Wellicht Saab ofzoquote:Op vrijdag 5 december 2008 09:33 schreef ShaoliN het volgende:
Ik hoop echt dat iemand de plek van Honda overneemt. Het wordt zo wel erg rustig bij de startgrid.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:28 schreef Netsplitter het volgende:
Dames en heren,
De F1 gaat naar de klote.............
http://f1.gpupdate.net/nl(...)cier-standaardmotor/quote:Cosworth benoemd tot leverancier standaardmotor
05 december 2008
Cosworth gaat standaardmotoren voor de Formule 1 ontwikkelen. Zo heeft de FIA vrijdagochtend bekendgemaakt. De Britse onderneming heeft de tender gewonnen die de autosportbond in oktober uitschreef en zal nu samen met Xtrac and Ricardo Transmissions werken aan de ontwikkeling van een standaardaandrijflijn.
Snel meer.
quote:Mosley benadrukte dat de standaardmotor een van de drie mogelijkheden wordt. Teams krijgen vanaf 2010 de mogelijkheid om de standaardmotor aan te schaffen, zelf het ontwerp na te bouwen of door te gaan met de huidige krachtbron, die dan op hetzelfde prestatieniveau als de standaardmotor van Cosworth moet zitten.
Klopt, maar:quote:
blijkbaar ben je niet naar Valencia geweestquote:Op vrijdag 5 december 2008 13:07 schreef nils7 het volgende:
Haa ben ik blij dat ik tenminste nog naar een F1 wedstrijd ben gegaan dit jaar.. laatste keer dat het tof was
quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt, maar:
In die brief verklaart hij dat de FIA nu exclusief met Cosworth in gesprek is voor een overeenkomst, zodat zij vanaf 2010 jaarlijks de motor en standaard aandrijflijn leveren. De kosten voor een standaardmotor zouden voor een team 6,42 miljoen euro per seizoen bedragen. Ook moet er vooraf eenmalig een bedrag van 1,97 miljoen euro worden betaald.
De kosten worden minder zodra meer teams zich aanmelden voor een standaardmotor. Mosley benadrukt in zijn brief dat de teams niet verplicht zijn deel te nemen aan het project. De FIA-voorzitter heeft wel als eis dat elke zelf geproduceerde motor niet beter mag presteren dan de standaardmotor van de FIA. De teams zijn overigens wel verplicht de standaardtransmissie te gebruiken.
De teams moeten al voor volgende week donderdag 17.00 uur aangeven of zij gebruik zouden willen maken van de door Cosworth gebouwde motoren.
Ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat deze merken stoppen met iedere vorm van autosport marketing.quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:35 schreef Ared het volgende:
In welke series zijn GM, Ford en Chrystler eigenlijk actief? Kan niet anders dat die gaan volgen, uit kostenbesparing of omdat ze domweg failliet gaan. Hoop autosport merken vallen daar onder: Chevy, Opel, Holden, Ford, Volvo, Jag, Aston, Dodge...
Volgens mij is jag van Tata tegenwoordigquote:Op vrijdag 5 december 2008 14:35 schreef Ared het volgende:
Audi definitief ook niet in ALMS, ondanks de nieuwe auto en de inschrijfing voor Sebring.
Sportief dat ze na negen titels op rij de anderen ook een keer een kans gunnen
In welke series zijn GM, Ford en Chrystler eigenlijk actief? Kan niet anders dat die gaan volgen, uit kostenbesparing of omdat ze domweg failliet gaan. Hoop autosport merken vallen daar onder: Chevy, Opel, Holden, Ford, Volvo, Jag, Aston, Dodge...
quote:Nick Fry en Ross Brawn geven nog niet op
Honda-teambaas Nick Fry en technisch directeur Ross Brawn zetten alles in het werk om een koper te vinden voor het team. De Japanse fabrikant besloot donderdag te stoppen met Formule 1 en het team in de verkoop te doen.
Druk
De druk op Fry en Brawn is groot, want als Honda niet snel een koper vindt, wordt de renstal opgedoekt. Het tweetal heeft drie maanden te tijd om met een 'reddingsplan' te komen.
Partijen
Volgens Fry hebben zich inmiddels drie partijen gemeld voor de overname van de renstal. Ook zou een deal met Ferrari in de maak zijn voor klantenmotoren in 2009.
Waardevol
"We zijn waardevolle handelswaar", zei Fry. "Dit team heeft een van de beste fundamenten. We hebben de beste middelen en bronnen in de pitstraat, een geweldige groep mensen en een wagen die bijna klaar is voor volgend seizoen".
En dat zegt Mosley.quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:50 schreef ColtZ40 het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)en-nu-wakker-worden/
Wat een eikel.
Als hij nou gewoon zou zeggen: Een f1 coureur mag max 5 miljoen per jaar verdienen en een motor mag niet meer dan 10 miljoen per jaar kosten. Dan ben je er toch.....
dat is volgens mij dus bijna niet te controleren. Het lijkt me dat er veel verschillende manieren zijn om een coureur te betalen (mag hij dan wel winst maken op merchandise?) en ook veel manieren om een motor te ontwikkelen. Of wat als je 10 miljoen hebt uitgegeven, maar je hebt geen (goed) werkende motor?quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:50 schreef ColtZ40 het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)en-nu-wakker-worden/
Wat een eikel.
Als hij nou gewoon zou zeggen: Een f1 coureur mag max 5 miljoen per jaar verdienen en een motor mag niet meer dan 10 miljoen per jaar kosten. Dan ben je er toch.....
quote:Williams' sponsors ook in de problemen
Nadat bekend is geworden dat Honda de stekker uit haar Formule 1 raceteam heeft gehaald is het bericht nu ook naar buiten gekomen dat diverse sponsoren van het Williams F1 team ook in de problemen zijn gekomen.
Hoofdsponsor AT&T van het Williams F1 heeft aangekondigd dat men twaalf duizend banen moet schrappen (4%) wegens de financiële crisis. Volgens het bedrijf uit Texas is dit nodig om het als bedrijf te overleven in deze moeilijke tijden.
Phillips, een andere grote sponsor van het Williams team die onlangs haar sponsorcontract uitbreidde, heeft aangegeven dat men verwacht minder winst te zullen maken wegens de tegenvallende financiële markt. De concurrenten van Phillips hebben eenzelfde winstwaarschuwing uitgegeven, één van deze concurrenten is Panasonic, hoofdsponsor van het Toyota Formule 1 team.
Naast deze sponsors heeft Williams nog enkele andere sponsoren die het zeer moeilijk hebben in deze tijd. Deze sponsoren zijn RBS en de IJslandse sponsor Baugur Group, waarbij RBS zich tot de staat moest wenden om zich te redden van de ondergang.
quote:‘David Richards neemt Honda F1 over met Prodrive’
David Richards, de grote baas van Prodrive, is volgens de Engelse kranten dé kandidaat om het team van Honda te kopen. Richards had al eerder plannen om een Formule 1-team op te zetten, maar dat project is nooit afgerond. Honda maakte afgelopen vrijdag bekend dat het F1-team van de autofabrikant in de verkoop gaat. Al meteen leek er serieuze interesse te zijn in het team, dat mogelijk voor een bedrag van één euro van de hand gedaan wordt door Honda.
Het Japanse automerk zal de schulden van het team op zich nemen en de mogelijke koper kan het team voor één euro overnemen, er staat echter wel iets tegenover. De mogelijke koper moet Honda kunnen overtuigen dat het team bij de nieuw eigenaar in veilige handen is, zodat de toekomst van de renstal gewaarborgd wordt.
Volgens The Daily Telegraph is David Richards de belangrijkste gegadigde om het team over te nemen van Honda. Richards’ Prodrive is al lange tijd actief in de autosport en probeerde eerder al tevergeefs om een F1-team op te starten. Hij zou de deal dit weekend al rond kunnen maken.
Richards is geen onbekende van het team. Aan het begin van deze eeuw startte hij BAR, het team dat later overgenomen werd door Honda.
Euhm, was het niet craig pollack die BAR opgezetheeft samen met wat 'oude vrienden' vanuit de cart serrie? waarbij richards uiteindelijk een keer de leiding kreeg nadat iedereen daar vertrokken was?quote:Richards is geen onbekende van het team. Aan het begin van deze eeuw startte hij BAR, het team dat later overgenomen werd door Honda.
ware het niet dat Reynard al jaren succesvol was in de champcar (toen ze daar nog met meerdere chassis reden).quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Naast Craig Pollock had je ook Adrian Reynard als publiekelijk BAR figuur.
Reynard herinner ik me vooral van een interview op RTL-GP in 1999, op de vraag of hij BAR als kanshebber zag voor de overwinning in de seizoensopener reageerde hij met "Waarom niet?"
En vervolgens geen enkel punt halen gedurende het seizoen.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Naast Craig Pollock had je ook Adrian Reynard als publiekelijk BAR figuur.
Reynard herinner ik me vooral van een interview op RTL-GP in 1999, op de vraag of hij BAR als kanshebber zag voor de overwinning in de seizoensopener reageerde hij met "Waarom niet?"
Aston Martin moet ook al personeel gaan ontslaan, dus ik betwijfel of die daar nog wat voor voelen.quote:Op zondag 7 december 2008 10:55 schreef vosss het volgende:
Hoe zit het eik met dat gerucht over ProDrive en Aston Martin?
Heeft daar iemand ooit nog iets van gehoord?
Dat die veredelde Renault motor uit '97 niet hielp lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 7 december 2008 02:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
en de BAR uit '99 is volgens mij niet echt een verkeerde auto echter een motor die al 2 jaar qua ontwikkeling stil stond helpt ook niet echt.
quote:Acht maanden cel geëist tegen Jos Verstappen
De echtscheidingsperikelen van Jos Verstappen beginnen groteske vormen aan te nemen. Het was al een tijdje bekend dat de voormalige Formule 1-coureur en zijn vrouw Sophie uit elkaar waren, maar vandaag (maandag) moest Verstappen zich verantwoorden voor de rechtbank in het Belgische Tongeren. Tegen de Limburger is acht maanden cel geëist vanwege het slaan en verwonden van zijn vrouw.
Volgens De Telegraaf erkende Verstappen dat er problemen waren in de huiselijke sfeer, maar vond hij de rechtszaak overdreven. De aanklachten tegen hem gingen naast het mishandelen ook over bedreigende sms-berichten en lekgestoken banden van de auto van Sophie. Dat laatste zou de afgelopen weken al drie keer zijn voorgevallen.
Op 5 januari doet de rechter uitspraak in de zaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |