abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63300008


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 |

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen '08 seizoen: voor zover ik ze nog kon vinden in MyAt

2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2008 Petronas Malaysian Grand Prix
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
[F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
[F1] Turkije topic
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
F1 Grand Prix Monaco 2008 Deel 1
[F1] Grand Prix de Magny Cours ; Stoppen voor rood!
[F1] British Grand Prix @ Silverstone
[F1] Formula 1 grosser preis Santander von Deutschland 2008
[F1] De grote prijs van Hongarije
2008 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2008 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2008
[F1]Singtel Singapore Grand Prix
[F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway #1
[F1] Grand Prix of China @ Shanghai
[F1] De seizoensfinale 2008 @ Brazilië, Sao Paulo

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Honda
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF]2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiele site

Testschema



Wie staan er in 2009 aan de start

Mclaren
1. Lewis Hamilton - WDC 2008
2. Heikki Kovalainen

Ferrari - WCC 2008
3. Felipe Massa
4. Kimi Räikkönen

BMW Sauber
5. Robert Kubica
6. Nick Heidfeld

Renault
7. Fernando Alonso
8. Nelson Piquet jr.

Toyota
9. Jarno Trulli
10. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
11. Sébastien Bourdais (te bevestigen)
12. NNB
Kanshebbers: Rubens Barrichello, Bruno Senna, Takuma Sato

Red Bull Racing
14. Sebastian Vettel
15. Mark Webber

Williams
16. Nico Rosberg
17. Kazuki Nakajima

Honda
18. Rubens Barrichello (nog te bevestigen)
19. Jenson Button (zo goed als zeker)
Eventuele kanshebbers: Bruno Senna, Luca di Grassi

Force India
20. Giancarlo Fisichella
21. Adrian Sutil
Coureurs nog niet bevestigd, eventuele kanshebbers zijn de testcoureurs van Mclaren

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic


De kalender voor 2009 met 17 races
quote:
29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
*wijzigingen onder voorbehoud

Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden

Wiki voor het laatst bijgewerkt door ElmarO op 17 nov 2008 @19:08
- Aparte GP-topics bijvoegd
- Testkalender aangepast naar nieuwere data
- Teams en Coureurs bijgewerkt voor 2009-seizoen, plus kanshebbers en link naar Silly Season-topic
- Oudere nieuwstopics toegevoegd

Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 17 nov 2008 @21:15
- Typefouten eruit gehaald, namen juist gespeld

Wiki voor het laatst bijgewerkt door ElmarO op 17 nov 2008 @21:22
- Naam veranderd. Overbodige witregel verwijderd.

Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 17 nov 2008 @21:35 21:45
- Naam Nelsinho laten staan (onder protest ). Witregels verwijderd.
- Rest van wikitekst eromheen aangepast.


[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 17-11-2008 21:56:27 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63300056
Laatste posts (maar goed dat ik net de wiki bijgewerkt had en een nieuwe geopend heb )
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:06 schreef ElmarO het volgende:
Wat HQ's van vandaag.

1 [ link | 2 afbeelding ]
3 [ link | 4 afbeelding ]

5 [ link | 6 afbeelding ]
7 [ link | 8 afbeelding ]

9 [ link | 10 afbeelding ]
11 [ link | 12 afbeelding ]

13 [ link | 14 afbeelding ]
15 [ link | 16 afbeelding ]

3e is bij mij zwart, maar als je er op klikt zou je als het goed is de foto wel kunnen zien.
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:12 schreef sanger het volgende:
Wat zit er op de rechter sidepod van de Ferrari?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 november 2008 @ 21:18:39 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63300057
even een tvp
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63300097
Even een repost.

Wat HQ's van vandaag.









3e is bij mij zwart, maar als je er op klikt zou je als het goed is de foto wel kunnen zien.

@Sally, je kan van Nelshon Piquet jr. wel Nelshino Piquet maken. Komt dacht ik op hetzelfde neer en staat wat beter naar mijn idee. En onder Force India zit er één overbodige witregel.
pi_63300239
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:20 schreef ElmarO het volgende:

...

@Sally, je kan van Nelshon Piquet jr. wel Nelshino Piquet maken. Komt dacht ik op hetzelfde neer en staat wat beter naar mijn idee. En onder Force India zit er één overbodige witregel.
Ik ga even kijken. Maar hij heet toch echt Nelson Piquet jr. hoor In de wandelgangen Nelsinho (kleine Nelson)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63300253
die laatste foto is echt prachtig
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_63300390
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:24 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik ga even kijken. Maar hij heet toch echt Nelson Piquet jr. hoor In de wandelgangen Nelsinho (kleine Nelson)
Zou ook kunnen hoor. Gebruik zelf vaker Nelshino, maar ik vind junior dan ook niet leuk klinken.
pi_63300403
Yo Elmar, als je wat tegen me zegt over m'n OP, dan ga ik ervan uit dat ik het zelf mag veranderen hoor Ook in de wiki


Heb de witregels tussen teams en coureurs en de kanshebbers weggehaald, nu hoort het iets meer bij elkaar.

En had het een reden dat bij FI de 'kanshebbers' cursief staan (stonden dus nu)?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63300599
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:30 schreef Sally het volgende:
Yo Elmar, als je wat tegen me zegt over m'n OP, dan ga ik ervan uit dat ik het zelf mag veranderen hoor Ook in de wiki


Heb de witregels tussen teams en coureurs en de kanshebbers weggehaald, nu hoort het iets meer bij elkaar.

En had het een reden dat bij FI de 'kanshebbers' cursief staan (stonden dus nu)?
Geen idee. Dat had Sinister gedaan. Heb daar verder niet zo opgelet. Was toen drukker bezig om de nummers voor de coureurs weer goed te zetten. Heb ook even het plaatje met de testdata veranderd. Is nu wat van betere kwaliteit.

En heb je al tijd gehad voor mijn PNG's?
pi_63300607
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:30 schreef Sally het volgende:
Yo Elmar, als je wat tegen me zegt over m'n OP, dan ga ik ervan uit dat ik het zelf mag veranderen hoor Ook in de wiki


Heb de witregels tussen teams en coureurs en de kanshebbers weggehaald, nu hoort het iets meer bij elkaar.

En had het een reden dat bij FI de 'kanshebbers' cursief staan (stonden dus nu)?
En nu krijg ik mijn wijzigingen niet opgeslagen...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63300741
Nog 3.



quote:
Op maandag 17 november 2008 21:35 schreef Sally het volgende:

[..]

En nu krijg ik mijn wijzigingen niet opgeslagen...
Ik was even bezig.
pi_63300746
De Force India rijders zijn al wel bevestigd, alleen was het door de deal met McLaren-Mercedes onduidelijk of er toch nog een McLaren coureur (Di Resta) zou gaan rijden. Maar het lijkt er niet op. McLaren geeft namelijk alleen advies en Mallya wil dat alleen opvolgen als het ook zin heeft (lees: als de auto's competitief zijn).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_63300841
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:39 schreef ElmarO het volgende:



[..]

Ik was even bezig.
Gvd, nu iedereen ermee klaar dan? Dan kan ik de OP bijwerken


Edit: idd een beter plaatje voor de tests


Over de png's: nee, ik ben echt zo druk geweest de afgelopen week Mailtje gezien?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63301686
TVP
pi_63301937
tvp
Calm down, please!
pi_63302297
tvp
  maandag 17 november 2008 @ 22:28:06 #17
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_63302560
Tis ook nooit goed he

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_63302617
tvp!
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  maandag 17 november 2008 @ 22:59:03 #19
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63303556
geen idee wat voor ding dat is op de sidepod van Ferrari

Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 17 november 2008 @ 23:27:59 #20
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63304488
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:59 schreef bodylotion het volgende:
geen idee wat voor ding dat is op de sidepod van Ferrari


Inderdaad... en Senna in de Honda F1
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_63305665
@sanger: welk ding bedoel je dan?

Ik zie alleen de spiegel, maar ik neem aan dat je die niet bedoeld?!

Doe eens painten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63305769
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:27 schreef nils7 het volgende:

[..]

Inderdaad... en Senna in de Honda F1
Ferrari mysterie opgelost

Ferrari kwam de baan op en een extra opening op de sidepods. Hoogstwaarschijnlijk is dat die opening er zit om het KERS systeem extra te koelen aangezien de batterij zich achter de coureur bevind.
pi_63306046
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:10 schreef vosss het volgende:
@sanger: welk ding bedoel je dan?

Ik zie alleen de spiegel, maar ik neem aan dat je die niet bedoeld?!

Doe eens painten
Kijk es beter, vosssje Dat moet je toch zien Rechts is 'hoger' dan links. En nee, ik ga niet painten
http://www.imagebam.com/image/17dd1a18593544
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63306162
gheghe, ik zat voor de kijker thuis rechts te kijken en dacht al WTF, daar is toch niks te zien
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63306244
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:40 schreef vosss het volgende:
gheghe, ik zat voor de kijker thuis rechts te kijken en dacht al WTF, daar is toch niks te zien


Dus als ze op tv roepen: "Oh mèn! Daar gaat het linkervoorwiel van Kovalainen!", dan zeg je ook: "Hè? Ik zie niks aan die kant?"
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63307659
Terugvind nieuwtje :p
pi_63307669
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:47 schreef Sally het volgende:

[..]



Dus als ze op tv roepen: "Oh mèn! Daar gaat het linkervoorwiel van Kovalainen!", dan zeg je ook: "Hè? Ik zie niks aan die kant?"
Nee normaal niet, maar ik was moe en stond op het punt om naar bed te gaan zegmaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63308161


Afgezien van de lelijke auto's en het feit dat Canada niet meer op de kalender staat wordt het best een heftig jaar!

- Senna
- Drie wereldkampioenen op de baan
- Drie serieuze uitdagers op de baan (Kubica, Massa en Vettel)
- Slicks
- Verstelbare voorvleugels
- KERS

En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de belachelijke livery die grappen-team Honda weer neer gaan zetten

[ Bericht 2% gewijzigd door Googolplexian op 18-11-2008 09:32:57 ]
Calm down, please!
pi_63308410
STR had ook al die rare bobbel er op zitten toch?
pi_63310382
en Guido die een Renault heeft stukgemaakt... tsk tsk, zo moet je dus niet beginnen
pi_63311371
Calm down, please!
pi_63311744


Leuk detail : De KERS Warning sticker en de dikke handschoenen
Gek gat ook over de S van Petronas*
Calm down, please!
pi_63311838
quote:
de la Rosa drives Force India-Ferrari
18/11/2008

McLaren test driver Pedro de la Rosa is currently on track at Barcelona in the Force India, thereby furthering speculation that the Spanish veteran could drive for the Silverstone-based outfit next season.

Despite Vijay Mallya's assurances that his team would retain Giancarlo Fisichella and Adrian Sutil in 2009, there has been widespread speculation over Force India's line-up ever since the deal with McLaren and Mercedes was announced.

What has really got the paddock buzzing here today however, is the fact that de la Rosa is driving the Force India, complete with Ferrari engine.
Calm down, please!
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:14:01 #35
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63313084
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:34 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


Aan alle spy-freaks: kom er maar in!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_63313532
quote:
Ecclestone wil punten vervangen door medailles
18 november 2008

Formule 1-baas Bernie Ecclestone wil het huidige puntensysteem vervangen voor een systeem met medailles. Sinds 2003 krijgen de eerste acht coureurs punten uitgedeeld, maar al vanaf volgend seizoen zouden alleen nog de eerste drie finishers worden beloond, en wel met een gouden, een zilveren en een bronzen medaille.

Wie aan het einde van het seizoen dan de meeste gouden plakken heeft behaald, is wereldkampioen. Nu is het zo dat de winnaar van de race tien punten krijgt, de coureur die tweede wordt acht punten ontvangt, de nummer drie zes punten verdient, de vierde positie goed is voor vijf punten, de vijfde plek vier punten oplevert, de zesde plaats drie punten, de zevende stek twee punten en de achtste plaats één punt. De coureur die de meeste punten weten te scoren, is wereldkampioen.

Ecclestone denkt dat een systeem met medailles de sport veel eenvoudiger zal maken voor het publiek. "Iedereen snapt het systeem met een gouden, een zilveren en een bronzen medaille. Bijna alle sporten werken met dit systeem", liet de Brit weten in een interview met The Times. Ecclestone is ervan overtuigd dat de medailles er gaan komen. "De FIA en alle teams zijn voor dit plan. In Melbourne gaat een coureur dus niet meer voor de tien punten, maar voor de gouden plak."

De coureurs die buiten het podium eindigen, scoren straks dus geen punten meer voor het kampioenschap. De plek waarop zij finishen, zal nog wel belang zijn omdat aan de hand van de race-uitslag het klassement zal worden opgemaakt. Verder zal er in het constructeurskampioenschap nog gewoon met het huidige puntensysteem worden gewerkt, zodat een klassering in de top-acht toch beloond blijft.

Waarschijnlijk zal de FIA in december een beslissing nemen over dit plan.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ngen-door-medailles/

Enge gedachten...
waarom iet saanpassen dat al meer dan 50 jaar gebruikt word in de F1?
pi_63315665
lijkt me een ontzettend dom plan, waarbij geluk/pech veel belangrijker wordt dan het hele jaar goed presteren.

Wat is er in hemelsnaam moeilijk aan een puntensysteem? Iedere voetbalcompetitie ter wereld werkt met puntensysteem, dat is op zich toch al bewijs dat het bevatbaar is voor de overgrote meerderheid van sportliefhebbers? En volgens mij is de gemiddelde F1 kijker toch niet dommer dan een gemiddelde voetbalfan (al heb ik soms m'n twijfels in individuele gevallen...) Volgens Bernie werken bijna alle sporten met een medaille-systeem. Kan iemand mij er één noemen?

We hebben net de spannendste finale aller tijden gehad en 2007 komt zeker ook in de top 5, dus waarom zou je het in hemelsnaam willen veranderen?
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:58:57 #38
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_63315852
Ouwe seniele gek. Laten we hopen dat dit hem niet gaat worden.
pi_63316542
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:28 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

http://f1.gpupdate.net/nl(...)ngen-door-medailles/

Enge gedachten...
waarom iet saanpassen dat al meer dan 50 jaar gebruikt word in de F1?
In die 58 jaar is het al meerdere keren veranderd, maar altijd is de essentie van punten behouden gebleven.

Alleen Hebben we nu geen regel meer nodig waarbij de motor drie races mee moet gaan. Een race is genoeg (mits je die wint). 6 races moet genoeg zijn voor de overwinning, zoals we de afgelopen seizoenen hebben gezien.

Iemand die dan 18 keer tweede wordt krijgt wel meer punten maar kan geen kampioen worden. Betrouwbaarheid telt dan niet meer. Alleen winnen telt nog.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_63316882
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

In die 58 jaar is het al meerdere keren veranderd, maar altijd is de essentie van punten behouden gebleven.

Alleen Hebben we nu geen regel meer nodig waarbij de motor drie races mee moet gaan. Een race is genoeg (mits je die wint). 6 races moet genoeg zijn voor de overwinning, zoals we de afgelopen seizoenen hebben gezien.

Iemand die dan 18 keer tweede wordt krijgt wel meer punten maar kan geen kampioen worden. Betrouwbaarheid telt dan niet meer. Alleen winnen telt nog.
ik doelde er ook meer op dat de essentie van punten behalen al zo lang in de f1 gebruikt wordt, dat het systeem van punten toekennen veranderd is in de loop der jaren wist ik al

Volgens mij is er zo snel niet een sport te bedenken die in competitie verband zonder punten systeem werkt...
dat je op het einde een medaile krijgt, of als je 1e, 2e of 3e wordt een medaile krijgt, dat is in prencipe nu ook al in de F1. En inderdaad, je hoeft maar een auto te bouwen die net vaak genoeg aan de finish kan komen met een aardige snelheid om kampioen te worden, ongeacht wat de concurent doet. Lijkt me een erg slecht idee.
pi_63317502
overigens ben ik even aan het kijken wat het gevolg zou zijn voor het kampioenschap van de afgelopen jaren, en zie dat 2008 uiteraard anders af was gelopen, maar verder zijn de verschillen niet schokkend. 2003 is nog wel heftig, Kimi miste het WK op twee punten, maar op medailles zou hij slechts 5e zijn geworden, achter JPM, Barrichello en Ralf die respectievelijk 9, 26 en 33 punten minder hadden!

In de jaren 90 en 80 was er een flink ander puntensysteem, misschien dat daar grote verschillen gaan optreden, maar zo ver ben ik nog niet.
pi_63318380
Ze moeten weer punten geven voor de snelste ronden. Verder vind ik het idee van medailles echt absurd. Die ecclestone mag van mij wel onder een trein komen wat mij betreft. Alles gaat hem om het geld, maar onder het motto dat de kijker/fan het mooier wil/spannender wil. Ondertussen zijn het juist de fans die tegen zijn plannen zijn, keer op keer. Als het echt voor de fan zou zijn had hij Canada erin gelaten, en zouden die stomme nachtraces waarvan de eerste echt nergens op sloeg er ook niet zijn..
pi_63318580
Mjah ... Drie kampioenen in 3 verschillende teams in 3 jaar en de laatste race afgelopen 2 jaar was de beslisser ... ik vind het huidige systeem wel ok zo maar anderen denken daar anders over


F1 needs new points system - Montezemolo - 05/11/2008

Montezemolo hits out at points system - 17/05/2007

Formula One will continue with the revised points system introduced in 2003 despite Ferrari criticisms that it is unfair - 02/03/2004


edit: wat Tarabas zegt : gewoon punten gaan geven voor fastest lap (en imo ook voor pole)
Calm down, please!
pi_63319447
quote:
Brundle confirms new BBC role

Award-winning commentator and former grand prix driver Martin Brundle has confirmed that he will be a part of the BBC's new Formula One television presenting team in 2009.

Brundle told guests attending the Autocar Awards, at London's Royal Horticultural Hall, that he had contemplated whether to continue in the role he has occupied for ITV since his retirement from racing at the end of 1996.

"I'm delighted to be able to tell you all that I'll be joining the BBC next year," he said.

"I've been commentating on Formula One for the past dozen years, and I briefly considered calling it a day. But in the end I decided to take up the BBC's offer and I'm now very excited about working for them next year."

F1 supremo Bernie Ecclestone concluded a five-year deal, which includes exclusive rights to radio, mobile and internet broadcasting, with the BBC in March this year.

The BBC is believed to be close to finalising its 2009 line-up, with former Radio 5 Live commentator Jonathan Legard favourite to land the leading commentary role, and the recently-retired David Coulthard set to join as a pundit.
pi_63319503
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:45 schreef Googolplexian het volgende:edit: wat Tarabas zegt : gewoon punten gaan geven voor fastest lap (en imo ook voor pole)
Dat ik dit nog mee mag maken. Jij en ik zijn het eens

Maar inderdaad, die punten moeten weer uitgedeeld worden. Dan heeft de coureur weer invloed. Nu hangt het veel te veel van de team-performance af, waarvoor we de constructeurspunten al hebben. Daarbij snap ik de onderbouwing van Ecclestone niet. Het zou te moeilijk zijn voor de kijker/fan, alsof we mongolen zijn die enkel goud, zilver en brons kunnen begrijpen. Die vent lijkt wel een politicus, die denken ook te kunnen denken voor het volk maar staan daarvoor veel te ver van de realiteit. En dat werkt alleen maar averechts, en lijkt het altijd maar om de centjes te draaien. Ik wil coureurs zijn die elke ronde een doel hebben, vechten voor wat ze waard zijn en daarvoor niet tactisch en door teamorders aangestuurde beslissingen nemen maar racen zoals racen bedoeld is..
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:51:51 #46
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63320366
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:52 schreef Ared het volgende:
Volgens Bernie werken bijna alle sporten met een medaille-systeem. Kan iemand mij er één noemen?

op de olympische spelen
--

het lijkt mij er juist saaier op worden. Dan heb je niet meer de mensen als Kubica die zonder te winnen toch nog even aan de leiding van het WK gaan.

Punt voor pole vind ik wat overbodig. Het voordeel van een pole-position is opzich al aanzienelijk

Een punt uitkeren voor de snelste ronde is wel een goed idee. Stel je voor hoe zo'n slotfase als 2007/2008 dan zou verlopen
Please, make yourself uncomfortable.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 november 2008 @ 17:09:21 #47
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63320806
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:35 schreef Tarabass het volgende:
Ze moeten weer punten geven voor de snelste ronden. Verder vind ik het idee van medailles echt absurd. Die ecclestone mag van mij wel onder een trein komen wat mij betreft. Alles gaat hem om het geld, maar onder het motto dat de kijker/fan het mooier wil/spannender wil. Ondertussen zijn het juist de fans die tegen zijn plannen zijn, keer op keer. Als het echt voor de fan zou zijn had hij Canada erin gelaten, en zouden die stomme nachtraces waarvan de eerste echt nergens op sloeg er ook niet zijn..
inderdaad, snelste ronde. Eventueel 1 punt voor de pole.

Zeker met de snelste ronde valt er nog wat te scoren in het einde van de race.

verder is het idee van Ecclestone
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_63322335
Uitslag tweede testdag Barcelona:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
 Vettel         Red Bull-Renault     (B)  1:19.751   70
 Sato           Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:20.017   79
 Bourdais       Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:20.034   48
 Buemi          Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:20.223   99
 Paffett        McLaren-Mercedes     (B)  1:21.340   31
 Kubica         BMW-Sauber           (B)  1:21.521   76
 Rosberg        Williams-Toyota      (B)  1:21.525  113
 Button         Honda                (B)  1:21.770  110
 Sutil          Force India-Ferrari  (B)  1:22.073   58
 di Grassi      Honda                (B)  1:22.283  110
 Piquet         Renault              (B)  1:22.348   85
 Badoer         Ferrari              (B)  1:22.425  127
 Gene           Ferrari              (B)  1:22.772   31
 Heidfeld       BMW-Sauber           (B)  1:22.945   81
 van der Garde  Renault              (B)  1:23.250   37
 de la Rosa     Force India-Ferrari  (B)  1:23.499   86
pi_63322877
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:09 schreef rubbereend het volgende:

[..]

inderdaad, snelste ronde. Eventueel 1 punt voor de pole.

Zeker met de snelste ronde valt er nog wat te scoren in het einde van de race.

verder is het idee van Ecclestone
Inderdaad. Zoals Tarabass al zei, we zijn geen klapdebielen die niet kunnen rekenen.
pi_63324039
Hoe zit dat straks bij races met uitgevallen auto's.. Moeten die eerst geaard worden alvorens ze weggesleept kunnen worden?
Where facts are few, experts are many.
pi_63324798
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')