Zit wat in, althans niet van dat stalkerquote:Op donderdag 13 maart 2008 14:37 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik vind het eerder zorgwekkend dat je een drang hebt naar vissen van antwoorden in de privé sfeer van iemand. Misschien ben je wel een potentiele stalker van mensen.
Laat iemand lekker in z'n eigen waarde, als de persoon dingen vanuit z'n privé wil vertellen dan verteld hij dat wel.
Ja goed punt dat laatstequote:Op donderdag 13 maart 2008 14:40 schreef Hephaistos. het volgende:
Ikzelf zal nooit mijn eigen gegevens op internet zetten, puur omdat je weet dat als je zoiets eenmaal op internet plaatst het nooit meer zal verdwijnen. Je weet gewoon niet of je in de toekomst in een situatie komt waarbij je liever niet hebt dat die dingen openbaar worden gemaakt.
Bijvoorbeeld omdat je liever niet hebt dat je toekomstig werkgever zich in gaat lezen over jouw drugsgebruik of stomme acties, of omdat je wellicht de verkeerde tegen de schenen schopt met een domme grap. Woonplaats doe ik niet moeilijk over omdat ik in Rotterdam woon, maar als ik in een klein dorpje zou wonen zou ik dat ook niet bekend maken.
nu ja, als iemand zelf sprekt over 'een brand in de stad waar hij woont' vind ik het een normale en geinteresseerde vraag, om te vragen naar in welke stad hij woont; die persoon sprak namelijk zelf al over iets wat hij dus IRL had meegemaakt en legde dus zelf de link tussen zijn 'online' persoonlijkheid en de realiteit waarin hij woonde.quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:37 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik vind het eerder zorgwekkend dat je een drang hebt naar vissen van antwoorden in de privé sfeer van iemand. Misschien ben je wel een potentiele stalker van mensen.
Laat iemand lekker in z'n eigen waarde, als de persoon dingen vanuit z'n privé wil vertellen dan verteld hij dat wel.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:48 schreef RM-rf het volgende:
nu ja, als iemand zelf sprekt over 'een brand in de stad waar hij woont' vind ik het een normale en geinteresseerde vraag, om te vragen naar in welke stad hij woont; die persoon sprak namelijk zelf al over iets wat hij dus IRL had meegemaakt en legde dus zelf de link tussen zijn 'online' persoonlijkheid en de realiteit waarin hij woonde.
dat gelijk te kwalificeren onder de term 'stalker' is imho een beetje doorgedraaid, er is weinig wat daartoe aanleiding geeft.
klopt het is erg lastig als je echt onbeken anoniem wil blijven. maar om moeite te hebben met het feit dat iemand niet iets verder in detail over zichzelf wil vertellen heb ik niet. Dat moet iedereen voor zich zelf bepalen, en het algemene als je niets te verbergen hebt mag iedereen alles weten gaat niet op. willen weten of moeten weten zijn verschillende zaken.quote:Wat mij betreft heeft overigens iedereen het volste recht anoniem te zijn, maar dat voor de volle 100% te willen zijn is ook verdomd lastig en een beetje onwerkelijk, omdat achter vrijwel iedere online persoonlijkheid ook een werkelijke persoon zit en tenzij hij een 'verzonnen' persoonlijkheid erop nahoudt die bv allerhande dingen kan vertellen die niet noodzakelijkerwijze waar hoeven zijn, zal iemand toch wel snel zélf eran refereren welke 'reele' persoonlijkheid er achter zijn 'virtuele masker' schuilt.
Dat. Maar ook het feit dat je lekker anoniem de grootste onzin kunt posten zonder dat het je echte "ik" wordt aangerekendquote:Op donderdag 13 maart 2008 14:47 schreef Garisson72 het volgende:
Hoe meer mensen hun internet-identiteit geheim willen houden, hoe meer ze in het dagelijks leven totaal anders zijn, verwacht ik.
Jij bent duidelijk naïef in dit soort zaken.quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:33 schreef Lucian het volgende: Waar is hij dan bang voor? Dat hem gelijk ga natrekken of dergelijkeIk weet zijn achternaam geen eens dus hoe zou dat in hemelsnaam mogelijk zijn?
Ja, heerlijk mensen die in OUD praten over het broekplassen van hun lieve Dylan..quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:51 schreef alors het volgende:
Ik vind het altijd opvallend hoeveel sommige mensen hierneer plempen. Volledige naam, foto's, gewone maar ook in KPD, levensverhalen, woonplaats+straat, kinderen etc. Hoe tof is het als je buurman dat ziet? Of weet ik veel wie.
Dit lijken me een beetje cowboy-verhalen uit speelfilms eerlijk gezegd. Geen werkgever die verwacht dat een manager van 50 nooit fouten heeft gemaakt in zijn leven.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:47 schreef katerwater het volgende:
Als een gek iets wil weten van jou, zal hij dat vinden, internet of niet.
Bij sommige topfunctie-vacatures in bedrijven wordt een prive-detective ingezet. Als hij maar dan ook het kleinste foutje in je leven ontdekt, haak je af. Dan zijn internet-accounts met persoonlijke gegevens een gevaar.
Of bij politici. Als men ontdekt dat hij/zij ooit op fok zat, kan men dat tegen hem/haar gebruiken.
Conclusie: hoge bomen vangen veel wind. Maar de meesten onder ons zullen geen last hebben denk ik.
Met een close-up van een computerscherm en een lugubere muziekje.quote:"sterf ens kuth0er" zei Lucian vervolgens.
onderschat de gemiddelde Fok!ker niet he!quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:47 schreef katerwater het volgende:
Conclusie: hoge bomen vangen veel wind. Maar de meesten onder ons zullen geen last hebben denk ik.
het heeft niks met angst of schaamte te maken denk ik, maar meer met privacy. ik zelf laat ook weing los over mezelf hier op Fok!. Foto's in mijn fobo zijn er niet, misschien komen ze er wel misschien niet. Vind het in principe niet nodig. Ik ben op Fok! voor mezelf en niet om "vriendjes" te maken. Mocht ik mensen echt "interessant" vinden, is er altijd iets als MSN.quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:33 schreef Lucian het volgende:
Ik zit naast op een een tweetal andere fora. Deze hebben beide met voetbal te maken. Op een ben ik niet erg vaak actief maar op de andere dagelijks, het is ongeveer mijn 'thuis' op internet en ik heb hier ook een staffunctie.
We hebben al allerlei meetings gehad die enorm gezellig waren. Natuurlijk is het maar internet maar toch vind ik het gaaf. Al zal het nooit op kunnen tegen gewoon mijn real-life friends om het maar zo te zeggen. Maar je spreekt met mensen die gewoon op dat gebied precies dezelfde interesses hebben als jij dat vind ik wel erg tof.
Op fora zie je verschillende mensen, hele losse en hele ... geheimzinnige die amper iets over zichzelf willen los laten. Ik ben heel erg benieuwd, waar komt dit gevoel van enorme berscherming over je privacy vandaan? Ik geef ook absoluut niet meteen mijn hele identiteit bloot, bijvoorbeeld hier op FOK zit ik weinig en ken ik maar enkele mensen, ik zal hier dus nooit details van mijn priveleven vertellen of dergelijke. Maar op het forum waar ik staf ben en dagelijks actief ben weet iedereen wel in welke stad ik woon, hoe oud ik ben e.d.
Toch blijven sommige mensen heel mysterieus doen over hun identiteit, begrijp me niet verkeerd hierin ... Het is hun goed recht! Echt, maar waar komt het vandaan? Waar zijn ze bang voor? Ook foto's in het fotoboek plaatsen is voor sommige een groot issue waar ze absoluut niet aan mee willen doen. Dan denk ik, schaam je je nu zo voor jezelf of heb je wat te verbergen?![]()
Ik sprak laatst met een jongen op msn die ook in onze staf zit. Hij heeft nooit een foto van zichzelf geplaatst . Maakt mij allemaal niet uit maar ik vind het wel apart, die enorme prive-gevoelens. Hij vertelde over een brand bij hem in de stad vorige week, ik vroeg
"Oh maar waar woon je dan?"
"Hoezo?"
"Waarom wil je dat weten?"
"Doet dat er toe?"
Waren meteen de andwoorden alsof ik naar zijn pincode van zijn bankpas vroeg. Na veel vieren en vijfen gaf hij aan in de provincie Zuid-Holland te wonen. Ik zeg maar wat he ... stel je voor dat hij in Gouda woont. Waar is hij dan bang voor? Dat hem gelijk ga natrekken of dergelijke
Ik weet zijn achternaam geen eens dus hoe zou dat in hemelsnaam mogelijk zijn?
Dit is maar een voorbeeld, zo zijn er nog wel meer mensen die echt ENORM moeilijk doen over hun hele identiteit. Ze weten met wie ze praten, ze weten hoe bepaalde mensen heeten, ze hebben gezien van meetingfoto's hoe deze eruit zien, dan denk ik ... dan denk ik echt, waar ben je bang voor?
Het is hun goed recht zoals ik al zei maar als admin kan ik er echt niet inkomen. Ik snap het gewoon niet.
Ik ben wel benieuwd, waar kom die angst bij sommige vandaan voor het los laten van bijvoorbeeld hun woonplaats, achternaam, dergelijke? En anderen zijn er juist weer heel makkelijk in.
Herkenbaar voor sommige, wat is jullie verklaring hiervoor?
quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:33 schreef Lucian het volgende:
Ik zit naast op een een tweetal andere fora. Deze hebben beide met voetbal te maken. Op een ben ik niet erg vaak actief maar op de andere dagelijks, het is ongeveer mijn 'thuis' op internet en ik heb hier ook een staffunctie.
We hebben al allerlei meetings gehad die enorm gezellig waren. Natuurlijk is het maar internet maar toch vind ik het gaaf. Al zal het nooit op kunnen tegen gewoon mijn real-life friends om het maar zo te zeggen. Maar je spreekt met mensen die gewoon op dat gebied precies dezelfde interesses hebben als jij dat vind ik wel erg tof.
Op fora zie je verschillende mensen, hele losse en hele ... geheimzinnige die amper iets over zichzelf willen los laten. Ik ben heel erg benieuwd, waar komt dit gevoel van enorme berscherming over je privacy vandaan? Ik geef ook absoluut niet meteen mijn hele identiteit bloot, bijvoorbeeld hier op FOK zit ik weinig en ken ik maar enkele mensen, ik zal hier dus nooit details van mijn priveleven vertellen of dergelijke. Maar op het forum waar ik staf ben en dagelijks actief ben weet iedereen wel in welke stad ik woon, hoe oud ik ben e.d.
Toch blijven sommige mensen heel mysterieus doen over hun identiteit, begrijp me niet verkeerd hierin ... Het is hun goed recht! Echt, maar waar komt het vandaan? Waar zijn ze bang voor? Ook foto's in het fotoboek plaatsen is voor sommige een groot issue waar ze absoluut niet aan mee willen doen. Dan denk ik, schaam je je nu zo voor jezelf of heb je wat te verbergen?![]()
Ik sprak laatst met een jongen op msn die ook in onze staf zit. Hij heeft nooit een foto van zichzelf geplaatst . Maakt mij allemaal niet uit maar ik vind het wel apart, die enorme prive-gevoelens. Hij vertelde over een brand bij hem in de stad vorige week, ik vroeg
"Oh maar waar woon je dan?"
"Hoezo?"
"Waarom wil je dat weten?"
"Doet dat er toe?"
Waren meteen de andwoorden alsof ik naar zijn pincode van zijn bankpas vroeg. Na veel vieren en vijfen gaf hij aan in de provincie Zuid-Holland te wonen. Ik zeg maar wat he ... stel je voor dat hij in Gouda woont. Waar is hij dan bang voor? Dat hem gelijk ga natrekken of dergelijke
Ik weet zijn achternaam geen eens dus hoe zou dat in hemelsnaam mogelijk zijn?
Dit is maar een voorbeeld, zo zijn er nog wel meer mensen die echt ENORM moeilijk doen over hun hele identiteit. Ze weten met wie ze praten, ze weten hoe bepaalde mensen heeten, ze hebben gezien van meetingfoto's hoe deze eruit zien, dan denk ik ... dan denk ik echt, waar ben je bang voor?
Het is hun goed recht zoals ik al zei maar als admin kan ik er echt niet inkomen. Ik snap het gewoon niet.
Ik ben wel benieuwd, waar kom die angst bij sommige vandaan voor het los laten van bijvoorbeeld hun woonplaats, achternaam, dergelijke? En anderen zijn er juist weer heel makkelijk in.
Herkenbaar voor sommige, wat is jullie verklaring hiervoor?
Verbazingwekkend gebruikersprofiel in het licht van je OP.quote:Gebruikersnaam: Lucian
E-mail:
MSN:
Ondertitel: Do you know?
Signature: Its making me insane ...
Homepage:
Usericon(s): Usericon:
Persoonlijke gegevens
Voornaam:
Achternaam:
Geslacht: Man
Opleiding:
Beroep:
Hobbies/interesses:
Dude, lees mijn allereerste post nog eensquote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:02 schreef Roquefort het volgende:
[..]
[..]
Verbazingwekkend gebruikersprofiel in het licht van je OP.
Je kunt je geboortedatum toch wel invullen.
Of je woonplaats? (denk je dat we je gaan stalken ofzo?)
Of je hobbies?
Daar wordt toch naar gevraagd in je profiel, mogen we het niet weten?
Toch moeilijk he, goed lezenquote:Op donderdag 13 maart 2008 14:33 schreef Lucian het volgende:
Ik geef ook absoluut niet meteen mijn hele identiteit bloot, bijvoorbeeld hier op FOK zit ik weinig en ken ik maar enkele mensen, ik zal hier dus nooit details van mijn priveleven vertellen of dergelijke. Maar op het forum waar ik staf ben en dagelijks actief ben weet iedereen wel in welke stad ik woon, hoe oud ik ben e.d.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:47 schreef Garisson72 het volgende:
Hoe meer mensen hun internet-identiteit geheim willen houden, hoe meer ze in het dagelijks leven totaal anders zijn, verwacht ik.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:01 schreef fathank het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat mensen met een simpele google-opdracht mij kunnen vinden. Zoals hierboven al een keer aangegeven door een ander over bijv. drugsgebruik. Niet iedere collega/leidinggevende hoeft te weten wat ik wel en niet gebruik, en wat ik voor de rest buiten werktijd uitspook. Werk is werk, en privé is privé en dat wil ik graag zo houden.
nou inderdaad.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:51 schreef alors het volgende:
Ik vind het altijd opvallend hoeveel sommige mensen hierneer plempen. Volledige naam, foto's, gewone maar ook in KPD, levensverhalen, woonplaats+straat, kinderen etc. Hoe tof is het als je buurman dat ziet? Of weet ik veel wie.
Dat las ik wel, maar het is toch razend hypocriet dat je zelf ook in veel forumsituaties niks weggeeft, en dat je andere mensen verwijt dat ze dat doen in situaties waar je zelf wel die info weggeeft? Omdat jij het doet is het stom dat andere mensen het niet doen?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:54 schreef Lucian het volgende:
[..]
Dude, lees mijn allereerste post nog eens. Wacht ik zal je helpen:
[..]
Toch moeilijk he, goed lezen
Ik bedoel mensen die al tijden/jaren op een fora zitten en eigenlijk iedereen wel kennen dus weten wat ze kunnen verwachten en dan NOG niks willen weggeven qua indentiteit. En die fora waar ik het over heb zijn overigens stukken kleiner als FOK.
Ik dacht: uuuhhh... dat hoeft toch niet zo erg te zijn?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Op mijn vorige acount had ik mijn vnaam als username en veel persoonlijke gegevens + foto'sToen ik op de middelbare school een eerste klasser "Hey das *** van fok* hoorde zeggen en later een jongen van een klas lager opeens met me kwam praten die ik helemaaaal niet kende "omdat ik ook op fok zat"
dacht ik... oeps... tjd om wat zorgvuldiger om te gaan met privé gegevens
en precies daarom heb nu dus GEEN foto'sin mijn fobo...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:45 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Ik dacht: uuuhhh... dat hoeft toch niet zo erg te zijn?
En toen zag ik je fotoboek wat momenteel vol zit met kwijlende jongetjes incl. stijve piemel omdat er een foto van een kont in staat.![]()
Soms schaam ik me voor mijn eigen geslacht.
heb jij een mooie bips dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:10 schreef heavenstar het volgende:
[..]
en precies daarom heb nu dus GEEN foto'sin mijn fobo...
tttsss...mannen..allemaal hetzelfde..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |