Benieuwd of hij volgend jaar weer in Amerika rijdt. Hij vedient het wel eigenlijk. Vindt het nog steeds vreemd dat de beste rookie het jaar daarop niet meer rijdt. De fusie heeft daar natuurlijk invloed op gehad, maar dan nog...quote:Op zondag 23 november 2008 14:17 schreef HPoi het volgende:
Oh, misschien kunnen ze dan even Doornbos optrommelen.
Ik denk dat de kredietcrisis daar ook een rol in speelt. Al diverse gerenommeerde teams hebben aangegeven moeite te hebben met het vinden van sponsoren.quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
Hij zei dat hij met de perspresentatie van de A1GP heel ver was met een team in de IndyCars in de VS, maar helaas nog niets van gehoord ...
quote:Barrichello: "Ferrari dreigde me te ontslaan"
Rubens Barrichello heeft tijdens een Braziliaans televisieprogramma een boekje open gedaan over zijn tijd bij Ferrari. De 36-jarige Braziliaan speelde van 2000 tot en met 2005 overduidelijk tweede viool bij het Italiaanse team, als teamgenoot van Michael Schumacher, maar volgens Barrichello ging het zelfs zover dat er gedreigd werd met ontslag, als hij niet aan de kant zou gaan voor de Duitser.
Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk van 2002 moest Barrichello, die aan de leiding reed, op het allerlaatste moment van het gas om de overwinning aan Schumacher te laten. Als hij dat niet had gedaan, was hij ontslagen, zo laat Barrichello nu weten: "Acht ronden voor het einde begon het. Ze vertelden me dat Michael achter me reed en dat het kampioenschap erg belangrijk was. Het gesprek werd iedere ronde heftiger en toen werd me verteld dat ik aan mijn contract moest denken. De boodschap was duidelijk. Ik moest mijn voet van het gas halen anders werd ik op straat gezet."
Barrichello heeft Schumacher na de race nog gevraagd of hij op de hoogte was van wat er precies was gebeurd. Barrichello: "Hij heeft me gezegd dat hij niets te maken had met deze beslissing, maar ik heb documenten thuis liggen die aantonen dat hij wel degelijk op de hoogte was van alles wat er zich heeft afgespeeld."
Ik ga Steve Rider wel missen, maar het ziet eruit als een leuk teamquote:Coulthard and Jordan join BBC
24 November 2008
Former Formula One driver David Coulthard and former F1 team boss Eddie Jordan have joined the BBC as part of next year's presentation team in Formula One. David Coulthard will join Eddie Jordan as a pundit alongside anchor Jake Humphrey.
Jonathan Legard moves from 5 Live to commentate with ex-F1 driver and award-winning broadcaster Martin Brundle.
BBC's pit-lane reporters will be Ted Kravitz and Lee McKenzie.
Formule 1 lijkt ook wel de enige sport waar dit soort uitspraken taboe zijnquote:Op dinsdag 25 november 2008 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Hij uit zware kritiek op Ferrari ja en er zal wel een kern van waarheid in zitten, maar de vuile was zo duidelijk buiten hangen is niet erg netjes. Hij is nog in de race om een stoeltje bij Honda, maar dat kan hij na deze uitspraken denk ik wel op zijn buik schrijven, omdat Ross Brawn daar nu werkzaam is. Dan blijft Toro Rosso nog over als enige mogelijkheid, maar ik denk ook niet dat hij daar aan de bak komt.
Barrichello haalt uit naar Ferrari
Nee, maar hij werkte wel mee aan die praktijken als grote strateeg. Het is in mijn ogen niet verstandig dat Barrichello juist nu de uitspraken doet als hij nog in de race is om een stoeltje bij een team. Volgens mij had hij er even mee moeten wachten, maar aan de andere kant kan hij dan van verbitterdheid beschuldigd worden omdat hij geen stoeltje voor het volgende heeft weten te bemachtigen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:59 schreef Atreidez het volgende:
En jij weet wat Brawn zijn mening is over de dingen die bij Ferrari zijn voorgevallen?
Het was de strategie om Rubens voor Michael te krijgen op de baanquote:Op dinsdag 25 november 2008 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, maar hij werkte wel mee aan die praktijken als grote strateeg.
En jij gelooft dat Michael vanaf race 1 geen voorkeursbehandeling kreeg?quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Formule 1 lijkt ook wel de enige sport waar dit soort uitspraken taboe zijnImo is er niets mis met de uitspraken van Rubiñho. Het is dan ook min of meer publiek geheim wat nu door hem bevestigd wordt.
Ferrari heeft altijd al gezegd dat : "Two Ferrari drivers will start the season with equal status and both drivers will have the opportunity to have a go at the title."
Als Rubiñho meer punten had gehad dan Schumi dan had Schumi over de radio te horen gekregen dat hij aan z'n contract moest denken.
There is no spoon > De was is al schoon.
De beruchte race was al vroeg in het seizoen (6de race) en Schumacher stond al een straatlengte voor in het kampioenschap. Ja Schumacher had de nummer 1 status, maar dit sloeg gewoon nergens op.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Formule 1 lijkt ook wel de enige sport waar dit soort uitspraken taboe zijnImo is er niets mis met de uitspraken van Rubiñho. Het is dan ook min of meer publiek geheim wat nu door hem bevestigd wordt.
Ferrari heeft altijd al gezegd dat : "Two Ferrari drivers will start the season with equal status and both drivers will have the opportunity to have a go at the title."
Als Rubiñho meer punten had gehad dan Schumi dan had Schumi over de radio te horen gekregen dat hij aan z'n contract moest denken.
There is no spoon > De was is al schoon.
Bronquote:Red Bull buys back Toro Rosso stake
Energy drinks giant Red Bull has bought back the 50 per cent stake in the Toro Rosso Formula One team owned by Gerhard Berger.
Berger had purchased the stake from Red Bull owner Dietrich Mateschitz back in 2006, after the Austrian billionaire had bought the Minardi team and renamed it.
On Tuesday, Mateschitz announced he had bought Berger's shares back, taking complete control of Toro Rosso.
"I am very grateful to Gerhard for his huge input," said Mateschitz. "Together we turned Toro Rosso into a team that qualified on a regular basis in the top 10 and collected world championship points."
Toro Rosso were the best of the Red Bull-owned squads this year, taking their maiden victory at the Italian Grand Prix and finishing ahead of Red Bull Racing.
The team's future had been in some doubt for some time after Mateschitz announced his intention to sell his stake earlier this year.
Schumacherquote:
Een van de redenen zou kunnen zijn dat Berger zelf een deel van de kosten moest dragen. En omdat hij geen sponsoren kon vinden zou hij zijn privé kapitaal moeten gebruiken en had daar geen zin in. Vandaar dat hij zijn deel verkocht aan Red Bull.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:43 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dat was onverwacht...
ben benieuwd of berger nog wel aanblijft bij STR
quote:Berger told APA that he will no longer be involved at all. "This is no big secret," he explained.
quote:Panasonic Toyota Racing maakte vandaag bekend dat de nieuwe livery voor het team, inclusief de nieuwe TF109-bolide, voor het eerst getoond wordt op 15 januari 2009.
Ik snap de reden niet waarom teams vanaf 2010 hun eigen chassis moeten bouwen. De FIA wilt toch juist de kosten drukkenquote:Op woensdag 26 november 2008 10:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een van de redenen zou kunnen zijn dat Berger zelf een deel van de kosten moest dragen. En omdat hij geen sponsoren kon vinden zou hij zijn privé kapitaal moeten gebruiken en had daar geen zin in. Vandaar dat hij zijn deel verkocht aan Red Bull.
En nee, Berger blijft niet aan.
[..]
bronquote:Ecclestone: 'Medaillesysteem komt er echt'
Het is geen proefballonnetje en het was al helemaal geen grap: Bernie Ecclestone is vastbesloten volgend seizoen medailles te introduceren en daarmee de kampioen in de Formule 1 aan te wijzen. Ecclestone: ,,Het voorstel moet alleen nog goedgekeurd worden.”
Ook al werd het WK afgelopen seizoen pas in de laatste bocht van de laatste Grand Prix in het voordeel van Lewis Hamilton beslist, Ecclestone is het zat dat de races als saai worden bestempeld. Hij wil meer spanning creëren.
,,Het komt er echt van”, zegt Ecclestone tijdens een persmoment in Londen waarbij hij LG officieel bevestigt als nieuwe tijdwaarnemer. Het is de bedoeling dat zijn plan spoedig door de World Motor Sport Council wordt geratificeerd.
Ecclestone vervolgt: ,,De teams hebben er al mee ingestemd. De hele reden dat ik over een nieuwe opzet ben gaan nadenken? Ik ben het zat dat iedereen zeurt dat er amper nog wordt ingehaald. Dat ligt niet aan de auto's of aan de circuits, maar aan de coureurs die geen risico meer durven te nemen.”
,,Als ik tweede lig vlak achter de koploper, dan kijk ik wel uit om onnodige risico's te nemen als daar slechts een beloning van twee extra punten tegenover staat. Kan ik een gouden medaille winnen terwijl op basis daarvan de uitslag in het WK wordt bepaald, dan ben ik bereid er alles aan te doen om mijn voorganger te passeren.”
Ecclestone verwacht dat de strijd om het WK met de invoering van het nieuwe puntensysteem een stuk spannender wordt. ,,Dit seizoen hebben we een paar keer gezien dat Hamilton Massa niet wilde inhalen omdat het hem amper extra punten opleverde. Had hij wel een poging gewaagd, een fout gemaakt en posities verloren, dan was ik als teambaas hartstikke kwaad geweest.”
,,Ik vind het maar niets dat iemand kampioen kan worden zonder ook maar een Grand Prix te winnen”, doet Ecclestone in zekere zin op Robert Kubica. Door de fouten van Hamilton en Massa kon de Pool lang aanhaken in de titelrace terwijl hij slechts één race wist te winnen. Net als bijvoorbeeld Sebastian Vettel.
De vraag blijft of het eerlijk is dat een coureur die zes Grand Prix' wint en verder alleen maar uitvalt wereldkampioen kan worden, terwijl zijn rivaal elke race op het podium eindigt en daarmee veel meer punten scoort. Ecclestone: ,,Dan moet de verliezer het seizoen daarop maar harder zijn best doen.”
Middels het voorgestelde medaillesysteem zou Felipe Massa, en dus niet Lewis Hamilton, afgelopen seizoen kampioen zijn geworden. Dit omdat de Braziliaan zes races heeft gewonnen en daarmee een gouden medaille meer zou hebben verdiend dan Hamilton.
Iemand de bijv. 12 x Zilver heeft (maar geen goud) verliest van iemand die door geluk 1 x Goud heeft en verder achteraan rijdt.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:31 schreef Tarabass het volgende:
Maar wat al de ene één gouwe medaille heeft, en een ander 3 bronzen? Wie wint er dan? Want het kan dan niet zo zijn dat iemand die nog nooit een race heeft gewonnen kampioen wordt :S
quote:Dit omdat de Braziliaan zes races heeft gewonnen en daarmee een gouden medaille meer zou hebben verdiend dan Hamilton.
Puh-lease.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarvan er twee door de FIA aan hem zijn geschonken, die Hamilton anders gewonnen zou hebben.
dat is het belachelijke aan de hele regel...quote:Op woensdag 26 november 2008 15:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Iemand de bijv. 12 x Zilver heeft (maar geen goud) verliest van iemand die door geluk 1 x Goud heeft en verder achteraan rijdt.
Ach, de FIA is wat mij betreft sowieso niet serieus te nemen qua kostenbesparing. Als ze zoveel op hadden met kostenbesparing hadden ze bijvoorbeeld veel eerder kunnen kiezen voor een V10 met een restrictor. In plaats daarvan komen ze met een verplichte V8-motor, wat de teams/fabrikanten weer op kosten jaagt. Idem met KERS. Ze laten nu ieder team een eigen systeem ontwikkelen. Lijkt mij ook aardig wat geld kosten. Of ze moeten daar in de veronderstelling leven dat er KERS-bomen bestaan waar je die dingen gratis vanaf kan halen.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:12 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ik snap de reden niet waarom teams vanaf 2010 hun eigen chassis moeten bouwen. De FIA wilt toch juist de kosten drukken
Liever dat de winnaar 12 punten krijgt. In het huidige systeem is de kans wat groter dat de kleinere teams ook punten kunnen halen. En die kans is bij het oude puntensysteem toch wat kleiner.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
Een medaillesysteem is op zich wel goed. Ik haat dat berekende rijden, dat maakt de F1 heel saai (het is al saai).
Maar het mag wel wat evenwichtiger. Bijvoorbeeld: 1 goud = 2 zilver = 3 brons
Zoiets.
Het oude puntensysteem (waarbij de winnaar 10 punten kreeg en #2 6 punten) kun je ook doen.
quote:1. Massa 6
2. Hamilton 5
3. Räikkönen 2 (2 second place finishes)
4. Alonso 2 (1 second place finish)
5. Kubica 1 (3 second place finishes)
6. Kovalainen 1 (1 second place finish)
7. Vettel 1 (no second place finishes)
8. Heidfeld 0 (4 second place finishes)
9. Rosberg 0 (1 second place finish, 1 third)
10. Glock 0 (1 second place finish, 0 third, 2 fourth)
11. Piquet 0 (1 second place finish, 1 third, 1 fourth)
12. Trulli 0 (1 third place finish, 1 fourth)
13. Barichello 0 (1 third place finish, 1 sixth)
14. Coulthard 0 (1 third place finish, 1 seventh)
15. Webber 0 (one fifth place finish)
16. Nakajima 0 (one sixth place finish, 2 seventh)
17. Button 0 (one sixth place finish)
18. Bourdais 0 (two seventh place finishes)
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?quote:Op woensdag 26 november 2008 19:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Liever dat de winnaar 12 punten krijgt. In het huidige systeem is de kans wat groter dat de kleinere teams ook punten kunnen halen. En die kans is bij het oude puntensysteem toch wat kleiner.
Ja, dat is niet helemaal fair denk ik.quote:En heb dit ergens anders vandaag gehaald, maar dit zou de einduitslag van afgelopen seizoen zijn geweest als het briljante medaillesysteem er zou zijn geweest:
[..]
Mijn idee is dat het de andere coureurs dan ook nog ergens voor vechten en op deze manier de actie op de baan wordt bevorderd. Al vind ik niet dat je het verder moet uitbreiden dan de top 8. Het moet nog wel iets speciaals blijven.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
Dat is echt overbodig en onnodig.
En één van de belangrijkste redenen daarvoor is omdat die circuits wel bereid zijn om de belachlijk hoge bedragen die Bernie wil te betalen. En daar komen dan ook nog eens de reiskosten bij voor de teams, die vrijwel allemaal hun basis in Europa hebben. Alsof het allemaal niets kost, maar daar horen we de FIA dan niet over.quote:Grand Prix' die in allerlei schimmige boevenstaten worden verreden (vergelijk de kalender van nu eens met die van 10 jaar geleden), uitgavenrestricties (valt toch niet te controleren) en nog een aantal van die zaken.
Punten zijn nu zeker wel wat waard, ieder team krijgt prijzengeld uitgereikt aan het einde van het seizoen afhankelijk van welke plaats in het constructeurskampioenschap ze gefinished zijn.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
2. nl. Valencia, waar Massa een drive-through had moeten hebben voor een 'unsafe pit-exit' en Spa, waar Hamilton voor Massa eindigde, waarbij de wedstrijdleiding in eerste instantie zei dat het goed was en vervolgens op die beslissing terugkwam, waarbij Hamilton dat zelf niet meer kon corrigeren, wat ik erger vindt dan dat ze niets hadden gezegd en Hamilton alsnog achteraf zouden hebben bestraft.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:57 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Hij bedoelt 1, want die 2e zou ik niet weten.
Ja, of wat te denken van Massa die meermaals benadeeld is door de belachelijke en inmiddels al gewijzigde regels voor de stops tijdens een SC en daardoor de winst/heel wat punten misliep. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco, waar Hamilton na z'n fout vanuit kansloze positie kon winnen en Singapore waar Ferrari moeiteloos naar een 1-2 op weg was. Daarbij was de straf in Spa natuurlijk volkomen terecht.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2. nl. Valencia, waar Massa een drive-through had moeten hebben voor een 'unsafe pit-exit' en Spa, waar Hamilton voor Massa eindigde, waarbij de wedstrijdleiding in eerste instantie zei dat het goed was en vervolgens op die beslissing terugkwam, waarbij Hamilton dat zelf niet meer kon corrigeren, wat ik erger vindt dan dat ze niets hadden gezegd en Hamilton alsnog achteraf zouden hebben bestraft.
Het gaat niet om wel of geen voordeel hebben van regels die er nu eenmaal waren, het gaat om straffen die niet consequent gegeven worden. In Valencia had Massa die moeten krijgen en in Spa Hamilton niet omdat de wedstrijdleiding had gezegd dat de manier waaroip Hamilton zijn plek aan Raikkonen had teruggegeven goed was.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, of wat te denken van Massa die meermaals benadeeld is door de belachelijke en inmiddels al gewijzigde regels voor de stops tijdens een SC en daardoor de winst/heel wat punten misliep. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco, waar Hamilton na z'n fout vanuit kansloze positie kon winnen en Singapore waar Ferrari moeiteloos naar een 1-2 op weg was. Daarbij was de straf in Spa natuurlijk volkomen terecht.
Je bedoelt dat dit niet in je straatje past om Hamilton op te hemelen.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat niet om wel of geen voordeel hebben van regels die er nu eenmaal waren, het gaat om straffen die niet consequent gegeven worden. In Valencia had Massa die moeten krijgen en in Spa Hamilton niet omdat de wedstrijdleiding had gezegd dat de manier waaroip Hamilton zijn plek aan Raikkonen had teruggegeven goed was.
ik was nooit zo'n fan van Alonso (Zeker niet toen Schumacher nog reed), maar Alonso heeft bewezen dat hij een uitstekende coureur is.quote:
Eerst nog maar es zien.. die gozer heeft alleen gezegd dat het z'n droom is!quote:
En de quote van de CEO van Santander die op F1-Live staat. Blijkbaar is het AD wat al te creatief met deze quote omgesprongen.quote:
Bronquote:"Alonso is the best driver in the world and we would like to work with him, but that's not something that depends only on us," he insisted.
Waar het mij om gaat is dat door toedoen van de FIA Massa twee overwinningen heeft gekregen die in mijn ogen aan Hamilton toebehoren. Dat Massa met andere regels er ook een meer gewonnen zou hebben doet in dit geval niet ter zake.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je bedoelt dat dit niet in je straatje past om Hamilton op te hemelen.
Behalve dat punten geld waard zijn (televisie rechten enzo geloof ikquote:Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
Dat is echt overbodig en onnodig.
Dat is dan gewoon hetzelfde systeem als nu, alleen dan met plakken ipv puntenquote:Ik zou het zelf toejuichen als de winnaar meer wordt beloond en ook de podiumplekken meer worden beloond dan de rest, maar dan moet je het wel een beetje goed doen. Dat dus een x-aantal bronzen plekken gelijk is aan één gouden plek.
Het begon met Nu.nl... Dat was de eerste in het Nederlands die zei dat Alonso naar Ferrari zou gaan. Een lopend vuurtje. :Squote:Op woensdag 26 november 2008 21:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En de quote van de CEO van Santander die op F1-Live staat. Blijkbaar is het AD wat al te creatief met deze quote omgesprongen.![]()
[..]
Bron
Dat dus.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Eerst nog maar es zien.. die gozer heeft alleen gezegd dat het z'n droom is!
quote:El Santander presiona por Alonso en Ferrari
Botín reconoce que patrocinará a la escudería en 2010: "El mejor piloto es Fernando y nos gustaría contar con él, pero no depende de nosotros"
Joaquín Maroto | 26/11/2008
Emilio Botín, presidente del Banco de Santander, reconoció ayer en Asunción (Paraguay), con motivo de la presentación del sorteo de la Copa Libertadores de fútbol, que la entidad española patrocinará a Ferrari en 2010: "El Banco de Santander estará con Ferrari en 2010, seguro". Y dejó bien claro quién es su piloto preferido, una manera clara de meter presión a Luca di Montezemolo para que fiche a Fernando Alonso para esa temporada: "Alonso es el mejor piloto del mundo y me gustaría trabajar con él. Ferrari y el Santander somos dos marcas rojas, por eso estaremos en el equipo y si podemos tendremos al mejor piloto del planeta, aunque eso no es algo que dependa sólo de nosotros".
Botín ya ha pasado algunas tardes de gran premio en el motorhome del ovetense, que le ha conquistado con su simpatía en las distancias cortas. Por eso no escatima ningún elogio a la hora de hablar de él: "Le conozco y le admiro. Ha demostrado que es el número uno incluso cuando las cosas no le han ido bien. En los momentos duros también demuestra que es un campeón". Y siguió hablando en un ambiente claramente futbolero (su banco es el patrocinador principal de la Libertadores) de los grandes momentos deportivos de la temporada. Entre ellos incluyó los triunfos de la estrella española en Singapur y Fuji: "Las mayores alegrías de este año han sido la Eurocopa y la Copa Davis, pero también he disfrutado con Nadal y Alonso".
Tal y como en AS les hemos contado la posibilidad de que Alonso vista de rojo en 2010 es altísima. Raikkonen ha estado en duda por su rendimiento en 2008 y, de hecho, hasta el último momento estuvo en el aire la posibilidad de haber hecho un trueque para 2009 del finlandés con el asturiano antes de su renovación con Renault. Además, el Santander es aliado...
Voor wat het waard is. Ik heb deze vertaling gevonden.quote:Op donderdag 27 november 2008 00:14 schreef Sally het volgende:En is er iemand die Spaans kan? Staat er ook echt dat Fernando naar Ferrari moet/gaat?
Dan ga ik onmiddelijk updaten!
http://www.as.com/motor/a(...)81126dasdaimot_3/Tes
[..]
quote:"Alonso es el mejor piloto del mundo y me gustaría trabajar con él. Ferrari y el Santander somos dos marcas rojas, por eso estaremos en el equipo y si podemos tendremos al mejor piloto del planeta, aunque eso no es algo que dependa sólo de nosotros".
"Alonso is the best driver in the world and we'd like to work with him. Ferrari and Santander are both red brands, we'll be on the best team and if we can we'll have the best driver on the planet, although that's not entirely up to us"
Ik had ook een Babelfish-stuk van iemand, en die had het ook niet over dat Alonso bij Ferrari moest komenquote:Op donderdag 27 november 2008 18:23 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voor wat het waard is. Ik heb deze vertaling gevonden.
[..]
quote:'Fernando Alonso naar Ferrari'
Fernando Alonso rijdt vanaf 2010 voor Ferrari. Althans, wel als het ligt aan de directeur van Banco de Santander, Emilo Botín. In de Spaanse sportkrant A.S. zegt Botín dat dit zijn grootste wens is.
De Spaanse bank wordt vanaf 2010 een grote sponsor van Ferrari. Daarbij zou het geweldig zijn als Alonso voor de Italiaanse renstal komt rijden, zo zegt de bankdirecteur. Het contract van Alonso, dat tot eind 2010 loopt, moet dan wel bij Renault worden afgekocht. De geruchten gaan dat Kimi Räikkönen de omgekeerde weg moet bewandelen.
Begin dit jaar werd de Spaanse coureur ook al in verband gebracht met Ferrari, maar de renstal had toen al Kimi Räikkönen en Felippe Massa vastgelegd, waarna Alonso bij Renault tekende. Räikkönen en Massa rijden in 2009 voor Ferrari.
Australie is een uur later Nederlandse tijd. Zit namelijk maar 8 uur tijd verschil in. Let wel op dat weekend de tijd weer verzet wordt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
provisional 2009 calendar*R····Grand Prix·············Circuit, City / Location····················································Date·········Local······NED* 1·····Australian GP······Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne, Victoria···29-03······17:00······08:00 09:00 2·····Malaysian GP······Sepang International Circuit, Kuala Lumpur·············05-04······17:00······11:00 3·····Chinese GP·········Shanghai International Circuit, Shanghai···················19-04······15:00······09:00 4·····Bahrain GP··········Bahrain International Circuit, Sakhir, Manama··········26-04······14:30······13:30 5·····Spanish GP·········Circuit de Catalunya, Barcelona···································10-05······14:00······14:00 6·····Monaco GP··········Circuit de Monaco, Monte Carlo···································24-05······14:00······14:00 7·····Turkish GP···········Istanbul Park, Istanbul···················································07-06······15:00······14:00 8·····British GP·············Silverstone Circuit, Silverstone····································21-06······13:00······14:00 9·····German GP··········Nürburgring, Nürburg·····················································12-07······14:00······14:00 10···Hungarian GP·····Hungaroring, Budapest··················································26-07······14:00······14:00 11···European GP······Valencia Street Circuit, Valencia···································23-08······14:00······14:00 12···Belgian GP··········Circuit de Spa-Francorchamps, Spa···························30-08······14:00······14:00 13···Italian GP·············Autodromo Nazionale Monza, Monza···························13-09······14:00······14:00 14···Singapore GP·····Marina Bay Street Circuit, Singapore···························27-09······20:00······14:00 15···Japanese GP······Suzuka Circuit, Suzuka···················································04-10······15:00······08:00 16···Brazilian GP········Autódromo José Carlos Pace, São Paulo··················18-10······14:00······18:00 17···Abu Dhabi GP·····Yas Marina Circuit, Abu Dhabi·······································01-11······TBA·········TBA
* onder voorbehoud, feel free to correct!
quote:Het plan van Bernie Ecclestone om de puntentelling in de Formule 1 te vervangen door een medaillesysteem wordt mogelijk niet door de FIA goedgekeurd. Gisteren nog zei Eccelstone dat hij er zeker van was dat het er zou komen
quote:De Grand Prix van Groot-Brittannië wordt in 2010 verreden op Donington Park. Echter worden auto's van bezoekers geweerd: het circuit zal alleen bereikbaar zijn met trein en bus. Dat heeft de directie van de baan laten weten op een open dag.
En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn?quote:Op donderdag 27 november 2008 22:02 schreef Sally het volgende:
FIA koel tegenover 'medailleplan'
[..]
Pfieuw, gelukkig...
quote:Op donderdag 27 november 2008 22:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn?
standaard-motor kan ik nog enigszins begrijpen, maar dat medaille planquote:Op donderdag 27 november 2008 22:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn?
Sinterklaas goede ideeen? Nee hoor, nog steeds niks gekregen van die ouwe...quote:Op donderdag 27 november 2008 22:35 schreef Sally het volgende:
[..]Sinterklaas in ouder.. Maar die heeft nog altijd goeie ideeen
![]()
Liever die medailles dan een standaardmotor. Oke een standaard motor brengt de kosten omlaag maar het is wel F1 he... dat mag best wa kosten.... gewoon een reclame spot iedere twee weken van 3 uur per weekend!quote:Op donderdag 27 november 2008 22:37 schreef kepler het volgende:
[..]
standaard-motor kan ik nog enigszins begrijpen, maar dat medaille plan
ah ... valt wel mee eigenlijk (misleidende titel, zegquote:Verstappen backs Ecclestone concept
Fri 28 Nov, 12:31 PM
Former F1 driver Jos Verstappen has added a lone voice of support to the concept of an Olympic Games-style 'medals' scoring system, albeit in a differing form.
F1 Chief Executive Bernie Ecclestone is pushing for the scheme to be introduced for next year, with the aim of compelling drivers to prioritise race wins rather than mere points.
"There are a lot of people who have ridiculed this suggestion, and honestly I have to admit at first that I thought the stress of divorce had got to him," Verstappen, 36, wrote in his column in the Dutch newspaper De Telegraaf.
"But I think he actually has a point. Like him, I think the winner of the most races in a season should automatically be the world champion."
But Verstappen, who raced the last of his 107 Grand Prix for Minardi in 2003, believes Ecclestone's concept could be achieved simply by reverting to awarding the winner with a bigger margin over second place.
Prior to 2003, second place-getters scored only six points, compared to the current eight.
Verstappen said: "It would be much more of an incentive for the driver in second place to do everything he can to catch up the front runner. At the moment, too often you see that drivers are happy to settle for their position, because the risk of trying to improve is too high."
mwoaquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:43 schreef Atreidez het volgende:
Toch klopt de voorvleugel op dat plaatje niet. Op de al rijdende auto's zag ie er iig veel breder uit
Verstappen wil aanpassing puntensysteemquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ah ... valt wel mee eigenlijk (misleidende titel, zeg)
quote:Jos Verstappen vindt dat Bernie Ecclestone de puntentelling in de Formule 1 moet veranderen. De Formule 1-baas kwam eerder met het plan om de punten te vervangen door medailles. Verstappen heeft een ander puntensysteem op het oog.
Met H-pattern handbakkenquote:Op vrijdag 28 november 2008 19:52 schreef vosss het volgende:
Ik vind dat ze ipv de 2009 auto's gewoon weer moeten rijden met die van begin jaren 90![]()
![]()
![]()
![]()
en de mooiste F1 aller tijden als je het mij vraagt is toch wel deze :quote:Alonso won't leave F1 without another title
Renault F1 Team driver Fernando Alonso, who won the title in 2005 and 2006, has declared that he will not retire from the sport before winning another drivers crown. Alonso said to the Spanish radio network 'Cadena SER': "I'm more or less convinced about not leaving F1 without becoming world champion again."
Die voorvleugel zie ik wel wat in eigenlijkquote:Op zaterdag 29 november 2008 13:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
en de mooiste F1 aller tijden als je het mij vraagt is toch wel deze :
[ afbeelding ]
1983 Brabham-BMW BT52
Snelste ronde 1 punt en pole ook 1 punt ^^quote:Op zondag 30 november 2008 17:14 schreef bodylotion het volgende:
bijvoorbeeld
1: 30 ptn
2: 15 ptn
3: 10 ptn
4: 5 ptn
5; 4 ptn
6: 3 ptn
7: 2 ptn
8: 1 pt
en dan de snelste ronde ook 5 punten bijv.
Je ziet nu dat sommige met P4 ook genoegen nemen in het acht nemen van hun strategie hoor.....wellicht prikkelt dat punt om ze toch voor P1 te gaanquote:Op zondag 30 november 2008 22:38 schreef bodylotion het volgende:
punt voor pole ben ik niet zo'n voorstander van. vooraan staan is op zich al een hele belangrijke beloning
quote:2009 Testing Dates & Tracks
2009 F1 testing is under way and we’ve already seen most of the F1 teams in action.
Here’s a summary of the known dates for 2009 testing, along with maps of the tracks they will be visiting.
Circuit de Catalunya, Barcelona, Spain
Dates: November 17-19th
Mugello Circuit, Italy
Dates: November 20th-21st
Pista di Fiorano, Italy
Dates: November 26th
Circuito Permanante de Jerez, Spain
Dates: December 9-11th
Bahrain International Circuit
Dates: December 10-12th
Autodromo Internacional do Algarve, Portugal
Dates: January 20th-22nd
Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo, Spain
Dates: January 20th
quote:Hockenheim's F1 future in doubt
The future of Formula One at the Hockenheim circuit is in doubt unless the government decides to help financially, a track official has said.
"Without grants from the state there will be no more Formula One in Hockenheim," Karl-Josef Schmidt told the Der Tagesspiegel newspaper.
The track will be absent from the calendar next year because it is alternating the event with the Nurburgring.
According to the newspaper, Hockenheim made a loss of 5.3 million euros this year after hosting the German Grand Prix.
The Canadian and French Grands Prix will not be on next year's schedule due to financial reasons.
Schmidt believes only Arab countries will be able to afford hosting a Formula One race if the future unless they start to get better deals.
"Formula One will disappear not just from Hockenheim but from Germany as a whole. Then it will only be run in Arab countries," he added.
There are currently five German drivers racing in Formula One, plus companies such as BMW and Mercedes.
Rubinho heeft Schumi verslagenquote:Op maandag 1 december 2008 14:07 schreef -Jean- het volgende:
Barrichello verslaat Schumacher en Massa in rechtstreeks duel
Uitgegeven door Casper Bekking 1 december 2008 08:24 - Print artikel
Rubens Barrichello heeft het kartingevenement in Florianopolis, Brazilië, gewonnen. De Honda F1-coureur versloeg in de race onder anderen initiatiefnemer Felipe Massa, Michael Schumacher en Jeff Gordon. Renault-testcoureur Lucas di Grassi eindigde als tweede in de International Challenge of the Stars, waarbij de opbrengst naar een goed doel ging. Michael Schumacher nam voor het tweede opeenvolgende jaar deel en eindigde als achtste na een uitvalbeurt in de tweede van de drie races.
Felipe Massa won de tweede race van 25 minuten op de Kartodromo dos Ingleses en eindigde als derde in de eindstad. Di Grassi wordt ironisch genoeg veelvuldig genoemd als vervanger van Barrichello bij het team van Honda komend seizoen. "Kunnen we de opnamen snel naar Honda sturen?!", zei Barrichello na afloop tegenover Globo TV. "Iedereen wilde dit evenement winnen, maar we kunnen niet elkaar van de baan drukken aangezien het om een goed doel gaat. Het is een fantastisch evenement!"
Sorry jongen, kans gehad, boot gemist. Volgend leven beter. Je kunt nog heel wat jaartjes plezier hebben in Le Mans, DTM of WTCC, maar zet de F1 maar uit je hoofd.quote:Giorgio Pantano says he feels abandoned by Formula One with no teams looking at him despite him winning this season's GP2 championship.
The 29-year-old Italian, who raced for Jordan in 2004, beat Bruno Senna and Sebastien Buemi - who are both being considered for F1 race seats - to the GP2 title this year, but has no options himself - the first time since GP2's inception in 2005 that its champion has not found a drive in F1.
"I challenge anyone to have a CV as good as mine," Pantano told Autosprint. "I won two karting world titles, three European, three Italian, German F3, GP2 and was always at the front in F3000. But now I don't have a seat in F1, is this a joke?
"That's what it's like now, if you don't get in touch with people, no one looks for you. I feel abandoned.
"The only person behaving fairly has been Ecclestone. I called him a few days ago and after ten minutes he called me back. The only real drives still available are at Honda and Toro Rosso. Bernie told me that if anything moves, I'll be the first to know.
"But I feel total indifference towards me. I read of Senna and Buemi but, really, what have they done? At this point, a guy in my situation must think that being a racing driver is not advantageous, doing another job would be better."
Pantano believes that a driver's talent is no longer relevant if he cannot bring substantial financial backing to a team.
"Money is becoming the priority in order to race, talent doesn't exist any more," he said. "I think I could still do six or seven years in F1 at high levels.
"I would just like someone to let me test an F1 car. Once the test is done, they'd tell me whether I could be a possible world champion or not. That would give me peace of mind.
"I just want a credible test, a real chance that puts me in the conditions of being properly assessed."
quote:Alonso in quit threat over rules
Fernando Alonso has warned he could walk away from Formula One if plans to introduce a standard engine for all teams go ahead from 2010.
F1's governing body the FIA has made the engine proposal as one of three options to cut what it views as the sport's excessive costs.
But Renault's double world champion said: "If they approve a single engine that would be the last straw.
"It would be time to start thinking about retirement."
FIA president Max Mosley insists F1 must reduce costs by 2010 to stay credible amid a global financial crisis.
But his proposal to introduce a standard engine has met with disapproval from the road-car manufacturers.
Ferrari threatened to review their participation in the sport arguing; "the use of same engines would deprive F1 of its competition and technological development".
The teams have already agreed to cut the cost of customer engines by more than £12m from 2011 - and are working with the FIA on changes for 2010.
The FIA has given the teams three options to reduce engine costs.
The first is a standard engine produced by a supplier, with current engine makers free to build their own to the same design. The road-car manufacturers in F1 have made it clear they are opposed to this idea.
A second option is for a teams' consortium to obtain a low-cost engine.
And a third, which was initially the idea of the teams, would result in independent teams receiving a complete power-train (engine, gearbox and transmission) for less than 5 million euros (£3.9m) a season.
Alonso's Renault team have made it clear they are opposed to standard engines, but the Spaniard spoke positively about next season's rules changes.
New regulations for 2009 will see the return of slick tyres, the introduction of the new kinetic energy recovery system (Kers) and aerodynamic alterations.
The changes are, in part, designed to make overtaking easier and to increase competitiveness - and Alonso says that will help him in his quest for a third world title.
"The advantage is that practically everybody is starting from zero," said Alonso, who won the Singapore and Japanese Grands Prix last season.
"Next year I will try to be champion. You can't allow yourself to start the championship without thinking you're going to win.
"My objective is to win the title. It's a very clear objective, although it may have to be altered as the year goes on."
En dat is ie ook alleen maar geworden omdat er niemand was die zijn ervaring kon ''overklassen'' (als je het zo wilt/mag noemen). Want om nu te zeggen dat ie over talent beschiktquote:Op woensdag 3 december 2008 15:18 schreef Atreidez het volgende:
Hij is kampioen GP2, maar daar had ie wel 4 seizoenen voor nodig
Bron?quote:Op woensdag 3 december 2008 19:19 schreef vosss het volgende:
Offtopic:
Ik lees net dat Doornbos bij HVM gaat racen
Ik bedoel een betrouwbare bronquote:Op woensdag 3 december 2008 22:39 schreef Atreidez het volgende:
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/56698?ref=SPT
Leuk om mijn bericht op FOK!sport te noemenquote:Op woensdag 3 december 2008 22:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik bedoel een betrouwbare bron![]()
Maar het is nog allerminst zeker dat Doornbos bij HVM gaat rijden. Ik wacht liever op de officiele bevestiging...
Zijn teamgenoot Visoquote:
helaas, maar waar.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:53 schreef Googolplexian het volgende:
ehh ... geen F1 maar toch zonde
Audi scraps LMS programme
We zullen wel meer teams uit allerlei series zien verdwijnen met de kredietcrisis.
quote:Op donderdag 4 december 2008 12:53 schreef Googolplexian het volgende:
ehh ... geen F1 maar toch zonde
Audi scraps LMS programme
We zullen wel meer teams uit allerlei series zien verdwijnen met de kredietcrisis.
"It is scheduled to test for the first time later this year, but will not be publicly launched until shortly before its race debut in Sebring 12 Hours in March." (bron)quote:Op donderdag 4 december 2008 13:39 schreef Fir3fly het volgende:
Ik kijk wel uit naar die R15, die is alvast voor 2010 gemaakt begrijp ik.
Die titel brengt het wel erg stellig. Maar er lijkt inderdaad wel iets aan de hand te zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:08 schreef Alleskids het volgende:
http://www.f1today.nl/nie(...)an-de-start-in-2009/
HIONDA STAPT UIT DE FORMULE 1
quote:Honda looking to sell F1 team by Christmas?
Multiple sources are now reporting that Honda Racing F1 is being put up for sale and that if the sale is not completed by Christmas the team will be closed down. There is no confirmation from any Honda company officials, but teams across Europe are reporting that they have received a rush of applications from Honda F1 personnel in the course of the day.
The fact that the team is not responding to requests for statements is a bad sign, as if the rumours are not correct they would need to be killed as quickly as possible.
The official announcement of such a move is unlikely to come from the United Kingdom and thus the F1 world is waiting for Japan to wake up in around five or six hours to see if the news will be made official by the company.
Given the lack of credit available in the world at the moment it is not going to be easy for Honda to find a buyer, although big companies that might have an interest in running their own Formula 1 team do exist.
We will keep you informed as more news come to light.
Dat betekent dat als er geen kopers worden gevonden er slechts 18 auto's op de grid staan. Volgens mij moeten er volgens de contracten met de circuits minimaal 20 auto's aan de start staan.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:08 schreef Alleskids het volgende:
http://www.f1today.nl/nie(...)an-de-start-in-2009/
HIONDA STAPT UIT DE FORMULE 1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |