abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2008 @ 14:53:57 #101
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_63405430
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 14:31 schreef bodylotion het volgende:

[..]

En Bernie wil de sport eenvoudiger maken

het huidige qualy systeem vind ik wel prima eigenlijk. Het tempo blijft er goed in, evenals de spanning.
Als ze Q3 nu ook eens met een lege tank zouden rijden zou het eerlijker zijn/realistischer beeld geven van wie nu eigenlijk de snelste is Enfin, imho.
quote:
Over die voorvleugels;

Destijds werden de hoge neuzen ingevoerd om de luchtstroom onder de wagen te bevorderen. Zodat ook de diffuser beter z'n werk kon doen (?)
Volgens mij was dat om de bochtensnelheid iets lager te laten zijn......

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 21-11-2008 18:55:34 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:21:59 #102
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63406229
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
provisional 2009 calendar*

  • R····Grand Prix·············Circuit, City / Location····················································Date·········Local······NED*

  • 1·····Australian GP······Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne, Victoria···29-03······17:00······08:00
  • 2·····Malaysian GP······Sepang International Circuit, Kuala Lumpur·············05-04······17:00······11:00
  • 3·····Chinese GP·········Shanghai International Circuit, Shanghai···················19-04······15:00······09:00
  • 4·····Bahrain GP··········Bahrain International Circuit, Sakhir, Manama··········26-04······14:30······13:30
  • 5·····Spanish GP·········Circuit de Catalunya, Barcelona···································10-05······14:00······14:00
  • 6·····Monaco GP··········Circuit de Monaco, Monte Carlo···································24-05······14:00······14:00
  • 7·····Turkish GP···········Istanbul Park, Istanbul···················································07-06······15:00······14:00
  • 8·····British GP·············Silverstone Circuit, Silverstone····································21-06······13:00······14:00
  • 9·····German GP··········Nürburgring, Nürburg·····················································12-07······14:00······14:00
  • 10···Hungarian GP·····Hungaroring, Budapest··················································26-07······14:00······14:00
  • 11···European GP······Valencia Street Circuit, Valencia···································23-08······14:00······14:00
  • 12···Belgian GP··········Circuit de Spa-Francorchamps, Spa···························30-08······14:00······14:00
  • 13···Italian GP·············Autodromo Nazionale Monza, Monza···························13-09······14:00······14:00
  • 14···Singapore GP·····Marina Bay Street Circuit, Singapore···························27-09······20:00······14:00
  • 15···Japanese GP······Suzuka Circuit, Suzuka···················································04-10······15:00······08:00
  • 16···Brazilian GP········Autódromo José Carlos Pace, São Paulo··················18-10······14:00······18:00
  • 17···Abu Dhabi GP·····Yas Marina Circuit, Abu Dhabi·······································01-11······TBA·········TBA


    * onder voorbehoud, feel free to correct!
  • zolang ze die van Malaysie maar laten staan vind ik alles goed
    The line is a dot to you!
    pi_63407108
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 14:31 schreef bodylotion het volgende:
    En begrijp ik nou goed dat de wagens met de nieuwe voorvleugels meer downforce aan de voorkant krijgen dan de afgelopen jaren?
    Yep. En das niet moeilijk om te zien, ze zijn bijna 2 keer zo groot! Weet niet of t ground-effect ook van toepassing is op de vleugel zelf, maar de breedte levert natuurlijk op zichzelf al meer downforce op.
    Where facts are few, experts are many.
      vrijdag 21 november 2008 @ 16:09:45 #104
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_63407767
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 15:49 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Yep. En das niet moeilijk om te zien, ze zijn bijna 2 keer zo groot! Weet niet of t ground-effect ook van toepassing is op de vleugel zelf, maar de breedte levert natuurlijk op zichzelf al meer downforce op.
    ja klopt. maar er zitten nu de helft minder flaps op
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_63409142
    komt nog bij dat zowel de voor- als de achterbanden evenveel even brede groeven hadden, maar dat de voorbanden smaller zijn. Procentueel gezien krijgt de voorkant er met slicks dus meer contactoppervlak/grip bij dan de achterkant.

    Al met al krijgt de voorkant relatief gezien veel meer grip, en komt er aan de achterkant van de auto alleen maar meer gewicht bij (KERS). Zal voor de teams heel moeilijk worden om een goede balans te vinden.
    pi_63410353
    En voor Massa heel moeilijk worden om de auto niet om te gooien bij het uitkomen van elke bocht
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_63410934
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 17:54 schreef vosss het volgende:
    En voor Massa heel moeilijk worden om de auto niet om te gooien bij het uitkomen van elke bocht
    de beste opmerking tot nu toe
    pi_63411102
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 15:21 schreef kepler het volgende:

    [..]

    zolang ze die van Malaysie maar laten staan vind ik alles goed
    Yup, want ik ben van plan om daar misschien ook heen te gaan.
      vrijdag 21 november 2008 @ 23:22:26 #109
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_63419420
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 18:34 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Yup, want ik ben van plan om daar misschien ook heen te gaan.
    tof, ook komend seizoen? Misschien dat we kunnen meeten

    Weet jij welke tribunes goed zijn?

    Is er iemand hier die naar de GP van Maleisie is geweest of kent iemand die daarheen is geweest? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen
    The line is a dot to you!
      zaterdag 22 november 2008 @ 10:48:07 #110
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_63424593
    Ik vind de kwalificatie zoals ie nu is prima, behalve 1 ding. Geef die auto's van de snelste 10 ook gewoon vrij tot zondag. Of laat ze in ieder geval zoveel benzine erin gooien na de kwali als ze willen. Dan gaan we pas echt kwalificatie gevechten zien. Nu is het altijd zo van "leuk, maar hij kan ook gewoon licht zijn". Ze willen het toch weer terug leggen in de handen van de coureurs? Nou dan kunnen ze in ieder geval nooit meer het excuus 'ja maar ik had veel benzine aan boord in de kwali' gebruiken en moeten ze het zelf doen.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      zaterdag 22 november 2008 @ 10:57:10 #111
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_63424688
    quote:
    Mark Webber breekt been in verkeersongeluk
    22 november 2008

    Red Bull-coureur Mark Webber is gewond geraakt in een ongeluk op de openbare weg. De Australiër participeerde in zijn jaarlijkse liefdadigheidsevenement en botste met zijn mountainbike vol op een tegemoetkomende auto. Webber brak zijn been in het ongeluk.

    De verwondingen van Webber schijnen behoorlijk serieus, maar niet levensbedreigend te zijn. Webber organiseert ieder jaar de Mark Webber Pure Tasmania Challenge, waarin de deelnemers gedurende vijf dagen mountainbiken, kajakken en door de natuur wandelen. Volgens sergeant Jon Ford van de Tasmaanse politie heeft Webber in ieder geval een gebroken been. "We kregen een melding van een aanrijding tussen een fietser en een auto", zei hij. "De artsen die verbonden waren aan het evenement waren al ter plaatse. Hij werd vervolgens via helikopter vervoerd naar het Royal Hobart Hospital, waar hij behandeld zal worden aan ernstige, maar niet levensbedreigende verwondingen."

    "Hij heeft zijn been gebroken en is op andere plaatsen ook gewond geraakt. Zijn conditie is stabiel."
    en bijkomend
    quote:
    Operatie Webber geslaagd, revalidatie begint
    22 november 2008

    Mark Webber is inmiddels geopereerd zijn zijn gebroken been. De Australiër raakte gewond in een verkeersongeluk tijdens de Mark Webber Pure Tasmania Challenge, waar hij met zijn mountainbike op een tegemoetkomende auto reed. Volgens de voorzitter van het evenement, Geoff Donohue, was de operatie succesvol en kan het herstel beginnen.

    "De operatie is gedaan, er is een pin geplaatst en zijn herstel begint nu", zei Donohue tegenover de BBC. "Mark heeft een goed humeur. Het gebroken been is de verwonding en afgezien daarvan is hij helemaal in orde. Hij heeft een schaafwond aan zijn linker arm, maar scans wijzen uit dat alles verder goed is. Hij zal tenminste drie dagen in het ziekenhuis blijven, maar niet langer dan een week. Ik sprak met hem voor zijn operatie en hij was al bezig met zijn revalidatie."

    "Ik verwacht dat men hem zo snel mogelijk terug naar Europa wil brengen, zodra Mark kan vliegen. Er zijn al mensen bezig met zijn revalidatieprogramma met als doel hem zo snel mogelijk te laten herstellen."
    Bron: GPupdate en racefreaks

    [ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 22-11-2008 11:03:02 ]
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_63424734
    Ik blijf er bij.

    Gewoon 1 uur de pitstraat open en in dat uur moet je maar zien dat je het doet.

    Dat vond ik echt tof. Zeker met Senna destijds. Dan stond ie al op pole, niemand kon hem meer terugzetten naar P2 en dan een paar minuten voor het eind reed hij toch weer de baan op om dan nog eventjes een volle seconde van zijn eigen tijd af te rijden.

    Die gast was echt van een andere planeet
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zaterdag 22 november 2008 @ 11:18:02 #113
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_63424967
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    en bijkomend
    [..]

    Bron: GPupdate en racefreaks


    Gelukkig nu en niet midden in het seizoen... Het blijft vervelend natuurlijk, hopelijk hoeft tie niet te lang te revalideren
    The line is a dot to you!
    pi_63428221
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 23:22 schreef kepler het volgende:

    [..]

    tof, ook komend seizoen? Misschien dat we kunnen meeten

    Weet jij welke tribunes goed zijn?

    Is er iemand hier die naar de GP van Maleisie is geweest of kent iemand die daarheen is geweest? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen
    Komend seizoen inderdaad. Heb gelezen dat K1 Platinum een goede is, maar geen idee of dat daadwerkelijk ook zo is.
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    en bijkomend
    [..]

    Bron: GPupdate en racefreaks


    Hopen dat hij snel kan herstellen en in Australië weer aan de start kan staan.
    pi_63430052
    quote:
    'Webber op tijd fit voor Melbourne'

    Het team van Red Bull verwacht dat Mark Webber op tijd fit zal zijn voor de openingsrace van het seizoen 2009 in Melbourne. De Australiër ligt momenteel in het ziekenhuis met een gebroken been na een ongeluk op zijn mountainbike.

    "Mark zal nog een paar dagen in Tasmanië blijven, voordat hij zijn revalidatie zal voortzetten in Engeland", liet Red Bull weten. "Het lijkt erop dat hij niet zal participeren in het testprogramma van de komende winter, maar we verwachten zeker dat hij op de grid zal staan in Melbourne in maart. Mark heeft aangegeven opgelucht te zijn dat de bestuurder van de auto ongedeerd is en wil graag familie, vrienden en fans bedanken voor hun steun."

    "Iedereen bij Red Bull wenst Mark het allerbeste en we hopen op een snel herstel."
      zaterdag 22 november 2008 @ 21:18:55 #116
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_63437567
    Anders een ongeplande come back van DC
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      zaterdag 22 november 2008 @ 23:09:05 #117
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_63439564
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 14:09 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Komend seizoen inderdaad. Heb gelezen dat K1 Platinum een goede is, maar geen idee of dat daadwerkelijk ook zo is.
    [..]
    .
    ja dat heb ik ook begrepen. Ik ga het nog eens uitzoeken
    The line is a dot to you!
    pi_63449221
    Oh, misschien kunnen ze dan even Doornbos optrommelen.
    pi_63464185
    quote:
    Zoon voor David Coulthard

    Sun 23-11 2008

    Nu David Coulthard gestopt is met Formule 1 hoeft de Schot zich niet te vervelen. Coulthard is afgelopen vrijdag voor het eerst vader geworden. Zijn verloofde Karen Minier schonk in het ziekenhuis het leven aan een jongetje dat de naam Dayton Minier Coulthard heeft meegekregen.

    Het kereltje heeft al laten zien over snelheid te beschikken, hij kwam twee weken te vroeg ter wereld. Zowel moeder als zoon maken het goed en blijven nog een paar dagen in het ziekenhuis.
    pi_63464430
    quote:
    Het kereltje heeft al laten zien over snelheid te beschikken, hij kwam twee weken te vroeg ter wereld.


    Wel leuk voor 'm
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      maandag 24 november 2008 @ 22:28:02 #121
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_63492119
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 14:17 schreef HPoi het volgende:
    Oh, misschien kunnen ze dan even Doornbos optrommelen.
    Benieuwd of hij volgend jaar weer in Amerika rijdt. Hij vedient het wel eigenlijk. Vindt het nog steeds vreemd dat de beste rookie het jaar daarop niet meer rijdt. De fusie heeft daar natuurlijk invloed op gehad, maar dan nog...
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 november 2008 @ 00:07:40 #122
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_63494948
    Hij zei dat hij met de perspresentatie van de A1GP heel ver was met een team in de IndyCars in de VS, maar helaas nog niets van gehoord ...
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_63501602
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
    Hij zei dat hij met de perspresentatie van de A1GP heel ver was met een team in de IndyCars in de VS, maar helaas nog niets van gehoord ...
    Ik denk dat de kredietcrisis daar ook een rol in speelt. Al diverse gerenommeerde teams hebben aangegeven moeite te hebben met het vinden van sponsoren.

    O.a. KV Racing, NHL Racing en Rahal-Letterman hebben aangegeven waarschijnlijk met maar 1 wagen aan de start te komen in het nieuwe seizoen. Ik vermoedt dat Doornbos in gesprek was met het team van HVM (waarvoor hij ook ChampCar reed onder de naam Minardi) over een tweede auto, maar nu het wat slechter gaat met de economie is het de vraag of er genoeg sponsoren voor te vinden zijn.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_63501696
    quote:
    Barrichello: "Ferrari dreigde me te ontslaan"

    Rubens Barrichello heeft tijdens een Braziliaans televisieprogramma een boekje open gedaan over zijn tijd bij Ferrari. De 36-jarige Braziliaan speelde van 2000 tot en met 2005 overduidelijk tweede viool bij het Italiaanse team, als teamgenoot van Michael Schumacher, maar volgens Barrichello ging het zelfs zover dat er gedreigd werd met ontslag, als hij niet aan de kant zou gaan voor de Duitser.

    Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk van 2002 moest Barrichello, die aan de leiding reed, op het allerlaatste moment van het gas om de overwinning aan Schumacher te laten. Als hij dat niet had gedaan, was hij ontslagen, zo laat Barrichello nu weten: "Acht ronden voor het einde begon het. Ze vertelden me dat Michael achter me reed en dat het kampioenschap erg belangrijk was. Het gesprek werd iedere ronde heftiger en toen werd me verteld dat ik aan mijn contract moest denken. De boodschap was duidelijk. Ik moest mijn voet van het gas halen anders werd ik op straat gezet."

    Barrichello heeft Schumacher na de race nog gevraagd of hij op de hoogte was van wat er precies was gebeurd. Barrichello: "Hij heeft me gezegd dat hij niets te maken had met deze beslissing, maar ik heb documenten thuis liggen die aantonen dat hij wel degelijk op de hoogte was van alles wat er zich heeft afgespeeld."
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 november 2008 @ 11:41:29 #125
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_63501893
    Hij uit zware kritiek op Ferrari ja en er zal wel een kern van waarheid in zitten, maar de vuile was zo duidelijk buiten hangen is niet erg netjes. Hij is nog in de race om een stoeltje bij Honda, maar dat kan hij na deze uitspraken denk ik wel op zijn buik schrijven, omdat Ross Brawn daar nu werkzaam is. Dan blijft Toro Rosso nog over als enige mogelijkheid, maar ik denk ook niet dat hij daar aan de bak komt.

    Barrichello haalt uit naar Ferrari
    Altijd onderweg naar het avontuur
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')