quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:15 schreef Baret-V2 het volgende:
[..]
hmm op zich wel te doen, maar dan heb ik het probleem dat ik nogal groot ben.
Zit het een beetje comfortabel en heb je wat meer info over de autotje?
Owja hoe zit het met een oldtimer verzekering en belasting.
Geweldig.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:57 schreef Wombcat het volgende:
Inmiddels.
Maar om van daar naar inmisseks te komen moet je wel je best doen.
Vieren, vijven, zessen, wat maakt het allemaal uit.quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:33 schreef Lucian het volgende:
Waren meteen de andwoorden alsof ik naar zijn pincode van zijn bankpas vroeg. Na veel vieren en vijfen gaf hij aan in de provincie Zuid-Holland te wonen.
Nu zit ik op te zoeken waar dat gezegde vandaan komt en nu blijkt dat vieren en vijven toch ook bestaat, maar dan in een andere betekenis.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:48 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Vieren, vijven, zessen, wat maakt het allemaal uit.
RIPquote:Op donderdag 13 maart 2008 23:20 schreef SeaOfLove het volgende:
open dan een 'in memorian topic' in MLN, Paul
Duits is ook moeilijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:44 schreef SuusOetMaiden het volgende:
In de nieuwe arriva treinen roept de machinist/conducteur normaal niets om maar dat doet een sprekende computer met vrouwenstem.
Laatst waren we station Kropswolde al voorbij en riep dat ding nu: Dames en heren het volgende station is Kropswolde, Meine damen und herren die negste haltestelle ist Kropswolde. 10 minuten later bij station Scheemde hetzelfde verhaal.
Roept de machinst ineens: Sorry mensen Annie is een beetje in de war, zal wel in de overgang zijn.
Inderdaad, overkomt mij ook wel. Dan schuift mijn toetsenbord stiekem een toetsbreedte opzij.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Inmiddels.
Maar om van daar naar inmisseks te komen moet je wel je best doen.
Edit: oh nee, als je blind typt zit je gewoon iets te ver naar links met je vingers.
Vertel!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:50 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nu zit ik op te zoeken waar dat gezegde vandaan komt en nu blijkt dat vieren en vijven toch ook bestaat, maar dan in een andere betekenis.
Kannen hebben tegenwoordig een eigen beleving.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:44 schreef SuperShark het volgende:
Vanuit m'n zusje's kan snap ik het nog enigzins, in vergelijking met de kan van die kerel. Ik wil er eigenlijk dan ook zo weinig mogelijk mee te maken hebben. Ik zou niet weten wat ik zou moeten zeggen als ik met hem in gesprek zou gaan, en zou me moeilijk in kunnen houden om hem niet voor van alles en nog wat uit te maken. Ik denk dat m'n vader ongeveer hetzelfde heeft.
Warrige waren.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:43 schreef kastanova het volgende:
Naja, flauwe humor en de Turkse cultuur gaat kennelijk niet echt lekker samen want ik kreeg slechts een meewarrige blik.
Dit gezegde heeft een aparte ontstaansgeschiedenis. Vijven en zessen is de versterking van vieren en vijven. Die laatste zijn weer afgeleid van de bastaardvloeken ‘gans vier’ en ‘gans vijven’. ‘Gans vier’ is een verbastering van ‘Gods vuur’, oftewel de bliksem. ‘Gans vijven’ had te maken met de vijf wonden van Christus aan het kruis. Uit deze twee uitdrukkingen ontstond het gezegde ‘veel vieren en vijven hebben’: moeilijk doen en daarbij veel vloeken. De betekenis is later verschoven naar ‘veel uitvluchten verzinnen’. De versterkte uitdrukking ‘veel vijven en zessen’ wordt nog veel gebruikt, terwijl de oorspronkelijke uitdrukking eigenlijk helemaal uit het taalbeeld verdwenen is.quote:
Gevalletje klok en klepel.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het gaat niet om negatief zijn structureel is er geen knoop aan vast te knopen bij dit team. Zo wisselvallig als het weer. En geen waarneembare verbetering kwa voetbal.
Wel lastig, zo achter je rug die toetsen intikkenquote:Op maandag 17 maart 2008 01:35 schreef coinchantal het volgende:
Bij aanvraag kan je een limiet opgeven. ( ligt er ook aan hoeveel je verdiend) Je stort geld naar een bekend gemaakt rekeningnummer en omschrijving ( allemaal cijfers die voor iedereen weer anders zijn). Je kan geld storten op je visa maar je kan ook achterwaards betalen ( achterwaards betalen kan je geld kosten ivm rente). Minimaal te betalen bedrag per maand ligt eraan hoeveel je "rood"staat. Veilig is het wel ( natuurlijk kan er altijd wat mee gebeuren). En je kan geld makkelijk met 1 telefoontje terug vorderen.
quote:Op maandag 17 maart 2008 07:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wel lastig, zo achter je rug die toetsen intikken
quote:Op zondag 16 maart 2008 14:45 schreef Ilovepie het volgende:
Is het niet Keize Karel(9de eeuw) die men Charlemagne noemt?
Die Karel uit de 9de eeuw en die van in de 16de eeuw verwar ik heeltijd.
Gelijk een mooie voor de gelijknamige awards.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:24 schreef Frezer het volgende:
Atheisme als allesverklarende theorie, ik had tot nu toe alleen gezien dat Darwin die eer te beurd viel (naast God natuurlijk).
Moeilijk onder woorden te brengen wat hier slecht is.quote:Op maandag 17 maart 2008 22:06 schreef iuvenis het volgende:
Of De Winter is slecht om iets onder woorden te brengen of hij is slecht in conclusies trekken...
En hij heeft ook "eens een dwarslaesie gehad"quote:Op Monday 17 March 2008 @ 21:05 schreef Sneeuwbataljon het volgende: Bah die heb ik ook eens gehad begeven moment zat die dwarsleasie me echt tot hier (wijst naar keel).
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 07:50 schreef Kogando het volgende:
Goed idee. In de wet staat ook dat je naar draagkracht straf hoort te krijgen, dat is men de laatste decennia een beetje uit het oog verloren. En dan met name wat verkeerszaken betreft.
Tegenwoordig mocht je niet te hard rijden, nu wel zolang je maar betaalt.
En ik verlang geen absurde bedragen. Maar het punt is gewoon dat het voor iedereen ongeveer even vervelend moet zijn om bekeurd te worden. Op dit moment is het voor de ene een enorme klap en 3 maanden rood staan, en de ander is het na een minuut alweer vergeten. Laat de ene 30 euro betalen voor rijden door rood, en een dikke multimiljonair 2000 euro ofzo. Dan is het voor normaal verdienende mensen ongeveer zoals de boetes nu zijn. Al mogen die bedragen van mij wel naar beneden, sowieso.
Hey, zoiets zag ik gisteren ook staan:quote:Op dinsdag 18 maart 2008 05:52 schreef Rewimo het volgende:
Van de FP:
[..]
En hij heeft ook "eens een dwarslaesie gehad"Tuurlijk, dat gaat vanzelf weer over (en spellen kan ie het ook al niet)
?quote:Op maandag 17 maart 2008 21:05 schreef spijker4ever het volgende:
Begeven stak de vriend de barbecue per ongeluk aan
quote:Op maandag 17 maart 2008 18:28 schreef Amanda-4 het volgende:
Voordat ik me er verder in ga verdiepen wilde ik graag ervaringsverhalen horen van mensen die dit al hebben meegemaakt, en wat er allemaal op je af komt. Is het moeilijk, welke stappen moet je bewandelen, zijn er veel kosten aan verbonden, hoelang duurt het voordat je je nieuwe achternaam mag gebruiken, enz enz?
heel erg camp, zo'n vuurquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:52 schreef marshall het volgende:
Hallo,
A.s. zaterdag ga ik met 26 kinderen (leeftijd 7-12 jaar) primitief koken. Nu ben ik op zoek naar goede tips voor recepten.
Paar voorwaarden:
-Goedkoop
-Zo gezond mogenlijk
-Genoeg werk zijn voor hun, dus iig wat met groenten snijden etc
-Geen pasta/pannnenkoek
-Ze hebben 1.5 uur
Ze worden dus in groepjes opgedeeld,
-Groenten snijden
-Vlees
-Vuur maken (verschillende soorten campvuurtjes, in grond, met stenen etc. / wisselende sterkten)
Mocht het te slecht weer zijn voor een campvuur dan koken we het binnen op het gasfornuis.
Waar ik zelf aan zat te denken is Shish Kabob. Maar dit lijkt me redeljik prijzig.
Ter zake!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:33 schreef LXIV het volgende:
En terrecht, moet ik wel zeggen.
Ja, dat krijg je natuurlijk met lampen die flamen: gevit!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:56 schreef kastanova het volgende:
De relaxkamer als laatste: wederom een staande lamp, maar deze keer met in beide vittingen weer een "flame" lamp er in:
Artistieke godsverering.quote:Op zondag 24 februari 2008 01:36 schreef deepart het volgende:
"mag ik een macfriet, met een rietje, want oma is haar kunstgebid vergeten.."
Als er een verhaal achter zit hoef je het niet te vertellen! En kort = krachtig.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:28 schreef Electro-Worm het volgende:
Post hier verkeers borden, gepaint of gesoept, whatever. als er een verhaal ( kort is krachtig) achter zit, maakt niet uit!
quote:Op donderdag 20 maart 2008 01:10 schreef golfer het volgende:
Ze hebben dus verzonnen bij AH dat Pasen ook een reden is om aparte excellentmaaltijden op de markt te brengen.
Vandaag de Rundermedaillons met pancetta en kruizemunt met rode wijnsaus uitgeprobeerd in combinatie met Aspergetips omhult met spek.
De Rundermedaillons waren wel erg mals en de pancetta en de rode wijnsaus ook.
Van de Aspergetips waren ze vergeten de onderkantjes vanaf te halen, dus die waren wat houterig.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:26 schreef Sampsoem het volgende:
[..]
1: Ik heb een vriendin.
2: Ik ben niet jaloers.
3: Ik kan er 100% mee omgaan.
Conclusie:
Je bent jaloers, omdat ik hierbij jou dag compleet hebt gemaakt.
Geeft overigens niet hoor, je kan het gewoon straight to the point zeggen.
Koffie?![]()
Zo krijgt 'Hand in hand, kameraden' inderdaad wel meer betekenis!quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:16 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Vast hetzelfde als Feyenoord die ieder jaar het kampioenschap voelt.
Wat is er nou precies fout aan, behalve dat er een t mist? Uitscheiden is ermee op houden, dat is toch wat er gebeurt?quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:15 schreef ElizabethR het volgende:
Versie van Assasin's Creed scheid ermee uit
Hopen dat ie een goeie advocaat heeft.
Zou ik ooit een relatie kunnen krijgen?quote:Oeh, mijn commerciele voelsprieten zien een gat in de markt!
meer iets voor F&Fquote:Op maandag 18 februari 2008 19:43 schreef Salvad0R het volgende:
Senseo @ handig.
Maareh.. je had toch al van die cappuccino-padden die erin passen ? whut de deal.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:25 schreef Robbiej het volgende:
van verkeersboetes tot aan aanmaningen en gerechtsduurwaarders tot gerechtelijke bevellen om voor te komen..
quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:52 schreef T42 het volgende:
sure als je niet kunt ligimenteren ben ik ook tomatenboer
"een t mist" Oh gruwel!quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:42 schreef Tokus het volgende:
[..]
Wat is er nou precies fout aan, behalve dat er een t mist? Uitscheiden is ermee op houden, dat is toch wat er gebeurt?
Religie is niet iets om over te lachen, zelfs niet met droge grappen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:18 schreef DroogDok het volgende:
Of je mag ietsop je hoofd, of het mag niet. Gelijke monniken, gelijke kappen (no fun intended).
Geld dat stom is maakt recht wat krom is.quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:09 schreef ItaloDancer het volgende:
Ze overweegt gerechterlijke stappen, omdat ze liever zo een ton contant zou ontvangen
Treurigquote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:31 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
ik geef 'em nog een week, max. Bij hamsters gaat het ook altijd zo.![]()
Maar wees niet getreurd, je hebt een nieuwe voor 3 a 10 euro. Koop anders een kat, zijn ook hele toffe beesten, ik heb er nu ook 1. Gaan langer mee (10 tot 15 jaar ofzo).
Meest opvallend is dat 'werkgeversverklaring' er foutloos uit kwam.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:33 schreef DRA het volgende:
Volgens mij kijken banken helemaal niet naar of het geld gestord wordt. Meestal gaan ze uit van de werkgeversverklaring die stelt dat je een vast contract hebt bij bedrijf A. Ze zijn niet eens geineresseerrd in het feit of jouw bedrijf binnenkort wordtt ovvergenomen.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:01 schreef Meki het volgende:
Jij moet je helemaal aangesproken voelen . want jij neemt de touw hier voorop.
Iets héél gemeens!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:28 schreef ThinAir het volgende:
Hebben jullie het wel eens, als jullie de mensen waarop jullie verliefd waren, gaan vergelijken. Dan lijken ze iets gemeens met elkaar te hebben? In mijn geval waren ze allemaal blond.
Verreweg de verste verste van.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:42 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nou vooruit dan. Ik stoorde me er ook een beetje aan. Het scheelde wel iets dat ik het eens was met de nieuwsposter, maar dat het verreweg van professioneel is lijkt me duidelijk
Een paranormaal schaap dat met carnaval profeteert?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:25 schreef Bosbeetle het volgende:
haha is ze ooi bemaskert geweest
ik hoor een N? nee een D? nee een J? nee een K? ja een man met een K? nee een vrouw met een K... caroline ja! is dat je moeder nee je zus nee .. oh je buurvrouws zus.
ja het gaat goed met haar.
Kan alleen bij dingen waarvan er niet meer dan twee zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:45 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Want elk weldenkend volwassen individu kan op zijn of haar blote handen natellen dat Char de boel besodemieterd.
En met geschoeide handen niet eensquote:Op zaterdag 22 maart 2008 07:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kan alleen bij dingen waarvan er niet meer dan twee zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |