abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63774792
Nu word Button nooits mer wereldkampioen!

!!!

OT: Erg jammer
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63775649
En nu is het officieel...
http://f1.gpupdate.net/nl(...)pt-uit-de-formule-1/
daar gaan weer twee stoeltjes, denk ik...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 5 december 2008 @ 09:28:28 #253
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63776132
De Formula One Teams Association FOTA, een groep van F1-teameigenaren, zal volgende week een uitgebreid pakket met kostenbesparende maatregelen presenteren. Dat is de uitkomst van een vergadering vandaag.

In een unaniem besluit in Londen werd bevestigd dat de teams een nieuwe, goedkopere motor in 2011 ingevoerd willen zien. En er zijn voorstellen gedaan voor subtantiële kostenbesparingen voor de komende twee jaar. Zo zou een drastische beperking van het aantal testkilometers voorgesteld zijn: de huidige 30.000 kilometers zouden gehalveerd moeten worden.

"De FOTA kwam vandaag in Londen bijeen om de relevante commerciële issues die in de Formule 1 spelen te bespreken", zo is in het statement te lezen. "De teams hebben onlangs unaniem de significante bezuinigingen voor 2009 goedgekeurd. In de meeting van vandaag hebben de teams verdere maatregelen om de kosten verder terug te dringen in 2009 en 2010 afgesproken en meer initiatieven om dat te bewerkstelligen."

Die nieuwe goedkope motor zou in 2011 geïntroduceerd worden. De verwachting is dat het een 1.8-liter turbo zal worden met energierecoverysystemen (zoals KERS), waardoor 30 % minder brandstof verbruikt wordt dan nu.

De FIA stelde in juli van dit jaar dat de teams op de proppen moesten komen met ideeën om de kosten drastich in te perken, en Max Mosley sprak zelfs over halveren. Een paar weken later planden de teams een meeting om daarover te praten, wat leidde tot de oprichting van de FOTA. Dat het snoeien in de uitgaven hard nodig is, blijkt eens te meer uit het feit dat Honda het team moet verkopen en dat het Japanse team er in 2009 niet meer bij is.

De FOTA heeft ook bevestigd dat ze plannen heeft om de kwalificatie wat interessanter te maken. De geruchten gaan dat het weer naar alle wagens tegelijk op de baan gaat, maar dan met allemaal evenveel brandstof en elke ronde de langzaamste coureur af valt.

Dames en heren,
De F1 gaat naar de klote.............
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:33:48 #254
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_63776229
Ik hoop echt dat iemand de plek van Honda overneemt. Het wordt zo wel erg rustig bij de startgrid.
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:34:29 #255
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63776240
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:33 schreef ShaoliN het volgende:
Ik hoop echt dat iemand de plek van Honda overneemt. Het wordt zo wel erg rustig bij de startgrid.
Wellicht Saab ofzo
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:35:48 #256
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_63776266
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:34 schreef JortK het volgende:

[..]

Wellicht Saab ofzo
Het zal me verrotten. Al zetten ze een gepimpte golf neer. Hoe meer hoe beter.
pi_63776289
volgens mij is het startveld inderdaad verplicht 20 auto's (dat was iig een aantal jaar geleden zo, toen de F1 onder de 20 dreigde te komen). Dan zal Ecclestone (samen met de teams) een oplossing moeten verzinnen. Bijvoorbeeld twee teams een derde auto laten inzetten, of het team moeten redden. Maar die stoeltjes mogen volgens mij contractueel gezien niet verloren gaan.

Op zich heb ik er wel vertrouwen in dat Brawn van Ferrari motoren kan krijgen (kopen, natuurlijk), maar de rest van de drivetrain zal in 2009 niet lukken, dat was ook het probleem van Force India. KERS en versnellingsbak zullen ze dus toch van Honda R&D moeten krijgen/kopen (Honda schijnt bereid te zijn de nieuwe eigenaar enige tijd van motoren e.d. te willen voorzien). Maar waar haalt het nieuwe team het geld vandaan? Door dat hele Earth Dreams gedoe zal het team relatief gezien niet veel sponsorgeld binnen halen. Zelfs als Honda 't team gratis weggeeft of zelfstandig maakt, is het op dit moment niet levensvatbaar.

Denk dat de teams nu heel snel klantenchassis moeten toestaan en Prodrive terug moeten lokken...
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:04:21 #258
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63776851
Ik ben benieuwd wat Ecclestone gaat zeggen over het vertrek en als er geen koper gevonden gaat worden
pi_63777719
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:28 schreef Netsplitter het volgende:

Dames en heren,
De F1 gaat naar de klote.............
quote:
Cosworth benoemd tot leverancier standaardmotor
05 december 2008

Cosworth gaat standaardmotoren voor de Formule 1 ontwikkelen. Zo heeft de FIA vrijdagochtend bekendgemaakt. De Britse onderneming heeft de tender gewonnen die de autosportbond in oktober uitschreef en zal nu samen met Xtrac and Ricardo Transmissions werken aan de ontwikkeling van een standaardaandrijflijn.

Snel meer.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)cier-standaardmotor/

Alonso
Ferrari
Toyota
Shell

pi_63777813
Ik wilde het net gaan plaatsen, dit houd toch wel in dat er niemand meer zal gaan kijken naar de formule 1.
Nou ben ik een ferrari fan, maar ik denk dat mclaren aanhangers er ook niks meer aanvinden als ferrari uit de formule 1 stapt.
pi_63778109
Hopen dat Ecclestone en de FOTA snel overeenstemming bereiken over de GP1
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:59:36 #262
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_63779555
Damn, wat een bericht dat Honda er mee stopt! Wist niet was ik las, maar het is dus hartstikke officieel. Ik lees trouwens dat Fry en Brawn toch gaan proberen om een doorstart te maken. Mocht dat niet lukken dan zijn dat trouwens wel personen waar de overige top teams op zullen jagen.
http://www.blikopnieuws.nl/extern_bericht/301996
pi_63779556
Ik ga ook niet meer kijken dan! dat zal ze leren
Where facts are few, experts are many.
pi_63779616
Honda er uit, standaard motor.. nou lekkere berichten.. dag F1
pi_63779972
Pfff daar gaat de F1
pi_63779993
op zich is die standaard motor een miniscuul beetje positief, aangezien Mosley aangeeft dat de motor niet verplicht zal worden.

Wel weer jammer dan dat alle andere motoren niet beter mogen zijn dan de standaard motor, al vraag ik me af hoe ze dat gaan beoordelen. En hoe Cosworth opeens een fatsoenlijke moderne motor moet gaan bouwen. Specs gehad van de FIA die ze geript heeft van de gehomologeerde modellen van Ferrari en Mercedes? Aanklagen voor spionage!
pi_63780858
het is dus idd net iets anders
quote:
Mosley benadrukte dat de standaardmotor een van de drie mogelijkheden wordt. Teams krijgen vanaf 2010 de mogelijkheid om de standaardmotor aan te schaffen, zelf het ontwerp na te bouwen of door te gaan met de huidige krachtbron, die dan op hetzelfde prestatieniveau als de standaardmotor van Cosworth moet zitten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 5 december 2008 @ 12:54:37 #268
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63780969
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:50 schreef UnoclaM het volgende:
het is dus idd net iets anders
[..]
Klopt, maar:

In die brief verklaart hij dat de FIA nu exclusief met Cosworth in gesprek is voor een overeenkomst, zodat zij vanaf 2010 jaarlijks de motor en standaard aandrijflijn leveren. De kosten voor een standaardmotor zouden voor een team 6,42 miljoen euro per seizoen bedragen. Ook moet er vooraf eenmalig een bedrag van 1,97 miljoen euro worden betaald.

De kosten worden minder zodra meer teams zich aanmelden voor een standaardmotor. Mosley benadrukt in zijn brief dat de teams niet verplicht zijn deel te nemen aan het project. De FIA-voorzitter heeft wel als eis dat elke zelf geproduceerde motor niet beter mag presteren dan de standaardmotor van de FIA. De teams zijn overigens wel verplicht de standaardtransmissie te gebruiken.

De teams moeten al voor volgende week donderdag 17.00 uur aangeven of zij gebruik zouden willen maken van de door Cosworth gebouwde motoren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:07:21 #269
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63781265
Haa ben ik blij dat ik tenminste nog naar een F1 wedstrijd ben gegaan dit jaar.. laatste keer dat het tof was
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_63781948
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:07 schreef nils7 het volgende:
Haa ben ik blij dat ik tenminste nog naar een F1 wedstrijd ben gegaan dit jaar.. laatste keer dat het tof was
blijkbaar ben je niet naar Valencia geweest

hm, welke teams zouden voor volgende week donderdag een Cosworth bestellen?
Ferrari: nooit
McLaren: no way
Toyota: stappen liever uit
Renault: zie het niet gebeuren
Red Bull: misschien, maar ik denk 't niet, tenzij ze verwachten dat de Cosworth echt net zo sterk of sterker zal zijn dan een alternatief
Toro Rosso: is een kans aangezien Dieter de geldkraan naar het team aan het dichtdraaien is. Maar hij wil het team ook verkopen, dus ik denk niet dat hij die beslissing voor 2010, 2011 en 2012 gaat nemen.
Force India: heeft net Mercedes motoren besteld
Williams: maakt veel verlies, en loopt het risico dat Toyota uit de F1 stapt. Met Toro Rosso de meest waarschijnlijke koper.
The Team Formerly Known as Honda: zijn bezig met Ferrari en daarnaast is de toekomst zo onzeker, dat die zeker niet voor komende donderdag een motor voor 2010 etc. gaan bestellen.

Ik kom niet aan 4 teams...
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:48:38 #271
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_63782336
Wat zijn ze aan het doen met mijn favoriete sport...

Ik ben echt bang dat ik aan het eind van volgend seizoen een 'vroeger was alles beter' zeikerd ga worden .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 december 2008 @ 13:50:51 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63782373
tja dat krijg je als je bij Honda vrijwel alles zelf wil betalen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 december 2008 @ 13:55:47 #273
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63782493
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Klopt, maar:

In die brief verklaart hij dat de FIA nu exclusief met Cosworth in gesprek is voor een overeenkomst, zodat zij vanaf 2010 jaarlijks de motor en standaard aandrijflijn leveren. De kosten voor een standaardmotor zouden voor een team 6,42 miljoen euro per seizoen bedragen. Ook moet er vooraf eenmalig een bedrag van 1,97 miljoen euro worden betaald.

De kosten worden minder zodra meer teams zich aanmelden voor een standaardmotor. Mosley benadrukt in zijn brief dat de teams niet verplicht zijn deel te nemen aan het project. De FIA-voorzitter heeft wel als eis dat elke zelf geproduceerde motor niet beter mag presteren dan de standaardmotor van de FIA. De teams zijn overigens wel verplicht de standaardtransmissie te gebruiken.

De teams moeten al voor volgende week donderdag 17.00 uur aangeven of zij gebruik zouden willen maken van de door Cosworth gebouwde motoren.
het meest beroerde compromis voorstel wat ik in jaren gezien heb

Maak de sport maar kapot
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_63783377
De standaardmotor zelf zie ik niet als een probleem, zeker niet als het Cosworth is. Cosworth leverde zo ongeveer vanaf halverwege de jaren 60 tot een paar jaar geleden motoren aan diverse Formule 1 teams. En zolang niet iedereen verplicht is deze te gebruiken is het geen probleem.

Wat een groter probleem is (in mijn ogen), is dat de teams wel zelf hun eigen motor mogen ontwikkelen (de huidige of volgens de standaardspecs) maar dat die niet beter mag presteren dan de standaardmotor. Ik vraag mij alleen af in welk opzicht. Aantal pk, toeren, koppel, of wat? En hoe meten ze dat. En hoe kunnen teams (en dan met name de motoren bouwers) zich onderscheiden van de anderen?

[offtopic]
En ik las al dat Audi stopt met de ALMS. Ze richten zich alleen op Le Mans en de DTM. Wel hebben ze een R8 LMS klantenauto die klantenteams kunnen inzetten. zie autoweek
[/offtopic]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_63783534
Audi definitief ook niet in ALMS, ondanks de nieuwe auto en de inschrijfing voor Sebring.

Sportief dat ze na negen titels op rij de anderen ook een keer een kans gunnen

In welke series zijn GM, Ford en Chrystler eigenlijk actief? Kan niet anders dat die gaan volgen, uit kostenbesparing of omdat ze domweg failliet gaan. Hoop autosport merken vallen daar onder: Chevy, Opel, Holden, Ford, Volvo, Jag, Aston, Dodge...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')