Ach, de FIA is wat mij betreft sowieso niet serieus te nemen qua kostenbesparing. Als ze zoveel op hadden met kostenbesparing hadden ze bijvoorbeeld veel eerder kunnen kiezen voor een V10 met een restrictor. In plaats daarvan komen ze met een verplichte V8-motor, wat de teams/fabrikanten weer op kosten jaagt. Idem met KERS. Ze laten nu ieder team een eigen systeem ontwikkelen. Lijkt mij ook aardig wat geld kosten. Of ze moeten daar in de veronderstelling leven dat er KERS-bomen bestaan waar je die dingen gratis vanaf kan halen.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:12 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ik snap de reden niet waarom teams vanaf 2010 hun eigen chassis moeten bouwen. De FIA wilt toch juist de kosten drukken
Liever dat de winnaar 12 punten krijgt. In het huidige systeem is de kans wat groter dat de kleinere teams ook punten kunnen halen. En die kans is bij het oude puntensysteem toch wat kleiner.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
Een medaillesysteem is op zich wel goed. Ik haat dat berekende rijden, dat maakt de F1 heel saai (het is al saai).
Maar het mag wel wat evenwichtiger. Bijvoorbeeld: 1 goud = 2 zilver = 3 brons
Zoiets.
Het oude puntensysteem (waarbij de winnaar 10 punten kreeg en #2 6 punten) kun je ook doen.
quote:1. Massa 6
2. Hamilton 5
3. Räikkönen 2 (2 second place finishes)
4. Alonso 2 (1 second place finish)
5. Kubica 1 (3 second place finishes)
6. Kovalainen 1 (1 second place finish)
7. Vettel 1 (no second place finishes)
8. Heidfeld 0 (4 second place finishes)
9. Rosberg 0 (1 second place finish, 1 third)
10. Glock 0 (1 second place finish, 0 third, 2 fourth)
11. Piquet 0 (1 second place finish, 1 third, 1 fourth)
12. Trulli 0 (1 third place finish, 1 fourth)
13. Barichello 0 (1 third place finish, 1 sixth)
14. Coulthard 0 (1 third place finish, 1 seventh)
15. Webber 0 (one fifth place finish)
16. Nakajima 0 (one sixth place finish, 2 seventh)
17. Button 0 (one sixth place finish)
18. Bourdais 0 (two seventh place finishes)
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?quote:Op woensdag 26 november 2008 19:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Liever dat de winnaar 12 punten krijgt. In het huidige systeem is de kans wat groter dat de kleinere teams ook punten kunnen halen. En die kans is bij het oude puntensysteem toch wat kleiner.
Ja, dat is niet helemaal fair denk ik.quote:En heb dit ergens anders vandaag gehaald, maar dit zou de einduitslag van afgelopen seizoen zijn geweest als het briljante medaillesysteem er zou zijn geweest:
[..]
Mijn idee is dat het de andere coureurs dan ook nog ergens voor vechten en op deze manier de actie op de baan wordt bevorderd. Al vind ik niet dat je het verder moet uitbreiden dan de top 8. Het moet nog wel iets speciaals blijven.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
Dat is echt overbodig en onnodig.
En één van de belangrijkste redenen daarvoor is omdat die circuits wel bereid zijn om de belachlijk hoge bedragen die Bernie wil te betalen. En daar komen dan ook nog eens de reiskosten bij voor de teams, die vrijwel allemaal hun basis in Europa hebben. Alsof het allemaal niets kost, maar daar horen we de FIA dan niet over.quote:Grand Prix' die in allerlei schimmige boevenstaten worden verreden (vergelijk de kalender van nu eens met die van 10 jaar geleden), uitgavenrestricties (valt toch niet te controleren) en nog een aantal van die zaken.
Punten zijn nu zeker wel wat waard, ieder team krijgt prijzengeld uitgereikt aan het einde van het seizoen afhankelijk van welke plaats in het constructeurskampioenschap ze gefinished zijn.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
2. nl. Valencia, waar Massa een drive-through had moeten hebben voor een 'unsafe pit-exit' en Spa, waar Hamilton voor Massa eindigde, waarbij de wedstrijdleiding in eerste instantie zei dat het goed was en vervolgens op die beslissing terugkwam, waarbij Hamilton dat zelf niet meer kon corrigeren, wat ik erger vindt dan dat ze niets hadden gezegd en Hamilton alsnog achteraf zouden hebben bestraft.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:57 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Hij bedoelt 1, want die 2e zou ik niet weten.
Ja, of wat te denken van Massa die meermaals benadeeld is door de belachelijke en inmiddels al gewijzigde regels voor de stops tijdens een SC en daardoor de winst/heel wat punten misliep. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco, waar Hamilton na z'n fout vanuit kansloze positie kon winnen en Singapore waar Ferrari moeiteloos naar een 1-2 op weg was. Daarbij was de straf in Spa natuurlijk volkomen terecht.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2. nl. Valencia, waar Massa een drive-through had moeten hebben voor een 'unsafe pit-exit' en Spa, waar Hamilton voor Massa eindigde, waarbij de wedstrijdleiding in eerste instantie zei dat het goed was en vervolgens op die beslissing terugkwam, waarbij Hamilton dat zelf niet meer kon corrigeren, wat ik erger vindt dan dat ze niets hadden gezegd en Hamilton alsnog achteraf zouden hebben bestraft.
Het gaat niet om wel of geen voordeel hebben van regels die er nu eenmaal waren, het gaat om straffen die niet consequent gegeven worden. In Valencia had Massa die moeten krijgen en in Spa Hamilton niet omdat de wedstrijdleiding had gezegd dat de manier waaroip Hamilton zijn plek aan Raikkonen had teruggegeven goed was.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, of wat te denken van Massa die meermaals benadeeld is door de belachelijke en inmiddels al gewijzigde regels voor de stops tijdens een SC en daardoor de winst/heel wat punten misliep. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco, waar Hamilton na z'n fout vanuit kansloze positie kon winnen en Singapore waar Ferrari moeiteloos naar een 1-2 op weg was. Daarbij was de straf in Spa natuurlijk volkomen terecht.
Je bedoelt dat dit niet in je straatje past om Hamilton op te hemelen.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat niet om wel of geen voordeel hebben van regels die er nu eenmaal waren, het gaat om straffen die niet consequent gegeven worden. In Valencia had Massa die moeten krijgen en in Spa Hamilton niet omdat de wedstrijdleiding had gezegd dat de manier waaroip Hamilton zijn plek aan Raikkonen had teruggegeven goed was.
ik was nooit zo'n fan van Alonso (Zeker niet toen Schumacher nog reed), maar Alonso heeft bewezen dat hij een uitstekende coureur is.quote:
Eerst nog maar es zien.. die gozer heeft alleen gezegd dat het z'n droom is!quote:
En de quote van de CEO van Santander die op F1-Live staat. Blijkbaar is het AD wat al te creatief met deze quote omgesprongen.quote:
Bronquote:"Alonso is the best driver in the world and we would like to work with him, but that's not something that depends only on us," he insisted.
Waar het mij om gaat is dat door toedoen van de FIA Massa twee overwinningen heeft gekregen die in mijn ogen aan Hamilton toebehoren. Dat Massa met andere regels er ook een meer gewonnen zou hebben doet in dit geval niet ter zake.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je bedoelt dat dit niet in je straatje past om Hamilton op te hemelen.
Behalve dat punten geld waard zijn (televisie rechten enzo geloof ikquote:Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
Dat is echt overbodig en onnodig.
Dat is dan gewoon hetzelfde systeem als nu, alleen dan met plakken ipv puntenquote:Ik zou het zelf toejuichen als de winnaar meer wordt beloond en ook de podiumplekken meer worden beloond dan de rest, maar dan moet je het wel een beetje goed doen. Dat dus een x-aantal bronzen plekken gelijk is aan één gouden plek.
Het begon met Nu.nl... Dat was de eerste in het Nederlands die zei dat Alonso naar Ferrari zou gaan. Een lopend vuurtje. :Squote:Op woensdag 26 november 2008 21:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En de quote van de CEO van Santander die op F1-Live staat. Blijkbaar is het AD wat al te creatief met deze quote omgesprongen.![]()
[..]
Bron
Dat dus.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Eerst nog maar es zien.. die gozer heeft alleen gezegd dat het z'n droom is!
quote:El Santander presiona por Alonso en Ferrari
Botín reconoce que patrocinará a la escudería en 2010: "El mejor piloto es Fernando y nos gustaría contar con él, pero no depende de nosotros"
Joaquín Maroto | 26/11/2008
Emilio Botín, presidente del Banco de Santander, reconoció ayer en Asunción (Paraguay), con motivo de la presentación del sorteo de la Copa Libertadores de fútbol, que la entidad española patrocinará a Ferrari en 2010: "El Banco de Santander estará con Ferrari en 2010, seguro". Y dejó bien claro quién es su piloto preferido, una manera clara de meter presión a Luca di Montezemolo para que fiche a Fernando Alonso para esa temporada: "Alonso es el mejor piloto del mundo y me gustaría trabajar con él. Ferrari y el Santander somos dos marcas rojas, por eso estaremos en el equipo y si podemos tendremos al mejor piloto del planeta, aunque eso no es algo que dependa sólo de nosotros".
Botín ya ha pasado algunas tardes de gran premio en el motorhome del ovetense, que le ha conquistado con su simpatía en las distancias cortas. Por eso no escatima ningún elogio a la hora de hablar de él: "Le conozco y le admiro. Ha demostrado que es el número uno incluso cuando las cosas no le han ido bien. En los momentos duros también demuestra que es un campeón". Y siguió hablando en un ambiente claramente futbolero (su banco es el patrocinador principal de la Libertadores) de los grandes momentos deportivos de la temporada. Entre ellos incluyó los triunfos de la estrella española en Singapur y Fuji: "Las mayores alegrías de este año han sido la Eurocopa y la Copa Davis, pero también he disfrutado con Nadal y Alonso".
Tal y como en AS les hemos contado la posibilidad de que Alonso vista de rojo en 2010 es altísima. Raikkonen ha estado en duda por su rendimiento en 2008 y, de hecho, hasta el último momento estuvo en el aire la posibilidad de haber hecho un trueque para 2009 del finlandés con el asturiano antes de su renovación con Renault. Además, el Santander es aliado...
Voor wat het waard is. Ik heb deze vertaling gevonden.quote:Op donderdag 27 november 2008 00:14 schreef Sally het volgende:En is er iemand die Spaans kan? Staat er ook echt dat Fernando naar Ferrari moet/gaat?
Dan ga ik onmiddelijk updaten!
http://www.as.com/motor/a(...)81126dasdaimot_3/Tes
[..]
quote:"Alonso es el mejor piloto del mundo y me gustaría trabajar con él. Ferrari y el Santander somos dos marcas rojas, por eso estaremos en el equipo y si podemos tendremos al mejor piloto del planeta, aunque eso no es algo que dependa sólo de nosotros".
"Alonso is the best driver in the world and we'd like to work with him. Ferrari and Santander are both red brands, we'll be on the best team and if we can we'll have the best driver on the planet, although that's not entirely up to us"
Ik had ook een Babelfish-stuk van iemand, en die had het ook niet over dat Alonso bij Ferrari moest komenquote:Op donderdag 27 november 2008 18:23 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voor wat het waard is. Ik heb deze vertaling gevonden.
[..]
quote:'Fernando Alonso naar Ferrari'
Fernando Alonso rijdt vanaf 2010 voor Ferrari. Althans, wel als het ligt aan de directeur van Banco de Santander, Emilo Botín. In de Spaanse sportkrant A.S. zegt Botín dat dit zijn grootste wens is.
De Spaanse bank wordt vanaf 2010 een grote sponsor van Ferrari. Daarbij zou het geweldig zijn als Alonso voor de Italiaanse renstal komt rijden, zo zegt de bankdirecteur. Het contract van Alonso, dat tot eind 2010 loopt, moet dan wel bij Renault worden afgekocht. De geruchten gaan dat Kimi Räikkönen de omgekeerde weg moet bewandelen.
Begin dit jaar werd de Spaanse coureur ook al in verband gebracht met Ferrari, maar de renstal had toen al Kimi Räikkönen en Felippe Massa vastgelegd, waarna Alonso bij Renault tekende. Räikkönen en Massa rijden in 2009 voor Ferrari.
Australie is een uur later Nederlandse tijd. Zit namelijk maar 8 uur tijd verschil in. Let wel op dat weekend de tijd weer verzet wordt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
provisional 2009 calendar*R····Grand Prix·············Circuit, City / Location····················································Date·········Local······NED* 1·····Australian GP······Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne, Victoria···29-03······17:00······08:00 09:00 2·····Malaysian GP······Sepang International Circuit, Kuala Lumpur·············05-04······17:00······11:00 3·····Chinese GP·········Shanghai International Circuit, Shanghai···················19-04······15:00······09:00 4·····Bahrain GP··········Bahrain International Circuit, Sakhir, Manama··········26-04······14:30······13:30 5·····Spanish GP·········Circuit de Catalunya, Barcelona···································10-05······14:00······14:00 6·····Monaco GP··········Circuit de Monaco, Monte Carlo···································24-05······14:00······14:00 7·····Turkish GP···········Istanbul Park, Istanbul···················································07-06······15:00······14:00 8·····British GP·············Silverstone Circuit, Silverstone····································21-06······13:00······14:00 9·····German GP··········Nürburgring, Nürburg·····················································12-07······14:00······14:00 10···Hungarian GP·····Hungaroring, Budapest··················································26-07······14:00······14:00 11···European GP······Valencia Street Circuit, Valencia···································23-08······14:00······14:00 12···Belgian GP··········Circuit de Spa-Francorchamps, Spa···························30-08······14:00······14:00 13···Italian GP·············Autodromo Nazionale Monza, Monza···························13-09······14:00······14:00 14···Singapore GP·····Marina Bay Street Circuit, Singapore···························27-09······20:00······14:00 15···Japanese GP······Suzuka Circuit, Suzuka···················································04-10······15:00······08:00 16···Brazilian GP········Autódromo José Carlos Pace, São Paulo··················18-10······14:00······18:00 17···Abu Dhabi GP·····Yas Marina Circuit, Abu Dhabi·······································01-11······TBA·········TBA
* onder voorbehoud, feel free to correct!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |