abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2008 @ 20:15:52 #1
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_57290460
Hoe ga je daar mee om?

M'n zusje is nogal een apart geval, licht autistisch en alleen maar geinteresseerd in Fantasy e.d. (Elven, Heksen, Gothic enzovoorts). Ze heeft deze man dan ook op een 'Gothic en Fantasy' beurs leren kennen, en heeft het gevoel dat hij deze enige is die haar begrijpt.

M'n ouders weten niet wat ze er mee ana moeten, net zoals ik en m'n oudere zus. Die man is één keer bij ons thuis geweest om m'n zusje op te halen, m'n moeder wilde nog wel ff met hem praten en zij dat hij als een vrij normale gast overkwam. M'n vader daarentegen wilde hem eigenlijk niet eens zien, en heeft er echt de pest is dat dit gebeurd.

Verbieden werkt niet, dan gaat ze (m'n zusje) er alleen maar meer naar toe.

Wat moet je hier nou mee? Ik weet het ook echt niet meer.
Kill the fish.
  maandag 10 maart 2008 @ 20:20:11 #2
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_57290558
Moeilijk hoor Normaal vind ik gedoe om leeftijdsverschillen "gezeur", maar dit is wel erg extreem
't Is moeilijk in te schatten of er aan beiden kanten wel sprake is van liefde. Of hij niet op zoek is naar een makkelijk slachtoffer en/of zij hem niet hooguit als voorbeeld ziet en tegen em opkijkt...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_57290612
Hier doe je niets aan, dit is een keuze waarmee de rest zich gewoon niet kan bemoeien. Je ouders en eventueel jij konden haar alleen het verstand meegeven om voor haarzelf te bapelen of dit voor haar een relatie is of dat ze alleen gebruikt wordt.

Dat je pa er niet mee wil praten vind ik vrij normaal, ik zou het ook niet willen als ik een dochter had. Maar ik kies dan ook weer niet voor kids
/0
  Moderator maandag 10 maart 2008 @ 20:23:03 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57290621
Wow...

Ziet je zusje deze man dan ook als 'vriend' alsin vriend?

Dat maak ik er niet helemaaal uit namelijk.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 10 maart 2008 @ 20:25:03 #5
26777 MrTorture
pi_57290674
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:21 schreef Lightning_NL het volgende:
38????? WHAT THE FUCK!
Wat een pedo. Dat is echt niet normaal hoor.
Gemiddelde meisjes van 16 hebben wel secundaire geslachtskenmerken hoor
Overigens helpt dit soort veroordelingen het minst bij het zoeken van een 'oplossing' (voor zover er voor betrokkenen al sprake is van een probleem).
Vis een optie?
pi_57290729
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:15 schreef SuperShark het volgende:
Simpel: bel The Lord of the Rings en zeg dat een 38-jarige Trol een 16-jarig Elfje neukt.
I feel kinda Locrian today
pi_57290742
Nouja als die kerel toevallig een level 70 warlock heeft dan zou het gewoon moeten kunnen.

In elk ander geval, kan je er niet iets aan doen? (kerel stevig aanspreken?) of je vader kan er toch wel iets aan doen? Ik denk dat je zoiets als ouders best kan/mag verbieden ik weet niet hoe je zusje er dan op reageert maar dat waait wel weer over
pi_57290758
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:21 schreef Lightning_NL het volgende:
38????? WHAT THE FUCK!
Wat een pedo. Dat is echt niet normaal hoor.
Mja dan nog.. wat denk je dat twee 16 jarigen samen doen? Ganzenborden?

Ok tis met zo iemand overduidelijk dat er ook sex bij komt kijken, maar hell dat was sowieso wel met elke vriend. Als zij zegt ermee gelukkig te zijn moet je dat nu eenmaal nemen als feit en het daarbij laten.

In dit geval boeit het niet wat de wereld er wel of niet van vind en is ook zeker geen relevante kwestie voor het zusje of haar vriend.
/0
  maandag 10 maart 2008 @ 20:28:50 #9
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_57290783
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:20 schreef MrTorture het volgende:
Moeilijk hoor Normaal vind ik gedoe om leeftijdsverschillen "gezeur", maar dit is wel erg extreem
't Is moeilijk in te schatten of er aan beiden kanten wel sprake is van liefde. Of hij niet op zoek is naar een makkelijk slachtoffer en/of zij hem niet hooguit als voorbeeld ziet en tegen em opkijkt...
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:23 schreef Renesite het volgende:
Wow...

Ziet je zusje deze man dan ook als 'vriend' alsin vriend?

Dat maak ik er niet helemaaal uit namelijk.
M'n zusje ziet hem wel degelijk als de liefde van haar leven. In d'r MSN naam staan ontelbare hartjes met zijn naam erbij. Ook heeft zij een website, waar naast haar eigen gedichten (lees: liefdesverklaringen) aan hem, ook gedichten van zijn kant op staan waarin hij duidelijk aangeeft dat mijn zusje 'the one' is voor hem. Ook heb ik met m'n ouders wat MSN gesprekken van hun twee doorgelezen waarin hij ook duidelijk te kennen geeft dat hij goed weet dat het eigenlijk niet 'zou moeten kunnen', maar dat hij het nou eenmaal zo voelt.

Ik herriner me ook nog een gesprekje van vorige week tussen m'n moeder en zusje:

Zusje: Vanavond komt XXXXX me ophalen
Ma: Ik hoop dat je weet wat je doet, en geen gekke dingen doet. Dat is namelijk buiten dat wij het niet willen, ook nog eens strafbaar.
Zusje: Nee hoor, vanaf 16 is dat niet strafbaar.

Waarmee ze dus doelde op seksuele activiteiten. Het zit me niet lekker dat ze dat helemaal uitgezocht heeft, en het zou me niets verbazen als die 'vriend' daarmee geholpen heeft.
Kill the fish.
pi_57290842
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:28 schreef SuperShark het volgende:

[..]

[..]

M'n zusje ziet hem wel degelijk als de liefde van haar leven. In d'r MSN naam staan ontelbare hartjes met zijn naam erbij. Ook heeft zij een website, waar naast haar eigen gedichten (lees: liefdesverklaringen) aan hem, ook gedichten van zijn kant op staan waarin hij duidelijk aangeeft dat mijn zusje 'the one' is voor hem. Ook heb ik met m'n ouders wat MSN gesprekken van hun twee doorgelezen waarin hij ook duidelijk te kennen geeft dat hij goed weet dat het eigenlijk niet 'zou moeten kunnen', maar dat hij het nou eenmaal zo voelt.

Ik herriner me ook nog een gesprekje van vorige week tussen m'n moeder en zusje:

Ma: Ik hoop dat je weet wat je doet, en geen gekke dingen doet. Dat is namelijk buiten dat wij het niet willen, ook nog eens strafbaar.

Waarmee ze dus doelde op seksuele activiteiten. Het zit me niet lekker dat ze dat helemaal uitgezocht heeft, en het zou me niets verbazen als die 'vriend' daarmee geholpen heeft.
Ok laten we de meest relevante vraag stellen... ziet de gozer eruit alsof ie totaal geen chick in zijn leven kan krijgen of juist wel. Als het wel zo is, dan kan het zelfs zo zijn dat hij het werkelijk meer om je zusje dan om de sex doet. Immers sex heeft ie dan al genoeg gehad en irritante vrouwen ook. Zelf heb ik ook een tijd geleden een 9.5 jaar jongere vriendin gehad waarvan de pa mij niet most.

Wat vind je btw zelf het probleem? Want een vriendje vind ze zichzelf toch wel en sex zal ze ook hebben als zij daar behoefte aan heeft... met een 38 jarige of een jonger persoon..
/0
  Moderator maandag 10 maart 2008 @ 20:31:31 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57290845
Damn

Waar is de tijd dat je je dochter nog thuis kon opsluiten en dat ze nog luisterden naar de ouders...
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:31 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ok laten we de meest relevante vraag stellen... ziet de gozer eruit alsof ie totaal geen chick in zijn leven kan krijgen of juist wel. Als het wel zo is, dan kan het zelfs zo zijn dat hij het werkelijk meer om je zusje dan om de sex doet. Immers sex heeft ie dan al genoeg gehad en irritante vrouwen ook. Zelf heb ik ook een tijd geleden een 9.5 jaar jongere vriendin gehad waarvan de pa mij niet most.

Wat vind je btw zelf het probleem? Want een vriendje vind ze zichzelf toch wel en sex zal ze ook hebben als zij daar behoefte aan heeft... met een 38 jarige of een jonger persoon..
Erm...

En welke van de 2 voorgeschreven personen was jij dan als ik vragen mag? Wat was jouw intentie. Dan kan je misschien de kant van die vriend van TS' zus bekijken?
  maandag 10 maart 2008 @ 20:31:55 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_57290851
Ok ik heb ook een jongere vriendin, maar dit is wel wat extreem...
Ik zou toch ook eens met die man praten, ik bedoel, je leeft toch heel anders, hij woont en werkt al, en zij moet nog beginnen.

En daarnaast is het misschien een idee te zorgen dat je zusje ziet dat hij echt niet de enige is die op haar niveau kan praten? Zit ze niet op een leuk forum ofzo?
quote:
M'n zusje ziet hem wel degelijk als de liefde van haar leven. In d'r MSN naam staan ontelbare hartjes met zijn naam erbij. Ook heeft zij een website, waar naast haar eigen gedichten (lees: liefdesverklaringen) aan hem, ook gedichten van zijn kant op staan waarin hij duidelijk aangeeft dat mijn zusje 'the one' is voor hem.
Ok, maar dat doen bijna alle tienermeisjes tegenwoordig, toch?
[KNE]-Mod
pi_57290880
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:31 schreef ThE_ED het volgende:
Ok ik heb ook een jongere vriendin, maar dit is wel wat extreem...
Ik zou toch ook eens met die man praten, ik bedoel, je leeft toch heel anders, hij woont en werkt al, en zij moet nog beginnen.

En daarnaast is het misschien een idee te zorgen dat je zusje ziet dat hij echt niet de enige is die op haar niveau kan praten? Zit ze niet op een leuk forum ofzo?
Juist die verschillen kunnen het ook leuk maken. De gemiddelde 38 jarige is nu ook niet heel erg levendig meer.
/0
pi_57290922
Hier was laatst trouwens iets over op het nieuws. Een meisje van 16 had een vriend van 34 of 36 en nu wonen ze samen in het huis van haar ouders .
  maandag 10 maart 2008 @ 20:35:45 #15
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_57290956
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:33 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Juist die verschillen kunnen het ook leuk maken. De gemiddelde 38 jarige is nu ook niet heel erg levendig meer.
Is, ook zo, maar toch.
Kan zelf goed omgaan met veel mensen van verschillende leeftijden, ouder en jonger, maar ik merk toch dat er bepaalde dingen zijn die je heel anders ervaart. En zeker terugkijkend kun je vaak denken dan "haha ja dat dacht ik toen ook zo", misschien is het voor hem in die zin nog makkelijker dan voor haar.

Wat als ze straks wil gaan studeren ofzo, en ze wil avonden laat uit zonder hem?
[KNE]-Mod
pi_57291035
Ja ach. Alsof ze niet zou neuken met iemand van haar eigen leeftijd.

Verder is het vrij ziek. Die man zou beter moeten weten.
  maandag 10 maart 2008 @ 20:39:05 #17
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_57291048
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:31 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Mwah, ik heb hem maar een paar seconden gezien, en echt bijster knap was hij niet. Ook het feit dat hij heel veel naar van die "Fantasy" dingen gaat, en nu met een 16-jarige aanpapt zegt voor mij voldoende. Dat hij niet veel beter kan.
quote:
Kijk een vriendje moet ze zelf weten, ze heeft tot voor kort een vriendje gehad van 16, het interesseert me niks al ligt ze de hele dag te neuken. Maar m'n zusje is (mede door haar handicap) niet erg sociaal, en soms ook heel erg naief. En dat baart me zorgen. Ik weet niet precies wat die man wil, en ik denk dat m'n zusje heel snel om te praten is, en ze na een paar minuten al 'smoorverliefd' kan zijn, als ze iets hoort wat haar ook interesseert.
Kill the fish.
pi_57291091
Waarom zou je een autistisch kind zoveel vrijheid geven als ze er niet meer om kan gaan. Fantasy en Adventure-genres zijn sowieso een teken van retarditeit. Die vader van je moet d'r verdorie gewoon in d'r kamer insluiten en kapot meppen. Luisteren zal ze.

Ze is autistisch, geen mongool.
We'll keep on whispering our mantras.
  Moderator maandag 10 maart 2008 @ 20:42:55 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57291163
Dan vind ik dat je ouders zich tegen haarzelf in bescherming moeten nemen. Hoe lullig dit ook klinkt. Autisme, in zichzelf gekeerd, naief... Moet ik doorgaan? Ik heb ook een oud klasgenoot die zo was, hoe vaak die dan ook voor schut gezet is omdat ze alles geloofde en erg naief was... Die is uiteindelijk ook gothic geworden, maar vond dan wel aansluiting bij leeftijdsgenoten. Maar dat kan gewoon fout gaan. Hoe oud ze ook mag zijn, dit is iets voor de ouders om het tegen te houden.

My 2 cents.
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:40 schreef NiteSpeed het volgende:
Waarom zou je een autistisch kind zoveel vrijheid geven als ze er niet meer om kan gaan. Fantasy en Adventure-genres zijn sowieso een teken van retarditeit. Die vader van je moet d'r verdorie gewoon in d'r kamer insluiten en kapot meppen. Luisteren zal ze.

Dat, maar dan op een wat beleefdere manier

Gaat je zusje overigens naar een psycholoog om er over te praten? Ze kan van binnen natuurlijk helemaal op slot zitten waaruit dit aard.
pi_57291176
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:28 schreef SuperShark het volgende:

[..]

[..]
Ook heb ik met m'n ouders wat MSN gesprekken van hun twee doorgelezen waarin hij ook duidelijk te kennen geeft dat hij goed weet dat het eigenlijk niet 'zou moeten kunnen', maar dat hij het nou eenmaal zo voelt.

MSN logs lezen

En je denkt dat je zusje niet met "Google" overweg kan?

Ik vind je erg respectloos naar je zusje toe.
  maandag 10 maart 2008 @ 20:44:03 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_57291199
Ben ook weleens naar zo'n beurs geweest

Best leuk hoor, maar meer grappig leuk want eigenlijk heb ik niet echt iets met fantasy noch met zweverige hippies. Maarja, je hebt er ook metal zooi vaak.
[KNE]-Mod
  maandag 10 maart 2008 @ 20:44:31 #22
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_57291213
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:40 schreef NiteSpeed het volgende:

Eens, behalve dan dat kapotmeppen.

Maar zo makkelijk is het uiteraard niet. M'n zusje luistert echt bijna naar niks wat haar vertelt wordt. Dat is een heel ander verhaal, maar daar is niet zo 1,2,3 een oplossing voor. Als ze al niet luistert naar het "jij was vandaag af" of het "zet de computer uit", dan luistert ze al helemaal niet naar "je mag niet met een 38jarige man neuken", als je snapt wat ik bedoel.

Vanuit m'n zusje's kan snap ik het nog enigzins, in vergelijking met de kan van die kerel. Ik wil er eigenlijk dan ook zo weinig mogelijk mee te maken hebben. Ik zou niet weten wat ik zou moeten zeggen als ik met hem in gesprek zou gaan, en zou me moeilijk in kunnen houden om hem niet voor van alles en nog wat uit te maken. Ik denk dat m'n vader ongeveer hetzelfde heeft.
Kill the fish.
  Moderator maandag 10 maart 2008 @ 20:46:03 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57291257
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:44 schreef SuperShark het volgende:

[..]

Maar zo makkelijk is het uiteraard niet. M'n zusje luistert echt bijna naar niks wat haar vertelt wordt. Dat is een heel ander verhaal, maar daar is niet zo 1,2,3 een oplossing voor. Als ze al niet luistert naar het "jij was vandaag af" of het "zet de computer uit", dan luistert ze al helemaal niet naar "je mag niet met een 38jarige man neuken", als je snapt wat ik bedoel.

Vanuit m'n zusje's kan snap ik het nog enigzins, in vergelijking met de kan van die kerel. Ik wil er eigenlijk dan ook zo weinig mogelijk mee te maken hebben. Ik zou niet weten wat ik zou moeten zeggen als ik met hem in gesprek zou gaan, en zou me moeilijk in kunnen houden om hem niet voor van alles en nog wat uit te maken. Ik denk dat m'n vader ongeveer hetzelfde heeft.
Maak die dude voor alles uit. Stuur je zus naar een psych.
pi_57291266
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:44 schreef SuperShark het volgende:

[..]

Als ze sowieso al niet luistert, snap ik niet dat ze echt al die vrijheid heeft. Als 16 jarig meisje je even laten ophalen door een bijna 40-jarige vent is toch niet normaal. En zeker niet als je autistisch bent. Hier mogen je ouders eens serieus ingrijpen.

Punt is, je zusje moet ooit redelijk zelfstandig worden. En dat gaat niet lukken op deze manier. Dan blijft ze altijd afhankelijk van papa en mama die de shit moeten oplossen terwijl zij maar doet wat ze wel en niet leuk vind.
pi_57291309
Denk dat je meer het probleem bij die kerel moet zoeken dan bij je zusje
pi_57291314
Van de hele familie is je vader de minst 'softe'. Hij weet dat het niet goed is, maar heeft ook niet het lef om die gozer buiten de deur te houden.
Let wel, dit staat helemaal los van het ziektebeeld van je zusje. Ook al was ze 'normaal', iemand zal haar toch een keer duidelijk moeten maken dat een relatie als deze niet klopt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_57291322
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:35 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Is, ook zo, maar toch.
Kan zelf goed omgaan met veel mensen van verschillende leeftijden, ouder en jonger, maar ik merk toch dat er bepaalde dingen zijn die je heel anders ervaart. En zeker terugkijkend kun je vaak denken dan "haha ja dat dacht ik toen ook zo", misschien is het voor hem in die zin nog makkelijker dan voor haar.

Wat als ze straks wil gaan studeren ofzo, en ze wil avonden laat uit zonder hem?

Dat hoort erbij, elke relatie heeft zijn problemen. En misschien groeien ze zo ook gewoon op een normale manier uit elkaar..

Ik denk echter dat dit in ieder geval beter is als dat ze zich zoals sommige anderen om de nek van jan alleman hangen.
Maar zoals ik toen ook al met die pa merkte die mij niet moest, de vrees is voornamelijk alleen van "hij misbruikt haar voor de sex". Maar die angst is niet echt meer of minder geoorloofd dan normaal.

Je hoopt idd dat je kind niet tegen gehouden word in zn ontwikkeling door een ouder persoon die andere behoeften heeft, maar de realiteit is is dat de meeste relaties van jongeren onder elkaar ook niet alle vrijheid met zich mee hebben en meestal ook gepaard gaat met de nodig opofferingen/compromises.
/0
  maandag 10 maart 2008 @ 20:48:20 #28
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_57291328
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:42 schreef Renesite het volgende:
Dan vind ik dat je ouders zich tegen haarzelf in bescherming moeten nemen. Hoe lullig dit ook klinkt. Autisme, in zichzelf gekeerd, naief... Moet ik doorgaan? Ik heb ook een oud klasgenoot die zo was, hoe vaak die dan ook voor schut gezet is omdat ze alles geloofde en erg naief was... Die is uiteindelijk ook gothic geworden, maar vond dan wel aansluiting bij leeftijdsgenoten. Maar dat kan gewoon fout gaan. Hoe oud ze ook mag zijn, dit is iets voor de ouders om het tegen te houden.

My 2 cents.
[..]

Dat, maar dan op een wat beleefdere manier

Gaat je zusje overigens naar een psycholoog om er over te praten? Ze kan van binnen natuurlijk helemaal op slot zitten waaruit dit aard.
Ik ben het ook 100% eens met wat je zegt. Maar dat probleem van 'tegen zichzelf beschermen' speelt al jaren, en op een of andere manier wil het gewoon niet lukken.

Er zijn ook talloze pogingen gedaan met het GGZ, extra begeleiding op school, wekelijks psychologisch praatje, en dergelijke, maar het helpt allemaal niets. M'n ouders weten wat dat betreft ook echt niet meer wat ze moeten doen, en het GGZ geeft weinig nuttige of bruikbare informatie.
Kill the fish.
pi_57291338
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:47 schreef tonks het volgende:
Denk dat je meer het probleem bij die kerel moet zoeken dan bij je zusje
Zoals ik al zei, haar zusje is geen mongool. Ze moet toch echt leren wat goed en niet goed voor haar is. Ze kan niet haar hele leven bij het handje gehouden worden.
pi_57291344
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:47 schreef Ridocar het volgende:
Van de hele familie is je vader de minst 'softe'. Hij weet dat het niet goed is, maar heeft ook niet het lef om die gozer buiten de deur te houden.
Let wel, dit staat helemaal los van het ziektebeeld van je zusje. Iemand zal haar toch een keer duidelijk moeten maken dat een relatie als deze niet klopt.
Nee met 16 hoort ze daar zelf achter te komen, anders geeft ze degene de schuld die haar gedwongen heeft het in te zien.
/0
pi_57291403
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:48 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, haar zusje is geen mongool. Ze moet toch echt leren wat goed en niet goed voor haar is. Ze kan niet haar hele leven bij het handje gehouden worden.
Ja dat klopt ook wel natuurlijk maar je laat een vent van 38 je 16 jarige zusje/dochter toch niet aanraken/daten?
  maandag 10 maart 2008 @ 20:53:07 #32
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_57291460
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

MSN logs lezen

MSN logs lezen is inderdaad een inbreuk op haar privacy maar in dit geval vond ik het geoorloofd, aangezien m'n zusje zelf niets verteld over deze 'relatie' en wij er op een ongewone manier achter gekomen zijn, wilde we toch wel eens weten wat die gast (en ook zusje) tegen elkaar te zeggen hebben.

En wat heeft google er mee te maken? Dat ze dit topic vind? Lijkt me alleen maar goed, weet ze ten minste hoe ik en de rest van het gezin er over denk, ook al is het al 1000x gezegd.
Kill the fish.
  Moderator maandag 10 maart 2008 @ 20:53:35 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57291478
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:51 schreef tonks het volgende:

[..]

Ja dat klopt ook wel natuurlijk maar je laat een vent van 38 je 16 jarige zusje/dochter toch niet aanraken/daten?
Als ze mijn zusje was en dezelfde ouders als mij had, was die 38jarige vent nog niet jarig
pi_57291512
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:53 schreef Renesite het volgende:

[..]

Als ze mijn zusje was en dezelfde ouders als mij had, was die 38jarige vent nog niet jarig
Zo zou dat bij ons thuis ook gaan ja
pi_57291521
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:48 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Nee met 16 hoort ze daar zelf achter te komen, anders geeft ze degene de schuld die haar gedwongen heeft het in te zien.
En dan?
Ik zou er niet mee zitten, als ik wist wat de gevolgen zouden kunnen zijn als het allemaal maar zo ging als ze wou. Toffe zwager heb je dan.
pi_57291604
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:53 schreef SuperShark het volgende:

[..]

MSN logs lezen is inderdaad een inbreuk op haar privacy maar in dit geval vond ik het geoorloofd, aangezien m'n zusje zelf niets verteld over deze 'relatie' en wij er op een ongewone manier achter gekomen zijn, wilde we toch wel eens weten wat die gast (en ook zusje) tegen elkaar te zeggen hebben.

En wat heeft google er mee te maken? Dat ze dit topic vind? Lijkt me alleen maar goed, weet ze ten minste hoe ik en de rest van het gezin er over denk, ook al is het al 1000x gezegd.
Logs lezen is idd niet het slimste wat je kon doen, maargoed. Ik zou ook nieuwsgierig zijn geweest als het mijn zusje was overkomen.

Dat google-verhaal slaat op die bijdehandte opmerking dat ze op haar zestiende best sex mag hebben.
  maandag 10 maart 2008 @ 21:01:32 #37
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_57291702
Wtf, als dat mijn dochter was geweest, dan was die dude van 38 1 keer gewaarchuwd. Daarna was het echt niet te best geweest. Serieus, alleen de gedachte maakt me als ziek .

Leeftijd speelt geen rol zeggen ze, maar nu maakt het echt wel uit hoor, dit verschil is absurd.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_57292081
Ik vind dat hier gewoon pro actief opgetreden moet worden door de familie. 16 en 38 kan gewoon echt niet. Die man is niet goed bij z'n hoofd. Dus, contact opnemen met die man en zeggen dat het dus echt niet kan. Hopelijk is ie fatsoenlijk en te overtuigen zodat het contact van zijn kant verbroken wordt.
pi_57292178
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En dan?
Ik zou er niet mee zitten, als ik wist wat de gevolgen zouden kunnen zijn als het allemaal maar zo ging als ze wou. Toffe zwager heb je dan.
Er is een verschil tussen je bekommeren om iemand keuze en iemand zn keuze voor degene willen maken. Dat gaat gewoon niet meer op zo een leeftijd met die keuze
/0
pi_57292219
quote:
Die man is één keer bij ons thuis geweest om m'n zusje op te halen, m'n moeder wilde nog wel ff met hem praten en zij dat hij als een vrij normale gast overkwam.
Heeft hij je moeder ook al betoverd

OT: Er is weinig dat je kan doen. Je zus is aan het puberen. Verbieden is uit den boze. En MSNlogs lezen zal ze als tegenargument gebruiken! Niet doen dus.
Het enige dat je ouders kunnen doen is een open gesprek aangaan en hun oprechte bezorgdheid uiten. Eventueel kunnen je ouders hulp inroepen van een gezinspeut om info in te winnen over moeilijke dochters.
  maandag 10 maart 2008 @ 21:35:30 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_57292487
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:22 schreef wierdo6 het volgende:
Hier doe je niets aan, dit is een keuze waarmee de rest zich gewoon niet kan bemoeien. Je ouders en eventueel jij konden haar alleen het verstand meegeven om voor haarzelf te bapelen of dit voor haar een relatie is of dat ze alleen gebruikt wordt.

Dat je pa er niet mee wil praten vind ik vrij normaal, ik zou het ook niet willen als ik een dochter had. Maar ik kies dan ook weer niet voor kids
Jawel hoor. Het meisje is immers minderjarig. Ik zou het mijn kind ronduit verbieden.
pi_57292515
quote:
Op maandag 10 maart 2008 21:35 schreef Aventura het volgende:

[..]

Jawel hoor. Het meisje is immers minderjarig. Ik zou het mijn kind ronduit verbieden.
Slim en zo je kind tegen jezelf in het harnas jagen. Het gaat hier over gevoelens niet over de aanschaf van een creditcard.
/0
  maandag 10 maart 2008 @ 21:45:47 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_57292758
quote:
Op maandag 10 maart 2008 21:36 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Slim en zo je kind tegen jezelf in het harnas jagen. Het gaat hier over gevoelens niet over de aanschaf van een creditcard.
Die gevoelens zou ik niet serieus nemen. Als een kind 16 is heb je nog alles te zeggen over het doen en laten. Ik zou de politie bellen en het kind binnen houden. Misschien extreem maar je moet toch grenzen trekken. Een dergelijke relatie is volstrekt ongelijkwaardig en gedoemd te mislukken. Een 16-jarige moet die dingen rustig ontdekken met leeftijdsgenootjes en zo langzaam volwassen worden. Niet meegesleurd worden door iemand die haar vader kon zijn.
pi_57294050
quote:
Hoe ga je daar mee om?
Niet.
quote:
M'n zusje is nogal een apart geval, licht autistisch en alleen maar geinteresseerd in Fantasy e.d. (Elven, Heksen, Gothic enzovoorts). Ze heeft deze man dan ook op een 'Gothic en Fantasy' beurs leren kennen, en heeft het gevoel dat hij deze enige is die haar begrijpt.
Dat scheelt. Zal iedereen wel eens hebben overigens.
quote:
M'n ouders weten niet wat ze er mee ana moeten, net zoals ik en m'n oudere zus. Die man is één keer bij ons thuis geweest om m'n zusje op te halen, m'n moeder wilde nog wel ff met hem praten en zij dat hij als een vrij normale gast overkwam. M'n vader daarentegen wilde hem eigenlijk niet eens zien, en heeft er echt de pest is dat dit gebeurd.
Gebeuren kan, maar als je vader de oogkleppen op doet negeert hij het alleen maar en zal het nog meer aan hem vreten. Nodig 'm maar eens uit voor een familiediner of zo en probeer te ontdekken waar het die gast om te doen is.
quote:
Heel goed in de gaten houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr_Belvedere op 10-03-2008 22:43:01 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_57294477
quote:

Dat zei TS dus in zijn OP.

Maar als je verder leest blijkt hij wel te weten wat hij ermee moet, zijn mening ook al klaar te hebben en niet erg respectvol over zijn zusje te praten.

Waarom er dan een topic over openen? Precies: aandacht tekort.
pi_57294524
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

MSN logs lezen

Respectloos? IN dit geval heb je al het recht om van alles te doen als je daarmee je zusje kunt beschermen. Deze hele situatie is gewoon f*cked up...
pi_57294554
quote:
Op maandag 10 maart 2008 21:17 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind dat hier gewoon pro actief opgetreden moet worden door de familie. 16 en 38 kan gewoon echt niet. Die man is niet goed bij z'n hoofd. Dus, contact opnemen met die man en zeggen dat het dus echt niet kan. Hopelijk is ie fatsoenlijk en te overtuigen zodat het contact van zijn kant verbroken wordt.
Denk je echt dat dat werkt?
Straks loopt ze weg en woont ze bij die man in.
En daar doe je niet veel aan.

Gewoon met haar praten en haar, door je vragen goed te stellen, zelf laten ontdekken wat ze doet en of ze weet wat ze doet; ze komt er sowieso zelf vanzelf achter of het wat is of niet. En als je band met haar dan verkloot is...
  maandag 10 maart 2008 @ 22:56:05 #48
26777 MrTorture
pi_57294649
quote:
Op maandag 10 maart 2008 21:45 schreef Aventura het volgende:
Een 16-jarige moet die dingen rustig ontdekken met leeftijdsgenootjes en zo langzaam volwassen worden.
Ik vind dit soort dingen altijd zo betuttelend he k bedoel, dat dat voor jou (en anderen) heeft gewerkt, maakt die weg nog niet heilig. Laat ze er achter komen zoals ze wil, in plaats van een vooraf uitgezet traject te bewandelen.
Daarnaast vliegen genoeg meisjes van 16 d'r op of ze niet anders kennen. Als ze zich niet door een 38-jarige laat uitwonen, dan wel door een 28- of 18-jarige.
Vis een optie?
pi_57294769
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:56 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ik vind dit soort dingen altijd zo betuttelend he k bedoel, dat dat voor jou (en anderen) heeft gewerkt, maakt die weg nog niet heilig. Laat ze er achter komen zoals ze wil, in plaats van een vooraf uitgezet traject te bewandelen.
Daarnaast vliegen genoeg meisjes van 16 d'r op of ze niet anders kennen. Als ze zich niet door een 38-jarige laat uitwonen, dan wel door een 28- of 18-jarige.
Zeg jij dit niet alleen maar omdat je vroeger als 21 jarige een meiske van 13 naaide?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 10 maart 2008 @ 23:03:43 #50
26777 MrTorture
pi_57294911
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:59 schreef nozem het volgende:

[..]

Zeg jij dit niet alleen maar omdat je vroeger als 21 jarige een meiske van 13 naaide?
Haha, nee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn tig redenen te verzinnen waarom een relatie met zo'n leeftijdsverschil waarschijnlijk niet gaat werken. (Denk alleen al eens 10 jaar verder ). Maar ik vind het sex-verhaal altijd zo overdreven. Er wordt te vaak uit gegaan van lieve, onschuldige, naïeve meisjes die door sexbeluste oude mannetjes worden gebruikt. Doorgaans zijn ze zelf het hardst op zoek.
Vis een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')