abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63325260
Volgens mij heeft die cameraman net een natte scheet gelaten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63325272
Dát, of er zat bloed bij
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63327925
De auto's worden er niet mooier op...







pi_63328074
Die voorvleugel gaat volgens mij voor veel voorzichtigheid zorgen. Een kleine touche kan een ramp betekenen, tegen elkaar of tegen de muur. Ik begrijp niet hoe je er bij komt de vleugel buiten de wielen te laten steken. Ik vermoed dat Ecclestone hierachter zit..
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:24:11 #56
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_63328532
Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sinister -D- op 18 nov 2008 @21.23
-Lucas di Grassi ipv Luca
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_63328622
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:07 schreef _Administr8or_ het volgende:
De auto's worden er niet mooier op...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


quote:
Klien: '09 BMW worst looking car ever

Christian Klien says the BMW Sauber he tested yesterday at Barcelona is the ugliest Formula One car he has ever seen.

"I never saw such a sexy car," joked Klien after testing. "It looks very, very new to everybody.

"To me, for the moment, it's the worst (looking) Formula One car I have ever seen. It just doesn't fit together.

"But we will get used to it. There will be a lot of modifications until the first race in March."

Meer
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:28:52 #58
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63328723
hopelijk verdwijnen die sneeuwschuivers na de wintertest
Please, make yourself uncomfortable.
pi_63330976
Ik vind de proefballonetjes van Ecclestone bij tijd en wijlen best vermakelijk, maar dat medaillesysteem zie ik niet zitten.

Het F1-kampioenschap is sinds mensenheugnis een regelmatigheidscriterium. Houd het dan ook zo.
pi_63334613
Ben ik echt de enige die die nieuwe auto extreem cool vindt?

Zo mooi strak, ziet er super uit. Al die rare vleugeltjes en flapjes enzo heb ik nu wel gezien. Niet zo mooi als de begin-jaren-90 auto's, ok... maar een flinke stap in de goede richting ten opzichte van de afgelopen jaren naar mijn idee.

Maar goed, ik zal vast de enige zijn...
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 november 2008 @ 02:03:40 #61
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63335596
die vleugels kunnen echt niet op de nieuwe bolides een bulldozer voorop en een bagagedragertje achterop totaal uit verhouding.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_63336288
quote:
Op woensdag 19 november 2008 00:48 schreef Llotyhy het volgende:
Ben ik echt de enige die die nieuwe auto extreem cool vindt?

Zo mooi strak, ziet er super uit. Al die rare vleugeltjes en flapjes enzo heb ik nu wel gezien. Niet zo mooi als de begin-jaren-90 auto's, ok... maar een flinke stap in de goede richting ten opzichte van de afgelopen jaren naar mijn idee.

Maar goed, ik zal vast de enige zijn...
als ze nou nog ietsbreder zouden worden en wat hoekiger... zou ik ze ook nog mooi kunnen gaan vinden (alleen de achter vleugel mag wel ietsjes breeder )
pi_63336292
die bobbels
Die vleugels
pi_63347547
leuke vergelijking:

Please, make yourself uncomfortable.
pi_63347996
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:41 schreef bodylotion het volgende:
leuke vergelijking:

[ afbeelding ]
de sponsoren zullen wel blij zijn met die grotere voorvleugels
  woensdag 19 november 2008 @ 16:10:29 #66
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63348413
wat vreemd dat de neus ook breder is
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_63349606
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:51 schreef bodylotion het volgende:
op de olympische spelen
ja, maar dat zijn enkele wedstrijden of een knock-out toernooi. In de F1 geven we ook per race bokalen weg. Ik bedoel is er één sport die aan het eind van een seizoen degene met de meeste gouden medailles de kampioen noemt? Niet toch? Nou ben ik geen sportjunk, maar van voetbal, tennis, autosport, motorsport, football, baseball, basketball, hockey en volleybal weet ik vrij zeker dat het om punten gaat en niet om overwinningen. Daar heb je de meeste wereldsporten wel mee te pakken...

van atletiek en wielrennen zijn er volgens mij wel ranglijsten, maar ik weet eigenlijk niet of die per seizoen gaan of dat resultaten van meerdere jaren meetellen voor de ranking. Maar de wereldkampioenen worden na een enkele wedstrijd aangewezen, niet aan de hand van hoeveel medailles je in een jaar gepakt hebt, dat weet ik wel.
pi_63350031
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:10 schreef nils7 het volgende:
wat vreemd dat de neus ook breder is
Zal vrees ik moeten voor de balans en stevigheid
pi_63352259
Tijden van vandaag.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Pos  Driver      Team                      Time      Laps
 1.  Vettel      Red Bull-Renault     (B)  1:19.295  75
 2.  Bourdais    Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:19.839  122
 3.  Buemi       Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:20.154  115
 4.  Paffett     McLaren-Mercedes     (B)  1:21.140  81
 5.  Button      Honda                (B)  1:21.387  94
 6.  Klien       BMW Sauber           (B)  1:21.534  88
 7.  Heidfeld    BMW Sauber           (B)  1:21.592  106
 8.  Senna       Honda                (B)  1:21.676  107
 9.  Piquet      Renault              (B)  1:22.148  94
10.  Hulkenberg  Williams-Toyota      (B)  1:22.410  52
11.  Badoer      Ferrari              (B)  1:22.866  120
12.  Fisichella  Force India-Ferrari  (B)  1:23.086  93
13.  de la Rosa  Force India-Ferrari  (B)  1:23.103  88
  woensdag 19 november 2008 @ 18:45:20 #70
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63352295
gewoon Bourdais houden en Senna erin
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_63362880
Na het geklaag van Bourdais in de media over dat het een geldkwestie schijnt te zijn ben ik bang dat het Sato en Senna wordt. Van mij mag Bourdais gewoon blijven rijden, er zit echt wel talent in.. maar het gehuil maakt m niet echt populairder.
Where facts are few, experts are many.
pi_63363367
quote:
Op donderdag 20 november 2008 00:19 schreef Atreidez het volgende:
Na het geklaag van Bourdais in de media over dat het een geldkwestie schijnt te zijn ben ik bang dat het Sato en Senna wordt. Van mij mag Bourdais gewoon blijven rijden, er zit echt wel talent in.. maar het gehuil maakt m niet echt populairder.
Maar daar komt het uiteindelijk toch op neer? Zeker bij 'de armere' teams. Wie geld meebrengt, heeft een streepje voor.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63365415
Waarom heeft Bourdais McDonalds niet mee overgenomen vanuit de CCWS?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63368923
quote:
Op donderdag 20 november 2008 07:52 schreef vosss het volgende:
Waarom heeft Bourdais McDonalds niet mee overgenomen vanuit de CCWS?
Omdat McDonald's niet Bourdais, maar het team Newman-Haas-Lannigan sponsorde. En dat nu nog steeds doet met Justin Wilson als coureur. Het was geen persoonlijke sponsor, helaas.

En ik verwacht eerder Buemi dan Senna bij STR (de Red Bull connectie ) en Senna dan bij Honda.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_63369865
Maar vergeet niet dat Berger wel Senna's persoonlijke mentor is. Die connectie is er ook. Als het klopt dat de geldkraan van Red Bull bij STR dicht gaat, kan ik me voorstellen dat sponsors eerder geïnteresseerd zijn in de naam Senna dan Sato, Buemi, Bourdais of iets dergelijks. Dat weet Berger ook...
pi_63370542
quote:
Op donderdag 20 november 2008 07:52 schreef vosss het volgende:
Waarom heeft Bourdais McDonalds niet mee overgenomen vanuit de CCWS?
Omdat Red Bull geen McDonalds op z'n auto's wil hebben en McDonalds hoogstwaarschijnlijk verbonden is met CocaCola
Calm down, please!
pi_63370894
quote:
Op woensdag 19 november 2008 02:03 schreef rubbereend het volgende:
die vleugels kunnen echt niet op de nieuwe bolides een bulldozer voorop en een bagagedragertje achterop totaal uit verhouding.
leuk omschreven en inderdaad oerlelijk
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_63371293
snap het niet zo goed van die voorvleugels. achtervleugels oke - maar wat was het probleem van de 2008 voorvleugels?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_63381577
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:09 schreef sasquatsch het volgende:
... en Senna dan bij Honda.
Met Brawn aan t roer vertrouw ik er wel op dat t ook volgend jaar gewoon Button/Barrichello is
Where facts are few, experts are many.
pi_63381986
Ecclestone had achteraf gezien toch heel graag de Canadese GP willen houden. Hij vind het helemaal niet onredelijk om een wurgcontract voor de neus te leggen en een pistool tegen het hoofd te zetten. Andere landen hebben ook getekend, dus waarom zou Canada niet dood willen bloeden voor een GP ?
Ja, heel gek he
pi_63382346
quote:
Money can buy STR seat - Bourdais
Posted 20 November 2008 at 18:18 GMT

Sebastien Bourdais has confirmed that securing a seat at Toro Rosso in 2009 is a race against talent versus money.

The Frenchman had a strong finish to a difficult rookie season with the Red Bull sister team in 2008, but is anxious to hear whether he will be retained next year.

Bourdais, 29, denies that this week's Barcelona test was a 'shootout' for the seat against Japan's Takuma Sato, but rather a "purely financial" consideration for a cash-strapped team.

"As long as they don't have the money to run the team in a proper way they won't be able to say (who will drive in 2009), because it doesn't matter whether you have talented drivers at the wheel of the car if you can't run the car," he said.

Japan's Sato, a veteran of 93 grands prix with Jordan, BAR and Super Aguri, is believed to be offering a substantial purse of personal sponsorship should he be appointed for 2009.

Bourdais said there are also other candidates, but is anxious to finalise his own plans - on or off the F1 grid - for 2009.

"As far as I am concerned I don't see a decision being made any time soon because I don't see anybody being able to guarantee money right now, or tomorrow or the next day," he told F1's official website.

Bourdais said Rubens Barrichello and Bruno Senna, also in consideration for seats at Honda, are in the running at Toro Rosso.

The French driver said anybody "who has got talent and money today is a potential candidate".

"If nobody is able to assemble enough solid funding I guess - from what Franz (Tost) is saying - I am number one on the list because to change two drivers in a team is always a tough thing to do, and that is not their preferred solution, for sure.

"Actually Franz wanted to keep both Sebastian and me, but obviously Sebastian has moved on to Red Bull and I don't have the money, so this makes things quite difficult," Bourdais added.
Calm down, please!
pi_63382498
gek ... als je dus de nazi uithangt in een sexkelder is je kans het grootst om je huwelijk te behouden
Dennis vrouwloos en Bernie nu dus ook:
quote:
Formula 1 » Bernie Ecclestone divorce confirmed.
Thursday, 20th November 2008

It has been confirmed that Bernie Ecclestone and wife Slavica are to divorce after 24 years of marriage - leaving the F1 ringmaster facing an unprecedented legal battle to regain his personal fortune...

It has been confirmed that Bernie and Slavica Ecclestone are to divorce – meaning the former is facing an unprecedented legal battle on his hands to keep hold of his £2.4 billion amassed fortune.
quote:
Schumacher bites back at Barrichello
Eurosport - Wed, 19 Nov 16:45:00 2008

Michael Schumacher has responded to Rubens Barrichello's threat to reveal the 'truth' of their time together at Ferrari, insisting the Brazilian was never quick enough to be number one.

Barrichello hinted that "the public does not know even half of the story about what I experienced with Ferrari", adding that "perhaps they will be able to read the truth one day in a book".
klik titels om meer te lezen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Googolplexian op 20-11-2008 19:45:07 ]
Calm down, please!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 november 2008 @ 19:39:51 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63382523
Tjsa Mosley komt overal mee weg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63382545
Het KERS systeem van Ferrari lijkt me aerodynamisch niet echt efficient, het lijkt wel of de hele accu gewoon op de side pod is geplakt, in plaats van ergens midden in de body.
pi_63382662
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:40 schreef Alleskids het volgende:
Het KERS systeem van Ferrari lijkt me aerodynamisch niet echt efficient, het lijkt wel of de hele accu gewoon op de side pod is geplakt, in plaats van ergens midden in de body.
Jamaar het is ook nog het chassis van 2008. Dus in die van 2009 is er wel plek natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 november 2008 @ 20:08:55 #86
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63383388
Ecclestone zal een flink gevecht hebben, stond niet de hele toko op de naam van zijn vrouw?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_63383754
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:08 schreef rubbereend het volgende:
Ecclestone zal een flink gevecht hebben, stond niet de hele toko op de naam van zijn vrouw?
quote:
The Formula One Group is a group of companies responsible for the promotion of the FIA Formula One World Championship and exploitation of the sport's commercial rights. The Group is owned ultimately by Delta Topco, a Jersey–based company owned by CVC Capital Partners' funds (approximately 70%) and JPMorgan (approximately 20%). Bernie Ecclestone's family trust owns the remainder apart from small shares held by financial advisers and Ecclestone himself.
Ze kan in ieder geval niet zomaar op straat gezet worden Maar Ernie's privé kapitaal staat los van de FOM, lijkt me.
Calm down, please!
pi_63385259
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:45 schreef bodylotion het volgende:
snap het niet zo goed van die voorvleugels. achtervleugels oke - maar wat was het probleem van de 2008 voorvleugels?
Door die hoge voorvleugel kon degene erachter minder slipstreamen en dus eventueel inhalen. Daardoor minder actie uiteraard. Misschien dat iemand anders dit kan onderbouwen/beter uitleggen/bevestigen/ontkennen
  donderdag 20 november 2008 @ 21:10:35 #89
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_63385367
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:11 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Omdat Red Bull geen McDonalds op z'n auto's wil hebben en McDonalds hoogstwaarschijnlijk verbonden is met CocaCola
En Red Bull tegenwoordig ook nog eens zelf cola fabriceert
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 20 november 2008 @ 21:13:35 #90
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_63385475
quote:
Op woensdag 19 november 2008 00:48 schreef Llotyhy het volgende:
Ben ik echt de enige die die nieuwe auto extreem cool vindt?

Zo mooi strak, ziet er super uit. Al die rare vleugeltjes en flapjes enzo heb ik nu wel gezien. Niet zo mooi als de begin-jaren-90 auto's, ok... maar een flinke stap in de goede richting ten opzichte van de afgelopen jaren naar mijn idee.

Maar goed, ik zal vast de enige zijn...
Ik vind de BMW en Williams ook erg cool. Alleen de voorvleugel is gewoon te breed. Als ze de uitsparing aan neuszijde weg zouden laten, en de vleugel dus smaller zouden makken zou ik zijn.

Overigens doet de BMW neus me een beetje denken aan de walrusnus van de Williams enkele jaren geleden. Zo bred en hoog.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 21 november 2008 @ 00:08:41 #91
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63391987
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:13 schreef sanger het volgende:

[..]

...

Overigens doet de BMW neus me een beetje denken aan de walrusnus van de Williams enkele jaren geleden. Zo bred en hoog.
die was cool

Please, make yourself uncomfortable.
pi_63398110
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:07 schreef Tarabass het volgende:
Door die hoge voorvleugel kon degene erachter minder slipstreamen en dus eventueel inhalen. Daardoor minder actie uiteraard. Misschien dat iemand anders dit kan onderbouwen/beter uitleggen/bevestigen/ontkennen
Volgens mij was de voorvleugel zo hoog vanwege eerdere pogingen om aerodynamische grip in te perken. Het is de achtervleugel die de lucht achter de auto verstoort, vandaar dat die hoger en smaller wordt. De voorvleugel moet juist zo min mogelijk verstorend werken, zodat de rest van de auto (sidepods, undertray, achtervleugel e.d.) ook gebruik kan maken van zo gunstig stromende lucht als mogelijk.
pi_63398398
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:07 schreef Tarabass het volgende:
Door die hoge voorvleugel kon degene erachter minder slipstreamen en dus eventueel inhalen. Daardoor minder actie uiteraard. Misschien dat iemand anders dit kan onderbouwen/beter uitleggen/bevestigen/ontkennen
Simpel gezegd, minder aero (smallere achtervleugel, geen rare vleugeltjes, meer druk op de voorkant door die verhouding) en meer grip (slicks) zou laat remmen en hogere snelheden in bochten bevorderen, daardoor kan je dus dichter achter de ander volgen en uiteindelijk makkelijker een slipstream pakken. In theorie dan he
Where facts are few, experts are many.
pi_63399318
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:48 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Simpel gezegd, minder aero (smallere achtervleugel, geen rare vleugeltjes, meer druk op de voorkant door die verhouding) en meer grip (slicks) zou laat remmen en hogere snelheden in bochten bevorderen, daardoor kan je dus dichter achter de ander volgen en uiteindelijk makkelijker een slipstream pakken. In theorie dan he
Laat remmen wel maar om sneller door bochten te kunnen gaan heb je echt een dikke achterspoiler voor nodig (downforce > traction).

De achterspoiler is nu kleiner en hoger (en de diffusers zijn veel kleiner) om inhalen te bevorderen en om het verlies aan grip te compenseren zijn de slicks terug. Het één heft het ander op (na genoeg testen althans) dus het resultaat zou moeten zijn: nagenoeg dezelfde snelheden / rondetijden maar meer inhaal-acties op de baan.
quote:
Overtaking is easier!

The new Formula 1 cars of 2009 may look a bit odd at the moment and the front wings may be ugly, but the first impressions from the drivers are that the new aerodynamic rules that have been devised by the Overtaking Working Group will make it easy for them to race. BMW Sauber test driver Christian Klien says that it is now easier to get closer to the car in front because of the reduction in turbulence created by the smaller rear wings. In addition the wider front wings mean that the front end of the following car is more stable and so a driver has more confidence that he can make a move.

BMW is now planning to "race" two of its modified cars at the next test in Jerez to see whether the theory has become a reality...

Klien says that the looks of the cars is really not important.

"Beauty and elegance are pretty important for a road car," he says. "In racing, only speed counts."
bold : Het oog en de sponsoren willen ook wat Waarom wordt er anders zoveel geld neergeteld voor liveries. Hoewel hij wel gelijk heeft (zeker vanuit het oogpunt van een test-coureur) valt voor een mooie auto ook wel iets te zeggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Googolplexian op 21-11-2008 12:02:24 ]
Calm down, please!
pi_63400512
dezelfde rondetijden, maar dan wel met meer snelheid in langzame bochten waar mechanische grip belangrijker is, en langzamer door snelle bochten, waar aerodynamische grip belangrijker is.

Al kan ik me voorstellen dat teams meer vleugel gaan zetten om te compenseren, en de toegenomen drag met meer vermogen uit de motor willen compenseren. Als ik het goed begrijp is de freeze ongedaan gemaakt, al weet volgens mij niemand hoe het nou precies zit. Briatore denkt in ieder geval van wel:
quote:
Briatore also defended the FIA's decision to unfreeze engine development for next year, as he reckons it will make things more equal.

"I think it's fair that it is: you can't freeze performances for five years while leaving someone so far behind," he said. "When we learnt of the FIA's intentions, we removed 80-90 people from the engine factory at Viry. I don't think the others did the same thing.

"It was a mistake, and another one was made by the FIA by allowing a certain margin for intervention on the injectors. This goes completely against the spirit of the rule, which should have frozen performances for five years at the moment when performances were about the same for everyone."
pi_63400560
Bij langzame tot halfsnelle bochten heeft het effect van slicks echt wel meer voordeel dan de vleugels van vroeger hoor
Where facts are few, experts are many.
pi_63400601
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:01 schreef Ared het volgende:
dezelfde rondetijden, maar dan wel met meer snelheid in langzame bochten waar mechanische grip belangrijker is, en langzamer door snelle bochten, waar aerodynamische grip belangrijker is.

Al kan ik me voorstellen dat teams meer vleugel gaan zetten om te compenseren, en de toegenomen drag met meer vermogen uit de motor willen compenseren. Als ik het goed begrijp is de freeze ongedaan gemaakt, al weet volgens mij niemand hoe het nou precies zit. Briatore denkt in ieder geval van wel:
Laten we het zo zeggen : Eau Rouge wordt weer een mannen-bocht
Calm down, please!
pi_63401882
provisional 2009 calendar*

  • R····Grand Prix·············Circuit, City / Location····················································Date·········Local······NED*

  • 1·····Australian GP······Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne, Victoria···29-03······17:00······08:00
  • 2·····Malaysian GP······Sepang International Circuit, Kuala Lumpur·············05-04······17:00······11:00
  • 3·····Chinese GP·········Shanghai International Circuit, Shanghai···················19-04······15:00······09:00
  • 4·····Bahrain GP··········Bahrain International Circuit, Sakhir, Manama··········26-04······14:30······13:30
  • 5·····Spanish GP·········Circuit de Catalunya, Barcelona···································10-05······14:00······14:00
  • 6·····Monaco GP··········Circuit de Monaco, Monte Carlo···································24-05······14:00······14:00
  • 7·····Turkish GP···········Istanbul Park, Istanbul···················································07-06······15:00······14:00
  • 8·····British GP·············Silverstone Circuit, Silverstone····································21-06······13:00······14:00
  • 9·····German GP··········Nürburgring, Nürburg·····················································12-07······14:00······14:00
  • 10···Hungarian GP·····Hungaroring, Budapest··················································26-07······14:00······14:00
  • 11···European GP······Valencia Street Circuit, Valencia···································23-08······14:00······14:00
  • 12···Belgian GP··········Circuit de Spa-Francorchamps, Spa···························30-08······14:00······14:00
  • 13···Italian GP·············Autodromo Nazionale Monza, Monza···························13-09······14:00······14:00
  • 14···Singapore GP·····Marina Bay Street Circuit, Singapore···························27-09······20:00······14:00
  • 15···Japanese GP······Suzuka Circuit, Suzuka···················································04-10······15:00······08:00
  • 16···Brazilian GP········Autódromo José Carlos Pace, São Paulo··················18-10······14:00······18:00
  • 17···Abu Dhabi GP·····Yas Marina Circuit, Abu Dhabi·······································01-11······TBA·········TBA


    * onder voorbehoud, feel free to correct!
  • Calm down, please!
    pi_63402325
    en weer een kansloos idee... F1 zit in zo'n periode als toen de LPF in de regering zat, iedere week weer een nieuwe kansloze proefballon waarvan je van een kilometer afstand kan zien dat de praktische bezwaren onoverkomelijk zijn:
    quote:
    The Formula One Teams' Association, FOTA, will discuss a new qualifying format for the sport when the body meets next month.

    FOTA is looking to spice up qualifying, currently divided in three sessions, two of them including a knockout system.

    The new idea to be looked at consists of all cars jumping onto the track at the same time and with the same amount of fuel, with the slowest driver being eliminated after each lap.

    After 14 laps, the six fastest drivers would then fight for pole position, fitting new tyres but still using the same amount of fuel.

    The proposal might even include a championship point for pole position and prize money.

    The current format, where the ten quickest drivers fight for the top spot in the final session with an amount of fuel decided by the teams, often sees pole position going to a car that's lighter than the rest.

    FOTA will meet on December 4 and if the proposed format is agreed upon by all teams, it is expected to be submitted to the FIA for approval.
    bron: Autosport

    Hoe tegelijk gaat iedereen de baan op? Opstellen op de startgrid? Dan heeft de achterste voordeel omdat z'n beginsnelheid over de lijn hoger is? Dus achter de safety car? Hoe dan ook is gedurende de sessie de voorste alweer enige tijd met een nieuwe ronde bezig terwijl we wachten op de laatste om te bepalen wie er uit moet. Zou best kunnen dat de langzaamste iemand is die halverwege rijdt (door een foutje bijv.) en dat die dan in de ronde dat hij naar binnen moet iemand anders ophoudt die door mag.

    Laat toch met rust, het huidge kwali systeem is niet slecht, drie keer per uur een paar minuten goed spannend. Er is respectievelijk aandacht voor achterhoede, middenveld en top en de snelste start niet automatisch voor een langzamere deelnemer, wat tijdens de race wat extra spanning oplevert. Beste systeem in jaren, als je het mij vraagt, eventueel punt voor de pole erbij en klaar.
      vrijdag 21 november 2008 @ 14:31:09 #100
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_63404753
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 13:09 schreef Ared het volgende:
    en weer een kansloos idee... F1 zit in zo'n periode als toen de LPF in de regering zat, iedere week weer een nieuwe kansloze proefballon waarvan je van een kilometer afstand kan zien dat de praktische bezwaren onoverkomelijk zijn:
    [..]

    En Bernie wil de sport eenvoudiger maken

    het huidige qualy systeem vind ik wel prima eigenlijk. Het tempo blijft er goed in, evenals de spanning.

    Over die voorvleugels;

    Destijds werden de hoge neuzen ingevoerd om de luchtstroom onder de wagen te bevorderen. Zodat ook de diffuser beter z'n werk kon doen (?)

    En begrijp ik nou goed dat de wagens met de nieuwe voorvleugels meer downforce aan de voorkant krijgen dan de afgelopen jaren?
    Please, make yourself uncomfortable.
      vrijdag 21 november 2008 @ 14:53:57 #101
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_63405430
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 14:31 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    En Bernie wil de sport eenvoudiger maken

    het huidige qualy systeem vind ik wel prima eigenlijk. Het tempo blijft er goed in, evenals de spanning.
    Als ze Q3 nu ook eens met een lege tank zouden rijden zou het eerlijker zijn/realistischer beeld geven van wie nu eigenlijk de snelste is Enfin, imho.
    quote:
    Over die voorvleugels;

    Destijds werden de hoge neuzen ingevoerd om de luchtstroom onder de wagen te bevorderen. Zodat ook de diffuser beter z'n werk kon doen (?)
    Volgens mij was dat om de bochtensnelheid iets lager te laten zijn......

    [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 21-11-2008 18:55:34 ]
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      vrijdag 21 november 2008 @ 15:21:59 #102
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_63406229
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
    provisional 2009 calendar*

  • R····Grand Prix·············Circuit, City / Location····················································Date·········Local······NED*

  • 1·····Australian GP······Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne, Victoria···29-03······17:00······08:00
  • 2·····Malaysian GP······Sepang International Circuit, Kuala Lumpur·············05-04······17:00······11:00
  • 3·····Chinese GP·········Shanghai International Circuit, Shanghai···················19-04······15:00······09:00
  • 4·····Bahrain GP··········Bahrain International Circuit, Sakhir, Manama··········26-04······14:30······13:30
  • 5·····Spanish GP·········Circuit de Catalunya, Barcelona···································10-05······14:00······14:00
  • 6·····Monaco GP··········Circuit de Monaco, Monte Carlo···································24-05······14:00······14:00
  • 7·····Turkish GP···········Istanbul Park, Istanbul···················································07-06······15:00······14:00
  • 8·····British GP·············Silverstone Circuit, Silverstone····································21-06······13:00······14:00
  • 9·····German GP··········Nürburgring, Nürburg·····················································12-07······14:00······14:00
  • 10···Hungarian GP·····Hungaroring, Budapest··················································26-07······14:00······14:00
  • 11···European GP······Valencia Street Circuit, Valencia···································23-08······14:00······14:00
  • 12···Belgian GP··········Circuit de Spa-Francorchamps, Spa···························30-08······14:00······14:00
  • 13···Italian GP·············Autodromo Nazionale Monza, Monza···························13-09······14:00······14:00
  • 14···Singapore GP·····Marina Bay Street Circuit, Singapore···························27-09······20:00······14:00
  • 15···Japanese GP······Suzuka Circuit, Suzuka···················································04-10······15:00······08:00
  • 16···Brazilian GP········Autódromo José Carlos Pace, São Paulo··················18-10······14:00······18:00
  • 17···Abu Dhabi GP·····Yas Marina Circuit, Abu Dhabi·······································01-11······TBA·········TBA


    * onder voorbehoud, feel free to correct!
  • zolang ze die van Malaysie maar laten staan vind ik alles goed
    The line is a dot to you!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')