abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63543383
En die Ecclestone is gewoon een lul eerste klas. Een corrupt ventje. Gaat ie nu zeggen dat het niet aan de auto's ligt dat er weinig inhaalacties zijn
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63543444
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
Een medaillesysteem is op zich wel goed. Ik haat dat berekende rijden, dat maakt de F1 heel saai (het is al saai).

Maar het mag wel wat evenwichtiger. Bijvoorbeeld: 1 goud = 2 zilver = 3 brons

Zoiets.

Het oude puntensysteem (waarbij de winnaar 10 punten kreeg en #2 6 punten) kun je ook doen.
Liever dat de winnaar 12 punten krijgt. In het huidige systeem is de kans wat groter dat de kleinere teams ook punten kunnen halen. En die kans is bij het oude puntensysteem toch wat kleiner.

En heb dit ergens anders vandaag gehaald, maar dit zou de einduitslag van afgelopen seizoen zijn geweest als het briljante medaillesysteem er zou zijn geweest:
quote:
1. Massa 6
2. Hamilton 5
3. Räikkönen 2 (2 second place finishes)
4. Alonso 2 (1 second place finish)
5. Kubica 1 (3 second place finishes)
6. Kovalainen 1 (1 second place finish)
7. Vettel 1 (no second place finishes)
8. Heidfeld 0 (4 second place finishes)
9. Rosberg 0 (1 second place finish, 1 third)
10. Glock 0 (1 second place finish, 0 third, 2 fourth)
11. Piquet 0 (1 second place finish, 1 third, 1 fourth)
12. Trulli 0 (1 third place finish, 1 fourth)
13. Barichello 0 (1 third place finish, 1 sixth)
14. Coulthard 0 (1 third place finish, 1 seventh)
15. Webber 0 (one fifth place finish)
16. Nakajima 0 (one sixth place finish, 2 seventh)
17. Button 0 (one sixth place finish)
18. Bourdais 0 (two seventh place finishes)
pi_63543681
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:15 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Liever dat de winnaar 12 punten krijgt. In het huidige systeem is de kans wat groter dat de kleinere teams ook punten kunnen halen. En die kans is bij het oude puntensysteem toch wat kleiner.
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?

Dat is echt overbodig en onnodig.
quote:
En heb dit ergens anders vandaag gehaald, maar dit zou de einduitslag van afgelopen seizoen zijn geweest als het briljante medaillesysteem er zou zijn geweest:
[..]
Ja, dat is niet helemaal fair denk ik.

Ik zou het zelf toejuichen als de winnaar meer wordt beloond en ook de podiumplekken meer worden beloond dan de rest, maar dan moet je het wel een beetje goed doen. Dat dus een x-aantal bronzen plekken gelijk is aan één gouden plek.

De F1 gaat sowieso de verkeerde kant op vind ik. Ferrari die geld krijgt van de FIA, Grand Prix' die in allerlei schimmige boevenstaten worden verreden (vergelijk de kalender van nu eens met die van 10 jaar geleden), uitgavenrestricties (valt toch niet te controleren) en nog een aantal van die zaken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63544019
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?

Dat is echt overbodig en onnodig.
Mijn idee is dat het de andere coureurs dan ook nog ergens voor vechten en op deze manier de actie op de baan wordt bevorderd. Al vind ik niet dat je het verder moet uitbreiden dan de top 8. Het moet nog wel iets speciaals blijven.
quote:
Grand Prix' die in allerlei schimmige boevenstaten worden verreden (vergelijk de kalender van nu eens met die van 10 jaar geleden), uitgavenrestricties (valt toch niet te controleren) en nog een aantal van die zaken.
En één van de belangrijkste redenen daarvoor is omdat die circuits wel bereid zijn om de belachlijk hoge bedragen die Bernie wil te betalen. En daar komen dan ook nog eens de reiskosten bij voor de teams, die vrijwel allemaal hun basis in Europa hebben. Alsof het allemaal niets kost, maar daar horen we de FIA dan niet over. Die lanceren het ene na het andere zogenaamd kostenbesparend plannetje wat de teams uiteindelijk weer miljoenen kost. McLaren ontwikkeld voor 2009 zelfs twee wagens. Eentje voor gebruik zonder KERS en één voor met KERS.
  woensdag 26 november 2008 @ 19:55:13 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_63544508
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
Punten zijn nu zeker wel wat waard, ieder team krijgt prijzengeld uitgereikt aan het einde van het seizoen afhankelijk van welke plaats in het constructeurskampioenschap ze gefinished zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_63545831
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:57 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

Hij bedoelt 1, want die 2e zou ik niet weten.
2. nl. Valencia, waar Massa een drive-through had moeten hebben voor een 'unsafe pit-exit' en Spa, waar Hamilton voor Massa eindigde, waarbij de wedstrijdleiding in eerste instantie zei dat het goed was en vervolgens op die beslissing terugkwam, waarbij Hamilton dat zelf niet meer kon corrigeren, wat ik erger vindt dan dat ze niets hadden gezegd en Hamilton alsnog achteraf zouden hebben bestraft.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_63546482
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:40 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

2. nl. Valencia, waar Massa een drive-through had moeten hebben voor een 'unsafe pit-exit' en Spa, waar Hamilton voor Massa eindigde, waarbij de wedstrijdleiding in eerste instantie zei dat het goed was en vervolgens op die beslissing terugkwam, waarbij Hamilton dat zelf niet meer kon corrigeren, wat ik erger vindt dan dat ze niets hadden gezegd en Hamilton alsnog achteraf zouden hebben bestraft.
Ja, of wat te denken van Massa die meermaals benadeeld is door de belachelijke en inmiddels al gewijzigde regels voor de stops tijdens een SC en daardoor de winst/heel wat punten misliep. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco, waar Hamilton na z'n fout vanuit kansloze positie kon winnen en Singapore waar Ferrari moeiteloos naar een 1-2 op weg was. Daarbij was de straf in Spa natuurlijk volkomen terecht.
pi_63546962
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ja, of wat te denken van Massa die meermaals benadeeld is door de belachelijke en inmiddels al gewijzigde regels voor de stops tijdens een SC en daardoor de winst/heel wat punten misliep. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco, waar Hamilton na z'n fout vanuit kansloze positie kon winnen en Singapore waar Ferrari moeiteloos naar een 1-2 op weg was. Daarbij was de straf in Spa natuurlijk volkomen terecht.
Het gaat niet om wel of geen voordeel hebben van regels die er nu eenmaal waren, het gaat om straffen die niet consequent gegeven worden. In Valencia had Massa die moeten krijgen en in Spa Hamilton niet omdat de wedstrijdleiding had gezegd dat de manier waaroip Hamilton zijn plek aan Raikkonen had teruggegeven goed was.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_63547479
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het gaat niet om wel of geen voordeel hebben van regels die er nu eenmaal waren, het gaat om straffen die niet consequent gegeven worden. In Valencia had Massa die moeten krijgen en in Spa Hamilton niet omdat de wedstrijdleiding had gezegd dat de manier waaroip Hamilton zijn plek aan Raikkonen had teruggegeven goed was.
Je bedoelt dat dit niet in je straatje past om Hamilton op te hemelen.
pi_63547983
quote:
ik was nooit zo'n fan van Alonso (Zeker niet toen Schumacher nog reed), maar Alonso heeft bewezen dat hij een uitstekende coureur is.

Voorheen vond ik de combi Ferrari/Alonso helemaal niks, maar ik moet zeggen dat ik het nu wel zie zitten.
Kimi eruit is sowieso al een pluspunt
  woensdag 26 november 2008 @ 21:48:05 #165
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63548084
quote:
Eerst nog maar es zien.. die gozer heeft alleen gezegd dat het z'n droom is!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_63548443
quote:
En de quote van de CEO van Santander die op F1-Live staat. Blijkbaar is het AD wat al te creatief met deze quote omgesprongen.
quote:
"Alonso is the best driver in the world and we would like to work with him, but that's not something that depends only on us," he insisted.
Bron
pi_63549058
Provocerende kop met zelfverzonnen nieuws idd, jammer dat Fok! daar in mee gaat op f1 gebied dan ...
Where facts are few, experts are many.
pi_63549856
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Je bedoelt dat dit niet in je straatje past om Hamilton op te hemelen.
Waar het mij om gaat is dat door toedoen van de FIA Massa twee overwinningen heeft gekregen die in mijn ogen aan Hamilton toebehoren. Dat Massa met andere regels er ook een meer gewonnen zou hebben doet in dit geval niet ter zake.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 26 november 2008 @ 22:53:03 #169
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63550713
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?

Dat is echt overbodig en onnodig.
Behalve dat punten geld waard zijn (televisie rechten enzo geloof ik ) moet je als klein team ook wel ergens om kunnen strijden. In het huidige systeem kunnen zelfs de achterhoede teams nog een keer een puntje halen, wat gewoon motiverend is en ook leuk voor de kijker
quote:
Ik zou het zelf toejuichen als de winnaar meer wordt beloond en ook de podiumplekken meer worden beloond dan de rest, maar dan moet je het wel een beetje goed doen. Dat dus een x-aantal bronzen plekken gelijk is aan één gouden plek.
Dat is dan gewoon hetzelfde systeem als nu, alleen dan met plakken ipv punten
The line is a dot to you!
pi_63550798
Tis zoiezo een raar gezicht eigenlijk, een coureur met een medaille om ...
Where facts are few, experts are many.
pi_63552907
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:55 schreef ElmarO het volgende:

[..]

En de quote van de CEO van Santander die op F1-Live staat. Blijkbaar is het AD wat al te creatief met deze quote omgesprongen.
[..]

Bron
Het begon met Nu.nl... Dat was de eerste in het Nederlands die zei dat Alonso naar Ferrari zou gaan. Een lopend vuurtje. :S

Ik heb het echt nagezocht vanmiddag (op m'n werk nota bene ) na een reactie onder het bericht op FOK!sport. Engels, zelfs Italiaans en Spaans (voor zover ik dat kan volgen met m'n Latijn), inclusief de originele bron, AS, maar ner-gens kon ik uithalen dat de goede man Botin per se Alonso in die auto wilde hebben... Alleen dat hij ervan droomde.
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:48 schreef nils7 het volgende:

[..]

Eerst nog maar es zien.. die gozer heeft alleen gezegd dat het z'n droom is!
Dat dus.

Heb er even een vraag over gesteld aan de FP-eindredactie iig.

En is er iemand die Spaans kan? Staat er ook echt dat Fernando naar Ferrari moet/gaat? Dan ga ik onmiddelijk updaten!

http://www.as.com/motor/a(...)81126dasdaimot_3/Tes
quote:
El Santander presiona por Alonso en Ferrari

Botín reconoce que patrocinará a la escudería en 2010: "El mejor piloto es Fernando y nos gustaría contar con él, pero no depende de nosotros"

Joaquín Maroto | 26/11/2008

Emilio Botín, presidente del Banco de Santander, reconoció ayer en Asunción (Paraguay), con motivo de la presentación del sorteo de la Copa Libertadores de fútbol, que la entidad española patrocinará a Ferrari en 2010: "El Banco de Santander estará con Ferrari en 2010, seguro". Y dejó bien claro quién es su piloto preferido, una manera clara de meter presión a Luca di Montezemolo para que fiche a Fernando Alonso para esa temporada: "Alonso es el mejor piloto del mundo y me gustaría trabajar con él. Ferrari y el Santander somos dos marcas rojas, por eso estaremos en el equipo y si podemos tendremos al mejor piloto del planeta, aunque eso no es algo que dependa sólo de nosotros".

Botín ya ha pasado algunas tardes de gran premio en el motorhome del ovetense, que le ha conquistado con su simpatía en las distancias cortas. Por eso no escatima ningún elogio a la hora de hablar de él: "Le conozco y le admiro. Ha demostrado que es el número uno incluso cuando las cosas no le han ido bien. En los momentos duros también demuestra que es un campeón". Y siguió hablando en un ambiente claramente futbolero (su banco es el patrocinador principal de la Libertadores) de los grandes momentos deportivos de la temporada. Entre ellos incluyó los triunfos de la estrella española en Singapur y Fuji: "Las mayores alegrías de este año han sido la Eurocopa y la Copa Davis, pero también he disfrutado con Nadal y Alonso".

Tal y como en AS les hemos contado la posibilidad de que Alonso vista de rojo en 2010 es altísima. Raikkonen ha estado en duda por su rendimiento en 2008 y, de hecho, hasta el último momento estuvo en el aire la posibilidad de haber hecho un trueque para 2009 del finlandés con el asturiano antes de su renovación con Renault. Además, el Santander es aliado...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63571608
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:14 schreef Sally het volgende:
En is er iemand die Spaans kan? Staat er ook echt dat Fernando naar Ferrari moet/gaat? Dan ga ik onmiddelijk updaten!

http://www.as.com/motor/a(...)81126dasdaimot_3/Tes
[..]
Voor wat het waard is. Ik heb deze vertaling gevonden.
quote:
"Alonso es el mejor piloto del mundo y me gustaría trabajar con él. Ferrari y el Santander somos dos marcas rojas, por eso estaremos en el equipo y si podemos tendremos al mejor piloto del planeta, aunque eso no es algo que dependa sólo de nosotros".

"Alonso is the best driver in the world and we'd like to work with him. Ferrari and Santander are both red brands, we'll be on the best team and if we can we'll have the best driver on the planet, although that's not entirely up to us"
pi_63571888
quote:
Op donderdag 27 november 2008 18:23 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Voor wat het waard is. Ik heb deze vertaling gevonden.
[..]
Ik had ook een Babelfish-stuk van iemand, en die had het ook niet over dat Alonso bij Ferrari moest komen

Thnx

Oh, de FP heeft het een beetje aangepast toen ik er wat van gezegd had:
quote:
'Fernando Alonso naar Ferrari'

Fernando Alonso rijdt vanaf 2010 voor Ferrari. Althans, wel als het ligt aan de directeur van Banco de Santander, Emilo Botín. In de Spaanse sportkrant A.S. zegt Botín dat dit zijn grootste wens is.

De Spaanse bank wordt vanaf 2010 een grote sponsor van Ferrari. Daarbij zou het geweldig zijn als Alonso voor de Italiaanse renstal komt rijden, zo zegt de bankdirecteur. Het contract van Alonso, dat tot eind 2010 loopt, moet dan wel bij Renault worden afgekocht. De geruchten gaan dat Kimi Räikkönen de omgekeerde weg moet bewandelen.

Begin dit jaar werd de Spaanse coureur ook al in verband gebracht met Ferrari, maar de renstal had toen al Kimi Räikkönen en Felippe Massa vastgelegd, waarna Alonso bij Renault tekende. Räikkönen en Massa rijden in 2009 voor Ferrari.


[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 27-11-2008 18:48:14 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63572559
De gevechten in het midden is iets wat ik erg zal missen. Want die zullen verdwijnen, ben ik bang
  donderdag 27 november 2008 @ 19:38:12 #175
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_63573642
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
provisional 2009 calendar*

  • R····Grand Prix·············Circuit, City / Location····················································Date·········Local······NED*

  • 1·····Australian GP······Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne, Victoria···29-03······17:00······08:00 09:00
  • 2·····Malaysian GP······Sepang International Circuit, Kuala Lumpur·············05-04······17:00······11:00
  • 3·····Chinese GP·········Shanghai International Circuit, Shanghai···················19-04······15:00······09:00
  • 4·····Bahrain GP··········Bahrain International Circuit, Sakhir, Manama··········26-04······14:30······13:30
  • 5·····Spanish GP·········Circuit de Catalunya, Barcelona···································10-05······14:00······14:00
  • 6·····Monaco GP··········Circuit de Monaco, Monte Carlo···································24-05······14:00······14:00
  • 7·····Turkish GP···········Istanbul Park, Istanbul···················································07-06······15:00······14:00
  • 8·····British GP·············Silverstone Circuit, Silverstone····································21-06······13:00······14:00
  • 9·····German GP··········Nürburgring, Nürburg·····················································12-07······14:00······14:00
  • 10···Hungarian GP·····Hungaroring, Budapest··················································26-07······14:00······14:00
  • 11···European GP······Valencia Street Circuit, Valencia···································23-08······14:00······14:00
  • 12···Belgian GP··········Circuit de Spa-Francorchamps, Spa···························30-08······14:00······14:00
  • 13···Italian GP·············Autodromo Nazionale Monza, Monza···························13-09······14:00······14:00
  • 14···Singapore GP·····Marina Bay Street Circuit, Singapore···························27-09······20:00······14:00
  • 15···Japanese GP······Suzuka Circuit, Suzuka···················································04-10······15:00······08:00
  • 16···Brazilian GP········Autódromo José Carlos Pace, São Paulo··················18-10······14:00······18:00
  • 17···Abu Dhabi GP·····Yas Marina Circuit, Abu Dhabi·······································01-11······TBA·········TBA


    * onder voorbehoud, feel free to correct!
  • Australie is een uur later Nederlandse tijd. Zit namelijk maar 8 uur tijd verschil in. Let wel op dat weekend de tijd weer verzet wordt.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_63578811
    FIA koel tegenover 'medailleplan'
    quote:
    Het plan van Bernie Ecclestone om de puntentelling in de Formule 1 te vervangen door een medaillesysteem wordt mogelijk niet door de FIA goedgekeurd. Gisteren nog zei Eccelstone dat hij er zeker van was dat het er zou komen

    Pfieuw, gelukkig...
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      donderdag 27 november 2008 @ 22:04:39 #177
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_63578912
    zo terecht
    The line is a dot to you!
    pi_63579311
    Vanuit milieuoogpunt wel goed, natuurlijk. En je mist de files

    Donington alleen met OV bereikbaar
    quote:
    De Grand Prix van Groot-Brittannië wordt in 2010 verreden op Donington Park. Echter worden auto's van bezoekers geweerd: het circuit zal alleen bereikbaar zijn met trein en bus. Dat heeft de directie van de baan laten weten op een open dag.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      donderdag 27 november 2008 @ 22:25:30 #179
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_63579887
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 22:02 schreef Sally het volgende:
    FIA koel tegenover 'medailleplan'
    [..]

    Pfieuw, gelukkig...
    En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn?
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
    pi_63580307
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 22:25 schreef 4-elements het volgende:

    [..]

    En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn?
    Sinterklaas is ouder.. Maar die heeft nog altijd goeie ideeen



    [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 27-11-2008 23:39:06 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      donderdag 27 november 2008 @ 22:37:49 #181
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_63580400
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 22:25 schreef 4-elements het volgende:

    [..]

    En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn?
    standaard-motor kan ik nog enigszins begrijpen, maar dat medaille plan
    The line is a dot to you!
      donderdag 27 november 2008 @ 22:40:17 #182
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_63580504
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 22:35 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Sinterklaas in ouder.. Maar die heeft nog altijd goeie ideeen

    Sinterklaas goede ideeen? Nee hoor, nog steeds niks gekregen van die ouwe...
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      donderdag 27 november 2008 @ 23:59:44 #183
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_63583181
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 22:37 schreef kepler het volgende:

    [..]

    standaard-motor kan ik nog enigszins begrijpen, maar dat medaille plan
    Liever die medailles dan een standaardmotor. Oke een standaard motor brengt de kosten omlaag maar het is wel F1 he... dat mag best wa kosten.... gewoon een reclame spot iedere twee weken van 3 uur per weekend!
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_63588275
    De standaard motor zal fabrikanten weg jagen. Ferrari/Mercedes/BMW etc gaan echt niet hun naam zetten op een motor van Ilmor of Suzuki of Daewoo.
    Het medaille idee is een paddo hallucinatie. Gaat F1 van punten klassement veranderen in een medaille verzamelaars beurs? Kan je achteraf dan ook ruilen: mag ik de bronzen Spanje medaile van jou, dan krijg jij mijn zilveren Monaco medaille.
    pi_63588779
    Is er niet ergens eigenlijk een mooi postertje te downloaden met daarop de verschillen tussen de huidige en nieuwe auto ?
      vrijdag 28 november 2008 @ 10:38:34 #186
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_63588878
    naja poster...

    uit het vorige topic:

    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_63590973
    Ja die had ik al idd, maar jammer dat ze niet meer van dit soort vergelijkings plaatjes hebben
    pi_63593839
    Toch klopt de voorvleugel op dat plaatje niet. Op de al rijdende auto's zag ie er iig veel breder uit
    Where facts are few, experts are many.
    pi_63594301
    quote:
    Verstappen backs Ecclestone concept
    Fri 28 Nov, 12:31 PM

    Former F1 driver Jos Verstappen has added a lone voice of support to the concept of an Olympic Games-style 'medals' scoring system, albeit in a differing form.

    F1 Chief Executive Bernie Ecclestone is pushing for the scheme to be introduced for next year, with the aim of compelling drivers to prioritise race wins rather than mere points.

    "There are a lot of people who have ridiculed this suggestion, and honestly I have to admit at first that I thought the stress of divorce had got to him," Verstappen, 36, wrote in his column in the Dutch newspaper De Telegraaf.

    "But I think he actually has a point. Like him, I think the winner of the most races in a season should automatically be the world champion."

    But Verstappen, who raced the last of his 107 Grand Prix for Minardi in 2003, believes Ecclestone's concept could be achieved simply by reverting to awarding the winner with a bigger margin over second place.

    Prior to 2003, second place-getters scored only six points, compared to the current eight.

    Verstappen said: "It would be much more of an incentive for the driver in second place to do everything he can to catch up the front runner. At the moment, too often you see that drivers are happy to settle for their position, because the risk of trying to improve is too high."
    ah ... valt wel mee eigenlijk (misleidende titel, zeg )
    Calm down, please!
      vrijdag 28 november 2008 @ 15:26:59 #191
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_63596515
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 13:43 schreef Atreidez het volgende:
    Toch klopt de voorvleugel op dat plaatje niet. Op de al rijdende auto's zag ie er iig veel breder uit
    mwoa



    hij lijkt bij die witte wagen nogal groot denk ik
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_63598002
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 14:01 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    ah ... valt wel mee eigenlijk (misleidende titel, zeg )
    Verstappen wil aanpassing puntensysteem
    donderdag 27 november 2008 17:54
    quote:
    Jos Verstappen vindt dat Bernie Ecclestone de puntentelling in de Formule 1 moet veranderen. De Formule 1-baas kwam eerder met het plan om de punten te vervangen door medailles. Verstappen heeft een ander puntensysteem op het oog.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      vrijdag 28 november 2008 @ 16:24:16 #193
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_63598105
    Die Ferrari ziet er echt niet uit . Het lijkt wel een mislukte kart.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_63602913
    Ik vind dat ze ipv de 2009 auto's gewoon weer moeten rijden met die van begin jaren 90
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      vrijdag 28 november 2008 @ 19:58:14 #195
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_63603091
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 19:52 schreef vosss het volgende:
    Ik vind dat ze ipv de 2009 auto's gewoon weer moeten rijden met die van begin jaren 90
    Met H-pattern handbakken
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_63603197


    Zo heel veel verschilt dat toch niet van de 2009 vind ik.

    Hoge achtervleugel, geen rare lelijk flaps en een brede voorvleugel en slicks.

    Ik zal wel een van de weinige zijn, maar van wat ik tot dusver heb gezien van de 2009 specs vind ik ze veel mooier en gaver dan wat de laatste jaren gehad hebben
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_63603220
    Wie raad wie er achter het stuur zit wint

    =edit=


    2 jaar later in ook een mooie auto, zelfde coureur
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_63615654
    David Brabham ? De zoon van de oprichter?
    Later had hij een mooiere helm:
    http://www.motorsportphotos.de/00ELMS_D.Brabham.jpg
    pi_63618186
    quote:
    Alonso won't leave F1 without another title

    Renault F1 Team driver Fernando Alonso, who won the title in 2005 and 2006, has declared that he will not retire from the sport before winning another drivers crown. Alonso said to the Spanish radio network 'Cadena SER': "I'm more or less convinced about not leaving F1 without becoming world champion again."
    en de mooiste F1 aller tijden als je het mij vraagt is toch wel deze :


    1983 Brabham-BMW BT52
    Calm down, please!
      zondag 30 november 2008 @ 15:17:52 #200
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_63644611
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 13:37 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    en de mooiste F1 aller tijden als je het mij vraagt is toch wel deze :

    [ afbeelding ]
    1983 Brabham-BMW BT52
    Die voorvleugel zie ik wel wat in eigenlijk
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      zondag 30 november 2008 @ 16:26:29 #201
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_63646026
    Het huidige puntentellingsysteem was leuk toen je één team (ferrari) had die praktisch alles won. Door de nummer 2 in puntenaantal dichter bij de nummer 1 te belonen hield je het kampioenschap op die manier langer 'spannend'.

    Van het medaille idee ben ik niet kapot, maar ik ben het er wel mee eens dat de nummer 1 beter beloond behoort te worden.
    Sterker nog, de coureur op de tweede plaats zou er in iedere situatie alles aan gelegen moeten zijn om een ultieme actie te maken voor de eerste plaats in de wedstrijd.
    De huidige puntentelling werkt het berekenend rijden juist in de hand...
      zondag 30 november 2008 @ 17:14:15 #202
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_63647014
    bijvoorbeeld
    1: 30 ptn
    2: 15 ptn
    3: 10 ptn
    4: 5 ptn
    5; 4 ptn
    6: 3 ptn
    7: 2 ptn
    8: 1 pt

    en dan de snelste ronde ook 5 punten bijv.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_63647722
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 17:14 schreef bodylotion het volgende:
    bijvoorbeeld
    1: 30 ptn
    2: 15 ptn
    3: 10 ptn
    4: 5 ptn
    5; 4 ptn
    6: 3 ptn
    7: 2 ptn
    8: 1 pt

    en dan de snelste ronde ook 5 punten bijv.
    Snelste ronde 1 punt en pole ook 1 punt ^^

    Mag natuurlijk niet zo zijn dat een achterhoede team elke wedstrijd voor de snelste ronde gaat (plus de ronde erop een ploffende motor, bijvoorbeeld) en zo theoretisch vierde in het kampioenschap eindigt.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 30-11-2008 19:07:45 ]
    Calm down, please!
    pi_63649385
    Gewoon:

    1,2,3,4,5,7,11, en 17. (Plaatsen 8 t/m 1)

    Plaats 3: 2 punten meer dan plaats 4.
    Plaats 2: 4 punten meer dan plaats 3.
    Plaats 1: 6 punten meer dan plaats 2.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')