abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:33:43 #1
181690 Lucian
Do you know?
pi_57351722
Ik zit naast op een een tweetal andere fora. Deze hebben beide met voetbal te maken. Op een ben ik niet erg vaak actief maar op de andere dagelijks, het is ongeveer mijn 'thuis' op internet en ik heb hier ook een staffunctie.

We hebben al allerlei meetings gehad die enorm gezellig waren. Natuurlijk is het maar internet maar toch vind ik het gaaf. Al zal het nooit op kunnen tegen gewoon mijn real-life friends om het maar zo te zeggen. Maar je spreekt met mensen die gewoon op dat gebied precies dezelfde interesses hebben als jij dat vind ik wel erg tof.

Op fora zie je verschillende mensen, hele losse en hele ... geheimzinnige die amper iets over zichzelf willen los laten. Ik ben heel erg benieuwd, waar komt dit gevoel van enorme berscherming over je privacy vandaan? Ik geef ook absoluut niet meteen mijn hele identiteit bloot, bijvoorbeeld hier op FOK zit ik weinig en ken ik maar enkele mensen, ik zal hier dus nooit details van mijn priveleven vertellen of dergelijke. Maar op het forum waar ik staf ben en dagelijks actief ben weet iedereen wel in welke stad ik woon, hoe oud ik ben e.d.

Toch blijven sommige mensen heel mysterieus doen over hun identiteit, begrijp me niet verkeerd hierin ... Het is hun goed recht! Echt, maar waar komt het vandaan? Waar zijn ze bang voor? Ook foto's in het fotoboek plaatsen is voor sommige een groot issue waar ze absoluut niet aan mee willen doen. Dan denk ik, schaam je je nu zo voor jezelf of heb je wat te verbergen?

Ik sprak laatst met een jongen op msn die ook in onze staf zit. Hij heeft nooit een foto van zichzelf geplaatst . Maakt mij allemaal niet uit maar ik vind het wel apart, die enorme prive-gevoelens. Hij vertelde over een brand bij hem in de stad vorige week, ik vroeg

"Oh maar waar woon je dan?"

"Hoezo?"
"Waarom wil je dat weten?"
"Doet dat er toe?"

Waren meteen de andwoorden alsof ik naar zijn pincode van zijn bankpas vroeg . Na veel vieren en vijfen gaf hij aan in de provincie Zuid-Holland te wonen. Ik zeg maar wat he ... stel je voor dat hij in Gouda woont. Waar is hij dan bang voor? Dat hem gelijk ga natrekken of dergelijke Ik weet zijn achternaam geen eens dus hoe zou dat in hemelsnaam mogelijk zijn?

Dit is maar een voorbeeld, zo zijn er nog wel meer mensen die echt ENORM moeilijk doen over hun hele identiteit. Ze weten met wie ze praten, ze weten hoe bepaalde mensen heeten, ze hebben gezien van meetingfoto's hoe deze eruit zien, dan denk ik ... dan denk ik echt, waar ben je bang voor?

Het is hun goed recht zoals ik al zei maar als admin kan ik er echt niet inkomen. Ik snap het gewoon niet.

Ik ben wel benieuwd, waar kom die angst bij sommige vandaan voor het los laten van bijvoorbeeld hun woonplaats, achternaam, dergelijke? En anderen zijn er juist weer heel makkelijk in.

Herkenbaar voor sommige, wat is jullie verklaring hiervoor?
Its making me insane ...
pi_57351788
Ik vind het eerder zorgwekkend dat je een drang hebt naar vissen van antwoorden in de privé sfeer van iemand. Misschien ben je wel een potentiele stalker van mensen.

Laat iemand lekker in z'n eigen waarde, als de persoon dingen vanuit z'n privé wil vertellen dan verteld hij dat wel.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:40:23 #3
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57351841
Ikzelf zal nooit mijn eigen gegevens op internet zetten, puur omdat je weet dat als je zoiets eenmaal op internet plaatst het nooit meer zal verdwijnen. Je weet gewoon niet of je in de toekomst in een situatie komt waarbij je liever niet hebt dat die dingen openbaar worden gemaakt.

Bijvoorbeeld omdat je liever niet hebt dat je toekomstig werkgever zich in gaat lezen over jouw drugsgebruik of stomme acties, of omdat je wellicht de verkeerde tegen de schenen schopt met een domme grap. Woonplaats doe ik niet moeilijk over omdat ik in Rotterdam woon, maar als ik in een klein dorpje zou wonen zou ik dat ook niet bekend maken.
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:45:14 #4
181690 Lucian
Do you know?
pi_57351925
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:37 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik vind het eerder zorgwekkend dat je een drang hebt naar vissen van antwoorden in de privé sfeer van iemand. Misschien ben je wel een potentiele stalker van mensen.

Laat iemand lekker in z'n eigen waarde, als de persoon dingen vanuit z'n privé wil vertellen dan verteld hij dat wel.
Zit wat in, althans niet van dat stalker . Maar qua persoon ben ik heel open, ik heb het gevoel dat ik niks te verbergen heb. Voor mijn vrienden ben ik ook een open boek, ik ken veel mensen en veel mensen kennen mij. Ik ben wie ik ben en ik ben er tevreden mee. Vind het gewoon heel moeilijk te begrijpen waarom andere mensen zo moeilijk kunnen doen over wie ze werkelijk zijn
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:40 schreef Hephaistos. het volgende:
Ikzelf zal nooit mijn eigen gegevens op internet zetten, puur omdat je weet dat als je zoiets eenmaal op internet plaatst het nooit meer zal verdwijnen. Je weet gewoon niet of je in de toekomst in een situatie komt waarbij je liever niet hebt dat die dingen openbaar worden gemaakt.

Bijvoorbeeld omdat je liever niet hebt dat je toekomstig werkgever zich in gaat lezen over jouw drugsgebruik of stomme acties, of omdat je wellicht de verkeerde tegen de schenen schopt met een domme grap. Woonplaats doe ik niet moeilijk over omdat ik in Rotterdam woon, maar als ik in een klein dorpje zou wonen zou ik dat ook niet bekend maken.
Ja goed punt dat laatste . Ik woon ook in een hele grote stad, maak me er daarom ook weinig zorgen om. Zoiets van, alsof iemand mij vind tussen deze 250.000 mensen
Its making me insane ...
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:47:46 #5
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_57351978
zo'n internetforum leent zich er natuurlijk prima voor om de diepste krochten en spelonken van je verdorven ziel neer te plempen, terwijl je het gevoel houdt om veilig en beschermd en anoniem te zijn. Je krijgt de kans om heel eerlijk te zijn waar je dat in het dagelijks leven misschien niet zou durven.

Als mensen dan persoonlijke details van je te weten komen, krijg je het gevoel dat je die veilige plaats moet prijsgeven denk ik, en dat wil je niet.

Hoe meer mensen hun internet-identiteit geheim willen houden, hoe meer ze in het dagelijks leven totaal anders zijn, verwacht ik.

[ Bericht 13% gewijzigd door Garisson72 op 13-03-2008 14:55:09 ]
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_57351993
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:37 schreef Lord Dreamer het volgende:

nu ja, als iemand zelf sprekt over 'een brand in de stad waar hij woont' vind ik het een normale en geinteresseerde vraag, om te vragen naar in welke stad hij woont; die persoon sprak namelijk zelf al over iets wat hij dus IRL had meegemaakt en legde dus zelf de link tussen zijn 'online' persoonlijkheid en de realiteit waarin hij woonde.

dat gelijk te kwalificeren onder de term 'stalker' is imho een beetje doorgedraaid, er is weinig wat daartoe aanleiding geeft.

Wat mij betreft heeft overigens iedereen het volste recht anoniem te zijn, maar dat voor de volle 100% te willen zijn is ook verdomd lastig en een beetje onwerkelijk, omdat achter vrijwel iedere online persoonlijkheid ook een werkelijke persoon zit en tenzij hij een 'verzonnen' persoonlijkheid erop nahoudt die bv allerhande dingen kan vertellen die niet noodzakelijkerwijze waar hoeven zijn, zal iemand toch wel snel zélf eran refereren welke 'reele' persoonlijkheid er achter zijn 'virtuele masker' schuilt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_57352420
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:48 schreef RM-rf het volgende:
nu ja, als iemand zelf sprekt over 'een brand in de stad waar hij woont' vind ik het een normale en geinteresseerde vraag, om te vragen naar in welke stad hij woont; die persoon sprak namelijk zelf al over iets wat hij dus IRL had meegemaakt en legde dus zelf de link tussen zijn 'online' persoonlijkheid en de realiteit waarin hij woonde.

dat gelijk te kwalificeren onder de term 'stalker' is imho een beetje doorgedraaid, er is weinig wat daartoe aanleiding geeft.

Tuurlijk was het stalker gedeelte wat overdreven, zal de laatste zijn die dat zou ontkennen
quote:
Wat mij betreft heeft overigens iedereen het volste recht anoniem te zijn, maar dat voor de volle 100% te willen zijn is ook verdomd lastig en een beetje onwerkelijk, omdat achter vrijwel iedere online persoonlijkheid ook een werkelijke persoon zit en tenzij hij een 'verzonnen' persoonlijkheid erop nahoudt die bv allerhande dingen kan vertellen die niet noodzakelijkerwijze waar hoeven zijn, zal iemand toch wel snel zélf eran refereren welke 'reele' persoonlijkheid er achter zijn 'virtuele masker' schuilt.
klopt het is erg lastig als je echt onbeken anoniem wil blijven. maar om moeite te hebben met het feit dat iemand niet iets verder in detail over zichzelf wil vertellen heb ik niet. Dat moet iedereen voor zich zelf bepalen, en het algemene als je niets te verbergen hebt mag iedereen alles weten gaat niet op. willen weten of moeten weten zijn verschillende zaken.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:15:57 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57352477
een leuk maatschappelijk vraagstuk lijkt me ---> S&M
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:17:46 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57352521
Ach, ik heb zoveel fokkers leren kennen, echt anoniem ben ik allang niet meer.

Maar niet echt iedereen hoeft mij 123 te kunnen vinden op FOK! via Google. Zit er niet op te wachten dat een toekomstig werkgever bijv een feyenoorder is en mij in het Ajax topic ziet posten na 1 keer mijn naam te hebben gegoogled .

Verder zoekt iedereen het lekker uit of ze het wel doen of niet, ik ben er iig niet bang voor... .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_57353807
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:47 schreef Garisson72 het volgende:
Hoe meer mensen hun internet-identiteit geheim willen houden, hoe meer ze in het dagelijks leven totaal anders zijn, verwacht ik.
Dat. Maar ook het feit dat je lekker anoniem de grootste onzin kunt posten zonder dat het je echte "ik" wordt aangerekend
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:25:25 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57353911
Ik vind het niet nodig om uitgebreid en gedetailleerd mijn complete privé leven op internet te publiceren, er zijn vast gekken die daar misbruik van willen maken. Ik vind niet dat ik veel te verbergen heb, maar als je er op een dag achter komt dat je iets toch beter niet op internet had kunnen zetten kan je het niet meer terugdraaien.

Daarnaast zijn er andere manieren om informatie te geven aan internet-kennissen die je wat beter kent en kan vertrouwen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57355282
Nou, simpel toch? Als je wil zeiken over je schoonouders is het misschien handig dat je schoonbroer niet erachterkomt dat 'Starwarsfan 1984' zijn schoonzusje is en zijn ouders op een forum voor achterlijke klapfossielen uitscheldt.. En als je zegt wat je doet, waar je woont hoe je gezinssituatie is, en verdere details, dan is 1 en 1 gewoon 2..

Ik denk bij sommige fokkers ook wel eens van 'hee, is dat niet'??

En op sommige fora leest 'de vijand' ook mee. Op het Airwork forum zitten een boel lui die piloot willen worden, maar de luchtvaatmaatschappijen en vliegscholen komen er ook wel eens. Dan is het niet handig om in groot detail te treden zodat ze je later herkennen 'Hee, die heeft tweetalig VWO gedaan in Woerden, zijn broer is ook piloot (bij Transavia) en hij is een jaartje blijven zitten... is dat niet KLMVliegerBoy?

En waarom sollicteert iemand met die nick dan bij ons, Martinair??

[ Bericht 2% gewijzigd door zwemmerseczeem op 13-03-2008 17:28:34 ]
  donderdag 13 maart 2008 @ 17:33:44 #13
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_57355522
Er zijn genoeg voorbeelden van idioten die met persoonsgegevens allerlei kattekwaad uithalen waardoor de personen in kwestie de dupe van worden. Ik pleit er wel voor om gasten die dat doen -aan de haal gaan met prive-gegevens - van repliek te dienen zodat zij ook voelen hoe het is om zo publiekelijk te kijken te worden gezet. Tegenwoordig zijn daar allerlei truukjes voor om ze te achterhalen en dan op het moment dat ze het niet verwachten ff te confronteren met hun gedrag. Vervelende is echter dat zij dan vaak de eersten zijn die het hardst om privacy-schending schreeuwen. Maar ja, niemand die daar op dat moment aandacht aanschenkt.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  donderdag 13 maart 2008 @ 17:34:59 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57355553
och GS leeft toch bij de gratie van de prive gegevens?
pi_57355873
Ik vind het altijd opvallend hoeveel sommige mensen hierneer plempen. Volledige naam, foto's, gewone maar ook in KPD, levensverhalen, woonplaats+straat, kinderen etc. Hoe tof is het als je buurman dat ziet? Of weet ik veel wie.
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:08:08 #16
94676 Garisson72
pi_57356167
Je projecteert nu jouw schaamtegevoel op die mensen, maar misschien vinden die mensen niet dat ze zich daarvoor moeten schamen, en ik geef ze geen ongelijk.
pi_57356261
Ik zal ook nooit privé info op het web gooien, maar aan de andere kant, dat is schijnveiligheid.
Je IP-adres is gelogd en menigeen met breedband heeft tegenwoordig een vast IP-adres, en als je een beetje je best doet, kom je dan een eind met de identificatie.

Leven en laten leven, als iemand zjin privé info op het web wil gooien, doet hij/zij zijn/haar best maar, zo niet, ook goed.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_57356272
In principe maak ik wel een verschil tussen mensen die ik een paar keer heb gemeet en het contact via pm/mail/msn. Dus zodra ik iemand heb gemeet heb ik er geen problemen mee om te melden in welke stad ik woon of persoonlijke verhalen over werk of prive. Toch maak ik wel onderscheid, ik vertel uiteindelijk weinig waarmee "men" mij zou kunnen "pakken". Paranoia rules, ik weet het, maar op internet kan het raar lopen.

Ik vertrouw een persoon, die vertrouwt weer iemand die ik niet vertrouw, en diegene vertrouwt weer iemand die wij beide niet vertrouwen. Zo gaat dat in het leven. Maar online is het nog brozer en ligt het ook gevoeliger.
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:15:37 #19
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_57356335
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:33 schreef Lucian het volgende: Waar is hij dan bang voor? Dat hem gelijk ga natrekken of dergelijke Ik weet zijn achternaam geen eens dus hoe zou dat in hemelsnaam mogelijk zijn?
Jij bent duidelijk naïef in dit soort zaken.
pi_57356938
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 17:51 schreef alors het volgende:
Ik vind het altijd opvallend hoeveel sommige mensen hierneer plempen. Volledige naam, foto's, gewone maar ook in KPD, levensverhalen, woonplaats+straat, kinderen etc. Hoe tof is het als je buurman dat ziet? Of weet ik veel wie.
Ja, heerlijk mensen die in OUD praten over het broekplassen van hun lieve Dylan.. terwijl zijn klasgenootjes misschien ook al op fok zitten..
pi_57358441
Als een gek iets wil weten van jou, zal hij dat vinden, internet of niet.

Bij sommige topfunctie-vacatures in bedrijven wordt een prive-detective ingezet. Als hij maar dan ook het kleinste foutje in je leven ontdekt, haak je af. Dan zijn internet-accounts met persoonlijke gegevens een gevaar.
Of bij politici. Als men ontdekt dat hij/zij ooit op fok zat, kan men dat tegen hem/haar gebruiken.

Conclusie: hoge bomen vangen veel wind. Maar de meesten onder ons zullen geen last hebben denk ik.
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:48:54 #22
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57358513
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:47 schreef katerwater het volgende:
Als een gek iets wil weten van jou, zal hij dat vinden, internet of niet.

Bij sommige topfunctie-vacatures in bedrijven wordt een prive-detective ingezet. Als hij maar dan ook het kleinste foutje in je leven ontdekt, haak je af. Dan zijn internet-accounts met persoonlijke gegevens een gevaar.
Of bij politici. Als men ontdekt dat hij/zij ooit op fok zat, kan men dat tegen hem/haar gebruiken.

Conclusie: hoge bomen vangen veel wind. Maar de meesten onder ons zullen geen last hebben denk ik.
Dit lijken me een beetje cowboy-verhalen uit speelfilms eerlijk gezegd. Geen werkgever die verwacht dat een manager van 50 nooit fouten heeft gemaakt in zijn leven.
pi_57358584
Wel als hij vroeger onder de nick Haaibaaike heeft gepost
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:01:12 #24
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_57358776
Ik moet er niet aan denken dat mensen met een simpele google-opdracht mij kunnen vinden. Zoals hierboven al een keer aangegeven door een ander over bijv. drugsgebruik. Niet iedere collega/leidinggevende hoeft te weten wat ik wel en niet gebruik, en wat ik voor de rest buiten werktijd uitspook. Werk is werk, en privé is privé en dat wil ik graag zo houden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_57359837
Ik geef in principe ook nergens mijn naam prijs, dat is namelijk te vinden met google. Exact mijn naam googlen (en het is nogal een exotische) is gelukkig 0 resultaten tot zover, en dat wil ik ook zo houden.

Foto's hebben echter niets van doen met je naam en woonplaats ook niet. Dusss... dat snap ik ook niet helemaal. Ach ja, sommige mensen denken dat spoken bestaan, sommigen denken dat 9/11 een amerikaans complot is, en sommigen denken dat zodra ze hun voornaam noemen op internet er 20 kerels met knuppels en bivakmutsen voor hun deur staan.
pi_57360017
Ja alles is tegenwoordig ook uit het verband te halen. Daarom moet je voorzichtig zijn.
Stel je voor dat een nieuwslezer een reactie quote
quote:
"sterf ens kuth0er" zei Lucian vervolgens.
Met een close-up van een computerscherm en een lugubere muziekje.
A little bit hateful
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:59:42 #27
94676 Garisson72
pi_57360233
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:47 schreef katerwater het volgende:
onderschat de gemiddelde Fok!ker niet he!
pi_57360793
Ik heb hier geen foto in mn fb omdat ik bang ben dat ik bekenden tegenkom en die dan mn posthistory gaan uitpluizen en op straat daarover beginnen tegen mij
(en daarbij ben ik ook lelijk maar dat terzijde )
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_57364466
Ach ik moet toch ook ergens een plek hebben waar ik de grootste onzin kan verkopen zonder dat ik daar later in de supermarkt nog iets over hoor? (al ben ik zo makkelijk te vinden maar oke)
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_57365259
ik heb er niet echt een probleem mee... ik ben in het echte leven ook een flapuit....
dat ik ooit dit of dat op een forum heb geplaatst betekent niet dat ik op dit moment met dezelfde gedachtes zit...
ben trouwens nooit aangesproken op straat of tijdens het uitgaan over enige uitlating op internet...
op het moment dat ik iets plaats op internet sta ik daar op dat moment achter en vind het dan ook niet echt een probleem dat mijn naam erbij staat...
  vrijdag 14 maart 2008 @ 00:11:41 #31
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_57365283
Das logisch he.
Kom ik straks maandag op mijn werk. Beginnen een paar gasten te gniffelen omdat ik op Fok! om tubgirl heb gevraagd. Bijvoorbeeld.

Verlies ik daar toch een stukje respect en gezag.
ik heb ook altijd pech.. :'(
  vrijdag 14 maart 2008 @ 09:39:33 #32
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_57368680
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:33 schreef Lucian het volgende:
Ik zit naast op een een tweetal andere fora. Deze hebben beide met voetbal te maken. Op een ben ik niet erg vaak actief maar op de andere dagelijks, het is ongeveer mijn 'thuis' op internet en ik heb hier ook een staffunctie.

We hebben al allerlei meetings gehad die enorm gezellig waren. Natuurlijk is het maar internet maar toch vind ik het gaaf. Al zal het nooit op kunnen tegen gewoon mijn real-life friends om het maar zo te zeggen. Maar je spreekt met mensen die gewoon op dat gebied precies dezelfde interesses hebben als jij dat vind ik wel erg tof.

Op fora zie je verschillende mensen, hele losse en hele ... geheimzinnige die amper iets over zichzelf willen los laten. Ik ben heel erg benieuwd, waar komt dit gevoel van enorme berscherming over je privacy vandaan? Ik geef ook absoluut niet meteen mijn hele identiteit bloot, bijvoorbeeld hier op FOK zit ik weinig en ken ik maar enkele mensen, ik zal hier dus nooit details van mijn priveleven vertellen of dergelijke. Maar op het forum waar ik staf ben en dagelijks actief ben weet iedereen wel in welke stad ik woon, hoe oud ik ben e.d.

Toch blijven sommige mensen heel mysterieus doen over hun identiteit, begrijp me niet verkeerd hierin ... Het is hun goed recht! Echt, maar waar komt het vandaan? Waar zijn ze bang voor? Ook foto's in het fotoboek plaatsen is voor sommige een groot issue waar ze absoluut niet aan mee willen doen. Dan denk ik, schaam je je nu zo voor jezelf of heb je wat te verbergen?

Ik sprak laatst met een jongen op msn die ook in onze staf zit. Hij heeft nooit een foto van zichzelf geplaatst . Maakt mij allemaal niet uit maar ik vind het wel apart, die enorme prive-gevoelens. Hij vertelde over een brand bij hem in de stad vorige week, ik vroeg

"Hoezo?"
"Doet dat er toe?"

Waren meteen de andwoorden alsof ik naar zijn pincode van zijn bankpas vroeg . Na veel vieren en vijfen gaf hij aan in de provincie Zuid-Holland te wonen. Ik zeg maar wat he ... stel je voor dat hij in Gouda woont. Waar is hij dan bang voor? Dat hem gelijk ga natrekken of dergelijke Ik weet zijn achternaam geen eens dus hoe zou dat in hemelsnaam mogelijk zijn?

Dit is maar een voorbeeld, zo zijn er nog wel meer mensen die echt ENORM moeilijk doen over hun hele identiteit. Ze weten met wie ze praten, ze weten hoe bepaalde mensen heeten, ze hebben gezien van meetingfoto's hoe deze eruit zien, dan denk ik ... dan denk ik echt, waar ben je bang voor?

Het is hun goed recht zoals ik al zei maar als admin kan ik er echt niet inkomen. Ik snap het gewoon niet.

Ik ben wel benieuwd, waar kom die angst bij sommige vandaan voor het los laten van bijvoorbeeld hun woonplaats, achternaam, dergelijke? En anderen zijn er juist weer heel makkelijk in.

het heeft niks met angst of schaamte te maken denk ik, maar meer met privacy. ik zelf laat ook weing los over mezelf hier op Fok!. Foto's in mijn fobo zijn er niet, misschien komen ze er wel misschien niet. Vind het in principe niet nodig. Ik ben op Fok! voor mezelf en niet om "vriendjes" te maken. Mocht ik mensen echt "interessant" vinden, is er altijd iets als MSN.
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
pi_57369106
quote:

"Hoezo?"
"Doet dat er toe?"

quote:
Gebruikersnaam: Lucian
E-mail:
MSN:
Ondertitel: Do you know?
Signature: Its making me insane ...
Homepage:
Usericon(s): Usericon:
Persoonlijke gegevens
Voornaam:
Achternaam:
Geslacht: Man
Opleiding:
Beroep:
Hobbies/interesses:
Verbazingwekkend gebruikersprofiel in het licht van je OP.
Je kunt je geboortedatum toch wel invullen.
Of je woonplaats? (denk je dat we je gaan stalken ofzo?)
Of je hobbies?
Daar wordt toch naar gevraagd in je profiel, mogen we het niet weten?
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 14 maart 2008 @ 10:54:08 #34
181690 Lucian
Do you know?
pi_57370066
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 10:02 schreef Roquefort het volgende:

[..]

[..]

Verbazingwekkend gebruikersprofiel in het licht van je OP.
Je kunt je geboortedatum toch wel invullen.
Of je woonplaats? (denk je dat we je gaan stalken ofzo?)
Of je hobbies?
Daar wordt toch naar gevraagd in je profiel, mogen we het niet weten?
Dude, lees mijn allereerste post nog eens . Wacht ik zal je helpen:
quote:
Ik geef ook absoluut niet meteen mijn hele identiteit bloot, bijvoorbeeld hier op FOK zit ik weinig en ken ik maar enkele mensen, ik zal hier dus nooit details van mijn priveleven vertellen of dergelijke. Maar op het forum waar ik staf ben en dagelijks actief ben weet iedereen wel in welke stad ik woon, hoe oud ik ben e.d.
Toch moeilijk he, goed lezen

Ik bedoel mensen die al tijden/jaren op een fora zitten en eigenlijk iedereen wel kennen dus weten wat ze kunnen verwachten en dan NOG niks willen weggeven qua indentiteit. En die fora waar ik het over heb zijn overigens stukken kleiner als FOK.
Its making me insane ...
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:04:26 #35
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57370285
xbobx en helemaal leip ofzo?
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:09:48 #36
183181 LucasBergman
Schudden voor gebruik
pi_57378467
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:47 schreef Garisson72 het volgende:

Dat voorspelt weinig goeds denk ik

edit

overigens zit ook ik op meerdere fora, fok is het 1e forum waar ik onder mijn eigen naam zit. Posts die het daglicht niet kunnen verdragen, daar heb ik een kloon voor
[quote]Op woensdag 13 februari 2008 13:48 schreef Gripper het volgende:
Je maakt geen indruk op de chicks met een bus, je moet een honda hebben, daarmee kan je elke chick regelen!
[/quote]
pi_57386635
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:01 schreef fathank het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat mensen met een simpele google-opdracht mij kunnen vinden. Zoals hierboven al een keer aangegeven door een ander over bijv. drugsgebruik. Niet iedere collega/leidinggevende hoeft te weten wat ik wel en niet gebruik, en wat ik voor de rest buiten werktijd uitspook. Werk is werk, en privé is privé en dat wil ik graag zo houden.
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 17:51 schreef alors het volgende:
nou inderdaad.
ik google wel eens op email adressen van klasgenootjes.
soms vind je een half leven met enorm veel details waarvan ik nooit zou willen dat andere dat zien.
niet omdat ik mij er voor schaam maar het is prive.

helemaal op een forum met veel posts, waar je toch heel open kan zijn zonder dat je weet dat iemand mee leest.

daarbij is fok voor mij een uitlaatklep waar ik in veel gevallen helemaal niet mezelf ben.

aangezien ik zelf wel eens google, kan ik er ook van uit gaan dat andere dat doen.

een youtube account, marktplaats advertenties, gastenboek reacties ( ) e.d. maken mijn niks uit.
toch zal ik daar nooit mijn achternaam en hoofd email adres gebruiken. (behalve bij hele positieve dingen trouwens )

[ Bericht 3% gewijzigd door roburt op 14-03-2008 23:34:54 ]
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_57393326
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 10:54 schreef Lucian het volgende:

[..]

Dude, lees mijn allereerste post nog eens . Wacht ik zal je helpen:
[..]

Toch moeilijk he, goed lezen

Ik bedoel mensen die al tijden/jaren op een fora zitten en eigenlijk iedereen wel kennen dus weten wat ze kunnen verwachten en dan NOG niks willen weggeven qua indentiteit. En die fora waar ik het over heb zijn overigens stukken kleiner als FOK.
Dat las ik wel, maar het is toch razend hypocriet dat je zelf ook in veel forumsituaties niks weggeeft, en dat je andere mensen verwijt dat ze dat doen in situaties waar je zelf wel die info weggeeft? Omdat jij het doet is het stom dat andere mensen het niet doen?

Wat een nonsens, het is gewoon verstandig om op fora zo anoniem mogelijk te blijven, kleine fora en gebruikersgroepen worden net zo hard geindexeerd door google als andere. En als je al jaren op datzelfde forum rondhangt blijft Google je nog steeds indexeren.

Je argumenten waarom "jij" je anonomiteit opgeeft zijn weinig solide, ik hang al sinds Big Brother I op fok rond, maar het interesseert me geen fluit wie de andere users IRL zijn, en al loop ik hier rond tot aan mijn dood zie ik geen reden om mijn anonimiteit op te geven. En dat geldt ook op andere fora en in clans, kleinere omgevingen dus, er is gewoon geen zinnige reden om je anonimiteit op te geven.

De grote vraag is waarom jij in veel situaties je anonimietit beschermt, maar in bepaalde situaties die opgeeft, omdat jij dat schijnbaar zelf wilt. Maar waarom verwijt je anderen dat ze dat niet doen? Het heeft geen enkele toegevoegde waarde, het is overbodig en onnodig. Niet iedereen droomt ervan om te barbecuen met zijn forumgenoten, medemods, mede-admins, of whatever. Met je kuttopic.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_57393580
Op mijn vorige acount had ik mijn vnaam als username en veel persoonlijke gegevens + foto'sToen ik op de middelbare school een eerste klasser "Hey das *** van fok * hoorde zeggen en later een jongen van een klas lager opeens met me kwam praten die ik helemaaaal niet kende "omdat ik ook op fok zat"
dacht ik... oeps... tjd om wat zorgvuldiger om te gaan met privé gegevens
pi_57394760
Ik zit hier ook al een aantal jaren actief te wezen, en gezien het kleurtje heb ik ook wel een redelijk functie hier. Daarnaast ben ik nog best vaak op meets geweest, dus geheel anoniem ben ik absoluut niet.

Toch zijn de persoonlijke gegevens die vindbaar over me zijn zeer gering, en dat hou ik zo. De mensen die me interesseren weten wie ik ben, de rest hoeft het niet te weten.
pi_57395144
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Op mijn vorige acount had ik mijn vnaam als username en veel persoonlijke gegevens + foto'sToen ik op de middelbare school een eerste klasser "Hey das *** van fok * hoorde zeggen en later een jongen van een klas lager opeens met me kwam praten die ik helemaaaal niet kende "omdat ik ook op fok zat"
dacht ik... oeps... tjd om wat zorgvuldiger om te gaan met privé gegevens
Ik dacht: uuuhhh... dat hoeft toch niet zo erg te zijn?

En toen zag ik je fotoboek wat momenteel vol zit met kwijlende jongetjes incl. stijve piemel omdat er een foto van een kont in staat.

Soms schaam ik me voor mijn eigen geslacht.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:10:33 #42
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_57397362
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:45 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Ik dacht: uuuhhh... dat hoeft toch niet zo erg te zijn?

En toen zag ik je fotoboek wat momenteel vol zit met kwijlende jongetjes incl. stijve piemel omdat er een foto van een kont in staat.

Soms schaam ik me voor mijn eigen geslacht.
en precies daarom heb nu dus GEEN foto'sin mijn fobo...
pi_57398907
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:10 schreef heavenstar het volgende:

[..]

en precies daarom heb nu dus GEEN foto'sin mijn fobo...
heb jij een mooie bips dan?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 18:49:50 #44
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_57398963
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 18:47 schreef EdwinHeijmen het volgende:

[..]

heb jij een mooie bips dan?
tttsss...mannen..allemaal hetzelfde..

ow dus nu moe er bips in de fobo's in plaats an pics...???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')