Liever dat de winnaar 12 punten krijgt. In het huidige systeem is de kans wat groter dat de kleinere teams ook punten kunnen halen. En die kans is bij het oude puntensysteem toch wat kleiner.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
Een medaillesysteem is op zich wel goed. Ik haat dat berekende rijden, dat maakt de F1 heel saai (het is al saai).
Maar het mag wel wat evenwichtiger. Bijvoorbeeld: 1 goud = 2 zilver = 3 brons
Zoiets.
Het oude puntensysteem (waarbij de winnaar 10 punten kreeg en #2 6 punten) kun je ook doen.
quote:1. Massa 6
2. Hamilton 5
3. Räikkönen 2 (2 second place finishes)
4. Alonso 2 (1 second place finish)
5. Kubica 1 (3 second place finishes)
6. Kovalainen 1 (1 second place finish)
7. Vettel 1 (no second place finishes)
8. Heidfeld 0 (4 second place finishes)
9. Rosberg 0 (1 second place finish, 1 third)
10. Glock 0 (1 second place finish, 0 third, 2 fourth)
11. Piquet 0 (1 second place finish, 1 third, 1 fourth)
12. Trulli 0 (1 third place finish, 1 fourth)
13. Barichello 0 (1 third place finish, 1 sixth)
14. Coulthard 0 (1 third place finish, 1 seventh)
15. Webber 0 (one fifth place finish)
16. Nakajima 0 (one sixth place finish, 2 seventh)
17. Button 0 (one sixth place finish)
18. Bourdais 0 (two seventh place finishes)
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?quote:Op woensdag 26 november 2008 19:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Liever dat de winnaar 12 punten krijgt. In het huidige systeem is de kans wat groter dat de kleinere teams ook punten kunnen halen. En die kans is bij het oude puntensysteem toch wat kleiner.
Ja, dat is niet helemaal fair denk ik.quote:En heb dit ergens anders vandaag gehaald, maar dit zou de einduitslag van afgelopen seizoen zijn geweest als het briljante medaillesysteem er zou zijn geweest:
[..]
Mijn idee is dat het de andere coureurs dan ook nog ergens voor vechten en op deze manier de actie op de baan wordt bevorderd. Al vind ik niet dat je het verder moet uitbreiden dan de top 8. Het moet nog wel iets speciaals blijven.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
Dat is echt overbodig en onnodig.
En één van de belangrijkste redenen daarvoor is omdat die circuits wel bereid zijn om de belachlijk hoge bedragen die Bernie wil te betalen. En daar komen dan ook nog eens de reiskosten bij voor de teams, die vrijwel allemaal hun basis in Europa hebben. Alsof het allemaal niets kost, maar daar horen we de FIA dan niet over.quote:Grand Prix' die in allerlei schimmige boevenstaten worden verreden (vergelijk de kalender van nu eens met die van 10 jaar geleden), uitgavenrestricties (valt toch niet te controleren) en nog een aantal van die zaken.
Punten zijn nu zeker wel wat waard, ieder team krijgt prijzengeld uitgereikt aan het einde van het seizoen afhankelijk van welke plaats in het constructeurskampioenschap ze gefinished zijn.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
2. nl. Valencia, waar Massa een drive-through had moeten hebben voor een 'unsafe pit-exit' en Spa, waar Hamilton voor Massa eindigde, waarbij de wedstrijdleiding in eerste instantie zei dat het goed was en vervolgens op die beslissing terugkwam, waarbij Hamilton dat zelf niet meer kon corrigeren, wat ik erger vindt dan dat ze niets hadden gezegd en Hamilton alsnog achteraf zouden hebben bestraft.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:57 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Hij bedoelt 1, want die 2e zou ik niet weten.
Ja, of wat te denken van Massa die meermaals benadeeld is door de belachelijke en inmiddels al gewijzigde regels voor de stops tijdens een SC en daardoor de winst/heel wat punten misliep. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco, waar Hamilton na z'n fout vanuit kansloze positie kon winnen en Singapore waar Ferrari moeiteloos naar een 1-2 op weg was. Daarbij was de straf in Spa natuurlijk volkomen terecht.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2. nl. Valencia, waar Massa een drive-through had moeten hebben voor een 'unsafe pit-exit' en Spa, waar Hamilton voor Massa eindigde, waarbij de wedstrijdleiding in eerste instantie zei dat het goed was en vervolgens op die beslissing terugkwam, waarbij Hamilton dat zelf niet meer kon corrigeren, wat ik erger vindt dan dat ze niets hadden gezegd en Hamilton alsnog achteraf zouden hebben bestraft.
Het gaat niet om wel of geen voordeel hebben van regels die er nu eenmaal waren, het gaat om straffen die niet consequent gegeven worden. In Valencia had Massa die moeten krijgen en in Spa Hamilton niet omdat de wedstrijdleiding had gezegd dat de manier waaroip Hamilton zijn plek aan Raikkonen had teruggegeven goed was.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, of wat te denken van Massa die meermaals benadeeld is door de belachelijke en inmiddels al gewijzigde regels voor de stops tijdens een SC en daardoor de winst/heel wat punten misliep. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco, waar Hamilton na z'n fout vanuit kansloze positie kon winnen en Singapore waar Ferrari moeiteloos naar een 1-2 op weg was. Daarbij was de straf in Spa natuurlijk volkomen terecht.
Je bedoelt dat dit niet in je straatje past om Hamilton op te hemelen.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat niet om wel of geen voordeel hebben van regels die er nu eenmaal waren, het gaat om straffen die niet consequent gegeven worden. In Valencia had Massa die moeten krijgen en in Spa Hamilton niet omdat de wedstrijdleiding had gezegd dat de manier waaroip Hamilton zijn plek aan Raikkonen had teruggegeven goed was.
ik was nooit zo'n fan van Alonso (Zeker niet toen Schumacher nog reed), maar Alonso heeft bewezen dat hij een uitstekende coureur is.quote:
Eerst nog maar es zien.. die gozer heeft alleen gezegd dat het z'n droom is!quote:
En de quote van de CEO van Santander die op F1-Live staat. Blijkbaar is het AD wat al te creatief met deze quote omgesprongen.quote:
Bronquote:"Alonso is the best driver in the world and we would like to work with him, but that's not something that depends only on us," he insisted.
Waar het mij om gaat is dat door toedoen van de FIA Massa twee overwinningen heeft gekregen die in mijn ogen aan Hamilton toebehoren. Dat Massa met andere regels er ook een meer gewonnen zou hebben doet in dit geval niet ter zake.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je bedoelt dat dit niet in je straatje past om Hamilton op te hemelen.
Behalve dat punten geld waard zijn (televisie rechten enzo geloof ikquote:Op woensdag 26 november 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden kleinere teams punten moeten halen als het toch niets waard is?
Dat is echt overbodig en onnodig.
Dat is dan gewoon hetzelfde systeem als nu, alleen dan met plakken ipv puntenquote:Ik zou het zelf toejuichen als de winnaar meer wordt beloond en ook de podiumplekken meer worden beloond dan de rest, maar dan moet je het wel een beetje goed doen. Dat dus een x-aantal bronzen plekken gelijk is aan één gouden plek.
Het begon met Nu.nl... Dat was de eerste in het Nederlands die zei dat Alonso naar Ferrari zou gaan. Een lopend vuurtje. :Squote:Op woensdag 26 november 2008 21:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En de quote van de CEO van Santander die op F1-Live staat. Blijkbaar is het AD wat al te creatief met deze quote omgesprongen.![]()
[..]
Bron
Dat dus.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Eerst nog maar es zien.. die gozer heeft alleen gezegd dat het z'n droom is!
quote:El Santander presiona por Alonso en Ferrari
Botín reconoce que patrocinará a la escudería en 2010: "El mejor piloto es Fernando y nos gustaría contar con él, pero no depende de nosotros"
Joaquín Maroto | 26/11/2008
Emilio Botín, presidente del Banco de Santander, reconoció ayer en Asunción (Paraguay), con motivo de la presentación del sorteo de la Copa Libertadores de fútbol, que la entidad española patrocinará a Ferrari en 2010: "El Banco de Santander estará con Ferrari en 2010, seguro". Y dejó bien claro quién es su piloto preferido, una manera clara de meter presión a Luca di Montezemolo para que fiche a Fernando Alonso para esa temporada: "Alonso es el mejor piloto del mundo y me gustaría trabajar con él. Ferrari y el Santander somos dos marcas rojas, por eso estaremos en el equipo y si podemos tendremos al mejor piloto del planeta, aunque eso no es algo que dependa sólo de nosotros".
Botín ya ha pasado algunas tardes de gran premio en el motorhome del ovetense, que le ha conquistado con su simpatía en las distancias cortas. Por eso no escatima ningún elogio a la hora de hablar de él: "Le conozco y le admiro. Ha demostrado que es el número uno incluso cuando las cosas no le han ido bien. En los momentos duros también demuestra que es un campeón". Y siguió hablando en un ambiente claramente futbolero (su banco es el patrocinador principal de la Libertadores) de los grandes momentos deportivos de la temporada. Entre ellos incluyó los triunfos de la estrella española en Singapur y Fuji: "Las mayores alegrías de este año han sido la Eurocopa y la Copa Davis, pero también he disfrutado con Nadal y Alonso".
Tal y como en AS les hemos contado la posibilidad de que Alonso vista de rojo en 2010 es altísima. Raikkonen ha estado en duda por su rendimiento en 2008 y, de hecho, hasta el último momento estuvo en el aire la posibilidad de haber hecho un trueque para 2009 del finlandés con el asturiano antes de su renovación con Renault. Además, el Santander es aliado...
Voor wat het waard is. Ik heb deze vertaling gevonden.quote:Op donderdag 27 november 2008 00:14 schreef Sally het volgende:En is er iemand die Spaans kan? Staat er ook echt dat Fernando naar Ferrari moet/gaat?
Dan ga ik onmiddelijk updaten!
http://www.as.com/motor/a(...)81126dasdaimot_3/Tes
[..]
quote:"Alonso es el mejor piloto del mundo y me gustaría trabajar con él. Ferrari y el Santander somos dos marcas rojas, por eso estaremos en el equipo y si podemos tendremos al mejor piloto del planeta, aunque eso no es algo que dependa sólo de nosotros".
"Alonso is the best driver in the world and we'd like to work with him. Ferrari and Santander are both red brands, we'll be on the best team and if we can we'll have the best driver on the planet, although that's not entirely up to us"
Ik had ook een Babelfish-stuk van iemand, en die had het ook niet over dat Alonso bij Ferrari moest komenquote:Op donderdag 27 november 2008 18:23 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voor wat het waard is. Ik heb deze vertaling gevonden.
[..]
quote:'Fernando Alonso naar Ferrari'
Fernando Alonso rijdt vanaf 2010 voor Ferrari. Althans, wel als het ligt aan de directeur van Banco de Santander, Emilo Botín. In de Spaanse sportkrant A.S. zegt Botín dat dit zijn grootste wens is.
De Spaanse bank wordt vanaf 2010 een grote sponsor van Ferrari. Daarbij zou het geweldig zijn als Alonso voor de Italiaanse renstal komt rijden, zo zegt de bankdirecteur. Het contract van Alonso, dat tot eind 2010 loopt, moet dan wel bij Renault worden afgekocht. De geruchten gaan dat Kimi Räikkönen de omgekeerde weg moet bewandelen.
Begin dit jaar werd de Spaanse coureur ook al in verband gebracht met Ferrari, maar de renstal had toen al Kimi Räikkönen en Felippe Massa vastgelegd, waarna Alonso bij Renault tekende. Räikkönen en Massa rijden in 2009 voor Ferrari.
Australie is een uur later Nederlandse tijd. Zit namelijk maar 8 uur tijd verschil in. Let wel op dat weekend de tijd weer verzet wordt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
provisional 2009 calendar*R····Grand Prix·············Circuit, City / Location····················································Date·········Local······NED* 1·····Australian GP······Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne, Victoria···29-03······17:00······08:00 09:00 2·····Malaysian GP······Sepang International Circuit, Kuala Lumpur·············05-04······17:00······11:00 3·····Chinese GP·········Shanghai International Circuit, Shanghai···················19-04······15:00······09:00 4·····Bahrain GP··········Bahrain International Circuit, Sakhir, Manama··········26-04······14:30······13:30 5·····Spanish GP·········Circuit de Catalunya, Barcelona···································10-05······14:00······14:00 6·····Monaco GP··········Circuit de Monaco, Monte Carlo···································24-05······14:00······14:00 7·····Turkish GP···········Istanbul Park, Istanbul···················································07-06······15:00······14:00 8·····British GP·············Silverstone Circuit, Silverstone····································21-06······13:00······14:00 9·····German GP··········Nürburgring, Nürburg·····················································12-07······14:00······14:00 10···Hungarian GP·····Hungaroring, Budapest··················································26-07······14:00······14:00 11···European GP······Valencia Street Circuit, Valencia···································23-08······14:00······14:00 12···Belgian GP··········Circuit de Spa-Francorchamps, Spa···························30-08······14:00······14:00 13···Italian GP·············Autodromo Nazionale Monza, Monza···························13-09······14:00······14:00 14···Singapore GP·····Marina Bay Street Circuit, Singapore···························27-09······20:00······14:00 15···Japanese GP······Suzuka Circuit, Suzuka···················································04-10······15:00······08:00 16···Brazilian GP········Autódromo José Carlos Pace, São Paulo··················18-10······14:00······18:00 17···Abu Dhabi GP·····Yas Marina Circuit, Abu Dhabi·······································01-11······TBA·········TBA
* onder voorbehoud, feel free to correct!
quote:Het plan van Bernie Ecclestone om de puntentelling in de Formule 1 te vervangen door een medaillesysteem wordt mogelijk niet door de FIA goedgekeurd. Gisteren nog zei Eccelstone dat hij er zeker van was dat het er zou komen
quote:De Grand Prix van Groot-Brittannië wordt in 2010 verreden op Donington Park. Echter worden auto's van bezoekers geweerd: het circuit zal alleen bereikbaar zijn met trein en bus. Dat heeft de directie van de baan laten weten op een open dag.
En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn?quote:Op donderdag 27 november 2008 22:02 schreef Sally het volgende:
FIA koel tegenover 'medailleplan'
[..]
Pfieuw, gelukkig...
quote:Op donderdag 27 november 2008 22:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn?
standaard-motor kan ik nog enigszins begrijpen, maar dat medaille planquote:Op donderdag 27 november 2008 22:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En terecht. Wat een onzinnig plan. Zo maakte het niet meer uit of je 2e of 18e eindigde. Snap soms niet hoe Mosley en Bernie op zulke idiote ideeen komen. Ook al dat plan om een standaardmotor in te voeren. Het zal de leeftijd van beide heren zeker zijn?
Sinterklaas goede ideeen? Nee hoor, nog steeds niks gekregen van die ouwe...quote:Op donderdag 27 november 2008 22:35 schreef Sally het volgende:
[..]Sinterklaas in ouder.. Maar die heeft nog altijd goeie ideeen
![]()
Liever die medailles dan een standaardmotor. Oke een standaard motor brengt de kosten omlaag maar het is wel F1 he... dat mag best wa kosten.... gewoon een reclame spot iedere twee weken van 3 uur per weekend!quote:Op donderdag 27 november 2008 22:37 schreef kepler het volgende:
[..]
standaard-motor kan ik nog enigszins begrijpen, maar dat medaille plan
ah ... valt wel mee eigenlijk (misleidende titel, zegquote:Verstappen backs Ecclestone concept
Fri 28 Nov, 12:31 PM
Former F1 driver Jos Verstappen has added a lone voice of support to the concept of an Olympic Games-style 'medals' scoring system, albeit in a differing form.
F1 Chief Executive Bernie Ecclestone is pushing for the scheme to be introduced for next year, with the aim of compelling drivers to prioritise race wins rather than mere points.
"There are a lot of people who have ridiculed this suggestion, and honestly I have to admit at first that I thought the stress of divorce had got to him," Verstappen, 36, wrote in his column in the Dutch newspaper De Telegraaf.
"But I think he actually has a point. Like him, I think the winner of the most races in a season should automatically be the world champion."
But Verstappen, who raced the last of his 107 Grand Prix for Minardi in 2003, believes Ecclestone's concept could be achieved simply by reverting to awarding the winner with a bigger margin over second place.
Prior to 2003, second place-getters scored only six points, compared to the current eight.
Verstappen said: "It would be much more of an incentive for the driver in second place to do everything he can to catch up the front runner. At the moment, too often you see that drivers are happy to settle for their position, because the risk of trying to improve is too high."
mwoaquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:43 schreef Atreidez het volgende:
Toch klopt de voorvleugel op dat plaatje niet. Op de al rijdende auto's zag ie er iig veel breder uit
Verstappen wil aanpassing puntensysteemquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ah ... valt wel mee eigenlijk (misleidende titel, zeg)
quote:Jos Verstappen vindt dat Bernie Ecclestone de puntentelling in de Formule 1 moet veranderen. De Formule 1-baas kwam eerder met het plan om de punten te vervangen door medailles. Verstappen heeft een ander puntensysteem op het oog.
Met H-pattern handbakkenquote:Op vrijdag 28 november 2008 19:52 schreef vosss het volgende:
Ik vind dat ze ipv de 2009 auto's gewoon weer moeten rijden met die van begin jaren 90![]()
![]()
![]()
![]()
en de mooiste F1 aller tijden als je het mij vraagt is toch wel deze :quote:Alonso won't leave F1 without another title
Renault F1 Team driver Fernando Alonso, who won the title in 2005 and 2006, has declared that he will not retire from the sport before winning another drivers crown. Alonso said to the Spanish radio network 'Cadena SER': "I'm more or less convinced about not leaving F1 without becoming world champion again."
Die voorvleugel zie ik wel wat in eigenlijkquote:Op zaterdag 29 november 2008 13:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
en de mooiste F1 aller tijden als je het mij vraagt is toch wel deze :
[ afbeelding ]
1983 Brabham-BMW BT52
Snelste ronde 1 punt en pole ook 1 punt ^^quote:Op zondag 30 november 2008 17:14 schreef bodylotion het volgende:
bijvoorbeeld
1: 30 ptn
2: 15 ptn
3: 10 ptn
4: 5 ptn
5; 4 ptn
6: 3 ptn
7: 2 ptn
8: 1 pt
en dan de snelste ronde ook 5 punten bijv.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |