abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2008 @ 00:08:41 #91
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63391987
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:13 schreef sanger het volgende:

[..]

...

Overigens doet de BMW neus me een beetje denken aan de walrusnus van de Williams enkele jaren geleden. Zo bred en hoog.
die was cool

Please, make yourself uncomfortable.
pi_63398110
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:07 schreef Tarabass het volgende:
Door die hoge voorvleugel kon degene erachter minder slipstreamen en dus eventueel inhalen. Daardoor minder actie uiteraard. Misschien dat iemand anders dit kan onderbouwen/beter uitleggen/bevestigen/ontkennen
Volgens mij was de voorvleugel zo hoog vanwege eerdere pogingen om aerodynamische grip in te perken. Het is de achtervleugel die de lucht achter de auto verstoort, vandaar dat die hoger en smaller wordt. De voorvleugel moet juist zo min mogelijk verstorend werken, zodat de rest van de auto (sidepods, undertray, achtervleugel e.d.) ook gebruik kan maken van zo gunstig stromende lucht als mogelijk.
pi_63398398
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:07 schreef Tarabass het volgende:
Door die hoge voorvleugel kon degene erachter minder slipstreamen en dus eventueel inhalen. Daardoor minder actie uiteraard. Misschien dat iemand anders dit kan onderbouwen/beter uitleggen/bevestigen/ontkennen
Simpel gezegd, minder aero (smallere achtervleugel, geen rare vleugeltjes, meer druk op de voorkant door die verhouding) en meer grip (slicks) zou laat remmen en hogere snelheden in bochten bevorderen, daardoor kan je dus dichter achter de ander volgen en uiteindelijk makkelijker een slipstream pakken. In theorie dan he
Where facts are few, experts are many.
pi_63399318
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:48 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Simpel gezegd, minder aero (smallere achtervleugel, geen rare vleugeltjes, meer druk op de voorkant door die verhouding) en meer grip (slicks) zou laat remmen en hogere snelheden in bochten bevorderen, daardoor kan je dus dichter achter de ander volgen en uiteindelijk makkelijker een slipstream pakken. In theorie dan he
Laat remmen wel maar om sneller door bochten te kunnen gaan heb je echt een dikke achterspoiler voor nodig (downforce > traction).

De achterspoiler is nu kleiner en hoger (en de diffusers zijn veel kleiner) om inhalen te bevorderen en om het verlies aan grip te compenseren zijn de slicks terug. Het één heft het ander op (na genoeg testen althans) dus het resultaat zou moeten zijn: nagenoeg dezelfde snelheden / rondetijden maar meer inhaal-acties op de baan.
quote:
Overtaking is easier!

The new Formula 1 cars of 2009 may look a bit odd at the moment and the front wings may be ugly, but the first impressions from the drivers are that the new aerodynamic rules that have been devised by the Overtaking Working Group will make it easy for them to race. BMW Sauber test driver Christian Klien says that it is now easier to get closer to the car in front because of the reduction in turbulence created by the smaller rear wings. In addition the wider front wings mean that the front end of the following car is more stable and so a driver has more confidence that he can make a move.

BMW is now planning to "race" two of its modified cars at the next test in Jerez to see whether the theory has become a reality...

Klien says that the looks of the cars is really not important.

"Beauty and elegance are pretty important for a road car," he says. "In racing, only speed counts."
bold : Het oog en de sponsoren willen ook wat Waarom wordt er anders zoveel geld neergeteld voor liveries. Hoewel hij wel gelijk heeft (zeker vanuit het oogpunt van een test-coureur) valt voor een mooie auto ook wel iets te zeggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Googolplexian op 21-11-2008 12:02:24 ]
Calm down, please!
pi_63400512
dezelfde rondetijden, maar dan wel met meer snelheid in langzame bochten waar mechanische grip belangrijker is, en langzamer door snelle bochten, waar aerodynamische grip belangrijker is.

Al kan ik me voorstellen dat teams meer vleugel gaan zetten om te compenseren, en de toegenomen drag met meer vermogen uit de motor willen compenseren. Als ik het goed begrijp is de freeze ongedaan gemaakt, al weet volgens mij niemand hoe het nou precies zit. Briatore denkt in ieder geval van wel:
quote:
Briatore also defended the FIA's decision to unfreeze engine development for next year, as he reckons it will make things more equal.

"I think it's fair that it is: you can't freeze performances for five years while leaving someone so far behind," he said. "When we learnt of the FIA's intentions, we removed 80-90 people from the engine factory at Viry. I don't think the others did the same thing.

"It was a mistake, and another one was made by the FIA by allowing a certain margin for intervention on the injectors. This goes completely against the spirit of the rule, which should have frozen performances for five years at the moment when performances were about the same for everyone."
pi_63400560
Bij langzame tot halfsnelle bochten heeft het effect van slicks echt wel meer voordeel dan de vleugels van vroeger hoor
Where facts are few, experts are many.
pi_63400601
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:01 schreef Ared het volgende:
dezelfde rondetijden, maar dan wel met meer snelheid in langzame bochten waar mechanische grip belangrijker is, en langzamer door snelle bochten, waar aerodynamische grip belangrijker is.

Al kan ik me voorstellen dat teams meer vleugel gaan zetten om te compenseren, en de toegenomen drag met meer vermogen uit de motor willen compenseren. Als ik het goed begrijp is de freeze ongedaan gemaakt, al weet volgens mij niemand hoe het nou precies zit. Briatore denkt in ieder geval van wel:
Laten we het zo zeggen : Eau Rouge wordt weer een mannen-bocht
Calm down, please!
pi_63401882
provisional 2009 calendar*

  • R····Grand Prix·············Circuit, City / Location····················································Date·········Local······NED*

  • 1·····Australian GP······Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne, Victoria···29-03······17:00······08:00
  • 2·····Malaysian GP······Sepang International Circuit, Kuala Lumpur·············05-04······17:00······11:00
  • 3·····Chinese GP·········Shanghai International Circuit, Shanghai···················19-04······15:00······09:00
  • 4·····Bahrain GP··········Bahrain International Circuit, Sakhir, Manama··········26-04······14:30······13:30
  • 5·····Spanish GP·········Circuit de Catalunya, Barcelona···································10-05······14:00······14:00
  • 6·····Monaco GP··········Circuit de Monaco, Monte Carlo···································24-05······14:00······14:00
  • 7·····Turkish GP···········Istanbul Park, Istanbul···················································07-06······15:00······14:00
  • 8·····British GP·············Silverstone Circuit, Silverstone····································21-06······13:00······14:00
  • 9·····German GP··········Nürburgring, Nürburg·····················································12-07······14:00······14:00
  • 10···Hungarian GP·····Hungaroring, Budapest··················································26-07······14:00······14:00
  • 11···European GP······Valencia Street Circuit, Valencia···································23-08······14:00······14:00
  • 12···Belgian GP··········Circuit de Spa-Francorchamps, Spa···························30-08······14:00······14:00
  • 13···Italian GP·············Autodromo Nazionale Monza, Monza···························13-09······14:00······14:00
  • 14···Singapore GP·····Marina Bay Street Circuit, Singapore···························27-09······20:00······14:00
  • 15···Japanese GP······Suzuka Circuit, Suzuka···················································04-10······15:00······08:00
  • 16···Brazilian GP········Autódromo José Carlos Pace, São Paulo··················18-10······14:00······18:00
  • 17···Abu Dhabi GP·····Yas Marina Circuit, Abu Dhabi·······································01-11······TBA·········TBA


    * onder voorbehoud, feel free to correct!
  • Calm down, please!
    pi_63402325
    en weer een kansloos idee... F1 zit in zo'n periode als toen de LPF in de regering zat, iedere week weer een nieuwe kansloze proefballon waarvan je van een kilometer afstand kan zien dat de praktische bezwaren onoverkomelijk zijn:
    quote:
    The Formula One Teams' Association, FOTA, will discuss a new qualifying format for the sport when the body meets next month.

    FOTA is looking to spice up qualifying, currently divided in three sessions, two of them including a knockout system.

    The new idea to be looked at consists of all cars jumping onto the track at the same time and with the same amount of fuel, with the slowest driver being eliminated after each lap.

    After 14 laps, the six fastest drivers would then fight for pole position, fitting new tyres but still using the same amount of fuel.

    The proposal might even include a championship point for pole position and prize money.

    The current format, where the ten quickest drivers fight for the top spot in the final session with an amount of fuel decided by the teams, often sees pole position going to a car that's lighter than the rest.

    FOTA will meet on December 4 and if the proposed format is agreed upon by all teams, it is expected to be submitted to the FIA for approval.
    bron: Autosport

    Hoe tegelijk gaat iedereen de baan op? Opstellen op de startgrid? Dan heeft de achterste voordeel omdat z'n beginsnelheid over de lijn hoger is? Dus achter de safety car? Hoe dan ook is gedurende de sessie de voorste alweer enige tijd met een nieuwe ronde bezig terwijl we wachten op de laatste om te bepalen wie er uit moet. Zou best kunnen dat de langzaamste iemand is die halverwege rijdt (door een foutje bijv.) en dat die dan in de ronde dat hij naar binnen moet iemand anders ophoudt die door mag.

    Laat toch met rust, het huidge kwali systeem is niet slecht, drie keer per uur een paar minuten goed spannend. Er is respectievelijk aandacht voor achterhoede, middenveld en top en de snelste start niet automatisch voor een langzamere deelnemer, wat tijdens de race wat extra spanning oplevert. Beste systeem in jaren, als je het mij vraagt, eventueel punt voor de pole erbij en klaar.
      vrijdag 21 november 2008 @ 14:31:09 #100
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_63404753
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 13:09 schreef Ared het volgende:
    en weer een kansloos idee... F1 zit in zo'n periode als toen de LPF in de regering zat, iedere week weer een nieuwe kansloze proefballon waarvan je van een kilometer afstand kan zien dat de praktische bezwaren onoverkomelijk zijn:
    [..]

    En Bernie wil de sport eenvoudiger maken

    het huidige qualy systeem vind ik wel prima eigenlijk. Het tempo blijft er goed in, evenals de spanning.

    Over die voorvleugels;

    Destijds werden de hoge neuzen ingevoerd om de luchtstroom onder de wagen te bevorderen. Zodat ook de diffuser beter z'n werk kon doen (?)

    En begrijp ik nou goed dat de wagens met de nieuwe voorvleugels meer downforce aan de voorkant krijgen dan de afgelopen jaren?
    Please, make yourself uncomfortable.
      vrijdag 21 november 2008 @ 14:53:57 #101
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_63405430
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 14:31 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    En Bernie wil de sport eenvoudiger maken

    het huidige qualy systeem vind ik wel prima eigenlijk. Het tempo blijft er goed in, evenals de spanning.
    Als ze Q3 nu ook eens met een lege tank zouden rijden zou het eerlijker zijn/realistischer beeld geven van wie nu eigenlijk de snelste is Enfin, imho.
    quote:
    Over die voorvleugels;

    Destijds werden de hoge neuzen ingevoerd om de luchtstroom onder de wagen te bevorderen. Zodat ook de diffuser beter z'n werk kon doen (?)
    Volgens mij was dat om de bochtensnelheid iets lager te laten zijn......

    [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 21-11-2008 18:55:34 ]
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      vrijdag 21 november 2008 @ 15:21:59 #102
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_63406229
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
    provisional 2009 calendar*

  • R····Grand Prix·············Circuit, City / Location····················································Date·········Local······NED*

  • 1·····Australian GP······Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne, Victoria···29-03······17:00······08:00
  • 2·····Malaysian GP······Sepang International Circuit, Kuala Lumpur·············05-04······17:00······11:00
  • 3·····Chinese GP·········Shanghai International Circuit, Shanghai···················19-04······15:00······09:00
  • 4·····Bahrain GP··········Bahrain International Circuit, Sakhir, Manama··········26-04······14:30······13:30
  • 5·····Spanish GP·········Circuit de Catalunya, Barcelona···································10-05······14:00······14:00
  • 6·····Monaco GP··········Circuit de Monaco, Monte Carlo···································24-05······14:00······14:00
  • 7·····Turkish GP···········Istanbul Park, Istanbul···················································07-06······15:00······14:00
  • 8·····British GP·············Silverstone Circuit, Silverstone····································21-06······13:00······14:00
  • 9·····German GP··········Nürburgring, Nürburg·····················································12-07······14:00······14:00
  • 10···Hungarian GP·····Hungaroring, Budapest··················································26-07······14:00······14:00
  • 11···European GP······Valencia Street Circuit, Valencia···································23-08······14:00······14:00
  • 12···Belgian GP··········Circuit de Spa-Francorchamps, Spa···························30-08······14:00······14:00
  • 13···Italian GP·············Autodromo Nazionale Monza, Monza···························13-09······14:00······14:00
  • 14···Singapore GP·····Marina Bay Street Circuit, Singapore···························27-09······20:00······14:00
  • 15···Japanese GP······Suzuka Circuit, Suzuka···················································04-10······15:00······08:00
  • 16···Brazilian GP········Autódromo José Carlos Pace, São Paulo··················18-10······14:00······18:00
  • 17···Abu Dhabi GP·····Yas Marina Circuit, Abu Dhabi·······································01-11······TBA·········TBA


    * onder voorbehoud, feel free to correct!
  • zolang ze die van Malaysie maar laten staan vind ik alles goed
    The line is a dot to you!
    pi_63407108
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 14:31 schreef bodylotion het volgende:
    En begrijp ik nou goed dat de wagens met de nieuwe voorvleugels meer downforce aan de voorkant krijgen dan de afgelopen jaren?
    Yep. En das niet moeilijk om te zien, ze zijn bijna 2 keer zo groot! Weet niet of t ground-effect ook van toepassing is op de vleugel zelf, maar de breedte levert natuurlijk op zichzelf al meer downforce op.
    Where facts are few, experts are many.
      vrijdag 21 november 2008 @ 16:09:45 #104
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_63407767
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 15:49 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Yep. En das niet moeilijk om te zien, ze zijn bijna 2 keer zo groot! Weet niet of t ground-effect ook van toepassing is op de vleugel zelf, maar de breedte levert natuurlijk op zichzelf al meer downforce op.
    ja klopt. maar er zitten nu de helft minder flaps op
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_63409142
    komt nog bij dat zowel de voor- als de achterbanden evenveel even brede groeven hadden, maar dat de voorbanden smaller zijn. Procentueel gezien krijgt de voorkant er met slicks dus meer contactoppervlak/grip bij dan de achterkant.

    Al met al krijgt de voorkant relatief gezien veel meer grip, en komt er aan de achterkant van de auto alleen maar meer gewicht bij (KERS). Zal voor de teams heel moeilijk worden om een goede balans te vinden.
    pi_63410353
    En voor Massa heel moeilijk worden om de auto niet om te gooien bij het uitkomen van elke bocht
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_63410934
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 17:54 schreef vosss het volgende:
    En voor Massa heel moeilijk worden om de auto niet om te gooien bij het uitkomen van elke bocht
    de beste opmerking tot nu toe
    pi_63411102
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 15:21 schreef kepler het volgende:

    [..]

    zolang ze die van Malaysie maar laten staan vind ik alles goed
    Yup, want ik ben van plan om daar misschien ook heen te gaan.
      vrijdag 21 november 2008 @ 23:22:26 #109
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_63419420
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 18:34 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Yup, want ik ben van plan om daar misschien ook heen te gaan.
    tof, ook komend seizoen? Misschien dat we kunnen meeten

    Weet jij welke tribunes goed zijn?

    Is er iemand hier die naar de GP van Maleisie is geweest of kent iemand die daarheen is geweest? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen
    The line is a dot to you!
      zaterdag 22 november 2008 @ 10:48:07 #110
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_63424593
    Ik vind de kwalificatie zoals ie nu is prima, behalve 1 ding. Geef die auto's van de snelste 10 ook gewoon vrij tot zondag. Of laat ze in ieder geval zoveel benzine erin gooien na de kwali als ze willen. Dan gaan we pas echt kwalificatie gevechten zien. Nu is het altijd zo van "leuk, maar hij kan ook gewoon licht zijn". Ze willen het toch weer terug leggen in de handen van de coureurs? Nou dan kunnen ze in ieder geval nooit meer het excuus 'ja maar ik had veel benzine aan boord in de kwali' gebruiken en moeten ze het zelf doen.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      zaterdag 22 november 2008 @ 10:57:10 #111
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_63424688
    quote:
    Mark Webber breekt been in verkeersongeluk
    22 november 2008

    Red Bull-coureur Mark Webber is gewond geraakt in een ongeluk op de openbare weg. De Australiër participeerde in zijn jaarlijkse liefdadigheidsevenement en botste met zijn mountainbike vol op een tegemoetkomende auto. Webber brak zijn been in het ongeluk.

    De verwondingen van Webber schijnen behoorlijk serieus, maar niet levensbedreigend te zijn. Webber organiseert ieder jaar de Mark Webber Pure Tasmania Challenge, waarin de deelnemers gedurende vijf dagen mountainbiken, kajakken en door de natuur wandelen. Volgens sergeant Jon Ford van de Tasmaanse politie heeft Webber in ieder geval een gebroken been. "We kregen een melding van een aanrijding tussen een fietser en een auto", zei hij. "De artsen die verbonden waren aan het evenement waren al ter plaatse. Hij werd vervolgens via helikopter vervoerd naar het Royal Hobart Hospital, waar hij behandeld zal worden aan ernstige, maar niet levensbedreigende verwondingen."

    "Hij heeft zijn been gebroken en is op andere plaatsen ook gewond geraakt. Zijn conditie is stabiel."
    en bijkomend
    quote:
    Operatie Webber geslaagd, revalidatie begint
    22 november 2008

    Mark Webber is inmiddels geopereerd zijn zijn gebroken been. De Australiër raakte gewond in een verkeersongeluk tijdens de Mark Webber Pure Tasmania Challenge, waar hij met zijn mountainbike op een tegemoetkomende auto reed. Volgens de voorzitter van het evenement, Geoff Donohue, was de operatie succesvol en kan het herstel beginnen.

    "De operatie is gedaan, er is een pin geplaatst en zijn herstel begint nu", zei Donohue tegenover de BBC. "Mark heeft een goed humeur. Het gebroken been is de verwonding en afgezien daarvan is hij helemaal in orde. Hij heeft een schaafwond aan zijn linker arm, maar scans wijzen uit dat alles verder goed is. Hij zal tenminste drie dagen in het ziekenhuis blijven, maar niet langer dan een week. Ik sprak met hem voor zijn operatie en hij was al bezig met zijn revalidatie."

    "Ik verwacht dat men hem zo snel mogelijk terug naar Europa wil brengen, zodra Mark kan vliegen. Er zijn al mensen bezig met zijn revalidatieprogramma met als doel hem zo snel mogelijk te laten herstellen."
    Bron: GPupdate en racefreaks

    [ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 22-11-2008 11:03:02 ]
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_63424734
    Ik blijf er bij.

    Gewoon 1 uur de pitstraat open en in dat uur moet je maar zien dat je het doet.

    Dat vond ik echt tof. Zeker met Senna destijds. Dan stond ie al op pole, niemand kon hem meer terugzetten naar P2 en dan een paar minuten voor het eind reed hij toch weer de baan op om dan nog eventjes een volle seconde van zijn eigen tijd af te rijden.

    Die gast was echt van een andere planeet
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zaterdag 22 november 2008 @ 11:18:02 #113
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_63424967
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    en bijkomend
    [..]

    Bron: GPupdate en racefreaks


    Gelukkig nu en niet midden in het seizoen... Het blijft vervelend natuurlijk, hopelijk hoeft tie niet te lang te revalideren
    The line is a dot to you!
    pi_63428221
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 23:22 schreef kepler het volgende:

    [..]

    tof, ook komend seizoen? Misschien dat we kunnen meeten

    Weet jij welke tribunes goed zijn?

    Is er iemand hier die naar de GP van Maleisie is geweest of kent iemand die daarheen is geweest? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen
    Komend seizoen inderdaad. Heb gelezen dat K1 Platinum een goede is, maar geen idee of dat daadwerkelijk ook zo is.
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    en bijkomend
    [..]

    Bron: GPupdate en racefreaks


    Hopen dat hij snel kan herstellen en in Australië weer aan de start kan staan.
    pi_63430052
    quote:
    'Webber op tijd fit voor Melbourne'

    Het team van Red Bull verwacht dat Mark Webber op tijd fit zal zijn voor de openingsrace van het seizoen 2009 in Melbourne. De Australiër ligt momenteel in het ziekenhuis met een gebroken been na een ongeluk op zijn mountainbike.

    "Mark zal nog een paar dagen in Tasmanië blijven, voordat hij zijn revalidatie zal voortzetten in Engeland", liet Red Bull weten. "Het lijkt erop dat hij niet zal participeren in het testprogramma van de komende winter, maar we verwachten zeker dat hij op de grid zal staan in Melbourne in maart. Mark heeft aangegeven opgelucht te zijn dat de bestuurder van de auto ongedeerd is en wil graag familie, vrienden en fans bedanken voor hun steun."

    "Iedereen bij Red Bull wenst Mark het allerbeste en we hopen op een snel herstel."
      zaterdag 22 november 2008 @ 21:18:55 #116
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_63437567
    Anders een ongeplande come back van DC
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      zaterdag 22 november 2008 @ 23:09:05 #117
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_63439564
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 14:09 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Komend seizoen inderdaad. Heb gelezen dat K1 Platinum een goede is, maar geen idee of dat daadwerkelijk ook zo is.
    [..]
    .
    ja dat heb ik ook begrepen. Ik ga het nog eens uitzoeken
    The line is a dot to you!
    pi_63449221
    Oh, misschien kunnen ze dan even Doornbos optrommelen.
    pi_63464185
    quote:
    Zoon voor David Coulthard

    Sun 23-11 2008

    Nu David Coulthard gestopt is met Formule 1 hoeft de Schot zich niet te vervelen. Coulthard is afgelopen vrijdag voor het eerst vader geworden. Zijn verloofde Karen Minier schonk in het ziekenhuis het leven aan een jongetje dat de naam Dayton Minier Coulthard heeft meegekregen.

    Het kereltje heeft al laten zien over snelheid te beschikken, hij kwam twee weken te vroeg ter wereld. Zowel moeder als zoon maken het goed en blijven nog een paar dagen in het ziekenhuis.
    pi_63464430
    quote:
    Het kereltje heeft al laten zien over snelheid te beschikken, hij kwam twee weken te vroeg ter wereld.


    Wel leuk voor 'm
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')