Ik zit naast op een een tweetal andere fora. Deze hebben beide met voetbal te maken. Op een ben ik niet erg vaak actief maar op de andere dagelijks, het is ongeveer mijn 'thuis' op internet en ik heb hier ook een staffunctie.
We hebben al allerlei meetings gehad die enorm gezellig waren. Natuurlijk is het maar internet maar toch vind ik het gaaf. Al zal het nooit op kunnen tegen gewoon mijn real-life friends om het maar zo te zeggen. Maar je spreekt met mensen die gewoon op dat gebied precies dezelfde interesses hebben als jij dat vind ik wel erg tof.
Op fora zie je verschillende mensen, hele losse en hele ... geheimzinnige die amper iets over zichzelf willen los laten. Ik ben heel erg benieuwd, waar komt dit gevoel van enorme berscherming over je privacy vandaan? Ik geef ook absoluut niet meteen mijn hele identiteit bloot, bijvoorbeeld hier op FOK zit ik weinig en ken ik maar enkele mensen, ik zal hier dus nooit details van mijn priveleven vertellen of dergelijke. Maar op het forum waar ik staf ben en dagelijks actief ben weet iedereen wel in welke stad ik woon, hoe oud ik ben e.d.
Toch blijven sommige mensen heel mysterieus doen over hun identiteit, begrijp me niet verkeerd hierin ... Het is hun goed recht! Echt, maar waar komt het vandaan? Waar zijn ze bang voor? Ook foto's in het fotoboek plaatsen is voor sommige een groot issue waar ze absoluut niet aan mee willen doen. Dan denk ik, schaam je je nu zo voor jezelf of heb je wat te verbergen?
Ik sprak laatst met een jongen op msn die ook in onze staf zit. Hij heeft nooit een foto van zichzelf geplaatst . Maakt mij allemaal niet uit maar ik vind het wel apart, die enorme prive-gevoelens. Hij vertelde over een brand bij hem in de stad vorige week, ik vroeg
"Oh maar waar woon je dan?"
"Hoezo?"
"Waarom wil je dat weten?"
"Doet dat er toe?"
Waren meteen de andwoorden alsof ik naar zijn pincode van zijn bankpas vroeg

. Na veel vieren en vijfen gaf hij aan in de provincie Zuid-Holland te wonen. Ik zeg maar wat he ... stel je voor dat hij in Gouda woont. Waar is hij dan bang voor? Dat hem gelijk ga natrekken of dergelijke

Ik weet zijn achternaam geen eens dus hoe zou dat in hemelsnaam mogelijk zijn?
Dit is maar een voorbeeld, zo zijn er nog wel meer mensen die echt ENORM moeilijk doen over hun hele identiteit. Ze weten met wie ze praten, ze weten hoe bepaalde mensen heeten, ze hebben gezien van meetingfoto's hoe deze eruit zien, dan denk ik ... dan denk ik echt, waar ben je bang voor?
Het is hun goed recht zoals ik al zei maar als admin kan ik er echt niet inkomen. Ik snap het gewoon niet.
Ik ben wel benieuwd, waar kom die angst bij sommige vandaan voor het los laten van bijvoorbeeld hun woonplaats, achternaam, dergelijke? En anderen zijn er juist weer heel makkelijk in.
Herkenbaar voor sommige, wat is jullie verklaring hiervoor?