Als ze Q3 nu ook eens met een lege tank zouden rijden zou het eerlijker zijn/realistischer beeld geven van wie nu eigenlijk de snelste isquote:Op vrijdag 21 november 2008 14:31 schreef bodylotion het volgende:
[..]
En Bernie wil de sport eenvoudiger maken![]()
het huidige qualy systeem vind ik wel prima eigenlijk. Het tempo blijft er goed in, evenals de spanning.
Volgens mij was dat om de bochtensnelheid iets lager te laten zijn......quote:Over die voorvleugels;
Destijds werden de hoge neuzen ingevoerd om de luchtstroom onder de wagen te bevorderen. Zodat ook de diffuser beter z'n werk kon doen (?)
zolang ze die van Malaysie maar laten staan vind ik alles goedquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
provisional 2009 calendar*R····Grand Prix·············Circuit, City / Location····················································Date·········Local······NED* 1·····Australian GP······Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne, Victoria···29-03······17:00······08:00 2·····Malaysian GP······Sepang International Circuit, Kuala Lumpur·············05-04······17:00······11:00 3·····Chinese GP·········Shanghai International Circuit, Shanghai···················19-04······15:00······09:00 4·····Bahrain GP··········Bahrain International Circuit, Sakhir, Manama··········26-04······14:30······13:30 5·····Spanish GP·········Circuit de Catalunya, Barcelona···································10-05······14:00······14:00 6·····Monaco GP··········Circuit de Monaco, Monte Carlo···································24-05······14:00······14:00 7·····Turkish GP···········Istanbul Park, Istanbul···················································07-06······15:00······14:00 8·····British GP·············Silverstone Circuit, Silverstone····································21-06······13:00······14:00 9·····German GP··········Nürburgring, Nürburg·····················································12-07······14:00······14:00 10···Hungarian GP·····Hungaroring, Budapest··················································26-07······14:00······14:00 11···European GP······Valencia Street Circuit, Valencia···································23-08······14:00······14:00 12···Belgian GP··········Circuit de Spa-Francorchamps, Spa···························30-08······14:00······14:00 13···Italian GP·············Autodromo Nazionale Monza, Monza···························13-09······14:00······14:00 14···Singapore GP·····Marina Bay Street Circuit, Singapore···························27-09······20:00······14:00 15···Japanese GP······Suzuka Circuit, Suzuka···················································04-10······15:00······08:00 16···Brazilian GP········Autódromo José Carlos Pace, São Paulo··················18-10······14:00······18:00 17···Abu Dhabi GP·····Yas Marina Circuit, Abu Dhabi·······································01-11······TBA·········TBA
* onder voorbehoud, feel free to correct!
Yep. En das niet moeilijk om te zien, ze zijn bijna 2 keer zo groot!quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:31 schreef bodylotion het volgende:
En begrijp ik nou goed dat de wagens met de nieuwe voorvleugels meer downforce aan de voorkant krijgen dan de afgelopen jaren?
ja klopt. maar er zitten nu de helft minder flaps opquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:49 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Yep. En das niet moeilijk om te zien, ze zijn bijna 2 keer zo groot!Weet niet of t ground-effect ook van toepassing is op de vleugel zelf, maar de breedte levert natuurlijk op zichzelf al meer downforce op.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:54 schreef vosss het volgende:
En voor Massa heel moeilijk worden om de auto niet om te gooien bij het uitkomen van elke bocht
Yup, want ik ben van plan om daar misschien ook heen te gaan.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:21 schreef kepler het volgende:
[..]
zolang ze die van Malaysie maar laten staan vind ik alles goed
tof, ook komend seizoen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Yup, want ik ben van plan om daar misschien ook heen te gaan.
en bijkomendquote:Mark Webber breekt been in verkeersongeluk
22 november 2008
Red Bull-coureur Mark Webber is gewond geraakt in een ongeluk op de openbare weg. De Australiër participeerde in zijn jaarlijkse liefdadigheidsevenement en botste met zijn mountainbike vol op een tegemoetkomende auto. Webber brak zijn been in het ongeluk.
De verwondingen van Webber schijnen behoorlijk serieus, maar niet levensbedreigend te zijn. Webber organiseert ieder jaar de Mark Webber Pure Tasmania Challenge, waarin de deelnemers gedurende vijf dagen mountainbiken, kajakken en door de natuur wandelen. Volgens sergeant Jon Ford van de Tasmaanse politie heeft Webber in ieder geval een gebroken been. "We kregen een melding van een aanrijding tussen een fietser en een auto", zei hij. "De artsen die verbonden waren aan het evenement waren al ter plaatse. Hij werd vervolgens via helikopter vervoerd naar het Royal Hobart Hospital, waar hij behandeld zal worden aan ernstige, maar niet levensbedreigende verwondingen."
"Hij heeft zijn been gebroken en is op andere plaatsen ook gewond geraakt. Zijn conditie is stabiel."
Bron: GPupdate en racefreaksquote:Operatie Webber geslaagd, revalidatie begint
22 november 2008
Mark Webber is inmiddels geopereerd zijn zijn gebroken been. De Australiër raakte gewond in een verkeersongeluk tijdens de Mark Webber Pure Tasmania Challenge, waar hij met zijn mountainbike op een tegemoetkomende auto reed. Volgens de voorzitter van het evenement, Geoff Donohue, was de operatie succesvol en kan het herstel beginnen.
"De operatie is gedaan, er is een pin geplaatst en zijn herstel begint nu", zei Donohue tegenover de BBC. "Mark heeft een goed humeur. Het gebroken been is de verwonding en afgezien daarvan is hij helemaal in orde. Hij heeft een schaafwond aan zijn linker arm, maar scans wijzen uit dat alles verder goed is. Hij zal tenminste drie dagen in het ziekenhuis blijven, maar niet langer dan een week. Ik sprak met hem voor zijn operatie en hij was al bezig met zijn revalidatie."
"Ik verwacht dat men hem zo snel mogelijk terug naar Europa wil brengen, zodra Mark kan vliegen. Er zijn al mensen bezig met zijn revalidatieprogramma met als doel hem zo snel mogelijk te laten herstellen."
quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en bijkomend
[..]
Bron: GPupdate en racefreaks
Komend seizoen inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:22 schreef kepler het volgende:
[..]
tof, ook komend seizoen?Misschien dat we kunnen meeten
Weet jij welke tribunes goed zijn?
Is er iemand hier die naar de GP van Maleisie is geweest of kent iemand die daarheen is geweest? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen
quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en bijkomend
[..]
Bron: GPupdate en racefreaks
quote:'Webber op tijd fit voor Melbourne'
Het team van Red Bull verwacht dat Mark Webber op tijd fit zal zijn voor de openingsrace van het seizoen 2009 in Melbourne. De Australiër ligt momenteel in het ziekenhuis met een gebroken been na een ongeluk op zijn mountainbike.
"Mark zal nog een paar dagen in Tasmanië blijven, voordat hij zijn revalidatie zal voortzetten in Engeland", liet Red Bull weten. "Het lijkt erop dat hij niet zal participeren in het testprogramma van de komende winter, maar we verwachten zeker dat hij op de grid zal staan in Melbourne in maart. Mark heeft aangegeven opgelucht te zijn dat de bestuurder van de auto ongedeerd is en wil graag familie, vrienden en fans bedanken voor hun steun."
"Iedereen bij Red Bull wenst Mark het allerbeste en we hopen op een snel herstel."
ja dat heb ik ook begrepen. Ik ga het nog eens uitzoekenquote:Op zaterdag 22 november 2008 14:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Komend seizoen inderdaad.Heb gelezen dat K1 Platinum een goede is, maar geen idee of dat daadwerkelijk ook zo is.
[..]
.
quote:Zoon voor David Coulthard
Sun 23-11 2008
Nu David Coulthard gestopt is met Formule 1 hoeft de Schot zich niet te vervelen. Coulthard is afgelopen vrijdag voor het eerst vader geworden. Zijn verloofde Karen Minier schonk in het ziekenhuis het leven aan een jongetje dat de naam Dayton Minier Coulthard heeft meegekregen.
Het kereltje heeft al laten zien over snelheid te beschikken, hij kwam twee weken te vroeg ter wereld. Zowel moeder als zoon maken het goed en blijven nog een paar dagen in het ziekenhuis.
quote:Het kereltje heeft al laten zien over snelheid te beschikken, hij kwam twee weken te vroeg ter wereld.
Benieuwd of hij volgend jaar weer in Amerika rijdt. Hij vedient het wel eigenlijk. Vindt het nog steeds vreemd dat de beste rookie het jaar daarop niet meer rijdt. De fusie heeft daar natuurlijk invloed op gehad, maar dan nog...quote:Op zondag 23 november 2008 14:17 schreef HPoi het volgende:
Oh, misschien kunnen ze dan even Doornbos optrommelen.
Ik denk dat de kredietcrisis daar ook een rol in speelt. Al diverse gerenommeerde teams hebben aangegeven moeite te hebben met het vinden van sponsoren.quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
Hij zei dat hij met de perspresentatie van de A1GP heel ver was met een team in de IndyCars in de VS, maar helaas nog niets van gehoord ...
quote:Barrichello: "Ferrari dreigde me te ontslaan"
Rubens Barrichello heeft tijdens een Braziliaans televisieprogramma een boekje open gedaan over zijn tijd bij Ferrari. De 36-jarige Braziliaan speelde van 2000 tot en met 2005 overduidelijk tweede viool bij het Italiaanse team, als teamgenoot van Michael Schumacher, maar volgens Barrichello ging het zelfs zover dat er gedreigd werd met ontslag, als hij niet aan de kant zou gaan voor de Duitser.
Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk van 2002 moest Barrichello, die aan de leiding reed, op het allerlaatste moment van het gas om de overwinning aan Schumacher te laten. Als hij dat niet had gedaan, was hij ontslagen, zo laat Barrichello nu weten: "Acht ronden voor het einde begon het. Ze vertelden me dat Michael achter me reed en dat het kampioenschap erg belangrijk was. Het gesprek werd iedere ronde heftiger en toen werd me verteld dat ik aan mijn contract moest denken. De boodschap was duidelijk. Ik moest mijn voet van het gas halen anders werd ik op straat gezet."
Barrichello heeft Schumacher na de race nog gevraagd of hij op de hoogte was van wat er precies was gebeurd. Barrichello: "Hij heeft me gezegd dat hij niets te maken had met deze beslissing, maar ik heb documenten thuis liggen die aantonen dat hij wel degelijk op de hoogte was van alles wat er zich heeft afgespeeld."
Ik ga Steve Rider wel missen, maar het ziet eruit als een leuk teamquote:Coulthard and Jordan join BBC
24 November 2008
Former Formula One driver David Coulthard and former F1 team boss Eddie Jordan have joined the BBC as part of next year's presentation team in Formula One. David Coulthard will join Eddie Jordan as a pundit alongside anchor Jake Humphrey.
Jonathan Legard moves from 5 Live to commentate with ex-F1 driver and award-winning broadcaster Martin Brundle.
BBC's pit-lane reporters will be Ted Kravitz and Lee McKenzie.
Formule 1 lijkt ook wel de enige sport waar dit soort uitspraken taboe zijnquote:Op dinsdag 25 november 2008 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Hij uit zware kritiek op Ferrari ja en er zal wel een kern van waarheid in zitten, maar de vuile was zo duidelijk buiten hangen is niet erg netjes. Hij is nog in de race om een stoeltje bij Honda, maar dat kan hij na deze uitspraken denk ik wel op zijn buik schrijven, omdat Ross Brawn daar nu werkzaam is. Dan blijft Toro Rosso nog over als enige mogelijkheid, maar ik denk ook niet dat hij daar aan de bak komt.
Barrichello haalt uit naar Ferrari
Nee, maar hij werkte wel mee aan die praktijken als grote strateeg. Het is in mijn ogen niet verstandig dat Barrichello juist nu de uitspraken doet als hij nog in de race is om een stoeltje bij een team. Volgens mij had hij er even mee moeten wachten, maar aan de andere kant kan hij dan van verbitterdheid beschuldigd worden omdat hij geen stoeltje voor het volgende heeft weten te bemachtigen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:59 schreef Atreidez het volgende:
En jij weet wat Brawn zijn mening is over de dingen die bij Ferrari zijn voorgevallen?
Het was de strategie om Rubens voor Michael te krijgen op de baanquote:Op dinsdag 25 november 2008 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, maar hij werkte wel mee aan die praktijken als grote strateeg.
En jij gelooft dat Michael vanaf race 1 geen voorkeursbehandeling kreeg?quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Formule 1 lijkt ook wel de enige sport waar dit soort uitspraken taboe zijnImo is er niets mis met de uitspraken van Rubiñho. Het is dan ook min of meer publiek geheim wat nu door hem bevestigd wordt.
Ferrari heeft altijd al gezegd dat : "Two Ferrari drivers will start the season with equal status and both drivers will have the opportunity to have a go at the title."
Als Rubiñho meer punten had gehad dan Schumi dan had Schumi over de radio te horen gekregen dat hij aan z'n contract moest denken.
There is no spoon > De was is al schoon.
De beruchte race was al vroeg in het seizoen (6de race) en Schumacher stond al een straatlengte voor in het kampioenschap. Ja Schumacher had de nummer 1 status, maar dit sloeg gewoon nergens op.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Formule 1 lijkt ook wel de enige sport waar dit soort uitspraken taboe zijnImo is er niets mis met de uitspraken van Rubiñho. Het is dan ook min of meer publiek geheim wat nu door hem bevestigd wordt.
Ferrari heeft altijd al gezegd dat : "Two Ferrari drivers will start the season with equal status and both drivers will have the opportunity to have a go at the title."
Als Rubiñho meer punten had gehad dan Schumi dan had Schumi over de radio te horen gekregen dat hij aan z'n contract moest denken.
There is no spoon > De was is al schoon.
Bronquote:Red Bull buys back Toro Rosso stake
Energy drinks giant Red Bull has bought back the 50 per cent stake in the Toro Rosso Formula One team owned by Gerhard Berger.
Berger had purchased the stake from Red Bull owner Dietrich Mateschitz back in 2006, after the Austrian billionaire had bought the Minardi team and renamed it.
On Tuesday, Mateschitz announced he had bought Berger's shares back, taking complete control of Toro Rosso.
"I am very grateful to Gerhard for his huge input," said Mateschitz. "Together we turned Toro Rosso into a team that qualified on a regular basis in the top 10 and collected world championship points."
Toro Rosso were the best of the Red Bull-owned squads this year, taking their maiden victory at the Italian Grand Prix and finishing ahead of Red Bull Racing.
The team's future had been in some doubt for some time after Mateschitz announced his intention to sell his stake earlier this year.
Schumacherquote:
Een van de redenen zou kunnen zijn dat Berger zelf een deel van de kosten moest dragen. En omdat hij geen sponsoren kon vinden zou hij zijn privé kapitaal moeten gebruiken en had daar geen zin in. Vandaar dat hij zijn deel verkocht aan Red Bull.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:43 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dat was onverwacht...
ben benieuwd of berger nog wel aanblijft bij STR
quote:Berger told APA that he will no longer be involved at all. "This is no big secret," he explained.
quote:Panasonic Toyota Racing maakte vandaag bekend dat de nieuwe livery voor het team, inclusief de nieuwe TF109-bolide, voor het eerst getoond wordt op 15 januari 2009.
Ik snap de reden niet waarom teams vanaf 2010 hun eigen chassis moeten bouwen. De FIA wilt toch juist de kosten drukkenquote:Op woensdag 26 november 2008 10:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een van de redenen zou kunnen zijn dat Berger zelf een deel van de kosten moest dragen. En omdat hij geen sponsoren kon vinden zou hij zijn privé kapitaal moeten gebruiken en had daar geen zin in. Vandaar dat hij zijn deel verkocht aan Red Bull.
En nee, Berger blijft niet aan.
[..]
bronquote:Ecclestone: 'Medaillesysteem komt er echt'
Het is geen proefballonnetje en het was al helemaal geen grap: Bernie Ecclestone is vastbesloten volgend seizoen medailles te introduceren en daarmee de kampioen in de Formule 1 aan te wijzen. Ecclestone: ,,Het voorstel moet alleen nog goedgekeurd worden.”
Ook al werd het WK afgelopen seizoen pas in de laatste bocht van de laatste Grand Prix in het voordeel van Lewis Hamilton beslist, Ecclestone is het zat dat de races als saai worden bestempeld. Hij wil meer spanning creëren.
,,Het komt er echt van”, zegt Ecclestone tijdens een persmoment in Londen waarbij hij LG officieel bevestigt als nieuwe tijdwaarnemer. Het is de bedoeling dat zijn plan spoedig door de World Motor Sport Council wordt geratificeerd.
Ecclestone vervolgt: ,,De teams hebben er al mee ingestemd. De hele reden dat ik over een nieuwe opzet ben gaan nadenken? Ik ben het zat dat iedereen zeurt dat er amper nog wordt ingehaald. Dat ligt niet aan de auto's of aan de circuits, maar aan de coureurs die geen risico meer durven te nemen.”
,,Als ik tweede lig vlak achter de koploper, dan kijk ik wel uit om onnodige risico's te nemen als daar slechts een beloning van twee extra punten tegenover staat. Kan ik een gouden medaille winnen terwijl op basis daarvan de uitslag in het WK wordt bepaald, dan ben ik bereid er alles aan te doen om mijn voorganger te passeren.”
Ecclestone verwacht dat de strijd om het WK met de invoering van het nieuwe puntensysteem een stuk spannender wordt. ,,Dit seizoen hebben we een paar keer gezien dat Hamilton Massa niet wilde inhalen omdat het hem amper extra punten opleverde. Had hij wel een poging gewaagd, een fout gemaakt en posities verloren, dan was ik als teambaas hartstikke kwaad geweest.”
,,Ik vind het maar niets dat iemand kampioen kan worden zonder ook maar een Grand Prix te winnen”, doet Ecclestone in zekere zin op Robert Kubica. Door de fouten van Hamilton en Massa kon de Pool lang aanhaken in de titelrace terwijl hij slechts één race wist te winnen. Net als bijvoorbeeld Sebastian Vettel.
De vraag blijft of het eerlijk is dat een coureur die zes Grand Prix' wint en verder alleen maar uitvalt wereldkampioen kan worden, terwijl zijn rivaal elke race op het podium eindigt en daarmee veel meer punten scoort. Ecclestone: ,,Dan moet de verliezer het seizoen daarop maar harder zijn best doen.”
Middels het voorgestelde medaillesysteem zou Felipe Massa, en dus niet Lewis Hamilton, afgelopen seizoen kampioen zijn geworden. Dit omdat de Braziliaan zes races heeft gewonnen en daarmee een gouden medaille meer zou hebben verdiend dan Hamilton.
Iemand de bijv. 12 x Zilver heeft (maar geen goud) verliest van iemand die door geluk 1 x Goud heeft en verder achteraan rijdt.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:31 schreef Tarabass het volgende:
Maar wat al de ene één gouwe medaille heeft, en een ander 3 bronzen? Wie wint er dan? Want het kan dan niet zo zijn dat iemand die nog nooit een race heeft gewonnen kampioen wordt :S
quote:Dit omdat de Braziliaan zes races heeft gewonnen en daarmee een gouden medaille meer zou hebben verdiend dan Hamilton.
Puh-lease.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarvan er twee door de FIA aan hem zijn geschonken, die Hamilton anders gewonnen zou hebben.
dat is het belachelijke aan de hele regel...quote:Op woensdag 26 november 2008 15:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Iemand de bijv. 12 x Zilver heeft (maar geen goud) verliest van iemand die door geluk 1 x Goud heeft en verder achteraan rijdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |