abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 november 2008 @ 19:01:39 #256
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63198061
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:43 schreef vosss het volgende:
Lelijk? Ik vind het er juist tof uit zien
echt? totaal uit verhouding met de rest van de auto
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_63198353
Ja eht. Ik vind het gaaf
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63198688
Vet cool!
  donderdag 13 november 2008 @ 19:29:20 #259
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63198776
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:52 schreef Ared het volgende:
2008 Williams met 2009 voor- en achtervleugel tijdens een shake-down gisteren:
[ afbeelding ]

Zo vind ik 'm niet eens zo heel lelijk. Met slicks zal het nog wel iets beter worden. Maar het blijft jammer dat die driedimensionale kunstwerkjes van de voorvleugel verdwijnen.
ziet er toch een stuk beter uit, behalve dan de achtervleugel

Vooral die voorvleuger ziet er erg stoer uit
The line is a dot to you!
pi_63199681
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:11 schreef vosss het volgende:
Ja eht. Ik vind het gaaf
Ik ook
pi_63203016
Niet alleen het uiterlijk vind ik mooi, ook hoop ik dat dit de inhaalacties en dergelijken op een positieve manier beïnvloedt. Die voorvleugel is daar namelijk een belangrijke factor in en hoe lager hoe beter zegt men. En met al die poespas die op de auto zat is nou niet echt aangetoond dat de auto's sneller werden. Goeie zaak!
pi_63203176
het went wel. wat echt anti-autosport was waren die groeven in de banden die zijn gelukkig nu weg
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 13 november 2008 @ 21:57:33 #263
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63203849
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:39 schreef Tarabass het volgende:
Niet alleen het uiterlijk vind ik mooi, ook hoop ik dat dit de inhaalacties en dergelijken op een positieve manier beïnvloedt. Die voorvleugel is daar namelijk een belangrijke factor in en hoe lager hoe beter zegt men. En met al die poespas die op de auto zat is nou niet echt aangetoond dat de auto's sneller werden. Goeie zaak!
nou, ondanks alle vertragende regels (bv die groeven) werden de auto's toch sneller. Ik denk dat die poespas toch wel enig effect heeft gehad, anders zouden ze het niet doen natuurlijk
The line is a dot to you!
pi_63204978
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:57 schreef kepler het volgende:

[..]

nou, ondanks alle vertragende regels (bv die groeven) werden de auto's toch sneller. Ik denk dat die poespas toch wel enig effect heeft gehad, anders zouden ze het niet doen natuurlijk
Oh, daarom zijn de meeste baanrecords natuurlijk behaald in 2004/2005?
  donderdag 13 november 2008 @ 22:27:32 #265
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63205201
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:22 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Oh, daarom zijn de meeste baanrecords natuurlijk behaald in 2004/2005?
Volgens mij lag dat aan de michelin/bridgestone oorlog
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 november 2008 @ 22:29:47 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63205313
Doe maar 2004 toen een V10 motor één GP-weekend mee moest gaan en de goede banden natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 november 2008 @ 23:01:19 #267
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63206662
ik wil V12's terug
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 14 november 2008 @ 01:22:07 #268
70559 singha
Singhalicious
pi_63210296
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is vanwege de telemetrie. Er wordt veel data van de auto richting pits gestuurd en de teams willen zeker zijn dat alles over komt.
Even een correctie. Het zijn geen antennes maar pitot statische buizen die gebruikt worden om de snelheid van de auto t.o.v. van de lucht te kunnen meten (dmv een gemeten druk verschil). Aangezien de lucht door de voorvleugel al erg verstoord wordt, wil je de druk zo ver mogelijk van de auto vandaan meten. Vandaar dus een hoge pitot bij aero testen zoals bij Wiliams.

Overigens zijn nog steeds extra vleugeltjes toegestaan (Turning vanes, Barge boards) toegestaan maar de afmetingen zijn veel beperkter en minder posities zijn mogelijk.
When the flag drops, the bullshit stops
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 november 2008 @ 02:03:47 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63210682
ah, weer wat geleerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63213181
Geef mij maar de 1.5 liter turbomotoren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 14 november 2008 @ 09:47:53 #271
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63213315
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:22 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Oh, daarom zijn de meeste baanrecords natuurlijk behaald in 2004/2005?
ja, maar je bevestigd niet echt je punt hiermee
Zowel de gegroefde band als die poespas bestaat al langer dan dat jaar. Waarschijnlijk is de bandenoorlog inderdaad de reden
The line is a dot to you!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 14 november 2008 @ 18:05:39 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63226385
ff spammen, begin van mijn nieuwe reeks stukjes op FOK!sport [Special] Schumacher wint eerste titel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_63229687
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 18:05 schreef rubbereend het volgende:
ff spammen, begin van mijn nieuwe reeks stukjes op FOK!sport [Special] Schumacher wint eerste titel
Leuk stuk! Ik heb gelijk de review dvd erbij gepakt om het weer eens te zien. Ook ik heb een mening maar die houd ik voor me
quote:
Er is in de loop van de jaren veel gesproken over deze crash maar er is nooit een eensluidende conclusie gekomen.
Dit is een kromme zin. Het is nooit tot een eensluidende conclusie gekomen. Een conclusie kan niet komen. Tenminste, nog niet
pi_63266696
Op Sporza begint net een terugblik op seizoen 2008.
sig verwijderd door FA
pi_63267156
quote:
Op zondag 16 november 2008 17:18 schreef Ambrosius het volgende:
Op Sporza begint net een terugblik op seizoen 2008.
Thnx, een 20 minuutjes gemist, maar ze zijn nog bezig
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 16 november 2008 @ 18:01:24 #276
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_63267770
Was toch een schitterend seizoen als je 't zo terug ziet
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_63272280
En toen gaf iemand die het opgenomen heeft een linkje
pi_63284731
en de voorbereidingen voor 2009 zijn officieel begonnen (of waren ze dat al?). Anyway, de nieuwe BMW



die nieuwe front wing endplates zijn blijkbaar een kostenbesparing, door ze als tafel te gebruiken kun je zo weer twee man thuis laten

  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 november 2008 @ 12:01:59 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63284848
lijkt net een dinky toy
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 november 2008 @ 12:02:24 #280
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63284860
waar zijn de slicks?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 17 november 2008 @ 12:02:41 #281
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63284869
die blauw-rode lijnen geven nog net een beetje het idee dat de neus niet helemaal compleet vierkant is

Please, make yourself uncomfortable.
pi_63285092
ik denk dat om beter te begrijpen welke veranderingen welke gevolgen hebben, ze niet al het nieuwe tegelijk testen. BMW rijdt nog met groeven, Red Bull rijdt met oude aerodynamica maar nieuwe banden, sommige teams rijden wel met KERS, anderen niet, weer anderen rijden niet met KERS, maar simuleren het wel (misschien met gewicht achterin en motor boven de toerenlimiet om de extra pk's te simuleren?), en er rijden blijkbaar ook rijders met oude aerodynamica en banden, maar met een afstelling die de 2009 grip moet nabootsen.

hier live updates, maar de live timing doet het (nog) niet sinds een paar minuten weer wel
http://www.f1today.nl/liv(...)ircuit-de-catalunya/
  maandag 17 november 2008 @ 12:17:13 #283
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63285232
Wel handig van BMW om meteen in 2009spec te verschijnen aangezien je niks hebt in 2009 aan de 2008 vleugels ed.

[edit]
Rijdt FI met de Mercedes krachtbron?

Loeb trouwens niet slecht... in ieder geval niet laatste (voorlopig)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 17 november 2008 @ 12:26:05 #284
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63285428

De hele wagen


Goeie foto van de kale sidepods


...en uitlaat

Opvallend ook die kaarsrechte hoeken op de voorvleugen
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 17 november 2008 @ 12:35:07 #285
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63285621
quote:
Grand Prix van Canada definitief van de kalender
17 november 2008

De Grand Prix van Canada keert niet meer terug op de kalender van 2009. Gerald Tremblay, de burgemeester van Montreal, heeft in een verklaring laten weten dat de reddingspoging van de Canadese overheid om de race te behouden, is mislukt.

Begin oktober werd de Canadese Grand Prix van de kalender gehaald wegens een financieel geschil. Vervolgens reisden afgevaardigen van de Canadese overheid af naar Londen in een poging de race te redden. Tevergeefs, zo blijkt nu. "Ondanks onze inspanningen eist de Formule 1 meer dan de belastingbetaler kan opbrengen", gaf Tremblay te kennen. "Ik wil graag mijn collega's van de provinciale en federale overheid bedanken voor hun inzet, alsmede het bedrijfsleven. Hun gezamenlijke inspanningen tonen aan hoe levendig Montreal is en wellicht biedt dit kansen om allerlei nieuwe evenementen op te zetten die onze economie kunnen stimuleren."

"We hebben de afgelopen weken hard gewerkt om de Grand Prix op een financieel verantwoorde manier voor Montreal te behouden, maar helaas kunnen we niet aan de onredelijk hoge eisen van Bernie Ecclestone voldoen", voegde Raymond Bachand, de minister van Economische Ontwikkeling van de staat Quebec, daaraan toe. "Tenzij hij zijn eisen naar beneden bijstelt, zal er in 2009 geen race in Montreal worden verreden."
Please, make yourself uncomfortable.
pi_63287191
de correspondentie tussen Canada en Ecclestone, inclusief voorgestelde contractbepalingen

'http://files.newswire.ca/643/F1correspondance[1].pdf
(bagger vierkant haakje in de url, dat werkt helaas niet, dus gewoon adres copy-pasten zonder '...)

interessant om te zien hoe een contract tussen circuit en FOM werkt:

- 50% van het titelsponsorgeld naar Ecclestone in jaar 1, 20% in jaar 2 en 3, daarna alles voor het circuit.

- 100% van de reclame rond de baan naar Ecclestone in jaar 1, 2 en 3, daarna alles voor het circuit.

- 20 miljoen Canadese dollar (bijna 12 miljoen ¤) tekengeld voor Ecclestone in 2009, elk jaar 5% erbij (goeie inflatiecorrectie!).

- 75% van alle winst tot tien miljoen C$ is voor Ecclestone, 25% van alle winst daarboven.

- Montreal, Quebec en Canada sponsoren verplicht 10 miljoen C$ per jaar.

Tsja, het is veel geld, maar vergeleken met wat landen als China en Bahrein schijnen te betalen vind ik het allemaal nog meevallen. Leuk ook dat Canada het probeert op grond van "ja maar we hebben zo'n leuke race en iedereen komt hier zo graag..."
newsflash: als Ecclestone Spa van de kalender af kan gooien, kan hij dat met Montreal ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ared op 17-11-2008 13:51:22 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 november 2008 @ 15:28:07 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63290042
Echt jammer dat er volgend jaar geen race gehouden wordt in Canada. Was altijd een van de mooiste races van het seizoen.

Definitief geen GP Canada in 2009


Thanks voor dat documentje, Ared
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63290463
We zijn alweer bijna aan het eind: een reminder voor het nieuwe deeltje 39: De OP van 37 ( [F1] Nieuwtjes #37: Met Osram als hoofdsponsor. ) was goed bijgewerkt, daar moet de link van 37 en 38 dan nog aan toegevoegd worden.

De wiki is NIET aangepast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 17-11-2008 15:47:22 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63290548
Verder heb ik nog een bericht van de NASCAR de laatste race en de eindstand in The Chase for the Sprint Cup, maar de laatste NASCAR-topics zijn van 2003...

Dus ik zet 'm hier maar neer ervan uit gaand dat jullie het goed vinden, zonder spoilers

[NASCAR] Uitslag Homestead en eindstand
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63292087
Ik vond persoonlijk de breedte van de voorvleugel wel genoeg, maar nu dat is uitgebreid ziet de voorkant er echt wel raar uit
Where facts are few, experts are many.
  maandag 17 november 2008 @ 16:34:50 #291
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63292260
Die voorvleugel is nu ook al verstelbaar?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_63292538
Wat een grafdingen joh
Alsof dit een amateur-raceklasse word. Ik mis de mooi gevormde F1-wagens
  maandag 17 november 2008 @ 17:55:15 #293
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_63294299
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:40 schreef Sally het volgende:
We zijn alweer bijna aan het eind: een reminder voor het nieuwe deeltje 39: De OP van 37 ( [F1] Nieuwtjes #37: Met Osram als hoofdsponsor. ) was goed bijgewerkt
quote:
Op maandag 17 november 2008 16:43 schreef Ricard0j het volgende:
Wat een grafdingen joh
Alsof dit een amateur-raceklasse word. Ik mis de mooi gevormde F1-wagens
Ja, in eerste instantie was ik wel blij met het bericht dat alle flaps flops en flips werden verboden. Maar nu ik de auto's zo zie, zijn ze zo kaal. Er oogt niet meer agressief genoeg
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_63295676
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:40 schreef Sally het volgende:
We zijn alweer bijna aan het eind: een reminder voor het nieuwe deeltje 39: De OP van 37 ( [F1] Nieuwtjes #37: Met Osram als hoofdsponsor. ) was goed bijgewerkt, daar moet de link van 37 en 38 dan nog aan toegevoegd worden.

De wiki is NIET aangepast.
Volgens mij heb ik zo goed als alles aangepast in de Wiki.

De tijden van vandaag.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Pos  Driver         Team                      Time     Laps
 1.  Sato           Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:20.763  121
 2.  Buemi          Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:21.071  117
 3.  Wurz           Honda                (B)  1:21.198   77
 4.  de la Rosa     McLaren-Mercedes     (B)  1:21.417   65
 5.  Badoer         Ferrari              (B)  1:22.038   93
 6.  Paffett        McLaren-Mercedes     (B)  1:22.235   47
 7.  Kubica         BMW-Sauber           (B)  1:22.341   56
 8.  Loeb           Red Bull-Renault     (B)  1:22.503   82
 9.  Piquet         Renault              (B)  1:22.560   80
10.  Klien          BMW-Sauber           (B)  1:22.883   53
11.  Hulkenberg     Williams-Toyota      (B)  1:23.467  116
12.  Liuzzi         Force India-Ferrari  (B)  1:23.794   86
13.  Sutil          Force India-Ferrari  (B)  1:23.832   88
14.  Gene           Ferrari              (B)  1:24.117   32
15.  Senna          Honda                (B)  1:24.343   39
16.  van der Garde  Renault              (B)  1:24.908   27
17.  di Grassi      Honda                (B)  1:25.512   48
  maandag 17 november 2008 @ 19:01:52 #295
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_63295989
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:50 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik zo goed als alles aangepast in de Wiki.

Sla net ook mijn nieuwe op daar Heb de oude nog maar ff bewaard in een word document voor ze zekerheid

Heb maar een datum van aanpassing erbij gezet plus alle gewijzigde delen van de Wiki. Om het wat makkelijker en ovenzichterlijker te houden voor diegene wat het hierna gaat aanpassen
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_63296083
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:01 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Sla net ook mijn nieuwe op daar Heb de oude nog maar ff bewaard in een word document voor ze zekerheid

Heb maar een datum van aanpassing erbij gezet plus alle gewijzigde delen van de Wiki. Om het wat makkelijker en ovenzichterlijker te houden voor diegene wat het hierna gaat aanpassen
Ga ik toch weer even wat dingen wijzigen. De nummers van coureurs kloppen nu niet meer en Vettel is voor zover ik weet al zeker bij Red Bull.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElmarO op 17-11-2008 19:11:06 ]
  maandag 17 november 2008 @ 19:12:21 #297
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_63296309
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:05 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ga ik toch weer even wat dingen wijzigen. De nummers van coureurs kloppen nu niet meer en Vettel is voor zover ik weet al zeker bij Red Bull.
Heb ik die er toch nog door laten glippen, voor dat ik ging eten dacht ik nog eraan om het te veranderen, dus toch nog vergeten
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_63296480
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:12 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Heb ik zie er toch nog door laten glippen, voor dat ik ging eten dacht ik nog eraan om het te veranderen, dus toch nog vergeten
Maakt niet uit hoor. Heb de links naar de sites van de teams overigens op volgorde van de nummers die de coureurs krijgen gezet. Vond ik wat leuker staan. En ik heb een tijd achter de datum van aanpassing gezet. Alleen een datum zegt ook niet alles.
pi_63298534
Wel mooie slicks.
pi_63299724
Wat HQ's van vandaag.









3e is bij mij zwart, maar als je er op klikt zou je als het goed is de foto wel kunnen zien.
  maandag 17 november 2008 @ 21:12:55 #301
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_63299908
Wat zit er op de rechter sidepod van de Ferrari?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')