. Räikkönen 2 (2 second place finishes)
4. Alonso 2 (1 second place finish)
5. Kubica 1 (3 second place finishes)
6. Kovalainen 1 (1 second place finish)
7. Vettel 1 (no second place finishes)
8. Heidfeld 0 (4 second place finishes)
9. Rosberg 0 (1 second place finish, 1 third)
10. Glock 0 (1 second place finish, 0 third, 2 fourth)
11. Piquet 0 (1 second place finish, 1 third, 1 fourth)
12. Trulli 0 (1 third place finish, 1 fourth)
13. Barichello 0 (1 third place finish, 1 sixth)
14. Coulthard 0 (1 third place finish, 1 seventh)
15. Webber 0 (one fifth place finish)
16. Nakajima 0 (one sixth place finish, 2 seventh)
17. Button 0 (one sixth place finish)
18. Bourdais 0 (two seventh place finishes)
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?quote:Op woensdag 26 november 2008 19:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Liever dat de winnaar 12 punten krijgt. In het huidige systeem is de kans wat groter dat de kleinere teams ook punten kunnen halen. En die kans is bij het oude puntensysteem toch wat kleiner.
Ja, dat is niet helemaal fair denk ik.quote:En heb dit ergens anders vandaag gehaald, maar dit zou de einduitslag van afgelopen seizoen zijn geweest als het briljante medaillesysteem er zou zijn geweest:
[..]
Mijn idee is dat het de andere coureurs dan ook nog ergens voor vechten en op deze manier de actie op de baan wordt bevorderd. Al vind ik niet dat je het verder moet uitbreiden dan de top 8. Het moet nog wel iets speciaals blijven.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
Dat is echt overbodig en onnodig.
En één van de belangrijkste redenen daarvoor is omdat die circuits wel bereid zijn om de belachlijk hoge bedragen die Bernie wil te betalen. En daar komen dan ook nog eens de reiskosten bij voor de teams, die vrijwel allemaal hun basis in Europa hebben. Alsof het allemaal niets kost, maar daar horen we de FIA dan niet over.quote:Grand Prix' die in allerlei schimmige boevenstaten worden verreden (vergelijk de kalender van nu eens met die van 10 jaar geleden), uitgavenrestricties (valt toch niet te controleren) en nog een aantal van die zaken.
Punten zijn nu zeker wel wat waard, ieder team krijgt prijzengeld uitgereikt aan het einde van het seizoen afhankelijk van welke plaats in het constructeurskampioenschap ze gefinished zijn.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
2. nl. Valencia, waar Massa een drive-through had moeten hebben voor een 'unsafe pit-exit' en Spa, waar Hamilton voor Massa eindigde, waarbij de wedstrijdleiding in eerste instantie zei dat het goed was en vervolgens op die beslissing terugkwam, waarbij Hamilton dat zelf niet meer kon corrigeren, wat ik erger vindt dan dat ze niets hadden gezegd en Hamilton alsnog achteraf zouden hebben bestraft.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:57 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Hij bedoelt 1, want die 2e zou ik niet weten.
Ja, of wat te denken van Massa die meermaals benadeeld is door de belachelijke en inmiddels al gewijzigde regels voor de stops tijdens een SC en daardoor de winst/heel wat punten misliep. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco, waar Hamilton na z'n fout vanuit kansloze positie kon winnen en Singapore waar Ferrari moeiteloos naar een 1-2 op weg was. Daarbij was de straf in Spa natuurlijk volkomen terecht.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2. nl. Valencia, waar Massa een drive-through had moeten hebben voor een 'unsafe pit-exit' en Spa, waar Hamilton voor Massa eindigde, waarbij de wedstrijdleiding in eerste instantie zei dat het goed was en vervolgens op die beslissing terugkwam, waarbij Hamilton dat zelf niet meer kon corrigeren, wat ik erger vindt dan dat ze niets hadden gezegd en Hamilton alsnog achteraf zouden hebben bestraft.
Het gaat niet om wel of geen voordeel hebben van regels die er nu eenmaal waren, het gaat om straffen die niet consequent gegeven worden. In Valencia had Massa die moeten krijgen en in Spa Hamilton niet omdat de wedstrijdleiding had gezegd dat de manier waaroip Hamilton zijn plek aan Raikkonen had teruggegeven goed was.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, of wat te denken van Massa die meermaals benadeeld is door de belachelijke en inmiddels al gewijzigde regels voor de stops tijdens een SC en daardoor de winst/heel wat punten misliep. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco, waar Hamilton na z'n fout vanuit kansloze positie kon winnen en Singapore waar Ferrari moeiteloos naar een 1-2 op weg was. Daarbij was de straf in Spa natuurlijk volkomen terecht.
Je bedoelt dat dit niet in je straatje past om Hamilton op te hemelen.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat niet om wel of geen voordeel hebben van regels die er nu eenmaal waren, het gaat om straffen die niet consequent gegeven worden. In Valencia had Massa die moeten krijgen en in Spa Hamilton niet omdat de wedstrijdleiding had gezegd dat de manier waaroip Hamilton zijn plek aan Raikkonen had teruggegeven goed was.
ik was nooit zo'n fan van Alonso (Zeker niet toen Schumacher nog reed), maar Alonso heeft bewezen dat hij een uitstekende coureur is.quote:
Eerst nog maar es zien.. die gozer heeft alleen gezegd dat het z'n droom is!quote:
En de quote van de CEO van Santander die op F1-Live staat. Blijkbaar is het AD wat al te creatief met deze quote omgesprongen.quote:
Bronquote:"Alonso is the best driver in the world and we would like to work with him, but that's not something that depends only on us," he insisted.
Waar het mij om gaat is dat door toedoen van de FIA Massa twee overwinningen heeft gekregen die in mijn ogen aan Hamilton toebehoren. Dat Massa met andere regels er ook een meer gewonnen zou hebben doet in dit geval niet ter zake.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je bedoelt dat dit niet in je straatje past om Hamilton op te hemelen.
Behalve dat punten geld waard zijn (televisie rechten enzo geloof ikquote:Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
Dat is echt overbodig en onnodig.
Dat is dan gewoon hetzelfde systeem als nu, alleen dan met plakken ipv puntenquote:Ik zou het zelf toejuichen als de winnaar meer wordt beloond en ook de podiumplekken meer worden beloond dan de rest, maar dan moet je het wel een beetje goed doen. Dat dus een x-aantal bronzen plekken gelijk is aan één gouden plek.
Het begon met Nu.nl... Dat was de eerste in het Nederlands die zei dat Alonso naar Ferrari zou gaan. Een lopend vuurtje. :Squote:Op woensdag 26 november 2008 21:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En de quote van de CEO van Santander die op F1-Live staat. Blijkbaar is het AD wat al te creatief met deze quote omgesprongen.![]()
[..]
Bron
Dat dus.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Eerst nog maar es zien.. die gozer heeft alleen gezegd dat het z'n droom is!
quote:El Santander presiona por Alonso en Ferrari
Botín reconoce que patrocinará a la escudería en 2010: "El mejor piloto es Fernando y nos gustaría contar con él, pero no depende de nosotros"
Joaquín Maroto | 26/11/2008
Emilio Botín, presidente del Banco de Santander, reconoció ayer en Asunción (Paraguay), con motivo de la presentación del sorteo de la Copa Libertadores de fútbol, que la entidad espańola patrocinará a Ferrari en 2010: "El Banco de Santander estará con Ferrari en 2010, seguro". Y dejó bien claro quién es su piloto preferido, una manera clara de meter presión a Luca di Montezemolo para que fiche a Fernando Alonso para esa temporada: "Alonso es el mejor piloto del mundo y me gustaría trabajar con él. Ferrari y el Santander somos dos marcas rojas, por eso estaremos en el equipo y si podemos tendremos al mejor piloto del planeta, aunque eso no es algo que dependa sólo de nosotros".
Botín ya ha pasado algunas tardes de gran premio en el motorhome del ovetense, que le ha conquistado con su simpatía en las distancias cortas. Por eso no escatima ningún elogio a la hora de hablar de él: "Le conozco y le admiro. Ha demostrado que es el número uno incluso cuando las cosas no le han ido bien. En los momentos duros también demuestra que es un campeón". Y siguió hablando en un ambiente claramente futbolero (su banco es el patrocinador principal de la Libertadores) de los grandes momentos deportivos de la temporada. Entre ellos incluyó los triunfos de la estrella espańola en Singapur y Fuji: "Las mayores alegrías de este ańo han sido la Eurocopa y la Copa Davis, pero también he disfrutado con Nadal y Alonso".
Tal y como en AS les hemos contado la posibilidad de que Alonso vista de rojo en 2010 es altísima. Raikkonen ha estado en duda por su rendimiento en 2008 y, de hecho, hasta el último momento estuvo en el aire la posibilidad de haber hecho un trueque para 2009 del finlandés con el asturiano antes de su renovación con Renault. Además, el Santander es aliado...
Voor wat het waard is. Ik heb deze vertaling gevonden.quote:Op donderdag 27 november 2008 00:14 schreef Sally het volgende:En is er iemand die Spaans kan? Staat er ook echt dat Fernando naar Ferrari moet/gaat?
Dan ga ik onmiddelijk updaten!
http://www.as.com/motor/a(...)81126dasdaimot_3/Tes
[..]
quote:"Alonso es el mejor piloto del mundo y me gustaría trabajar con él. Ferrari y el Santander somos dos marcas rojas, por eso estaremos en el equipo y si podemos tendremos al mejor piloto del planeta, aunque eso no es algo que dependa sólo de nosotros".
"Alonso is the best driver in the world and we'd like to work with him. Ferrari and Santander are both red brands, we'll be on the best team and if we can we'll have the best driver on the planet, although that's not entirely up to us"
Ik had ook een Babelfish-stuk van iemand, en die had het ook niet over dat Alonso bij Ferrari moest komenquote:Op donderdag 27 november 2008 18:23 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voor wat het waard is. Ik heb deze vertaling gevonden.
[..]
quote:'Fernando Alonso naar Ferrari'
Fernando Alonso rijdt vanaf 2010 voor Ferrari. Althans, wel als het ligt aan de directeur van Banco de Santander, Emilo Botín. In de Spaanse sportkrant A.S. zegt Botín dat dit zijn grootste wens is.
De Spaanse bank wordt vanaf 2010 een grote sponsor van Ferrari. Daarbij zou het geweldig zijn als Alonso voor de Italiaanse renstal komt rijden, zo zegt de bankdirecteur. Het contract van Alonso, dat tot eind 2010 loopt, moet dan wel bij Renault worden afgekocht. De geruchten gaan dat Kimi Räikkönen de omgekeerde weg moet bewandelen.
Begin dit jaar werd de Spaanse coureur ook al in verband gebracht met Ferrari, maar de renstal had toen al Kimi Räikkönen en Felippe Massa vastgelegd, waarna Alonso bij Renault tekende. Räikkönen en Massa rijden in 2009 voor Ferrari.
Australie is een uur later Nederlandse tijd. Zit namelijk maar 8 uur tijd verschil in. Let wel op dat weekend de tijd weer verzet wordt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
provisional 2009 calendar*RˇˇˇˇGrand PrixˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇCircuit, City / LocationˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇDateˇˇˇˇˇˇˇˇˇLocalˇˇˇˇˇˇNED* 1ˇˇˇˇˇAustralian GPˇˇˇˇˇˇMelbourne Grand Prix Circuit, Melbourne, Victoriaˇˇˇ29-03ˇˇˇˇˇˇ17:00ˇˇˇˇˇˇ08:00 09:00 2ˇˇˇˇˇMalaysian GPˇˇˇˇˇˇSepang International Circuit, Kuala Lumpurˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ05-04ˇˇˇˇˇˇ17:00ˇˇˇˇˇˇ11:00 3ˇˇˇˇˇChinese GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇShanghai International Circuit, Shanghaiˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ19-04ˇˇˇˇˇˇ15:00ˇˇˇˇˇˇ09:00 4ˇˇˇˇˇBahrain GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇBahrain International Circuit, Sakhir, Manamaˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ26-04ˇˇˇˇˇˇ14:30ˇˇˇˇˇˇ13:30 5ˇˇˇˇˇSpanish GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇCircuit de Catalunya, Barcelonaˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ10-05ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 6ˇˇˇˇˇMonaco GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇCircuit de Monaco, Monte Carloˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ24-05ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 7ˇˇˇˇˇTurkish GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇIstanbul Park, Istanbulˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ07-06ˇˇˇˇˇˇ15:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 8ˇˇˇˇˇBritish GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇSilverstone Circuit, Silverstoneˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ21-06ˇˇˇˇˇˇ13:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 9ˇˇˇˇˇGerman GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇNürburgring, Nürburgˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ12-07ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 10ˇˇˇHungarian GPˇˇˇˇˇHungaroring, Budapestˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ26-07ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 11ˇˇˇEuropean GPˇˇˇˇˇˇValencia Street Circuit, Valenciaˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ23-08ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 12ˇˇˇBelgian GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇCircuit de Spa-Francorchamps, Spaˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ30-08ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 13ˇˇˇItalian GPˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇAutodromo Nazionale Monza, Monzaˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ13-09ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 14ˇˇˇSingapore GPˇˇˇˇˇMarina Bay Street Circuit, Singaporeˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ27-09ˇˇˇˇˇˇ20:00ˇˇˇˇˇˇ14:00 15ˇˇˇJapanese GPˇˇˇˇˇˇSuzuka Circuit, Suzukaˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ04-10ˇˇˇˇˇˇ15:00ˇˇˇˇˇˇ08:00 16ˇˇˇBrazilian GPˇˇˇˇˇˇˇˇAutódromo José Carlos Pace, Săo Pauloˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ18-10ˇˇˇˇˇˇ14:00ˇˇˇˇˇˇ18:00 17ˇˇˇAbu Dhabi GPˇˇˇˇˇYas Marina Circuit, Abu Dhabiˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ01-11ˇˇˇˇˇˇTBAˇˇˇˇˇˇˇˇˇTBA
* onder voorbehoud, feel free to correct!
quote:Het plan van Bernie Ecclestone om de puntentelling in de Formule 1 te vervangen door een medaillesysteem wordt mogelijk niet door de FIA goedgekeurd. Gisteren nog zei Eccelstone dat hij er zeker van was dat het er zou komen
quote:De Grand Prix van Groot-Brittannië wordt in 2010 verreden op Donington Park. Echter worden auto's van bezoekers geweerd: het circuit zal alleen bereikbaar zijn met trein en bus. Dat heeft de directie van de baan laten weten op een open dag.
En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn?quote:Op donderdag 27 november 2008 22:02 schreef Sally het volgende:
FIA koel tegenover 'medailleplan'
[..]
Pfieuw, gelukkig...
quote:Op donderdag 27 november 2008 22:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn?
standaard-motor kan ik nog enigszins begrijpen, maar dat medaille planquote:Op donderdag 27 november 2008 22:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn?
Sinterklaas goede ideeen? Nee hoor, nog steeds niks gekregen van die ouwe...quote:Op donderdag 27 november 2008 22:35 schreef Sally het volgende:
[..]Sinterklaas in ouder.. Maar die heeft nog altijd goeie ideeen
![]()
Liever die medailles dan een standaardmotor. Oke een standaard motor brengt de kosten omlaag maar het is wel F1 he... dat mag best wa kosten.... gewoon een reclame spot iedere twee weken van 3 uur per weekend!quote:Op donderdag 27 november 2008 22:37 schreef kepler het volgende:
[..]
standaard-motor kan ik nog enigszins begrijpen, maar dat medaille plan
ah ... valt wel mee eigenlijk (misleidende titel, zegquote:Verstappen backs Ecclestone concept
Fri 28 Nov, 12:31 PM
Former F1 driver Jos Verstappen has added a lone voice of support to the concept of an Olympic Games-style 'medals' scoring system, albeit in a differing form.
F1 Chief Executive Bernie Ecclestone is pushing for the scheme to be introduced for next year, with the aim of compelling drivers to prioritise race wins rather than mere points.
"There are a lot of people who have ridiculed this suggestion, and honestly I have to admit at first that I thought the stress of divorce had got to him," Verstappen, 36, wrote in his column in the Dutch newspaper De Telegraaf.
"But I think he actually has a point. Like him, I think the winner of the most races in a season should automatically be the world champion."
But Verstappen, who raced the last of his 107 Grand Prix for Minardi in 2003, believes Ecclestone's concept could be achieved simply by reverting to awarding the winner with a bigger margin over second place.
Prior to 2003, second place-getters scored only six points, compared to the current eight.
Verstappen said: "It would be much more of an incentive for the driver in second place to do everything he can to catch up the front runner. At the moment, too often you see that drivers are happy to settle for their position, because the risk of trying to improve is too high."
mwoaquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:43 schreef Atreidez het volgende:
Toch klopt de voorvleugel op dat plaatje niet. Op de al rijdende auto's zag ie er iig veel breder uit
Verstappen wil aanpassing puntensysteemquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ah ... valt wel mee eigenlijk (misleidende titel, zeg)
quote:Jos Verstappen vindt dat Bernie Ecclestone de puntentelling in de Formule 1 moet veranderen. De Formule 1-baas kwam eerder met het plan om de punten te vervangen door medailles. Verstappen heeft een ander puntensysteem op het oog.
Met H-pattern handbakkenquote:Op vrijdag 28 november 2008 19:52 schreef vosss het volgende:
Ik vind dat ze ipv de 2009 auto's gewoon weer moeten rijden met die van begin jaren 90![]()
![]()
![]()
![]()
en de mooiste F1 aller tijden als je het mij vraagt is toch wel deze :quote:Alonso won't leave F1 without another title
Renault F1 Team driver Fernando Alonso, who won the title in 2005 and 2006, has declared that he will not retire from the sport before winning another drivers crown. Alonso said to the Spanish radio network 'Cadena SER': "I'm more or less convinced about not leaving F1 without becoming world champion again."
Die voorvleugel zie ik wel wat in eigenlijkquote:Op zaterdag 29 november 2008 13:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
en de mooiste F1 aller tijden als je het mij vraagt is toch wel deze :
[ afbeelding ]
1983 Brabham-BMW BT52
Snelste ronde 1 punt en pole ook 1 punt ^^quote:Op zondag 30 november 2008 17:14 schreef bodylotion het volgende:
bijvoorbeeld
1: 30 ptn
2: 15 ptn
3: 10 ptn
4: 5 ptn
5; 4 ptn
6: 3 ptn
7: 2 ptn
8: 1 pt
en dan de snelste ronde ook 5 punten bijv.
Je ziet nu dat sommige met P4 ook genoegen nemen in het acht nemen van hun strategie hoor.....wellicht prikkelt dat punt om ze toch voor P1 te gaanquote:Op zondag 30 november 2008 22:38 schreef bodylotion het volgende:
punt voor pole ben ik niet zo'n voorstander van. vooraan staan is op zich al een hele belangrijke beloning
quote:2009 Testing Dates & Tracks
2009 F1 testing is under way and we’ve already seen most of the F1 teams in action.
Here’s a summary of the known dates for 2009 testing, along with maps of the tracks they will be visiting.
Circuit de Catalunya, Barcelona, Spain
Dates: November 17-19th
Mugello Circuit, Italy
Dates: November 20th-21st
Pista di Fiorano, Italy
Dates: November 26th
Circuito Permanante de Jerez, Spain
Dates: December 9-11th
Bahrain International Circuit
Dates: December 10-12th
Autodromo Internacional do Algarve, Portugal
Dates: January 20th-22nd
Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo, Spain
Dates: January 20th
quote:Hockenheim's F1 future in doubt
The future of Formula One at the Hockenheim circuit is in doubt unless the government decides to help financially, a track official has said.
"Without grants from the state there will be no more Formula One in Hockenheim," Karl-Josef Schmidt told the Der Tagesspiegel newspaper.
The track will be absent from the calendar next year because it is alternating the event with the Nurburgring.
According to the newspaper, Hockenheim made a loss of 5.3 million euros this year after hosting the German Grand Prix.
The Canadian and French Grands Prix will not be on next year's schedule due to financial reasons.
Schmidt believes only Arab countries will be able to afford hosting a Formula One race if the future unless they start to get better deals.
"Formula One will disappear not just from Hockenheim but from Germany as a whole. Then it will only be run in Arab countries," he added.
There are currently five German drivers racing in Formula One, plus companies such as BMW and Mercedes.
Rubinho heeft Schumi verslagenquote:Op maandag 1 december 2008 14:07 schreef -Jean- het volgende:
Barrichello verslaat Schumacher en Massa in rechtstreeks duel
Uitgegeven door Casper Bekking 1 december 2008 08:24 - Print artikel
Rubens Barrichello heeft het kartingevenement in Florianopolis, Brazilië, gewonnen. De Honda F1-coureur versloeg in de race onder anderen initiatiefnemer Felipe Massa, Michael Schumacher en Jeff Gordon. Renault-testcoureur Lucas di Grassi eindigde als tweede in de International Challenge of the Stars, waarbij de opbrengst naar een goed doel ging. Michael Schumacher nam voor het tweede opeenvolgende jaar deel en eindigde als achtste na een uitvalbeurt in de tweede van de drie races.
Felipe Massa won de tweede race van 25 minuten op de Kartodromo dos Ingleses en eindigde als derde in de eindstad. Di Grassi wordt ironisch genoeg veelvuldig genoemd als vervanger van Barrichello bij het team van Honda komend seizoen. "Kunnen we de opnamen snel naar Honda sturen?!", zei Barrichello na afloop tegenover Globo TV. "Iedereen wilde dit evenement winnen, maar we kunnen niet elkaar van de baan drukken aangezien het om een goed doel gaat. Het is een fantastisch evenement!"
Sorry jongen, kans gehad, boot gemist. Volgend leven beter. Je kunt nog heel wat jaartjes plezier hebben in Le Mans, DTM of WTCC, maar zet de F1 maar uit je hoofd.quote:Giorgio Pantano says he feels abandoned by Formula One with no teams looking at him despite him winning this season's GP2 championship.
The 29-year-old Italian, who raced for Jordan in 2004, beat Bruno Senna and Sebastien Buemi - who are both being considered for F1 race seats - to the GP2 title this year, but has no options himself - the first time since GP2's inception in 2005 that its champion has not found a drive in F1.
"I challenge anyone to have a CV as good as mine," Pantano told Autosprint. "I won two karting world titles, three European, three Italian, German F3, GP2 and was always at the front in F3000. But now I don't have a seat in F1, is this a joke?
"That's what it's like now, if you don't get in touch with people, no one looks for you. I feel abandoned.
"The only person behaving fairly has been Ecclestone. I called him a few days ago and after ten minutes he called me back. The only real drives still available are at Honda and Toro Rosso. Bernie told me that if anything moves, I'll be the first to know.
"But I feel total indifference towards me. I read of Senna and Buemi but, really, what have they done? At this point, a guy in my situation must think that being a racing driver is not advantageous, doing another job would be better."
Pantano believes that a driver's talent is no longer relevant if he cannot bring substantial financial backing to a team.
"Money is becoming the priority in order to race, talent doesn't exist any more," he said. "I think I could still do six or seven years in F1 at high levels.
"I would just like someone to let me test an F1 car. Once the test is done, they'd tell me whether I could be a possible world champion or not. That would give me peace of mind.
"I just want a credible test, a real chance that puts me in the conditions of being properly assessed."
quote:Alonso in quit threat over rules
Fernando Alonso has warned he could walk away from Formula One if plans to introduce a standard engine for all teams go ahead from 2010.
F1's governing body the FIA has made the engine proposal as one of three options to cut what it views as the sport's excessive costs.
But Renault's double world champion said: "If they approve a single engine that would be the last straw.
"It would be time to start thinking about retirement."
FIA president Max Mosley insists F1 must reduce costs by 2010 to stay credible amid a global financial crisis.
But his proposal to introduce a standard engine has met with disapproval from the road-car manufacturers.
Ferrari threatened to review their participation in the sport arguing; "the use of same engines would deprive F1 of its competition and technological development".
The teams have already agreed to cut the cost of customer engines by more than Ł12m from 2011 - and are working with the FIA on changes for 2010.
The FIA has given the teams three options to reduce engine costs.
The first is a standard engine produced by a supplier, with current engine makers free to build their own to the same design. The road-car manufacturers in F1 have made it clear they are opposed to this idea.
A second option is for a teams' consortium to obtain a low-cost engine.
And a third, which was initially the idea of the teams, would result in independent teams receiving a complete power-train (engine, gearbox and transmission) for less than 5 million euros (Ł3.9m) a season.
Alonso's Renault team have made it clear they are opposed to standard engines, but the Spaniard spoke positively about next season's rules changes.
New regulations for 2009 will see the return of slick tyres, the introduction of the new kinetic energy recovery system (Kers) and aerodynamic alterations.
The changes are, in part, designed to make overtaking easier and to increase competitiveness - and Alonso says that will help him in his quest for a third world title.
"The advantage is that practically everybody is starting from zero," said Alonso, who won the Singapore and Japanese Grands Prix last season.
"Next year I will try to be champion. You can't allow yourself to start the championship without thinking you're going to win.
"My objective is to win the title. It's a very clear objective, although it may have to be altered as the year goes on."
En dat is ie ook alleen maar geworden omdat er niemand was die zijn ervaring kon ''overklassen'' (als je het zo wilt/mag noemen). Want om nu te zeggen dat ie over talent beschiktquote:Op woensdag 3 december 2008 15:18 schreef Atreidez het volgende:
Hij is kampioen GP2, maar daar had ie wel 4 seizoenen voor nodig
Bron?quote:Op woensdag 3 december 2008 19:19 schreef vosss het volgende:
Offtopic:
Ik lees net dat Doornbos bij HVM gaat racen
Ik bedoel een betrouwbare bronquote:Op woensdag 3 december 2008 22:39 schreef Atreidez het volgende:
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/56698?ref=SPT
Leuk om mijn bericht op FOK!sport te noemenquote:Op woensdag 3 december 2008 22:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik bedoel een betrouwbare bron![]()
Maar het is nog allerminst zeker dat Doornbos bij HVM gaat rijden. Ik wacht liever op de officiele bevestiging...
Zijn teamgenoot Visoquote:
helaas, maar waar.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:53 schreef Googolplexian het volgende:
ehh ... geen F1 maar toch zonde
Audi scraps LMS programme
We zullen wel meer teams uit allerlei series zien verdwijnen met de kredietcrisis.
quote:Op donderdag 4 december 2008 12:53 schreef Googolplexian het volgende:
ehh ... geen F1 maar toch zonde
Audi scraps LMS programme
We zullen wel meer teams uit allerlei series zien verdwijnen met de kredietcrisis.
"It is scheduled to test for the first time later this year, but will not be publicly launched until shortly before its race debut in Sebring 12 Hours in March." (bron)quote:Op donderdag 4 december 2008 13:39 schreef Fir3fly het volgende:
Ik kijk wel uit naar die R15, die is alvast voor 2010 gemaakt begrijp ik.
Die titel brengt het wel erg stellig. Maar er lijkt inderdaad wel iets aan de hand te zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:08 schreef Alleskids het volgende:
http://www.f1today.nl/nie(...)an-de-start-in-2009/
HIONDA STAPT UIT DE FORMULE 1
quote:Honda looking to sell F1 team by Christmas?
Multiple sources are now reporting that Honda Racing F1 is being put up for sale and that if the sale is not completed by Christmas the team will be closed down. There is no confirmation from any Honda company officials, but teams across Europe are reporting that they have received a rush of applications from Honda F1 personnel in the course of the day.
The fact that the team is not responding to requests for statements is a bad sign, as if the rumours are not correct they would need to be killed as quickly as possible.
The official announcement of such a move is unlikely to come from the United Kingdom and thus the F1 world is waiting for Japan to wake up in around five or six hours to see if the news will be made official by the company.
Given the lack of credit available in the world at the moment it is not going to be easy for Honda to find a buyer, although big companies that might have an interest in running their own Formula 1 team do exist.
We will keep you informed as more news come to light.
Dat betekent dat als er geen kopers worden gevonden er slechts 18 auto's op de grid staan. Volgens mij moeten er volgens de contracten met de circuits minimaal 20 auto's aan de start staan.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:08 schreef Alleskids het volgende:
http://www.f1today.nl/nie(...)an-de-start-in-2009/
HIONDA STAPT UIT DE FORMULE 1
Dacht dat het 16 was, maar dat weet ik ook niet zeker. 20 zou ook heel goed kunnen.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat betekent dat als er geen kopers worden gevonden er slechts 18 auto's op de grid staan. Volgens mij moeten er volgens de contracten met de circuits minimaal 20 auto's aan de start staan.
Een daling van 32% van de verkopen in de VS. En het team heeft al twee jaar geen hoofdsponsor. Iets wat nu ook niet echt helpt.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wow.. dat is wel op heel korte termijn.
Heeft moedermerk Honda het zo zwaar te verduren op het moment?
quote:The Financial Times newspaper recently wrote that the team was the highest spending of the F1 outfits and had got through Ł147 million in 2007, about Ł40 million more than McLaren.
Bronquote:I understand that the package being put up for sale does not involve the potential new owner running Honda engines but instead involves Ferrari engines, a deal which one imagines Ross Brawn would have put together.
dat is wel extreem laat, zo vlak voor de eerste racequote:Op donderdag 4 december 2008 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoor net dat het begin maart is dat de alleruiterste deadline voor verkoop is
Wellicht Saab ofzoquote:Op vrijdag 5 december 2008 09:33 schreef ShaoliN het volgende:
Ik hoop echt dat iemand de plek van Honda overneemt. Het wordt zo wel erg rustig bij de startgrid.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:28 schreef Netsplitter het volgende:
Dames en heren,
De F1 gaat naar de klote.............
http://f1.gpupdate.net/nl(...)cier-standaardmotor/quote:Cosworth benoemd tot leverancier standaardmotor
05 december 2008
Cosworth gaat standaardmotoren voor de Formule 1 ontwikkelen. Zo heeft de FIA vrijdagochtend bekendgemaakt. De Britse onderneming heeft de tender gewonnen die de autosportbond in oktober uitschreef en zal nu samen met Xtrac and Ricardo Transmissions werken aan de ontwikkeling van een standaardaandrijflijn.
Snel meer.
quote:Mosley benadrukte dat de standaardmotor een van de drie mogelijkheden wordt. Teams krijgen vanaf 2010 de mogelijkheid om de standaardmotor aan te schaffen, zelf het ontwerp na te bouwen of door te gaan met de huidige krachtbron, die dan op hetzelfde prestatieniveau als de standaardmotor van Cosworth moet zitten.
Klopt, maar:quote:
blijkbaar ben je niet naar Valencia geweestquote:Op vrijdag 5 december 2008 13:07 schreef nils7 het volgende:
Haa ben ik blij dat ik tenminste nog naar een F1 wedstrijd ben gegaan dit jaar.. laatste keer dat het tof was
quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt, maar:
In die brief verklaart hij dat de FIA nu exclusief met Cosworth in gesprek is voor een overeenkomst, zodat zij vanaf 2010 jaarlijks de motor en standaard aandrijflijn leveren. De kosten voor een standaardmotor zouden voor een team 6,42 miljoen euro per seizoen bedragen. Ook moet er vooraf eenmalig een bedrag van 1,97 miljoen euro worden betaald.
De kosten worden minder zodra meer teams zich aanmelden voor een standaardmotor. Mosley benadrukt in zijn brief dat de teams niet verplicht zijn deel te nemen aan het project. De FIA-voorzitter heeft wel als eis dat elke zelf geproduceerde motor niet beter mag presteren dan de standaardmotor van de FIA. De teams zijn overigens wel verplicht de standaardtransmissie te gebruiken.
De teams moeten al voor volgende week donderdag 17.00 uur aangeven of zij gebruik zouden willen maken van de door Cosworth gebouwde motoren.
Ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat deze merken stoppen met iedere vorm van autosport marketing.quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:35 schreef Ared het volgende:
In welke series zijn GM, Ford en Chrystler eigenlijk actief? Kan niet anders dat die gaan volgen, uit kostenbesparing of omdat ze domweg failliet gaan. Hoop autosport merken vallen daar onder: Chevy, Opel, Holden, Ford, Volvo, Jag, Aston, Dodge...
Volgens mij is jag van Tata tegenwoordigquote:Op vrijdag 5 december 2008 14:35 schreef Ared het volgende:
Audi definitief ook niet in ALMS, ondanks de nieuwe auto en de inschrijfing voor Sebring.
Sportief dat ze na negen titels op rij de anderen ook een keer een kans gunnen
In welke series zijn GM, Ford en Chrystler eigenlijk actief? Kan niet anders dat die gaan volgen, uit kostenbesparing of omdat ze domweg failliet gaan. Hoop autosport merken vallen daar onder: Chevy, Opel, Holden, Ford, Volvo, Jag, Aston, Dodge...
quote:Nick Fry en Ross Brawn geven nog niet op
Honda-teambaas Nick Fry en technisch directeur Ross Brawn zetten alles in het werk om een koper te vinden voor het team. De Japanse fabrikant besloot donderdag te stoppen met Formule 1 en het team in de verkoop te doen.
Druk
De druk op Fry en Brawn is groot, want als Honda niet snel een koper vindt, wordt de renstal opgedoekt. Het tweetal heeft drie maanden te tijd om met een 'reddingsplan' te komen.
Partijen
Volgens Fry hebben zich inmiddels drie partijen gemeld voor de overname van de renstal. Ook zou een deal met Ferrari in de maak zijn voor klantenmotoren in 2009.
Waardevol
"We zijn waardevolle handelswaar", zei Fry. "Dit team heeft een van de beste fundamenten. We hebben de beste middelen en bronnen in de pitstraat, een geweldige groep mensen en een wagen die bijna klaar is voor volgend seizoen".
En dat zegt Mosley.quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:50 schreef ColtZ40 het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)en-nu-wakker-worden/
Wat een eikel.
Als hij nou gewoon zou zeggen: Een f1 coureur mag max 5 miljoen per jaar verdienen en een motor mag niet meer dan 10 miljoen per jaar kosten. Dan ben je er toch.....
dat is volgens mij dus bijna niet te controleren. Het lijkt me dat er veel verschillende manieren zijn om een coureur te betalen (mag hij dan wel winst maken op merchandise?) en ook veel manieren om een motor te ontwikkelen. Of wat als je 10 miljoen hebt uitgegeven, maar je hebt geen (goed) werkende motor?quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:50 schreef ColtZ40 het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)en-nu-wakker-worden/
Wat een eikel.
Als hij nou gewoon zou zeggen: Een f1 coureur mag max 5 miljoen per jaar verdienen en een motor mag niet meer dan 10 miljoen per jaar kosten. Dan ben je er toch.....
quote:Williams' sponsors ook in de problemen
Nadat bekend is geworden dat Honda de stekker uit haar Formule 1 raceteam heeft gehaald is het bericht nu ook naar buiten gekomen dat diverse sponsoren van het Williams F1 team ook in de problemen zijn gekomen.
Hoofdsponsor AT&T van het Williams F1 heeft aangekondigd dat men twaalf duizend banen moet schrappen (4%) wegens de financiële crisis. Volgens het bedrijf uit Texas is dit nodig om het als bedrijf te overleven in deze moeilijke tijden.
Phillips, een andere grote sponsor van het Williams team die onlangs haar sponsorcontract uitbreidde, heeft aangegeven dat men verwacht minder winst te zullen maken wegens de tegenvallende financiële markt. De concurrenten van Phillips hebben eenzelfde winstwaarschuwing uitgegeven, één van deze concurrenten is Panasonic, hoofdsponsor van het Toyota Formule 1 team.
Naast deze sponsors heeft Williams nog enkele andere sponsoren die het zeer moeilijk hebben in deze tijd. Deze sponsoren zijn RBS en de IJslandse sponsor Baugur Group, waarbij RBS zich tot de staat moest wenden om zich te redden van de ondergang.
quote:‘David Richards neemt Honda F1 over met Prodrive’
David Richards, de grote baas van Prodrive, is volgens de Engelse kranten dé kandidaat om het team van Honda te kopen. Richards had al eerder plannen om een Formule 1-team op te zetten, maar dat project is nooit afgerond. Honda maakte afgelopen vrijdag bekend dat het F1-team van de autofabrikant in de verkoop gaat. Al meteen leek er serieuze interesse te zijn in het team, dat mogelijk voor een bedrag van één euro van de hand gedaan wordt door Honda.
Het Japanse automerk zal de schulden van het team op zich nemen en de mogelijke koper kan het team voor één euro overnemen, er staat echter wel iets tegenover. De mogelijke koper moet Honda kunnen overtuigen dat het team bij de nieuw eigenaar in veilige handen is, zodat de toekomst van de renstal gewaarborgd wordt.
Volgens The Daily Telegraph is David Richards de belangrijkste gegadigde om het team over te nemen van Honda. Richards’ Prodrive is al lange tijd actief in de autosport en probeerde eerder al tevergeefs om een F1-team op te starten. Hij zou de deal dit weekend al rond kunnen maken.
Richards is geen onbekende van het team. Aan het begin van deze eeuw startte hij BAR, het team dat later overgenomen werd door Honda.
Euhm, was het niet craig pollack die BAR opgezetheeft samen met wat 'oude vrienden' vanuit de cart serrie? waarbij richards uiteindelijk een keer de leiding kreeg nadat iedereen daar vertrokken was?quote:Richards is geen onbekende van het team. Aan het begin van deze eeuw startte hij BAR, het team dat later overgenomen werd door Honda.
ware het niet dat Reynard al jaren succesvol was in de champcar (toen ze daar nog met meerdere chassis reden).quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Naast Craig Pollock had je ook Adrian Reynard als publiekelijk BAR figuur.
Reynard herinner ik me vooral van een interview op RTL-GP in 1999, op de vraag of hij BAR als kanshebber zag voor de overwinning in de seizoensopener reageerde hij met "Waarom niet?"
En vervolgens geen enkel punt halen gedurende het seizoen.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Naast Craig Pollock had je ook Adrian Reynard als publiekelijk BAR figuur.
Reynard herinner ik me vooral van een interview op RTL-GP in 1999, op de vraag of hij BAR als kanshebber zag voor de overwinning in de seizoensopener reageerde hij met "Waarom niet?"
Aston Martin moet ook al personeel gaan ontslaan, dus ik betwijfel of die daar nog wat voor voelen.quote:Op zondag 7 december 2008 10:55 schreef vosss het volgende:
Hoe zit het eik met dat gerucht over ProDrive en Aston Martin?
Heeft daar iemand ooit nog iets van gehoord?
Dat die veredelde Renault motor uit '97 niet hielp lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 7 december 2008 02:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
en de BAR uit '99 is volgens mij niet echt een verkeerde auto echter een motor die al 2 jaar qua ontwikkeling stil stond helpt ook niet echt.
quote:Acht maanden cel geëist tegen Jos Verstappen
De echtscheidingsperikelen van Jos Verstappen beginnen groteske vormen aan te nemen. Het was al een tijdje bekend dat de voormalige Formule 1-coureur en zijn vrouw Sophie uit elkaar waren, maar vandaag (maandag) moest Verstappen zich verantwoorden voor de rechtbank in het Belgische Tongeren. Tegen de Limburger is acht maanden cel geëist vanwege het slaan en verwonden van zijn vrouw.
Volgens De Telegraaf erkende Verstappen dat er problemen waren in de huiselijke sfeer, maar vond hij de rechtszaak overdreven. De aanklachten tegen hem gingen naast het mishandelen ook over bedreigende sms-berichten en lekgestoken banden van de auto van Sophie. Dat laatste zou de afgelopen weken al drie keer zijn voorgevallen.
Op 5 januari doet de rechter uitspraak in de zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |