Dat is vanwege de telemetrie. Er wordt veel data van de auto richting pits gestuurd en de teams willen zeker zijn dat alles over komt.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:44 schreef bodylotion het volgende:
waarvoor hebben ze die grote antennes altijd bij testsessies?
quote:'Hogere hotelbelasting kan Canadese GP redden'
Volgens de Canadese krant La Presse heeft de hoteliersvereniging van Montreal een oplossing gevonden om de Canadese Grand Prix ook in 2009 te kunnen behouden. Men is van plan de hotelbelasting met een procentpunt naar 4% te verhogen, wat zo'n 5 miljoen Canadese dollar (ruim 3 miljoen euro) zou moeten opleveren.
Quebec, de provincie waar Montreal in ligt, zou nog voor 2,5 miljoen Canadese dollar moeten zorgen, iets wat volgens Minister van Ontwikkeling Raymond Bachnand geen probleem zou moeten zijn, aangezien het evenement de provincie zo'n 15 miljoen Canadese dollar kan opleveren.
Het idee zal wel binnen een week moeten worden ingediend bij Formule 1-baas Bernie Ecclestone. Mocht die het idee goedkeuren, is de race echter nog lang niet zeker van een plek op de kalender van 2009. Er zal dan namelijk ook nog een promotor moeten worden gevonden, iets waar de regeringen van Quebec en Montreal geen trek in hebben.
Een plan is, volgens La Presse, om een stichtig op te richten, die geleid zou moeten worden door voormalig Minister Michael Frontier. Deze stichting zou dan een geschikte promotor voor de race moeten vinden.
echt?quote:Op donderdag 13 november 2008 18:43 schreef vosss het volgende:
Lelijk? Ik vind het er juist tof uit zien
ziet er toch een stuk beter uit, behalve dan de achtervleugelquote:Op donderdag 13 november 2008 10:52 schreef Ared het volgende:
2008 Williams met 2009 voor- en achtervleugel tijdens een shake-down gisteren:
[ afbeelding ]
Zo vind ik 'm niet eens zo heel lelijk. Met slicks zal het nog wel iets beter worden. Maar het blijft jammer dat die driedimensionale kunstwerkjes van de voorvleugel verdwijnen.
nou, ondanks alle vertragende regels (bv die groeven) werden de auto's toch sneller. Ik denk dat die poespas toch wel enig effect heeft gehad, anders zouden ze het niet doen natuurlijkquote:Op donderdag 13 november 2008 21:39 schreef Tarabass het volgende:
Niet alleen het uiterlijk vind ik mooi, ook hoop ik dat dit de inhaalacties en dergelijken op een positieve manier beïnvloedt. Die voorvleugel is daar namelijk een belangrijke factor in en hoe lager hoe beter zegt men. En met al die poespas die op de auto zat is nou niet echt aangetoond dat de auto's sneller werden. Goeie zaak!
Oh, daarom zijn de meeste baanrecords natuurlijk behaald in 2004/2005?quote:Op donderdag 13 november 2008 21:57 schreef kepler het volgende:
[..]
nou, ondanks alle vertragende regels (bv die groeven) werden de auto's toch sneller. Ik denk dat die poespas toch wel enig effect heeft gehad, anders zouden ze het niet doen natuurlijk
Volgens mij lag dat aan de michelin/bridgestone oorlogquote:Op donderdag 13 november 2008 22:22 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Oh, daarom zijn de meeste baanrecords natuurlijk behaald in 2004/2005?
Even een correctie. Het zijn geen antennes maar pitot statische buizen die gebruikt worden om de snelheid van de auto t.o.v. van de lucht te kunnen meten (dmv een gemeten druk verschil). Aangezien de lucht door de voorvleugel al erg verstoord wordt, wil je de druk zo ver mogelijk van de auto vandaan meten. Vandaar dus een hoge pitot bij aero testen zoals bij Wiliams.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is vanwege de telemetrie. Er wordt veel data van de auto richting pits gestuurd en de teams willen zeker zijn dat alles over komt.
ja, maar je bevestigd niet echt je punt hiermeequote:Op donderdag 13 november 2008 22:22 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Oh, daarom zijn de meeste baanrecords natuurlijk behaald in 2004/2005?
Leuk stuk! Ik heb gelijk de review dvd erbij gepakt om het weer eens te zien. Ook ik heb een mening maar die houd ik voor mequote:Op vrijdag 14 november 2008 18:05 schreef rubbereend het volgende:
ff spammen, begin van mijn nieuwe reeks stukjes op FOK!sport [Special] Schumacher wint eerste titel
Dit is een kromme zin. Het is nooit tot een eensluidende conclusie gekomen. Een conclusie kan niet komen. Tenminste, nog nietquote:Er is in de loop van de jaren veel gesproken over deze crash maar er is nooit een eensluidende conclusie gekomen.
Thnx, een 20 minuutjes gemist, maar ze zijn nog bezigquote:Op zondag 16 november 2008 17:18 schreef Ambrosius het volgende:
Op Sporza begint net een terugblik op seizoen 2008.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |