abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57523404
Hallo,

Mensen ik heb een, naar mijn mening, groot probleem. Ik kan er niet van slapen, en het maakt me misselijk. Kan iemand mij alstublieft helpen hiermee.
De situatie is als volgt. Ik heb afgelope week een bod gedaan op een huis, welke geaccepteerd is. Ik heb een vast contract bij laten we zeggen bedrijf A. Echter ik krijg mijn loon de laatste maanden contant. Ik wist niet dat dit een probleem was, maar besloot het toch even te checken, jammergenoeg nadat mijn bod was geaccepteerd. Maar het blijkt nu wel degelijk een probleem te zijn. Daarmee is de kous nog niet af, want tot overmaat van ramp, zal op 1 april de naam van bedrijf a veranderen in bedrijf b. Dat dit zou gebeuren, WIST IK NIET. Mijn salaris en functie blijven exact hetzelfde.
Als ik het goed begrijp, zal bedrijf a opgeheven worden, en zal mijn vaste aanstelling worden overgenomen door bedrijf b. Beide bedrijven hebben vestiging in frankrijk.
Ik heb zelf wat gebrainstormd, aangezien ik er ' s nachts niet van slaap, zelfs heel wat gebrainstormd. Wat moet ik doen?
Ik kan regelen dat op mijn volgende salarisstrook staat dat mijn loon op mijn bankrekening gestord wordt. Dat zal dan echter niet door bedrijf A gestort worden, maar door bedrijf B. Op de salarisstrook zal echter wel bedrijf A vermeld worden. Is dit een probleem? En hoe beinvloed dit mijn hypotheek aanvraag? Hoe los ik dit op??
Wanneer de naam verandert, krijg ik een nieuw contract voor onbepaalde tijd, met exact dezelfde arbeidsvoorwaarden, salaris en functie. Mischien ook handig om te vermelden
Alvast bedankt, Raskalnikow
pi_57523492
Als jij zwart op wit kan aan tonen dat je overgenomen wordt met dezelfde voorwaarde zal dat geen probleem zijn.

Verder moet jij wel je loon via de bank krijgen, contant, is natuurlijk niet mogelijk (welk bedrijf dat doe is ook echt zo fout bezig). Wie dat dus accepteer? weet k niet.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_57523564
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:06 schreef Chinless het volgende:
Als jij zwart op wit kan aan tonen dat je overgenomen wordt met dezelfde voorwaarde zal dat geen probleem zijn.
Ik zie ook het probleem niet, eerlijk gezegd.
quote:
Verder moet jij wel je loon via de bank krijgen, contant, is natuurlijk niet mogelijk (welk bedrijf dat doe is ook echt zo fout bezig). Wie dat dus accepteer? weet k niet.
Het kan zeker wel.

Wel wordt er dan door de verstrekker een extra UWV-check gedaan, om te zien of de betreffende werknemer wel in dienst is (en verzekerd is).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_57524088
Ik heb dinsdag een gesprek met mijn hypotheek-adviseur. Maak ik enige kans om de hypotheek rond te krijgen?
groetjes, raskalnikow
pi_57524209
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:44 schreef raskalnikow het volgende:
Ik heb dinsdag een gesprek met mijn hypotheek-adviseur. Maak ik enige kans om de hypotheek rond te krijgen?
groetjes, raskalnikow
Zoals ik al zei: ik zie geen probleem, eigenlijk.
pi_57524253
Ow dat is dan wel vreemd, want ik zie namelijk overal problemen.
pi_57524431
Ik neem toch ook aan dat je een bod hebt gedaan en een voorlopig koopkontrakt hebt afgedwongen met ontbindende factoren, waarin vermeld staat dat als je de hypotheek niet rond kan krijgen je kosteloos af kan zien van je bod?
pi_57524535
Ja dat klopt, maar het liefst zie ik toch alles gewoon door gaan!!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:16:22 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57524585
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:53 schreef raskalnikow het volgende:
Ow dat is dan wel vreemd, want ik zie namelijk overal problemen.
Ik zou vertrouwen op F_H. Hij is/was hyotheekadviseur
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57524899
Volgens mij kijken banken helemaal niet naar of het geld gestord wordt. Meestal gaan ze uit van de werkgeversverklaring die stelt dat je een vast contract hebt bij bedrijf A. Ze zijn niet eens geineresseerrd in het feit of jouw bedrijf binnenkort wordtt ovvergenomen.
pi_57524977
Allemaal harstikke bedankt voor jullie reacties. Zoals ik al zei, dinsdag heb ik een gesprek met mijn adviseur. Tot die tijd : billlen knijpen en duimen draaien.
pi_57525037
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:33 schreef DRA het volgende:
Volgens mij kijken banken helemaal niet naar of het geld gestord wordt.

Daar wordt wel degelijk naar gekeken. (zo ben ik tegen mijn eerste -en enige- fraudezaak aangelopen)
quote:
Meestal gaan ze uit van de werkgeversverklaring die stelt dat je een vast contract hebt bij bedrijf A. Ze zijn niet eens geineresseerrd in het feit of jouw bedrijf binnenkort wordtt ovvergenomen.
Deels: er wordt ook een loonstrook gevraagd en vaak een bijschrijving van het salaris op de bankrekening.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:46:59 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57525205
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:33 schreef DRA het volgende:
Volgens mij kijken banken helemaal niet naar of het geld gestord wordt. Meestal gaan ze uit van de werkgeversverklaring die stelt dat je een vast contract hebt bij bedrijf A. Ze zijn niet eens geineresseerrd in het feit of jouw bedrijf binnenkort wordtt ovvergenomen.
Daar wordt wel degelijk naar gekeken Bij mij stond er op de loonstrook contant terwijl het per bank betaald werd. Ik moest een verklaring van mijn werkgever overleggen EN een bankbijschijving.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57571050
Potentieel probleem: krijg je bij je "nieuwe" contract ook een nieuwe proeftijd?
pi_57572051
quote:
Op maandag 24 maart 2008 00:23 schreef ErikN het volgende:
Potentieel probleem: krijg je bij je "nieuwe" contract ook een nieuwe proeftijd?
Da's volgens mij wettelijk niet mogelijk.
pi_57578660
Nee, ik krijg geen nieuwe proeftijd. Gewoon een contract voor onbepaalde tijd, met hetzelfde salaris en arbeidsvoorwaarden. Het probleem ligt echter bij de manier waarop ik de afgelopen maanden mijn salaris heb ontvangen: contant ( wel met loonstrook natuurlijk ).
Wanneer ik een werkgeversverklaring krijg van bedrijf B ( na 1 april ), dan kan ik geen loonstrook laten zien van bedrijf B, alleen van bedrijf A.
Wat ik wel kan regelen is dat mijn eerste loon van bedrijf B, begin april wordt gestort. Met een daarbij passende salarisstrook van april, zou ik dan alles op orde hebben. Of niet? Kan dit een eventuele oplossing zijn?

Groetjes Raskalnikow
pi_57579465
Op de loonstrook staat dan toch ook aangegeven dat het netto-loon contant is uitbetaald
Gewoon april op je bankrekening laten storten, evt. bewijsjes meenemen van stortingen van de periode voordat je je loon contant kreeg en uitleg geven aan de persoon via welke je je hypotheek af wil sluiten.

Verder, wat iemand anders al noemde, misschien een bevestiging meenemen dat je onder je huidige arbeidsvoorwaarden overgaat naar bedrijf B?
pi_57579862
Ja maar wanneer ik het salaris van april laat storten in de eerste week van april, en ik vraag daarvan mijn loonstrookje op, dan staat er toch op die loonstrook dat het geld over gemaakt is op rekening xxxxxx.
Zodoende heb ik dan toch alles op orde??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')