quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
quote:Op maandag 17 november 2008 21:06 schreef ElmarO het volgende:
Wat HQ's van vandaag.
1 [ link | 2 afbeelding ]
3 [ link | 4 afbeelding ]
5 [ link | 6 afbeelding ]
7 [ link | 8 afbeelding ]
9 [ link | 10 afbeelding ]
11 [ link | 12 afbeelding ]
13 [ link | 14 afbeelding ]
15 [ link | 16 afbeelding ]
3e is bij mij zwart, maar als je er op klikt zou je als het goed is de foto wel kunnen zien.
quote:Op maandag 17 november 2008 21:12 schreef sanger het volgende:
Wat zit er op de rechter sidepod van de Ferrari?
Ik ga even kijken. Maar hij heet toch echt Nelson Piquet jr. hoorquote:Op maandag 17 november 2008 21:20 schreef ElmarO het volgende:
...
@Sally, je kan van Nelshon Piquet jr. wel Nelshino Piquet maken. Komt dacht ik op hetzelfde neer en staat wat beter naar mijn idee. En onder Force India zit er één overbodige witregel.
Zou ook kunnen hoor.quote:Op maandag 17 november 2008 21:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik ga even kijken. Maar hij heet toch echt Nelson Piquet jr. hoorIn de wandelgangen Nelsinho (kleine Nelson)
Geen idee. Dat had Sinister gedaan. Heb daar verder niet zo opgelet. Was toen drukker bezig om de nummers voor de coureurs weer goed te zetten. Heb ook even het plaatje met de testdata veranderd. Is nu wat van betere kwaliteit.quote:Op maandag 17 november 2008 21:30 schreef Sally het volgende:
Yo Elmar, als je wat tegen me zegt over m'n OP, dan ga ik ervan uit dat ik het zelf mag veranderen hoorOok in de wiki
Heb de witregels tussen teams en coureurs en de kanshebbers weggehaald, nu hoort het iets meer bij elkaar.
En had het een reden dat bij FI de 'kanshebbers' cursief staan (stonden dus nu)?
En nu krijg ik mijn wijzigingen niet opgeslagen...quote:Op maandag 17 november 2008 21:30 schreef Sally het volgende:
Yo Elmar, als je wat tegen me zegt over m'n OP, dan ga ik ervan uit dat ik het zelf mag veranderen hoorOok in de wiki
Heb de witregels tussen teams en coureurs en de kanshebbers weggehaald, nu hoort het iets meer bij elkaar.
En had het een reden dat bij FI de 'kanshebbers' cursief staan (stonden dus nu)?
Ik was even bezig.quote:Op maandag 17 november 2008 21:35 schreef Sally het volgende:
[..]
En nu krijg ik mijn wijzigingen niet opgeslagen...
Gvd, nu iedereen ermee klaar dan?quote:
Inderdaad... en Senna in de Honda F1quote:Op maandag 17 november 2008 22:59 schreef bodylotion het volgende:
geen idee wat voor ding dat is op de sidepod van Ferrari
Ferrari mysterie opgelostquote:Op maandag 17 november 2008 23:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Inderdaad... en Senna in de Honda F1
Kijk es beter, vosssjequote:Op dinsdag 18 november 2008 00:10 schreef vosss het volgende:
@sanger: welk ding bedoel je dan?
Ik zie alleen de spiegel, maar ik neem aan dat je die niet bedoeld?!
Doe eens painten
quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:40 schreef vosss het volgende:
gheghe, ik zat voor de kijker thuis rechts te kijken en dacht al WTF, daar is toch niks te zien![]()
Nee normaal niet, maar ik was moe en stond op het punt om naar bed te gaan zegmaarquote:Op dinsdag 18 november 2008 00:47 schreef Sally het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dus als ze op tv roepen: "Oh mèn! Daar gaat het linkervoorwiel van Kovalainen!", dan zeg je ook: "Hè? Ik zie niks aan die kant?"![]()
quote:de la Rosa drives Force India-Ferrari
18/11/2008
McLaren test driver Pedro de la Rosa is currently on track at Barcelona in the Force India, thereby furthering speculation that the Spanish veteran could drive for the Silverstone-based outfit next season.
Despite Vijay Mallya's assurances that his team would retain Giancarlo Fisichella and Adrian Sutil in 2009, there has been widespread speculation over Force India's line-up ever since the deal with McLaren and Mercedes was announced.
What has really got the paddock buzzing here today however, is the fact that de la Rosa is driving the Force India, complete with Ferrari engine.
Aan alle spy-freaks: kom er maar in!quote:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ngen-door-medailles/quote:Ecclestone wil punten vervangen door medailles
18 november 2008
Formule 1-baas Bernie Ecclestone wil het huidige puntensysteem vervangen voor een systeem met medailles. Sinds 2003 krijgen de eerste acht coureurs punten uitgedeeld, maar al vanaf volgend seizoen zouden alleen nog de eerste drie finishers worden beloond, en wel met een gouden, een zilveren en een bronzen medaille.
Wie aan het einde van het seizoen dan de meeste gouden plakken heeft behaald, is wereldkampioen. Nu is het zo dat de winnaar van de race tien punten krijgt, de coureur die tweede wordt acht punten ontvangt, de nummer drie zes punten verdient, de vierde positie goed is voor vijf punten, de vijfde plek vier punten oplevert, de zesde plaats drie punten, de zevende stek twee punten en de achtste plaats één punt. De coureur die de meeste punten weten te scoren, is wereldkampioen.
Ecclestone denkt dat een systeem met medailles de sport veel eenvoudiger zal maken voor het publiek. "Iedereen snapt het systeem met een gouden, een zilveren en een bronzen medaille. Bijna alle sporten werken met dit systeem", liet de Brit weten in een interview met The Times. Ecclestone is ervan overtuigd dat de medailles er gaan komen. "De FIA en alle teams zijn voor dit plan. In Melbourne gaat een coureur dus niet meer voor de tien punten, maar voor de gouden plak."
De coureurs die buiten het podium eindigen, scoren straks dus geen punten meer voor het kampioenschap. De plek waarop zij finishen, zal nog wel belang zijn omdat aan de hand van de race-uitslag het klassement zal worden opgemaakt. Verder zal er in het constructeurskampioenschap nog gewoon met het huidige puntensysteem worden gewerkt, zodat een klassering in de top-acht toch beloond blijft.
Waarschijnlijk zal de FIA in december een beslissing nemen over dit plan.
In die 58 jaar is het al meerdere keren veranderd, maar altijd is de essentie van punten behouden gebleven.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:28 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ngen-door-medailles/
Enge gedachten...
waarom iet saanpassen dat al meer dan 50 jaar gebruikt word in de F1?
ik doelde er ook meer op dat de essentie van punten behalen al zo lang in de f1 gebruikt wordt, dat het systeem van punten toekennen veranderd is in de loop der jaren wist ik alquote:Op dinsdag 18 november 2008 14:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In die 58 jaar is het al meerdere keren veranderd, maar altijd is de essentie van punten behouden gebleven.
Alleen Hebben we nu geen regel meer nodig waarbij de motor drie races mee moet gaan. Een race is genoeg (mits je die wint). 6 races moet genoeg zijn voor de overwinning, zoals we de afgelopen seizoenen hebben gezien.
Iemand die dan 18 keer tweede wordt krijgt wel meer punten maar kan geen kampioen worden. Betrouwbaarheid telt dan niet meer. Alleen winnen telt nog.
quote:Brundle confirms new BBC role
Award-winning commentator and former grand prix driver Martin Brundle has confirmed that he will be a part of the BBC's new Formula One television presenting team in 2009.
Brundle told guests attending the Autocar Awards, at London's Royal Horticultural Hall, that he had contemplated whether to continue in the role he has occupied for ITV since his retirement from racing at the end of 1996.
"I'm delighted to be able to tell you all that I'll be joining the BBC next year," he said.
"I've been commentating on Formula One for the past dozen years, and I briefly considered calling it a day. But in the end I decided to take up the BBC's offer and I'm now very excited about working for them next year."
F1 supremo Bernie Ecclestone concluded a five-year deal, which includes exclusive rights to radio, mobile and internet broadcasting, with the BBC in March this year.
The BBC is believed to be close to finalising its 2009 line-up, with former Radio 5 Live commentator Jonathan Legard favourite to land the leading commentary role, and the recently-retired David Coulthard set to join as a pundit.
Dat ik dit nog mee mag maken. Jij en ik zijn het eensquote:Op dinsdag 18 november 2008 15:45 schreef Googolplexian het volgende:edit: wat Tarabas zegt : gewoon punten gaan geven voor fastest lap (en imo ook voor pole)
op de olympische spelenquote:Op dinsdag 18 november 2008 13:52 schreef Ared het volgende:
Volgens Bernie werken bijna alle sporten met een medaille-systeem. Kan iemand mij er één noemen?
inderdaad, snelste ronde. Eventueel 1 punt voor de pole.quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:35 schreef Tarabass het volgende:
Ze moeten weer punten geven voor de snelste ronden. Verder vind ik het idee van medailles echt absurd. Die ecclestone mag van mij wel onder een trein komen wat mij betreft. Alles gaat hem om het geld, maar onder het motto dat de kijker/fan het mooier wil/spannender wil. Ondertussen zijn het juist de fans die tegen zijn plannen zijn, keer op keer. Als het echt voor de fan zou zijn had hij Canada erin gelaten, en zouden die stomme nachtraces waarvan de eerste echt nergens op sloeg er ook niet zijn..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Sato Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.017 79 Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.034 48 Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.223 99 Paffett McLaren-Mercedes (B) 1:21.340 31 Kubica BMW-Sauber (B) 1:21.521 76 Rosberg Williams-Toyota (B) 1:21.525 113 Button Honda (B) 1:21.770 110 Sutil Force India-Ferrari (B) 1:22.073 58 di Grassi Honda (B) 1:22.283 110 Piquet Renault (B) 1:22.348 85 Badoer Ferrari (B) 1:22.425 127 Gene Ferrari (B) 1:22.772 31 Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:22.945 81 van der Garde Renault (B) 1:23.250 37 de la Rosa Force India-Ferrari (B) 1:23.499 86 |
Inderdaad. Zoals Tarabass al zei, we zijn geen klapdebielen die niet kunnen rekenen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad, snelste ronde. Eventueel 1 punt voor de pole.
Zeker met de snelste ronde valt er nog wat te scoren in het einde van de race.
verder is het idee van Ecclestone
quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:07 schreef _Administr8or_ het volgende:
De auto's worden er niet mooier op...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Klien: '09 BMW worst looking car ever
Christian Klien says the BMW Sauber he tested yesterday at Barcelona is the ugliest Formula One car he has ever seen.
"I never saw such a sexy car," joked Klien after testing. "It looks very, very new to everybody.
"To me, for the moment, it's the worst (looking) Formula One car I have ever seen. It just doesn't fit together.
"But we will get used to it. There will be a lot of modifications until the first race in March."
Meer
als ze nou nog ietsbreder zouden worden en wat hoekiger... zou ik ze ook nog mooi kunnen gaan vinden (alleen de achter vleugel mag wel ietsjes breederquote:Op woensdag 19 november 2008 00:48 schreef Llotyhy het volgende:
Ben ik echt de enige die die nieuwe auto extreem cool vindt?
Zo mooi strak, ziet er super uit. Al die rare vleugeltjes en flapjes enzo heb ik nu wel gezien. Niet zo mooi als de begin-jaren-90 auto's, ok... maar een flinke stap in de goede richting ten opzichte van de afgelopen jaren naar mijn idee.
Maar goed, ik zal vast de enige zijn...
de sponsoren zullen wel blij zijn met die grotere voorvleugelsquote:Op woensdag 19 november 2008 15:41 schreef bodylotion het volgende:
leuke vergelijking:
[ afbeelding ]
ja, maar dat zijn enkele wedstrijden of een knock-out toernooi. In de F1 geven we ook per race bokalen weg. Ik bedoel is er één sport die aan het eind van een seizoen degene met de meeste gouden medailles de kampioen noemt? Niet toch? Nou ben ik geen sportjunk, maar van voetbal, tennis, autosport, motorsport, football, baseball, basketball, hockey en volleybal weet ik vrij zeker dat het om punten gaat en niet om overwinningen. Daar heb je de meeste wereldsporten wel mee te pakken...quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 1. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:19.295 75 2. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:19.839 122 3. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.154 115 4. Paffett McLaren-Mercedes (B) 1:21.140 81 5. Button Honda (B) 1:21.387 94 6. Klien BMW Sauber (B) 1:21.534 88 7. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:21.592 106 8. Senna Honda (B) 1:21.676 107 9. Piquet Renault (B) 1:22.148 94 10. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:22.410 52 11. Badoer Ferrari (B) 1:22.866 120 12. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:23.086 93 13. de la Rosa Force India-Ferrari (B) 1:23.103 88 |
Maar daar komt het uiteindelijk toch op neer? Zeker bij 'de armere' teams. Wie geld meebrengt, heeft een streepje voor.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:19 schreef Atreidez het volgende:
Na het geklaag van Bourdais in de media over dat het een geldkwestie schijnt te zijn ben ik bang dat het Sato en Senna wordt. Van mij mag Bourdais gewoon blijven rijden, er zit echt wel talent in.. maar het gehuil maakt m niet echt populairder.
Omdat McDonald's niet Bourdais, maar het team Newman-Haas-Lannigan sponsorde. En dat nu nog steeds doet met Justin Wilson als coureur. Het was geen persoonlijke sponsor, helaas.quote:Op donderdag 20 november 2008 07:52 schreef vosss het volgende:
Waarom heeft Bourdais McDonalds niet mee overgenomen vanuit de CCWS?
Omdat Red Bull geen McDonalds op z'n auto's wil hebben en McDonalds hoogstwaarschijnlijk verbonden is met CocaColaquote:Op donderdag 20 november 2008 07:52 schreef vosss het volgende:
Waarom heeft Bourdais McDonalds niet mee overgenomen vanuit de CCWS?
leuk omschrevenquote:Op woensdag 19 november 2008 02:03 schreef rubbereend het volgende:
die vleugels kunnen echt niet op de nieuwe bolideseen bulldozer voorop en een bagagedragertje achterop
totaal uit verhouding.
Met Brawn aan t roer vertrouw ik er wel op dat t ook volgend jaar gewoon Button/Barrichello isquote:Op donderdag 20 november 2008 11:09 schreef sasquatsch het volgende:
... en Senna dan bij Honda.
quote:Money can buy STR seat - Bourdais
Posted 20 November 2008 at 18:18 GMT
Sebastien Bourdais has confirmed that securing a seat at Toro Rosso in 2009 is a race against talent versus money.
The Frenchman had a strong finish to a difficult rookie season with the Red Bull sister team in 2008, but is anxious to hear whether he will be retained next year.
Bourdais, 29, denies that this week's Barcelona test was a 'shootout' for the seat against Japan's Takuma Sato, but rather a "purely financial" consideration for a cash-strapped team.
"As long as they don't have the money to run the team in a proper way they won't be able to say (who will drive in 2009), because it doesn't matter whether you have talented drivers at the wheel of the car if you can't run the car," he said.
Japan's Sato, a veteran of 93 grands prix with Jordan, BAR and Super Aguri, is believed to be offering a substantial purse of personal sponsorship should he be appointed for 2009.
Bourdais said there are also other candidates, but is anxious to finalise his own plans - on or off the F1 grid - for 2009.
"As far as I am concerned I don't see a decision being made any time soon because I don't see anybody being able to guarantee money right now, or tomorrow or the next day," he told F1's official website.
Bourdais said Rubens Barrichello and Bruno Senna, also in consideration for seats at Honda, are in the running at Toro Rosso.
The French driver said anybody "who has got talent and money today is a potential candidate".
"If nobody is able to assemble enough solid funding I guess - from what Franz (Tost) is saying - I am number one on the list because to change two drivers in a team is always a tough thing to do, and that is not their preferred solution, for sure.
"Actually Franz wanted to keep both Sebastian and me, but obviously Sebastian has moved on to Red Bull and I don't have the money, so this makes things quite difficult," Bourdais added.
quote:Formula 1 » Bernie Ecclestone divorce confirmed.
Thursday, 20th November 2008
It has been confirmed that Bernie Ecclestone and wife Slavica are to divorce after 24 years of marriage - leaving the F1 ringmaster facing an unprecedented legal battle to regain his personal fortune...
It has been confirmed that Bernie and Slavica Ecclestone are to divorce – meaning the former is facing an unprecedented legal battle on his hands to keep hold of his £2.4 billion amassed fortune.
klik titels om meer te lezen.quote:Schumacher bites back at Barrichello
Eurosport - Wed, 19 Nov 16:45:00 2008
Michael Schumacher has responded to Rubens Barrichello's threat to reveal the 'truth' of their time together at Ferrari, insisting the Brazilian was never quick enough to be number one.
Barrichello hinted that "the public does not know even half of the story about what I experienced with Ferrari", adding that "perhaps they will be able to read the truth one day in a book".
Jamaar het is ook nog het chassis van 2008.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:40 schreef Alleskids het volgende:
Het KERS systeem van Ferrari lijkt me aerodynamisch niet echt efficient, het lijkt wel of de hele accu gewoon op de side pod is geplakt, in plaats van ergens midden in de body.
quote:Op donderdag 20 november 2008 20:08 schreef rubbereend het volgende:
Ecclestone zal een flink gevecht hebben, stond niet de hele toko op de naam van zijn vrouw?
Ze kan in ieder geval niet zomaar op straat gezet wordenquote:The Formula One Group is a group of companies responsible for the promotion of the FIA Formula One World Championship and exploitation of the sport's commercial rights. The Group is owned ultimately by Delta Topco, a Jersey–based company owned by CVC Capital Partners' funds (approximately 70%) and JPMorgan (approximately 20%). Bernie Ecclestone's family trust owns the remainder apart from small shares held by financial advisers and Ecclestone himself.
Door die hoge voorvleugel kon degene erachter minder slipstreamen en dus eventueel inhalen. Daardoor minder actie uiteraard. Misschien dat iemand anders dit kan onderbouwen/beter uitleggen/bevestigen/ontkennenquote:Op donderdag 20 november 2008 12:45 schreef bodylotion het volgende:
snap het niet zo goed van die voorvleugels. achtervleugels oke - maar wat was het probleem van de 2008 voorvleugels?
En Red Bull tegenwoordig ook nog eens zelf cola fabriceertquote:Op donderdag 20 november 2008 12:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Omdat Red Bull geen McDonalds op z'n auto's wil hebben en McDonalds hoogstwaarschijnlijk verbonden is met CocaCola
Ik vind de BMW en Williams ook erg cool. Alleen de voorvleugel is gewoon te breed. Als ze de uitsparing aan neuszijde weg zouden laten, en de vleugel dus smaller zouden makken zou ikquote:Op woensdag 19 november 2008 00:48 schreef Llotyhy het volgende:
Ben ik echt de enige die die nieuwe auto extreem cool vindt?
Zo mooi strak, ziet er super uit. Al die rare vleugeltjes en flapjes enzo heb ik nu wel gezien. Niet zo mooi als de begin-jaren-90 auto's, ok... maar een flinke stap in de goede richting ten opzichte van de afgelopen jaren naar mijn idee.
Maar goed, ik zal vast de enige zijn...
die was coolquote:Op donderdag 20 november 2008 21:13 schreef sanger het volgende:
[..]
...
Overigens doet de BMW neus me een beetje denken aan de walrusnus van de Williams enkele jaren geleden. Zo bred en hoog.
Volgens mij was de voorvleugel zo hoog vanwege eerdere pogingen om aerodynamische grip in te perken. Het is de achtervleugel die de lucht achter de auto verstoort, vandaar dat die hoger en smaller wordt. De voorvleugel moet juist zo min mogelijk verstorend werken, zodat de rest van de auto (sidepods, undertray, achtervleugel e.d.) ook gebruik kan maken van zo gunstig stromende lucht als mogelijk.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:07 schreef Tarabass het volgende:
Door die hoge voorvleugel kon degene erachter minder slipstreamen en dus eventueel inhalen. Daardoor minder actie uiteraard. Misschien dat iemand anders dit kan onderbouwen/beter uitleggen/bevestigen/ontkennen
Simpel gezegd, minder aero (smallere achtervleugel, geen rare vleugeltjes, meer druk op de voorkant door die verhouding) en meer grip (slicks) zou laat remmen en hogere snelheden in bochten bevorderen, daardoor kan je dus dichter achter de ander volgen en uiteindelijk makkelijker een slipstream pakken. In theorie dan hequote:Op donderdag 20 november 2008 21:07 schreef Tarabass het volgende:
Door die hoge voorvleugel kon degene erachter minder slipstreamen en dus eventueel inhalen. Daardoor minder actie uiteraard. Misschien dat iemand anders dit kan onderbouwen/beter uitleggen/bevestigen/ontkennen
Laat remmen wel maar om sneller door bochten te kunnen gaan heb je echt een dikke achterspoiler voor nodig (downforce > traction).quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:48 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Simpel gezegd, minder aero (smallere achtervleugel, geen rare vleugeltjes, meer druk op de voorkant door die verhouding) en meer grip (slicks) zou laat remmen en hogere snelheden in bochten bevorderen, daardoor kan je dus dichter achter de ander volgen en uiteindelijk makkelijker een slipstream pakken. In theorie dan he
bold : Het oog en de sponsoren willen ook watquote:Overtaking is easier!
The new Formula 1 cars of 2009 may look a bit odd at the moment and the front wings may be ugly, but the first impressions from the drivers are that the new aerodynamic rules that have been devised by the Overtaking Working Group will make it easy for them to race. BMW Sauber test driver Christian Klien says that it is now easier to get closer to the car in front because of the reduction in turbulence created by the smaller rear wings. In addition the wider front wings mean that the front end of the following car is more stable and so a driver has more confidence that he can make a move.
BMW is now planning to "race" two of its modified cars at the next test in Jerez to see whether the theory has become a reality...
Klien says that the looks of the cars is really not important.
"Beauty and elegance are pretty important for a road car," he says. "In racing, only speed counts."
quote:Briatore also defended the FIA's decision to unfreeze engine development for next year, as he reckons it will make things more equal.
"I think it's fair that it is: you can't freeze performances for five years while leaving someone so far behind," he said. "When we learnt of the FIA's intentions, we removed 80-90 people from the engine factory at Viry. I don't think the others did the same thing.
"It was a mistake, and another one was made by the FIA by allowing a certain margin for intervention on the injectors. This goes completely against the spirit of the rule, which should have frozen performances for five years at the moment when performances were about the same for everyone."
Laten we het zo zeggen : Eau Rouge wordt weer een mannen-bochtquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:01 schreef Ared het volgende:
dezelfde rondetijden, maar dan wel met meer snelheid in langzame bochten waar mechanische grip belangrijker is, en langzamer door snelle bochten, waar aerodynamische grip belangrijker is.
Al kan ik me voorstellen dat teams meer vleugel gaan zetten om te compenseren, en de toegenomen drag met meer vermogen uit de motor willen compenseren. Als ik het goed begrijp is de freeze ongedaan gemaakt, al weet volgens mij niemand hoe het nou precies zit. Briatore denkt in ieder geval van wel:
bron: Autosportquote:The Formula One Teams' Association, FOTA, will discuss a new qualifying format for the sport when the body meets next month.
FOTA is looking to spice up qualifying, currently divided in three sessions, two of them including a knockout system.
The new idea to be looked at consists of all cars jumping onto the track at the same time and with the same amount of fuel, with the slowest driver being eliminated after each lap.
After 14 laps, the six fastest drivers would then fight for pole position, fitting new tyres but still using the same amount of fuel.
The proposal might even include a championship point for pole position and prize money.
The current format, where the ten quickest drivers fight for the top spot in the final session with an amount of fuel decided by the teams, often sees pole position going to a car that's lighter than the rest.
FOTA will meet on December 4 and if the proposed format is agreed upon by all teams, it is expected to be submitted to the FIA for approval.
En Bernie wil de sport eenvoudiger makenquote:Op vrijdag 21 november 2008 13:09 schreef Ared het volgende:
en weer een kansloos idee... F1 zit in zo'n periode als toen de LPF in de regering zat, iedere week weer een nieuwe kansloze proefballon waarvan je van een kilometer afstand kan zien dat de praktische bezwaren onoverkomelijk zijn:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |